abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106661577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, ik studeer aan de Erasmus Universiteit. Ik moet er wel trouwens bij vertellen dat je voor het maken van opdrachten tien punten kreeg als twee van de drie nagekeken opdrachten goed of voldoende waren. Het alternatief was anders het maken van een extra vraag op het tentamen voor tien punten. Volgens de docenten zou die vraag pittig zijn, maar gek genoeg vond ik hem niet moeilijk. Ik had wel overigens vooraf tien punten voordat ik het tentamen ging maken, dus ik hoefde hem niet te maken.
Hmm, dat is wel handig. Wij kregen geen extra bonus of iets dergelijks voor de werkgroepen van staatsrecht helaas.

Iemand verder nog tips voor dat tentamen? Ik heb volgende week maandag elementair internationaal publiekrecht + Europees recht. Is dat een beetje te doen?
pi_106672457
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

Vb. Een groepje Egyptenaren vallen een muur nabij de Israelische ambassade aan en vernielen wat stenen van die muur. De pliesie doet niets. De bestorming is omdat de betogers boos zijn dat Israelische militairen een tijd daarvoor in de grensstreek een paar Egyptische pliesiemensen hebben doodgeschoten.

Vraag a) Is er sprake van een Internationally Wrongful Act?

Vraag b) Op grond van welk beginsel kunnen de Israelische militairen vervolgd worden en door welke staat?

Anyway, ik heb nog hoop op een voldoende.. Ik heb alleen geen enkel arrest kunnen gebruiken, wat ik dan weer verdacht vind...
Ah, dat is goed te doen. Het lijkt me ook dat de tweede kans qua moeilijkheidsgraad gelijk was aan de eerste.
Hm, dat is wel apart inderdaad...
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:08:15 #53
155008 Fip
Jezus redt
pi_106673284
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Fip wat had je bij vraag a) ?
Ik concludeerde dat er inderdaad een Internationally Wrongful Act was; er wordt immers een ambassade aangevallen en de Egyptische staat verzaakt om in te grijpen. Iets soortgelijks werd Iran toegerekend in de Case Concerning US Diplomatic and Consular Staff in Tehran.
pi_106722843
Ik zou ook maar eens geluk hebben :') heb dus net 1 fout teveel voor een tentamen dat ik amper had geleerd. Zuur.
pi_106723963
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:37 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Ik zou ook maar eens geluk hebben :') heb dus net 1 fout teveel voor een tentamen dat ik amper had geleerd. Zuur.
Nou, goed toch. Dan kun je de volgende keer wel goed leren en de stof je echt eigen maken, zodat je er nog wat aan hebt naast de studiepunten.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:18:51 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106728590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:37 schreef Koffiebeaun. het volgende:
:')

quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:12 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nou, goed toch. Dan kun je de volgende keer wel goed leren en de stof je echt eigen maken, zodat je er nog wat aan hebt naast de studiepunten.
^O^
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_106728598
Iemand die me kan uitleggen wat globaal opzet bij deelneming ook alweer inhoudt?

Er moet sprake zijn van dubbel opzet
- opzet op deelneming (via globaal opzet)
- opzet op grondfeit (als bedoeld in betreffende delict)

Ben even kwijt hoe je dit dan aanpakt of wat het inhoudt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 17:19:18 ]
pi_106728951
Opzet op het grondfeit gaat toch via globaal opzet? Volgens De Hullu, p. 427: "Voor de deelnemer volstaat vaak vrij globaal opzet op het grondfeit. Een wat andere afloop en invulling van het grondfeit dan de deelnemer voor ogen stonden, zitten in de rol van deelnemer en dus in zijn opzet ingebakken."
Het is dus nog een lichtere vorm van opzet dan het voorwaardelijke opzet: men moet een soortgelijk feit voor ogen hebben gehad.
pi_106729179
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:31 schreef Kimochi het volgende:
Opzet op het grondfeit gaat toch via globaal opzet? Volgens De Hullu, p. 427: "Voor de deelnemer volstaat vaak vrij globaal opzet op het grondfeit. Een wat andere afloop en invulling van het grondfeit dan de deelnemer voor ogen stonden, zitten in de rol van deelnemer en dus in zijn opzet ingebakken."
Het is dus nog een lichtere vorm van opzet dan het voorwaardelijke opzet: men moet een soortgelijk feit voor ogen hebben gehad.
Dus stellen dat verdachte een soortgelijk feit voor ogen had en daarmee globaal opzet aannemen is voldoende denk jij?
pi_106733673
Is bij uitlokking van medeplichtigheid aan diefstal het strafbare grondfeit 'medeplichtigheid aan diefstal' of 'diefstal'?
pi_106733967
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:54 schreef kapiteintje het volgende:
Is bij uitlokking van medeplichtigheid aan diefstal het strafbare grondfeit 'medeplichtigheid aan diefstal' of 'diefstal'?
Uitlokken wordt toch als daderschap gezien ? Is het dan medeplichtigheid aan diefstal ?
pi_106734975
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Uitlokken wordt toch als daderschap gezien ? Is het dan medeplichtigheid aan diefstal ?
Hoe bedoel je? Uitlokking is deelneming en deelneming aan deelneming is mogelijk (Examen-arrest; uitlokking van medeplichtigheid)

Uitlokkers vallen onder de categorie daders van art. 47 lid 1 Sr idd.

Ik vraag me dus af of het strafbare grondfeit in zo'n casus nu de diefstal sec is of de medeplichtigheid aan diefstal?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 20:21:23 ]
pi_106735231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:19 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Uitlokking is deelneming en deelneming aan deelneming is mogelijk (Examen-arrest; uitlokking van medeplichtigheid)

Ik vraag me dus af of het strafbare grondfeit in zo'n casus nu de diefstal sec is of de medeplichtigheid aan diefstal?
Ik ben duidelijk out of my league ;) Sorry, ik wilde je helpen en niet in de war brengen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:22:23 #64
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106745243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:08 schreef Fip het volgende:

[..]

Ik concludeerde dat er inderdaad een Internationally Wrongful Act was; er wordt immers een ambassade aangevallen en de Egyptische staat verzaakt om in te grijpen. Iets soortgelijks werd Iran toegerekend in de Case Concerning US Diplomatic and Consular Staff in Tehran.
thx, had ik ook (excl. het arrest dan). Alhoewel soms wat sloom is, vind ik IR een interessant en leuk rechtsgebied. Binnenkort maar weer eens :W naar Karadzic :s)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_106751800
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:39 schreef kapiteintje het volgende:

Dus stellen dat verdachte een soortgelijk feit voor ogen had en daarmee globaal opzet aannemen is voldoende denk jij?
Ik denk het wel. Maar meestal kan voorwaardelijk opzet op het grondfeit wel worden aangenomen.
Bij soortgelijke feiten denk ik dan trouwens aan feiten die bijvoorbeeld in dezelfde Titel van het Sr staan.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:54 schreef kapiteintje het volgende:
Diefstal.
pi_106752893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:19 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Uitlokking van medeplichtigheid van diefstal, dan is het grondfeit de 'medeplichtigheid aan diefstal'. Dat lok je namelijk uit, niet de diefstal, zo geldt dit ook voor andere deelnemingsvormen
Waarom van belang? Voor de accessoriteit van uitlokking: er moet een strafbaar grondfeit zijn, dat je hebt uitgelokt. Niet de diefstal wordt uitgelokt, maar de medeplichtigheid aan diefstal. Als er wel een diefstal is gepleegd, maar geen medeplichtigheid daaraan, dan is er ook geen sprake van uitlokking van die medeplichtigheid aan diefstal, omdat de accesoriteit (het strafbare grondfeit) ontbreekt. Zou je diefstal als grondfeit aannemen, dan kom je tot de onterechte conclusie dat er wel een strafbaar grondfeit is.
(vgl ook art. 78 Sr voor eventuele problemen wanneer alleen deelneming aan 'misdrijf' strafbaar is).

T.a.v. van je vraag over het globale opzet geldt dat het opzet op het grondfeit slechts globaal hoeft te bestaan.

quote:
‘Voor de bewezenverklaring van opzettelijke medeplichtigheid aan een misdrijf is onder meer vereist dat bewezen wordt dat verdachtes opzet al dan niet in voorwaardelijke vorm was gericht op dat misdrijf. Dat opzet omvat echter niet de precieze wijze waarop het misdrijf wordt begaan.’
(NJ 2008, 156 )

en t.a.v. medeplegen op gelijke wijze:
quote:
voor zo een bewezenverklaring niet is vereist dat de verdachte op de hoogte is geweest van de precieze gedragingen van zijn mededader(s)
(NJ 2007, 224)

Bij medeplichtigheid wordt het opzet dan nog verdisconteerd in de straf (art. 49 lid 4 Sr)

[ Bericht 4% gewijzigd door Cortax op 13-01-2012 10:03:18 ]
pi_106754001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:57 schreef Cortax het volgende:

[..]

Uitlokking van medeplichtigheid van diefstal, dan is het grondfeit de 'medeplichtigheid aan diefstal'. Dat lok je namelijk uit, niet de diefstal, zo geldt dit ook voor andere deelnemingsvormen
Waarom van belang? Voor de accessoriteit van uitlokking: er moet een strafbaar grondfeit zijn, dat je hebt uitgelokt. Niet de diefstal wordt uitgelokt, maar de medeplichtigheid aan diefstal. Als er wel een diefstal is gepleegd, maar geen medeplichtigheid daaraan, dan is er ook geen sprake van uitlokking van die medeplichtigheid aan diefstal, omdat de accesoriteit (het strafbare grondfeit) ontbreekt. Zou je diefstal als grondfeit aannemen, dan kom je tot de onterechte conclusie dat er wel een strafbaar grondfeit is.
(vgl ook art. 78 Sr voor eventuele problemen wanneer alleen deelneming aan 'misdrijf' strafbaar is).

T.a.v. van je vraag over het globale opzet geldt dat het opzet op het grondfeit slechts globaal hoeft te bestaan.

[..]

(NJ 2008, 156 )

en t.a.v. medeplegen op gelijke wijze:

[..]

(NJ 2007, 224)

Bij medeplichtigheid wordt het opzet dan nog verdisconteerd in de straf (art. 49 lid 4 Sr)
Je bent een held. Heel erg bedankt voor je heldere antwoord. :Y

Toevallig ook een vlug antwoord op de vraag wat globaal opzet nu precies is? Het wordt nergens in mijn boeken of op internet echt uitgelegd.
pi_106754118
Stel dat je behulpzaam bent aan een diefstal, doordat je op de uitkijk staat o.i.d. Je hoeft dan niet opzet te hebben op de precieze uitvoering van het delict: wat de dader nou precies wegneemt, of hij met braak naar binnen gaat. Het feit dat je opzet hebt op de diefstal als zodanig, is voldoende. Zelfde geldt voor een mishandeling: of hij dat nou met z'n blote handen doet of met een mes, dat is irrelevant voor het opzet van de medeplichtige.

De grens van het globale opzet ligt natuurlijk daar, waar de uitvoerder hele andere dingen gaat doen.
pi_106756564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:49 schreef Cortax het volgende:
Stel dat je behulpzaam bent aan een diefstal, doordat je op de uitkijk staat o.i.d. Je hoeft dan niet opzet te hebben op de precieze uitvoering van het delict: wat de dader nou precies wegneemt, of hij met braak naar binnen gaat. Het feit dat je opzet hebt op de diefstal als zodanig, is voldoende. Zelfde geldt voor een mishandeling: of hij dat nou met z'n blote handen doet of met een mes, dat is irrelevant voor het opzet van de medeplichtige.

De grens van het globale opzet ligt natuurlijk daar, waar de uitvoerder hele andere dingen gaat doen.
Heel erg bedankt. :)
pi_106765976
Yay, ben geselecteerd voor de masterclass Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht :D.

3 februari 2012 - Nauta Dutilh
10 februari 2012 - Loyens & Loeff
17 februari 2012 - Houthoff Buruma
24 februari 2012 - BAVAM
9 maart 2012 - Stadermann Luiten

Hopelijk kan ik er een stageplek/bijbaan mee regelen, en anders is het altijd interessant om mee te maken, is toch wel het gebied waar ik waarschijnlijk mijn master in wil gaan doen.
Geen referral hier.
pi_106774262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Yay, ben geselecteerd voor de masterclass Aansprakelijkheid en verzekeringsrecht :D.

3 februari 2012 - Nauta Dutilh
10 februari 2012 - Loyens & Loeff
17 februari 2012 - Houthoff Buruma
24 februari 2012 - BAVAM
9 maart 2012 - Stadermann Luiten

Hopelijk kan ik er een stageplek/bijbaan mee regelen, en anders is het altijd interessant om mee te maken, is toch wel het gebied waar ik waarschijnlijk mijn master in wil gaan doen.
Gefeliciteerd! Hoe gaat zo'n selectie in z'n werk eigenlijk?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_106774566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Hoe gaat zo'n selectie in z'n werk eigenlijk?
Eerst een uitnodiging voor mensen die goed gescoord hebben op verbintenissenrecht of goederenrecht. Vervolgens moest je je cijferlijst opsturen, en een motivatie schrijven.

Weet niet hoeveel inschrijvingen er zijn geweest, er worden er 20 toegelaten.
Geen referral hier.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 21:11:42 #73
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106777715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Eerst een uitnodiging voor mensen die goed gescoord hebben op verbintenissenrecht of goederenrecht. Vervolgens moest je je cijferlijst opsturen, en een motivatie schrijven.

Weet niet hoeveel inschrijvingen er zijn geweest, er worden er 20 toegelaten.
Gefeliciteerd. *O*

Klinkt best interessant als ik het zo lees. Alleen ga ik bijna zeker voor Strafrecht.
pi_106791484
Vraagje voor eerstejaars van Amsterdam, bij jullie ook al het cijfer van aansprakelijkheidsrecht vastgelegd in SiS? Normaal gebeurt dat altijd na de herkansingen dus wil even weten of ik enige ben met dit.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_106852307
Jeej, eindelijk wat studiepuntjes voor het verplichte BSA
heb m'n Rechtsgeschiedenis, JVB en ARW gehaald, (bij ARW moeten 450 mensen herkansen :') ) Staatsrecht wordt nog nagekeken en morgen heb ik Elementair Internationaal Publiekrecht
pi_106853526
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:24 schreef Ties02 het volgende:
heb m'n Rechtsgeschiedenis, JVB en ARW gehaald, (bij ARW moeten 450 mensen herkansen :') ) Staatsrecht wordt nog nagekeken en morgen heb ik Elementair Internationaal Publiekrecht
Wat is JVB?.:$
  zondag 15 januari 2012 @ 22:58:17 #77
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106853931
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:49 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat is JVB?.:$
Jongeren VaarBewijs _O- :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_106853960
Juridische Vaardigheden, heb je A B en C van in je eerste jaar alleen volgens mij
is altijd bronnen interpreteren, en op een casus toepassen, ging dit keer over moskee/kerk klokgelui en of men zich kon beroepen op vrijheid van godsdienst, veel schrijfwerk maar niet echt moeilijk ofzo
pi_106854233
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:58 schreef Ties02 het volgende:
Juridische Vaardigheden, heb je A B en C van in je eerste jaar alleen volgens mij
is altijd bronnen interpreteren, en op een casus toepassen, ging dit keer over moskee/kerk klokgelui en of men zich kon beroepen op vrijheid van godsdienst, veel schrijfwerk maar niet echt moeilijk ofzo
Oog oke ik studeer in Nijmegen dus vandaar:P bij ons heet dat allemaal anders: P
En ARW?:$
pi_106854518
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:04 schreef H-D het volgende:

[..]

Oog oke ik studeer in Nijmegen dus vandaar:P bij ons heet dat allemaal anders: P
En ARW?:$
Algemene Rechts Wetenschappen
pi_106854724
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:10 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Algemene Rechts Wetenschappen
Dacht al zoiets:P
Bij ons heet dat Inleiding in de Rechtswetenschap. Wel netjes dat je het gehaald hebt, bij ons waren er ook altijd veel her's bij Inleiding :p

Heb morgen tentamen IPR').
pi_106855523
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:24 schreef Ties02 het volgende:
Ik ook :)
pi_106882358
Kan iemand hier me misschien helpen met de tenzij-clausule van art. 6:173,174 en 179 BW? Je moet de casus dan toetsen aan 6:162 maar dan loop ik een beetje vast, het studieboek helpt me ook niet echt verder aangezien het imo erg cryptisch is verwoord. Bedankt alvast voor de hulp.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_106885081
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:48 schreef dreamzk het volgende:
Kan iemand hier me misschien helpen met de tenzij-clausule van art. 6:173,174 en 179 BW? Je moet de casus dan toetsen aan 6:162 maar dan loop ik een beetje vast, het studieboek helpt me ook niet echt verder aangezien het imo erg cryptisch is verwoord. Bedankt alvast voor de hulp.
Is eigenlijk heel simpel. Pak ff 6:174 (gebrekkige opstal) als voorbeeld. De tenzij formule daar betekent niets anders dat de bezitter van een opstal die niet voldoet aan de eisen die je onder gegeven omstandigheden etc.( ga dat nu ff niet uitwerken mocht je daar behoefte aan hebben PM maar even ofzo :P ) aansprakelijk is TENZIJ hij niet aansprakelijk zou zijn op grond van 6:162 als hij het gevaar van de opstel kende. Dus even de fictieve situatie bedenken dat de bezitter van de opstal het gevaar kende en je afvragen of hij dan aangesproken kan worden o.g.v. 6:162. Is dat NIET zo dan ook geen aansprakelijkheid o.g.v. 6:174.
De overige artikelen hebben hetzelfde systeem.
pi_106885371
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:48 schreef dreamzk het volgende:
Het gaat erom (ik neem even 6:179 als voorbeeld) dat de bezitter van een dier risicoaansprakelijk is voor de gedragingen van dat dier, tenzij hij als hij de gedraging van het dier in zijn macht had gehad ook niet aansprakelijk geweest zou zijn. Als jouw hond een inbreker bijt uit noodweer is er geen sprake van een onrechtmatige daad op grond van 6:162, en die 'tenzij'-clausule zorgt ervoor dat die inbreker dan niet alsnog via 6:179 jou aansprakelijk kan stellen.
pi_106885400
Oh er had al iemand gereageerd :P Gaat sloom op m'n telefoon.
pi_106885477
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef Bananenman het volgende:
Geeft niet, heb ik nu 2 voorbeelden. Thanks voor het uitleggen :)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_106885706
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef Bananenman het volgende:
Ja ik dacht eindelijk eens een onderwerp hier dat ik leuk vind. Meteen reagerenxD :P
pi_106885727
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:46 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Geeft niet, heb ik nu 2 voorbeelden. Thanks voor het uitleggen :)
Je snapt 'm nu dus? :P
Welk studieboek gebruik je ervoor?
pi_106887789
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:49 schreef H-D het volgende:

[..]

Je snapt 'm nu dus? :P
Welk studieboek gebruik je ervoor?
Ga het morgen uitproberen met wat oefententamens dus dan zal ik het weten :P Wij gebruiken uit de SBR reeks het boek Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_106887869
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:18 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ga het morgen uitproberen met wat oefententamens dus dan zal ik het weten :P Wij gebruiken uit de SBR reeks het boek Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding.
Is dat Brunner/De Jong?
pi_106888779
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:19 schreef H-D het volgende:

[..]

Is dat Brunner/De Jong?
Welk jaar zit je eigenlijk? :P
pi_106899470
Nog rechtenstudenten aan de RUG met tips voor staatsrecht 2? :( Ik zie het even niet meer zitten. Ik heb ook zo'n ongeloofelijk gebrek aan algemene geschiedkundige kennis. Dat is echt niet handing voor dit vak.
pi_106901246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 01:54 schreef Rosa_blanca het volgende:
Nog rechtenstudenten aan de RUG met tips voor staatsrecht 2? :( Ik zie het even niet meer zitten. Ik heb ook zo'n ongeloofelijk gebrek aan algemene geschiedkundige kennis. Dat is echt niet handing voor dit vak.
In jaar 1 bij Staatsrecht 1a en 1b moest je toch dat dikke boek vd Pot/Donner bestuderen, dat kan je niet allemaal vergeten zijn op details na?
pi_106902154
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:19 schreef H-D het volgende:

[..]

Is dat Brunner/De Jong?
Ja en zit in mn tweede jaar maar moet nog aansprakelijkheidsrecht uit eerste jaar halen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_106904619
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:29 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ja en zit in mn tweede jaar maar moet nog aansprakelijkheidsrecht uit eerste jaar halen.
Ow vandaar dat je het niet snapt. Brunner/De Jong faalt echt hard vind ik :P
Beter Asser/Hartkamp verbintenissenrecht of misschien zelfs nog wel het Compendium van Hijma/Olthof.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:18:49 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106904955
Het vak stelde dan ook echt helemaal niets voor, weet ik mij nog te herinneren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_106905009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Ow vandaar dat je het niet snapt. Brunner/De Jong faalt echt hard vind ik :P
Beter Asser/Hartkamp verbintenissenrecht of misschien zelfs nog wel het Compendium van Hijma/Olthof.
Inderdaad. :)
pi_106905292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:20 schreef soklos het volgende:

[..]

Inderdaad. :)
Eigenlijk gewoon Asser/Hartkamp. Ben zelf niet zo'n hele grote fan van het Compendium maar veel mensen vinden 'm wel fijn geloof ik. En Brunner/De Jong is gewoon bijna openhaardvoer. Echt niks aan gehad. Gebruik sowieso de SBR boeken bijna nooit. Heb die van Nuytinck/Van Mourik wel gehad voor personen - en familierecht. Vond dat boek wel goed opzich :)
En voor goederenrecht vind ik Pitlo/Reehuis wel een fijne. Al is Asser/Mijnssen, Van Velten & Bartels natuurlijk wel weer beter.
pi_106907522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef eriksd het volgende:
Het vak stelde dan ook echt helemaal niets voor, weet ik mij nog te herinneren.
True maar ik verneuk het toch elke keer omdat ik te snel antwoord geef en niet even rustig nadenk :'( Morgen dus maar even goed opletten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon Asser/Hartkamp. Ben zelf niet zo'n hele grote fan van het Compendium maar veel mensen vinden 'm wel fijn geloof ik. En Brunner/De Jong is gewoon bijna openhaardvoer. Echt niks aan gehad. Gebruik sowieso de SBR boeken bijna nooit. Heb die van Nuytinck/Van Mourik wel gehad voor personen - en familierecht. Vond dat boek wel goed opzich :)
En voor goederenrecht vind ik Pitlo/Reehuis wel een fijne. Al is Asser/Mijnssen, Van Velten & Bartels natuurlijk wel weer beter.
Pitlo 1x gelezen en daarna alleen maar samenvattingen gebruikt :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')