Dat maakt weinig uit, dan is het leed al geschiedt... Gewoon flink verhitten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:15 schreef MaximusTG het volgende:
Het risico is alleen dat je niet weet wanneer het eten bereid is. Voor hetzelfde geld is het al een of twee dag(en) oud. Chinese restaurants ook niet echt bekend om hun goede hygiëne in de keuken.
Tsja, het is sowieso een risico als je het op deze manier bekijkt. Ik ruik er eerst wel even aan, ik denk dat als het heel ernstig is dat het dan behoorlijk funky ruikt!quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:18 schreef MaximusTG het volgende:
Verhitten doodt wel bacteriën, maar niet alle gifstoffen verdwijnen dan. Dus je kan er alsnog goed ziek van worden.
Tis maar wat het je waard is natuurlijk..
Scherp! Je kan iedereen nog voor zijn!quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat niemand trouwens het Hoelang is een Chinees grapje maakt.
Babi gangbang wordt niet met kattenvlees gemaaktquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:40 schreef CutCake het volgende:
Kattenvlees bederft over het algemeen niet bijzonder snel, heb je zeldzame Chinees gevonden die de Nederlands/Kantonees interpretatie van het Indonesische Babi Pangang nog van varken maakt even extra goed opwarmen voor het eten en 2 dagen bewaren is geen probleem.
Ja dat is ook wel zo. Volgende keer maar wat mindere grote porties maken. Ik hou jullie ervan op de hoogte of ik het overleef of niet.. Living on the edge..!quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:33 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, ik weet ook wel dat er - waarschijnlijk - niks gebeurt als je het wel opeet, maar je moet echt oppassen met zulke dingen. Je kan er echt erg ziek van worden. Zou het bv nooit aan een jong kind geven..
En het hoeft niet altijd te stinken om niet meer goed te zijn.
Oh, dat boeit niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:18 schreef loecje het volgende:
wat denk je dat er in de koude koelkast gebeurd als je er iets warms in stopt?
Je koelkast warmt op en alles gaat condenseren en je eten wordt klef.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:39 schreef bl_henkie2 het volgende:
Even off topic:
Waar komt de regel vandaan dat je eten moet afkoelen voor dat je het in de koelkast stopt?
5 minuten? Dan zit er echt geen smaakt meer aanquote:Op woensdag 11 januari 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon minstens 5 minuten in de magnetron douwen.
Als hij nog leeft moet dat geen probleem zijn. Moet je hem wel van tijd tot tijd eten geven natuurlijkquote:Afhaal chinees bewaren. Hoelang?
beetje laat.quote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat niemand trouwens het Hoelang is een Chinees grapje maakt.
De nasi van de chinees die wordt alleen maar beter als je hem de volgende dag opbakt met een klein beetje zonnebloem/arachide olie. Niet in de magnetron stoppen. Maarja, of dat nasi mag heten is natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst of mie sowieso niet bewaren, vlees etc in sausjes niet dagenlang bewaren.
Eerst verhitten zodat de bacterien dood zijn voor ze toxines gaan vormen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:18 schreef MaximusTG het volgende:
Verhitten doodt wel bacteriën, maar niet alle gifstoffen verdwijnen dan. Dus je kan er alsnog goed ziek van worden.
Tis maar wat het je waard is natuurlijk..
Serieus? Of is dit weer zo'n fokgrapje?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik zet het 's avonds altijd in de magnetron en de volgende ochtend gaat het dan de koelkast/vriezer in.
Nee ik ben serieus, het zit gewoon in een luchtdichte bak.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Serieus? Of is dit weer zo'n fokgrapje?
Ik zou het na een nacht buiten de koelkast juist weggooien.
Niet doen, hoop gejank om niets. Meesten van dat volk zal hun kinderen ook niet buiten laten spelen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:19 schreef Quantic het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren, ik word zenuwachtig van al jullie verhalen
Dus even voor de duidelijkheid, dat ik het helemaal snap:quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee ik ben serieus, het zit gewoon in een luchtdichte bak.
Ik ben daar niet zo huiverig voor en ben er nog nooit ziek van geworden.
Doe het ook met Roti en Tjauw Min kip.
Paar euro? Daar krijg je hier geen bapi voor en ik ga geen goed voer weggooien omdat ik het niet op kan. Hoe fucking eerste wereld kun je het hebben zeg. Voedsel dat nog perfect in orde is wegpleuren omdat er een nihile kans is dat je op middag een paar keer extra naar de plee moet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:28 schreef MaximusTG het volgende:
Geen gejank om niets, je hoeft niet alle voorzichtigheid en hygiene te bagatelliseren hoor.
Er is wel een verschil met kinderen buiten laten spelen, waarbij ze kunnen vallen en een infectie oplopen en het voorschotelen van oude chinees waar je voedselvergiftiging van kan krijgen alleen maar voor die paar euro.
Ter geruststelling: ik zou het gewoon met je mee-eten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:19 schreef Quantic het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren, ik word zenuwachtig van al jullie verhalen
Nee je snapt het niet helemaal.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dus even voor de duidelijkheid, dat ik het helemaal snap:
Jij koopt afhaalmaaltijden, bijvoorbeeld zo'n plastic bak babi pangang of roti en dat warm je dan thuis op in de magnetron. Je eet ervan, doet de deksel er weer op en je laat dat warme eten dan een nachtje lekker, luchtdicht broeien op je aanrecht? Dan zet je het de volgende ochtend in de koelkast en warmt het 's avonds weer op? Soms ook wel eens 1 of 2 dagen daarna?
Okay, je laat het een nachtje broeien in de magnetron, niet op het aanrecht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet helemaal.
Ik laat bv wat bezorgen, daar eet ik dan direct thuis van.
De rest zet ik in een luchdichte bak in de magnetron.
De volgende ochtend zijn er 2 keuze's mogelijk :
- ik zet het in de koelkast en warm het 's avonds op.
- ik zet het in de vriezer en warm het een andere keer op.
Ja dat snap ik ook niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:43 schreef MaximusTG het volgende:
Waarom dan pas de volgende ochtend, en niet een uurtje of zo nadat je gegeten hebt?
Omdat ik het altijd vergeet eigenlijk, of ik ben er te lui voorquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:43 schreef MaximusTG het volgende:
Waarom dan pas de volgende ochtend, en niet een uurtje of zo nadat je gegeten hebt?
Kloptquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:47 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Okay, je laat het een nachtje broeien in de magnetron, niet op het aanrecht.
Duidelijk nu.
Inderdaad. Volgens mij denken we hetzelfde. Rillingen krijg ik ervanquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:47 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Okay, je laat het een nachtje broeien in de magnetron, niet op het aanrecht.
Duidelijk nu.
Bakken man, bakken!quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon minstens 5 minuten in de magnetron douwen.
Ieder zijn meug!quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:20 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Inderdaad. Volgens mij denken we hetzelfde. Rillingen krijg ik ervan
hachee of goulash, dat bewaar ik ook een nacht op het fornuis met de deksel erop een hele nacht, wel de volgende dag nog een uur of 4/5 stoven..quote:Op maandag 16 januari 2012 21:12 schreef junkiexp het volgende:
Mijn moeder bewaard trouwens gehaktballen in afgesloten jus pan ook een nachtje op het vuur, en hachee bv ook.
Hoe kijken jullie daar tegenaan dan?
Mijn moeder doet dat juist na het stoven, en dan de volgende avond opwarmen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:38 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
hachee of goulash, dat bewaar ik ook een nacht op het fornuis met de deksel erop een hele nacht, wel de volgende dag nog een uur of 4/5 stoven..
En nooit last toch?quote:Op maandag 16 januari 2012 23:04 schreef Klaploper het volgende:
Mijn moeder bewaart alles zo 2 dagen op het fornuis, ook pasta en dergelijke. Vind het alleen wat sneu om te bedanken als ik er op bezoek ben dus ik eet het zwijgend op.
Ligt eraan hoeveel nachten het eerst nog in de magnetron heeft gestaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb nog een rest bami en babi pangang ingevroren maar zit er al bijna een maand. Zou dat nog goed zijn?
Gewoon van gegeten, uurtje af laten koelen op het aanrecht en daarna ingevrorenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel nachten het eerst nog in de magnetron heeft gestaan.![]()
(maar anders zou ik zeggen "ja hoor")
Thanks!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:21 schreef RobinOok het volgende:
Zelfs na een jaar in de vriezer kun je dat nog wel eten hoor. Misschien is het dan wat uitgedroogd of zo, maar ziek zal je er niet van worden.
Volgensmij is dat niet helemaal waar, correct me if i'm wrong. Dit is alleen als je vriezer echt heel erg koud kan, wat niet alle vriezers staan.. Dit heb ik eens gehoord in de wandelgangenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:21 schreef RobinOok het volgende:
Zelfs na een jaar in de vriezer kun je dat nog wel eten hoor. Misschien is het dan wat uitgedroogd of zo, maar ziek zal je er niet van worden.
En, hoe voel je je?quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:21 schreef Quantic het volgende:
Nou, heb het zojuist opgebakken en opgegeten. Heb er aan geroken maar was niet echt funky.. Zit wel goed, zo niet merk ik het snel genoeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |