In de middeleeuwen werd er random op vrouwen gejaagd want ze waren een heks..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de middeleeuwen trouwde men bijna allemaal? Heb je daar een bron van?
En, als iedereen katholiek priester zou worden, zouden er geen kinderen komen (...) maar ik ken zat homos met kinderen, hell, ik heb zelf een zoon.
Inderdaad, 7 miljard mensen alweer.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:58 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
In de middeleeuwen werd er random op vrouwen gejaagd want ze waren een heks..
Daarbij is de wereldbevolking nog nooit zo groot geweest, terwijl er nu al enkele landen zijn waar het huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is toegestaan.
De paus kan moeilijk zeggen: Hé, geen probleem dat homohuwelijk, want we kunnen wetenschappelijk het zaad van homo's bij vrouwen naar binnenbrengen om kindjes te maken, gezien het feit dat de kerk daar ook tegen is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de middeleeuwen trouwde men bijna allemaal? Heb je daar een bron van?
En, als iedereen katholiek priester zou worden, zouden er geen kinderen komen (...) maar ik ken zat homos met kinderen, hell, ik heb zelf een zoon.
Het kan ja. Door het te accepteren, door ons aan elkaar te huwelijken, maak je het voor meer mensen makkelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja? Jij denkt dat dit de toekomst van de mensheid kan ondermijnen?
Voordat je gaat claimen dat jij niet zo denkt, maar de paus - in je vorige post schrijf je het alsof je het zelf ook vindt.
Ik snap ook het "bedreigingsaspect" niet. Als het om het "niet voortplanten" gaat... zoals ik al aangaf behoren ook priesters en nonnen zich volgens de Katholieke leer niet voort te planten. Maar dat is niet slecht volgens de Paus. Noch ageert de Paus tegen huwelijken van ouderen, onvruchtbaren en mensen die simpelweg geen kinderen willen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wordt het huwelijk van een heterostel opeens minder waard als je ook met iemand van hetzelfde geslacht kan trouwen? In wat voor mate wordt jouw ''huwlijksgenot'' dan beperkt?
Ik snap het gewoon niet. Waar halen mensen het lef vandaan? Als jij vindt dat het huwelijk iets is tussen man en vrouw, trouw dan met een vrouw! Hou op met zeuren over wat andere mensen misschien doen, wat heb jij daar in gristusnaam mee te maken?!
Waarom kritiek hebben op homo's? Wat is kritiek in deze? In principe kun je net zoveel 'kritiek' hebben over homo's als over hetero's.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:24 schreef ABombali het volgende:
Tegenwoordig is het een taboe om kritiek te hebben op homo's
Dit vind ik trouwens echt onzin. Homohaat, echte onverhulde homohaat komt mij nog veel te vaak voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:24 schreef ABombali het volgende:
Tegenwoordig is het een taboe om kritiek te hebben op homo's
Daarom, wat bedoelt hij met kritiek? De meeste 'kritiek' die ik lees op internet komt op mij over als homohaat.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens echt onzin. Homohaat, echte onverhulde homohaat komt mij nog veel te vaak voor.
En waarom is dat een probleem? Er zijn wel meer dingen waar je na de puberteit overheen groeit. En als het normaler wordt wordt het dus voor die doelgroep ook weer minder interessant.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:00 schreef timmmmm het volgende:
Dit klinkt hard maar: Door het homozijn makkelijker te maken, willen meer mensen het zijn. Ik ben zelf biseksueel, maar vooral een paar jaar onder mij (ik ben 20) hoor ik veel jongens en meisjes zeggen dat ze op hetzelfde geslacht vallen, waarvan ik zeker ben dat het maar een modegrill is, dat ze even interessant willen zijn, en er vanzelf weer overheen groeien, als ze merken dat het helemaal zo leuk en interessant niet is.
Dat is geen sex hebben ookquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De paus kan moeilijk zeggen: Hé, geen probleem dat homohuwelijk, want we kunnen wetenschappelijk het zaad van homo's bij vrouwen naar binnenbrengen om kindjes te maken, gezien het feit dat de kerk daar ook tegen is.
Het kan ook allemaal wel, maar het is zo tegennatuurlijk als de pest.
[..]
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Strani het volgende:
Kwam er maar een internationaal arrestatiebevel voor de paus wegens haatzaaien.
Helaas is de Paus diplomatiek onschendbaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Strani het volgende:
Kwam er maar een internationaal arrestatiebevel voor de paus wegens haatzaaien.
Niet alleen de Paus hoor. Die hele Roomse Kerk heeft het punt van verdaagzaamheid en liefde voor medemens niet begrepen, al eeuwenlang niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
De centrale boodschap van christus was, dat het toch fijn zou zijn als we wat aardiger en verdraagzamer waren. Deze paus heeft dat duidelijk niet begrepen..
Ik weet het.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Niet alleen de Paus hoor. Die hele Roomse Kerk heeft het punt van verdaagzaamheid en liefde voor medemens niet begrepen, al eeuwenlang niet.
Civiel recht: http://amshistorica.cib.unibo.it/diglib.php?inv=176&int_ptnumquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen sex hebben ook
En hoe zit het met de bron voor het trouwen in de middeleeuwen?
Helaas jaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Helaas is de Paus diplomatiek onschendbaar.
En daar staat in dat iedereen trouwde in de middeleeuwen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Civiel recht: http://amshistorica.cib.unibo.it/diglib.php?inv=176&int_ptnum
canoniek recht: http://books.google.nl/books?id=6NP1gvoxa6QC
Nee, maar de regels. Tja de middeleeuwen = 1000 jaar. In het begin hanteerde men romeins recht, toen germaans recht, toen weer een combinatie aan romeins recht en canoniek recht. Afhankelijk van de periode en plaats werd het huwelijk als minder of meer belangrijk gezien. Zeker wanneer dit toepassing had op het erfrecht. Een openbaar huwelijk was pas verplicht na de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daar staat in dat iedereen trouwde in de middeleeuwen?
Je hebt dus geen bron dat iedereen trouwde in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, maar de regels. Tja de middeleeuwen = 1000 jaar. In het begin hanteerde men romeins recht, toen germaans recht, toen weer een combinatie aan romeins recht en canoniek recht. Afhankelijk van de periode en plaats werd het huwelijk als minder of meer belangrijk gezien. Zeker wanneer dit toepassing had op het erfrecht. Een openbaar huwelijk was pas verplicht na de middeleeuwen.
true shizzle.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:35 schreef YuckFou het volgende:
Met een aardbol die bijna bezwijkt onder de overpopulatie zijn we eerder de redders van de mensheid...
Ja, want niet elke man zal priester worden. Niet iedere man heeft de roeping. Het zal dus nooit zijn dat 100% van de mannen ooit priester zal worden volgens de kerk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt dus geen bron dat iedereen trouwde in de middeleeuwen.
Heb je een weerwoord op mijn punt dat priesters de mensheid bedreigen?
Altijd al gedacht dat jij in de middeleeuwen thuishoordequote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Celibaat dateert ook pas van na de middeleeuwen. De adel en de geestelijk neukten er toen nog flink bastaard kinderen bij.Pausen met maîtresses en bastaardkinderen. Paus Julius III was een homoseksueel die het bed deelde met zijn persoonlijke schandknaapje. Allemaal prima in de Middeleeuwen, maar in de renaissance begon men ineens preuts te doen en toen de protestanten begonnen met zeiken dat mannen van God dat niet mochten werd de harde doctrine opgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |