abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106621783
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

[ Bericht 3% gewijzigd door ymme op 11-01-2012 10:51:42 ]
pi_106621858
Ik vind balansdagjes wel fijn, puur zodat ik weet het gevoel heb dat het goed gaat. Als ik een slechte dag heb gehad voel ik me gewoon slecht, ik zou dat gevoel houden als ik niet zou balansen en dan zou ik eerder terugvallen in mijn vreetbuien.
pi_106622065
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef ymme het volgende:
Goed avond allen.

Ik heb van modifast 2 bussen shakes besteld, dit puur om 1 maal per dag de lunch te vervangen.
's ochtends wil ik gewoon brood/cracker of melk met ontbijtgranen eten. En 's avonds een gezonde maaltijd. Ná die 2 bussen ga ik dan ook weer gewoon s middags vast voedsel eten. Het is meer om mij even van de eerste kilo's te verlossen, mijn doorzettingsvermogen wat op te hogen hierdoor en weer goede moed hebben.

Vorige week is het allemaal ook best goed gegaan qua eten. Alleen dit weekend dan weer niet. Zaterdag pannenkoeken gegeten (zelf gebakken door manlief en er 4 van op, met kaas). En zondag langs de mac drive gereden ivm brakheid en geen zin om te koken.

Vandaag wel even een balansdag gehouden door te ontbijten met 2 appels, lunch 2 gekookte eieren en vanvond een flink bord met carpaccio op. En warme kersen ná.

Ik heb heel erg de neiging om tussendoor naar 'zoet' te grijpen. (heb dit ook niet meer in huis, op een paar dingen voor mijn zoontje ná). Ik merk ook dat er heel veel tussen mijn oren zit. Ik denk veel en vaak over eten en denk dat ik door lekker (wat dus meestal ook ongezond is bij mij) me beter in mijn vel ga voelen etc. Wat eigenlijk heel dubbel is want met mijn 107 :'( kilo voel ik mij dus helemaal niet goed in mijn vel en zou ongezond en zoet dit juist alleen maar erger maken.

Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met flink water te drinken, 1,5/2 liter per dag.
Het begin is er dus. Maar ik ben er nog láng niet!
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef ymme het volgende:
Balansdag is puur alleen om mij weer op het rechte spoor te zetten.
En hoe gek het ook klinkt, ná het weekend heb ik nooit zn honger.
Maar in het weekend, dan heb ik ineens trek in van alles! En door de weeks 's avonds ook hoor, maar dat druk ik nu de kop in door veel water te drinken en dat helpt goed moet ik zeggen!
pi_106622134
Uhm stomme vraag misschien maar zijn er ook topics om aan te komen? Of mag ik hier ook meedoen in de tegenovergestelde richting?
pi_106622164
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij normaal dat je na een dag waar je veel eet, een dag rustig aan doet. Alleen dat voedingscentrum moest het weer eens een mooie naam geven ;)
het wordt te vaak als een soort ongezonde compensatie gebruikt. mensen vliegen van snaaidag in hongerdag onder het motte "ja, maar ik balans voor gisteren/het weekend/niet sporten" of "ja, maar morgen balans ik een dagje". het leert je gewoon geen structuur en gezonde basis aan. vind ik dan.

wat jij beschrijft is vrij logisch, maar ik kreeg van de dietiste op t hart gedrukt dat je als je wilt balansen NOOIT iets van de basisvoeding af moet halen, omdat je dan juist de kans loopt om méér te gaan snoepen die dag of de dag erna, en je voedingsstoffen tekort komt. de basis moet er altijd zijn, en als je daar bovenop teveel eet zul je met bewegen of een luxigheidje mionder moeten compenseren, niet gaan balansen door maaltijden overslaan of geen brood te eten ofzo...
Kwak
pi_106622265
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Hydrogeny het volgende:
Uhm stomme vraag misschien maar zijn er ook topics om aan te komen? Of mag ik hier ook meedoen in de tegenovergestelde richting?
Foktopics over aankomen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106622615
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Hydrogeny het volgende:
Mocht je in de links van Isa niets vinden, dan wil ik je vooral doorverwijzen naar Slank. Daar post V1Zor en die heeft vaak erg goede tips qua voeding en sporten, die kun je vast wel wat vragen.

Ook in SPT, in het bodybuild topic zijn nuttige tips te vinden, net als op het nederlandse bodybuild forum. Laat je niet door de naam misleiden, het is heus niet alleen maar bedoeld om mega-gespierd te worden: genoeg mensen die aan body builden doen met jouw motivatie.
Ja doei.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:38:17 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106622882
Ymme welkom..

Ik was volgens de schoolarts altijd net op het randje, dus neiging naar te zwaar. Als ik er nu aan terugdenk heb ik er best wel een negatief zelfbeeld aan over gehouden. Ik het tot mijn 14 3x in de week gesport, at gezond want daar lette mijn ouders heel erg op en nog werd ik dik genoemt, ben ook best vaak gepest. Ben nooit de slankste geweest altijd een flinkertje. Best stom ook, leeftijdgenoten vonden je dik, en dat je 3x in de week in het zwembad lag daar keek men niet naar. Ik was "afwijkend" liep niet met de mode mee, had een raar geloof en was inverhouding dikker dan de rest, tja de jeugd is wreed onder elkaar :{
Ik wou dat er vroeger ook door bijv de schoolarts positiever gereageerd werd, zoals wat goed dat je 3x in de week sport ipv van je op jonge leeftijd al een complex aan te praten
Be happy with the little things in life
pi_106622938
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ymme welkom..

Ik was volgens de schoolarts altijd net op het randje, dus neiging naar te zwaar. Als ik er nu aan terugdenk heb ik er best wel een negatief zelfbeeld aan over gehouden. Ik het tot mijn 14 3x in de week gesport, at gezond want daar lette mijn ouders heel erg op en nog werd ik dik genoemt, ben ook best vaak gepest. Ben nooit de slankste geweest altijd een flinkertje. Best stom ook, leeftijdgenoten vonden je dik, en dat je 3x in de week in het zwembad lag daar keek men niet naar. Ik was "afwijkend" liep niet met de mode mee, had een raar geloof en was inverhouding dikker dan de rest, tja de jeugd is wreed onder elkaar :{
Ik wou dat er vroeger ook door bijv de schoolarts positiever gereageerd werd, zoals wat goed dat je 3x in de week sport ipv van je op jonge leeftijd al een complex aan te praten
Zo'n schoolarts ziet toch niets anders dan cijfertjes.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:43:50 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106623190
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo'n schoolarts ziet toch niets anders dan cijfertjes.
Klopt, een keer heeft de schoolarts positief gereageerd want ivm tegen de bovenkant van het lijntje zo'n vetmeting gedaan, hij had toen niet veel vet om vast te pakken, maar ja ti's gebeurd en vanaf m'n 15 toen ik gestopt was met zwemmen ben ik gewoon elkaar jaar wel wat bijgekomen :{ Helaas zit overgewicht wel in de familie dus is opletten gewoon een must, maar we komen er wel.
pi_106623353
Grappig, ik was ook altijd aan het zwemmen, 2 trainingen per week en in het weekend wedstrijden. Heel mijn team uit die tijd is nu te dik. Ik noem het het Erica Terpstra syndroom :')

Ik was de 'dikste' (lees: stevigste) in mijn klas met minstens 3 uur zwemtraining in de week (en ik zwom ook vrijwillig elke dag baantjes in de zomer), ik ging hardlopen met mijn vader, ik moest elke dag 2x een half uur naar school fietsen èn ik had schoolgym. En toch werd ik gepest met mijn dikke achterste :') Had dus ook een vreselijk negatief zelfbeeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106623962
Ik had het geluk dat er op school iemand was die nog veel dikker was, het meeste negatieve commentaar ging dus naar hem. Nouja, geluk. :') Arme jongen, ben benieuwd wat er van hem geworden is nu een paar jaar later.

Gelukkig was mijn moeders (tegenwoordig ex) vriend wat eerlijker tegen me, anders had ik nog bijna tevreden met mezelf geweest, stel je voor. :')

quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:43 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Klopt, een keer heeft de schoolarts positief gereageerd want ivm tegen de bovenkant van het lijntje zo'n vetmeting gedaan, hij had toen niet veel vet om vast te pakken, maar ja ti's gebeurd en vanaf m'n 15 toen ik gestopt was met zwemmen ben ik gewoon elkaar jaar wel wat bijgekomen :{ Helaas zit overgewicht wel in de familie dus is opletten gewoon een must, maar we komen er wel.
Dan heeft die het wel beter aangepakt ja, zoiets zegt veel meer dan zo'n stom lijntje. Is overgewicht echt erfelijk dan? Ik zou het graag willen geloven, want in mijn familie is ook bijna iedereen wel wat stevig, maar als ik zie wat ze eten kan ik het daar ook niet helemaal op afschuiven.
pi_106624133
Welkom Ymme. :W
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 9 januari 2012 @ 23:14:00 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106624646
@myraela geen idee of het echt zo is, maar als ik naar mijn moeder en haar zussen kijk en ook mijn oma, zie je toch duidelijk de strijd met het gewicht en ook de jojo. Als ik naar mijn moeder kijkt ligt het niet aan het eten, dan denk eerder aan het niet eten, ze eet gezond maar heel weinig, bij mijn tantes geen idee. Maar ze schommelen wel erg met hun gewicht. Ik heb maar een nichtje die "mager" is de rest heeft dezelfde bouw als ik en toch aanleg tot dikker worden als er niet goed op het eetpatroon gelet word. Alles wat los en vast zit eten kunnen wij echt niet, behalve mijn vader vroeger, maar sinds die ziek thuis is ook niet meer
pi_106624704
ik heb mijn lilly maar weer eens aangepast was wel weer nodig want ja ben de magische 50 kilo kwijt natuurlijk
pi_106624730
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef ymme het volgende:
Zitten er ook schapen hier dan :D :)

Maar ik ga proberen met in te lezen en elke dag mijn ervaringen neer te zetten en op die van jullie te reageren. En natuurlijk mijn updates qua gewicht hier neer zetten.

Ik hoop snel te mogen mededelen dat er wat kilo's verdwenen zijn.
Wat is rieel qua verwachtingen? 2/3 kilo per week?
Was het maar waar _O- ...is 500 gram in de maand ook goed (en soms maanden stilstaan }:| )? :')
Als je lijf een beetje meewerkt is 500 gram-1 kilo per week een mooi afvalgewicht maar hou er rekening mee dat het makkelijk minder kan zijn of dat je helemaal stilstaat. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door trovey op 09-01-2012 23:22:41 ]
Optimist tot in de kist
pi_106624865
Trouwens Isa ben jij eigenlijk nog ooit bezig met afvallen of doe je er niet meer aan? Of ben je inmiddels een slanke den geworden????
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 00:48:19 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106628224
Maar een extra volletbaltraining ingelast en geen sjoes aan de bar :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106628590
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:18 schreef Riann het volgende:
Trouwens Isa ben jij eigenlijk nog ooit bezig met afvallen of doe je er niet meer aan? Of ben je inmiddels een slanke den geworden????
Ik voel me prima nu ;) Zit ongeveer tussen mijn zwaarste gewicht en mijn lichtste gewicht (gezond BMI) van 3 jaar geleden in :7 (en daar zat 35 kilo tussen)
pi_106630752
Goeiemorgen! Mijn eerste doel is bereikt, de eerste kilo's zijn eraf! Nu zo doorgaan, en daar zit meestal het probleem..
Mijn vakantie is weer voorbij, dus nu kijken hoe het in combi met mijn werk gaat..
pi_106631128
Van de laatste 3 dagen waren er 2 "slecht". Schrikbarend om te zien hoe hard de kilo's er weer bij komen.

Merk ook meteen dat ik in de ochtend na een slechte avond weer lamlendig en lusteloos ben in plaats van energiek.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_106631780
Hier de dag goed begonnen met ontbijtgranen :) en zit alweer aan mijn 2de glas water.

Goede morgen u allen. Dat het maar een gezonde dag voor jullie mag worden. En mijzelf.
pi_106631837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik voel me prima nu ;) Zit ongeveer tussen mijn zwaarste gewicht en mijn lichtste gewicht (gezond BMI) van 3 jaar geleden in :7 (en daar zat 35 kilo tussen)
Dat is netjes en het belangrijkste is dat je eigen goed voelt. En als je eigen op gewicht kunt houden en niet meer die kilo's aankomt waardoor je weer minder goed gaat voelen is het toch prima.
pi_106632158
Goedemorgen, ik spam m'n ticker nog maar eens: mag hij in de OP?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 09:20:20 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106632171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 06:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen! Mijn eerste doel is bereikt, de eerste kilo's zijn eraf! Nu zo doorgaan, en daar zit meestal het probleem..
Mijn vakantie is weer voorbij, dus nu kijken hoe het in combi met mijn werk gaat..
Op de goede weg *O*

Ik merk dat op werkdagen de regelmaat veel beter gaat, hoop dat het voor jou ook zo is.
pi_106632923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:58 schreef Riann het volgende:

Dat is netjes en het belangrijkste is dat je eigen goed voelt. En als je eigen op gewicht kunt houden en niet meer die kilo's aankomt waardoor je weer minder goed gaat voelen is het toch prima.
Ben nog niet tevreden hoor, maar het is niet rampzalig meer! En ik moet goed oppassen niet steeds weer in oude gewoontes te glijden, maar dat gaat steeds beter en ook van steeds kortere duur. De tomtom in mijn hoofd met 'Keer om! Keer om!' werkt een stuk beter dan vroeger :D
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:01:56 #27
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106633053
Deze dag wordt een zooi. Geen idee wanneer ik kan lunchen... Dus geen lijstje nog.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:08:18 #28
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106633190
Ik ga écht goed, weer 4 ons kwijt. En ik ben niet eens extreem aan het lijnen, ik eet gewoon normaal, maar blijkbaar goed. Waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken dat ik mezelf vrijwel elke dag op de hometrainer schop. Ookal besluit ik een dag niet te fietsen, uiteindelijk eindig ik altijd weer op dat ding 's avonds ;)

O: 2 boterhammen met balans yoghurt smeerkaas, beker optimel.
L: 4 boterhammen. 2 met kipfilet, 2 met anijshagel. Beker melk.
D: Andijvie, aardappels en een notenburger.
A: Mango, bekertje activia. Kaas rijstwafel. Beker thee.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_106633647
sodeju wat gaat het ineens hard...
allemaal goede voornemens? :D

even kijken of ik kan bijlezen
pi_106633725
Ot: Melk met ontbijtgranen
T: Mandarijn
L: 2 boterhammen met ham
T: appel
D:Rauwe andijviestampot

Drinken: Veel water en 3 glaasjes cola light.
Beweging: Vandaag niet veel ivm werken, misschien vanavond even een rondje met de hond wandelen á 30/45 min.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:57:37 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106634285
Goeiemorgen!

Ik heb belachelijk lang geslapen (gebrek aan verplichtingen buitenshuis is niet goed voor m'n motivatie om uit bed te komen) en was dus pas om half tien aan het ontbijten...

Lijstje van gisteren is nogal veranderd, we hebben yakitori gegeten ipv bami met tjaptjoy en vriendjelief kwam thuis met de twee muffins die over waren van het trakteren op school, dus een muffin als toetje gehad met een grote beker thee.

Lijstje voor vandaag:
O: 4 volkoren, 2 20+komijn, 1 gegrild gehakt, 1 pindakaas. Glas sap.
T: Niks, late O, geen trek tot de lunch. Wel een beker thee.
L: IJsbergsla, 3 of 4 zongedroogde tomaatjes, klein handje cashewnootjes, yoghurtdressing en een halve appel. Glas water/aanlenglimonade.
T: Andere helft van de appel. Beker thee.
T: Cup-a-soup met van deze crackertjes
D: Alsnog bami met tjaptjoy en een lepel babi pangang-saus zonder vlees.
T: Niks, late D, want vriendjelief heeft vergadering.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:33 schreef ymme het volgende:
Drinken: Veel water en 3 glaasjes cola light.
Waarom cola light? Je geeft je lichaam de smaak van zoet en het idee dat er dus iets van suiker zou moeten binnenkomen, maar er zit niks in cola light. Daar krijg je wrs alleen maar meer trek van...

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106634440
Gatver, wat kunnen weegschalen toch stom doen. Ik was gisteren hartstikke trots op mijn nieuwe gewicht, ben ik vandaag weer 6 ons zwaarder. Ik snap wel hoe het werkt hoor maar t is toch niet leuk :% .
Ik ga vanaf vandaag mijn lijstjes de volgende dag weer reviewen. Plannen zijn leuk maar ik moet me er wel aan houden.

Gisteren:
O: Yoghurt met cruesli
S: 1 mile met gewichtjes
T: Glas tomatensap
L: Wrap met tonijn, sla, tomaat, komkommer 2 stuks
T: 2 eierkoekjes en een appel
A: vegading, beetje chilisaus ovenaardappels aardappelgratin, grote salade
T: zoute sticks, rijstwafel, zoiets 3 dropballen
Spontane Beweging: gaan staan ipv zitten onder de douche en ongeveer een kwartier gewandeld omdat ik mijn auto verder weghad geparkeerd.

Al met al best een goede dag. Had beter geen gratin kunnen halen en de crème fraîche dressing en het restje roquefort door de salade had ik ook over kunnen slaan. Maar ik heb het lekker niet gedaan :6 .

Vandaag:
T: pakje fake vifit van Jumbo (minder caloos en goedkoper!)
L: wrap met spinazie, rauwe ham en St Moret, wrap met tonijn, sla, komkommer
T: Een of ander Peijnenburgding uit de Bonus, halve liter aardbei/basilicumsap
A: Pasta met verse rode saus, magere balletjes, wokgroente en een beetje 30+ kaas
T: geen idee.
Geen sport maar wel spontane beweging in de zin van 2 x 5 verdiepingen naar beneden lopen en naar de supermarkt lopen ipv met de auto.
Spoilers!
pi_106634614
mag mijn ticker ook in de op :) ? Ik zal hier niet heel veel posten, maar ik vind het wel leuk om het om deze manier bij te houden :Y en ik lurk af en toe een beetje mee naar jullie maaltijden enzo

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:22:25 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106634981
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spontane Beweging: gaan staan ipv zitten onder de douche en ongeveer een kwartier gewandeld omdat ik mijn auto verder weghad geparkeerd.
Zit jij onder de douche? Ooeh, wat lijkt me dat heerlijk 's ochtendsvroeg...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106635070
Kerstkilo's zijn eraf *O*

O: muesli met pecannoten en yoghurt
T: cup a soup
L: boterham (donkerder dan volkoren maar weet niet wat) met kipfilet
T: boterham met pindakaas
D: Weet nog niet, misschien soepje vooraf met een gevulde omelet?
pi_106635362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zit jij onder de douche? Ooeh, wat lijkt me dat heerlijk 's ochtendsvroeg...
Ja, wij douchen in bad dus dat is dan heerlijk. Ik heb jaren last van nekklachten gehad dus staan was dan vaak lastig. En hoe langer ik eronder zat, hoe minder last ik die dag had. Dat is uiteindelijk uitgemond in dagelijks zeker 20 minuten onder de douche zitten, gewoon omdat het lekker is.
Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik om de dag (niet op haarwasdag) moet blijven staan. Tijdbesparend, waterbesparend en ik verbrand er vast meer mee dan met zitten. En als ik ooit nog eens echt ga werken kan ik ook niet elke ochtend 20 minuten onder de douche zitten.
Spoilers!
pi_106635728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:57 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!

[..]

Waarom cola light? Je geeft je lichaam de smaak van zoet en het idee dat er dus iets van suiker zou moeten binnenkomen, maar er zit niks in cola light. Daar krijg je wrs alleen maar meer trek van...

Xx!
Omdat ik cola light heerlijk vind! 's avonds voor de tv.
En van cola light krijg ik gelukkig niet meer trek :)

Zojuist had ik honger, maar te vroeg voor de lunch. Dus eventjes een paar stukken komkommer op.
pi_106635805
Als je honger hebt (wat niet gek is met jouw lijstje) moet je iets substantieels eten.

Een komkommer is water. Niet substantieel.
Ja doei.
pi_106635850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
Als je honger hebt (wat niet gek is met jouw lijstje) moet je iets substantieels eten.

Een komkommer is water. Niet substantieel.
Ik ben het eens met moblo. Ben je aan het Sonja Bakkeren of zo, het is typisch zo'n Sonja Bakker veel-te-weinig-kcal menu.
pi_106636043
Oh ik wil zeker niet te weinig eten :o
Wil ook niet 'dieeten' maar gewoon gezond eten.

Ik ga zo even 3 boterhammen roosteren, met jam.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:10:23 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106636472
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:55 schreef ymme het volgende:
Oh ik wil zeker niet te weinig eten :o
Wil ook niet 'dieeten' maar gewoon gezond eten.

Ik ga zo even 3 boterhammen roosteren, met jam.
Als ik jouw info tot nu toe doorspit, vind ik ook dat je veel te weinig eet eigenlijk... Twee appels als ontbijt en twee eieren voor de lunch is echt niet genoeg om de hele dag mee door te komen.

Probeer gewoon eens 3 maaltijden en 3 tussendoortjes aan te houden. Zodra je 'honger' hebt, heb je eigenlijk te weinig binnengekregen. Door weinig te eten slaat je lichaam alles wat er binnenkomt meteen op, omdat het in de 'spaarstand' staat.

Xx

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 10-01-2012 12:13:14 (Biscuitje was niet jouw lunch, oeps :@) ]
pi_106636799
En vetten en eiwitten geven meer verzadiging dan koolhydraten en ik mis vetten en eiwitten in je menu. Als je 3 geroosterde boterhammen met jam neemt ben je weer alleen maar koolhydraten aan het eten.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:22:32 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106636836

[ Bericht 100% gewijzigd door Tink89 op 10-01-2012 12:22:44 ]
pi_106636840

[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 10-01-2012 12:23:14 ]
pi_106636930
* binnenvalt * :@
Zin #2 gaat niet echt samen met zin #3, ymme :P

En als je tijdens de lange zit tussen je L en D (is vaak toch zo'n 7u) niet snel weer honger wilt krijgen, is jam ook geen verstandige keuze.
Voor verzadiging kun je beter de langzame voedingsstoffen nemen, wat Isabeau dus al zegt.

Wat mij gigantisch heeft geholpen is het interessant maken van m'n lunch :D
Druk bijvoorbeeld groente tussen je brood, gebruik een lepeltje yoghurt als dressing op je kipfilet, neem er wat vis bij.
Zelf vind ik bijvoorbeeld een boterham met paprika, kipfilet en zalm (of paardenrookvlees) heel lekker, en het behoud me ook nog eens van de drang naar 'snoepen' omdat m'n lunch tenslotte al lekker was.
Voordeel van groente op je brood is dat het ook nog eens makkelijker is om aan je dagelijkse behoefte te komen, omdat altijd de volle 200gr bij je D op te maken best veel is.
SPOILER: krijg je zoiets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door V1z0R op 10-01-2012 12:53:28 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106636981
Die appels en ei van gisteren was idd niet goed. Balans :)

Op het brood gaat natuurlijk eerst nog boter voordat er jam op gaat.
En vanavond rauwe andijvie stampot met spekjes erdoor.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:52:39 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106637746
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef ymme het volgende:

En tussendoor dan?

Wat voor brood eet je? Van volkoren/iets met veel pitjes enzo zit je langer vol en krijg je minder trek om te snoepen.

Ik ga nu lunch maken, tossow!
pi_106637837
Volkorenbrood inderdaad.

Ik zal morgen eens boodschappen gaan doen en wat meer in huis halen voor tussendoor.
Iets van yogurt ofzo.
pi_106638288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:26 schreef V1z0R het volgende:
* binnenvalt * :@
Zin #2 gaat niet echt samen met zin #3, ymme :P

En als je tijdens de lange zit tussen je L en D (is vaak toch zo'n 7u) niet snel weer honger wilt krijgen, is jam ook geen verstandige keuze.
Voor verzadiging kun je beter de langzame voedingsstoffen nemen, wat Isabeau dus al zegt.

Wat mij gigantisch heeft geholpen is het interessant maken van m'n lunch :D
Druk bijvoorbeeld groente tussen je brood, gebruik een lepeltje yoghurt als dressing op je kipfilet, neem er wat vis bij.
Zelf vind ik bijvoorbeeld een boterham met paprika, kipfilet en zalm (of paardenrookvlees) heel lekker, en het behoud me ook nog eens van de drang naar 'snoepen' omdat m'n lunch tenslotte al lekker was.
Voordeel van groente op je brood is dat het ook nog eens makkelijker is om aan je dagelijkse behoefte te komen, omdat altijd de volle 200gr bij je D op te maken best veel is.
SPOILER: krijg je zoiets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit :)
pi_106638326
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef ymme het volgende:

En waarom die jam? Ik zie dat hier best vaak voorbij komen maar das toch bijna puur suiker? Volgens mij zitten in chocolade nog betere stoffen :D
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:11:46 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106638405
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

En waarom die jam? Ik zie dat hier best vaak voorbij komen maar das toch bijna puur suiker? Volgens mij zitten in chocolade nog betere stoffen :D
Snap ik ook niet zo goed idd
pi_106638805
lijstje

9 u - 2 finse ronde sesam met pindakaas
11 u- twee bruine boterhammen met ham
13 u - twee bruine boterhammen met ham
15 u - zilveruitjes
17 u - worteltjes
19 u - flour tortilla's met ui, kip en paprika (fajitakruiden)
21 u - klein bakje kroepoek

1867 kcal
Kwak
pi_106638964
Ik kom hier ook pas één dag hè.
Vind het super feedback te krijgen en blijkbaar weten jullie er mee van dan ik.
Prima, hoop hier dan ook een hoop te leren.

Heb 2 boterhammen met jam gedaan en 2 met ham.
Bij gebrek aan wat anders in de koelkast.

Wat zijn goede 'dingen' om op brood te doen?
pi_106638980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef ymme het volgende:

je komt hier toch al 6 jaar :? net als ik :?

;)
Kwak
pi_106638992
Maar ymme jij zat toch 'vroeger' ook in dit topic?
Dan weet je toch wel iets van gezond eten af.
pi_106639010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef ymme het volgende:

Pindakaas, kipfilet, kalkoenfilet, groentes enzo
pi_106639283
We hebben het in het vorige topic uitgebreid over broodbeleg gehad Ymme, daar steek je vast iets van op. Daarnaast ben ik het helemaal met Vizor eens dat het enorm helpt om je lunch interessant te maken. Ik zit nu aan de wraps met zuivelspread, rauwe ham en spinazie, heerlijk!
Spoilers!
pi_106639377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben het in het vorige topic uitgebreid over broodbeleg gehad Ymme, daar steek je vast iets van op. Daarnaast ben ik het helemaal met Vizor eens dat het enorm helpt om je lunch interessant te maken. Ik zit nu aan de wraps met zuivelspread, rauwe ham en spinazie, heerlijk!
Zeker een hele goede tip van Vizor :Y
Alleen vind ik dat wel iets lastiger als ik niet thuis lunch maar iets mee moet nemen, dan is het toch meestal iets 'simpels'
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:37:48 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106639415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Alleen vind ik dat wel iets lastiger als ik niet thuis lunch maar iets mee moet nemen, dan is het toch meestal iets 'simpels'
Ook dan kun je een zakje worteltjes in je tas gooien, of een salade klaarmaken en van die portieverpakkingen slasaus kopen. Dan wordt je sla niet klef en heb je toch een leuke lunch :)
pi_106639445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je komt hier toch al 6 jaar :? net als ik :?

;)
Ooit pogingen gedaan, maar nooit echt iets mee gedaan.
Maar dat is nu al anders. Post actief mee en heb erg veel aan de tips.

Wat me opvalt is dat ik zeker nog niet genoeg kennis heb betreft gezond eten, dat ik snel geneigd ben de fout in te gaan.
pi_106639451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ook dan kun je een zakje worteltjes in je tas gooien, of een salade klaarmaken en van die portieverpakkingen slasaus kopen. Dan wordt je sla niet klef en heb je toch een leuke lunch :)
Dat doe ik ook wel
Maar dat valt bij mij onder simpel en niet zo'n creatieve lunch :D
pi_106639461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
oh hou OP wat lekker is dat toch :D

Ik raak niet bij gelezen .. (beetje drukke dag ook) dus so be it.... :D
pi_106639470
ik heb mezelf net op m'n oude nick opgezocht :D ik kwam voor t eerst in dieetclub nummer 69 _O- toen ik 9 kilo was afgevallen en 91 woog _O-

en toen was Ymme hier ook al :Y

en Isabeau O+
Kwak
pi_106639491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb mezelf net op m'n oude nick opgezocht :D ik kwam voor t eerst in dieetclub nummer 69 _O- toen ik 9 kilo was afgevallen en 91 woog _O-

en Isabeau O+
De goede oude tijd _O- toen afvallen nog leuk was
pi_106639494
Dus een wrap, met philidephia en gerookte zalm is een zeer goed alternatief voor de lunch?
(dan ga ik morgen dat eten als lunch).
pi_106639523
quote:

en Isabeau O+
ik heb ook meerdere pogingen gedaan... en nu gaat het wel lekker

Vandaag weer 2 complimentjes gehad O+ ik vind dat toch echt een soort van "VET KICKUH" gevoel geven :@ :D
pi_106639558
Ik ben 6 jaar geleden van 99 kilo naar 85.
Helaas is het daarna mis gegaan weer en zit ik momenteel op 107 :'(
Voor de zwangerschap, 2 jaar geleden, woog ik nog 91,5.

Maar dat wás. Nu is nu en we gaan dr met zn allen voor.
:)
pi_106639623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:41 schreef ymme het volgende:
Ik ben 6 jaar geleden van 99 kilo naar 85.
Helaas is het daarna mis gegaan weer en zit ik momenteel op 107 :'(
Voor de zwangerschap, 2 jaar geleden, woog ik nog 91,5.

Maar dat wás. Nu is nu en we gaan dr met zn allen voor.
ik wil niet eens meer weten hoe ik gejojood heb. ik ben van plan me pas over drie weken te wegen eigenlijk. houden jullie me daaraan?
Kwak
pi_106639656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb mijn wraps nu bij me op kantoor ;) . Maar mijn originele plan was om een van de twee wraps met tonijn en sla te maken maar vooral sla blijft niet zo goed als je het van te voren bereid. Dus daar moet je inderdaad wel rekening mee houden. De lunch is voor mij verreweg de lastigste maaltijd van de dag.
Spoilers!
pi_106639660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:40 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ik heb ook meerdere pogingen gedaan... en nu gaat het wel lekker

Vandaag weer 2 complimentjes gehad O+ ik vind dat toch echt een soort van "VET KICKUH" gevoel geven :@ :D
Fijn is dat he. O+

Zie je het zelf al goed?

Ben ik trouwens de enige die zodra ze bezig is met afvallen, zichzelf ook slanker gaat voelen. Ofja, niet slank, maar wel positiever dan als ik er niet mee bezig ben.

Als ik er niet mee bezig ben dan voel en zie ik mezelf gewoon dikker worden, ookal zit het er in kilo's nog lang niet aan. :') Mijn ouders schijnen me ook gezelliger thuis te vinden.
pi_106639750
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:08 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :)
Thx :D

ymme, struikelblok kan wezen dat je je dood gaat staren op wat gezond/goed is. Lekker mag!
Als jij gek bent van zoetigheid op je brood, dan ga je compleet switchen naar hartig niet goed trekken.
Heerlijk broodbeleg met zoet is bijvoorbeeld Boterham belegd met rucola, daar bovenop gegrilde kipfilet besmeert met lepeltje honing en dan fijngeslagen pinda's eroverheen.

Sarabi, als je paprika met het vel op je boterham legt, wordt je brood tenminste niet soppig, zelfde geldt voor rucola of spinazie of peer of appel...

Ander handigheidje voor een totaal-lunch van huis meegenomen is kwark met bevroren fruit en havermout. Alleen moet je dat wel lekker vinden :D :9~

Ik rot weer op :P :W
Succes met alles, dames!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:47:18 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106639772
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef Myraela het volgende:

Ben ik trouwens de enige die zodra ze bezig is met afvallen, zichzelf ook slanker gaat voelen. Ofja, niet slank, maar wel positiever dan als ik er niet mee bezig ben.

Als ik er niet mee bezig ben dan voel en zie ik mezelf gewoon dikker worden, ookal zit het er in kilo's nog lang niet aan. :') Mijn ouders schijnen me ook gezelliger thuis te vinden.
Ik voel me ook meteen beter over mezelf, al kan ik ook wel eventjes in de put zitten als ik dan niet voor elkaar krijg wat ik wilde bereiken. Mijn vriendje is ook continu trots op me en dat helpt ook een hoop voor zelfvertrouwen en positiviteit.
pi_106639812
Wow, Vizor, je bent echt een expert!
Spoilers!
pi_106639835
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Fijn is dat he. O+

Zie je het zelf al goed?

:Y Vooral mijn hoofd... Ik keek vd week naar de pasfoto die ik moest laten maken voor mijn rijbewijs... dat was maart vorig jaar.. wat een verschil :X Ik schrok, en zei tegen mezelf: NOOIT meer, extra motivatie dus ^O^ Net als die complimenten O+
SPOILER
Ik moet inmiddels alweer nieuwe broeken scoren (zat op maat 50 :X en nu op 46 wat alweer een tijdje slobberig aanvoelt)

Ik val niet zo snel af dus ik zelf zie het alleen als ik een foto zie van vorig jaar.. Maar ik voel me wel beter. Lichamelijk én geestelijk. En dat is gewoon erg fijn O+
pi_106639884
quote:

en Isabeau O+
Ik zelfs al in deel 35 ( :@ )
pi_106639890
Misschien is het een idee om goede lunch/ontbijt beleg en recepten in de OP zetten of wordt dat té?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:50:55 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106639913
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Audreyoot het volgende:
Misschien is het een idee om goede lunch/ontbijt beleg en recepten in de OP zetten of wordt dat té?
Njah, het komt steeds terug (elk topic wel een keer of wat), dus kan best nuttig zijn. Misschien de Miles eruit, want daar horen we niemand meer over...

Xx
pi_106639943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Njah, het komt steeds terug (elk topic wel een keer of wat), dus kan best nuttig zijn. Misschien de Miles eruit, want daar horen we niemand meer over...

Xx
Ja en dan een lijstje met bv gezonde keuzes voor op je brood en bij elk deeltje een wisselend recept in de OP?
pi_106639955
quote:
Of een topic in CUL en een link daarvan in de OP.

Het is misschien iets wat niet alleen voor mensen die willen afvallen lastig is. Goed ontbijten/lunchen doen maar weinig mensen volgens mij.
pi_106639990
Ik zit hier te genieten van een boterham philadelphia kruiden met plakjes komkommer.. Heerlijk!
pi_106640053
Vandaag een rommeldag. }:| Nog niets gegeten :@ (meppen maar o|O ) en kan nu ook nog niet want ik moet zo naar de tandarts toe(controle). Beweging zit er vandaag verder ook niet in want het is me weer eens in de rug geschoten (wervels) en wel weer halverwege de rug zodat diep ademhalen op dit koment al een uitdaging is. :') Als ik straks thuiskom zal ik braaf even wat goeds eten. ;) :*

Jam hoeft trouwens niet alleen suiker te zijn, als ik jam neem dan gebruik ik halvajam met minder suiker (of gekocht of zelf gemaakt)en daar zit voornamelijk fruit in en maar een beetje suiker, het is meer fruitbeleg dus het ligt er maar net aan welke jam je op je brood doet. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106640073
quote:
^O^
pi_106640088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Xx
Ben ik nog steeds mee bezig hoor. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106640121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:54 schreef trovey het volgende:
Vandaag een rommeldag. }:| Nog niets gegeten :@ (meppen maar o|O )
~O>

Waarom nog niets gegeten?
pi_106640131
Ben nu een topic in CUL aan het maken en dan kunnen we die idd linken in de OP!
pi_106640277
Sandwichspread (de kruiden varriant) is dat een goed iets voor op brood/cracker?
Heb dit nu niet in huis, maar mén wat is dat lekker!
pi_106640299
ik dacht ook nooit meer dik te worden :') ik was zó mooi met 78 kilo in 2008... (al zeg ik het zelf :@) hier had ik gewoon nog maar 44/46 soms zelfs 48...

ik ga deze denk ik uitprinten en op de koelkast plakken :Y

(het gekke pakje is voor een optreden op Qlimax, in het Gelredome, met mijn studentenkoor (supergaaffff))
Kwak
pi_106640361
Kwak niet weer te hard voor jezelf zijn he
Je bent nog steeds erg mooi en het verschil is volgens mij niet zo groot zoals jij het in je hoofd hebt :*
pi_106640390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

~O>

Waarom nog niets gegeten?
Tja, geen honger, druk met andere dingen...de bekende oude val. :@ Ik ga het straks even goedmaken. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106640405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:01 schreef Sarabi het volgende:
Kwak niet weer te hard voor jezelf zijn he
Je bent nog steeds erg mooi en het verschil is volgens mij niet zo groot zoals jij het in je hoofd hebt :*
ik heb nu geen nek meer :P nee, ik bedoel het als inspiratie hoor! met getallen en lijnen en verboden eten en stiekem eten houd ik me niet meer bezig :N
Kwak
pi_106640407
Wellicht eens een foto posten van jezelf nu?
En inderdaad, niet te hard zijn dat is niet goed voor je!
pi_106640437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Tja, geen honger, druk met andere dingen...de bekende oude val. :@ Ik ga het straks even goedmaken. ;)
Plannen o|O eten ook als je geen honger hebt
pi_106640460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:00 schreef ymme het volgende:
Sandwichspread (de kruiden varriant) is dat een goed iets voor op brood/cracker?
Heb dit nu niet in huis, maar mén wat is dat lekker!
Ik mag het wel hebben van mijn dietiste, staat althans op het lijstje van toegestaan broodbeleg wat ik destijds heb gekregen.
Ik ben even weg :W ....tandarts. }:|
Optimist tot in de kist
pi_106640492
quote:

en Isabeau O+
Ja, ik ben de reeks gestart, muts :P

SPOILER
pi_106640500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Plannen o|O eten ook als je geen honger hebt
Ja mam. :@ Komt wel goed, , even een off-dagje, straks ga ik netjes eten...en ook het goede.
Optimist tot in de kist
pi_106640535
Ik mile ook nog braaf! Maar ik vind een topic over goed ontbijt en vooral lunch wel een goed idee.
Spoilers!
pi_106640539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:00 schreef kwakz0r het volgende:
ik dacht ook nooit meer dik te worden :') ik was zó mooi met 78 kilo in 2008... (al zeg ik het zelf :@) hier had ik gewoon nog maar 44/46 soms zelfs 48...

ik ga deze denk ik uitprinten en op de koelkast plakken :Y

[ afbeelding ]

(het gekke pakje is voor een optreden op Qlimax, in het Gelredome, met mijn studentenkoor (supergaaffff))
Godsamme, en jij vond jezelf lelijk op de middelbare school :o
Dat is een mooie foto zeg O+
pi_106640543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:03 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik mag het wel hebben van mijn dietiste, staat althans op het lijstje van toegestaan broodbeleg wat ik destijds heb gekregen.
Ik ben even weg :W ....tandarts. }:|
*O* Die gaat op mijn boodschappen lijstje.
pi_106640589
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik ben de reeks gestart, muts :P

SPOILER
haha dat wist ik niet hoor!

SPOILER
goed, hier een recente (met m'n lief O+) ik post geen foto's online van mezelf waar ik mezelf lelijk vind, maar je ziet t verschil wel denk ik toch, sarabi/ymme?

Kwak
pi_106640608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Godsamme, en jij vond jezelf lelijk op de middelbare school :o
Dat is een mooie foto zeg O+
in 2008 was ik al 25 :P :@ babyface
Kwak
pi_106640613
Ik zie nog steeds een mooie vrouw O+
pi_106640660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie nog steeds een mooie vrouw O+
Dat dus :Y
Maar ik begrijp je wel Kwak
pi_106640661
Ik ben overigens wel lichter dan toen ik hier begon *O*
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:08:09 #104
54772 Silmarwen
pi_106640666
Super mooie foto! Helemaal niet lelijk. :N

Toch nog kunnen lunchen.

O: cereal met melk.
T: plakje ontbijtkoek en liga (dacht lunch niet te redden, vandaar)
L: Bruin pistoletje met oude kaas, bakje goulash soep en beker optimel
T: Liga
D: Homemade nasi + beetje babi ketjap en handje kroepoek
T: Gepofte appel met rozijntjes en kaneel

S: 2 x 30 minuten fietsen. (En een proefdraaien op de BSO, sport BSO! nog wel. Hoop dat ik de baan krijg!)

Zie nu je laatste foto. Je hebt nog steeds een prachtig gezicht en echt een geweldige huid! Ben jaloers. :D
pi_106640672

bovenal wil ik de trap op kunnen zonder hijgen, me niet 9 maanden zwanger voelen als ik buk, en geen diabetes krijgen.
Kwak
pi_106640686
Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Tada!! Ga eens aanvullen voedingsexperts! :P
pi_106640695
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben overigens wel lichter dan toen ik hier begon *O*
Ik ook *O* alleen moet ik mij er soms wel aan herinneren
pi_106640787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:08 schreef Sarabi het volgende:

Ik ook *O* alleen moet ik mij er soms wel aan herinneren
Ik vond mezelf op mijn lichtst ook nog steeds een walvis en een collega van mij is exact net zo lang als ik en weegt nu wat ik toen woog en ik vind haar echt heel slank :@

Ons zelfbeeld moet eens worden aangepast, Sarabi *)
pi_106640906
:Y ik heb uit de periode van die foto met t bruine pakje :P een vakantiefoto waar je een buikrol ziet. walgelijk vond ik dat... ik ben nooit lichter dan dat geweest en ik zou er nu mijn rechterarm voor geven (al moet ik toegeven, die rechterarm heeft sowieso al kuren, dus t zou me niet slecht uitkomen als ik daarmee twee vliegen in 1 klap sloeg :P )
Kwak
pi_106640916
als we dan toch met foto's gaan gooien :@

SPOILER
gefixed... foto's deden het niet hoorde ik :@

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 14:25:29 ]
pi_106640923
WOG :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, Vizor, je bent echt een expert!
Geen expert, maar ik loop ook al een tijdje mee ;) (en je lurkt nooit in Slank zo te zien :D)
SPOILER: kort mijn verloop (als het je interesseert)
Zal zo wel even wat van m'n eigen lunchverzinsels in dat topic noteren :)
pi_106641107
Goed bezig, v1z0R! En ik heb ooit ergens gelezen dat als je vrouw (in dit geval man) ineens heel erg met haar uiterlijk bezig gaat en veel gaat afvallen etc dat je dan op moet passen voor je relatie :D

Was ook iemand bezig met een onderzoek naar echtscheidingen nà een bariatrische ingreep (schijnt dan enorm toe te nemen), maar daar heb ik het eindresultaat nooit van gezien.
pi_106641150
ik ben niet van plan uit m'n fijne huisje en bij m'n lieve vriend te vertekken mocht ik afvallen hoor :P
Kwak
pi_106641547
O hell no, die arme jongen heeft al zoveel met me te stellen. Daar blijf ik nog ten minste een jaar bij als ik slanker ben om het goed te maken :+ . Vooral niet nu er eindelijk een nieuwe keuken komt.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 14:32:23 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106641626
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik wil niet eens meer weten hoe ik gejojood heb. ik ben van plan me pas over drie weken te wegen eigenlijk. houden jullie me daaraan?
Tuuk ;) zeg, in '69, was ik er toen ook al? :+
pi_106641662
ik weet niet Sjeen... heb t topic niet helemaal gelezen :P
Kwak
pi_106641779
Kan deze in de OP?

Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:46 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106641905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet niet Sjeen... heb t topic niet helemaal gelezen :P
Ik ben in april 2005 begonnen bij een gewicht van 105 kilo, 25 april 2005 om precies te zijn... Mijn jojo valt gelukkig mee, ik ben toen in een jaar 27 kilo afgevallen en daarna in een jaar of vijf weer ongeveer 12 kilo aangekomen. Sinds een tijdje weer bezig met een beter eetpatroon, strakkere teugeltjes wat betreft alcohol en snaai. Nu zit ik nog op +7... Mijn doel is vanaf nu in ongeveer een jaar zo'n 10 kilo kwijt te raken, met als minimaal doel 5 kilo. We gaan zien waar het schip strand :)

En ik ga eens op zoek naar een foto van nu...
pi_106641979
:') Wat ik nog wilde vertellen vergeet ik dan _O-

Waarschuwing voor de mensen die complimentjes krijgen, laat er niet teveel van afhangen!
Vasthouden van je gewicht is vaak lastiger omdat je die externe motivatie niet meer krijgt, maar ook je zelfbeeld verandert en kans is groot dat je jezelf dikkig blijft vinden.
Op dat moment gaat het vaak dan ook fout.
Sommigen zie je die doorslaan en extreem gaan lijnen, anderen vallen weer makkelijk terug, het beste blijf je doorgaan zoals voor jou werkt (makkelijk zeggen zeg :')).

:o :D tja, is nog een enigszins voorspelbaar gevolg, Isa. Ligt denk ik ook aan het feit dat de instelling van elkaar dan ook meer begint te verschillen.
Dit was gewoon omdat ze een bitch was, en ik flauw van onder de plak zitten was :P
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:47:08 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106642114
Hmmz, jojo-technisch lang verhaal.

SPOILER
Doel is om blijvend onder de 87 te zitten, da's een bmi onder de 30. Ideaal is 80 kilo.
pi_106642128
mij deden complimentjes vaak juist pijn. alsof ik pas leuk was nu ik dunner was. dingen als "goh, echt een verbetering" of "nu zie je er echt goed uit" of (van een familielid) "er mochten ook wel een paar kilo's af"... allemaal waarheden als een koe, maar ik werd er heel verdrietig van...
Kwak
pi_106642276
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
mij deden complimentjes vaak juist pijn. alsof ik pas leuk was nu ik dunner was. dingen als "goh, echt een verbetering" of "nu zie je er echt goed uit" of (van een familielid) "er mochten ook wel een paar kilo's af"... allemaal waarheden als een koe, maar ik werd er heel verdrietig van...
Begrijpelijk, maar probeer daar positieve energie uit te halen en je verleden achter je te laten. Dik zijn is (en blijft) niet goed te praten, en het is erg goed van je dat je er nu wat aan gedaan hebt. Hopelijk kun je dat zo houden. :)
pi_106642361
2000 ik was een dik kind, toen ik 17/18 was afgevallen tot 78 kilo.
2001 zomer voor studie: was 85 kilo, afgevallen tot 80
2001- 2002 studeren: aangekomen tot ca. 95 kg
2002- 2003 op kamers wonen: aangekomen tot ca.105
2003 dr phil boek gelezen: afgevallen tot 90
2007-2008 streep-je-slank en gewoon meer bewegen minder eten: afgevallen tot ca. 77 kilo
2009 stage in amerika, liefdesverdriet (x2) depressiviteit en eetstoornis (ik wilde 70 kilo wegen en dat lukte maar niet): aangekomen tot ca. 107 kg
2010 eetstoornisprogramma gevolgd: afgevallen tot 99 kilo
2010 -2011 eetstoornisprogramma afgemaakt, ambulant begeleid. verder met de psychische shit: aangekomen tot 110
2011 - het gaat weer goed met me, psychisch, eetstoornis weg, nieuwe vriend, heel gelukkig, maar wel veel stress, drukte, onregelmatigheid en niet goed voor mezelf gezorgd: aangekomen tot 120 kilo....

ik zie een steeds groter wordende jojo, en ik zou t fijn vinden om te eindigen met een langzame steady lijn licht naar beneden....
Kwak
pi_106642398
Ik kreeg met kerst een "preek" van mijn vader dat het weer uit de hand liep... Ook niet leuk, maar vast wel ergens goed bedoeld (en hij heeft ook wel een punt)
pi_106642434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:14 schreef LovelyLady het volgende:
als we dan toch met foto's gaan gooien :@

SPOILER
gefixed... foto's deden het niet hoorde ik :@
Je ziet wel goed verschil in je gezicht en schouders ja. Hoewel schouders ook door het colbertje kan komen. Die zitten altijd zo mooi. O+
pi_106642691
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
Zo herkenbaar -O-

'Je ziet er 1000x mooier uit nu!' ... en bedankt -O-
pi_106642745
Je ziet idd goed verschil, Lovely! (kon de foto's eerst niet zien)
pi_106642749
* Lucky_Strike Geeft iedereen maar weer een knuffel
Spoilers!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:06:11 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106642781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aaah :*

Ik wil best foto's uploaden, maar die staan op vriendjelief's computer en ik heb geen picasa/photobucket enzo. Moet je zoiets hebben om ze te kunnen uploaden?

[ Bericht 8% gewijzigd door Tink89 op 10-01-2012 15:14:51 ]
pi_106643285
Ik gebruik photobucket, zou niet weten hoe het anders moet (nou ja, wel met andere soortgelijke programma's, je zal dus èrgens een account moeten maken).
pi_106643301
tinypic.com maar dan zijn ze op zich wel "lost on the www"
Kwak
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:29:03 #132
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106643540
ik denk dat ik dat ook al eerder heb gezegd,..maar ik was echt normaal en ik heb mijn metabolisme echt verpest rond die tijd. Ik was best klein maar werd gepest met mijn gewicht, gewoon omdat ik daar vatbaar voor was want als ik nu naar klassenfoto's kijk van toen was ik echt niet een van de dikste mensen.

o : yoghurt met een banaan
t : cappucino met een half koekje, de andere helft naar vriendje doorgeschoven :)
l : pistolletje met tahini, sinaasappel
t : laatste beetje yoghurt
d : caesar salade met vegetarische kip
t : yoghurt of crackers met slankie ofzo.
pi_106643596
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk dat ik dat ook al eerder heb gezegd,..maar ik was echt normaal en ik heb mijn metabolisme echt verpest rond die tijd. Ik was best klein maar werd gepest met mijn gewicht, gewoon omdat ik daar vatbaar voor was want als ik nu naar klassenfoto's kijk van toen was ik echt niet een van de dikste mensen.

o : yoghurt met een banaan
t : cappucino met een half koekje, de andere helft naar vriendje doorgeschoven :)
l : pistolletje met tahini, sinaasappel
t : laatste beetje yoghurt
d : caesar salade met vegetarische kip
t : yoghurt of crackers met slankie ofzo.
als je je metabolisme wilt opschroeven zou ik beginnen met langzaam meer eten, beginnend bij je ontbijt. :Y
Kwak
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:31:51 #134
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106643633
toen ik het las vond ik het ook vrij weinig :) thanks voor de tip! Normaal ontbijt ik wel steviger hoor, vaak met havermout! Maar in December is alles een beetje anders gelopen en ik probeer weer een beetje op mijn normale route te komen..

ik zat net te bedenken wat ik nog toe wilde voegen :)
pi_106643646
Waar koop je tahini RandomMoron?
Spoilers!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:33:05 #136
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106643668
de ecoplaza
pi_106643741
Oh, da's niet in de buurt -O- . Zal er eens naar op zoek gaan, is al iets wat ik een tijdje wil hebben maar nog niet actief mee bezig ben geweest.
Spoilers!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:35:45 #138
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106643767
marqt heeft het ook, elke natuurwinkel heeft het zo'n beetje wel :) ik kom er niet vaak, maar als ik er kom dan wil ik best even voor je kijken :)
pi_106643944
Mijn c1000 heeft een exotische hoek waar ze het verkopen, maar dat kan per supermarkt natuurlijk verschillen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:41:24 #140
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106643975
er staat me zoiets bij dat de hoogvliet dat ook heeft :)
pi_106644092
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je ziet wel goed verschil in je gezicht en schouders ja. Hoewel schouders ook door het colbertje kan komen. Die zitten altijd zo mooi. O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet idd goed verschil, Lovely! (kon de foto's eerst niet zien)
thnx :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
*; :D

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 15:45:27 ]
pi_106644945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond mezelf op mijn lichtst ook nog steeds een walvis en een collega van mij is exact net zo lang als ik en weegt nu wat ik toen woog en ik vind haar echt heel slank :@

Ons zelfbeeld moet eens worden aangepast, Sarabi *)
Heel erg waar, helaas.
Ik zie nu ook pas hoe slank ik was, niet mollig maar gewoon slank -O-
Achja op dit moment ben ik wel tevreden maar slank niet.
pi_106645096
Deze dag:

O. 6 creakers met kaas (wel dubbel, zodat je de helft aan beleg hebt)
T. 2 mandarijnen
L. 2 Boterhammen jam en een mandarijn
T. Een droge boterham en een mandarijn
T. 2 creakers met vlokken

En als avondeten ga ik rijst met groente eten.
pi_106645198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Achja op dit moment ben ik wel tevreden maar slank niet.
Dus komende zondag treed ik gewoon trots op in deze outfit:

SPOILER
pi_106645922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze dag:

T. 2 mandarijnen

Wat zijn creakers?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:24:43 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106647829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze dag:

T. 2 mandarijnen

Vergeet je niet dat er in fruit ook suiker zit? Misschien kun je 1 of 2 mandarijntjes vervangen door iets anders :) Verder wel goed dat je tussendoortjes gegeten hebt ^O^

Hier zijn de twee middagtussendoortjes vervangen door een stukje appeltaart, om te vieren dat ik hoogst wrs bij de gemeente Breda aan de slag kan als stagiair :D

Xx
pi_106647938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:13 schreef Sarabi het volgende:
Dus komende zondag treed ik gewoon trots op in deze outfit:

SPOILER
* Isabeau mist buikdanssmiley, dan maar *O*
pi_106648316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

* Isabeau mist buikdanssmiley, dan maar *O*

Alleen beetje groot
pi_106648350
Dat plaatje past zo in het Slanktopic *)
pi_106648396
naast deze

wederom, raap me op...
Kwak
pi_106648400
Vanwege haar maat of omdat ze daar altijd leuke plaatjes hebben?
pi_106648416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:41 schreef Sarabi het volgende:
nee, we hebben net van die hyveskrabbelplaatjes/gifjes lopen spammen daar... vanwege de TT...
Kwak
pi_106648444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Ze hebben er allemaal van die glitterende bewegende plaatjes op het moment :D
pi_106648494
Aha :D

Oja mag ik dan toch nog even over mijn grote maat klagen
Bij dat kostuum moet nog een buikdanssjaal komen, maar die is alleen te koop in maatje xxs :(
We doen maar net alsof het past en wanneer ik meer tijd heb ga ik van 2 sjaals 1 maken.
pi_106648524

ik ben niet meer te stoppen... somebody shoot me now...
Kwak
pi_106648548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Ga maar weer naar slank toe :P
pi_106648560
quote:
[ afbeelding ]

_O-

Ik vind ze echt hilarisch :@
pi_106648611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O-

Ik vind ze echt hilarisch :@
ik zit hier in mn eentje in een stille kamer echt keihard te lachen steeds... maar nu zal ik stoppen hoor, sarabi ;) en ik post lekker in allebei...
Kwak
pi_106648676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zit hier in mn eentje in een stille kamer echt keihard te lachen steeds... maar nu zal ik stoppen hoor, sarabi ;) en ik post lekker in allebei...
Ik post eigenlijk in allebei niet...
pi_106648680
Ik kreeg vaak emails van mijn nichtje met die zooi :') Echt hele rijen plaatjes onder elkaar en dan op het eind een zwaar filosofische tekst als: Carpa Diem! [sic]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 17:52:20 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106648803
quote:
[ afbeelding ]

Ga vooral door, dan ben ik straks zo misselijk dat ik niks meer wil eten :+
pi_106650171
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:09 schreef littledrummergirl het volgende:
mag mijn ticker ook in de op :) ? Ik zal hier niet heel veel posten, maar ik vind het wel leuk om het om deze manier bij te houden :Y en ik lurk af en toe een beetje mee naar jullie maaltijden enzo

[ afbeelding ]
pi_106650354
Oeps, ik heb per ongeluk een doosje dropjes gekocht en er per ongeluk 12 van gegeten in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik dacht dat het zuurtjes achtige structuur was, anders had ik ze nooit gekocht. Dom, dom, dom |:( .
Spoilers!
pi_106650493
Zo, en nu snel naar huis voordat die kat anders de mat weer onderzeikt uit protest dat ze haar eten een paar minuten te laat krijgt. Dat beestmoet ook Beck maar eens lezen.
Spoilers!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:50:53 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106651025
Metro reed niet, dus lopend naar 't werk. Voordeel: 20 minuten verplichte spontane beweging. Nadeel: De verkeerde schoenen aan hebben en nu ongelofelijk last van mijn pootjes ;(
pi_106652626
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:05 schreef ymme het volgende:

[..]

*O* Die gaat op mijn boodschappen lijstje.
^O^
Vanmiddag na het tandarts en mondhygienste bezoek waar ik te laat kwam omdat de assistente de de tijd op het kaartje verkeerd had ingevuld }:| .....en maar beweren dat zij het goed had gedaan...had ik het kaartje niet bij me om mijn gelijk te bewijzen :( . Echter volgende week moet ik terugkomen (plekje op een tand wat gevuld moet worden, jaren geleden dat dat weer moest) dus dan kan ik haar het kaartje onder de neus drukken want ik heb wel gelijk :6 ...voor de tweede keer trouwens want ze heeft het een paar jaar geleden ook verkeerd gedaan. :') NU bleef het een welles/niettes discussie. }:|
Daarna heb ik mijn niet eten deze morgen ingehaald met een Bartje met filet American met ei, uitje en sla en een halve liter vers sap (sinassappel,ananas en een exotische vrucht) van de AH, netjes gedaan toch? :P
Vanavond een ovenschotel van een bamigroentenpakket, aardappelgratin met een beetje geraspte 30+ kaas met een paar mini chipolata (of hoe heten die dingen :') ) van de gril met daarna magere yoghurt met een scheutje light-siroop. Verder eigenlijk weer niets gepland.

[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 10-01-2012 19:33:30 ]
Optimist tot in de kist
pi_106652704
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

^O^
Optimist tot in de kist
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:29:39 #168
54772 Silmarwen
pi_106652767
Sarabi je hebt echt een perfecte buikdansbuik!
En wow, LL, je ziet echt goed dat je al afgevallen bent!

Heb nog stiekem een bakje chocolade vla genomen als toetje. :@

Volgens mij ging mijn proefdraaien op de BSO goed! Ik vond het iig super leuk. Er komt nog een vacature geloof ik en er is nog een kandidaat. Ze waren ook erg enthousiast over mij. :+ "We vinden je erg leuk!" flap ik eruit "Ja! Ik jullie ook! Dank je!" :D

Dus heb goede hoop. Hoor het deze maand!
pi_106653107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:28 schreef trovey het volgende:

[..]

^O^
O+
pi_106654023
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:29 schreef Silmarwen het volgende:
Sarabi je hebt echt een perfecte buikdansbuik!
En wow, LL, je ziet echt goed dat je al afgevallen bent!

Heb nog stiekem een bakje chocolade vla genomen als toetje. :@

Volgens mij ging mijn proefdraaien op de BSO goed! Ik vond het iig super leuk. Er komt nog een vacature geloof ik en er is nog een kandidaat. Ze waren ook erg enthousiast over mij. :+ "We vinden je erg leuk!" flap ik eruit "Ja! Ik jullie ook! Dank je!" :D

Dus heb goede hoop. Hoor het deze maand!
Ik heb in ieder geval een buik :D

Werken op de BSO is leuk!
pi_106660034
De andijviestampot was heerlijk!
Lekker een bakje Almhof ná en zojuist nog een lekkere grote appel naar binnen gewerkt.
Zo maar eens lekker slapen ben moe :O
pi_106664137
Hallo! Na een tijdje lurken voor tips en ideeën bij het afvallen heb ik me nu toch maar geregistreerd om ook te kunnen posten, supporten en hopelijk wat feedback te krijgen op hoe ik mijn doel probeer te bereiken. Vier jaar geleden ben ik begonnen en in een jaar tijd van 108 naar 78 kg gegaan door middel van veel bewegen en een regelmatig, gezond eetpatroon aan te houden. De afgelopen drie jaar is er veel gebeurd op persoonlijk vlak en ben ik stil blijven staan wat betreft afvallen en bleef ik schommelen tussen de 75 en 85 kilo. Nu is mijn leven weer een stuk stabieler en wil ik de laatste kilo's eraf krijgen en op 68 kg en een BMI van 23 uitkomen in de zomer :)

Zou iemand mijn ticker aan de OP toe willen voegen?

Oja, 't lijstje van vandaag:
O havermoutpap met lijnzaad
L 2 sneden roggebrood met mosterd en 20+-kaas + roggecracker met magere kruidenkaas
T smoothie van meloen, kiwi en banaan
D geroerbakte groenten met gemarineerde tofu en rijst
T schaaltje sinaasappelyoghurt en glas aanmaaklimonade
daarnaast een liter thee en een halve liter spa rood gedronken
S 2x op weg naar huis de trap genomen (woon op de 6e verdieping) en 45 minuten gefietst
pi_106666079
Mooi lijstje CelasV
pi_106667377
Ik heb honger. :')
pi_106667750
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:05 schreef esperanza93 het volgende:
Ik heb honger. :')
Eet dan wat.
|:(
Ja doei.
  woensdag 11 januari 2012 @ 00:51:14 #176
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106668853
Ik heb yoga apps gedownload met hele yoga routines,.. Ik kan de lessen niet betalen maar vond t toen zo leuk, dus dan maar appen :P en de butt excersise routine.

Gister de Lotte Berk dvd weer opgepakt en ik heb aardig spierpijn als ik trappen moet hobbelen :P
pi_106670925
Jouw lijstje ziet er lekker uit CelasV!
pi_106671717
Hier ook flink spierpijn van de buikdansles van gisteren, maar dat is positief *O*
Vandaag verder knutselen aan het kostuum.
pi_106671862
Ik baal ontzettend. 0,8 kg kwijt in 2 dagen en het zit er in 1 dag weer aan.
Vandaag maar weer een beetje opletten.
pi_106671892
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:52 schreef xericax het volgende:
Hoe vaak weeg je jezelf?
Je gewicht zal altijd schommelen dus is het slimmer om niet zo vaak te wegen.
pi_106672006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe vaak weeg je jezelf?
Je gewicht zal altijd schommelen dus is het slimmer om niet zo vaak te wegen.
Ik weeg me elke ochtend.
Ik was er al bang voor, gisteravond nog twee boterhammen naar binnen gewerkt met vlokken en in de middag een paar snoepjes die van m'n dochters traktatie over waren.
pi_106672325
Zulke dingen zie je niet meteen de volgende dag op de weegschaal (of het moet vocht zijn)
pi_106672386
Hmm morgen maar afwachten dan.
Ga me er in ieder geval beter aan houden.
  woensdag 11 januari 2012 @ 09:38:21 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106672666
Ik heb een fijne dag vandaag :) Nog geen echt lijstje, want D heb ik nog geen idee van, maar:

O: 4 volkoren. 1 pindakaas, 1 gegrild gehakt, 2 20+komijnekaas. Glas sap.
T: Halve appel en een beker thee.
L: IJsbergsla, zongedroogde tomaatjes, paar cashewnootjes, halve appel, yoghurtdressing.
T: Cup-a-soup met een pakje crackertjes.
D: Weet ik nog niet.

Gisteren werd anders dan verwacht, want ik was compleet vergeten dat we een feestje hadden, dus aan m'n lijstje werd nog een glas appelsap en een half glas cola light en 2 handjes chips toegevoegd...Kwam aan teveel kcal's, maar er was (naast alcoholische meuk) alleen appelsap, cola light en sinas.

Xx
  woensdag 11 januari 2012 @ 09:50:35 #185
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106672891
Wat een ontzettend mooie outfit heb je voor het buikdansen Sarabi! Is dat echt zo kcal verbrandend?

Vanmorgen weer 4 ons lichter, als het zo doorgaat zit ik in maart al onder de 100 :D

O: 2 ontbijtbiscuits met anijshagel, beker optimel.
L: Vroege lunch ivm werkdienst. 4 boterhammen. 2 met garnalensalade, 2 met kipfilet. Beker melk. En misschien een banaan.
T: Ik vrees niks, rare dienst van 13:00 tot 16:30, dus geen pauze. Vandaar de banaan bij lunch.
D: Sperziebonen, zilvervliesrijst, vega/vlees.
A: 2 kaas rijstwafels. Beker thee.
S: Fietsen, 200 kcal.
pi_106673033
O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas en leverpastei
T: Fruit
L: 2 geroosterde boterhammen met boter en iets van vleeswaren
D: Aardappelpuree, spruitjes uit de oven met kaas en verse worst.
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:02:28 #187
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106673156
zo mijn lijstje voor vandaag

O: mager yoghurt met banaan smoothie
T: plak ontbijt koek en een mandarijn
L: ik denk dat het 2 pistoletjes worden met magere roomkaas en wat schijfjes komkommer
T: nog geen idee
D: kip tandoori

vanavond maar eens kijken wat er werkelijk van terecht is gekomen
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:05:04 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106673220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:56 schreef ymme het volgende:
O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas en leverpastei
L: 2 geroosterde boterhammen met boter en iets van vleeswaren
D: Aardappelpuree, spruitjes uit de oven met kaas en verse worst.
Best een aardig lijstje, iig beter dan gisteren :) Als jij je brood rooster (jum, doe ik ook vaak), eet je hem dan 'open', dus niet dubbelgevouwen zegmaar? Want dan smeer je er ongemerkt veel meer beleg op, even op letten dus ;)

Xx
pi_106673419
Lijstje van vandaag:

O: muesli met pecannoten en yoghurt
T: appeltje
L: een wrap met zalm en licht laagje philadelphia
T: rucola/tomaatjes/komkommer/pijnboompitjes/ei
D: Weet ik nog niet

D gister waren uiteindelijk zalmwraps met boerenomelet en salade geworden, vandaar mn lunch :P
pi_106673928
En bij het diner hoort nog een toetje.
Iets van magere yogurt voor mij. MIjn ouders komen bij ons eten, dus voor hun ga ik iets van ijs met warme kersen maken denk ik. Of zelf pudding maken, dat is ook lekker.
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:40:16 #191
54772 Silmarwen
pi_106674056
O: Gepofte rijst + melk (zonder suiker) en een koffie (met 1 suiker en wat melk)
T: Gepofte appel met kaneel + mok groene thee
L: Pistoletje met ham en dun plakje kaas in de panini maker + beker melk
T: Plakje ontbijtkoek + thee
D: Gebakken witvis (in olijfolie) + wortels + zelfgemaakte potatoe wedges uit de oven
T: Geen idee!
pi_106674071
Ik kan het linkje van het verantwoorde ontbijt/lunch topic niet meer weer vinden.
Deze moest nog in de OP toch?
pi_106674339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:40 schreef ymme het volgende:
Ik kan het linkje van het verantwoorde ontbijt/lunch topic niet meer weer vinden.
Deze moest nog in de OP toch?
Jups:

pi_106674566
Gisteren:
L: wrap met spinazie, rauwe ham en St Moret, wrap met tonijn, sla, komkommer twee keer hamwrap
T: Een of ander Peijnenburgding uit de Bonus, halve liter aardbei/basilicumsap, halve mini-eierkoek, 15 dropjes ;(
A: Pasta met verse rode saus, magere balletjes, wokgroente en een beetje 30+ parmezaanse kaas. Grote salade van spinazie, oregano, basilicum, rucola en cherrytomaat met een beetje witte wijn azijn
T: geen idee. niets
Geen sport maar wel spontane beweging in de zin van 2 1 x 5 verdiepingen naar beneden lopen en naar de supermarkt lopen met zware boodschappen ipv met de auto.

Vandaag:
O: yoghurt met cruesli
S: 1 mile met gewichten
T: glas tomatensap
L: Gepocheerd ei met ansjovis en spinazie op toast
T: kleine wrap met st moret, rauwe ham en spinazie. (zal foto maken voor Audrey ;) )
A: Ovenschotel met boerenkool, aardappel, tomaat en cottage cheese. Klein stukje magere rookworst.
T: Verse appelmoes zonder toevoegingen.
Spoilers!
pi_106674643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren:
L: wrap met spinazie, rauwe ham en St Moret, wrap met tonijn, sla, komkommer twee keer hamwrap
T: Een of ander Peijnenburgding uit de Bonus, halve liter aardbei/basilicumsap, halve mini-eierkoek, 15 dropjes ;(
A: Pasta met verse rode saus, magere balletjes, wokgroente en een beetje 30+ parmezaanse kaas. Grote salade van spinazie, oregano, basilicum, rucola en cherrytomaat met een beetje witte wijn azijn
T: geen idee. niets
Geen sport maar wel spontane beweging in de zin van 2 1 x 5 verdiepingen naar beneden lopen en naar de supermarkt lopen met zware boodschappen ipv met de auto.

Vandaag:
O: yoghurt met cruesli
S: 1 mile met gewichten
T: glas tomatensap
L: Gepocheerd ei met ansjovis en spinazie op toast
T: kleine wrap met st moret, rauwe ham en spinazie. (zal foto maken voor Audrey ;) )
A: Ovenschotel met boerenkool, aardappel, tomaat en cottage cheese. Klein stukje magere rookworst.
T: Verse appelmoes zonder toevoegingen.
^O^
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:24:30 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106675357
zo.. vanmorgen bij de dietiste geweest..
ik weet nog niet wat ik er van moet denken..
of misschien wel van wil denken :@
want aan de normale routine zou het niet moeten liggen..
maar de "dat mag heus wel 1 keer in de maand"-wekelijkse lekkernijen... :@
juist.. die zijn de boosdoeners..
nu eens een maand ECHT strikt aan de adviezen houden en kijken wat het effect is..
we zullen zien
lijstje van vandaag is een beetje chaotisch:
O: klein bakje vanille yoghurt
T: cherry tomaatjes
L: heldere soep +salade met brood
T: 2 stuks fruit
D : grote pistolet met ???
S: 1,5 uur yoga
T: klein bakje vanille yoghurt

nu 95.6 kg.. we gaan voor 2 kilo er af per maand :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_106676999
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:52 schreef xericax het volgende:
Zegt helemaal niets ;) ...zo te horen is het gewoon vocht. Ik zie kans om rustig 1,5-2 kilo te verschillen van dag tot dag :') , gistermorgen en nu zit weer 400 gram verschil in en dat is echt niet omdat ik het erbij gevreten heb maar gewoon vocht en ...vies praatje >:) ....darmvulling.

Vanmorgen 2 beschuiten met halv. en hagelslag en glas water, nu even een smoothie van appel, beetje sap, magere yoghurt en banaan. Straks 1-2 boterhammen met mager beleg(weet zo even nog niet wat) met een beker magere melk, vanmiddag gewoon thee zonder suiker en vanavond restant van de aardappel/groentegratin met daarbij spruitjes en stukje vlees (waarschijnlijk ham,burgertje van de gril en magere yoghurt weer na (vast toetje). Vanavond wellicht nog light-drankje met een klein koekje.
Optimist tot in de kist
pi_106677075
Weegschaal was weer lief. -0.7 O+
pi_106677110
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:24 schreef Barreltje het volgende:
nu eens een maand ECHT strikt aan de adviezen houden en kijken wat het effect is..
we zullen zien

Ik heb destijds gewoon een daglijstje(met adviesen welke keuzes het beste zijn) van mijn dietiste gekregen, op de binnenkant van de deur gehangen en daar hou ik me gewoon aan. Ik mag ook 2x per week iets van een koekje of een klein hapje...zuiver om het vol te houden met dit jarenproject. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 11-01-2012 12:35:47 ]
Optimist tot in de kist
pi_106677362
Lunch aangepast. Het worden wentelteefjes samen met zoonlief.
Ipv suiker wel zoetstof gedaan. :9~
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:47:28 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106677817
quote:
L: heldere soep +salade met brood salade, 2 sneetjes brood met becel ipv roomboter :P en een stukje entrecote
T: 2 stuks fruit 1 appel en 1 sinaasappel
D : grote pistolet met ??? Witte pistolet geen bruine helaas -O- met pate

bijgewerkt :D
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb destijds gewoon een daglijstje(met adviesen welke keuzes het beste zijn) van mijn dietiste gekregen, op de binnenkant van de deur gehangen en daar hou ik me gewoon aan. Ik mag ook 2x per week iets van een koekje of een klein hapje...zuiver om het vol te houden met dit jarenproject. ;)
een daglijstje heb ik gekregen, maar dan vind ik het nog lastig om keuzes te maken mbt lunch en diner :D vanavond met (8> eens een boodschappenlijstje uit de goede keuzes maken :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:49:34 #202
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106677880
Jammer dat je nu net de salade en soep hebt geskipt barreltje. Een goede salade en een zelfgemaakte soep bevatten juist alle gezonde stoffen die je nodig hebt en bevatten weinig kcalorien.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:52:07 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106677957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
Jammer dat je nu net de salade en soep hebt geskipt barreltje. Een goede salade en een zelfgemaakte soep bevatten juist alle gezonde stoffen die je nodig hebt en bevatten weinig kcalorien.
er staat nog steeds een salade ;)
alleen was het niet de maaltijd salade die ik gehoopt had, maar meer komkommer, tomaat, rucola, en wat andere rauwkost uit de salade bar :)

de soep in de kantine vandaag was gebonden.. dus die maar laten staan :)
pi_106678128
Ligt maar net aan hoe die soep gebonden is, soep kun je ook binden door te pureren, dat doe ik regelmatig, gedeelte van de aanwezige groente pureren zodat je een gebonden soep krijgt en dan de rest van de groente erbij voor de "bite".
Optimist tot in de kist
pi_106678248
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bijgewerkt :D

[..]

een daglijstje heb ik gekregen, maar dan vind ik het nog lastig om keuzes te maken mbt lunch en diner :D vanavond met (8> eens een boodschappenlijstje uit de goede keuzes maken :)
Magere vlees/vleeswaren dus b.v. achterham i.p.v. salami, alzo alles van vleeswaren waar wordt in voorkomt kun je laten staan met uitzondering van osseworst. Kaas is weer een ander verhaal, ik neem liever een kleine beetje oude 48+ kaas dan een normale plak 30+ kaas maar dat komt doordat ik die 30+ kaas op het brood net plastic vind. :') Magere smeerkaas is er ook in vele variaities en altijd lekker met wat tomaat/komkommer/slauitje e.d. erop. Wat betreft zoet, halvajam (dus gewoon miner suiker), Bebogeen, zelfs stroop en gewone (basterd)suiker mag ik nemen maar dan weer niet zoiets als chocoladepasta want dat zit behalve bomvbol suiker ook bomvol vet en dat is dan weer teveel van het goede. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:06:46 #206
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106678359
de lunch word een kom champignon soep.. ondertussen al 5 dropjes op :'(
pi_106678452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Magere vlees/vleeswaren dus b.v. achterham i.p.v. salami, alzo alles van vleeswaren waar wordt in voorkomt kun je laten staan met uitzondering van osseworst. Kaas is weer een ander verhaal, ik neem liever een kleine beetje oude 48+ kaas dan een normale plak 30+ kaas maar dat komt doordat ik die 30+ kaas op het brood net plastic vind. :') Magere smeerkaas is er ook in vele variaities en altijd lekker met wat tomaat/komkommer/slauitje e.d. erop. Wat betreft zoet, halvajam (dus gewoon miner suiker), Bebogeen, zelfs stroop en gewone (basterd)suiker mag ik nemen maar dan weer niet zoiets als chocoladepasta want dat zit behalve bomvbol suiker ook bomvol vet en dat is dan weer teveel van het goede. :')
Achterham is toch niet mager :o ?
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:10:39 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106678468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef trovey het volgende:

Bebogeen, zelfs stroop en gewone (basterd)suiker mag ik nemen maar dan weer niet zoiets als chocoladepasta want dat zit behalve bomvbol suiker ook bomvol vet en dat is dan weer teveel van het goede. :')
Ik zou nooit pure suiker op m'n brood doen... Er zit dan misschien geen vet in, maar om dat nou een verstandige keuze te noemen :N En achterham vind ik ook niet oke, eigenlijk. Kipfilet en rookvlees dan weer wel :)
pi_106678984
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zou nooit pure suiker op m'n brood doen... Er zit dan misschien geen vet in, maar om dat nou een verstandige keuze te noemen :N En achterham vind ik ook niet oke, eigenlijk. Kipfilet en rookvlees dan weer wel :)
Ik ook niet maar dat is meer omdat ik het te zoet vind :') ...het is echter wel toegestaan bij afvallen maar dan weer niet zodanig dat je het brood weer niet ziet maar een uiterst dun laagje. ;) Nu zul je wel beginnen over de bloedsuikerspiegel enz. maar daar is dat gezonde tussendoortje dan weer voor. Iemand die altijd een zoetekauw is geweest kan beter zich geleidelijk aan aanpassen aan een tikje minder zoet dan dat die persoon ineens dingen als kipfilet moet eten en dan denkt: dan maar niet want ik kan dat 's morgens niet door mijn keel krijgen dan maar niet want dat is slechter en tegen je zin dingen eten waarbij je geen plezier hebt gaat op de lange duur ook niet werken, kun je beter geleidelijk aan de aanpassing maken naar een beter voedingspatroon (en dus minder zoet) en betere levenswijze anders blijft een een dieet met dingen waar je niet op zit te wachten...net als al die andere dieten waarbij je ineens heel anders moet eten en waarbij het na het dieet en weer normaal beginnen te eten misgaat.
Ik heb een kennis die van zijn suiker in zijn koffie en thee afwilde maar zoetstoffen gruwelijk vindt (goede smaakpapillen, voor hem smaakt het bitter). Hij is via Stevia geleidelijk aan richting een zoetstof gegaan die uit saccarose gewonnen wordt en die hij acceptabel vindt, nu nog de laatste stap richting zonder zoetstof en is van de suiker in zijn drankjes af...langere weg maar het werkt net zo goed dan dat hij ineens van de suiker af ging want dan was de kans groot geweest dat het hem niet gelukt was. ;) Je hebt allerlei methodes en dit is er eentje van. :*
Optimist tot in de kist
pi_106679102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:50 schreef Purdey het volgende:
Wat een ontzettend mooie outfit heb je voor het buikdansen Sarabi! Is dat echt zo kcal verbrandend?

Thanks! Vanmorgen nog 3 uur aangewerkt om allerlei dingen toe te voegen aan het topje. En de heupsjaal mist er ook nog op dat plaatje.
Hoeveel je er mee verbrand weet ik niet maar het is wel erg intensief op ons niveau :D
pi_106679192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ook niet maar dat is meer omdat ik het te zoet vind :') ...het is echter wel toegestaan bij afvallen maar dan weer niet zodanig dat je het brood weer niet ziet maar een uiterst dun laagje. ;) Nu zul je wel beginnen over de bloedsuikerspiegel enz. maar daar is dat gezonde tussendoortje dan weer voor. Iemand die altijd een zoetekauw is geweest kan beter zich geleidelijk aan aanpassen aan een tikje minder zoet dan dat die persoon ineens dingen als kipfilet moet eten en dan denkt: dan maar niet want ik kan dat 's morgens niet door mijn keel krijgen dan maar niet want dat is slechter en tegen je zin dingen eten waarbij je geen plezier hebt gaat op de lange duur ook niet werken, kun je beter geleidelijk aan de aanpassing maken naar een beter voedingspatroon (en dus minder zoet) en betere levenswijze anders blijft een een dieet met dingen waar je niet op zit te wachten...net als al die andere dieten waarbij je ineens heel anders moet eten en waarbij het na het dieet en weer normaal beginnen te eten misgaat.
Ik heb een kennis die van zijn suiker in zijn koffie en thee afwilde maar zoetstoffen gruwelijk vindt (goede smaakpapillen, voor hem smaakt het bitter). Hij is via Stevia geleidelijk aan richting een zoetstof gegaan die uit saccarose gewonnen wordt en die hij acceptabel vindt, nu nog de laatste stap richting zonder zoetstof en is van de suiker in zijn drankjes af...langere weg maar het werkt net zo goed dan dat hij ineens van de suiker af ging want dan was de kans groot geweest dat het hem niet gelukt was. ;) Je hebt allerlei methodes en dit is er eentje van. :*
Maar dan nog, als je keuzes als achterham en 48+ kaas neemt dat zijn nu ook niet bepaald lichte boterham belegjes ;)
pi_106679307
Ik dacht altijd dat ham mager was? :@
pi_106679407
Nu weet ik het ook niet meer? Dacht dat ham redelijk vet was?
pi_106679463
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:32 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Maar dan nog, als je keuzes als achterham en 48+ kaas neemt dat zijn nu ook niet bepaald lichte boterham belegjes ;)
De meeste achterham is mager hoor ;), kwestie van etiketten lezen en 48+ kaas hoeft niet slechter te zijn dan 30+ kaas...het ligt helemaal aan de hoeveelheden die je gebruikt. ;) Een flinke plak 30+ kaas of een paar flintertjes oude 48+ kaas op je boterham(zuiver voor de smaak) maakt echt niet dat die 30+ kaas beter is.....het smaakt wel naar plastic voor mij dus ik heb er minder plezier aan en heb minder plezier in mijn maaltijd, Ik prefeer dan een heel kleine beetje volvette kaas tegenover meer 30+ kaas, qua calorieen(en vetgehalte) maakt dat dan echt niets uit..nogmaals de hoeveelheid beleg op je brood is ook belangrijk en maakt ook een onderdeel uit van het aanleren van een nieuw voedingspatroon. Je zuiver richten op zo mager mogelijk is niet voor iedereen de methode, zeker niet als je jarenlang over afvallen doet.
Optimist tot in de kist
pi_106679503
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:36 schreef Myraela het volgende:
Ik dacht altijd dat ham mager was? :@
Ligt er een beetje aan welke ham je neemt, schouderham is vetter dan b.v. achterham en rauwe hammen verschillen ook in vetgehalte. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106679509
Zo, dat was lekker! Ik heb net een mile gedaan met mijn nieuwe gewichtjes. Ik had altijd Leontien gewichtjes van Kruidvat maar gisteren vond ik bij de Lidl een goede aanvulling. Een doosje met halve kilo's voor on de enkels en polsen en losse gewichten van een kilo. Het ziet er nu wel heel profi en sportief uit beneden, al die gewichten naast mijn sportschoenen, hartslagmeter, stretchbanden en yogamat 8-) .
Spoilers!
pi_106679547
Even opgezocht en achterham bevat 20 calorieën meer dan kipfilet en 2,5 gram vet meer. Eiwitten zijn ongeveer gelijk dus het valt me idd nog mee!
pi_106679556
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, dat was lekker! Ik heb net een mile gedaan met mijn nieuwe gewichtjes. Ik had altijd Leontien gewichtjes van Kruidvat maar gisteren vond ik bij de Lidl een goede aanvulling. Een doosje met halve kilo's voor on de enkels en polsen en losse gewichten van een kilo. Het ziet er nu wel heel profi en sportief uit beneden, al die gewichten naast mijn sportschoenen, hartslagmeter, stretchbanden en yogamat 8-) .
Ik doe oefeningen gewoon 's morgens in mijn ponnetje met eventueel een paar gewichten van de Kringloop. :')
Optimist tot in de kist
pi_106679588
Ik vind de Milner voorgesneden plakken ook niet lekker, inderdaad een beetje plastic-achtig. En ze zijn hartstikke dik dus ik denk dat Trovey ergens wel een punt heeft. Maar de blokken kaas van Milner vind ik dan weer wel erg lekker, en die kan ik ook lekker dun en precies genoeg schaven.
Spoilers!
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:48:36 #220
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106679676
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:09 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Achterham is toch niet mager :o ?
Wel. De ham die ik eet tenminste. Ik kies meestal voor achterham, rauwe ham of gerookte ham.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106679704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik doe oefeningen gewoon 's morgens in mijn ponnetje met eventueel een paar gewichten van de Kringloop. :')
Ik sta ook in mijn nachthemd hoor ;) . Wel met mijn hardloopschoenen omdat ik anders echt in de problemen kom. Een gewicht is uiteindelijk een gewicht toch? Waar het ook vandaan komt, als het maar doet wat het moet doen. Ik had al gewichtjes dus ik had geen haast met de rest en uiteindelijk heb ik net zolang gezocht tot ik gewichten kon vinden die acceptabel van prijs waren, deze 6 waren 11.50 dus dat viel best mee. Ik ben er echt superblij mee, zo handig dat je ze om kan binden.
Spoilers!
pi_106680331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik sta ook in mijn nachthemd hoor ;) . Wel met mijn hardloopschoenen omdat ik anders echt in de problemen kom. Een gewicht is uiteindelijk een gewicht toch? Waar het ook vandaan komt, als het maar doet wat het moet doen. Ik had al gewichtjes dus ik had geen haast met de rest en uiteindelijk heb ik net zolang gezocht tot ik gewichten kon vinden die acceptabel van prijs waren, deze 6 waren 11.50 dus dat viel best mee. Ik ben er echt superblij mee, zo handig dat je ze om kan binden.
Is inderdaad wel handig...mijn gewichten zijn eigenlijk iets te zwaar voor het soort oefeningen(althans wel voor mijn armen :') )namelijk 1 kilo...eens kijken of ik van die halve literflesjes met water beter kan hanteren, die zijn dan 0,5 kilo. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind de Milner voorgesneden plakken ook niet lekker, inderdaad een beetje plastic-achtig. En ze zijn hartstikke dik dus ik denk dat Trovey ergens wel een punt heeft. Maar de blokken kaas van Milner vind ik dan weer wel erg lekker, en die kan ik ook lekker dun en precies genoeg schaven.
30+ kaas on plakken is inderdaad te dik, dan krijg je dat plastic effect. Ik heb gisteren geraspte 30+ kaas van de C1000 gebruikt op mijn gratin (dus maar een klein beetje gebruikt voor de smaak) en die is dan wel weer acceptabel. Nu aan de tosti (op de vetvrije grill) met een pietsje kruidenboter en twee flinterdunne plakjes (met kaasschaaf) oude 48+ kaas. Daarbij een glas magere melk. Over magere melk en halfvolle melk gesproken. Ik ben nu zo gewend aan magere melk dat halvolle melk inmiddels als volle melk smaakt. :') dat heb ik dan bij kaas weer niet. :P
Optimist tot in de kist
pi_106680367
IK HEB ZIN IN ZOET!

Zo, dat is eruit... Ik liep vanmorgen maar sip te staren naar de koeken in de pauze, terwijl ik braaf mijn appel aan het opeten was.... Hoop dat ik het vandaag gewoon wel weer met een goed lijstje ga redden...
pi_106680385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wel. De ham die ik eet tenminste. Ik kies meestal voor achterham, rauwe ham of gerookte ham.
Die Italiaanse rauwe hammen van de Lidl zijn ook lekker, wel even oppassen welke je neemt en eventueel het vetrandje weghalen maar oh zo smakelijk. :9
Optimist tot in de kist
pi_106680430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
IK HEB ZIN IN ZOET!

Zo, dat is eruit... Ik liep vanmorgen maar sip te staren naar de koeken in de pauze, terwijl ik braaf mijn appel aan het opeten was.... Hoop dat ik het vandaag gewoon wel weer met een goed lijstje ga redden...
Iets nemen als een smoothie?Alhoewel, als ik zin in chocolade heb daar geen smoothie tegenop kan. :')
Optimist tot in de kist
pi_106680567
Ik heb net een boterham met pindakaas gehad, dat moet de trek even stillen...

Zo nog wat yoghurt, en weer aan de vruchtenthee..
pi_106681183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:16 schreef laiveneertiekje het volgende:

Sterk blijven. :*

Ik heb net mijn tosti op, net een hintje smaak van de kruidenboter en de oude kaas, net genoeg. :9 Melk ook op en straks nog even deel twee van mijn smoothie nemen van beetje sap, karnemelk,, twee appels en diepvriesbramen want ik had vanmorgen iets teveel gemaakt.
Ik ben gek op smoothies, handig om zo je fruit binnen te krijgen want de appels gaan er met schil in (wel zonder klokhuis, dat gaat me te ver :') ) Lang leven de snelle appelsnijder. *O*
Optimist tot in de kist
pi_106681678
Vandaag is echt een topdag :D mijn verjaardagscadeau is eindelijk binnen en ik ben zo blij :D

O. 3 craekers met een dun laagje stroop + 2 mandarijnen.
L. 3 Boterhammen met kaas +20

En ik denk dat ik vandaag nog een 2 mandarijnen als tussendoortje eet en voor het avond eten maak ik wraps (door de titel had ik er ineens zin in) met ui, paprika, linzen en sla (is dat gezond?)

Even een vraagje @Tink89: Je zei dat ik een van die vier mandarijnen beter kan vervangen door wat anders i.v.m de suikers. Alleen de diëtiste zegt dat je per dag 2x fruit moet eten en dat kleine mandarijntjes (en die heb ik) tellen als een half stuk fruit. Omdat het hele kleine zijn eet ik er vier, ander fruit eet ik er twee van. Of klopt het tweemaal daags fruit niet?
pi_106681747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:16 schreef laiveneertiekje het volgende:

Anders kun je een groot stuk komkommer eten, daar zitten weinig suikers en kcal in en geeft wel een vol gevoel (moet je er natuurlijk niks raars mee doen ;)).

Ik heb trouwens bij mezelf ontdekt dat het vaak werkt om water te drinken bij hongergevoelens, omdat dan gewoon dorst blijkt te hebben

Iig veel sterkte! Ik probeer geen wijsneus uit te hangen hoor (probeer mee te denken)
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:58:53 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106682197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje @Tink89: Je zei dat ik een van die vier mandarijnen beter kan vervangen door wat anders i.v.m de suikers. Alleen de diëtiste zegt dat je per dag 2x fruit moet eten en dat kleine mandarijntjes (en die heb ik) tellen als een half stuk fruit. Omdat het hele kleine zijn eet ik er vier, ander fruit eet ik er twee van. Of klopt het tweemaal daags fruit niet?
Als het echt kleintjes zijn, dan is 4 prima. Ik had zo'n mandarijn van de markt in m'n hoofd en dat is bijna een sinaasappel zegmaar... Volgens mijn diëtiste is een banaan twee stuks fruit en is een kiwi een halve, net als een mandarijntje. Mango's en ananas enzo bevatten heel veel suiker, dus die kon ik volgens haar beter achterwege laten. Verder weet ik het niet meer precies, heb ook niet alle adviezen destijds ter harte genomen, sommige sloegen nergens op :P

Xx
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:04:58 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106682472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

ik kan dus echt niet in mijn nachtpon oefeningen doen :@
dan knallen mijn borsten me tegen de oren :@
het feit dat ik dus uit bed moet, eerst douchen om wakker te worden dan sporten dan weeeer douchen.. das een beetje teveel van het goede :@
pi_106682506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag is echt een topdag :D mijn verjaardagscadeau is eindelijk binnen en ik ben zo blij :D

O. 3 craekers met een dun laagje stroop + 2 mandarijnen.
L. 3 Boterhammen met kaas +20

En ik denk dat ik vandaag nog een 2 mandarijnen als tussendoortje eet en voor het avond eten maak ik wraps (door de titel had ik er ineens zin in) met ui, paprika, linzen en sla (is dat gezond?)

En dat verjaardagscadeau is.... :P . Ik zit nog steeds te wachten op de mijne...een haakstekenboek waarvan de tweede druk maar niet wil uitkomen. :')
Optimist tot in de kist
pi_106682571
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

het feit dat ik dus uit bed moet, eerst douchen om wakker te worden dan sporten dan weeeer douchen.. das een beetje teveel van het goede :@
Op één of ander manier zie ik het helemaal voor me :') ...jij bewusteloos voor de computer/tv want helaas "ze heeft in haar ponnetje oefeningen gedaan" ;( . _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 11-01-2012 15:14:21 ]
Optimist tot in de kist
pi_106682894
Ik heb voor morgen trouwens nog een groentepakket liggen voor macaroni/spaghetti, iemand nog een idee wat ermee te doen behalve dan macaroni/spaghetti? :P
Optimist tot in de kist
pi_106682916
Even lijstje geupdate, wat vinden jullie ervan? Te veel/te weinig gezon/ongezond? Ik weet het af en toe zelf niet meer...

O: muesli met pecannoten en mag yoghurt
T: volkorenboterham met kipfilet, rucola, philadelphia(wel dun gesmeerd)
L: 1 wrap met zalm en philadelphia & kop koffie met 1 zoetje
T: appel & salade van rucola/tomaat/pijnboompit/komkommer/heldere dressing/ei
D: ik wil waarschijnlijk soep met wat brood als D doen.
pi_106683051
Nog een stuk fruit erbij? Ik zou wel een wat gevuldere soep doen als avondmaaltijd , zeker als je van plan bent om geen tussendoortje meer te nemen anders ga je wakker worden van de honger(ik althans wel :') )
Optimist tot in de kist
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:18:04 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106683116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:16 schreef trovey het volgende:
Nog een stuk fruit erbij? Ik zou wel een wat gevuldere soep doen als avondmaaltijd , zeker als je van plan bent om geen tussendoortje meer te nemen anders ga je wakker worden van de honger(ik althans wel :') )
:Y

En ik vind 1 wrap als lunch een beetje magertjes.
pi_106683145
quote:
Dit is normaal wel al veel meer dan ik normaal eet dus voor honger ben ik niet bang. Ik wil het fruit ook niet teveel doen want daar zitten zoveel suikers in en ik hou 1 mandarijn achter de hand voor als ik echt hele erge trek in iets het 's avonds zou krijgen. Maar omdat wel eens gezegd word dat ik vrij weinig eet vroeg ik me af of dit lijstje al wat beter is?
pi_106683164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

:Y

En ik vind 1 wrap als lunch een beetje magertjes.
Ook als ik al een boterham als T heb gedaan?
pi_106683204
quote:
Ja dat is wel een goed idee, misschien minestronesoep ofzo :)

Sorry voor de 3 posts achter elkaar, staat een beetje slordig :P
pi_106683342
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:18 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dit is normaal wel al veel meer dan ik normaal eet dus voor honger ben ik niet bang. Ik wil het fruit ook niet teveel doen want daar zitten zoveel suikers in en ik hou 1 mandarijn achter de hand voor als ik echt hele erge trek in iets het 's avonds zou krijgen. Maar omdat wel eens gezegd word dat ik vrij weinig eet vroeg ik me af of dit lijstje al wat beter is?
Niet zo fixeren op die natuurlijke hoeveelheid suiker in fruit. ;) Er zitten hele goede stoffen in fruit die je nodig hebt (vitaminen en ook vezels) en bovendien is de suiker in fruit niet dezelfde als gewone suiker uit de pot dus gewoon nemen dat tweede stuk fruit, je gaat er echt je afvallen niet mee breken als je nog een extra appel neemt.Zie het lijst van TinkPink even daarboven.
Optimist tot in de kist
pi_106683405
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja dat is wel een goed idee, misschien minestronesoep ofzo :)

Sorry voor de 3 posts achter elkaar, staat een beetje slordig :P
Goed gevulde groentesoep is altijd goed, desnoods pureer je eerst een deel van de groente om het nog meer gebonden te krijgen zodat het nog beter vult.
Optimist tot in de kist
pi_106683490
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik trek voor ik ga sporten mijn beha wel aan, ook al draag ik mijn pon nog ;) . Anders is het ook niet te doen inderdaad.
Ik heb ook altijd wel issues met sporten, eten en douchen. Ik moet 30 minuten na wakker worden medicijnen innemen, 30 minuten daarna eten, dan een uur wachten tot ik kan sporten, sporten, even bijkomen, tussendoortje nemen en dan pas douchen. Aangezien ik om 10 uur pas mijn bed uit kom, begint mijn dag zo echt heel laat. Nu sport ik nog maar een krappe 20 minuten, maar dat wordt volgende week alweer een dik half uur (ben aan het opbouwen). Maar ja, ik ben hard aan mijn ritme aan het werken en ik moet maar hard blijven geloven dat het goed komt in 2012 ;) .
Spoilers!
pi_106683507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Niet zo fixeren op die natuurlijke hoeveelheid suiker in fruit. ;) Er zitten hele goede stoffen in fruit die je nodig hebt (vitaminen en ook vezels) en bovendien is de suiker in fruit niet dezelfde als gewone suiker uit de pot dus gewoon nemen dat tweede stuk fruit, je gaat er echt je afvallen niet mee breken als je nog een extra appel neemt.Zie het lijst van TinkPink even daarboven.
Ik kan het lijstje van TinkPink even niet terugvinden maar zal dan nog wel een appeltje eten :)

Zijn er ook nog 'slechte' fruitjes? Heb gehoord dat druiven niet zo goed zijn bv?
pi_106683648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef trovey het volgende:

[..]

En dat verjaardagscadeau is.... :P . Ik zit nog steeds te wachten op de mijne...een haakstekenboek waarvan de tweede druk maar niet wil uitkomen. :')
Hahahahahaha een stapel amigurumiboeken heb ik onder de kerstboom gevonden, daar kan ik de komende tijd goed mee vooruit ;) Haken is gaaf (al heb ik alle steekboeken tweede handsgekocht *bloos*)

Ik heb een e-reader gekregen, alleen waren er problemen met de levering. Maar nu is hij er eindelijk :D
pi_106683733
Weet iemand trouwens of kwark een betere keuze dan yoghurt is?
pi_106683996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als het echt kleintjes zijn, dan is 4 prima. Ik had zo'n mandarijn van de markt in m'n hoofd en dat is bijna een sinaasappel zegmaar... Volgens mijn diëtiste is een banaan twee stuks fruit en is een kiwi een halve, net als een mandarijntje. Mango's en ananas enzo bevatten heel veel suiker, dus die kon ik volgens haar beter achterwege laten. Verder weet ik het niet meer precies, heb ook niet alle adviezen destijds ter harte genomen, sommige sloegen nergens op :P

Xx
Ananas en mango's eet ik nooit, dus dat komt goed.

En ja, het zijn mandarijnen die kleiner zijn dan die eieren in mijn koelkast, en ik heb misschien grote eieren, alsnog zijn de mandarijnen dan klein :P
Betreffende fruit neem ik eigenlijk meestal mandarijnen, sinaasappelen, appels, bessen of het lekkere zomerfruit (lees perzik, nectarines, aardbeien), hangt een beetje van de reclame af (ben maar een arme student).
pi_106684019
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:33 schreef Audreyoot het volgende:
Volgens mij maakt het weinig uit, mits je een magere variant kiest
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:40:19 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_106684072
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik trek voor ik ga sporten mijn beha wel aan, ook al draag ik mijn pon nog ;) . Anders is het ook niet te doen inderdaad.
Ik heb ook altijd wel issues met sporten, eten en douchen. Ik moet 30 minuten na wakker worden medicijnen innemen, 30 minuten daarna eten, dan een uur wachten tot ik kan sporten, sporten, even bijkomen, tussendoortje nemen en dan pas douchen. Aangezien ik om 10 uur pas mijn bed uit kom, begint mijn dag zo echt heel laat. Nu sport ik nog maar een krappe 20 minuten, maar dat wordt volgende week alweer een dik half uur (ben aan het opbouwen). Maar ja, ik ben hard aan mijn ritme aan het werken en ik moet maar hard blijven geloven dat het goed komt in 2012 ;) .
:o jaloers!
ik zit om half 9 al weer netjes op kantoor :)
wat met jouw schema zou dat betekenen dat ik om 5 uur mijn bed uit moet ;)

SPOILER
pi_106684203
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:27 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik kan het lijstje van TinkPink even niet terugvinden maar zal dan nog wel een appeltje eten :)

Zijn er ook nog 'slechte' fruitjes? Heb gehoord dat druiven niet zo goed zijn bv?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Xx
Deze, druiven en banaan inderdaad met mate (zoals je kunt zien telt een banaan als 2 stuks). Ananas en mango eet ik dan wel maar niet zo vaak, ook in die soorten fruit zitten weer andere stoffen dan er in ander soorten fruit zitten dus ik probeer te varieren maar ook prijstechnisch zit ik vaker in de sinasappel/appel en diepvriesfruithoek...mango en verse ananas is voor mij het luxe fruit dus dat staat alzo niet vaak op het menu, eigenlijk alleen als het eens in de aanbieding is.
Lekker eten die appel, vult goed en is gezond. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahahahaha een stapel amigurumiboeken heb ik onder de kerstboom gevonden, daar kan ik de komende tijd goed mee vooruit ;) Haken is gaaf (al heb ik alle steekboeken tweede handsgekocht *bloos*)

Ik heb een e-reader gekregen, alleen waren er problemen met de levering. Maar nu is hij er eindelijk :D
Ik heb net nog haakstekenboeken op Marktplaats en bij de Kringloop gekocht maar broer vroeg wat ik wilde hebben...nou doe maar dan dat boek....nu afwachten wanneer het komt...het is inmiddels bijna 2 maanden verder. :') E-reader lijkt me leuk, ben ook wel een lezer helaas heb ik zoveel hobbies dus het komt er helaas de laatste tijd niet meer van. ;(
Optimist tot in de kist
pi_106684298
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:33 schreef Audreyoot het volgende:
Zal , denk ik, weinig uitmaken, als we het tenminste over beiden variaties mager hebben. :P Wellicht vult kwark iets beter door de structuur?
Optimist tot in de kist
pi_106684348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Zal , denk ik, weinig uitmaken, als we het tenminste over beiden variaties mager hebben. :P Wellicht vult kwark iets beter door de structuur?
Ja sowieso mager, maar ik dacht ook dat kwark wat meer vulde en er meer eiwit in zou zitten. Ik ga het eens proberen :)
En kiwi's vind ik lekker dus die ga ik ook maar weer eens inslaan!
pi_106684449
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja sowieso mager, maar ik dacht ook dat kwark wat meer vulde en er meer eiwit in zou zitten. Ik ga het eens proberen :)
En kiwi's vind ik lekker dus die ga ik ook maar weer eens inslaan!
Kwark is ingedikt dus bij dezelfde hoeveelheid zal er inderdaad iets meer eiwit inzitten...waar water zit in yoghurt kan tenslotte geen eiwit zitten, maar dat is mijn denkwijze dan. :')
Ik ga eens richting kennis hier in de buurt...me klem zuipen aan thee :6 ...zonder suiker. :')
Optimist tot in de kist
pi_106689749
Thanks @Sarabi en @laiveneertiekje :)
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:21 schreef Myraela het volgende:
Weegschaal was weer lief. -0.7 O+
nice ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:23 schreef xericax het volgende:
Hmm morgen maar afwachten dan.
Ga me er in ieder geval beter aan houden.
Sarabi heeft gelijk; het is beter om jezelf minder vaak te wegen, dan krijg je een beter beeld en schrik je niet zo van een onverwachte schommeling. Ik weeg mezelf bijvoorbeeld één keer per week in de ochtend.

De gepofte appel met kaneel van Silmarwen klinkt heel goed als winters tussendoortje; ga ik morgen proberen :Y)
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:14 schreef Audreyoot het volgende:
Even lijstje geupdate, wat vinden jullie ervan? Te veel/te weinig gezon/ongezond? Ik weet het af en toe zelf niet meer...

O: muesli met pecannoten en mag yoghurt
T: volkorenboterham met kipfilet, rucola, philadelphia(wel dun gesmeerd)
L: 1 wrap met zalm en philadelphia & kop koffie met 1 zoetje
T: appel & salade van rucola/tomaat/pijnboompit/komkommer/heldere dressing/ei
D: ik wil waarschijnlijk soep met wat brood als D doen.
Ziet er lekker uit! En inderdaad wat trovey zegt, misschien nog een stuk fruit. Ik wist trouwens niet dat er zoveel suiker in ananas zit; weer wat geleerd :) Zijn er naast de genoemde nog meer soorten fruit waar in verhouding veel suiker inzit?

Kwark zit inderdaad meer eiwit in dan in yoghurt en je zou er dan langer vol van zitten; ik wel in ieder geval.

Vandaag:
O havermoutpap met een lepel lijnzaad
T roggecracker met 20+ kaas
L 2 sneetjes roggebrood met 20+ kaas en klein restje opgewarmde caponata (zonder de pijnboompitten)
T 3 dl smoothie van meloen, aardbeien, yoghurt en een scheutje appelsap
D gekookte aardappelen met mosterdharing + geraspte wortels
T geen; D wordt wat later; smoothie viel wat groot uit aangezien de meloen op moest
verder een halve liter spa rood en een liter kruidenthee gedronken
B 2x trap op naar de 6e verdieping en een uur lopen op half aangevroren/half gesmolten paden :(

Het heeft vandaag gedooid na een week vorst en sneeuw, dus hardlopen zou op ongeplande acrobatiek + gebroken ledematen uitlopen ;( Vandaag wel gewone sportschoenen gekocht en voor komende dinsdag afgesproken bij de sportschool *O*

enne,
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:50 schreef CelasV het volgende:
Zou iemand mijn ticker aan de OP toe willen voegen?
[ afbeelding ]
pi_106690120
Volgens mij is 's nachts eten niet het meest slimme wat je kan doen omdat het daarna minder snel wordt verteerd aangezien de meeste mensen daarna gaan slapen.

Ik ga vanavond wel snoepen denk ik omdat ik de hele nacht ga leren voor een belangrijk tentamen van morgen en ik energie nodig heb en ik het gewoon goed van mezelf vind. Zo maar avondeten en slapen tot 23:00 ongeveer om daarna de hele nacht te leren (het werkt bij mij wel _O_ ).

Morgen normaal eten en dan ga ik morgenavond fitnessen. O+
pi_106690176
Vergeet niet dat alle suiker in fruit fruitsuiker is hè dus veel minder een probleem dan normale suiker uit de pot. ;) Variatie in fruit is ook belangrijk om alle goede stofjes binnen te krijgen.

Nu maar eens spruitjes gaan schoonmaken. :')
Optimist tot in de kist
pi_106690867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:10 schreef trovey het volgende:
Vergeet niet dat alle suiker in fruit fruitsuiker is hè dus veel minder een probleem dan normale suiker uit de pot. ;) Variatie in fruit is ook belangrijk om alle goede stofjes binnen te krijgen.

Nu maar eens spruitjes gaan schoonmaken. :')
Da's zeker waar :) en smakelijk!
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:09 schreef esperanza93 het volgende:
Volgens mij is 's nachts eten niet het meest slimme wat je kan doen omdat het daarna minder snel wordt verteerd aangezien de meeste mensen daarna gaan slapen.

Ik ga vanavond wel snoepen denk ik omdat ik de hele nacht ga leren voor een belangrijk tentamen van morgen en ik energie nodig heb en ik het gewoon goed van mezelf vind. Zo maar avondeten en slapen tot 23:00 ongeveer om daarna de hele nacht te leren (het werkt bij mij wel _O_ ).

's Nachts eten doen de meeste mensen niet, maar dat het langzaam/niet goed verteert is niet helemaal waar. Meestal wordt aangeraden 's avonds na het avondeten niet meer te eten, omdat dat vaak snaaien is en meestal ook niet de beste keuzes (snoep, chips, nootjes, toastjes (en kaasjes ;()). Het is wel zo dat 's avonds laat nog (veel) eten zwaar op de maag kan liggen en je dan minder goed/aangenaam slaapt; horizontaal komt 't sneller terug dan verticaal :')

Jezelf met eten belonen is niet handig, omdat eten zo een andere rol krijgt dan, even heel basaal gezegd, jezelf voeden. Als je zo dingen met eten verbindt die er weinig mee te maken hebben, zoals leren of iets moeilijks doen, verbindt je emoties met eten en ik kan emotie-eten uit ervaring niet echt aanraden. Het heeft me heel veel tijd gekost om eten niet meer als beloning/vergoeding/verzachting te zien en het maakt(e) het afvallen voor mij ook veel moeilijker en een langduriger proces.

En dat laatste klinkt als een heel goed plan :Y
pi_106690930
Ik eet echt nooit fruit. :@

Vanavond eet ik pizza, laatste 2 weken van het kwartaal, enorm veel schoolwerk, enorm veel discussies en enorm veel stress. Even 2 weken iets makkelijker voor mezelf zijn, m'n studie gaat toch even voor.
pi_106691077
quote:

Misschien een rare vraag maar wat heeft snoepen met leren te maken :? Beloning of denk je dat je van snoepen meer energie krijgt dan dat je iets gezonds eet? Juist de berg suiker van snoepgoed die je dan binnenkrijgt kan er wel eens voor zorgen dat je dan juist minder energie hebt. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106691436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:26 schreef CelasV het volgende:

[..]

Da's zeker waar :) en smakelijk!

Bedankt, het is aan het stomen. :P

quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:28 schreef Myraela het volgende:

Vanavond eet ik pizza, laatste 2 weken van het kwartaal, enorm veel schoolwerk, enorm veel discussies en enorm veel stress. Even 2 weken iets makkelijker voor mezelf zijn, m'n studie gaat toch even voor.
Jezelf er een beetje toe dwingen om fruit te eten o|O ...of maak er een smoothie van zoals ik, al het fruit binnen (incl. schil van de appel) op een makkelijke manier. :P
Pizza hoeft geen probleem voor even te zijn, mits je de goede uitkiest en niet besluit om er extra veel van te eten (ik zit met een halve pizza al vol...als het al lukt :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 11-01-2012 18:44:14 ]
Optimist tot in de kist
pi_106691469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag maar wat heeft snoepen met leren te maken :? Beloning of denk je dat je van snoepen meer energie krijgt dan dat je iets gezonds eet? Juist de berg suiker van snoepgoed die je dan binnenkrijgt kan er wel eens voor zorgen dat je dan juist minder energie hebt. ;)
Esperanza is volwassen, die weet heus wel wat ze doet!
Ja doei.
pi_106694908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:38 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

Jezelf er een beetje toe dwingen om fruit te eten o|O ...of maak er een smoothie van zoals ik, al het fruit binnen (incl. schil van de appel) op een makkelijke manier. :P

smoothies! _O_
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106694910
quote:
we zullen zien

dat is echt belachelijk weinig. wat voor diëtiste schrijft je dit voor???
Kwak
pi_106695101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:53 schreef seasushi het volgende:

[..]

smoothies! _O_
Jummie. :9 Kan ik elke dag wel op...oh wacht, neem ik bijna eigenlijk elke dag. :')
Optimist tot in de kist
pi_106695128
quote:

dan eet je toch een boterham of twee tussendoor t studeren :?

jezelf belonen met eten "omdat je het zo goed van jezelf vindt" is echt funest voor je relatie met eten en de toekomst van je gewicht (en ik kan t weten)
Kwak
pi_106695296
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:28 schreef Myraela het volgende:

Vanavond eet ik pizza, laatste 2 weken van het kwartaal, enorm veel schoolwerk, enorm veel discussies en enorm veel stress. Even 2 weken iets makkelijker voor mezelf zijn, m'n studie gaat toch even voor. Want ik wil pizza eten en het tien smoezen bedacht waarom het "mag".
Je mag wel een keertje pizza eten hoor, maar verzin dan niet met een lamzak excuus. Ook met stress kun je simpel en gezond koken. Als je zin hebt in pizza, dan eet je een keer pizza, omdat je t lekker vindt. Zo bak ik vanavond een cake en neem ik een plak, omdat t lekker is, niet omdat ik moe ben / hard gewerkt heb / de eieren op moeten / etc.
Kwak
pi_106695322
oei ik ben in een "no-shit" bui
Kwak
pi_106695546
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:03 schreef kwakz0r het volgende:
oei ik ben in een "no-shit" bui
Viel me al een beetje op. :') :*
Optimist tot in de kist
pi_106695698
Maar je hebt wel een punt kwakz0r. Ik heb de hele middag tegen mijzelf zitten vechten omdat ik me niet super voelde na een halve dag werken, en ik snakte naar ongezond.

Ik heb netjes avondeten gekookt, morgenavond gaan de restjes van vandaag en gisteren in de pan, en dan kom ik toch goed de week door, aangezien ik vrijdag meer tijd heb om gewoon te koken...
pi_106695751
lijstje:

8u 2 finse ronde met pindakaas
10 u twee volk. boterhammen met gekookte kip
16u twee volk. boterhammen met gekookte kip
18u 360 gram kapucijners met spekblokjes

1560 kcal

niet denderend, hele drukke dag op school met gesprekken en vergaderingen, heb geen lunchtijd gehad (in gesprek met een moeder en een teamleider) en mezelf bij de vergadering geexcuseerd dat ik toch echt brood moest eten nu... daardoor nog wel 4 boterhammen gegeten.

er mag nog wat bij vanavond. worteltjes denk ik. en een plakje zelfgebakken keek, want NOM
Kwak
pi_106695820
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
lijstje:

8u 2 finse ronde met pindakaas
10 u twee volk. boterhammen met gekookte kip
16u twee volk. boterhammen met gekookte kip
18u 360 gram kapucijners met spekblokjes

1560 kcal

niet denderend, hele drukke dag op school met gesprekken en vergaderingen, heb geen lunchtijd gehad (in gesprek met een moeder en een teamleider) en mezelf bij de vergadering geexcuseerd dat ik toch echt brood moest eten nu... daardoor nog wel 4 boterhammen gegeten.

er mag nog wat bij vanavond. worteltjes denk ik. en een plakje zelfgebakken keek, want NOM
Nog 1-2 stuks fruit erbij? Smoothie? :Y)
Optimist tot in de kist
pi_106695931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Nog 1-2 stuks fruit erbij? Smoothie? :Y)
mijn zwakke punt :@ fruit :@ ik vind t niet lekker en al helemaal niet in smoothies. ik eet onder dwang van mezelf ca. 3 appels per week en soms wat mandarijnen...

vanavond eerst een appel voor ik een plakje cake mag :Y
Kwak
pi_106696439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mijn zwakke punt :@ fruit :@ ik vind t niet lekker en al helemaal niet in smoothies. ik eet onder dwang van mezelf ca. 3 appels per week en soms wat mandarijnen...

vanavond eerst een appel voor ik een plakje cake mag :Y
Zwakke plek waar je aan moet werken dan. ;) Ik ben ook een slechte fruiteter maar met smoothies gaat het werkelijk fantastisch. *O* :') Fruit wat ik in huis heb vers((met schil als het kan) en diepvries (AH heeft daarvan de ideale doosjes), eventueel snijden en in de blender die standaard op het aanrecht staat, magere yoghurt of karnemelk erbij, eventueel beetje sap, eventueel wat eiwitpoeder en aanzetten maar...heerlijke verse smoothie. :9~ Voor de liefhebbers nog wat zoetstof erbij (bij mij dus niet want ik heb een smoothie liever niet te zoet).
Je kunt het uiteraard ook met wat ongezoet sap en vers/dievries fruit doen maar dan heet het geen smoothie maar een gemengd sapje met vruchtvlees. :P
Optimist tot in de kist
pi_106696784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Zwakke plek waar je aan moet werken dan. ;) Ik ben ook een slechte fruiteter maar met smoothies gaat het werkelijk fantastisch. *O* :') Fruit wat ik in huis heb vers((met schil als het kan) en diepvries (AH heeft daarvan de ideale doosjes), eventueel snijden en in de blender die standaard op het aanrecht staat, magere yoghurt of karnemelk erbij, eventueel beetje sap, eventueel wat eiwitpoeder en aanzetten maar...heerlijke verse smoothie. :9~ Voor de liefhebbers nog wat zoetstof erbij (bij mij dus niet want ik heb een smoothie liever niet te zoet).
Je kunt het uiteraard ook met wat ongezoet sap en vers/dievries fruit doen maar dan heet het geen smoothie maar een gemengd sapje met vruchtvlees. :P
ik gebruik geen zuivel, en ik krijg gebonden dranken niet weg. seriously. ik heb tijdens mijn eetstoornistherapie ook therapie gehad voor eetfobieën. toen heb ik o.a. rijst, pindakaas en mandarijnen leren eten. nu lust ik dus twee soorten fruit: mandarijn (met moeite) en appels.

ik haal veel vitamines uit paprika, radijs, wortel en andere rauwkost, liever dan uit fruit, omdat t echt heel moeilijk is om dat te eten zonder letterlijk over mn nek te gaan.

t is dus een iets ingewikkelder verhaal ;)

toen ik op dieetinzicht nog mijn eten bijhield bleek dat ik door de vele rauwkost die ik normaal eet geen vitamines en mineralen tekort kom overigens. alleen de b vitamines zijn lastig omdat ik ook geen zuivel gebruik, dus ik gebruik een b-complex.
Kwak
pi_106696831
Als je een (halve) banaan erbij doet dan is er ook geen zoetstof nodig :9
pi_106696998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik gebruik geen zuivel, en ik krijg gebonden dranken niet weg. seriously. ik heb tijdens mijn eetstoornistherapie ook therapie gehad voor eetfobieën. toen heb ik o.a. rijst, pindakaas en mandarijnen leren eten. nu lust ik dus twee soorten fruit: mandarijn (met moeite) en appels.

ik haal veel vitamines uit paprika, radijs, wortel en andere rauwkost, liever dan uit fruit, omdat t echt heel moeilijk is om dat te eten zonder letterlijk over mn nek te gaan.

t is dus een iets ingewikkelder verhaal ;)

toen ik op dieetinzicht nog mijn eten bijhield bleek dat ik door de vele rauwkost die ik normaal eet geen vitamines en mineralen tekort kom overigens. alleen de b vitamines zijn lastig omdat ik ook geen zuivel gebruik, dus ik gebruik een b-complex.
Gewoon doorgaan met aan je problemen te werken. :* ...komt wel goed meisje. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 11-01-2012 20:38:33 ]
Optimist tot in de kist
pi_106701353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je mag wel een keertje pizza eten hoor, maar verzin dan niet met een lamzak excuus. Ook met stress kun je simpel en gezond koken. Als je zin hebt in pizza, dan eet je een keer pizza, omdat je t lekker vindt. Zo bak ik vanavond een cake en neem ik een plak, omdat t lekker is, niet omdat ik moe ben / hard gewerkt heb / de eieren op moeten / etc.
Ik wilde eigenlijk niet eten, want ik moest tot laat naar school en zou daarna meteen doorgaan. Pizza is helemaal niet mijn ding, dus achteraf heb ik er alleen maar spijt van, maar op het moment had ik ineens wel tijd om te eten maar niets om te eten en dit ligt bij ons altijd wel in de diepvries.

En daarbij blijf ik er gewoon bij dat ik 2 weken wat minder streng voor mezelf moet zijn en dat is absoluut geen "ik mag 2 weken alles eten want anders word ik zwak en kan ik niet meer leren". Maar gewoon dat ik mezelf moet inhouden om geen misbruik van de stress en bezigheden te maken door nog minder te eten.
pi_106703899
:')

Echt, discipline, go hard or go home. Ik lees hier af en toe mee om een beter inzicht te krijgen in jullie 'wereldje' en denkwijze, en de helft van de tijd lees ik excuses, spookverhalen en onzin waar zelfs Sonja Bakker niet in zou trappen.

Wanneer gaan jullie eens het grote plaatje zien? Er is meer dan 'gezond/ongezond', 'light', 'tussendoortjes', 'mager vlees / zuivel'. Die ene die basterdsuiker op brood ging doen vanuit een redenering a la 'want daar zit geen vet in', man, wat is dit.

Ga echt gewoon eens uitzoeken hoe je LICHAAM werkt en help je lichaam door te denken als je lichaam. Verdiep je in macro's en micro's en wat ze voor je lichaam doen, verdiep je in energie en thermodynamica, durf verder te kijken dan 'producten' en houd op te emmeren over 5 dropjes. Al die gekunstelde mooie theorietje en methodes zullen nooit harde en verantwoorde resultaten neerzetten. Wat in je hoofd nog zo mooi klopt en 'gezond' en 'verantwoord' en 'goed van mij' lijkt, blijkt hier in de praktijk vaak hard naast te zitten. Maar als je er door je omgeving + zoiets als dit topic in gesteund wordt, dan blijft het in stand. Maar goed, ieder voor zich. Stop gewoon met jullie zelf voor de gek houden, ik zou het bijna een soort van collectief sadisme willen noemen. Waarom toch, hakken met een botte bijl terwijl de kettingzaag binnen handbereik is. :{
pi_106704594
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:15 schreef Panzermaus het volgende:

Echt, discipline, go hard or go home. Ik lees hier af en toe mee om een beter inzicht te krijgen in jullie 'wereldje' en denkwijze, en de helft van de tijd lees ik excuses, spookverhalen en onzin waar zelfs Sonja Bakker niet in zou trappen.

Wanneer gaan jullie eens het grote plaatje zien? Er is meer dan 'gezond/ongezond', 'light', 'tussendoortjes', 'mager vlees / zuivel'. Die ene die basterdsuiker op brood ging doen vanuit een redenering a la 'want daar zit geen vet in', man, wat is dit.

Ga echt gewoon eens uitzoeken hoe je LICHAAM werkt en help je lichaam door te denken als je lichaam. Verdiep je in macro's en micro's en wat ze voor je lichaam doen, verdiep je in energie en thermodynamica, durf verder te kijken dan 'producten' en houd op te emmeren over 5 dropjes. Al die gekunstelde mooie theorietje en methodes zullen nooit harde en verantwoorde resultaten neerzetten. Wat in je hoofd nog zo mooi klopt en 'gezond' en 'verantwoord' en 'goed van mij' lijkt, blijkt hier in de praktijk vaak hard naast te zitten. Maar als je er door je omgeving + zoiets als dit topic in gesteund wordt, dan blijft het in stand. Maar goed, ieder voor zich. Stop gewoon met jullie zelf voor de gek houden, ik zou het bijna een soort van collectief sadisme willen noemen. Waarom toch, hakken met een botte bijl terwijl de kettingzaag binnen handbereik is. :{
klaar?
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 22:27:19 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106704635
O+ Dankjewel voor je relaas, vind je het heel erg als ik me er niks van aantrek?
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:28:43 #281
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106704713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:27 schreef Sjeen het volgende:
O+ Dankjewel voor je relaas, vind je het heel erg als ik me er niks van aantrek?
Dat dus!!
pi_106704733
lief zijn ze he, de boze lurkers O+

overigens ben ik het met een deel wel eens, maar daar zeg ik zelf dan al wat van ;)
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 22:30:35 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106704830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:28 schreef kwakz0r het volgende:

overigens ben ik het met een deel wel eens, maar daar zeg ik zelf dan al wat van ;)
Ik vind het wel schattig :Y en hij heeft inderdaad wel gelijk, maar ik heb de hoop allang opgegeven hoor :P
pi_106704860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:28 schreef kwakz0r het volgende:

Vooral als ze inzicht willen krijgen in "ons wereldje"
pi_106704982
ja, jeweetwel, ons wereldje, van vette wijven met hun hamsterwangen vol cakyline met cola light weggespoeld. O+
Kwak
pi_106705096
Ik vind het oprecht interessant hoe sommige mensen zo'n bord voor hun hoofd kunnen hebben. En hoe ze het vervolgens voor elkaar krijgen om dit zonder problemen af te wentelen op anderen. Eigenlijk is het gewoon te triest voor woorden, maar wanneer het genoeg gebeurt wordt het bijna geaccepteerd gedrag. Ik zou jullie bijna digitaal toewensen om altijd dik te blijven, maar zo'n badass ben ik niet.
pi_106705174
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:35 schreef Panzermaus het volgende:
Ik vind het oprecht interessant hoe sommige mensen zo'n bord voor hun hoofd kunnen hebben. En hoe ze het vervolgens voor elkaar krijgen om dit zonder problemen af te wentelen op anderen. Eigenlijk is het gewoon te triest voor woorden, maar wanneer het genoeg gebeurt wordt het bijna geaccepteerd gedrag. Ik zou jullie bijna digitaal toewensen om altijd dik te blijven, maar zo'n badass ben ik niet.
1. Je hebt niet goed gelezen
2. Je scheert iedereen over 1 kam
3. Je ziet niet dat zeker de helft van de mensen hier juist hamert op die dingenwaar jij ons nu mee "verlicht".
4. Jeez.
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 22:39:07 #288
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106705252
Mijn wereldje begon best ok vandaag, maar ergens na de middag liep het ietwat mis :P

O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie verkeerd
T - koffie verkeerd
L - 2 sneden rogge, kaas, koffie verkeerd
T - 2 wafeltjes, 3 glazen witte wijn, mini bananenmuffin
D - paar stukjes kipfilet, wat paksoi, wat cashewnoten... Ik vond het niet lekker
T - koffie verkeerd
S - naar stad gefietst met kind achterop, half uur saxofoonles.
pi_106705268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1. Je hebt niet goed gelezen
2. Je scheert iedereen over 1 kam
3. Je ziet niet dat zeker de helft van de mensen hier juist hamert op die dingenwaar jij ons nu mee "verlicht".
4. Jeez.
Ik ben dan wel weer zo badass dat ik je niet ga "verlichten" met de betekenis van 'sommige'.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 22:43:27 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106705447
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik ben dan wel weer zo badass dat ik je niet ga "verlichten" met de betekenis van 'sommige'.
In je hele relaas komt 'sommige' niet voor...
pi_106705492
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:15 schreef Panzermaus het volgende:

En waar zie je daar sommige staan? Ik zie alleen een heel topic dat aangesproken wordt, en ik zeg dat lang niet iedereen zo redeneert.

Bovendien: ik vraag me oprecht af wat een vrouw met zware obesitas beter helpt: gezond eten in 't algemeen, of aan de slag met micronutriënten en thermodynamica. Ik vind krachttraining prima hoor, maar als je 60 kilo te zwaar bent heeft t niet de eerste prioriteit om als een pro-bodybuilder te gaan leven. Eerst maar eens de koekjes verruilen voor volkorenbrood met magere eiwitten, en regelmatig eten, voldoende groente en fruit, beetje vette vis en noten, etc. Dan krijg je je micro- en macronutriënten ook echt wel binnen.

Wat betreft light- producten, verboden voedselgroepen, speciale dieetproducten, crashdieten, snoepen ipv goed eten, maaltijden overslaan en sonja bakker zijn we het volgens mij totaal met elkaar eens.

Achteraf nuanceren nadat je collectief het hele topic voor dom hebt uitgemaakt is niet bepaald badass...
Kwak
pi_106705677
Zwart-wit denkers, ik ga geen namen of aantallen noemen, laten we het op 'sommige' houden. Maar de Zebra-award van de week wordt alweer gewonnen door dit topic. :')
pi_106705722
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Panzermaus het volgende:
Zwart-wit denkers, ik ga geen namen of aantallen noemen, laten we het op 'sommige' houden. Maar de Zebra-award van de week wordt alweer gewonnen door dit topic. :')
noemt ie ons zwart wit denkers... wie begon er nou met een collectieve frontale aanval _O-
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 22:50:02 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106705747
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef Panzermaus het volgende:
Nee schatje, deze week ben jij de zebra...
pi_106705900
tenzij t zo'n zebra is!
Kwak
pi_106706517
Hoezo is eiwitten/koolhydraten/vetten/etc bijhouden meteen 'leven als pro-bodybuilder'. Je bent gewoon veel efficiënter bezig als je met harde meetbare gegevens werkt in plaats van die schattige lijstjes en algemeen aangenomen onzinweetjes.

Ja, zo kan ik ook wel mijn hele leven dik en vadsig blijven, en dan maar tegen mijn omgeving jammeren dat ik er niks aan kan doen, 'van naar taart kijken word ik al dik', 'het is mijn aanleg', etc. :') Lichtpuntje: zo erg is het hier tenminste niet.
pi_106706734
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:05 schreef Panzermaus het volgende:
Hoezo is eiwitten/koolhydraten/vetten/etc bijhouden meteen 'leven als pro-bodybuilder'. Je bent gewoon veel efficiënter bezig als je met harde meetbare dingen werkt in plaats van die schattige lijstjes en algemeen aangenomen onzinweetjes.

Ja, zo kan ik ook wel mijn hele leven dik en vadsig blijven, en dan maar tegen mijn omgeving jammeren dat ik er niks aan kan doen, 'van naar taart kijken word ik al dik', 'het is mijn aanleg', etc. :') Lichtpuntje: zo erg is het hier tenminste niet.
ga je weer... er zijn zat mensen die dat doen in dit topic! we posten hier alleen de percentages en getallen niet omdat dat niet het belangrijkste is. Als je komt van niks ontbijten, croissants voor de lunch, een zak chips, twee borden vet avondeten - of van de hele dag hongeren en s avonds snoepen - of van sonja bakker - of van een shakedieet - etc - dan is een normaal eetpatroon al heel wat! of ik nou 33% of 28% eiwitten eet op een dag....

jíj begint over dat we niet moeten letten op "gezond/ongezond" maar naar micronutriënten moeten kijken... dan denk ik aan preparaten en whey-shakes enzo.

die lijstjes die ik post zijn gewoon als een soort "controle" van anderen. als ik hier moet opschrijven dat ik een halve zak chips op heb weet ik zeker dat er mensen iets van gaan zeggen. als een ander dat doet zeg ik er ook wat van, net als van smoesjes en emotie-eten enzo.
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 23:15:41 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106706954
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:05 schreef Panzermaus het volgende:
Hoezo is eiwitten/koolhydraten/vetten/etc bijhouden meteen 'leven als pro-bodybuilder'. Je bent gewoon veel efficiënter bezig als je met harde meetbare gegevens werkt in plaats van die schattige lijstjes en algemeen aangenomen onzinweetjes.

Tsja... Ik heb geen behoefte aan harde meetbare gegevens, ik ben op zoek naar de balans tussen genieten en gewicht. En het spijt me, ik ben niet dik en vadsig (meer).
pi_106707008
ik wel O+ en toch weet ik onwijs veel van eten - dat is het probleem namelijk niet. het probleem is wat ik desondanks in mijn mond stopte afgelopen jaren :P
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2012 @ 23:18:50 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106707111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:16 schreef kwakz0r het volgende:
ik wel O+ en toch weet ik onwijs veel van eten - dat is het probleem namelijk niet. het probleem is wat ik desondanks in mijn mond stopte afgelopen jaren :P
Je bent heul niet vadsig :N bij vadsig denk ik Ma Flodder...
pi_106707127
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je bent heul niet vadsig :N bij vadsig denk ik Flodder...
ik heb een bmi van 44...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')