Overmacht, dikke pech.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:39 schreef geevee het volgende:
Even een vraagje,hoe zit het eigenlijk als je bij een van de geblokkeerde providers zit en je hebt zojuist een duur hoge snelheids abonnement afgesloten,kan je dat dan kosteloos opzeggen? (want de provider kan niet leveren waarvoor het contract is afgeloten??)
En buiten overmacht kan de provider nog steeds alles leveren, behalve de dingen die het wettelijk niet meer mag leveren. Dus nee, geen poot om op te staan.quote:
Dus om de kas te spekken van een bedrijf dat jou het liefst de financiele afgrond in zou drijven - dit als je in Duitsland gewoond had ook al gedaan zou hebben - om iets zo gerings als enkele mp3-bestanden of één aflevering van een tv-serie, moet jij maar meer gaan werken?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:40 schreef anti_kneus het volgende:
[..]
Ja ja, de studenten hebben het zo moeilijk, boehoe, hoe duur kost een BR nu tegenwoordig? 19 ekkies ofzo? Dan zou je als arme student maar eens van je luie reet af moeten gaan en net zoals de rest van de grote mensen wereld een baantje nemen, of in jouw geval een bijbaantje.
Geen idee hoeveel het minimum uurloon tegenwoordig is, maar volgens mij zal je met minimaal 6 ekkies per uur nog wel ergens moeten komen, dus dat zou betekenen dat je toch wel 3 hele uren en een beetje zou moeten werken om een film te kunnen kopen
Aangezien zo de economie werkt, als je iets leuks wil hebben, zal je er voor moeten betalen en als je het geld niet hebt, dan werk je daar voorquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus om de kas te spekken van een bedrijf dat jou het liefst de financiele afgrond in zou drijven - dit als je in Duitsland gewoond had ook al gedaan zou hebben - om iets zo gerings als enkele mp3-bestanden of één aflevering van een tv-serie, moet jij maar meer gaan werken?
Hiermee schiet je dus het hele veel gebruikte "kopiëren is geen diefstal" argument uit het water.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:15 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
De daad van het onzichtbaarmaken van iets dat er nog wel is, is censuur. Punt. Dat het hier toevallig om TPB en torrents gaat boeit mij geen sier. TPB kan me gejat worden wat dat aangaat. Gebruik het toch niet.
Volgens mij was dit een proef van óf de beide providers die BREIN in de pan wilden hakken, of van BREIN tegen een klein aantal providers zodat de rest wel moet volgen mocht ze gelijk krijgen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:03 schreef Levolution het volgende:
Waarom alleen die twee providers trouwens? Ik heb KPN dus kan nog gewoon TPB bezoeken?
die komen nog wel aan de beurt: http://tweakers.net/nieuw(...)e-bay-blokkeren.htmlquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:03 schreef Levolution het volgende:
Waarom alleen die twee providers trouwens? Ik heb KPN dus kan nog gewoon TPB bezoeken?
Het wachten is totdat Brein ook Tor etc. wil gaan verbieden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:44 schreef Psy-freak het volgende:
Welkom in Nederlands China.
Mocht XS4All zwichten ben ik snel weg.
Brein kan zoveel willen verbiedenquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:18 schreef t-8one het volgende:
[..]
die komen nog wel aan de beurt: http://tweakers.net/nieuw(...)e-bay-blokkeren.html
[..]
Het wachten is totdat Brein ook Tor etc. wil gaan verbieden.
Het is begonnen tegen Ziggo meen ik, en XS4ALL heeft zich daar tijdens het proces nog aan toegevoegd. En aangezien dat een 100% dochter is van KPN, hebben die dat vermoedelijk gedaan om aan te kunnen haken, maar zonder hun sterkste merknaam (KPN) er aan te verbinden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:03 schreef Levolution het volgende:
Vergeet niet de achtergrond van XS4ALL, opgericht door een hacker die daar nog steeds veel te zeggen heeft en voor internetvrijheid is. XS4ALL hostte ook meteen Wikileaks bijv. toen er wereldwijd servers werden neergehaald...quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is begonnen tegen Ziggo meen ik, en XS4ALL heeft zich daar tijdens het proces nog aan toegevoegd. En aangezien dat een 100% dochter is van KPN, hebben die dat vermoedelijk gedaan om aan te kunnen haken, maar zonder hun sterkste merknaam (KPN) er aan te verbinden.
Dat zeiden we over Kazaa en torrents en FTD en weet ik veel wat nog meer, maar ze krijgen verdomd vaak hun zin.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:27 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Brein kan zoveel willen verbieden
Ga je mee naar Duindigt? Je draaft zo door, daar is zeker geld mee te verdienen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:02 schreef JeMoeder het volgende:
Ik stel voor dat we alles gaan verbieden, aangezien het hek nu toch van de dam is. Dan kunnen we straks gewoon alleen nog naar overheid.nl en postalgold.nl. Alles wat een mens nodig heeft toch?
Verder kijk ik hier trouwens niet van op, onze overheid werkt reeds intensief samen met internetcensuurlanden zoals China en Australië. Je moet maar denken, een 'goed' voorbeeld doet volgen.
Draven is een hobby, overdrijven een vakquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ga je mee naar Duindigt? Je draaft zo door, daar is zeker geld mee te verdienen.Even afgezien van het moreel verwerpelijke achterhaalde businessmodel van de entertainment industrie, waar ook ik me al jaren dood aan erger, kan een rechter niks meer of minder dan de actualiteit toetsen aan vigerende wetgeving. Dit was imho onvermijdelijk, the Piratebay zit ramvol torrents die wijzen naar auteursrechtelijk beschermd materiaal, kijk zelf maar eens naar de meest actieve software torrents, daar zit niks legaals tussen, hooguit 1 of 2 codec-packs tegen honderden torrents met gekraakte commerciële software. En die downloaden is ook in NL niet toegestaan.
Ik ben puur procedureel blij dat de rechter dit besloten heeft, en niet zoals in een gemiddelde bananenrepubliek maar z'n eigen mening en humeur heeft gevolgd. Als hij dat wel had gedaan, wat is dan nog de waarde van wetgeving, of zelfs de rechterlijke macht in dit land? Inhoudelijk bekeken vind ik het overigens ook een ruk-vonnis, en zeker niet iets waar we met z'n allen verder mee komen in de hele discussie.
Die wetgeving is het probleem, dáár moet de boel gewijzigd worden, en ik ben van mening dat de Nederlandse consument op dat vlak vakkundig zijn eigen glazen heeft ingegooid, door maar te blijven downloaden met een soort zelf aangemeten geuzenmentaliteit. Sommige mensen die ik ken, gaven elkaar doodleuk gedownloade cd's als verjaardagscadeau's. Wil je dat een overheid naar dat soort signalen luistert als het gaat om wetgeving aanpassen?
Ik denk dat een rechter niet zo ver kan/mag gaan. Dan zou men op basis van de flits-gegevens op de A12 (of was het A2?) bij Utrecht ook kunnen oordelen dat die hele weg wel gesloten kan worden, daar bleek bij 1 flits actie ook het een enorm veel mensen te hard te rijden. Torrents hebben wel degelijk een legitieme functie, ik meen dat sommige linux distro's zo gedistribueerd worden, en ik meen dat Oracle de techniek ook (heeft) gebruikt. Wat dat betreft ben ik wel blij met dit specifieke vonnis, de techniek blijft bestaan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Draven is een hobby, overdrijven een vak
Naja, ik download af en toe wel wat, maar niet via torent(sites). Ik doe dat dan om een CD proef te draaien. Vind ik die CD leuk, dan schaf ik die aan. Ik snap dat dat niet bij iedereen zo is, maar BREIN moet ook snappen dat niet iedereen naar een CD winkel gaat, waar je uren bezig bent om een paar CD's te luisteren. Verder bieden webwinkels vaak maar snippets aan, en op basis van 30 seconden per track koop ik ook geen CD's.
Dus inderdaad, ze moeten iets aan hun businessmodel doen.
Verder snap ik niet waarom de rechter een portal verbied en niet meteen de hele service.
Net alsof Ziggo dit gaat doenquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:21 schreef mschol het volgende:
ze hoeven niet te filteren, maar dat betekent niet dat ze het niet mogen
Het probleem is niet direct dat er 1 site geblokkeerd wordt. Het probleem is dat Brein met een IP nummer kan aankomen die ook geblokkeerd moet worden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:29 schreef RonB1985 het volgende:
Nou zeg, er word 1 website geblokkeerd, big deal. Er zijn nog TIG andere torrent sites, en het is echt niet zo dat we straks TPB helemáál niet meer kunnen bereiken. Er bestaan nog genoeg mogelijkheden om de website wél te kunnen bereiken.
Maar goed, ik hou het zelf gewoon bij usenet, lekker makkelijk en nooit gezeur, en nooit langzaam
Hier vind ik alles
Uit protest de hele piratebay leeg downloaden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef damirovic het volgende:
Is er iets dat wij kunnen doen hiertegen? petities oid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |