abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106673944
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! Over 8 dagen verhuizen we. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106673963
En waar we gebleven waren in het vorige topic.

Deze week wordt de vloer aanbracht en is er begonnen met de aanleg van de tuin:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Toen we bij het huis aankwamen bleken de twee uiterst vriendelijke Polen aan het werk te zijn. De coating zelf zat er nog niet in. Volgens de Polen kosten de voorbereidende werkzaamheden de meeste tijd; de coating zelf hebben ze zo gedaan. Het viel me op dat ze heel netjes te werk gaan om de muren en de trap niet te beschadigen. Ik mocht even binnenwandelen om te kijken en foto's te maken. Zo zag de vloer in de woonkamer eruit:

De witte veeg is de plek van de scheur die gevuld is. (De scheur was trouwens niet groter geworden.) Ik heb goed gekeken naar de vloer zelf en die zag er aardig egaal uit, voor zover ik dat in kon schatten. En als de kleur zo was gebleven had ik het ook prima gevonden. :+

Onze slaapkamer:

Nou ja, goed, de definitieve vloerkleur viel dus jammer genoeg nog niet te zien. Wel is het leuk om iets van het proces mee te maken. Op de foto hieronder zie je trouwens het epoxyspul zelf. Je kunt zien dat de coating lichter is dan het spul dat er al op zit en ook warmer van kleur.

Toen we er kwamen was de hovenier bovendien flink bezig in de voortuin. Het grondwerk in de achtertuin had hij al af. :o

Man, wat ben ik er blij mee!

De stenen waren er ookal. Op de eerste foto is de donkergrijze variant te zien, op de tweede de lichtgrijze:

Zo donkergrijs is die eerste dus helemaal niet! Ik zou een ieder die stenen uit gaat zoeken op het hart willen drukken om héél goed te vragen wat er allemaal kan gebeuren met de kleur van de stenen. Wij hebben de koppelstones uitgezocht door in de modeltuin rond te lopen en klaarblijkelijk waren die stenen erg nat en daarom donkerder van kleur. Dit pakt dus iets anders uit dan gepland, maar stiekem ben ik er wel blij mee.

En dit is de terrastegel:

Ik ben ineens ontzettend misselijk van de ontlading. Jemig, wat is er een last van me afgevallen! Het komt gewoon goed, het wordt mooi! *O*
Ik liet de door ons uitgezochte gordijnen zien:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ook, ik ook!

Ik kwam nog foto's van de gordijnen tegen. Woonkamer, kleine en niet grote staal (ik weet alleen niet 100% zeker meer of we deze kleur hadden gekozen):

Ivans kamer (een soort velours, dezelfde stof in alle slaapkamers):

Lena's kamer:

Onze slaapkamer:

Rolgordijnen op zolder:

Plissé-gordijnen voor de keuken in 2 delen, een van de onderste twee kleuren:

Die hebben helaas vertraging opgelopen:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ja hoor, word ik nét door Scheltinga gebeld dat een deel van de gordijnen niet op tijd af is! Het gaat om de gordijnen voor de schuifpui in de woonkamer, de gordijnen in Lena's kamer en de zolderrolgordijnen. Die laatste boeien me niet zo, maar Lena's kamer niet kunnen verduisteren is wel heel vervelend, en ik heb ook weinig zin om te koop te zitten in de woonkamer. Ze kijkt even of ze leengordijnen kan regelen.

Ik was er al bang voor...
Ik was tuinmeubels aan het bekijken:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik nou leuke tuinmeubels:

quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Deze is voor mij gemaakt:

Of gewoon deze:

En we hadden het over het toffe appartement van miss_sly: het nieuwe appartement van het_fokschaap en miss_sly

[ Bericht 49% gewijzigd door Claudia_x op 11-01-2012 10:44:21 ]
pi_106674930
Ik ben geen fan van tuinmeubels, maar die jij uitzoekt zijn toch wel helemaal tof!
Ik wil die lounge stoel!

De vloer lijkt erg mooi te worden, ben benieuwd naar het eindresultaat.
pi_106676775
persoonlijk vind ik 1000 euro voor een tuinstoel een beetje gortig :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106676824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:09 schreef RanTheMan het volgende:
persoonlijk vind ik 1000 euro voor een tuinstoel een beetje gortig :)
En als je het oppakt is het waarschijnlijk gewoon een licht stuk plastic. :Y)

Wat mij betreft ook te duur, hoor, maar wie weet kom ik zo via zijwegen uit op iets goedkopers in eenzelfde stijl. En anders laat ik wel iets van hout maken.
pi_106676849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je het oppakt is het waarschijnlijk gewoon een licht stuk plastic? :Y)

Wat mij betreft ook te duur, hoor, maar wie weet kom ik zo via zijwegen uit op iets goedkopers in eenzelfde stijl. En anders laat ik wel iets van hout maken.
ik blijf je dan ff in de gaten houden, want cool is het wel, maar ja te duur, want wil er dan uiteraard 2 :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106678415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je het oppakt is het waarschijnlijk gewoon een licht stuk plastic. :Y)

Vanwege te licht dus niet geschikt voor ons winderige dakterras -O-

Met hout moet je dus wel uitkijken. Dat moet je echt onderhouden, op tijd met olie behandelen en indien mogelijk niet te veel aan de elementen blootstellen. Onze houten tafel ziet er echt heel slecht uit. Of je moet goed bewerkt hout (hardhout) hebben, dat scheelt dan weer veel onderhoud.

in overleg met mijn collega nog eens over een een (glazen) uitbreiding van de dakopbouw gehad, en wellicht dat we over een tijdje nog eens een vooraanvraag voor een vergunning indienen om te kijken in hoeverre ze bereid zijn iets dergelijks te vergunnen. Voorlopig eerst aan de binnenkant aan de slag. De lange, lage wandkast gaan we echt bekijken of dat mogelijk is. Zelfs schaap is om, hoewel hij eigenlijk liever geen afstand wil doen van zijn mooie, grote, handgemaakte luidspekers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106678646
Met steigerhout zit dat geloof ik iets anders. Ik heb dat indertijd wel uitgezocht. Ik ben niet zo'n houtfan, maar steigerhouten tuinmebels vind ik vaak wel oké omdat ze handgemaakt zijn.

Las ik nu goed dat jullie indertijd een precedent vormden en het daardoor onder andere zo'n lastige kwestie was? Misschien ligt dat nu anders?
pi_106678691
Wat ga je eigenlijk doen als het allemaal klaar is?
Aldus.
pi_106678803
Door onze aanvraag en het bezwaar door de man die 300 meter achter ons in de zijstraat woont, heeft het uitgeven van vergunningen voor dakopbouwen in oost/Watergraafsmeer destijds maanden stilgelegen. Men heeft toen het hele bouwbesluit mbt dakopbouwen opnieuw bekeken en hier en daar aangepast. Of het betekent dat we nu wel een kans maken, weet ik niet. Ik wil eht ook pas gaan onderzoeken als we binnen klaar zijn en een redelijk budget ervoor hebben. Eens je de vergunning hebt, moet je het binnen een jaar uitvoeren, namelijk.

Steigerhout ken ik alleen voor binnen, vind ik wel mooi. Er zijn ook veel houten meubels die prima buiten kunnen staan, maar kijk in ieder geval goed wat voor hout je neemt. onze tafel kan na 3 jaar eigenlijk bij het afval, helaas.
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2012 @ 13:23:02 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106678893
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:17 schreef Z het volgende:
verhuizen, denk ik :P
pi_106678919
Wat zonde, zeg!

Ik had indertijd mijn oog laten vallen op zoiets:

Maar dan zonder zijkant, want dat vind ik zo massief ogen:

Maar het moet wel comfortabel zijn, dus eerst maar eens kijken of zoiets wel lekker zit.
pi_106678942
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:17 schreef Z het volgende:
Promoveren.
pi_106679048
Zoiets hebben onze onderburen op 1-hoog op hun dakterras staan. Ik vind het er erg recht uitzien, maar met kussens zal het best goed zitten, denk ik. In princippe is het hetzelfde als zo'n loungeset als wij hebben, maar dan van hout. Onze loungeset zit prima O+
pi_106679264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:12 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ik blijf je dan ff in de gaten houden, want cool is het wel, maar ja te duur, want wil er dan uiteraard 2 :)
500 euro:

Nog steeds duur, natuurlijk.
pi_106679454
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Promoveren.
Zo blijf je wel lekker bezig ja.
Aldus.
pi_106679584
Als ik daar klaar mee ben vergaat de wereld, dus verder hoef ik niet te denken.
pi_106679997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

500 euro:

[ afbeelding ]

Nog steeds duur, natuurlijk.
het lijkt wel een uit de kluiten gewassen po
pi_106680306
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:59 schreef lily het volgende:

[..]

het lijkt wel een uit de kluiten gewassen po
pi_106680320
Ik vind dit tof!

Met kussens, uiteraard.
pi_106680793
Die kan B_g_g toch wel zelf in elkaar timmeren?
Aldus.
pi_106681342
Dat zou je wel verwachten van de maker van de inmiddels legendarische kattenbakflat.

pi_106682948
Ik kom me ook weer eens melden! Pfff wat is een verhuizing slopend zeg!

Milou was vrijdag en zaterdag uit logeren en wij hebben nog heel veel gedaan: inpakken, nieuwe huis schoonmaken, ramen lappen, kozijnen schoonmaken, zonwering werd opgehangen etc etc.

Zondag verliep alles prima. Verhuizing gedaan in 6 uur met behulp van lieve vrienden en familie. Om half vijf was alles over (2x met een volle verhuiswagen). Om 17 uur kwam Milou thuis en hebben we patat gehaald bij de febo.

De eerste nacht vreselijk geslapen. Milou was vaak wakker (ze was bang voor haar leuke boompjesbehang :') ) en wij moesten ook wennen aan een nieuw huis. Maandag overdag was hell: Milou zit midden in haar sprongetje en was oververmoeid. Wilde niet slapen. Lag ze net een half uur werd ze weer wakker van het geboor. Keuken werd geinstalleerd dus overal dozen. Met veel moeite 's avonds de kledingkast in elkaar gezet en precies achter de deur gezet. Was echt een kutklus 8)7 De eerste dag dus een beetje gekampeerd in ons huis en bij de buren eten voor Milou opgewarmd. Gisteren allebei werken en Milou naar de opvang. Toen we thuis kwamen was de keuken klaar, wat een zaligheid!! Vandaag nog een miljoen dozen uitgeruimd en nu begint het ergens op te lijken O+

Vanavond even alle dozen en afval buiten zetten voor het grofvuil en dan ziet de tuin er ook weer opgeruimd uit. Foto's komen laten want ik kan het snoertje van mijn camera niet vinden }:|

Maarrrrr wel internet verbinding! Hulde voor UPC!
pi_106683027
ps jullie hovenier werkt heel hard! Hij is nu al bezig met de grote tegels. Wat vreselijk balen van jullie gordijnen! Er komt toch wel een andere oplossing? Anders doet Lena geen oog dicht. Wij hebben overigens niets voor de schuifpui maar hebben ook iets minder inkijken. Maar dat is goed te doen..
pi_106683536
Jaa, daar ben je! *O* Dat klinkt ook echt heel rot. Arme Milou en arme jullie. Gelukkig hebben jullie nu een keuken. Ik denk dat we zo nog even langs het huis rijden en dan gluur ik even naar binnen. :Y) Ik ben echt heel benieuwd naar foto's!

En wij bedenken deze week of we UPC nemen in plaats van glasvezel. Het bedrijf dat over de aansluiting gaat is GlasHart. Al vanaf maandag beloven ze terug te bellen om te zeggen hoe de planning eruit ziet. Vooralsnog zijn we nog steeds niet teruggebeld. Wij bellen elke dag om te vragen hoe het ervoor staat en krijgen elke dag te horen dat de persoon die over de planning gaat er niet is en ons terugbelt. Ik word er niet goed van.

Als het goed is krijgen we dus leengordijnen. En niet lang na het telefoongesprek besefte ik dat we zelf natuurlijk ook nog gordijnen in deze woning hebben hangen die we tijdelijk kunnen gebruiken. :+ Komt wel goed dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')