Pindakaas vind ik toch heeeel wat anders dan droge noten op broodquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:37 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Kan best lekker zijn, geeft een crunchJe hebt niet voor niks pindakaas
Je kunt je afvragen hoe gezond kaas, ham en salami zijn... Een broodje kroket met mosterd is in mijn visie niet slechter dan een broodje kaas met boter.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:50 schreef Lippentoine het volgende:
Is een tosti eigenlijk ongezond 's morgens? Je krijgt brood, kaas, ham en salami binnen.. Zo slecht lijkt mij dit toch niet, en het vult goed.
Ik neem aan dat je met 'bruin' volkoren bedoelt...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Brinta is een goede optie. Bruine boterhammen met eiwitrijk beleg ook.
Ja pindakaas is smeuïger maar een paar nootjes op de sla en het vlees vind ik niet vies, je kan ook kiezen voor notenbroodquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:13 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Pindakaas vind ik toch heeeel wat anders dan droge noten op broodVoor de crunch kun je ook je brood roosteren.
Dit topic is echt confronterend. Vooral in de manier van; ik lust niets of het is niet te vervoeren/niet meer lekker op school.
In principe is er niks mis met geroosterd brood, je haalt wel het vocht uit het brood waardoor het minder vult. De combi ham/kaas/salami is eigenlijk iets too much, ik zou een keuze daaruit maken. Salami is lekker voor een keertje maar bevat ook veel vetten. Erg gezond is deze keuze dan ook niet, als je dan toch zin hebt in een tosti een keertje kan je misschien beter kiezen voor volkorenbrood + kipfilet + verse ananas + beetje kaas en dan roosteren.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:50 schreef Lippentoine het volgende:
Is een tosti eigenlijk ongezond 's morgens? Je krijgt brood, kaas, ham en salami binnen.. Zo slecht lijkt mij dit toch niet, en het vult goed.
Lekkerquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:34 schreef Quantic het volgende:
Zometeen lekker lunchen, Roggebrood met Avocado, zongedroogde tomaatjes en een plakje kip filet. Beetje zout en peper erop!
Ik kan yoghurt en kwark niet binnenhouden, dus dat maakt niet uitquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:58 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja pindakaas is smeuïger maar een paar nootjes op de sla en het vlees vind ik niet vies, je kan ook kiezen voor notenbrood
Zelf vervoer ik mijn eten in van die vacuum bakjes zodat yoghurt enzo er niet uit kan lopen.
Je krijgt bijvoorbeeld van de Lidl van die slamaaltijden(geen maaltijd salades) in verschillende smaken zoals grieks of boerensalade. Deze zitten in zo'n plastic bakje met alles erin, die zijn wel handig om mee te nemen naar het werk en houden zich ook wel goed tot aan de lunchquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik kan yoghurt en kwark niet binnenhouden, dus dat maakt niet uitMaar vooral sla, of... Nootjes, dat valt niet echt te eten op school. Maakt te veel zooi en maakt alles vettig
Daar kan ik wel eens naar kijken als ik bij een lidl kom, dankjequote:Op donderdag 19 januari 2012 11:11 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je krijgt bijvoorbeeld van de Lidl van die slamaaltijden(geen maaltijd salades) in verschillende smaken zoals grieks of boerensalade. Deze zitten in zo'n plastic bakje met alles erin, die zijn wel handig om mee te nemen naar het werk en houden zich ook wel goed tot aan de lunch
Nee, hier zit geen pasta ofzo in. Niet alles in de salade is even gezond. Even uit mijn hoofd;quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Daar kan ik wel eens naar kijken als ik bij een lidl kom, dankjeZijn die alleen niet heel ongezond, zoals toen met die maaltijdsalades van de AH?
Och, wat krijg ik hier een jeuk van! Lieve Audreyoot, hoe kom je er nou toch bij dat je lichaam niets aan mayonaise heeft? Olie, eidooiers, beetje citroensap - reken maar dat mijn lijf van 'hieperdepiep!' gaat als ik een likje zelfgemaakte mayo op mijn broodje kip-met-paprika smeer! Vetten horen onmiskenbaar thuis in een uitgebalanceerd en gezond eetpatroon en in zo'n eidooier zit ook nog 'es vitamine A, B, D, E, K én - vrij uniek voor etenswaren - vitamine D.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:25 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ben me gewoon gaan afvragen waarom ik mayo op iets zou doen omdat mijn lichaam er weinig mee kan. Behalve dan dat het lekker is maarja daarvoor is eten in de eerste plaats niet bedoeld. Als ik er dan toch een sausje op wil kies ik voor een lepel kwark met een teentje knoflook erdoor. Vind ik persoonlijk nog lekkerder dan mayo en je lichaam heeft er daadwerkelijk wat aan.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Och, wat krijg ik hier een jeuk van! Lieve Audreyoot, hoe kom je er nou toch bij dat je lichaam niets aan mayonaise heeft? Olie, eidooiers, beetje citroensap - reken maar dat mijn lijf van 'hieperdepiep!' gaat als ik een likje zelfgemaakte mayo op mijn broodje kip-met-paprika smeer! Vetten, zeker onverzadigde, horen onmiskenbaar thuis in een uitgebalanceerd en gezond eetpatroon en in zo'n eidooier zit ook nog 'es vitamine A, B, D, E, K én - vrij uniek voor etenswaren - vitamine D.
Dus niet miepen over een beetje mayo, joh!
Enneh, een zinsnede als "Als ik er dan toch een sausje op wil kies ik voor een lepel kwark..." bevestigt voor mij wederom dat jullie hier niet zozeer naar gezond eten zoeken in de vorm van lekker veel voedingsstoffen en goede energiebronnen, als wel naar mager eten met weinig calorieën.
En die twee dingen zijn nog steeds echt niet hetzelfde.
Zo lang dit topic zal blijven gaan om het al dan niet gezond zijn van specifieke ontbijtproducten blijft het allemaal toch een beetje onnozel: eetgewoontes in hun geheel zijn ongezond of gezond - van teveel water ga je dood en iemand die verder superverantwoord eet kan honderd worden met elke ochtend een frikadel.
Enfin, in het kader van mijn-lunch-is-niettemin-gezonder-dan-de-jouwe (![]()
) heb ik zojuist maar even op de foto gezet wat ik as we speak ga opeten.
[ afbeelding ]
Multigranenbroodje van de bio-bakker, erop puree van tuinerwtjes met cottage cheese, dille, munt, olijfolie en veel witte peper. Verder een glaasje versgeblenderde smoothie van minneola, wat gemberwortel en kokoswater.
En omdat ook lunch een toetje nodig heeft: met zeer pure chocolade omhulde rauwe cacaobonen.
Ik kies niet voor mayo omdat er veel minder eiwitten(mayo 1,7g p 100g en kwark 13g p 100g) dan kwark zitten en ik de kwark&knoflook combi lekkerder vind. Nu vind ik zelfgemaakte mayo wel iets anders dan die uit een flesje. Die uit de winkel bevatten namelijk toevoegingen als bindmiddel, zetmeel en suiker. In die mayonaise zitten heel veel vetten en calorieën. Ik wil liever mijn energie zo veel mogelijk uit eiwitten halen, maar die keus is ieder voor zich. Zelf zou ik dus niet snel voor mayo kiezen, ik haal mijn vetten liever uit nootjesquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Och, wat krijg ik hier een jeuk van! Lieve Audreyoot, hoe kom je er nou toch bij dat je lichaam niets aan mayonaise heeft? Olie, eidooiers, beetje citroensap - reken maar dat mijn lijf van 'hieperdepiep!' gaat als ik een likje zelfgemaakte mayo op mijn broodje kip-met-paprika smeer! Vetten, zeker onverzadigde, horen onmiskenbaar thuis in een uitgebalanceerd en gezond eetpatroon en in zo'n eidooier zit ook nog 'es vitamine A, B, D, E, K én - vrij uniek voor etenswaren - vitamine D.
Dus niet miepen over een beetje mayo, joh!
Enneh, een zinsnede als "Als ik er dan toch een sausje op wil kies ik voor een lepel kwark..." bevestigt voor mij wederom dat jullie hier niet zozeer naar gezond eten zoeken in de vorm van lekker veel voedingsstoffen en goede energiebronnen, als wel naar mager eten met weinig calorieën.
En die twee dingen zijn nog steeds echt niet hetzelfde.
Zo lang dit topic zal blijven gaan om het al dan niet gezond zijn van specifieke ontbijtproducten blijft het allemaal toch een beetje onnozel: eetgewoontes in hun geheel zijn ongezond of gezond - van teveel water ga je dood en iemand die verder superverantwoord eet kan honderd worden met elke ochtend een frikadel.
Enfin, in het kader van mijn-lunch-is-niettemin-gezonder-dan-de-jouwe (![]()
) heb ik zojuist maar even op de foto gezet wat ik as we speak ga opeten.
[ afbeelding ]
Multigranenbroodje van de bio-bakker, erop puree van tuinerwtjes met cottage cheese, dille, munt, olijfolie en veel witte peper. Verder een glaasje versgeblenderde smoothie van minneola, wat gemberwortel en kokoswater.
En omdat ook lunch een toetje nodig heeft: met zeer pure chocolade omhulde rauwe cacaobonen.
Is dit nou een afvaltopic of een topic voor lekkere, maar toch gezonde onbijtkeuzes?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:05 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik kies niet voor mayo omdat er veel minder eiwitten(mayo 1,7g p 100g en kwark 13g p 100g) dan kwark zitten en ik de kwark&knoflook combi lekkerder vind. Nu vind ik zelfgemaakte mayo wel iets anders dan die uit een flesje. Die uit de winkel bevatten namelijk toevoegingen als bindmiddel, zetmeel en suiker. In die mayonaise zitten heel veel vetten en calorieën. Ik wil liever mijn energie zo veel mogelijk uit eiwitten halen, maar die keus is ieder voor zich. Zelf zou ik dus niet snel voor mayo kiezen, ik haal mijn vetten liever uit nootjes
Je lunch ziet er lekker uit!
mijn vraagquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:21 schreef Adames het volgende:
[..]
Is dit nou een afvaltopic of een topic voor lekkere, maar toch gezonde onbijtkeuzes?
Je hebt wel gelijk, ik ben bezig met een eiwit periode maar dat is meer voor mezelf. Mayo kan best eens een keer op het brood maar voor mezelf is dat nu geen goede keuze, en daarbij vind ik kwark ook lekkerderquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:21 schreef Adames het volgende:
[..]
Is dit nou een afvaltopic of een topic voor lekkere, maar toch gezonde onbijtkeuzes?
Zo lang we die lieve Audreyoot hier niet vanaf krijgen gaat dit topic in CUL niet goedkomen!quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:25 schreef Audreyoot het volgende:
Behalve dan dat het lekker is maarja daarvoor is eten in de eerste plaats niet bedoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |