abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:36:58 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107067805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:36 schreef minilot het volgende:

[..]

De flora zelf wel ja, maar onder die naam wordt het in geen enkele supermarkt verkocht. Plant: ganzenvoet (chenopodium quinoa). Eetbare zaadjes in een zakje: quinoa.
:Y
Bladgroente, brave hendrik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107067808
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kantoor op zaterdag?
Jazeker. Blij met voedzame lunch dus. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_107067870
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bladgroente, brave hendrik
Brave Hendrik is een andere soort dan de quinoa-variant, namelijk Chenopodium bonus-henricus. :+
Zegt Wikipedia. Maar goed, niet zo interessant voor in dit topic, lijkt me. :)
pi_107067913
Appelstroop past ook wel in dit topic, denk ik (maar is minder geschikt voor in je lunchbox, vrees ik, haha :D ). Eet ik ook af en toe op brood.
Ik vond zonet deze site, waar o.a. vermeld staat:

Aan moderne appelstroop wordt ingedikt bietensap toegevoegd. Hierdoor is appelstroop rijk aan ijzer. Let op: appelstroop kan ook rijk zijn aan toegevoegde suikers, dus neem altijd appelstroop met 100% fruiteigen suikers.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:42:25 #255
45206 Pietverdriet
pi_107067979
Appelstroop rijk aan ijzer, LOL
Je moet 150 gram appelstroop eten om aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer te komen
pi_107068083
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:40 schreef Scootmobiel het volgende:
Appelstroop past ook wel in dit topic, denk ik (maar is minder geschikt voor in je lunchbox, vrees ik, haha :D ). Eet ik ook af en toe op brood.
Ik vond zonet deze site, waar o.a. vermeld staat:

Aan moderne appelstroop wordt ingedikt bietensap toegevoegd. Hierdoor is appelstroop rijk aan ijzer. Let op: appelstroop kan ook rijk zijn aan toegevoegde suikers, dus neem altijd appelstroop met 100% fruiteigen suikers.

Ik eet het wel eens in combi met kaas op de boterham, is inderdaad lekker! Maar dat van dat ijzer is maar half waar geloof ik, ik lees iig een hoop tegenstrijdige verhalen.
pi_107068099
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Appelstroop rijk aan ijzer, LOL
Je moet 150 gram appelstroop eten om aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer te komen
Ja, maar je haalt je dagelijkse hoeveelheid toch niet uit alléén appelstroop? :D
Samen met andere bronnen van ijzer kan het best een waardevolle aanvulling zijn, lijkt me.

Maar hoeveel er nou werkelijk waar is van het hele appelstroop / ijzer-verhaal weet ik ook niet, daar schijnen inderdaad verschillende meningen over te zijn.
pi_107068106
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:34 schreef minilot het volgende:
O, en hoe ik erop kwam.. De kantoorlunch die ik zojuist heb opgeknabbeld/geslobberd:

[ afbeelding ]

Niet fotogeniek, slechte telefoonfoto, maar al met al zéér lekker! Quinoa met komijn, knoflook, chilipeper, komkommer, geroosterde paprika, munt, rode ui, dadels, maanzaad en pistachenootjes. En griekse yoghurt met acacia-honing en een glas groene thee. :9
Doe je dat koken voordat je naar je werk gaat en opwarmen of eet je dat koud?
pi_107068126
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:00 schreef anboni het volgende:

[..]

Over dogma gesproken :') Maar goed, die opmerking komt bij Martijn Katan vandaan, die zit nog wel heel erg vast in z'n 'vet en cholesterol zijn slecht' dogma...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zitten bijna tot geen transvetten in de huidige plantaardige frituuroliën.

Daarnaast slaan een hoop mensen de plank mis met dat omega 6 slecht zou zijn. De RATIO tussen omega 3 en omega 6 is in de richting van omega 6 verschoven omdat we BIJNA GEEN omega 3 consumeren. Daar komt een hoop rottigheid uit rollen omdat die verhouding belangrijk is. Het is dus onzin dat omega 6 slecht voor de gezondheid zou zijn, maar we eten gewoon te weinig voedingsproducten met omega 3. En bijna alle vervangende producten voor op brood bevatten ook geen omega 3, dus die vlieger gaat ook niet op.
pi_107068142
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Ja, maar je haalt je dagelijkse hoeveelheid toch niet uit alléén appelstroop? :D
Samen met andere bronnen van ijzer kan het best een waardevolle aanvulling zijn, lijkt me.
Ik kwam net deze site tegen: http://www.leontien.nl/ar(...)_in_appelstroop.aspx
pi_107068180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:47 schreef Physics het volgende:

[..]

Er zitten bijna tot geen transvetten in de huidige plantaardige frituuroliën.

Daarnaast slaan een hoop mensen de plank mis met dat omega 6 slecht zou zijn. De RATIO tussen omega 3 en omega 6 is in de richting van omega 6 verschoven omdat we BIJNA GEEN omega 3 consumeren. Daar komt een hoop rottigheid uit rollen omdat die verhouding belangrijk is. Het is dus onzin dat omega 6 slecht voor de gezondheid zou zijn, maar we eten gewoon te weinig voedingsproducten met omega 3. En bijna alle vervangende producten voor op brood bevatten ook geen omega 3, dus die vlieger gaat ook niet op.
Dus omega 6 is wel slecht voor de gezondheid als je er geen 3 bij nuttigt?

Ik neem iedere dag wel een omega 3 capsule.
pi_107068226
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:47 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Doe je dat koken voordat je naar je werk gaat en opwarmen of eet je dat koud?
Ik maakte het deze keer 's morgens klaar en ik at het op kamertemperatuur. Ik had het ook in de magnetron kunnen knallen, maar ik vind het zo net zo lekker.
Vaak maak ik het trouwens 's avonds en zet ik het weg in de koelkast. Soms maak ik er veel van en eet ik er een dag of drie van als lunch! :Y
pi_107068232
quote:
Hee, dat is wel een verhelderende tekst inderdaad. Bedankt! :)
pi_107068315
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik maakte het deze keer 's morgens klaar en ik at het op kamertemperatuur. Ik had het ook in de magnetron kunnen knallen, maar ik vind het zo net zo lekker.
Vaak maak ik het trouwens 's avonds en zet ik het weg in de koelkast. Soms maak ik er veel van en eet ik er een dag of drie van als lunch! :Y
Ja dat is wel slim, ik vries dingen wel eens in maar ik vergeet ze altijd te ontdooien :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:51 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Hee, dat is wel een verhelderende tekst inderdaad. Bedankt! :)
Ik dacht eerst ook altijd dat er veel ijzer in zat maar dat schijnt dus tegenwoordig niet meer helemaal waar te zijn helaas, in ieder geval niet uit de appeltjes ;)
pi_107068447
Oeeeeee, kijk nou! Je blijkt quinoa ook prima te kunnen poffen!

O+!

Daar zie ik wel een zondagochtendprojectje in. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door minilot op 21-01-2012 16:05:45 ]
pi_107068716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:58 schreef minilot het volgende:
Oeeeeee, kijk nou! Je blijkt quinoa ook prima te kunnen poffen!

[ afbeelding ]

O+!

Daar zie ik wel een zondagochtendprojectje in. ^O^
Doet me denken aan van die gepofte rijst dingetjes, lijken me niet verkeerd nee :)
pi_107068990
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:06 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Doet me denken aan van die gepofte rijst dingetjes, lijken me niet verkeerd nee :)
Yep, maar dan met andere/meer voedingsstoffen! :Y
pi_107069435
Overigens nog een lollige tip:
My Muesli!

Nederlandse site waarop je zelf je muesli kan samenstellen uit een stuk of tachtig ingrediënten.

Voor wie geen zin heeft om zelf op jacht te gaan naar gepofte amaranth, psyllium, kamut, gedroogde papaya en hennepnoten.
O+
pi_107070879
Minilot, waar koop je dat quinoa? Ziet er lekker uit!
Spoilers!
pi_107070946
Ummm, de PLUS in het nabijgelegen dorp heeft het in elk geval, ik zag het ook eens bij de Jumbo, en anders elke natuurvoedingswinkel en bijpassende kramen op de markt, en desnoods online bij tientallen Nederlandse webshops. :Y
pi_107070981
Kijk aan, zelfs Lassie heeft het!

Wist ik niet. :)
pi_107071280
Algemeen verkrijgbaar dus, dank je!
Spoilers!
pi_107071475
minilot; wil je voor mij ook eens zo'n bordje maken? :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_107089420
En, waar ontbeten de luitjes in dit topic vanmorgen mee?

Ik had net een volkoren wrap met een flinke berg rode koolsla (nog over van gisteren) en een smoothie van kokoswater, wortel, sinaasappel en ahornsiroop! :9 >:)
  zondag 22 januari 2012 @ 10:26:56 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_107089503
Oeh, dat is echt too much voo rmij 's ochtends. Ik ga nu aan de yoghurt met muesli.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2012 @ 10:48:41 #276
45206 Pietverdriet
pi_107089785
Ga even verse broodjes halen, daar drinken we verse jus bij
pi_107089893
ik eet verse volkorenwafels, met wat diepvriesfruit dat ik tot een 'prutje' kook. En koffie, en sap.
  zondag 22 januari 2012 @ 10:59:03 #278
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_107089957
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:18 schreef minilot het volgende:

Ik had net een volkoren wrap met een flinke berg rode koolsla (nog over van gisteren) en een smoothie van kokoswater, wortel, sinaasappel en ahornsiroop! :9 >:)
croissants natuurlijk! Met roomboter + hagel en roomboter + kaas
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_107090399
quote:

Gewoon een warme bruine pistolet met roomboter
pi_107091045
quote:

Oh, die smoothie klink errug goed, die combinatie ga ik ook eens proberen! Al vrees ik dat mijn cheap-ass blender de wortel niet aan gaat kunnen :')

Ik had twee kleine volkorenboterhammen vanochtend, 1 met maasdammer en 1 met roomboter en appelstroop. En nu staat er havermout met volle melk op t vuur, straks oppeuzelen met wat bruine basterdsuiker :9 En nog een kiwi zo.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_107092607
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:57 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Oh, die smoothie klink errug goed, die combinatie ga ik ook eens proberen! Al vrees ik dat mijn cheap-ass blender de wortel niet aan gaat kunnen :')
Ik heb ook een cheap ass blender maar je wortel eerst even raspen doet wonderen. :-)
pi_107096719
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb ook een cheap ass blender maar je wortel eerst even raspen doet wonderen. :-)
Ah, slim idee! Ga ik binnenkort proberen :)
// wandelende paradox //
pi_107099107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:47 schreef Physics het volgende:
Klopt, het gaat om de verhoudingen. Probleem is dat door het overmatige gebruik van goedkope plantaardige olie (zonnebloem, soja, mais) de hoeveel O6 die we binnenkrijgen dusdanig groot is dat dat eigenlijk niet meer te corrigeren is door O3 in te nemen. Simpelweg die plantaardige olie weglaten (en bij voorkeur weer gewoon boter gebruiken om in te bakken) scheelt al een hoop.

OT: Mijn ontbijt was de gebruikelijk eieren met kaas. Lunch (nouja, half vier.. late lunch) is 'n salade van tonijn, komkommer, appel en rode ui.
pi_107100836
minilot, mag ik vragen waar jij kokosmelk haalt?
En neem je naturel, of met een smaakje?
pi_107101560
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:12 schreef juliana het volgende:
Geen idee waar minilot het haalt, maar ik haal het bij de AH. Denk dat de meeste supermarkten het wel zullen hebben, staat waarschijnlijk in de buurt van de aziatische producten. Ik pak meestal de Fair Trade variant, heb een keer conimex geprobeerd maar die beviel me niet zo goed.

En mocht je bij de supermarkt niet slagen, de gemiddelde Toko heeft het zeker staan.
pi_107102039
Mijn ontbijt was een plak chocoladecake, thee en warme choco :D.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_107103189
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:12 schreef juliana het volgende:
Simpel, gewoon zo'n random blik dat in élke supermarkt bij de Aziatische producten staat! :)

http://www.aziatische-ingredienten.nl/kokosmelk/

En hoe bedoel je: naturel of met een smaakje? Ik ken kokosmelk alleen in reguliere blikvorm. Ben je wellicht in de war met sojamelk, of rijst- of amandelmelk: melk'vervangers' die je inderdaad vaak in verschillende smaken hebt? Da's namelijk heel iets anders dan ingeblikte kokosmelk/kokosroom. :)
pi_107103552
@minilot je hebt het over kokoswater in je smoothie, kokosmelk lijkt me samen met wortel en siroop wel een hele zoete combinatiel?

[ Bericht 3% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 22-01-2012 17:16:31 ]
pi_107103783
Ja, ik bedoel echt kokoswater.
pi_107103835
O, stom, nu zie ik het. Mijn fout..
pi_107104428
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:05 schreef computergirl het volgende:
@minilot je hebt het over kokoswater in je smoothie, kokosmelk lijkt me samen met wortel en siroop wel een hele zoete combinatiel?
Ik heb het in mijn smoothie inderdaad over kokoswáter ja, en dat is weer heel iets anders! :D

Momenteel heb ik deze, van de grote biologische supermarkt Gimsel in Rotterdam:

Hiervoor bestelde ik altijd grootverpakkingen (trays met 24 flesjes enzo, of zes literpakken :)) online, van verschillende merken. Als je Googlet op 'kokoswater' dan kom je flink wat natuurvoedings-webshops tegen die het verkopen. :Y
pi_107105437
Bedankt, deze had ik wel online gevonden..
Ik bestel ze wel en als ik ze niet lust mag
jij ze hebben!
pi_107105566
quote:

Ik australian meatpie, maar dat hangt ook van de definitie van 'ontbijt' af :7
Voor ik vanmorgen om 9 uur ging slapen heb ik nog toast met jam en een glas sinaasappelsap gehad.

Hoe snel na het opstaan ontbijten jullie overigens? Of ga je bijv eerst sporten oid?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107106576
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:53 schreef juliana het volgende:
Bedankt, deze had ik wel online gevonden..
Ik bestel ze wel en als ik ze niet lust mag
jij ze hebben!
Opgelet, het is wel een aquired taste, zogezegd. Kokoswater smaakt niet zoet, eerder een beetje, tsja, zoutig. Het heeft wel wat, maar raar is het wél. Echte bikkels drinken het puur (en zijn best veel mensen die het op die manier reuze lekker vinden), maar ik gooi het zelf vooralsnog het liefst door een smoothie. :) Dus op die manier krijg jij het vast ook prima weg!

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 22-01-2012 18:26:47 ]
pi_107106680
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik australian meatpie, maar dat hangt ook van de definitie van 'ontbijt' af :7
Ha, gaaf! Zelfgemaakt of gekocht? Pies! O+ Vallen wél een tikkie buiten het doel van dit topic. ;)

quote:
Hoe snel na het opstaan ontbijten jullie overigens? Of ga je bijv eerst sporten oid?
Ik meteen na het opstaan. Wij eten 's avonds na het eten echt nooit tussendoortjes ofzo (überhaupt nooit tussendoortjes, nu ik erover nadenk) en dan heb ik dus bij het opstaan een razende honger! :)
Er wordt hier niet 's morgens gesport, we doen sinds een paar weken alleen een soort van treurige poging tot hardlopen drie keer per week, maar da's altijd aan het begin van de avond.

TS: sport jij 'n beetje? Want als je flink beweegt mag je gewoon 's morgens lekker pannenkoeken eten natuurlijk. ;)
pi_107107033
Zelfgemaakt uiteraard :+ En zoiets valt idd in mijn ogen niet in de categorie 'gezonde keus'. Was wel een keer lekker. Met nachtdiensten ben ik altijd wat in de war wanneer ik wat nu moet eten, maar mijn vriend wil graag gewoon een warme maaltijd om 6 uur en ik ben dan net een uur uit bed.

Ik ga overigens eerst wandelen (dat moest hardlopen worden, maar nog maar even niet qua blessuregevoeligheid) en daarna ontbijten. Voor het wandelen neem ik een groot glas warm water met verse citroen of munt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107124177
Mijn ontbijt bestond uit een omelet met kaas, paprika, champignons en wat versnipperde ham. Het was eigenlijk een anti kater ontbijtje en heb er dan ook geen foto van genomen want het zag er niet uit :') Maar daarna lekker gesport en dat werkt toch het beste om je wat beter te voelen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:22 schreef minilot het volgende:

[..]

TS: sport jij 'n beetje? Want als je flink beweegt mag je gewoon 's morgens lekker pannenkoeken eten natuurlijk. ;)
Ik kan helaas niet regelmatig naar de sportschool gaan, heb het een tijdje gedaan maar ik werk ongeveer 60 uur per week en dan ben ik kapot. Ben op het moment bezig om misschien de winkel van hand te doen om wat rust te scheppen. Mijn sport bestaat dus uit een uur met de honden wandelen per dag, 2x per week anderhalf uur baantjes trekken en als het mooi weer is trek ik er graag een dagje met de mountainbike op uit. Ik zou meer willen doen maar op het moment is dat lastig helaas.
pi_107130068
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Opgelet, het is wel een aquired taste, zogezegd. Kokoswater smaakt niet zoet, eerder een beetje, tsja, zoutig. Het heeft wel wat, maar raar is het wél. Echte bikkels drinken het puur (en zijn best veel mensen die het op die manier reuze lekker vinden), maar ik gooi het zelf vooralsnog het liefst door een smoothie. :) Dus op die manier krijg jij het vast ook prima weg!
Aquired taste? Grappig, zo heb ik het nooit gezien, ik vind het heerlijk! Misschien omdat ik t jong heb geproefd, mijn vader ging met ons nog wel eens in het weekend een kokosnoot slachten en dan mochten wij ook een beetje van t kokoswater. Moet wel zeggen dat het dan geen hele oude kokosnoot moet zijn, ik had er pas een die echt op t randje was en dan is het kokoswater niet lekker meer.

Ik ga eens kijken of ik hier bij de toko kokoswater kan vinden. Of anders een keer zo'n jonge kokosnoot vinden, dat heb ik nog nooit op maar schijnt heerlijk te zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sporten doe ik eigenlijk niet, behalve dan dat ik sinds kort 1 avond per week ballet (niet echt noemenswaardig dus); maar ik drink eerst even een kopje koffie en als ik thuis werk dan ga ik gewoon aan het werk en als ik honger begin te krijgen ontbijt ik, meestal 1-2 uur nadat ik wakker ben, maar soms (als ik vroeg heb gegeten de dag ervoor) kort nadat ik wakker ben. Ligt er ook aan hoe laat ik ben opgestaan...
// wandelende paradox //
pi_107135916
Havermoutpap met een eetlepel stroop, heerlijk!
pi_107139063
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:26 schreef minilot het volgende:
Ummm, de PLUS in het nabijgelegen dorp heeft het in elk geval, ik zag het ook eens bij de Jumbo, en anders elke natuurvoedingswinkel en bijpassende kramen op de markt, en desnoods online bij tientallen Nederlandse webshops. :Y
ik heb ff gekeken voor quinoa, maar zag het enkel in vlokken, of is dat juist de enige verkrijgbare vorm?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')