Bladgroente, brave hendrikquote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:36 schreef minilot het volgende:
[..]
De flora zelf wel ja, maar onder die naam wordt het in geen enkele supermarkt verkocht. Plant: ganzenvoet (chenopodium quinoa). Eetbare zaadjes in een zakje: quinoa.
Brave Hendrik is een andere soort dan de quinoa-variant, namelijk Chenopodium bonus-henricus.quote:
Ik eet het wel eens in combi met kaas op de boterham, is inderdaad lekker! Maar dat van dat ijzer is maar half waar geloof ik, ik lees iig een hoop tegenstrijdige verhalen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:40 schreef Scootmobiel het volgende:
Appelstroop past ook wel in dit topic, denk ik (maar is minder geschikt voor in je lunchbox, vrees ik, haha). Eet ik ook af en toe op brood.
Ik vond zonet deze site, waar o.a. vermeld staat:
Aan moderne appelstroop wordt ingedikt bietensap toegevoegd. Hierdoor is appelstroop rijk aan ijzer. Let op: appelstroop kan ook rijk zijn aan toegevoegde suikers, dus neem altijd appelstroop met 100% fruiteigen suikers.
Ja, maar je haalt je dagelijkse hoeveelheid toch niet uit alléén appelstroop?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Appelstroop rijk aan ijzer, LOL
Je moet 150 gram appelstroop eten om aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer te komen
Doe je dat koken voordat je naar je werk gaat en opwarmen of eet je dat koud?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:34 schreef minilot het volgende:
O, en hoe ik erop kwam.. De kantoorlunch die ik zojuist heb opgeknabbeld/geslobberd:
[ afbeelding ]
Niet fotogeniek, slechte telefoonfoto, maar al met al zéér lekker! Quinoa met komijn, knoflook, chilipeper, komkommer, geroosterde paprika, munt, rode ui, dadels, maanzaad en pistachenootjes. En griekse yoghurt met acacia-honing en een glas groene thee.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:00 schreef anboni het volgende:
[..]
Over dogma gesprokenMaar goed, die opmerking komt bij Martijn Katan vandaan, die zit nog wel heel erg vast in z'n 'vet en cholesterol zijn slecht' dogma...
Er zitten bijna tot geen transvetten in de huidige plantaardige frituuroliën.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast slaan een hoop mensen de plank mis met dat omega 6 slecht zou zijn. De RATIO tussen omega 3 en omega 6 is in de richting van omega 6 verschoven omdat we BIJNA GEEN omega 3 consumeren. Daar komt een hoop rottigheid uit rollen omdat die verhouding belangrijk is. Het is dus onzin dat omega 6 slecht voor de gezondheid zou zijn, maar we eten gewoon te weinig voedingsproducten met omega 3. En bijna alle vervangende producten voor op brood bevatten ook geen omega 3, dus die vlieger gaat ook niet op.
Ik kwam net deze site tegen: http://www.leontien.nl/ar(...)_in_appelstroop.aspxquote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Ja, maar je haalt je dagelijkse hoeveelheid toch niet uit alléén appelstroop?![]()
Samen met andere bronnen van ijzer kan het best een waardevolle aanvulling zijn, lijkt me.
Dus omega 6 is wel slecht voor de gezondheid als je er geen 3 bij nuttigt?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:47 schreef Physics het volgende:
[..]
Er zitten bijna tot geen transvetten in de huidige plantaardige frituuroliën.
Daarnaast slaan een hoop mensen de plank mis met dat omega 6 slecht zou zijn. De RATIO tussen omega 3 en omega 6 is in de richting van omega 6 verschoven omdat we BIJNA GEEN omega 3 consumeren. Daar komt een hoop rottigheid uit rollen omdat die verhouding belangrijk is. Het is dus onzin dat omega 6 slecht voor de gezondheid zou zijn, maar we eten gewoon te weinig voedingsproducten met omega 3. En bijna alle vervangende producten voor op brood bevatten ook geen omega 3, dus die vlieger gaat ook niet op.
Ik maakte het deze keer 's morgens klaar en ik at het op kamertemperatuur. Ik had het ook in de magnetron kunnen knallen, maar ik vind het zo net zo lekker.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Doe je dat koken voordat je naar je werk gaat en opwarmen of eet je dat koud?
Hee, dat is wel een verhelderende tekst inderdaad. Bedankt!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:48 schreef Audreyoot het volgende:
Ik kwam net deze site tegen: http://www.leontien.nl/ar(...)_in_appelstroop.aspx
Ja dat is wel slim, ik vries dingen wel eens in maar ik vergeet ze altijd te ontdooienquote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik maakte het deze keer 's morgens klaar en ik at het op kamertemperatuur. Ik had het ook in de magnetron kunnen knallen, maar ik vind het zo net zo lekker.
Vaak maak ik het trouwens 's avonds en zet ik het weg in de koelkast. Soms maak ik er veel van en eet ik er een dag of drie van als lunch!
Ik dacht eerst ook altijd dat er veel ijzer in zat maar dat schijnt dus tegenwoordig niet meer helemaal waar te zijn helaas, in ieder geval niet uit de appeltjesquote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:51 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Hee, dat is wel een verhelderende tekst inderdaad. Bedankt!
Doet me denken aan van die gepofte rijst dingetjes, lijken me niet verkeerd neequote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:58 schreef minilot het volgende:
Oeeeeee, kijk nou! Je blijkt quinoa ook prima te kunnen poffen!
[ afbeelding ]!
Daar zie ik wel een zondagochtendprojectje in.![]()
Yep, maar dan met andere/meer voedingsstoffen!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Doet me denken aan van die gepofte rijst dingetjes, lijken me niet verkeerd nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |