quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:00 schreef anboni het volgende:
[..]
Over dogma gesprokenMaar goed, die opmerking komt bij Martijn Katan vandaan, die zit nog wel heel erg vast in z'n 'vet en cholesterol zijn slecht' dogma...
Ja maar dat zei je ook al van dit topic. Heb je een bijdrage dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eieren (gebakken met spek/ham of gekookt) met een klontje roomboter en wat geschaafde harde kaas is op dit moment mijn favoriet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja maar dat zei je ook al van dit topic. Heb je een bijdrage dan?
Qua ingrediënten kan ik me er wel in vinden, maar smaakt die roomboter wel bij dat hartige?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:11 schreef anboni het volgende:
[..]
Eieren (gebakken met spek/ham of gekookt) met een klontje roomboter en wat geschaafde harde kaas is op dit moment mijn favoriet.
Ik vind van wel, zowieso vind ik roomboter redelijk neutral van smaak dus kan eigenlijk overal wel bijquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Qua ingrediënten kan ik me er wel in vinden, maar smaakt die roomboter wel bij dat hartige?
Misschien dat ik het zondag eens ga maken, dan post ik wel een foto erbij voor in de OPquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:16 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik vind van wel, zowieso vind ik roomboter redelijk neutral van smaak dus kan eigenlijk overal wel bijEventueel een beetje zout specifiek over de boter kan nog wat helpen.
Mijn borden hiervan zijn over het algemeen weinig fotowaardigquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:19 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Misschien dat ik het zondag eens ga maken, dan post ik wel een foto erbij voor in de OP
Och we maken het eitje wel fotogeniekquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:23 schreef anboni het volgende:
[..]
Mijn borden hiervan zijn over het algemeen weinig fotowaardig
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:24 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Och we maken het eitje wel fotogeniek
Maar jouw foto ziet er een stuk smakelijker uitquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ziet beter uit dan zoiets ja![]()
[ afbeelding ]
quote:[b]Op vrijdag 20 januari 2012 17:00 schreef anboni het volgende:
Wat is er nou weer mis met omega 6?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bevordert ontstekingen en allergieën.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met omega 6?
Zegt?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
bevordert ontstekingen en allergieën.
Iets met klok en klepel..quote:
quote:De vetzuren van het omega-6 type kunnen allen worden gevormd uit linolzuur. Via het delta-6-desaturase enzym kan linolzuur worden omgezet in gamma-linoleenzuur. GLA kan ook via de voeding worden opgenomen uit onder meer borageolie en teunisbloemolie. Het komt ook in relatief grote hoeveelheden in moedermelk voor. GLA wordt vervolgens weer omgezet in dihomo-gammalinoleenzuur (DGLA), wat een directe bron is van eicosanoïden van het eerste type (type-1-eicosanoïden). DGLA kan ook worden omgezet in arachidonzuur, bron van eicosanoïden van het tweede type (type-2-eicosanoïden). Type-1-eicosanoïden spelen een anti-inflammatoir rol, stimuleren het immuunsysteem en beschermen hart- en bloedvaten. Type-2-eicosanoïden daarentegen werken pro-inflammatoir en werken mee aan allergische reacties.
dat is wat anders dan wat jij zegtquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Iets met klok en klepel..
[..]
http://www.fonteine.com/omega6_vetzuren.htmlquote:
Ik geloof best dat een hoge inname van welke stof dan ook niet gezond is. Wel makkelijk dat elke 'gezonheidsguru' de stijging van kanker in de VS voor zijn eigen overtuiging kan inzetten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
http://www.fonteine.com/omega6_vetzuren.html
en sowieso, google erop want het net staat er vol mee.
Ik denk dat je gewoon een goede balans moet zoeken, maar met de producten die tegenwoordig in de schappen liggen wordt dat iets moeilijker.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik geloof best dat een hoge inname van welke stof dan ook niet gezond is. Wel makkelijk dat elke 'gezonheidsguru' de stijging van kanker in de VS voor zijn eigen overtuiging kan inzetten.
Niks mis met omega 6 op zich, dat heeft je lichaam gewoon nodig. Wel wat mis met de hoeveelheden omega 6 die je op een standaard westers dieet binnenkrijgt, voornamelijk uit plantaardige olie (soja, zonnebloem, mais) waar we weer veel te veel van gebruiken vanwege het 'verzadigd vet is slecht' dogma. Teveel omega 6 zorgt voor ontstekingsreacties in onder meer bloedvaten, die zorgen op termijn weer voor hartaanvallen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met omega 6?
De flora zelf wel ja, maar onder die naam wordt het in geen enkele supermarkt verkocht.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Spul heet in het nederlands gewoon ganzevoet,
Kantoor op zaterdag?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:34 schreef minilot het volgende:
O, en hoe ik erop kwam.. De kantoorlunch die ik zojuist het opgeknabbeld/geslobberd:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |