abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106981023
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:37 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Kan best lekker zijn, geeft een crunch :) Je hebt niet voor niks pindakaas ;)
Pindakaas vind ik toch heeeel wat anders dan droge noten op brood :D Voor de crunch kun je ook je brood roosteren.

Dit topic is echt confronterend. Vooral in de manier van; ik lust niets of het is niet te vervoeren/niet meer lekker op school. :{
pi_106981199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:50 schreef Lippentoine het volgende:
Is een tosti eigenlijk ongezond 's morgens? Je krijgt brood, kaas, ham en salami binnen.. Zo slecht lijkt mij dit toch niet, en het vult goed.
Je kunt je afvragen hoe gezond kaas, ham en salami zijn... Een broodje kroket met mosterd is in mijn visie niet slechter dan een broodje kaas met boter.
pi_106981447
Zometeen lekker lunchen, Roggebrood met Avocado, zongedroogde tomaatjes en een plakje kip filet. Beetje zout en peper erop! :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:57:15 #129
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_106981915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Brinta is een goede optie. Bruine boterhammen met eiwitrijk beleg ook.

Ik neem aan dat je met 'bruin' volkoren bedoelt...
pi_106981961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:13 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Pindakaas vind ik toch heeeel wat anders dan droge noten op brood :D Voor de crunch kun je ook je brood roosteren.

Dit topic is echt confronterend. Vooral in de manier van; ik lust niets of het is niet te vervoeren/niet meer lekker op school. :{
Ja pindakaas is smeuïger maar een paar nootjes op de sla en het vlees vind ik niet vies, je kan ook kiezen voor notenbrood :)

Zelf vervoer ik mijn eten in van die vacuum bakjes zodat yoghurt enzo er niet uit kan lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:50 schreef Lippentoine het volgende:
Is een tosti eigenlijk ongezond 's morgens? Je krijgt brood, kaas, ham en salami binnen.. Zo slecht lijkt mij dit toch niet, en het vult goed.
In principe is er niks mis met geroosterd brood, je haalt wel het vocht uit het brood waardoor het minder vult. De combi ham/kaas/salami is eigenlijk iets too much, ik zou een keuze daaruit maken. Salami is lekker voor een keertje maar bevat ook veel vetten. Erg gezond is deze keuze dan ook niet, als je dan toch zin hebt in een tosti een keertje kan je misschien beter kiezen voor volkorenbrood + kipfilet + verse ananas + beetje kaas en dan roosteren.
pi_106982015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:34 schreef Quantic het volgende:
Zometeen lekker lunchen, Roggebrood met Avocado, zongedroogde tomaatjes en een plakje kip filet. Beetje zout en peper erop! :)
Lekker :) Hier staat yoghurt met kaneel, muesli en een sappige peer op het menu als lunch.
pi_106982175
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:58 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja pindakaas is smeuïger maar een paar nootjes op de sla en het vlees vind ik niet vies, je kan ook kiezen voor notenbrood :)

Zelf vervoer ik mijn eten in van die vacuum bakjes zodat yoghurt enzo er niet uit kan lopen.

Ik kan yoghurt en kwark niet binnenhouden, dus dat maakt niet uit :') Maar vooral sla, of... Nootjes, dat valt niet echt te eten op school. Maakt te veel zooi en maakt alles vettig
pi_106982217
Andere tosti opties:

- volkorenbrood
- rookvlees of kip
- schijfjes banaan
- beetje kaas

- volkorenbrood
- kip
- beetje pesto
En dan de tosti bakken in een ei

- volkorenbrood
- tonijn
- komkommer
- sausje van bv kwark met knoflook
Dan in de pan bakken of in het tosti ijzer

- volkorenbrood
- mangochutney
- kipfilet
- komijnekaas
- verse koriander

- garnalen
- sambal
- pindakaas
- volkorenbrood
- bosuitje
- 25 g taugé

Er zijn een heleboel recepten voor gezondere tosti's te vinden ^O^
pi_106982276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:07 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik kan yoghurt en kwark niet binnenhouden, dus dat maakt niet uit :') Maar vooral sla, of... Nootjes, dat valt niet echt te eten op school. Maakt te veel zooi en maakt alles vettig
Je krijgt bijvoorbeeld van de Lidl van die slamaaltijden(geen maaltijd salades) in verschillende smaken zoals grieks of boerensalade. Deze zitten in zo'n plastic bakje met alles erin, die zijn wel handig om mee te nemen naar het werk en houden zich ook wel goed tot aan de lunch :)
pi_106982733
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:11 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Je krijgt bijvoorbeeld van de Lidl van die slamaaltijden(geen maaltijd salades) in verschillende smaken zoals grieks of boerensalade. Deze zitten in zo'n plastic bakje met alles erin, die zijn wel handig om mee te nemen naar het werk en houden zich ook wel goed tot aan de lunch :)
Daar kan ik wel eens naar kijken als ik bij een lidl kom, dankje :Y Zijn die alleen niet heel ongezond, zoals toen met die maaltijdsalades van de AH?
pi_106983155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Daar kan ik wel eens naar kijken als ik bij een lidl kom, dankje :Y Zijn die alleen niet heel ongezond, zoals toen met die maaltijdsalades van de AH?
Nee, hier zit geen pasta ofzo in. Niet alles in de salade is even gezond. Even uit mijn hoofd;
De griekse salade bevat ijsbergsla, zwarte olijven, uien en wat feta kaas met heldere dressing.
De boerensalade bevat ijsbergsla, 2 tomaten, komkommer, yoghurtdressing, croutons/rozijnen/spekjes maar die laatste twee laat ik er altijd uit want ik hou niet van rozijnen en die spekjes zijn vies.
Toscaanse salade heeft honingdressing met ijsbergsla, tomaten, kaasblokjes, en de rest weet ik niet meer
En ze hebben nog een variant.

Moet wel zeggen dat ze erg vullend zijn, je zou ze zelfs nog kunnen aanvullen door een blikje tonijn of een ei erin te doen :)
pi_106985311
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:25 schreef Audreyoot het volgende:

Ik ben me gewoon gaan afvragen waarom ik mayo op iets zou doen omdat mijn lichaam er weinig mee kan. Behalve dan dat het lekker is maarja daarvoor is eten in de eerste plaats niet bedoeld. Als ik er dan toch een sausje op wil kies ik voor een lepel kwark met een teentje knoflook erdoor. Vind ik persoonlijk nog lekkerder dan mayo en je lichaam heeft er daadwerkelijk wat aan.

Och, wat krijg ik hier een jeuk van! Lieve Audreyoot, hoe kom je er nou toch bij dat je lichaam niets aan mayonaise heeft? Olie, eidooiers, beetje citroensap - reken maar dat mijn lijf van 'hieperdepiep!' gaat als ik een likje zelfgemaakte mayo op mijn broodje kip-met-paprika smeer! Vetten horen onmiskenbaar thuis in een uitgebalanceerd en gezond eetpatroon en in zo'n eidooier zit ook nog 'es vitamine A, B, D, E, K én - vrij uniek voor etenswaren - vitamine D.
Dus niet miepen over een beetje mayo, joh! ;)

Enneh, een zinsnede als "Als ik er dan toch een sausje op wil kies ik voor een lepel kwark..." bevestigt voor mij wederom dat jullie hier niet zozeer naar gezond eten zoeken in de vorm van lekker veel voedingsstoffen en goede energiebronnen, als wel naar mager eten met weinig calorieën.
En die twee dingen zijn nog steeds echt niet hetzelfde.

Zo lang dit topic zal blijven gaan om het al dan niet gezond zijn van specifieke ontbijtproducten blijft het allemaal toch een beetje onnozel: eetgewoontes in hun geheel zijn ongezond of gezond - van teveel water ga je dood en iemand die verder superverantwoord eet kan honderd worden met elke ochtend een frikadel.

Enfin, in het kader van mijn-lunch-is-niettemin-gezonder-dan-de-jouwe ( >:) :+ ) heb ik zojuist maar eens even op de foto gezet wat ik as we speak ga opeten.

Multigranenbroodje van de bio-bakker, erop puree van tuinerwtjes met cottage cheese, dille, munt, olijfolie en veel witte peper. Verder een glaasje versgeblenderde smoothie van minneola, wat gemberwortel en kokoswater.
En omdat ook lunch een toetje nodig heeft: met zeer pure chocolade omhulde rauwe cacaobonen.
:9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 19-01-2012 12:59:29 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_106985515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Och, wat krijg ik hier een jeuk van! Lieve Audreyoot, hoe kom je er nou toch bij dat je lichaam niets aan mayonaise heeft? Olie, eidooiers, beetje citroensap - reken maar dat mijn lijf van 'hieperdepiep!' gaat als ik een likje zelfgemaakte mayo op mijn broodje kip-met-paprika smeer! Vetten, zeker onverzadigde, horen onmiskenbaar thuis in een uitgebalanceerd en gezond eetpatroon en in zo'n eidooier zit ook nog 'es vitamine A, B, D, E, K én - vrij uniek voor etenswaren - vitamine D.

Enneh, een zinsnede als "Als ik er dan toch een sausje op wil kies ik voor een lepel kwark..." bevestigt voor mij wederom dat jullie hier niet zozeer naar gezond eten zoeken in de vorm van lekker veel voedingsstoffen en goede energiebronnen, als wel naar mager eten met weinig calorieën.

Zo lang dit topic zal blijven gaan om het al dan niet gezond zijn van specifieke ontbijtproducten blijft het allemaal toch een beetje onnozel: eetgewoontes in hun geheel zijn ongezond of gezond - van teveel water ga je dood en iemand die verder superverantwoord eet kan honderd worden met elke ochtend een frikadel.

Enfin, in het kader van mijn-lunch-is-niettemin-gezonder-dan-de-jouwe ( >:) :+ ) heb ik zojuist maar even op de foto gezet wat ik as we speak ga opeten.
[ afbeelding ]

Multigranenbroodje van de bio-bakker, erop puree van tuinerwtjes met cottage cheese, dille, munt, olijfolie en veel witte peper. Verder een glaasje versgeblenderde smoothie van minneola, wat gemberwortel en kokoswater.
En omdat ook lunch een toetje nodig heeft: met zeer pure chocolade omhulde rauwe cacaobonen.
O+ O+ O+ Ik wil met jou lunchen!
pi_106985908
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Och, wat krijg ik hier een jeuk van! Lieve Audreyoot, hoe kom je er nou toch bij dat je lichaam niets aan mayonaise heeft? Olie, eidooiers, beetje citroensap - reken maar dat mijn lijf van 'hieperdepiep!' gaat als ik een likje zelfgemaakte mayo op mijn broodje kip-met-paprika smeer! Vetten, zeker onverzadigde, horen onmiskenbaar thuis in een uitgebalanceerd en gezond eetpatroon en in zo'n eidooier zit ook nog 'es vitamine A, B, D, E, K én - vrij uniek voor etenswaren - vitamine D.

Enfin, in het kader van mijn-lunch-is-niettemin-gezonder-dan-de-jouwe ( >:) :+ ) heb ik zojuist maar even op de foto gezet wat ik as we speak ga opeten.
[ afbeelding ]

Ik kies niet voor mayo omdat er veel minder eiwitten(mayo 1,7g p 100g en kwark 13g p 100g) dan kwark zitten en ik de kwark&knoflook combi lekkerder vind. Nu vind ik zelfgemaakte mayo wel iets anders dan die uit een flesje. Die uit de winkel bevatten namelijk toevoegingen als bindmiddel, zetmeel en suiker. In die mayonaise zitten heel veel vetten en calorieën. Ik wil liever mijn energie zo veel mogelijk uit eiwitten halen, maar die keus is ieder voor zich. Zelf zou ik dus niet snel voor mayo kiezen, ik haal mijn vetten liever uit nootjes :)

Je lunch ziet er lekker uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Audreyoot op 19-01-2012 13:19:01 ]
pi_106986176
Audreyoot; in zelfgemaakte mayo zit minstens zoveel vet als in mayo uit een potje. Verder kun je best wel een beetje mayo op je brood smeren (bevat net zulke goede vetten als nootjes) en later op de dag alsnog nootjes pakken, niks mis mee ^O^.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Vis een optie? donderdag 19 januari 2012 @ 13:15:51 #141
70532 loveli
N
pi_106986317
Relativeren: een lepel is misschien tien gram, dan maakt het weinig uit of je mayo of kwark neemt.

Mayo = olie + azijn + eierdooier (ook in fabrieksmayo zitten weinig gekke andere dingen), light of frietsaus zitten water + verdikkingsmiddelen in (zetmeel en xanthaangom of johannesbroodpitmeel zijn niet slecht voor je, zoveel zit er niet in en zeker die laatste 2 gaat het om heel kleine hoeveelheden).

Vooral bij dingen die je in grote hoeveelheden eet zou ik kritisch naar verhoudint eiwit/koolhydraat/vet kijken.

Mayo bevat in de regel zonnebloemolie en dat zijn niet net zulke gezonde vetten als noten! Olijfmayo bevat vaak maar een klein deel olijfolie en de rest ook zonnebloem.

Als je een pot leeg eet belangrijk, anders valt het wel mee.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 19 januari 2012 @ 13:16:36 #142
70532 loveli
N
pi_106986345
Geprakte avocado ipv mayo kan ook erg lekker zijn :9
crap in = crap out
pi_106986355
maar ik vind kwark met knoflook lekkerder :@
  Vis een optie? donderdag 19 januari 2012 @ 13:18:21 #144
70532 loveli
N
pi_106986405
Opgelost!
crap in = crap out
pi_106986412
:D
pi_106986508
Zonnebloemolie is misschien niet net zo gezond als olijfolie (bij zelfgemaakte gebruik je trouwens wel vaak olijfolie) maar het is wel gezond en zeker zoals je zelf aangeeft als het om een lepel gaat waarmee je je boterham smeert. Je lijf gaat niet direct schreeuwen; 'Waarom gaf je me geen olijfolieeeee?' :D
pi_106986526
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:05 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik kies niet voor mayo omdat er veel minder eiwitten(mayo 1,7g p 100g en kwark 13g p 100g) dan kwark zitten en ik de kwark&knoflook combi lekkerder vind. Nu vind ik zelfgemaakte mayo wel iets anders dan die uit een flesje. Die uit de winkel bevatten namelijk toevoegingen als bindmiddel, zetmeel en suiker. In die mayonaise zitten heel veel vetten en calorieën. Ik wil liever mijn energie zo veel mogelijk uit eiwitten halen, maar die keus is ieder voor zich. Zelf zou ik dus niet snel voor mayo kiezen, ik haal mijn vetten liever uit nootjes :)

Je lunch ziet er lekker uit!
Is dit nou een afvaltopic of een topic voor lekkere, maar toch gezonde onbijtkeuzes?
pi_106986566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:21 schreef Adames het volgende:

[..]

Is dit nou een afvaltopic of een topic voor lekkere, maar toch gezonde onbijtkeuzes?
mijn vraag ^O^
pi_106986646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:21 schreef Adames het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk, ik ben bezig met een eiwit periode maar dat is meer voor mezelf. Mayo kan best eens een keer op het brood maar voor mezelf is dat nu geen goede keuze, en daarbij vind ik kwark ook lekkerder :) .

Maargoed, het is dus de bedoeling dat het gezonde ontbijtkeuzes zijn, en ja ik draaf wel eens door.
pi_106986692
Wat een krampachtigheid - een lepeltje mayo 'geen goede keuze' noemen. Ik zou er sip van worden, zo'n insteek. En ongezond bovendien.

quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:25 schreef Audreyoot het volgende:

Behalve dan dat het lekker is maarja daarvoor is eten in de eerste plaats niet bedoeld.
Zo lang we die lieve Audreyoot hier niet vanaf krijgen gaat dit topic in CUL niet goedkomen! :N :D
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')