Mijn mening is gebaseerd op gevoel en contacten met collega vakmensen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:22 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijpt is jouw gevoel puur gebaseerd op een mening en niet op ervaring met werkspot?
Wat is er anders aan als een klus op werkspot zetten of 3 vakmensen bellen uit je woonplaats voor een offerte?quote:Natuurlijk kun je jouw methode toepassen, met de grote kans dat je dus veel te veel betaalt.
Hoewel ik wel van mening bent dat mensen ook met prijsvergelijken geen appels met peren moeten gaan vergelijken.
Ben ik helemaal met je eens.quote:De goedkoopste hoeft beslist niet de slechtste te zijn, maar de duurste hoeft beslist niet de beste te zijn.
Gaat mij net zo, ik sta met mijn bedrijf niet op werkspot, en dat is een bewuste keuze.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:48 schreef bobenjanneke het volgende:
Via ALLEEN werkspot kan een vakman geen offerte maken.
Bijvoorbeeld een schilder moet het werk zien voordat hij een offerte kan maken, er bestaan namelijk altijd verborgen gebreken.
Een beetje vakman heeft geen werkspot of marktplaats nodig, maar kan bouwen op de klantenkring en daar weer familie en vrienden van.
Ik als schilder heb voor in de avonduren geen werkspot/ MP nodig, mijn werk komt "aangewaaid" omdat ik fatsoenlijk en degelijk werk lever voor een normale prijs wat tevreden klanten weer doorvertellen.
Als het voor jou werkt prima tochquote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:01 schreef cvboer het volgende:
[..]
Gaat mij net zo, ik sta met mijn bedrijf niet op werkspot, en dat is een bewuste keuze.
Ik krijg mijn werk via via binnen. Wat dat betreft ben ik een beetje ouderwets misschien.
Maar dan heb je er toch geen ruk aan? Dan moeten ze nog langskomen voor een offerte n.a.v. het bekeken werk?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:17 schreef klipper het volgende:
[..]
Prijzen via werkspot liggen vast.
Vaak geven ze gewoon keurig een offerte met wat basisgegevens, afwijkingen zijn uitgesloten maar dat is overal.
Zo werk ik niet, al jaren niet trouwens.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:17 schreef klipper het volgende:
[..]
Als het voor jou werkt prima toch![]()
De vraag van TS is echter of het betrouwbaar is of niet.
Prijzen via werkspot liggen vast.
Vaak geven ze gewoon keurig een offerte met wat basisgegevens, afwijkingen zijn uitgesloten maar dat is overal.
Heb ook weleens een aannemer gehad die van te voren alles had opgenomen en berekend en uiteindelijk waren er toch nog een paar onvoorziene zaken aan het licht gekomen, samen om de tafel en over de onvoorkome zaken onderhandeld over het hoe en wat.
Het gaat er natuurlijk om dat een gevoel feitelijk nergens op gebaseerd is, ervaring ermee wel.
Wat dat betreft is werkspot hetzelfde als fysieke winkels en bedrijven, er zitten goede bij maar ook slechte bij.
Ik ken bedrijven die alleen nog maar via werkspot en dergelijke werken en geen fysieke vestiging meer hebben zodat ze niet die kosten erbij hebben, een garagebox is vaak al voldoende.
En dat scheelt enorm in de huisvestingskosten.
En hoeveel cv bedrijven bieden geen vast vervangingstarief voor een ketel zonder ooit gezien te hebben wat er weg koet en wat er terug komt?
Vandaag ook weer een advertentie in de bus voor een ketel compleet vervangen inclusief gratis isense voor ¤1400
Ik wil het werk wat ik moet uitvoeren ook graag van te voren even zien.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:20 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Maar dan heb je er toch geen ruk aan? Dan moeten ze nog langskomen voor een offerte n.a.v. het bekeken werk?
Waarna mogelijk weer hele andere bedragen langskomen?
Als iemand mij belt, om zijn woning te laten schilderen, kan diegene wel zeggen ik heb x aantal ramen beneden, x aantal ramen boven, 2 deuren.
Maar dan nog wil ik het zien, of en in hoeveel mate houtrot aanwezig is. Of ik overal bijkan of dat er gesnoeid moet worden, of er gekit moet worden etc, etc.
Als een rijschool heb, kan ik toch ook niet n.a.v. een verhaal vertellen hoeveel lessen iemand nodig heeft, je moet diegene toch eerst hebben zien rijden?
Mijn mening ( die ik niemand wil opdringen ): vanaf de computer alleen kan een vakman geen nauwkeurige offerte geven, men moet toch langskomen.
Dus waarom afwachten op 10 offertes met 10 bedragen, als het werk uiteindelijk toch nog gezien moet worden waardoor het bedrag hoger of lager kan uitvallen en bedrijven uit de woonplaats meestal op korte termijn een nauwkeurige offerte uit kunnen brengen.
quote:Op zondag 15 januari 2012 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik wil het werk wat ik moet uitvoeren ook graag van te voren even zien.
Op afstand zijn er gewoon een hoop dingen die je niet kunt bekijken, als elektricien kun je bijvoorbeeld geen mogelijkheden zien hoe je het handigst de leiding-loop kunt maken e.d.
Werk je al voor jezelf?quote:Op zondag 15 januari 2012 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik wil het werk wat ik moet uitvoeren ook graag van te voren even zien.
Op afstand zijn er gewoon een hoop dingen die je niet kunt bekijken, als elektricien kun je bijvoorbeeld geen mogelijkheden zien hoe je het handigst de leiding-loop kunt maken e.d.
Mijn ervaring is dat bij kleinere projecten / klantenwerk er bij installateurs heel weinig van te voren wordt opgenomen; vaak worden die klussen aangenomen op uurloon basis en moet je zelf maar even overleggen met de klant ter plekke wat nu de beste oplossing is voor zijn wensen.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:42 schreef klipper het volgende:
[..]
[..]
Werk je al voor jezelf?
Of zit je nog steeds bij je werkgever?
De meeste werknemers zien niets van te voren en worden gewoon naar een klus gestuurd en moeten dan maar hopen dat degene die het werk behoort op te nemen dat ook goed gedaan heeft.
Die enkele vak-idioot die erop staat wordt onder gesneeuwd door de grote aantallen polen en andere beunhazen met een KvK nummer.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:59 schreef nostra het volgende:
Mijn ervaring is dat het prima is voor wat klein werk (defecte spotjes, vervangen en schilderen van een deur), maar dramatisch op het moment dat er echt vakkennis aanwezig moet zijn.
Klopt, maar ook daar ben ik nat op gegaan. Schilderwerk laten offreren, Nederlandse man met verstand kwam een en ander opnemen, gaf duidelijk aan waar de pijnpunten lagen en kwam betrouwbaar en vakkundig over. Offerte aangenomen, krijg je een dag vantevoren een belletje dat "zijn collega" het werk uit komt voeren. Prima, maar dat was dus inderdaad een Pool die ook nog eens nauwelijks Engels sprak. Gevolg: houten (geoliede) vloer volledig vernaggeld.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die enkele vak-idioot die erop staat wordt onder gesneeuwd door de grote aantallen polen en andere beunhazen met een KvK nummer.
En dat is best jammer.
Dat is inderdaad erg jammer, tevens zonde van je mooie vloer, is dat allemaal weer goed gekomen?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, maar ook daar ben ik nat op gegaan. Schilderwerk laten offreren, Nederlandse man met verstand kwam een en ander opnemen, gaf duidelijk aan waar de pijnpunten lagen en kwam betrouwbaar en vakkundig over. Offerte aangenomen, krijg je een dag vantevoren een belletje dat "zijn collega" het werk uit komt voeren. Prima, maar dat was dus inderdaad een Pool die ook nog eens nauwelijks Engels sprak. Gevolg: houten (geoliede) vloer volledig vernaggeld.
Uiteindelijk niets voor betaald, maar prettig is het allemaal niet.
Dat is dan ook wel weer extreen kort door de bocht en behoorlijk naief tegelijk.....quote:Op zondag 15 januari 2012 18:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dit is ook 1 van de reden dat ik geen pool op de loonlijst wil.
Er zitten gewoon té veel negatieve kanten aan.
Dat is jouw mening, mij is echter een andere mening toegedaan. Ik loop al heel wat jaartjes mee in de bouw, ik heb ook redelijk wat werk gezien wat door polen is gedaan. Zeker 90 % zag er bedroeft uit.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer extreen kort door de bocht en behoorlijk naief tegelijk.....
Ik heb voor een groot schildersbedrijf gewerkt, en daar hebben we 2 weken polen gehad, die er ook meteen weer uit lagen. Daarna zijn ze overgestapt op Duitsers.quote:Op zondag 15 januari 2012 23:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, mij is echter een andere mening toegedaan. Ik loop al heel wat jaartjes mee in de bouw, ik heb ook redelijk wat werk gezien wat door polen is gedaan. Zeker 90 % zag er bedroeft uit.
Maargoed, ieder zijn mening.
Oh, je zult over het algemeen ook best gelijk hebben. Ik denk dan ook dat het heel zinvol is voor consumenten om de ervaringen van vakmensen zelf te lezen. Ik neem die zeker mee in mijn overwegingen!quote:Op maandag 16 januari 2012 13:29 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik zie ook in dit topic, dat juist de consument een enkele goede ervaring heeft met een pool, en de vakmensen helemaal niet....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |