quote:Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef ymme het volgende:
Goed avond allen.
Ik heb van modifast 2 bussen shakes besteld, dit puur om 1 maal per dag de lunch te vervangen.
's ochtends wil ik gewoon brood/cracker of melk met ontbijtgranen eten. En 's avonds een gezonde maaltijd. Ná die 2 bussen ga ik dan ook weer gewoon s middags vast voedsel eten. Het is meer om mij even van de eerste kilo's te verlossen, mijn doorzettingsvermogen wat op te hogen hierdoor en weer goede moed hebben.
Vorige week is het allemaal ook best goed gegaan qua eten. Alleen dit weekend dan weer niet. Zaterdag pannenkoeken gegeten (zelf gebakken door manlief en er 4 van op, met kaas). En zondag langs de mac drive gereden ivm brakheid en geen zin om te koken.
Vandaag wel even een balansdag gehouden door te ontbijten met 2 appels, lunch 2 gekookte eieren en vanvond een flink bord met carpaccio op. En warme kersen ná.
Ik heb heel erg de neiging om tussendoor naar 'zoet' te grijpen. (heb dit ook niet meer in huis, op een paar dingen voor mijn zoontje ná). Ik merk ook dat er heel veel tussen mijn oren zit. Ik denk veel en vaak over eten en denk dat ik door lekker (wat dus meestal ook ongezond is bij mij) me beter in mijn vel ga voelen etc. Wat eigenlijk heel dubbel is want met mijn 107kilo voel ik mij dus helemaal niet goed in mijn vel en zou ongezond en zoet dit juist alleen maar erger maken.
Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met flink water te drinken, 1,5/2 liter per dag.
Het begin is er dus. Maar ik ben er nog láng niet!
quote:Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef ymme het volgende:
Balansdag is puur alleen om mij weer op het rechte spoor te zetten.
En hoe gek het ook klinkt, ná het weekend heb ik nooit zn honger.
Maar in het weekend, dan heb ik ineens trek in van alles! En door de weeks 's avonds ook hoor, maar dat druk ik nu de kop in door veel water te drinken en dat helpt goed moet ik zeggen!
het wordt te vaak als een soort ongezonde compensatie gebruikt. mensen vliegen van snaaidag in hongerdag onder het motte "ja, maar ik balans voor gisteren/het weekend/niet sporten" of "ja, maar morgen balans ik een dagje". het leert je gewoon geen structuur en gezonde basis aan. vind ik dan.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrij normaal dat je na een dag waar je veel eet, een dag rustig aan doet. Alleen dat voedingscentrum moest het weer eens een mooie naam geven
Foktopics over aankomenquote:Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Hydrogeny het volgende:
Uhm stomme vraag misschien maar zijn er ook topics om aan te komen? Of mag ik hier ook meedoen in de tegenovergestelde richting?
Mocht je in de links van Isa niets vinden, dan wil ik je vooral doorverwijzen naar Slank. Daar post V1Zor en die heeft vaak erg goede tips qua voeding en sporten, die kun je vast wel wat vragen.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Hydrogeny het volgende:
Uhm stomme vraag misschien maar zijn er ook topics om aan te komen? Of mag ik hier ook meedoen in de tegenovergestelde richting?
Zo'n schoolarts ziet toch niets anders dan cijfertjes.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ymme welkom..
Ik was volgens de schoolarts altijd net op het randje, dus neiging naar te zwaar. Als ik er nu aan terugdenk heb ik er best wel een negatief zelfbeeld aan over gehouden. Ik het tot mijn 14 3x in de week gesport, at gezond want daar lette mijn ouders heel erg op en nog werd ik dik genoemt, ben ook best vaak gepest. Ben nooit de slankste geweest altijd een flinkertje. Best stom ook, leeftijdgenoten vonden je dik, en dat je 3x in de week in het zwembad lag daar keek men niet naar. Ik was "afwijkend" liep niet met de mode mee, had een raar geloof en was inverhouding dikker dan de rest, tja de jeugd is wreed onder elkaar![]()
Ik wou dat er vroeger ook door bijv de schoolarts positiever gereageerd werd, zoals wat goed dat je 3x in de week sport ipv van je op jonge leeftijd al een complex aan te praten
Klopt, een keer heeft de schoolarts positief gereageerd want ivm tegen de bovenkant van het lijntje zo'n vetmeting gedaan, hij had toen niet veel vet om vast te pakken, maar ja ti's gebeurd en vanaf m'n 15 toen ik gestopt was met zwemmen ben ik gewoon elkaar jaar wel wat bijgekomenquote:Op maandag 9 januari 2012 22:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo'n schoolarts ziet toch niets anders dan cijfertjes.
Dan heeft die het wel beter aangepakt ja, zoiets zegt veel meer dan zo'n stom lijntje. Is overgewicht echt erfelijk dan? Ik zou het graag willen geloven, want in mijn familie is ook bijna iedereen wel wat stevig, maar als ik zie wat ze eten kan ik het daar ook niet helemaal op afschuiven.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Klopt, een keer heeft de schoolarts positief gereageerd want ivm tegen de bovenkant van het lijntje zo'n vetmeting gedaan, hij had toen niet veel vet om vast te pakken, maar ja ti's gebeurd en vanaf m'n 15 toen ik gestopt was met zwemmen ben ik gewoon elkaar jaar wel wat bijgekomenHelaas zit overgewicht wel in de familie dus is opletten gewoon een must, maar we komen er wel.
Was het maar waarquote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef ymme het volgende:
Zitten er ook schapen hier dan![]()
![]()
Maar ik ga proberen met in te lezen en elke dag mijn ervaringen neer te zetten en op die van jullie te reageren. En natuurlijk mijn updates qua gewicht hier neer zetten.
Ik hoop snel te mogen mededelen dat er wat kilo's verdwenen zijn.
Wat is rieel qua verwachtingen? 2/3 kilo per week?
Ik voel me prima nuquote:Op maandag 9 januari 2012 23:18 schreef Riann het volgende:
Trouwens Isa ben jij eigenlijk nog ooit bezig met afvallen of doe je er niet meer aan? Of ben je inmiddels een slanke den geworden????
Dat is netjes en het belangrijkste is dat je eigen goed voelt. En als je eigen op gewicht kunt houden en niet meer die kilo's aankomt waardoor je weer minder goed gaat voelen is het toch prima.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik voel me prima nuZit ongeveer tussen mijn zwaarste gewicht en mijn lichtste gewicht (gezond BMI) van 3 jaar geleden in
(en daar zat 35 kilo tussen)
Op de goede wegquote:Op dinsdag 10 januari 2012 06:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen! Mijn eerste doel is bereikt, de eerste kilo's zijn eraf! Nu zo doorgaan, en daar zit meestal het probleem..
Mijn vakantie is weer voorbij, dus nu kijken hoe het in combi met mijn werk gaat..
Ben nog niet tevreden hoor, maar het is niet rampzalig meer! En ik moet goed oppassen niet steeds weer in oude gewoontes te glijden, maar dat gaat steeds beter en ook van steeds kortere duur. De tomtom in mijn hoofd met 'Keer om! Keer om!' werkt een stuk beter dan vroegerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:58 schreef Riann het volgende:
Dat is netjes en het belangrijkste is dat je eigen goed voelt. En als je eigen op gewicht kunt houden en niet meer die kilo's aankomt waardoor je weer minder goed gaat voelen is het toch prima.
Waarom cola light? Je geeft je lichaam de smaak van zoet en het idee dat er dus iets van suiker zou moeten binnenkomen, maar er zit niks in cola light. Daar krijg je wrs alleen maar meer trek van...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:33 schreef ymme het volgende:
Drinken: Veel water en 3 glaasjes cola light.
Zit jij onder de douche? Ooeh, wat lijkt me dat heerlijk 's ochtendsvroeg...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spontane Beweging: gaan staan ipv zitten onder de douche en ongeveer een kwartier gewandeld omdat ik mijn auto verder weghad geparkeerd.
Ja, wij douchen in bad dus dat is dan heerlijk. Ik heb jaren last van nekklachten gehad dus staan was dan vaak lastig. En hoe langer ik eronder zat, hoe minder last ik die dag had. Dat is uiteindelijk uitgemond in dagelijks zeker 20 minuten onder de douche zitten, gewoon omdat het lekker is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zit jij onder de douche? Ooeh, wat lijkt me dat heerlijk 's ochtendsvroeg...
Omdat ik cola light heerlijk vind! 's avonds voor de tv.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:57 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!
[..]
Waarom cola light? Je geeft je lichaam de smaak van zoet en het idee dat er dus iets van suiker zou moeten binnenkomen, maar er zit niks in cola light. Daar krijg je wrs alleen maar meer trek van...
Xx!
Ik ben het eens met moblo. Ben je aan het Sonja Bakkeren of zo, het is typisch zo'n Sonja Bakker veel-te-weinig-kcal menu.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
Als je honger hebt (wat niet gek is met jouw lijstje) moet je iets substantieels eten.
Een komkommer is water. Niet substantieel.
Als ik jouw info tot nu toe doorspit, vind ik ook dat je veel te weinig eet eigenlijk... Twee appels als ontbijt en twee eieren voor de lunch is echt niet genoeg om de hele dag mee door te komen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:55 schreef ymme het volgende:
Oh ik wil zeker niet te weinig eten![]()
Wil ook niet 'dieeten' maar gewoon gezond eten.
Ik ga zo even 3 boterhammen roosteren, met jam.
SPOILER: krijg je zoietsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door V1z0R op 10-01-2012 12:53:28 ]Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
En tussendoor dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef ymme het volgende:
Die appels en ei van gisteren was idd niet goed. Balans
Op het brood gaat natuurlijk eerst nog boter voordat er jam op gaat.
En vanavond rauwe andijvie stampot met spekjes erdoor.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:26 schreef V1z0R het volgende:
* binnenvalt *
Zin #2 gaat niet echt samen met zin #3, ymme
En als je tijdens de lange zit tussen je L en D (is vaak toch zo'n 7u) niet snel weer honger wilt krijgen, is jam ook geen verstandige keuze.
Voor verzadiging kun je beter de langzame voedingsstoffen nemen, wat Isabeau dus al zegt.
Wat mij gigantisch heeft geholpen is het interessant maken van m'n lunch
Druk bijvoorbeeld groente tussen je brood, gebruik een lepeltje yoghurt als dressing op je kipfilet, neem er wat vis bij.
Zelf vind ik bijvoorbeeld een boterham met paprika, kipfilet en zalm (of paardenrookvlees) heel lekker, en het behoud me ook nog eens van de drang naar 'snoepen' omdat m'n lunch tenslotte al lekker was.
Voordeel van groente op je brood is dat het ook nog eens makkelijker is om aan je dagelijkse behoefte te komen, omdat altijd de volle 200gr bij je D op te maken best veel is.Ziet er goed uitSPOILER: krijg je zoietsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En waarom die jam? Ik zie dat hier best vaak voorbij komen maar das toch bijna puur suiker? Volgens mij zitten in chocolade nog betere stoffenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef ymme het volgende:
Die appels en ei van gisteren was idd niet goed. Balans
Op het brood gaat natuurlijk eerst nog boter voordat er jam op gaat.
En vanavond rauwe andijvie stampot met spekjes erdoor.
Snap ik ook niet zo goed iddquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
En waarom die jam? Ik zie dat hier best vaak voorbij komen maar das toch bijna puur suiker? Volgens mij zitten in chocolade nog betere stoffen
je komt hier toch al 6 jaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef ymme het volgende:
Ik kom hier ook pas één dag hè.
Vind het super feedback te krijgen en blijkbaar weten jullie er mee van dan ik.
Prima, hoop hier dan ook een hoop te leren.
Heb 2 boterhammen met jam gedaan en 2 met ham.
Bij gebrek aan wat anders in de koelkast.
Wat zijn goede 'dingen' om op brood te doen?
Pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet, groentes enzoquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef ymme het volgende:
Ik kom hier ook pas één dag hè.
Vind het super feedback te krijgen en blijkbaar weten jullie er mee van dan ik.
Prima, hoop hier dan ook een hoop te leren.
Heb 2 boterhammen met jam gedaan en 2 met ham.
Bij gebrek aan wat anders in de koelkast.
Wat zijn goede 'dingen' om op brood te doen?
Zeker een hele goede tip van Vizorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben het in het vorige topic uitgebreid over broodbeleg gehad Ymme, daar steek je vast iets van op. Daarnaast ben ik het helemaal met Vizor eens dat het enorm helpt om je lunch interessant te maken. Ik zit nu aan de wraps met zuivelspread, rauwe ham en spinazie, heerlijk!
Ook dan kun je een zakje worteltjes in je tas gooien, of een salade klaarmaken en van die portieverpakkingen slasaus kopen. Dan wordt je sla niet klef en heb je toch een leuke lunchquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker een hele goede tip van Vizor
Alleen vind ik dat wel iets lastiger als ik niet thuis lunch maar iets mee moet nemen, dan is het toch meestal iets 'simpels'
Ooit pogingen gedaan, maar nooit echt iets mee gedaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je komt hier toch al 6 jaarnet als ik
Dat doe ik ook welquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ook dan kun je een zakje worteltjes in je tas gooien, of een salade klaarmaken en van die portieverpakkingen slasaus kopen. Dan wordt je sla niet klef en heb je toch een leuke lunch
oh hou OP wat lekker is dat tochquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben het in het vorige topic uitgebreid over broodbeleg gehad Ymme, daar steek je vast iets van op. Daarnaast ben ik het helemaal met Vizor eens dat het enorm helpt om je lunch interessant te maken. Ik zit nu aan de wraps met zuivelspread, rauwe ham en spinazie, heerlijk!
De goede oude tijdquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb mezelf net op m'n oude nick opgezochtik kwam voor t eerst in dieetclub nummer 69
toen ik 9 kilo was afgevallen en 91 woog
en toen was Ymme hier ook al
en Isabeau
ik heb ook meerdere pogingen gedaan... en nu gaat het wel lekkerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb mezelf net op m'n oude nick opgezochtik kwam voor t eerst in dieetclub nummer 69
en Isabeau
ik wil niet eens meer weten hoe ik gejojood heb. ik ben van plan me pas over drie weken te wegen eigenlijk. houden jullie me daaraan?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef ymme het volgende:
Ik ben 6 jaar geleden van 99 kilo naar 85.
Helaas is het daarna mis gegaan weer en zit ik momenteel op 107![]()
Voor de zwangerschap, 2 jaar geleden, woog ik nog 91,5.
Maar dat wás. Nu is nu en we gaan dr met zn allen voor.
Ik heb mijn wraps nu bij me op kantoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker een hele goede tip van Vizor
Alleen vind ik dat wel iets lastiger als ik niet thuis lunch maar iets mee moet nemen, dan is het toch meestal iets 'simpels'
Fijn is dat he.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:40 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik heb ook meerdere pogingen gedaan... en nu gaat het wel lekker
Vandaag weer 2 complimentjes gehadik vind dat toch echt een soort van "VET KICKUH" gevoel geven
![]()
Thxquote:
Ik voel me ook meteen beter over mezelf, al kan ik ook wel eventjes in de put zitten als ik dan niet voor elkaar krijg wat ik wilde bereiken. Mijn vriendje is ook continu trots op me en dat helpt ook een hoop voor zelfvertrouwen en positiviteit.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef Myraela het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zodra ze bezig is met afvallen, zichzelf ook slanker gaat voelen. Ofja, niet slank, maar wel positiever dan als ik er niet mee bezig ben.
Als ik er niet mee bezig ben dan voel en zie ik mezelf gewoon dikker worden, ookal zit het er in kilo's nog lang niet aan.Mijn ouders schijnen me ook gezelliger thuis te vinden.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Fijn is dat he.
Zie je het zelf al goed?
Ben ik trouwens de enige die zodra ze bezig is met afvallen, zichzelf ook slanker gaat voelen. Ofja, niet slank, maar wel positiever dan als ik er niet mee bezig ben.
Als ik er niet mee bezig ben dan voel en zie ik mezelf gewoon dikker worden, ookal zit het er in kilo's nog lang niet aan.Mijn ouders schijnen me ook gezelliger thuis te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet inmiddels alweer nieuwe broeken scoren (zat op maat 50en nu op 46 wat alweer een tijdje slobberig aanvoelt)
Ik val niet zo snel af dus ik zelf zie het alleen als ik een foto zie van vorig jaar.. Maar ik voel me wel beter. Lichamelijk én geestelijk. En dat is gewoon erg fijn![]()
Ik zelfs al in deel 35 (quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
en Isabeau
Njah, het komt steeds terug (elk topic wel een keer of wat), dus kan best nuttig zijn. Misschien de Miles eruit, want daar horen we niemand meer over...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Audreyoot het volgende:
Misschien is het een idee om goede lunch/ontbijt beleg en recepten in de OP zetten of wordt dat té?
Ja en dan een lijstje met bv gezonde keuzes voor op je brood en bij elk deeltje een wisselend recept in de OP?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, het komt steeds terug (elk topic wel een keer of wat), dus kan best nuttig zijn. Misschien de Miles eruit, want daar horen we niemand meer over...
Xx
Of een topic in CUL en een link daarvan in de OP.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Audreyoot het volgende:
Misschien is het een idee om goede lunch/ontbijt beleg en recepten in de OP zetten of wordt dat té?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Audreyoot het volgende:
Ben ik nog steeds mee bezig hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, het komt steeds terug (elk topic wel een keer of wat), dus kan best nuttig zijn. Misschien de Miles eruit, want daar horen we niemand meer over...
Xx
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:54 schreef trovey het volgende:
Vandaag een rommeldag.Nog niets gegeten
(meppen maar
)
Tja, geen honger, druk met andere dingen...de bekende oude val.quote:
ik heb nu geen nek meerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:01 schreef Sarabi het volgende:
Kwak niet weer te hard voor jezelf zijn he
Je bent nog steeds erg mooi en het verschil is volgens mij niet zo groot zoals jij het in je hoofd hebt
Plannenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Tja, geen honger, druk met andere dingen...de bekende oude val.Ik ga het straks even goedmaken.
Ik mag het wel hebben van mijn dietiste, staat althans op het lijstje van toegestaan broodbeleg wat ik destijds heb gekregen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:00 schreef ymme het volgende:
Sandwichspread (de kruiden varriant) is dat een goed iets voor op brood/cracker?
Heb dit nu niet in huis, maar mén wat is dat lekker!
Ja, ik ben de reeks gestart, mutsquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
en Isabeau
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja mam.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Planneneten ook als je geen honger hebt
Godsamme, en jij vond jezelf lelijk op de middelbare schoolquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:00 schreef kwakz0r het volgende:
ik dacht ook nooit meer dik te wordenik was zó mooi met 78 kilo in 2008... (al zeg ik het zelf
) hier had ik gewoon nog maar 44/46 soms zelfs 48...
ik ga deze denk ik uitprinten en op de koelkast plakken
[ afbeelding ]
(het gekke pakje is voor een optreden op Qlimax, in het Gelredome, met mijn studentenkoor (supergaaffff))
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik mag het wel hebben van mijn dietiste, staat althans op het lijstje van toegestaan broodbeleg wat ik destijds heb gekregen.
Ik ben even weg....tandarts.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik ben de reeks gestart, mutshaha dat wist ik niet hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.goed, hier een recente (met m'n lief) ik post geen foto's online van mezelf waar ik mezelf lelijk vind, maar je ziet t verschil wel denk ik toch, sarabi/ymme?
Kwak
in 2008 was ik al 25quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Godsamme, en jij vond jezelf lelijk op de middelbare school![]()
Dat is een mooie foto zeg
Ik ookquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben overigens wel lichter dan toen ik hier begon
Ik vond mezelf op mijn lichtst ook nog steeds een walvis en een collega van mij is exact net zo lang als ik en weegt nu wat ik toen woog en ik vind haar echt heel slankquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik ookalleen moet ik mij er soms wel aan herinneren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefixed... foto's deden het niet hoorde ik
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 14:25:29 ]
Geen expert, maar ik loop ook al een tijdje meequote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, Vizor, je bent echt een expert!
SPOILER: kort mijn verloop (als het je interesseert)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal zo wel even wat van m'n eigen lunchverzinsels in dat topic noteren
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Tuukquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik wil niet eens meer weten hoe ik gejojood heb. ik ben van plan me pas over drie weken te wegen eigenlijk. houden jullie me daaraan?
Ik ben in april 2005 begonnen bij een gewicht van 105 kilo, 25 april 2005 om precies te zijn... Mijn jojo valt gelukkig mee, ik ben toen in een jaar 27 kilo afgevallen en daarna in een jaar of vijf weer ongeveer 12 kilo aangekomen. Sinds een tijdje weer bezig met een beter eetpatroon, strakkere teugeltjes wat betreft alcohol en snaai. Nu zit ik nog op +7... Mijn doel is vanaf nu in ongeveer een jaar zo'n 10 kilo kwijt te raken, met als minimaal doel 5 kilo. We gaan zien waar het schip strandquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet niet Sjeen... heb t topic niet helemaal gelezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doel is om blijvend onder de 87 te zitten, da's een bmi onder de 30. Ideaal is 80 kilo.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Begrijpelijk, maar probeer daar positieve energie uit te halen en je verleden achter je te laten. Dik zijn is (en blijft) niet goed te praten, en het is erg goed van je dat je er nu wat aan gedaan hebt. Hopelijk kun je dat zo houden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
mij deden complimentjes vaak juist pijn. alsof ik pas leuk was nu ik dunner was. dingen als "goh, echt een verbetering" of "nu zie je er echt goed uit" of (van een familielid) "er mochten ook wel een paar kilo's af"... allemaal waarheden als een koe, maar ik werd er heel verdrietig van...
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:14 schreef LovelyLady het volgende:
als we dan toch met foto's gaan gooienJe ziet wel goed verschil in je gezicht en schouders ja. Hoewel schouders ook door het colbertje kan komen. Die zitten altijd zo mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefixed... foto's deden het niet hoorde ik![]()
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
mij deden complimentjes vaak juist pijn. alsof ik pas leuk was nu ik dunner was. dingen als "goh, echt een verbetering" of "nu zie je er echt goed uit" of (van een familielid) "er mochten ook wel een paar kilo's af"... allemaal waarheden als een koe, maar ik werd er heel verdrietig van...
Aaahquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
* Lucky_Strike Geeft iedereen maar weer een knuffel
als je je metabolisme wilt opschroeven zou ik beginnen met langzaam meer eten, beginnend bij je ontbijt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk dat ik dat ook al eerder heb gezegd,..maar ik was echt normaal en ik heb mijn metabolisme echt verpest rond die tijd. Ik was best klein maar werd gepest met mijn gewicht, gewoon omdat ik daar vatbaar voor was want als ik nu naar klassenfoto's kijk van toen was ik echt niet een van de dikste mensen.
o : yoghurt met een banaan
t : cappucino met een half koekje, de andere helft naar vriendje doorgeschoven![]()
l : pistolletje met tahini, sinaasappel
t : laatste beetje yoghurt
d : caesar salade met vegetarische kip
t : yoghurt of crackers met slankie ofzo.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je ziet wel goed verschil in je gezicht en schouders ja. Hoewel schouders ook door het colbertje kan komen. Die zitten altijd zo mooi.
thnxquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet idd goed verschil, Lovely! (kon de foto's eerst niet zien)
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
* Lucky_Strike Geeft iedereen maar weer een knuffel
Heel erg waar, helaas.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond mezelf op mijn lichtst ook nog steeds een walvis en een collega van mij is exact net zo lang als ik en weegt nu wat ik toen woog en ik vind haar echt heel slank
Ons zelfbeeld moet eens worden aangepast, Sarabi
Dus komende zondag treed ik gewoon trots op in deze outfit:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Achja op dit moment ben ik wel tevreden maar slank niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn creakers?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze dag:
O. 6 creakers met kaas (wel dubbel, zodat je de helft aan beleg hebt)
T. 2 mandarijnen
L. 2 Boterhammen jam en een mandarijn
T. Een droge boterham en een mandarijn
T. 2 creakers met vlokken
En als avondeten ga ik rijst met groente eten.
Vergeet je niet dat er in fruit ook suiker zit? Misschien kun je 1 of 2 mandarijntjes vervangen door iets andersquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze dag:
O. 6 creakers met kaas (wel dubbel, zodat je de helft aan beleg hebt)
T. 2 mandarijnen
L. 2 Boterhammen jam en een mandarijn
T. Een droge boterham en een mandarijn
T. 2 creakers met vlokken
En als avondeten ga ik rijst met groente eten.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:13 schreef Sarabi het volgende:
Dus komende zondag treed ik gewoon trots op in deze outfit:* Isabeau mist buikdanssmiley, dan maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau mist buikdanssmiley, dan maar
nee, we hebben net van die hyveskrabbelplaatjes/gifjes lopen spammen daar... vanwege de TT...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Vanwege haar maat of omdat ze daar altijd leuke plaatjes hebben?
Ze hebben er allemaal van die glitterende bewegende plaatjes op het momentquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Vanwege haar maat of omdat ze daar altijd leuke plaatjes hebben?
Ga maar weer naar slank toequote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben niet meer te stoppen... somebody shoot me now...
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
ik zit hier in mn eentje in een stille kamer echt keihard te lachen steeds... maar nu zal ik stoppen hoor, sarabiquote:
Ik post eigenlijk in allebei niet...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zit hier in mn eentje in een stille kamer echt keihard te lachen steeds... maar nu zal ik stoppen hoor, sarabien ik post lekker in allebei...
Ga vooral door, dan ben ik straks zo misselijk dat ik niks meer wil etenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:09 schreef littledrummergirl het volgende:
mag mijn ticker ook in de op? Ik zal hier niet heel veel posten, maar ik vind het wel leuk om het om deze manier bij te houden
en ik lurk af en toe een beetje mee naar jullie maaltijden enzo
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:05 schreef ymme het volgende:
[..]Die gaat op mijn boodschappen lijstje.
quote:
Ik heb in ieder geval een buikquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:29 schreef Silmarwen het volgende:
Sarabi je hebt echt een perfecte buikdansbuik!
En wow, LL, je ziet echt goed dat je al afgevallen bent!
Heb nog stiekem een bakje chocolade vla genomen als toetje.
Volgens mij ging mijn proefdraaien op de BSO goed! Ik vond het iig super leuk. Er komt nog een vacature geloof ik en er is nog een kandidaat. Ze waren ook erg enthousiast over mij."We vinden je erg leuk!" flap ik eruit "Ja! Ik jullie ook! Dank je!"
Dus heb goede hoop. Hoor het deze maand!
Hoe vaak weeg je jezelf?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:52 schreef xericax het volgende:
Ik baal ontzettend. 0,8 kg kwijt in 2 dagen en het zit er in 1 dag weer aan.
Vandaag maar weer een beetje opletten.
Ik weeg me elke ochtend.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe vaak weeg je jezelf?
Je gewicht zal altijd schommelen dus is het slimmer om niet zo vaak te wegen.
Best een aardig lijstje, iig beter dan gisterenquote:Op woensdag 11 januari 2012 09:56 schreef ymme het volgende:
O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas en leverpastei
T: Fruit
L: 2 geroosterde boterhammen met boter en iets van vleeswaren
T: Fruit
D: Aardappelpuree, spruitjes uit de oven met kaas en verse worst.
Jups:quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:40 schreef ymme het volgende:
Ik kan het linkje van het verantwoorde ontbijt/lunch topic niet meer weer vinden.
Deze moest nog in de OP toch?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren:
O: Yoghurt met cruesli
T: pakje fake vifit van Jumbo (minder caloos en goedkoper!)
L: wrap met spinazie, rauwe ham en St Moret, wrap met tonijn, sla, komkommer twee keer hamwrap
T: Een of ander Peijnenburgding uit de Bonus, halve liter aardbei/basilicumsap, halve mini-eierkoek, 15 dropjes![]()
A: Pasta met verse rode saus, magere balletjes, wokgroente en een beetje 30+ parmezaanse kaas. Grote salade van spinazie, oregano, basilicum, rucola en cherrytomaat met een beetje witte wijn azijn
T: geen idee. niets
Geen sport maar wel spontane beweging in de zin van 2 1 x 5 verdiepingen naar beneden lopen en naar de supermarkt lopen met zware boodschappen ipv met de auto.
Vandaag:
O: yoghurt met cruesli
S: 1 mile met gewichten
T: glas tomatensap
L: Gepocheerd ei met ansjovis en spinazie op toast
T: kleine wrap met st moret, rauwe ham en spinazie. (zal foto maken voor Audrey)
A: Ovenschotel met boerenkool, aardappel, tomaat en cottage cheese. Klein stukje magere rookworst.
T: Verse appelmoes zonder toevoegingen.
Zegt helemaal nietsquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:52 schreef xericax het volgende:
Ik baal ontzettend. 0,8 kg kwijt in 2 dagen en het zit er in 1 dag weer aan.
Vandaag maar weer een beetje opletten.
Ik heb destijds gewoon een daglijstje(met adviesen welke keuzes het beste zijn) van mijn dietiste gekregen, op de binnenkant van de deur gehangen en daar hou ik me gewoon aan. Ik mag ook 2x per week iets van een koekje of een klein hapje...zuiver om het vol te houden met dit jarenproject.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:24 schreef Barreltje het volgende:
zo.. vanmorgen bij de dietiste geweest..
ik weet nog niet wat ik er van moet denken..
of misschien wel van wil denken
want aan de normale routine zou het niet moeten liggen..
maar de "dat mag heus wel 1 keer in de maand"-wekelijkse lekkernijen...
juist.. die zijn de boosdoeners..
nu eens een maand ECHT strikt aan de adviezen houden en kijken wat het effect is..
we zullen zien
lijstje van vandaag is een beetje chaotisch:
O: klein bakje vanille yoghurt
T: cherry tomaatjes
L: heldere soep +salade met brood
T: 2 stuks fruit
D : grote pistolet met ???
S: 1,5 uur yoga
T: klein bakje vanille yoghurt
nu 95.6 kg.. we gaan voor 2 kilo er af per maand
bijgewerktquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:24 schreef Barreltje het volgende:
L: heldere soep +salade met brood salade, 2 sneetjes brood met becel ipv roomboteren een stukje entrecote
T: 2 stuks fruit 1 appel en 1 sinaasappel
D : grote pistolet met ??? Witte pistolet geen bruine helaasmet pate
een daglijstje heb ik gekregen, maar dan vind ik het nog lastig om keuzes te maken mbt lunch en dinerquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb destijds gewoon een daglijstje(met adviesen welke keuzes het beste zijn) van mijn dietiste gekregen, op de binnenkant van de deur gehangen en daar hou ik me gewoon aan. Ik mag ook 2x per week iets van een koekje of een klein hapje...zuiver om het vol te houden met dit jarenproject.
er staat nog steeds een saladequote:Op woensdag 11 januari 2012 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
Jammer dat je nu net de salade en soep hebt geskipt barreltje. Een goede salade en een zelfgemaakte soep bevatten juist alle gezonde stoffen die je nodig hebt en bevatten weinig kcalorien.
Magere vlees/vleeswaren dus b.v. achterham i.p.v. salami, alzo alles van vleeswaren waar wordt in voorkomt kun je laten staan met uitzondering van osseworst. Kaas is weer een ander verhaal, ik neem liever een kleine beetje oude 48+ kaas dan een normale plak 30+ kaas maar dat komt doordat ik die 30+ kaas op het brood net plastic vind.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bijgewerkt
[..]
een daglijstje heb ik gekregen, maar dan vind ik het nog lastig om keuzes te maken mbt lunch en dinervanavond met
eens een boodschappenlijstje uit de goede keuzes maken
Achterham is toch niet magerquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Magere vlees/vleeswaren dus b.v. achterham i.p.v. salami, alzo alles van vleeswaren waar wordt in voorkomt kun je laten staan met uitzondering van osseworst. Kaas is weer een ander verhaal, ik neem liever een kleine beetje oude 48+ kaas dan een normale plak 30+ kaas maar dat komt doordat ik die 30+ kaas op het brood net plastic vind.Magere smeerkaas is er ook in vele variaities en altijd lekker met wat tomaat/komkommer/slauitje e.d. erop. Wat betreft zoet, halvajam (dus gewoon miner suiker), Bebogeen, zelfs stroop en gewone (basterd)suiker mag ik nemen maar dan weer niet zoiets als chocoladepasta want dat zit behalve bomvbol suiker ook bomvol vet en dat is dan weer teveel van het goede.
Ik zou nooit pure suiker op m'n brood doen... Er zit dan misschien geen vet in, maar om dat nou een verstandige keuze te noemenquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef trovey het volgende:
Bebogeen, zelfs stroop en gewone (basterd)suiker mag ik nemen maar dan weer niet zoiets als chocoladepasta want dat zit behalve bomvbol suiker ook bomvol vet en dat is dan weer teveel van het goede.
Ik ook niet maar dat is meer omdat ik het te zoet vindquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou nooit pure suiker op m'n brood doen... Er zit dan misschien geen vet in, maar om dat nou een verstandige keuze te noemenEn achterham vind ik ook niet oke, eigenlijk. Kipfilet en rookvlees dan weer wel
Thanks! Vanmorgen nog 3 uur aangewerkt om allerlei dingen toe te voegen aan het topje. En de heupsjaal mist er ook nog op dat plaatje.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:50 schreef Purdey het volgende:
Wat een ontzettend mooie outfit heb je voor het buikdansen Sarabi! Is dat echt zo kcal verbrandend?
Maar dan nog, als je keuzes als achterham en 48+ kaas neemt dat zijn nu ook niet bepaald lichte boterham belegjesquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook niet maar dat is meer omdat ik het te zoet vind...het is echter wel toegestaan bij afvallen maar dan weer niet zodanig dat je het brood weer niet ziet maar een uiterst dun laagje.
Nu zul je wel beginnen over de bloedsuikerspiegel enz. maar daar is dat gezonde tussendoortje dan weer voor. Iemand die altijd een zoetekauw is geweest kan beter zich geleidelijk aan aanpassen aan een tikje minder zoet dan dat die persoon ineens dingen als kipfilet moet eten en dan denkt: dan maar niet want ik kan dat 's morgens niet door mijn keel krijgen dan maar niet want dat is slechter en tegen je zin dingen eten waarbij je geen plezier hebt gaat op de lange duur ook niet werken, kun je beter geleidelijk aan de aanpassing maken naar een beter voedingspatroon (en dus minder zoet) en betere levenswijze anders blijft een een dieet met dingen waar je niet op zit te wachten...net als al die andere dieten waarbij je ineens heel anders moet eten en waarbij het na het dieet en weer normaal beginnen te eten misgaat.
Ik heb een kennis die van zijn suiker in zijn koffie en thee afwilde maar zoetstoffen gruwelijk vindt (goede smaakpapillen, voor hem smaakt het bitter). Hij is via Stevia geleidelijk aan richting een zoetstof gegaan die uit saccarose gewonnen wordt en die hij acceptabel vindt, nu nog de laatste stap richting zonder zoetstof en is van de suiker in zijn drankjes af...langere weg maar het werkt net zo goed dan dat hij ineens van de suiker af ging want dan was de kans groot geweest dat het hem niet gelukt was.Je hebt allerlei methodes en dit is er eentje van.
![]()
De meeste achterham is mager hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar dan nog, als je keuzes als achterham en 48+ kaas neemt dat zijn nu ook niet bepaald lichte boterham belegjes
Ligt er een beetje aan welke ham je neemt, schouderham is vetter dan b.v. achterham en rauwe hammen verschillen ook in vetgehalte.quote:
Ik doe oefeningen gewoon 's morgens in mijn ponnetje met eventueel een paar gewichten van de Kringloop.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, dat was lekker! Ik heb net een mile gedaan met mijn nieuwe gewichtjes. Ik had altijd Leontien gewichtjes van Kruidvat maar gisteren vond ik bij de Lidl een goede aanvulling. Een doosje met halve kilo's voor on de enkels en polsen en losse gewichten van een kilo. Het ziet er nu wel heel profi en sportief uit beneden, al die gewichten naast mijn sportschoenen, hartslagmeter, stretchbanden en yogamat.
Wel. De ham die ik eet tenminste. Ik kies meestal voor achterham, rauwe ham of gerookte ham.quote:
Ik sta ook in mijn nachthemd hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik doe oefeningen gewoon 's morgens in mijn ponnetje met eventueel een paar gewichten van de Kringloop.
Is inderdaad wel handig...mijn gewichten zijn eigenlijk iets te zwaar voor het soort oefeningen(althans wel voor mijn armenquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik sta ook in mijn nachthemd hoor. Wel met mijn hardloopschoenen omdat ik anders echt in de problemen kom. Een gewicht is uiteindelijk een gewicht toch? Waar het ook vandaan komt, als het maar doet wat het moet doen. Ik had al gewichtjes dus ik had geen haast met de rest en uiteindelijk heb ik net zolang gezocht tot ik gewichten kon vinden die acceptabel van prijs waren, deze 6 waren 11.50 dus dat viel best mee. Ik ben er echt superblij mee, zo handig dat je ze om kan binden.
30+ kaas on plakken is inderdaad te dik, dan krijg je dat plastic effect. Ik heb gisteren geraspte 30+ kaas van de C1000 gebruikt op mijn gratin (dus maar een klein beetje gebruikt voor de smaak) en die is dan wel weer acceptabel. Nu aan de tosti (op de vetvrije grill) met een pietsje kruidenboter en twee flinterdunne plakjes (met kaasschaaf) oude 48+ kaas. Daarbij een glas magere melk. Over magere melk en halfvolle melk gesproken. Ik ben nu zo gewend aan magere melk dat halvolle melk inmiddels als volle melk smaakt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind de Milner voorgesneden plakken ook niet lekker, inderdaad een beetje plastic-achtig. En ze zijn hartstikke dik dus ik denk dat Trovey ergens wel een punt heeft. Maar de blokken kaas van Milner vind ik dan weer wel erg lekker, en die kan ik ook lekker dun en precies genoeg schaven.
Die Italiaanse rauwe hammen van de Lidl zijn ook lekker, wel even oppassen welke je neemt en eventueel het vetrandje weghalen maar oh zo smakelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel. De ham die ik eet tenminste. Ik kies meestal voor achterham, rauwe ham of gerookte ham.
Iets nemen als een smoothie?Alhoewel, als ik zin in chocolade heb daar geen smoothie tegenop kan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
IK HEB ZIN IN ZOET!
Zo, dat is eruit... Ik liep vanmorgen maar sip te staren naar de koeken in de pauze, terwijl ik braaf mijn appel aan het opeten was.... Hoop dat ik het vandaag gewoon wel weer met een goed lijstje ga redden...
Sterk blijven.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb net een boterham met pindakaas gehad, dat moet de trek even stillen...
Zo nog wat yoghurt, en weer aan de vruchtenthee..
Anders kun je een groot stuk komkommer eten, daar zitten weinig suikers en kcal in en geeft wel een vol gevoel (moet je er natuurlijk niks raars mee doenquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb net een boterham met pindakaas gehad, dat moet de trek even stillen...
Zo nog wat yoghurt, en weer aan de vruchtenthee..
Als het echt kleintjes zijn, dan is 4 prima. Ik had zo'n mandarijn van de markt in m'n hoofd en dat is bijna een sinaasappel zegmaar... Volgens mijn diëtiste is een banaan twee stuks fruit en is een kiwi een halve, net als een mandarijntje. Mango's en ananas enzo bevatten heel veel suiker, dus die kon ik volgens haar beter achterwege laten. Verder weet ik het niet meer precies, heb ook niet alle adviezen destijds ter harte genomen, sommige sloegen nergens opquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje @Tink89: Je zei dat ik een van die vier mandarijnen beter kan vervangen door wat anders i.v.m de suikers. Alleen de diëtiste zegt dat je per dag 2x fruit moet eten en dat kleine mandarijntjes (en die heb ik) tellen als een half stuk fruit. Omdat het hele kleine zijn eet ik er vier, ander fruit eet ik er twee van. Of klopt het tweemaal daags fruit niet?
ik kan dus echt niet in mijn nachtpon oefeningen doenquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik sta ook in mijn nachthemd hoor. Wel met mijn hardloopschoenen omdat ik anders echt in de problemen kom. Een gewicht is uiteindelijk een gewicht toch? Waar het ook vandaan komt, als het maar doet wat het moet doen. Ik had al gewichtjes dus ik had geen haast met de rest en uiteindelijk heb ik net zolang gezocht tot ik gewichten kon vinden die acceptabel van prijs waren, deze 6 waren 11.50 dus dat viel best mee. Ik ben er echt superblij mee, zo handig dat je ze om kan binden.
En dat verjaardagscadeau is....quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag is echt een topdagmijn verjaardagscadeau is eindelijk binnen en ik ben zo blij
O. 3 craekers met een dun laagje stroop + 2 mandarijnen.
L. 3 Boterhammen met kaas +20
En ik denk dat ik vandaag nog een 2 mandarijnen als tussendoortje eet en voor het avond eten maak ik wraps (door de titel had ik er ineens zin in) met ui, paprika, linzen en sla (is dat gezond?)
Even een vraagje @Tink89: Je zei dat ik een van die vier mandarijnen beter kan vervangen door wat anders i.v.m de suikers. Alleen de diëtiste zegt dat je per dag 2x fruit moet eten en dat kleine mandarijntjes (en die heb ik) tellen als een half stuk fruit. Omdat het hele kleine zijn eet ik er vier, ander fruit eet ik er twee van. Of klopt het tweemaal daags fruit niet?
Op één of ander manier zie ik het helemaal voor mequote:Op woensdag 11 januari 2012 15:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik kan dus echt niet in mijn nachtpon oefeningen doen
dan knallen mijn borsten me tegen de orenhet feit dat ik dus uit bed moet, eerst douchen om wakker te worden dan sporten dan weeeer douchen.. das een beetje teveel van het goede
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:16 schreef trovey het volgende:
Nog een stuk fruit erbij? Ik zou wel een wat gevuldere soep doen als avondmaaltijd , zeker als je van plan bent om geen tussendoortje meer te nemen anders ga je wakker worden van de honger(ik althans wel)
Dit is normaal wel al veel meer dan ik normaal eet dus voor honger ben ik niet bang. Ik wil het fruit ook niet teveel doen want daar zitten zoveel suikers in en ik hou 1 mandarijn achter de hand voor als ik echt hele erge trek in iets het 's avonds zou krijgen. Maar omdat wel eens gezegd word dat ik vrij weinig eet vroeg ik me af of dit lijstje al wat beter is?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:16 schreef trovey het volgende:
Nog een stuk fruit erbij? Ik zou wel een wat gevuldere soep doen als avondmaaltijd , zeker als je van plan bent om geen tussendoortje meer te nemen anders ga je wakker worden van de honger(ik althans wel)
Ook als ik al een boterham als T heb gedaan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
En ik vind 1 wrap als lunch een beetje magertjes.
Ja dat is wel een goed idee, misschien minestronesoep ofzoquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:16 schreef trovey het volgende:
Niet zo fixeren op die natuurlijke hoeveelheid suiker in fruit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:18 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dit is normaal wel al veel meer dan ik normaal eet dus voor honger ben ik niet bang. Ik wil het fruit ook niet teveel doen want daar zitten zoveel suikers in en ik hou 1 mandarijn achter de hand voor als ik echt hele erge trek in iets het 's avonds zou krijgen. Maar omdat wel eens gezegd word dat ik vrij weinig eet vroeg ik me af of dit lijstje al wat beter is?
Goed gevulde groentesoep is altijd goed, desnoods pureer je eerst een deel van de groente om het nog meer gebonden te krijgen zodat het nog beter vult.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja dat is wel een goed idee, misschien minestronesoep ofzo
Sorry voor de 3 posts achter elkaar, staat een beetje slordig
Ik trek voor ik ga sporten mijn beha wel aan, ook al draag ik mijn pon nogquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik kan dus echt niet in mijn nachtpon oefeningen doen
dan knallen mijn borsten me tegen de oren
het feit dat ik dus uit bed moet, eerst douchen om wakker te worden dan sporten dan weeeer douchen.. das een beetje teveel van het goede
Ik kan het lijstje van TinkPink even niet terugvinden maar zal dan nog wel een appeltje etenquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Niet zo fixeren op die natuurlijke hoeveelheid suiker in fruit.Er zitten hele goede stoffen in fruit die je nodig hebt (vitaminen en ook vezels) en bovendien is de suiker in fruit niet dezelfde als gewone suiker uit de pot dus gewoon nemen dat tweede stuk fruit, je gaat er echt je afvallen niet mee breken als je nog een extra appel neemt.Zie het lijst van TinkPink even daarboven.
Hahahahahaha een stapel amigurumiboeken heb ik onder de kerstboom gevonden, daar kan ik de komende tijd goed mee vooruitquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef trovey het volgende:
[..]
En dat verjaardagscadeau is..... Ik zit nog steeds te wachten op de mijne...een haakstekenboek waarvan de tweede druk maar niet wil uitkomen.
Ananas en mango's eet ik nooit, dus dat komt goed.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als het echt kleintjes zijn, dan is 4 prima. Ik had zo'n mandarijn van de markt in m'n hoofd en dat is bijna een sinaasappel zegmaar... Volgens mijn diëtiste is een banaan twee stuks fruit en is een kiwi een halve, net als een mandarijntje. Mango's en ananas enzo bevatten heel veel suiker, dus die kon ik volgens haar beter achterwege laten. Verder weet ik het niet meer precies, heb ook niet alle adviezen destijds ter harte genomen, sommige sloegen nergens op
Xx
Volgens mij maakt het weinig uit, mits je een magere variant kiestquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:33 schreef Audreyoot het volgende:
Weet iemand trouwens of kwark een betere keuze dan yoghurt is?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik trek voor ik ga sporten mijn beha wel aan, ook al draag ik mijn pon nog. Anders is het ook niet te doen inderdaad.
Ik heb ook altijd wel issues met sporten, eten en douchen. Ik moet 30 minuten na wakker worden medicijnen innemen, 30 minuten daarna eten, dan een uur wachten tot ik kan sporten, sporten, even bijkomen, tussendoortje nemen en dan pas douchen. Aangezien ik om 10 uur pas mijn bed uit kom, begint mijn dag zo echt heel laat. Nu sport ik nog maar een krappe 20 minuten, maar dat wordt volgende week alweer een dik half uur (ben aan het opbouwen). Maar ja, ik ben hard aan mijn ritme aan het werken en ik moet maar hard blijven geloven dat het goed komt in 2012.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik kan het lijstje van TinkPink even niet terugvinden maar zal dan nog wel een appeltje eten
Zijn er ook nog 'slechte' fruitjes? Heb gehoord dat druiven niet zo goed zijn bv?
Deze, druiven en banaan inderdaad met mate (zoals je kunt zien telt een banaan als 2 stuks). Ananas en mango eet ik dan wel maar niet zo vaak, ook in die soorten fruit zitten weer andere stoffen dan er in ander soorten fruit zitten dus ik probeer te varieren maar ook prijstechnisch zit ik vaker in de sinasappel/appel en diepvriesfruithoek...mango en verse ananas is voor mij het luxe fruit dus dat staat alzo niet vaak op het menu, eigenlijk alleen als het eens in de aanbieding is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als het echt kleintjes zijn, dan is 4 prima. Ik had zo'n mandarijn van de markt in m'n hoofd en dat is bijna een sinaasappel zegmaar... Volgens mijn diëtiste is een banaan twee stuks fruit en is een kiwi een halve, net als een mandarijntje. Mango's en ananas enzo bevatten heel veel suiker, dus die kon ik volgens haar beter achterwege laten. Verder weet ik het niet meer precies, heb ook niet alle adviezen destijds ter harte genomen, sommige sloegen nergens op
Xx
Ik heb net nog haakstekenboeken op Marktplaats en bij de Kringloop gekocht maar broer vroeg wat ik wilde hebben...nou doe maar dan dat boek....nu afwachten wanneer het komt...het is inmiddels bijna 2 maanden verder.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahahahaha een stapel amigurumiboeken heb ik onder de kerstboom gevonden, daar kan ik de komende tijd goed mee vooruitHaken is gaaf (al heb ik alle steekboeken tweede handsgekocht *bloos*)
Ik heb een e-reader gekregen, alleen waren er problemen met de levering. Maar nu is hij er eindelijk
Zal , denk ik, weinig uitmaken, als we het tenminste over beiden variaties mager hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:33 schreef Audreyoot het volgende:
Weet iemand trouwens of kwark een betere keuze dan yoghurt is?
Ja sowieso mager, maar ik dacht ook dat kwark wat meer vulde en er meer eiwit in zou zitten. Ik ga het eens proberenquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Zal , denk ik, weinig uitmaken, als we het tenminste over beiden variaties mager hebben.Wellicht vult kwark iets beter door de structuur?
Kwark is ingedikt dus bij dezelfde hoeveelheid zal er inderdaad iets meer eiwit inzitten...waar water zit in yoghurt kan tenslotte geen eiwit zitten, maar dat is mijn denkwijze dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja sowieso mager, maar ik dacht ook dat kwark wat meer vulde en er meer eiwit in zou zitten. Ik ga het eens proberen
En kiwi's vind ik lekker dus die ga ik ook maar weer eens inslaan!
nicequote:
Sarabi heeft gelijk; het is beter om jezelf minder vaak te wegen, dan krijg je een beter beeld en schrik je niet zo van een onverwachte schommeling. Ik weeg mezelf bijvoorbeeld één keer per week in de ochtend.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:23 schreef xericax het volgende:
Hmm morgen maar afwachten dan.
Ga me er in ieder geval beter aan houden.
Ziet er lekker uit! En inderdaad wat trovey zegt, misschien nog een stuk fruit. Ik wist trouwens niet dat er zoveel suiker in ananas zit; weer wat geleerdquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:14 schreef Audreyoot het volgende:
Even lijstje geupdate, wat vinden jullie ervan? Te veel/te weinig gezon/ongezond? Ik weet het af en toe zelf niet meer...
O: muesli met pecannoten en mag yoghurt
T: volkorenboterham met kipfilet, rucola, philadelphia(wel dun gesmeerd)
L: 1 wrap met zalm en philadelphia & kop koffie met 1 zoetje
T: appel & salade van rucola/tomaat/pijnboompit/komkommer/heldere dressing/ei
D: ik wil waarschijnlijk soep met wat brood als D doen.
thanksquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:50 schreef CelasV het volgende:
Zou iemand mijn ticker aan de OP toe willen voegen?
[ afbeelding ]
Da's zeker waarquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:10 schreef trovey het volgende:
Vergeet niet dat alle suiker in fruit fruitsuiker is hè dus veel minder een probleem dan normale suiker uit de pot.Variatie in fruit is ook belangrijk om alle goede stofjes binnen te krijgen.
Nu maar eens spruitjes gaan schoonmaken.
's Nachts eten doen de meeste mensen niet, maar dat het langzaam/niet goed verteert is niet helemaal waar. Meestal wordt aangeraden 's avonds na het avondeten niet meer te eten, omdat dat vaak snaaien is en meestal ook niet de beste keuzes (snoep, chips, nootjes, toastjes (en kaasjesquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:09 schreef esperanza93 het volgende:
Volgens mij is 's nachts eten niet het meest slimme wat je kan doen omdat het daarna minder snel wordt verteerd aangezien de meeste mensen daarna gaan slapen.
Ik ga vanavond wel snoepen denk ik omdat ik de hele nacht ga leren voor een belangrijk tentamen van morgen en ik energie nodig heb en ik het gewoon goed van mezelf vind. Zo maar avondeten en slapen tot 23:00 ongeveer om daarna de hele nacht te leren (het werkt bij mij wel).
Morgen normaal eten en dan ga ik morgenavond fitnessen.
Misschien een rare vraag maar wat heeft snoepen met leren te makenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:09 schreef esperanza93 het volgende:
Volgens mij is 's nachts eten niet het meest slimme wat je kan doen omdat het daarna minder snel wordt verteerd aangezien de meeste mensen daarna gaan slapen.
Ik ga vanavond wel snoepen denk ik omdat ik de hele nacht ga leren voor een belangrijk tentamen van morgen en ik energie nodig heb en ik het gewoon goed van mezelf vind. Zo maar avondeten en slapen tot 23:00 ongeveer om daarna de hele nacht te leren (het werkt bij mij wel).
Bedankt, het is aan het stomen.quote:
Jezelf er een beetje toe dwingen om fruit te etenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:28 schreef Myraela het volgende:
Ik eet echt nooit fruit.
Vanavond eet ik pizza, laatste 2 weken van het kwartaal, enorm veel schoolwerk, enorm veel discussies en enorm veel stress. Even 2 weken iets makkelijker voor mezelf zijn, m'n studie gaat toch even voor.
Esperanza is volwassen, die weet heus wel wat ze doet!quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar wat heeft snoepen met leren te makenBeloning of denk je dat je van snoepen meer energie krijgt dan dat je iets gezonds eet? Juist de berg suiker van snoepgoed die je dan binnenkrijgt kan er wel eens voor zorgen dat je dan juist minder energie hebt.
smoothies!quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Jezelf er een beetje toe dwingen om fruit te eten...of maak er een smoothie van zoals ik, al het fruit binnen (incl. schil van de appel) op een makkelijke manier.
dat is echt belachelijk weinig. wat voor diëtiste schrijft je dit voor???quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:24 schreef Barreltje het volgende:
zo.. vanmorgen bij de dietiste geweest..
ik weet nog niet wat ik er van moet denken..
of misschien wel van wil denken
want aan de normale routine zou het niet moeten liggen..
maar de "dat mag heus wel 1 keer in de maand"-wekelijkse lekkernijen...
juist.. die zijn de boosdoeners..
nu eens een maand ECHT strikt aan de adviezen houden en kijken wat het effect is..
we zullen zien
lijstje van vandaag is een beetje chaotisch:
L: heldere soep +salade met brood
T: 2 stuks fruit
D : grote pistolet met ???
Jummie.quote:
dan eet je toch een boterham of twee tussendoor t studerenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:09 schreef esperanza93 het volgende:
Je mag wel een keertje pizza eten hoor, maar verzin dan niet met een lamzak excuus. Ook met stress kun je simpel en gezond koken. Als je zin hebt in pizza, dan eet je een keer pizza, omdat je t lekker vindt. Zo bak ik vanavond een cake en neem ik een plak, omdat t lekker is, niet omdat ik moe ben / hard gewerkt heb / de eieren op moeten / etc.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:28 schreef Myraela het volgende:
Ik eet echt nooit fruit.
Vanavond eet ik pizza, laatste 2 weken van het kwartaal, enorm veel schoolwerk, enorm veel discussies en enorm veel stress. Even 2 weken iets makkelijker voor mezelf zijn, m'n studie gaat toch even voor. Want ik wil pizza eten en het tien smoezen bedacht waarom het "mag".
Viel me al een beetje op.quote:
Nog 1-2 stuks fruit erbij? Smoothie?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
lijstje:
8u 2 finse ronde met pindakaas
10 u twee volk. boterhammen met gekookte kip
16u twee volk. boterhammen met gekookte kip
18u 360 gram kapucijners met spekblokjes
1560 kcal
niet denderend, hele drukke dag op school met gesprekken en vergaderingen, heb geen lunchtijd gehad (in gesprek met een moeder en een teamleider) en mezelf bij de vergadering geexcuseerd dat ik toch echt brood moest eten nu... daardoor nog wel 4 boterhammen gegeten.
er mag nog wat bij vanavond. worteltjes denk ik. en een plakje zelfgebakken keek, want NOM
mijn zwakke puntquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Nog 1-2 stuks fruit erbij? Smoothie?
Zwakke plek waar je aan moet werken dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn zwakke puntfruit
ik vind t niet lekker en al helemaal niet in smoothies. ik eet onder dwang van mezelf ca. 3 appels per week en soms wat mandarijnen...
vanavond eerst een appel voor ik een plakje cake mag
ik gebruik geen zuivel, en ik krijg gebonden dranken niet weg. seriously. ik heb tijdens mijn eetstoornistherapie ook therapie gehad voor eetfobieën. toen heb ik o.a. rijst, pindakaas en mandarijnen leren eten. nu lust ik dus twee soorten fruit: mandarijn (met moeite) en appels.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Zwakke plek waar je aan moet werken dan.Ik ben ook een slechte fruiteter maar met smoothies gaat het werkelijk fantastisch.
![]()
Fruit wat ik in huis heb vers((met schil als het kan) en diepvries (AH heeft daarvan de ideale doosjes), eventueel snijden en in de blender die standaard op het aanrecht staat, magere yoghurt of karnemelk erbij, eventueel beetje sap, eventueel wat eiwitpoeder en aanzetten maar...heerlijke verse smoothie.
Voor de liefhebbers nog wat zoetstof erbij (bij mij dus niet want ik heb een smoothie liever niet te zoet).
Je kunt het uiteraard ook met wat ongezoet sap en vers/dievries fruit doen maar dan heet het geen smoothie maar een gemengd sapje met vruchtvlees.
Gewoon doorgaan met aan je problemen te werken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik gebruik geen zuivel, en ik krijg gebonden dranken niet weg. seriously. ik heb tijdens mijn eetstoornistherapie ook therapie gehad voor eetfobieën. toen heb ik o.a. rijst, pindakaas en mandarijnen leren eten. nu lust ik dus twee soorten fruit: mandarijn (met moeite) en appels.
ik haal veel vitamines uit paprika, radijs, wortel en andere rauwkost, liever dan uit fruit, omdat t echt heel moeilijk is om dat te eten zonder letterlijk over mn nek te gaan.
t is dus een iets ingewikkelder verhaal
toen ik op dieetinzicht nog mijn eten bijhield bleek dat ik door de vele rauwkost die ik normaal eet geen vitamines en mineralen tekort kom overigens. alleen de b vitamines zijn lastig omdat ik ook geen zuivel gebruik, dus ik gebruik een b-complex.
Ik wilde eigenlijk niet eten, want ik moest tot laat naar school en zou daarna meteen doorgaan. Pizza is helemaal niet mijn ding, dus achteraf heb ik er alleen maar spijt van, maar op het moment had ik ineens wel tijd om te eten maar niets om te eten en dit ligt bij ons altijd wel in de diepvries.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je mag wel een keertje pizza eten hoor, maar verzin dan niet met een lamzak excuus. Ook met stress kun je simpel en gezond koken. Als je zin hebt in pizza, dan eet je een keer pizza, omdat je t lekker vindt. Zo bak ik vanavond een cake en neem ik een plak, omdat t lekker is, niet omdat ik moe ben / hard gewerkt heb / de eieren op moeten / etc.
klaar?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:15 schreef Panzermaus het volgende:
Echt, discipline, go hard or go home. Ik lees hier af en toe mee om een beter inzicht te krijgen in jullie 'wereldje' en denkwijze, en de helft van de tijd lees ik excuses, spookverhalen en onzin waar zelfs Sonja Bakker niet in zou trappen.
Wanneer gaan jullie eens het grote plaatje zien? Er is meer dan 'gezond/ongezond', 'light', 'tussendoortjes', 'mager vlees / zuivel'. Die ene die basterdsuiker op brood ging doen vanuit een redenering a la 'want daar zit geen vet in', man, wat is dit.
Ga echt gewoon eens uitzoeken hoe je LICHAAM werkt en help je lichaam door te denken als je lichaam. Verdiep je in macro's en micro's en wat ze voor je lichaam doen, verdiep je in energie en thermodynamica, durf verder te kijken dan 'producten' en houd op te emmeren over 5 dropjes. Al die gekunstelde mooie theorietje en methodes zullen nooit harde en verantwoorde resultaten neerzetten. Wat in je hoofd nog zo mooi klopt en 'gezond' en 'verantwoord' en 'goed van mij' lijkt, blijkt hier in de praktijk vaak hard naast te zitten. Maar als je er door je omgeving + zoiets als dit topic in gesteund wordt, dan blijft het in stand. Maar goed, ieder voor zich. Stop gewoon met jullie zelf voor de gek houden, ik zou het bijna een soort van collectief sadisme willen noemen. Waarom toch, hakken met een botte bijl terwijl de kettingzaag binnen handbereik is.
Dat dus!!quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:27 schreef Sjeen het volgende:
Dankjewel voor je relaas, vind je het heel erg als ik me er niks van aantrek?
Ik vind het wel schattigquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
lief zijn ze he, de boze lurkers
overigens ben ik het met een deel wel eens, maar daar zeg ik zelf dan al wat van
Vooral als ze inzicht willen krijgen in "ons wereldje"quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
lief zijn ze he, de boze lurkers
overigens ben ik het met een deel wel eens, maar daar zeg ik zelf dan al wat van
1. Je hebt niet goed gelezenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:35 schreef Panzermaus het volgende:
Ik vind het oprecht interessant hoe sommige mensen zo'n bord voor hun hoofd kunnen hebben. En hoe ze het vervolgens voor elkaar krijgen om dit zonder problemen af te wentelen op anderen. Eigenlijk is het gewoon te triest voor woorden, maar wanneer het genoeg gebeurt wordt het bijna geaccepteerd gedrag. Ik zou jullie bijna digitaal toewensen om altijd dik te blijven, maar zo'n badass ben ik niet.
Ik ben dan wel weer zo badass dat ik je niet ga "verlichten" met de betekenis van 'sommige'.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
1. Je hebt niet goed gelezen
2. Je scheert iedereen over 1 kam
3. Je ziet niet dat zeker de helft van de mensen hier juist hamert op die dingenwaar jij ons nu mee "verlicht".
4. Jeez.
In je hele relaas komt 'sommige' niet voor...quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik ben dan wel weer zo badass dat ik je niet ga "verlichten" met de betekenis van 'sommige'.
En waar zie je daar sommige staan? Ik zie alleen een heel topic dat aangesproken wordt, en ik zeg dat lang niet iedereen zo redeneert.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:15 schreef Panzermaus het volgende:
Echt, discipline, go hard or go home. Ik lees hier af en toe mee om een beter inzicht te krijgen in jullie 'wereldje' en denkwijze, en de helft van de tijd lees ik excuses, spookverhalen en onzin waar zelfs Sonja Bakker niet in zou trappen.
Wanneer gaan jullie eens het grote plaatje zien? Er is meer dan 'gezond/ongezond', 'light', 'tussendoortjes', 'mager vlees / zuivel'. Die ene die basterdsuiker op brood ging doen vanuit een redenering a la 'want daar zit geen vet in', man, wat is dit.
Ga echt gewoon eens uitzoeken hoe je LICHAAM werkt en help je lichaam door te denken als je lichaam. Verdiep je in macro's en micro's en wat ze voor je lichaam doen, verdiep je in energie en thermodynamica, durf verder te kijken dan 'producten' en houd op te emmeren over 5 dropjes. Al die gekunstelde mooie theorietje en methodes zullen nooit harde en verantwoorde resultaten neerzetten. Wat in je hoofd nog zo mooi klopt en 'gezond' en 'verantwoord' en 'goed van mij' lijkt, blijkt hier in de praktijk vaak hard naast te zitten. Maar als je er door je omgeving + zoiets als dit topic in gesteund wordt, dan blijft het in stand. Maar goed, ieder voor zich. Stop gewoon met jullie zelf voor de gek houden, ik zou het bijna een soort van collectief sadisme willen noemen. Waarom toch, hakken met een botte bijl terwijl de kettingzaag binnen handbereik is.
noemt ie ons zwart wit denkers... wie begon er nou met een collectieve frontale aanvalquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Panzermaus het volgende:
Zwart-wit denkers, ik ga geen namen of aantallen noemen, laten we het op 'sommige' houden. Maar de Zebra-award van de week wordt alweer gewonnen door dit topic.
Nee schatje, deze week ben jij de zebra...quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Panzermaus het volgende:
Zwart-wit denkers, ik ga geen namen of aantallen noemen, laten we het op 'sommige' houden. Maar de Zebra-award van de week wordt alweer gewonnen door dit topic.
ga je weer... er zijn zat mensen die dat doen in dit topic! we posten hier alleen de percentages en getallen niet omdat dat niet het belangrijkste is. Als je komt van niks ontbijten, croissants voor de lunch, een zak chips, twee borden vet avondeten - of van de hele dag hongeren en s avonds snoepen - of van sonja bakker - of van een shakedieet - etc - dan is een normaal eetpatroon al heel wat! of ik nou 33% of 28% eiwitten eet op een dag....quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:05 schreef Panzermaus het volgende:
Hoezo is eiwitten/koolhydraten/vetten/etc bijhouden meteen 'leven als pro-bodybuilder'. Je bent gewoon veel efficiënter bezig als je met harde meetbare dingen werkt in plaats van die schattige lijstjes en algemeen aangenomen onzinweetjes.
Ja, zo kan ik ook wel mijn hele leven dik en vadsig blijven, en dan maar tegen mijn omgeving jammeren dat ik er niks aan kan doen, 'van naar taart kijken word ik al dik', 'het is mijn aanleg', etc.Lichtpuntje: zo erg is het hier tenminste niet.
Tsja... Ik heb geen behoefte aan harde meetbare gegevens, ik ben op zoek naar de balans tussen genieten en gewicht. En het spijt me, ik ben niet dik en vadsig (meer).quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:05 schreef Panzermaus het volgende:
Hoezo is eiwitten/koolhydraten/vetten/etc bijhouden meteen 'leven als pro-bodybuilder'. Je bent gewoon veel efficiënter bezig als je met harde meetbare gegevens werkt in plaats van die schattige lijstjes en algemeen aangenomen onzinweetjes.
Ja, zo kan ik ook wel mijn hele leven dik en vadsig blijven, en dan maar tegen mijn omgeving jammeren dat ik er niks aan kan doen, 'van naar taart kijken word ik al dik', 'het is mijn aanleg', etc.Lichtpuntje: zo erg is het hier tenminste niet.
Je bent heul niet vadsigquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef kwakz0r het volgende:
ik welen toch weet ik onwijs veel van eten - dat is het probleem namelijk niet. het probleem is wat ik desondanks in mijn mond stopte afgelopen jaren
ik heb een bmi van 44...quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je bent heul niet vadsigbij vadsig denk ik Flodder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |