Paul had daar uiteindelijk ook in mee moeten gaan om zijn republikeinse steun van het congres te behouden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:23 schreef Refragmental het volgende:
Belangrijk:
http://scottystarnes.word(...)orization-act-video/
Als je nu nog durft te beweren dat Obama beter is dan Ron Paul op gebied van vrijheid, dan ben je niks anders dan een troll of een mafkees.
Gelukkig, het is de schuld van de mediaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:28 schreef Refragmental het volgende:
Mooi toch om te zien hoe bang de media is voor wat hij allemaal zegt.
Niks aan de hand, allemaal incidentenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig, het is de schuld van de media.
Was al even bang.
"Bedankt voor de hulp!"quote:
Mitt Romney is anti-abortus.quote:
Republikeinen zijn bijna standaard tegen abortus. Daarom past een Paul ook prima in een van de uiterste vleugels van die partij.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Mitt Romney is anti-abortus.
Helaas unelectable volgens veel mensen hier.
twitter:ebvrNOS twitterde op dinsdag 10-01-2012 om 00:34:40Jawel, het dweilorkest van de @BKBAcademie haalt Politico: http://t.co/wWTIz46z reageer retweet
De media is neutraal! Gewoon foutjes zijn dit hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niks aan de hand, allemaal incidenten
Hij krijgt bijna 5 minuten free publicity, is het nog niet goed.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:28 schreef Refragmental het volgende:
Leuk om te zien dat Ron Paul wordt afgekapt op het moment dat hij begint over de NDAA.
Mooi toch om te zien hoe bang de media is voor wat hij allemaal zegt.
Totdat je weet dat de main stream media de NDAA mijdt als de pest.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Hij krijgt bijna 5 minuten free publicity, is het nog niet goed.
Ron Paul is veruit de beste republikeinse kandidaat, maar ik sta nog steeds achter Obama want:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:23 schreef Refragmental het volgende:
Belangrijk:
http://scottystarnes.word(...)orization-act-video/
Als je nu nog durft te beweren dat Obama beter is dan Ron Paul op gebied van vrijheid, dan ben je niks anders dan een troll of een mafkees.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Paul had daar uiteindelijk ook in mee moeten gaan om zijn republikeinse steun van het congres te behouden.
Denken dat het met Paul plots compleet anders zou gaan allemaal is een tikje naïef
Nu snap ik pas hoe hij dat weet, komt natuurlijk door zn job bij de OS2002quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:29 schreef borisz het volgende:
Sowieso leuk om @bkbacademie te volgen nu
http://en.wikipedia.org/wiki/Dixville_Notch,_New_Hampshiretwitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 10-01-2012 om 06:24:20Romney, Huntsman tie 2-2 in tiny village famed for casting first ballots of NH primary - AP reageer retweet
Zag het vanochtend idd. Zou hem dat zijn voorgekauwd of zou hij dat echt nog hebben gewetenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:29 schreef borisz het volgende:
Sowieso leuk om @bkbacademie te volgen nu
Denk het wel, want hij werd er plots mee geconfronteerd, dus dat was niet ingestudeerd.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zag het vanochtend idd. Zou hem dat zijn voorgekauwd of zou hij dat echt nog hebben geweten![]()
Hij zat in het organisatiecomité van de winterspelen van 2002. Dus hij heeft vast wel een schaatswedstrijd bijgewoond toen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zag het vanochtend idd. Zou hem dat zijn voorgekauwd of zou hij dat echt nog hebben geweten![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Denk het wel, want hij werd er plots mee geconfronteerd, dus dat was niet ingestudeerd.
Viel nog mee dat hij niet over drugs en hoeren wat zei.Misschien dacht hij het wel.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
Jaren terug dachten ze dat ik een geintje maakte toen ik vertelde waar Nederland lag en toen kreeg je steevast :" Holland? Between Germany and England? Nooo..there is only water"
Maar goed.. zal me benieuwen maar volgens mij is het dit keer heel snel een uitgemaakte zaak wie de kandidaat wordt voor de Republikeinse Garde
Nicequote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:43 schreef horned_reaper het volgende:
Dit filmpje vat in 10 minuten samen waarom iedereen op Ron Paul zou moeten stemmen!
Lekker overgeamerikaniseerd.... dat dan weer wel![]()
Hij heeft wel wat goede punten, zoals zijn kritiek op het Amerikaanse drugsbeleid en interventionisme in het buitenland. Maar libertarisme zal niet de verschillen tussen arm en rijk gaan verkleinen. Juist vergroten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:43 schreef horned_reaper het volgende:
Dit filmpje vat in 10 minuten samen waarom iedereen op Ron Paul zou moeten stemmen!
Lekker overgeamerikaniseerd.... dat dan weer wel![]()
De oorzaak van de crisis in 2008 is juist de regelgeving van de FED en de overheid. Dan vervolgens gaan roepen dat de overheid nog meer regelgeving op moeten loslaten zal juist alleen maar een nieuwe crisis aanwakkeren.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:24 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat goede punten, zoals zijn kritiek op het Amerikaanse drugsbeleid en interventionisme in het buitenland. Maar libertarisme zal niet de verschillen tussen arm en rijk gaan verkleinen. Juist vergroten.
Regels wegdoen zal niet de corruptie, hebzucht en bubbels laten verdwijnen, maar juist erger maken. Het probleem van de 2008 crisis was niet dat de Fed en de overheid bestaan, maar dat ze niet hebben opgetreden tegen misstanden, omdat regels waren afgeschaft of niet uitgevoerd werden.
Denk aan de 19e eeuw, het kapitalisme vierde haar hoogtijdagen. En inkomensongelijkheid ook... Ik ben allesbehalve een Marxist, maar waar Engels en Marx door werden geïnspireerd kan ik in de historische context goed begrijpen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat betreft het libertarisme en de inkomensverschillen. Waarom denk je dat?
Dat laatste voor mij dus (en dan wel om 7.00), vorige week was dat trouwens nog te vroeg (toen zei men nog dat Santorum gewonnen had, later werd het dan Romney)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:29 schreef Iwanius het volgende:
Nog mensen op FOK! die het tot morgenochtend gaan volgen of gewoon morgen om 08:00
uur (NED) op het Journaal de uitslag snel aanhoren bij het aankleden.
Dan zouden de partijprominenten een andere prominente kandidaat steunen en het veld er verder vergelijkbaar uitzien vermoed ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:37 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat laatste voor mij dus (en dan wel om 7.00), vorige week was dat trouwens nog te vroeg (toen zei men nog dat Santorum gewonnen had, later werd het dan Romney)
Huntsman, die in onze kranten al eerder aandacht kreeg dan Ron Paul en geroemd werd als Chinees-sprekende rijzende ster, doet het toch helemaal niet goed... Zou het juist zijn om te stellen dat Romney met al zijn stemmen weg is? Hoe zouden deze primaries voor hem zijn als Romney niet zou deelnemen?
Jij denkt dat Paul voor Romney-stemmers dus de tweede keuze is? Hoezo dat?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:39 schreef Iwanius het volgende:
Ik denk dat Ron Paul dan hele hoge ogen zou gooien binnen deze primaries en Huntsman een goede tweede zou zijn.
De oplossing voor een disfunctionerende overheid is hem wegdoen is ongeveer de filosofie van Ron Paul idd.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:24 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat goede punten, zoals zijn kritiek op het Amerikaanse drugsbeleid en interventionisme in het buitenland. Maar libertarisme zal niet de verschillen tussen arm en rijk gaan verkleinen. Juist vergroten.
Regels wegdoen zal niet de corruptie, hebzucht en bubbels laten verdwijnen, maar juist erger maken. Het probleem van de 2008 crisis was niet dat de Fed en de overheid bestaan, maar dat ze niet hebben opgetreden tegen misstanden, omdat regels waren afgeschaft of niet uitgevoerd werden.
Sterk en klein sluiten elkaar niet uit.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De oplossing voor een disfunctionerende overheid is hem wegdoen is ongeveer de filosofie van Ron Paul idd.
RP wil overigens wel een overheid voor kerntaken houden, alleen zijn die kerntaken heel erg weinig wat hem betreft. Daar beginnen de meesten, mezelf incluis, problemen met zijn filosofie te krijgen. Om de samenleving voor iedereen enigzins leefbaar te houden heb je een sterke overheid nodig imo. Niet alleen maar regeltjes wanneer diefstal legaal of illegaal is.
Ja, ik denk zeker dat het anders zou gaan. Hij is anders dan de rest. Hij zegt de waarheid en slaat de spijker op z'n kop. De anderen moeten het voornamelijk hebben van populistisch gezwets. En Obama vind ik het verlengde van Bush. Weet zeker dat RP dat niet zou zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denken dat het met Paul plots compleet anders zou gaan allemaal is een tikje naïef
Of dat juist is zullen we zien als de uitslag bekend wordt gemaakt, maar het valt te verwachtenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef Toad het volgende:
Heeft iemand hier een beetje verstand van die delegatestechniek? Het lijkt mij aannemelijk dat als Huntsman tweede wordt en veel stemmen krijgt, alsnog nummer drie van de primary meer delegates kan hebben. Dit omdat Hutsman waarschijnlijk goed gaat scoren in districten waar Romney hoogstwaarschijnlijk 1ste wordt (en dus dan die delegates krijgt). Klopt deze theorie?
Lekker vergelijkbaar hier in Nederlandquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:10 schreef IPA35 het volgende:
Wanneer krijgen wij eens een eigen Ron Paul?
Ja jammer, ik zie dat wel zitten dat non-interventionisme, decentralisatie, kleine overheid en zo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:19 schreef Bananenman het volgende:
Lekker vergelijkbaar hier in Nederland
Goeie vraag, zulke info kan je op de site van NY times vinden:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef Toad het volgende:
Heeft iemand hier een beetje verstand van die delegatestechniek? Het lijkt mij aannemelijk dat als Huntsman tweede wordt en veel stemmen krijgt, alsnog nummer drie van de primary meer delegates kan hebben. Dit omdat Hutsman waarschijnlijk goed gaat scoren in districten waar Romney hoogstwaarschijnlijk 1ste wordt (en dus dan die delegates krijgt). Klopt deze theorie?
Dus het zou niet uitmaken dat Huntsman in veel districten in New Hampshire verliest van Romney.quote:Delegate Allocation: The 12 at-large delegates at stake represent nearly half of the original total, due to penalties imposed by the Republican National Committee for scheduling the primary in January. Delegates are allocated proportionally based on statewide results, with the state's three Republican National Committee members remaining as unpledged to any candidate.
Alsof ons land zo'n enorm beleid van interventionisme voert... en decentralisatie is bij ons ook al redelijk het geval. Het vergroten van die decentralisatie (minder bemoeienis van Den Haag) zou de overheid juist alleen maar toe laten nemen, dan groeit elk provincie- en gemeentebestuur als kool.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja jammer, ik zie dat wel zitten dat non-interventionisme, decentralisatie, kleine overheid en zo.
En hoe gaat president Ron Paul zijn revolutionaire plannen doorvoeren dan? Hij heeft amper steun onder Republikeinen laat staan Democraten.. Alsof je hier een splinterpartijtje het beleid laat voeren en dan verwacht dat de hele Tweede Kamer wel even meestemt..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:01 schreef Dr-Anderson het volgende:
Wat een verademing om dit topic te lezen.
RP kan de verandering brengen die we allemaal willen zien.
[..]
Ja, ik denk zeker dat het anders zou gaan. Hij is anders dan de rest. Hij zegt de waarheid en slaat de spijker op z'n kop. De anderen moeten het voornamelijk hebben van populistisch gezwets. En Obama vind ik het verlengde van Bush. Weet zeker dat RP dat niet zou zijn.
Ik zou wel naïef zijn te denken dat alles wat hij zegt ook zo uitkomt.
Maar ik denk dat hij die kans nooit zal krijgen. De heersende machten zullen dit nooit toestaan.
Tuurlijk, maar ik heb juist schijt aan Bosnië, irak, Tsjaad en Afghanistan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:35 schreef Bananenman het volgende:
Alsof ons land zo'n enorm beleid van interventionisme voert...
Niet bepaald.quote:en decentralisatie is bij ons ook al redelijk het geval.
Vind ik niet zo erg als demacht van Den Haag maar flink beperkt wordt. Stelletje bureaucraten in hun ivoren toren. Veel zaken kunnen veel beter lokaal geregeld worden, scheelt weer bestuurslagen en zo. En natuurlijk staat het veel dichter bij de burger.quote:Het vergroten van die decentralisatie (minder bemoeienis van Den Haag) zou de overheid juist alleen maar toe laten nemen, dan groeit elk provincie- en gemeentebestuur als kool.
Situation Room met Wolf is al bezig op CNN USA. Verkiezingsuitzending om 1 uur NLse tijd. Ik neem aan dat CNN International dan ook doorschakelt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:36 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat kan je allemaal zien op CNN vannacht en hoelaat (NL tijd)? En hoelaat begint het?
Goed beargumenteerd. En als je denkt dat we bezig waren met interventionisme in die landen die jij noemt (met ons handjevol militairen nadat het echte werk allang gebeurd was) begrijp je die term niet helemaal goed vermoed ik.quote:
Believers daar moet hij het inderdaad van hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:46 schreef VacaLoca het volgende:
Hm begin nu toch ook wel te geloven in dat iig bepaalde netwerken Ron Paul willen tegenwerken.
[ afbeelding ]
Hij heeft wel degelijk een punt. Maar dit soort filmpjes tonen echter wel dat hij niet een uitstraling heeft van een in-control president. Hij brengt zijn standpunten over op een manier die eerder doet denken aan een paranoide gekkie dan aan een krachtige en gezaghebbende president... ookal heeft ie gelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:25 schreef Breekfast het volgende:
![]()
Doet me denken aan:
[ [url=http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/2a3d377e958baf0a7b6f0d3a1b0df815/http://i560.photobucket.c(...)64803.jpg]afbeelding[/url] ]
Het scheelt geen bestuurslagen, het zorgt alleen dat dingen die nu centraal geregeld zijn straks 200 keer apart gedaan worden. Niet meteen efficiënt dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:38 schreef IPA35 het volgende:Veel zaken kunnen veel beter lokaal geregeld worden, scheelt weer bestuurslagen en zo. En natuurlijk staat het veel dichter bij de burger.
Maar goed, niet ontopic.
Mensen die merken dat er iets fundamenteel mis gaat met de wereld waar Amerika aan het stuur zit en RP die hier tot nu toe als enige iets aan wil en kan doen....daar moet hij het van hebben!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Believers daar moet hij het inderdaad van hebben
Dat weet ik ook niet. Het gaat mij erom dat hij iets losmaakt in de politiek. Hij roept wat niemand durft te zeggen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:35 schreef noruas_ het volgende:
[..]
En hoe gaat president Ron Paul zijn revolutionaire plannen doorvoeren dan? Hij heeft amper steun onder Republikeinen laat staan Democraten.. Alsof je hier een splinterpartijtje het beleid laat voeren en dan verwacht dat de hele Tweede Kamer wel even meestemt..
Zijn incidenten! Niks aan de hand en er vooral ook niks over zeggenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:46 schreef VacaLoca het volgende:
Hm begin nu toch ook wel te geloven in dat iig bepaalde netwerken Ron Paul willen tegenwerken.
[ afbeelding ]
Ach de vorige ronde waren er ook mensen die Obama (en toen ook al Paul) bijna magische krachten toedichten. Ik heb daar niet zoveel mee. Ze moeten in de echte wereld toch rekening houden met meer factoren dan een bepaalde ideologie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:08 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]
Mensen die merken dat er iets fundamenteel mis gaat met de wereld waar Amerika aan het stuur zit en RP die hier tot nu toe als enige iets aan wil en kan doen....daar moet hij het van hebben!
[..]
Maar hebben jullie het idee dat de media hem gewoon niet interessant vinden omdat ze hem kansloos achten (of dat nu terecht is of niet) of geloven jullie echt dat niet alleen FOX maar ook CNN, MSNBC gerund worden door mensen die belang hebben bij een andere president dan Ron Paul?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zijn incidenten! Niks aan de hand en er vooral ook niks over zeggen
Maartena en Popolon wonen er en zijn hier actief. volgens mij mag de ene wel en de ander niet stemmenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:46 schreef Senor__Chang het volgende:
Wie wonen er eigenlijk zelf in de VS? En kunnen jullie ook stemmen?
Dat is per staat weer anders meen ik. Sommige voorverkiezingen zijn helemaal open en andere moet je je vooraf registreren als Republikeins of Democratisch stemmer. Maar of je ook lid moet worden weet ik niet. Het is nogal diffuusquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:57 schreef dustinoo het volgende:
Moet je lid zijn van de republikeinse partij om te mogen stemmen? Of mag je zelf weten of je op een democraat of republikein gaat stemmen
Ow oke.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is per staat weer anders meen ik. Sommige voorverkiezingen zijn helemaal open en andere moet je je vooraf registreren als Republikeins of Democratisch stemmer. Maar of je ook lid moet worden weet ik niet. Het is nogal diffuus
bronquote:Newer surveys, however, show the numbers for Mr. Romney and Mr. Santorum having worsened slightly over the course of the past week as the favorable momentum from their strong showing in Iowa has abated. The current FiveThirtyEight forecast shows Mr. Romney with just a 7-point lead in the state, and it has Newt Gingrich - not Mr. Santorum - in second place.
True maar je begrijpt wat ik bedoel. RP's visie van welke taak de overheid heeft is voor mij te beperkt. Zijn ideeën over wat rechten precies zijn en hoe zich dat vertaald kan ik het heel goed mee eens zijn, ik leg de grens alleen een stukje verder. Bijvoorbeeld recht op zorg bestaat an sich niet maar desondanks vind ik het wel een taak van de overheid om toegang tot zorg te garanderen. Het is een basisbehoefte.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sterk en klein sluiten elkaar niet uit.
Over 10 mins op CNN.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:48 schreef Refragmental het volgende:
Heeft iemand een paar goede streams om te volgen?
Ja, die intro is geweldig he.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:02 schreef noruas_ het volgende:
prachtig hoe ze in amerika zelfs van een stel suffe politici een spannende epische filmtrailer kunnen maken (CNN)
Ik heb geen TV.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:10 schreef Senor__Chang het volgende:
Het is gewoon te zien op CNN international. Die zijn overgeschakeld naar CNN US.
http://en.wikipedia.org/w(...)ntial_election,_2012quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er eigenlijk al polls geweest die bv 'any republican candidate' hebben afgezet tegen Obama? Ofwel hoe de republikeinen er in het algemeen voor staan tov Obama?
Ah thanksquote:Op woensdag 11 januari 2012 01:44 schreef noruas_ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)ntial_election,_2012
Dankjewel, eindelijk een site die wel goed updatet met alle nieuwe uitslagen die binnenkomen. Zo te zien is RP statistisch gezien al tweede gezien er al 5% geteld is, al weet je natuurlijk nooit helemaal zekerquote:Op woensdag 11 januari 2012 01:45 schreef Sloggi het volgende:
Ronnie P. gaat goed.
http://www.google.com/elections/ed/us/results
Op CNN zeggen ze tot nu toe Romney 36, Paul 25, Huntsman 16, Gingrich 11, Santorum 10, Perry 1 ("I would send troops back into Iraq"quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:45 schreef Sloggi het volgende:
Ronnie P. gaat goed.
http://www.google.com/elections/ed/us/results
Goh, wat een gedurfde voorspelling.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |