abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 8 januari 2012 @ 16:23:23 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_106563876

quote:
'Nederlanders voor vuurwerkverbod'
Laatste update: 8 januari 2012 16:02 info
ROTTERDAM/DEN HAAG - Twee derde van de Nederlanders is voor een verbod op consumentenvuurwerk.

Dat is althans de uitkomst van een peiling van onderzoeksbureau No Ties in opdracht van de GroenLinks-raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag).
Uit het onderzoek blijkt volgens No Ties ook dat driekwart van de Nederlanders vuurwerk ziet als bron van overlast.
No Ties stelt dat bij de kiezers van alle partijen een meerderheid voor een vuurwerkverbod is. GroenLinks scoort daarbij met 78 procent het hoogste, CDA en VVD met elk 57 procent het laagste.
Professionele shows
De uitkomsten zijn koren op de molen van Bonte en Rietveld, die al langer strijden voor een verbod op consumentenvuurwerk. In 2009 verzamelden ze 65.000 handtekeningen voor een burgerinitiatief om vuurwerk te verbieden.
De raadsleden willen dat rond de jaarwisseling alleen nog professionele vuurwerkshows worden georganiseerd.
Taboe
Bonte en Rietveld willen dat het ''taboe op het vuurwerkverbod'' wordt doorbroken. ''De houdbaarheidsdatum van de Nederlandse vuurwerktraditie is verlopen. Het is hoog tijd dat die traditie wordt gemoderniseerd'', aldus Bonte.
De GroenLinksers hebben aan minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) gevraagd of gemeenten in de toekomst zelf mogen bepalen of ze vuurwerk willen verbieden.
No Ties maakte voor het onderzoek overigens gebruik van het internetpanel van peil.nl van Maurice de Hond.
http://www.nu.nl/politiek(...)-vuurwerkverbod.html
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 8 januari 2012 @ 16:23:53 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_106563900
Eens! Doe maar grote shows in NL ipv dat overal alles wordt gesloopt met vuurwerk :r
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 8 januari 2012 @ 16:25:00 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_106563945
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:23 schreef Paul het volgende:
Eens! Doe maar grote shows in NL ipv dat overal alles wordt gesloopt met vuurwerk :r
Het probleem is alleen wel dat er "gesloopt" wordt met zwaar illegaal vuurwerk en dat ga je met een vuurwerkverbod dus echt niet tegenhouden.

De grenzen dichtgooien is dan de enkele optie ^O^
pi_106563949
:')
pi_106563954
Of gewoon het kleine vuurwerk afschaffen. Geen rotjes, pijltjes en dat soort dingen meer, alleen nog maar potten, batterijen. Is mooi, en zorgt voor minder rotzooi.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:27:00 #6
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_106564036
Kut hippies alsof ze zelf niet jong zijn geweest
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_106564058
Op naar een politiestaat!
pi_106564135
Ik zou het enerzijds jammer vinden als vuurwerk verboden wordt, hoewel ik zelf niks afsteek hoort het er toch bij, maar als ik dan hoor dat er voor tien miljoen schade was tijdens O&N dan vind ik wel dat er íéts moet gebeuren.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_106564145
Mij is niks gevraagd... zeker weer zo'n 'representatief onderzoek' waar ze tien verzuurde vrouwen in de overgang de vraag hebben voorgelegd.
pi_106564148
Helemaal mee eens :)
pi_106564160
Godnondeju wat zijn ze toch dom daar.

De meeste overlast met vuurwerk is toch echt illegaal, op het momentt dat je dus al het vuurwerk verbied is de kans dus groter dat er nog veeeeeel meer illegaal vuurwerk komt waar gevaarlijke dingen mee worden gedaan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106564166
quote:
'Vuurwerk veroorzaakt bijna 1 miljard schade'
Tegenover elke euro omzet aan vuurwerk staat 16 euro aan kosten voor de maatschappij. In totaal kost het jaarlijkse feestje zo'n 960 miljoen aan nieuwe brievenbussen, bodemvervuiling en ziektekosten, berekende een Groningse econoom.

Dat blijkt uit een onderzoek van de econoom Benn Bergmann in opdracht van de Stichting Staakt Het Vuren. Die club zou het liefst zien dat Nederland, in navolging van Australië, de verkoop van vuurwerk aan particulieren verbiedt.
http://www.z24.nl/bijzake(...)miljard_schade_.html
pi_106564186
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Nemephis het volgende:
Mij is niks gevraagd... zeker weer zo'n 'representatief onderzoek' waar ze tien verzuurde vrouwen in de overgang de vraag hebben voorgelegd.
Geef je op bij zo'n onderzoeksbureau dan :)
pi_106564213
Moet je je voorstellen... O&N... hele avond niks te horen en te zien :{
Zullen we de kerstbomen ook verbieden omdat de straten er vol mee liggen? :')
pi_106564229
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Tamashii het volgende:

De meeste overlast met vuurwerk is toch echt illegaal, op het momentt dat je dus al het vuurwerk verbied is de kans dus groter dat er nog veeeeeel meer illegaal vuurwerk komt waar gevaarlijke dingen mee worden gedaan.
Maar het is wel véél makkelijker op te sporen met zo'n algeheel verbod
  zondag 8 januari 2012 @ 16:32:00 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106564230
Walgelijk. Die clubjes struinen die onderzoeksbureaus af tot ze een voor hen positief resultaat krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_106564247
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:31 schreef DeRakker. het volgende:

Ben je nou zo dom of doe je alsof?
  zondag 8 januari 2012 @ 16:32:36 #18
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_106564266
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Tamashii het volgende:

Het hele jaar door is het al verboden hoor. En ik heb niet het idee dat er veel illegaal vuurwerk wordt afgestoken in bv. augustus.
pi_106564283
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:32 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of doe je alsof?
vertel?
pi_106564311
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen wel dat er "gesloopt" wordt met zwaar illegaal vuurwerk en dat ga je met een vuurwerkverbod dus echt niet tegenhouden.

Als je legaal vuurwerk in een PostNL bus gooit wordt de post die er in zit ook niet veel mooier.
pi_106564329
het probleem is niet het vuurwerk an sich, maar vooral het misbruik door een klein groepje wat met vaak illegaal vuurwerk allerlei dingen kapot blaast. laat ze daar maar gewoon eens keihard tegen optreden ipv nu weer het hele vuurwerk ter discussie te stellen.
pi_106564352
2/3 van nederland moet naar een bejaardentehuis stelletje azijnzeikers beter bestoken ze zulke mensen met cobra 6
  zondag 8 januari 2012 @ 16:35:27 #23
65918 IBAZ
broeinest
pi_106564372
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:31 schreef DeRakker. het volgende:
Wat hebben die kerstbomen er nu weer mee te maken?
Wat een rare manier van discussieren.
pi_106564375
Goh en eerder was er nog een onderzoek dat een heel ander beeld liet zien.
Ach ja , ze krijgen hun zin niet dus gaan ze maar biased onderzoekjes er tegenaan gooien.

Hier een ander onderzoekje

quote:
Bijna de helft Nederlanders eens met vuurwerkverbod Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 om 11:44

Dit jaar zullen minder consumenten dan vorig jaar hun geld aan vuurwerk besteden. Echter de mensen die wel vuurwerk kopen geven er gemiddeld meer aan uit. Dit blijkt uit het onderzoek naar het gedrag van Nederlanders rond Oud & Nieuw dat is uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy in opdracht van Wugly.nl.

Naar schatting zal het aantal mensen dat dit jaar vuurwerk gaat kopen met zo’n 4% dalen naar 22% van de Nederlanders. De bestedingen per koper zullen echter wel iets hoger zijn dan in 2010. Het lijkt er dus op dat we alleen de echte vuurwerkfanaten gaan overhouden.

Vuurwerk in tuincentra
De populariteit van de Nederlandse tuincentra als verkooppunt voor vuurwerk is flink toegenomen. Vorig jaar kocht 14% van de consumenten hun vuurwerk in een tuincentrum en dit jaar is dat gestegen naar 21%. De bouwmarkten en de fietsenwinkels hebben het meeste aandeel moeten inleveren.

Illegaal vuurwerk
De verkoop van illegaal vuurwerk lijkt redelijk stabiel te zijn. Men slaat alleen steeds vaker de tussenhandelaar over. Veel vaker wordt er nu rechtstreeks uit België en Duitsland gekocht en minder bij vrienden of bekenden.

Ergernissen
Nederlanders ergeren zich meer en meer aan de randzaken rond Oud & Nieuw. Harde knallen, het afval, alcohol, vuurwerkreclame, allemaal zaken die meer ergernis te weeg brengen dan vorig jaar. De grootste ergernis is nog altijd het gooien van vuurwerk in de richting van de consument. Het aantal mensen dat zich nergens aan ergert is gedaald naar 11%. Al deze ergernissen leiden ertoe dat bijna de helft van alle Nederlanders het eens is met een eventueel publiek vuurwerkverbod.

Over het onderzoek
Het vuurwerkonderzoek 2011 is in opdracht van Wugly.nl uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy. Ruim 1600 Nederlandse consumenten hebben aan het onderzoek, dat in de afgelopen week is uitgevoerd, deelgenomen. Alle resultaten zijn gewogen naar leeftijd en geslacht.
of deze :

quote:
SON - Particulier vuurwerk moet verboden worden en elke gemeente moet een professioneel vuurwerkfeest organiseren voor alle inwoners. Dat vindt 39 procent van de Brabanders, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van Omroep Brabant.

Bijna evenzoveel Brabanders, 38 procent van de ondervraagden, vindt juist dat er geen vuurwerkverbod moet komen. De rest, 23%, maakt het niet zoveel uit.

Vooral ouderen
Vooral ouderen zijn voorstander van een vuurwerkverbod. Meer dan de helft van de zestigplussers is voor zo'n verbod.

Jongeren
Bij jongeren is de aversie tegen vuurwerk een stuk minder groot. Van de ondervraagden onder de dertig jaar is maar achttien procent voorstander van het verbieden van particulier vuurwerk. Het onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Tangram onder 312 Brabanders.

'Vuurwerkverbod kan averechts werken'
In de vuurwerkbranche klinkt verbazing over de uitkomsten van het onderzoek. Cees van der Horst heeft een grote vuurwerkwinkel in Breda. Hij krijgt geen signalen dat mensen een verbod willen. Een vuurwerkverbod werkt juist illegale vuurwerkhandel in de hand, vermoedt hij. Van der Horst verwijst naar de jaren '20 in de Verenigde Staten toen alcohol werd verboden.

Daardoor ging de handel ondergronds en de georganiseerde criminaliteit floreerde, zegt hij: 'Nu al is de pakkans bijna nul bij vuurwerkvandalen dus hoe controleer je zo'n verbod in de toekomst?' Van der Horst ziet meer heil in goede voorlichting en betere sociale controle. 'Als ik mijn buurman met illegaal vuurwerk zie lopen spreek ik hem er op aan', is de boodschap van de vuurwerkwinkelier. 'Bovendien zouden de regels minder streng moeten worden zodat wat zwaarder vuurwerk ook wordt toegestaan'. Daarmee haal je illegale handel de wind uit de zeilen, denkt Van der Horst.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:35:59 #25
65918 IBAZ
broeinest
pi_106564389
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:35 schreef robr0 het volgende:
2/3 van nederland moet naar een bejaardentehuis stelletje azijnzeikers beter bestoken ze zulke mensen met cobra 6
De meerderheid heeft ongelijk?
pi_106564396
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:35 schreef robr0 het volgende:
debieltjes die allerlei bezittingen opblazen die van hen zijn, die moeten opgesloten worden.
pi_106564411
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:35 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Wat hebben die kerstbomen er nu weer mee te maken?
Wat een rare manier van discussieren.
Omdat deze discussie net zo dom is... paar mensen hebben er last van een traditie en daarom willen ze het verbieden.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:36:53 #28
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106564427
Typisch Nederlandse reactie weer.

Tuig met illegaal vuurwerk (beter gezegd explosieven) slopen dingen en veroorzaken immense overlast.
Gevolg: Het vuurwerk voor de normale burger willen verbieden.

Wat klopt er niet.
pi_106564468
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

debieltjes die allerlei bezittingen opblazen die van hen zijn, die moeten opgesloten worden.
jij heb vroeger zeker geen prullenbakken opgeblazen en lawinepijlen tegen containers geschoten saaie jeugd gehad zeker
pi_106564470
quote:
Dat is althans de uitkomst van een peiling van onderzoeksbureau No Ties in opdracht van de GroenLinks-raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag).
'Nuff said.
pi_106564477
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Typisch Nederlandse reactie weer.

Tuig met illegaal vuurwerk (beter gezegd explosieven) slopen dingen en veroorzaken immense overlast.
Gevolg: Het vuurwerk voor de normale burger willen verbieden.

Wat klopt er niet.
ik ben het niet vaak eens met de niet-liberale vvd, maar hier ben ik het dan toch mee eens.
pi_106564486
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:37 schreef robr0 het volgende:

[..]

jij heb vroeger zeker geen prullenbakken opgeblazen en lawinepijlen tegen containers geschoten saaie jeugd gehad zeker
je bent een mongol
  zondag 8 januari 2012 @ 16:38:11 #33
142400 RedFever007
pi_106564488
Mensen halen tonnen zwaar illegaal spul uit Polen, Tsjechie, Duitsland of weet ik veel waar vandaan. Dat kan ook gemakkelijk want geen hond die je controleert bij de grens, die zijn immers open. De kans dat je je kofferbak open moet doen is enorm klein. Dus je kunt hier wel het vuurwerk gaan verbieden maar daarmee stop je nog niet de invoer van overgrens.
pi_106564530
Zou het niet zo erg vinden, zolang er maar gezellige plekken komen met mooi vuurwerk. Lijkt me wel leuk als iedereen in de stad is. Verder heb ik niets tegen consumentenvuurwerk ofzo.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:39:12 #35
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106564538
Heeft geen enkele zin..
Het vuurwerk waar men overlast van heeft is illegaal vuurwerk en dat is officieel niet verkrijgbaar voor particulieren.
Dus je kan vuurwerk voor consumenten wel verbieden maar dat betekent ook dat er meer mensen hun vuurwerk uit het buitenland gaan halen.
Zelfde geldt voor de softdrugs trouwens.

Maar goed, da's ook de bekrompen kijk op het leven van Opstelten, die denkt altijd dat een verbod werkt, was ook al toen ie nog burgemeester in Utrecht was.

Ik vraag me ook af hoe representatief het onderzoek is gegaan, 75% voor een vuurwerkverbod lijkt mij een te hoge inschatting.

Volgens mij is er alleen iets tegen te doen als er bij vuurwerkhandelaren in Europa identificatie verplicht wordt en je alleen iets kan kopen als je in het land woont waar de handelaar zijn winkel(s) heeft en er boetes worden uitgedeeld aan handelaren die aan buitenlanders verkopen.
Dan ontstaat er overigens wel weeer straathandel: Mensen die op straat Nederlanders aanspreken of ze vuurwerk willen kopen maar de totale handel in (voor Nederland) illegaal vuurwerk aan Nederlanders zal minder worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 08-01-2012 16:44:38 ]
pi_106564546
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:33 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

vertel?
In veel landen wordt het vuurwerk door de stad/gemeente georganiseerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:40:00 #37
142400 RedFever007
pi_106564570
Het zijn meer die tyfusmongolen die al begin november dat illegale knalspul gaan afsteken in de straat :r

Helaas helpt een vuurwerkverbod daar niet tegen :X
  zondag 8 januari 2012 @ 16:41:35 #38
142400 RedFever007
pi_106564629
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef SiGNe het volgende:
Heeft geen enkele zin..
Het vuurwerk waar men overlast van heeft is illegaal vuurwerk en dat is officieel niet verkrijgbaar voor particulieren.
Dus je kan vuurwerk voor consumenten wel verbieden maar dat betekent ook dat er meer mensen hun vuurwerk uit het buitenland gaan halen.

Maar goed, da's ook de bekrompen kijk op het leven van Opstelten, die denkt altijd dat een verbod werkt, was ook al toen ie nog burgemeester in Utrecht was.

Ik vraag me ook af hoe representatief het onderzoek is gegaan, 75% voor een vuurwerkverbod lijkt mij een te hoge inschatting.

Volgens mij is er alleen iets tegen te doen als er bij vuurwerkhandelaren in Europa identificatie verplicht wordt en je alleen iets kan kopen als je in het land bent waar de handelaar zijn winkel(s) heeft en er boetes worden uitgedeeld aan handelaren die aan buitenlanders verkopen.
Dan ontstaat er overigens wel weeer straathandel: Mensen die op straat Nederlanders aanspreken of ze vuurwerk willen kopen maar de totale handel in (voor Nederland) illegaal vuurwerk aan Nederlanders zal minder worden.
Ik vraag mij af of dit volgens de oh zo fantastische EU regelgeving uberhaupt wel toegestaan is :') :o Verder geheel met je eens :)
pi_106564632
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef RedFever007 het volgende:
Het zijn meer die tyfusmongolen die al begin november dat illegale knalspul gaan afsteken in de straat :r

erg man die paar knallen in een dag
  zondag 8 januari 2012 @ 16:43:56 #40
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106564728
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:31 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Maar het is wel véél makkelijker op te sporen met zo'n algeheel verbod
Oja denk je.

Op straat:

****BOEM (astronaut)****BOEM en nog een, BOEM nog een****

Een nsb'er uit de buurt hoort dit en belt zoals het hoort direct de politie. De politie ontvangt de melding en stuurt er twee knapen opaf. Eenmaal aangekomen blijkt aan het afval te zien dat het inderdaad om drie levensgevaarlijke astronauten gaat. De daders zijn inmiddels al gevlogen. Surveillance in de wijk levert niks op, de agenten besluiten maar weer weg te gaan.

Ondertussen is de juwelier berooft omdat de politie bezig was met vuurwerkcriminelen opsporen.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:44:08 #41
65918 IBAZ
broeinest
pi_106564738
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Omdat deze discussie net zo dom is... paar mensen hebben er last van een traditie en daarom willen ze het verbieden.
2/3 van de bevolking.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:45:18 #42
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106564781
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:35 schreef IBAZ het volgende:

[..]

De meerderheid heeft ongelijk?
De meerderheid vindt ook dat de belasting omlaag moet en we meer moeten gaan verdienen.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:46:02 #43
65918 IBAZ
broeinest
pi_106564814
quote:

[..]

Nee, niet gedaan. En toch geen saaie jeugd gehad, het kan, een leven zonder vuurwerkvandalisme.
pi_106564826
Eigenlijk vind ik dat er beste goede argumenten zijn voor een vuurwerkverbod, maar dit neigt naar de dictatuur van de meerderheid. Ik vind er niet veel aan, dus verbiedt het maar. Nee, voor een verbod heb je zwaarwegende redenen nodig en een meerderheidsvoorkeur is niet zwaarwegend.

Verder is het natuurlijk volstrekt belachelijk om dan te stellen dat een gemeente maar een vuurwerkshow moet organiseren. Dat is helemaal geen alternatief, afsteken van vuurwerk heeft niks te maken met naar boven kijken en ooh en aah roepen bij wat eenvoudige chemische reacties. Het lijkt me ook helemaal geen overheidstaak om oudjaar op te leuken, zeker niet om het milieu te vervuilen en burgers uit hun slaap te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:46:32 #45
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106564832
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:41 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of dit volgens de oh zo fantastische EU regelgeving uberhaupt wel toegestaan is :') :o Verder geheel met je eens :)
Voor wapens mag het ook en een cobra 6 heeft net zo'n explosieve kracht als een handgranaat.
Stop zo'n cobra in een potje met spijkers of kogellagers en je hebt een fragmentatiebom.
Ik denk dat dat in heel veel Europese landen verboden is.

Ook zou het mogelijk zijn om een Europese wetgeving te maken die ervoor zorgen dat dat soort explosieven niet voor particulieren te krijgen is.
Lullig voor de mensen in Italië en andere landen waar het nu gewoon legaal is maar het is gewoon veel te gemakkelijk te misbruiken.

Zelf vind ik (sier)vuurwerk erg mooi en vind het ook leuk om zelf een "vuurwerkshowtje" neer te zetten, de Cobra 6 heeft ook een prachtige zware dreun, klinkt lekker maar consumenten (en vooral jongeren) moeten snappen dat er ook een hoop mis mee kan gaan met dramatsche gevolgen.
Een cakebox gooi je niet naar omstanders, die richt je ook niet op publiek (zoals met rotjes en vuurpijlen wordt gedaan)
Ok, in Hilversum was er een mafkees die een professionele cakebox op z'n kop had gezet met een gigantische explosie tot gevolg maar zulke idioten zie je gelukkig maar héél erg weinig (volgens mij ook per ongeluk gedaan en niet expres)
Een Cobra 6 koop je eigenlijk alleen om z'n explosieve kracht en dat nodigt ook weer uit om dingen op te blazen (want dat is volgens sommigen nog leuker)

Dit jaar had ik zelf 2 lasers weten te regelen, zag er ook erg mooi uit in de rook van het overige vuurwerk en ik weet zeker dat huisdieren er ook geen last van hebben gehad (katten vinden lasers zelfs geweldig om te achtervolgen :) )

[ Bericht 42% gewijzigd door SiGNe op 08-01-2012 16:55:22 ]
pi_106564848
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Oja denk je.

Op straat:

****BOEM (astronaut)****BOEM en nog een, BOEM nog een****

Een nsb'er uit de buurt hoort dit en belt zoals het hoort direct de politie. De politie ontvangt de melding en stuurt er twee knapen opaf. Eenmaal aangekomen blijkt aan het afval te zien dat het inderdaad om drie levensgevaarlijke astronauten gaat. De daders zijn inmiddels al gevlogen. Surveillance in de wijk levert niks op, de agenten besluiten maar weer weg te gaan.

Ondertussen is de juwelier berooft omdat de politie bezig was met vuurwerkcriminelen opsporen.
Ze hebben maar 2 agenten op een korps?
pi_106564866
quote:
onderzoeksbureau No Ties in opdracht van de GroenLinks-raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag).
Ahh.. nevermind dan maar weer.
Who motivates the motivator?
  zondag 8 januari 2012 @ 16:47:50 #48
142400 RedFever007
pi_106564868
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:46 schreef robr0 het volgende:

[..]

jij haalt zeker alleen ziervuurwerk dat is voor mietjes
Weet je wat voor jou een goed alternatief zou zijn om je zakgeld aan te verbrassen :?

Een cursus Nederlands ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 16:47:55 #49
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106564875
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ze hebben maar 2 agenten op een korps?
Welkom in Lutjebroek.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:48:23 #50
142400 RedFever007
pi_106564888
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Welkom in Lutjebroek.
Lutjebroek heeft geen juwelier ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 16:48:50 #51
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_106564904
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef Aether het volgende:

[..]

In veel landen wordt het vuurwerk door de stad/gemeente georganiseerd.
Leuk als je in een kleine gemeente woont, waar men geen geld heeft voor dit soort evenementen...

Of dat je eerst een half uur moet fietsen voor je bij de plek bent waar ze het vuurwerk afsteken... lekker gezellig als je thuis met vrienden en familie om 12 uur wil toasten met voor de deur buren die gezellig vuurwerk afsteken, elkaar gelukkig nieuw jaar wensen etc.

Oud & Nieuw is echt zo'n moment dat buren even socializen tijdens het afsteken van vuurwerk... dat soort dingen verdwijnen ook wanneer je het allemaal centraliseert...

Nu ben ik totaal niet van het 'ons-kent-ons' en het 'bemoeien-met-de-buren', maar 1x in het jaar met zo'n gezellig sfeer erbij kan leuk zijn.
Krekker is de bom!
pi_106564908
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:47 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Ahh.. nevermind dan maar weer.
Dus iemand die opdracht geeft, heeft invloed op de resultaat van een onderzoek?
  zondag 8 januari 2012 @ 16:48:58 #53
65918 IBAZ
broeinest
pi_106564911
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:45 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

De meerderheid vindt ook dat de belasting omlaag moet en we meer moeten gaan verdienen.
Dat denk jij. Het zal je verbazen dat de meerderheid van de mensen genuanceerder denkt dan jij.
pi_106564916
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet. Uiteraard heb ik vroeger wel vuurwerk afgestoken (en dat doe ik nog steeds), maar ik heb nog nooit iets vernield. Ik ben gewoon netjes opgevoed. Ze moeten die asociale tokkies een lawinepijl op de wang binden...

Op zich ben ik er wel erg tegen om iets te verbieden waarbij slecht een klein deel de rotzooi veroorzaakt. Dan kunnen we bijna alles wel gaan verbieden.
Ze moeten diegene die overlast veroorzaken gewoon een stuk harder straffen. Zeker omdat het in deze situatie vaak om zaken/omstanders gaat die zelf niets fout hebben gedaan...
pi_106564930
Het ligt niet aan het vuurwerk, maar aan het hufterige gedrag van bepaalde mensen.
De brievenbus uit de OP kan ik ook met benzine, een honkbalknuppel of iets anders vernielen.
Ook allemaal verbieden dan?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:50:05 #56
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_106564956
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Vaak wel ja. Mag natuurlijk niet, gebeurt in de praktijk vaker dan jij waarschijnlijk beseft.
Krekker is de bom!
pi_106564959
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:44 schreef IBAZ het volgende:

[..]

2/3 van de bevolking.
2/3 van de ondervraagden in een door de SP voorgesteld onderzoek en dat is niet hetzelfde als 2/3 van de bevolking.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:50:21 #58
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_106564969
Laat ze anders eerst voetbal maar eens verbieden, dat kost pas veel :(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 8 januari 2012 @ 16:50:30 #59
142400 RedFever007
pi_106564974
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:49 schreef Oud_student het volgende:
Het ligt niet aan het vuurwerk, maar aan het hufterige gedrag van bepaalde mensen.
De brievenbus uit de OP kan ik ook met benzine, een honkbalknuppel of iets anders vernielen.
Dit inderdaad ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 16:51:29 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565018
quote:

[..]

Niet altijd. Maar die beslist wel of de uitslagen in de publiciteit komen.

En de onderzoeker kan natuurlijk ook altijd zelf graag in de publiciteit willen komen.
pi_106565040
Ik weet zeker dat meer dan 2/3e van de Nederlandse gezinnen en mensen van onder de 60 zelf vuurwerk in huis hebben gehaald dit jaar. Of we hebben een serieus bejaarden probleem of we hebben een flut onderzoekje met een niet representatieve groep ondervraagde mensen uit een of ander grachtenhuis.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:52:15 #62
65918 IBAZ
broeinest
pi_106565049
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:50 schreef Rekkie het volgende:

[..]

2/3 van de ondervraagden in een door de SP voorgesteld onderzoek en dat is niet hetzelfde als 2/3 van de bevolking.
Er zijn (ook in vorige jaren) meer onderzoeken gedaan die dezelfde trend lieten zien.
pi_106565055
quote:

[..]

Ik vind dat het op z'n minst wel gekleurd mag genoemd worden ja. En een enquete houden is geen onderzoek in mijn ogen. Komt er ook nog eens bij dat niemand weet hoe betrouwbaar zo'n bureau nou eigenlijk is.
Who motivates the motivator?
  zondag 8 januari 2012 @ 16:53:34 #64
65918 IBAZ
broeinest
pi_106565091
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik weet zeker dat meer dan 2/3e van de Nederlandse gezinnen en mensen van onder de 60 zelf vuurwerk in huis hebben gehaald dit jaar. Of we hebben een serieus bejaarden probleem of we hebben een flut onderzoekje met een niet representatieve groep ondervraagde mensen uit een of ander grachtenhuis.
Fout,
22% van de huishoudens heeft vuurwerk gekocht.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:53:52 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565105
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:53 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Fout,
Cijfers.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:54:09 #66
65918 IBAZ
broeinest
pi_106565117
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Cijfers.
22
  zondag 8 januari 2012 @ 16:54:30 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565137
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:54 schreef IBAZ het volgende:

[..]

22
Ok.
pi_106565149
quote:
8s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Laat ze anders eerst voetbal maar eens verbieden, dat kost pas veel :(
precies vuurwerk kost de maatschappij minder dan het oplevert maar die debieltjes begrijpen dat weer niet
  zondag 8 januari 2012 @ 16:55:00 #69
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106565151
quote:
Je kunt er beter camera's op plakken, dan zie je ook nog eens welke linkmiegel de dader is!
pi_106565174
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:54 schreef robr0 het volgende:

[..]

precies vuurwerk kost de maatschappij minder dan het oplevert maar die debieltjes begrijpen dat weer niet
jij kost de maatschappij meer dan je oplevert.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:55:58 #71
142400 RedFever007
pi_106565180
Als men het echt wil weten houd je een referendum hierover. Weten we het voor eens en altijd ,want inderdaad: alle onderzoeken, zoals bijvoorbeeld in de OP, zijn nogal "gekleurd" ingestoken en met een bepaalde uitkomst in gedachten uitgevoerd :{
pi_106565206
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef SiGNe het volgende:
Heeft geen enkele zin..

Volgens mij is er alleen iets tegen te doen als er bij vuurwerkhandelaren in Europa identificatie verplicht wordt en je alleen iets kan kopen als je in het land woont waar de handelaar zijn winkel(s) heeft en er boetes worden uitgedeeld aan handelaren die aan buitenlanders verkopen.
2/3 is geen 75%
  zondag 8 januari 2012 @ 16:57:11 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565223
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:55 schreef RedFever007 het volgende:
Als men het echt wil weten houd je een referendum hierover. Weten we het voor eens en altijd ,want inderdaad: alle onderzoeken, zoals bijvoorbeeld in de OP, zijn nogal "gekleurd" ingestoken en met een bepaalde uitkomst in gedachten uitgevoerd :{
Dit is nou inderdaad echt iets voor een referendum.
pi_106565252
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jij kost de maatschappij meer dan je oplevert.
vervuil dit topic niet met je op de man posts idioot als je wilt vechten stuur me maar een bericht
pi_106565258
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:53 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Fout,
Dat is raar... Ik keek met oud en nieuw even buiten om me heen en alleen de mensen uit dat ene huis die toch nooit buiten komen hadden geen eigen vuurwerk en wij waren van de mensen met vuurwerk de enigen die het spul niet uit België of Duitsland hadden. Zelfs al het bezoek dat was gekomen had eigen spullen. Ik woon trouwens in een dorp en niet een of andere tokkie buurt.
pi_106565466
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is raar... Ik keek met oud en nieuw even buiten om me heen en alleen de mensen uit dat ene huis die toch nooit buiten komen hadden geen eigen vuurwerk en wij waren van de mensen met vuurwerk de enigen die het spul niet uit België of Duitsland hadden. Zelfs al het bezoek dat was gekomen had eigen spullen. Ik woon trouwens in een dorp en niet een of andere tokkie buurt.
Maar jouw straat is toch niet representatief voor heel Nederland?

Als allebei je buren op tennis zitten, wil dat niet zeggen dat 100% van de Nederlanders op tennis zit.
pi_106565556
Enquetes zijn sowieso bijna nooit betrouwbaar. Laat staan het panel van Maurice de Hond. :') En al helemaal als een dergelijk onderzoek wordt gedaan in opdracht van de grootste tegenstanders van vuurwerk in Nederland!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 8 januari 2012 @ 17:06:17 #78
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106565580
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:03 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Als allebei je buren op tennis zitten, wil dat niet zeggen dat 100% van de Nederlanders op tennis zit.
Daarom is de betrouwbaarheid van een dergelijk onderzoek ook zo discutabel.

Who cares wat een enquete door een commercieel bedrijf voor uitslag geeft over wat mensen denken over vuurwerk. Als dat de leidraad zou zijn is het einde zoek.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:06:31 #79
65918 IBAZ
broeinest
pi_106565587
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/internet(...)jft-iets-achter.html
pi_106565667
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:03 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Nee maar toen ik van me werk kwam fietsen leek do horizon al op Eindhoven uit de Band of Brothers... Het zal wel komen doordat boeren allemaal lomp en evil zijn :') In de randstad zijn ze tenminste goed bezig met hun 22% :')
  zondag 8 januari 2012 @ 17:09:04 #81
65918 IBAZ
broeinest
pi_106565692
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Daarom is de betrouwbaarheid van een dergelijk onderzoek ook zo discutabel.

Who cares wat een enquete door een commercieel bedrijf voor uitslag geeft over wat mensen denken over vuurwerk. Als dat de leidraad zou zijn is het einde zoek.
Wat er ook onderzocht en gepubliceerd wordt, jij blijft bij je eigen interpretatie van de werkelijkheid.
pi_106565732
quote:
Ik weet genoeg van statistiek om te weten dat 1600 mensen totaal niet representatief of in de buurt van significant komt.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:11:49 #83
65918 IBAZ
broeinest
pi_106565813
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik weet genoeg van statistiek om te weten dat 1600 mensen totaal niet representatief of in de buurt van significant komt.
De boodschap bevalt jou niet.
pi_106565890
quote:

[..]

Oh dat kan echt wel.

http://www.allesovermarktonderzoek.nl/Extra/Steekproef.aspx
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_106565902
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee maar toen ik van me werk kwam fietsen leek do horizon al op Eindhoven uit de Band of Brothers... Het zal wel komen doordat boeren allemaal lomp en evil zijn :') In de randstad zijn ze tenminste goed bezig met hun 22% :')
Maar kijk, stel dat er in plaats X 100.000 mensen wonen, en 22% van de huishoudens steekt vuurwerk af (een huishouden heeft 2.23 personen dus er zijn genoeg huishoudens waarin meerdere mensen vuurwerk afsteken) - laten we zeggen dat 30% van de inwoners dan wat afsteekt. Dan heb je in die plaats dus 30.000 mensen die vuurwerk afsteken. Dan lijkt het al snel op een warzone, die 70.000 anderen zie je niet ;)

Ik heb als kind/puber ook heel wat afgestoken hoor, maar op een gegeven moment raak je daar overheen. Net zoals de vrienden van m'n leeftijd. Zo gaat dat.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:14:26 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106565912
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:09 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Wat er ook onderzocht en gepubliceerd wordt, jij blijft bij je eigen interpretatie van de werkelijkheid.
Vasthouden aan een enkel 'onderzoek' onder 1600 stemmers is hetzelfde.

Er zijn ook wel eens 1600 mensen die op een FOK! poll stemmen, is dat ook een goed onderzoek?
pi_106565926
dus we worden het eerste land dat geen vuurwerk meer afsteekt in de wereld :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_106565955
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:14 schreef eight het volgende:
Consumentenvuurwerk.

Dat is wel op meer plaatsen verboden. De grote vuurwerkshows zullen wel doorgaan.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 8 januari 2012 @ 17:17:03 #89
65918 IBAZ
broeinest
pi_106566039
quote:

[..]

AMSTERDAM – Meer dan vier op de vijf Nederlanders (81 procent) steken dit jaar geen vuurwerk af met oud en nieuw. Dat zijn er meer dan vorig jaar. Degenen die wel vuurwerk kopen, geven daar bovendien gemiddeld per persoon minder geld aan uit, 45 euro tegen 47 euro vorig jaar.
Dat blijkt uit een peiling van ING onder meer dan 104.000 respondenten. Vorig jaar ging volgens de vuurwerkbranche nog voor 65 miljoen euro aan consumentenvuurwerk de lucht in. Dat zal dit jaar minder zijn, onder meer als gevolg van de sombere economische vooruitzichten, voorspelt het ING Economisch Bureau.
Bron : http://www.ed.nl/nieuws/a(...)met-oud-en-nieuw.ece

Zijn dit genoeg respondenten?
  zondag 8 januari 2012 @ 17:18:00 #90
65918 IBAZ
broeinest
pi_106566087
quote:
Wij zijn één van de weinige volken die met O&N zelf vuurwerk (mogen) afsteken.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:18:40 #91
142400 RedFever007
pi_106566122
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Consumentenvuurwerk.

Dat is wel op meer plaatsen verboden. De grote vuurwerkshows zullen wel doorgaan.
Stel dat er inderdaad vuurwerkshows komen per gemeente

Dat zou dan betekenen dat mensen die nu geen enkele euro uitgeven aan vuurwerk dat straks indirect wel gaan doen ook al zitten ze daaar niet op te wachten. Daar komt nog bij dat het helemaal niet gezegd is dat er minder schade zal komen. Consumentenvuurwerk levert maar een klein deel van alle schade op. een brievenbus blaas je echt niet op met een kosmonautje bijvoorbeeld. Zolang het mogelijk is enorme hoeveelheden illegaal vuurwerk Nederland binnen te krijgen dat gebruikt wordt voor sloop/vernieldoeleinden gaat eerder meer dan minder kosten voor de gemeenschap
pi_106566138
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:44 schreef IBAZ het volgende:

[..]

2/3 van de bevolking.
nee 2/3 van de mensen in het onderzoek, niet de bevolking.
pi_106566143
Mooi, hopelijk was 2012 het laatste jaar dat met consumentenvuurwerk is ingeluid :Y .
  zondag 8 januari 2012 @ 17:19:15 #94
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106566148
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef IBAZ het volgende:

[..]

We zijn dan ook een exemplair volk.
pi_106566160
:D Arno Bonte als opdrachtgever. Wie neemt dit onderzoek nog serieus? En al zou een meerderheid voor zijn, de politiek is er in mijn ogen om zowel aan de wensen van meerderheid als van minderheid tegemoet te komen. Bescherming van minderheden tegen de dictatuur van de meerderheid is essentieel in een democratie.
pi_106566194
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef IBAZ het volgende:

[..]

we zijn ook een van de weinige volken die sinterklaas vieren, wat je is punt?
  zondag 8 januari 2012 @ 17:20:21 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_106566202
quote:
13s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
Walgelijk. Die clubjes struinen die onderzoeksbureaus af tot ze een voor hen positief resultaat krijgen.

Onafhankelijk onderzoek, opdracht gegevens door GL. Dan nog onafhankelijk durven noemen. Van te voren stond het resultaat al vast. Ik durf te wedden dat tussen de ondervraagden geen enkele jongere zit, terwijl dat toch ook echt mensen zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Kom jij nooit meer coke en pillen tegen terwijl de grenzen dicht zijn?

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef RedFever007 het volgende:

Lijkt mij ook niet. In Nederland enkel een verbod opstellen? Dan ga je toch lekker even 2 uurtjes naar Belgie rijden. Grensovergangen zijn er veel te veel en de stasi (aivd, politie) gaat echt niet iedere NL auto volgen die uit NL naar Belgie rijdt en terug.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Welkom in Lutjebroek.
Ff dimmen jij, het is wel West - Friesland

quote:
Juist, het is niet het vuurwerk het is het bepaalde kutvolk wat het doet. Dan maar verbieden is wel heel makkelijk. Pak dat volk aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_106566211
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:11 schreef IBAZ het volgende:

[..]

De boodschap bevalt jou niet.
Iets niet kopen is niet hetzelfde als voor een verbod zijn dus de boodschap is totaal irrelevant. Aantal abortussen neemt ook af in Nederland dus moeten we dat ook maar verboden maken want mensen die geen abortus nemen zijn tegen!!! Goede logica toch?
  zondag 8 januari 2012 @ 17:21:25 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106566255
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:17 schreef IBAZ het volgende:

[..]

AMSTERDAM – Meer dan vier op de vijf Nederlanders (81 procent) steken dit jaar geen vuurwerk af met oud en nieuw. Dat zijn er meer dan vorig jaar. Degenen die wel vuurwerk kopen, geven daar bovendien gemiddeld per persoon minder geld aan uit, 45 euro tegen 47 euro vorig jaar.
Dat blijkt uit een peiling van ING onder meer dan 104.000 respondenten. Vorig jaar ging volgens de vuurwerkbranche nog voor 65 miljoen euro aan consumentenvuurwerk de lucht in. Dat zal dit jaar minder zijn, onder meer als gevolg van de sombere economische vooruitzichten, voorspelt het ING Economisch Bureau.
Bron : http://www.ed.nl/nieuws/a(...)met-oud-en-nieuw.ece

Zijn dit genoeg respondenten?
Dat lijkt er meer op.

Het probleem is alleen dat dit verder weinig te maken heeft met het vuurwerkverbod an sich. Ik heb bijvoorbeeld zelf ook geen vuurwerk afgestoken dit jaar, maar ben tegen een verbod.

Nederland verdeeld over vuurwerkverbod

Hier is een meerderheid tegen een verbod. Je kunt natuurlijk Maurice de Hond in twijfel trekken, maar in ieder geval is hij redelijk onafhankelijk. En gebruikt een zelfde soort steekproef als jouw link.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:21:49 #100
65918 IBAZ
broeinest
pi_106566271
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

we zijn ook een van de weinige volken die sinterklaas vieren, wat je is punt?
quote:
Antwoord op deze inbreng.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')