of elektronen opetenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:50 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Uit protest de hele piratebay leeg downloaden.
Dat werd wel ergens gepost op FOK!quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef damirovic het volgende:
Is er iets dat wij kunnen doen hiertegen? petities oid?
En dat zonder toetsing door enige rechterlijke macht. Oftewel, wij hebben het hier nu over uit protest de hele TPB leegdownen gehad, brein de grond in geboord en weet ik veel wat, dus volgende wat brein zou kunnen doen, is Fok! laten blokkeren. Geen rechtzaak, niets. Vervolgens moet Fok! dan een rechtzaak beginnen tegen brein o.i.d. om dit terug te laten draaien.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het probleem is niet direct dat er 1 site geblokkeerd wordt. Het probleem is dat Brein met een IP nummer kan aankomen die ook geblokkeerd moet worden.
Ja.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ooit gehoord van jurisprudentie?
Nee, hoor. Dan moet er eerst nog eea. getoetst worden voor dat dat mag gebeuren.quote:Aangezien er nu een uitspraak is over het blokkeren van een domein kan dit als jurisprudentie/precedent worden gebruikt bij het blokkeren van welk domein dan ook, mits het over het delen van bestanden gaat.
TOR kan echter wel gewoon gebruikt worden om de torrents op te graven op The Pirate Bayquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef eQuaL het volgende:
Voor de mensen die denken met TOR alles op te lossen:
https://blog.torproject.o(...)r-tor-isnt-good-idea
Maar ik vraag me ondertussen af waarom Ziggo zich nog niet bij XS4all heeft aangesloten...
Och en anders ga je naar freeproxyserver.netquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef eQuaL het volgende:
Maar ik vraag me ondertussen af waarom Ziggo zich nog niet bij XS4all heeft aangesloten...
Onjuist, The Pirate Bay zelf biedt namelijk geen films, muziek, of wat dan ook aan en dient als een origineel werk op zich bezien te worden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hiermee schiet je dus het hele veel gebruikte "kopiëren is geen diefstal" argument uit het water.Als dit censuur zou zijn, zou door deze actie het origineel niet meer, of enkel onder zware controle, beschikbaar moeten zijn. Maar dit is volgens vele voorstanders van het hele downloaden hier slechts 1 kopie van iets, en niet het ontvreemden van een origineel. Er zijn nog veel meer kopieën, dus dan kán het zeker in praktische zin geen censuur zijn, aangezien het origineel nog steeds even gemakkelijk als voorheen beschikbaar is.
Nu net binnen: Ziggo gaat in hoger beroepquote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef eQuaL het volgende:
LOLquote:Stichting Brein is een corrupte organisatie en Nederland bevindt zich nu op het niveau van China, Noord-Korea en Saudi-Arabië als het gaat om online rechten. Dat stelt downloadsite The Pirate Bay, nu de rechter heeft besloten dat toegang tot de site geblokkeerd moet worden.
De uitingen worden gedaan in een verklaring op de voorpagina van de populaire site. Ook worden Nederlandse bezoekers opgeroepen om TOR of een VPN te gebruiken om alsnog de site te kunnen bezoeken, ook nadat Ziggo en Xs4All de toegang straks blokkeren. Dit zijn methoden om via een omweg contact te maken met sites en is één van de methodes waarmee dergelijke blokkades te omzeilen.
Op woensdag oordeelde de rechtbank in Den Haag dat internetproviders Ziggo en Xs4All hun abonnees de toegang tot The PIrate Bay moeten ontzeggen omdat mensen die via de site iets downloaden, vaak ook deze bestanden uploaden naar andere gebruikers. Hoewel downloaden in Nederland legaal is, is uploaden in strijd met de wet. Op de uitspraak is veel kritiek gekomen en doet de vraag rijzen of providers verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de sites die hun abonnees bezoeken.
"Het vonnis is onbevredigend omdat internetproviders de sleutel zijn tot internet, en zich niet moeten bemoeien met de inhoud. De post krijgt ook geen verbod om illegale zendingen tegen te gaan. Het precedent is dus ongewenst, maar het past binnen de gedachte dat auteursrecht te allen tijde beschermd moet worden ongeacht wat voor bijkomstige schade dat oplevert aan andere partijen," zo stelt ICT-jurist Arnoud Engelfriet.
Zowel Ziggo als Xs4All hebben laten weten in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.
Bittorrentgebruikers die dat niet direct begrepen mogen zich na laten kijken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef eQuaL het volgende:
Downloaden van muziek en films mag nog steeds, en als je bittorrent client zo is ingesteld dat je niks upload, is er geen vuiltje aan de lucht voor je.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:58 schreef Lithia het volgende:
Een digibeet-vraagje: als je een manier hebt om naar de site te komen, terwijl het geblokkeerd is, maar men kan wel zien dat je aan het downloaden bent. Krijg je daar ook problemen mee?![]()
Ik bedoel, enige wat er nu gebeurd is, is dat een site geblokkeerd wordt.
Alright, dankjewel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Downloaden van muziek en films mag nog steeds, en als je bittorrent client zo is ingesteld dat je niks upload, is er geen vuiltje aan de lucht voor je.
Alleen houdt bijv. Vuze wel in de gaten wat de ratio is tussen upload en download. Op het moment dat je niks upload, maar wel veel download wordt jouw downloadsnelheid omlaag gedraaid. Andere programma's doen dit volgens mij ook, maar dat durf ik niet met stelligheid te zeggen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Downloaden van muziek en films mag nog steeds, en als je bittorrent client zo is ingesteld dat je niks upload, is er geen vuiltje aan de lucht voor je.
Software en games zijn een ander verhaal, dat weet je?quote:
Ook met µTorrent?quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:10 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Alleen houdt bijv. Vuze wel in de gaten wat de ratio is tussen upload en download. Op het moment dat je niks upload, maar wel veel download wordt jouw downloadsnelheid omlaag gedraaid. Andere programma's doen dit volgens mij ook, maar dat durf ik niet met stelligheid te zeggen.
Ja, dat weet ik weer wel, al ben ik wel nieuwsgierig wat er gebeurt als ik het toch zou downloaden. Het zal geen verschil uitmaken als ze op een gegeven moment ook verbieden om muziek en films te downloaden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Software en games zijn een ander verhaal, dat weet je?
Durf het niet te zeggen, maar ik vind het wel logisch. Op het moment dat iedereen stopt met uploaden draai je het downloaden via torrents de nek om.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:14 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ook met µTorrent?
[..]
Ja, dat weet ik weer wel, al ben ik wel nieuwsgierig wat er gebeurt als ik het toch zou downloaden. Het zal geen verschil uitmaken als ze op een gegeven moment ook verbieden om muziek en films te downloaden.
Ja, ik snap de onderliggende redenen wel. Het is niet zo fijn als iedereen zou leechen inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Durf het niet te zeggen, maar ik vind het wel logisch. Op het moment dat iedereen stopt met uploaden draai je het downloaden via torrents de nek om.
twitter:ZiggoCompany twitterde op donderdag 12-01-2012 om 14:49:14Ziggo gaat in beroep tegen vonnis in de zaak Brein over blokkeren Pirate Bay. 1/2 reageer retweet
Ziggo gaat ook in beroeptwitter:ZiggoCompany twitterde op donderdag 12-01-2012 om 14:50:38Het vonnis zet de deur open voor verdere ongewenste ontwikkelingen die een inperking van internetvrijheid vormen 2/2 reageer retweet
quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:52 schreef BlackLining het volgende:
https://twitter.com/#!/ZiggoCompany/status/157459119551430656
https://twitter.com/#!/ZiggoCompany/status/157459473236107264
Ziggo gaat ook in beroep
Riight, dat komt ook niet linea recta van de PR afdeling..quote:
Ja, en wat is hier precies raar aan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Riight, dat komt ook niet linea recta van de PR afdeling..Die zijn gewoon bang dat als dit gemeengoed wordt, veel klanten hun 120mbit abbo gaan downgraden, en ze dus hun dure netwerk-investeringen niet meer terug kunnen verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |