Maar jouw straat is toch niet representatief voor heel Nederland?quote:Op zondag 8 januari 2012 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is raar... Ik keek met oud en nieuw even buiten om me heen en alleen de mensen uit dat ene huis die toch nooit buiten komen hadden geen eigen vuurwerk en wij waren van de mensen met vuurwerk de enigen die het spul niet uit België of Duitsland hadden. Zelfs al het bezoek dat was gekomen had eigen spullen. Ik woon trouwens in een dorp en niet een of andere tokkie buurt.
Daarom is de betrouwbaarheid van een dergelijk onderzoek ook zo discutabel.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Maar jouw straat is toch niet representatief voor heel Nederland?
Als allebei je buren op tennis zitten, wil dat niet zeggen dat 100% van de Nederlanders op tennis zit.
http://www.nu.nl/internet(...)jft-iets-achter.htmlquote:Op zondag 8 januari 2012 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is raar... Ik keek met oud en nieuw even buiten om me heen en alleen de mensen uit dat ene huis die toch nooit buiten komen hadden geen eigen vuurwerk en wij waren van de mensen met vuurwerk de enigen die het spul niet uit België of Duitsland hadden. Zelfs al het bezoek dat was gekomen had eigen spullen. Ik woon trouwens in een dorp en niet een of andere tokkie buurt.
Nee maar toen ik van me werk kwam fietsen leek do horizon al op Eindhoven uit de Band of Brothers... Het zal wel komen doordat boeren allemaal lomp en evil zijnquote:Op zondag 8 januari 2012 17:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Maar jouw straat is toch niet representatief voor heel Nederland?
Als allebei je buren op tennis zitten, wil dat niet zeggen dat 100% van de Nederlanders op tennis zit.
Wat er ook onderzocht en gepubliceerd wordt, jij blijft bij je eigen interpretatie van de werkelijkheid.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Daarom is de betrouwbaarheid van een dergelijk onderzoek ook zo discutabel.
Who cares wat een enquete door een commercieel bedrijf voor uitslag geeft over wat mensen denken over vuurwerk. Als dat de leidraad zou zijn is het einde zoek.
Ik weet genoeg van statistiek om te weten dat 1600 mensen totaal niet representatief of in de buurt van significant komt.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:06 schreef IBAZ het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/internet(...)jft-iets-achter.html
De boodschap bevalt jou niet.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet genoeg van statistiek om te weten dat 1600 mensen totaal niet representatief of in de buurt van significant komt.
Oh dat kan echt wel.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet genoeg van statistiek om te weten dat 1600 mensen totaal niet representatief of in de buurt van significant komt.
Maar kijk, stel dat er in plaats X 100.000 mensen wonen, en 22% van de huishoudens steekt vuurwerk af (een huishouden heeft 2.23 personen dus er zijn genoeg huishoudens waarin meerdere mensen vuurwerk afsteken) - laten we zeggen dat 30% van de inwoners dan wat afsteekt. Dan heb je in die plaats dus 30.000 mensen die vuurwerk afsteken. Dan lijkt het al snel op een warzone, die 70.000 anderen zie je nietquote:Op zondag 8 januari 2012 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee maar toen ik van me werk kwam fietsen leek do horizon al op Eindhoven uit de Band of Brothers... Het zal wel komen doordat boeren allemaal lomp en evil zijnIn de randstad zijn ze tenminste goed bezig met hun 22%
Vasthouden aan een enkel 'onderzoek' onder 1600 stemmers is hetzelfde.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:09 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wat er ook onderzocht en gepubliceerd wordt, jij blijft bij je eigen interpretatie van de werkelijkheid.
Consumentenvuurwerk.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:14 schreef eight het volgende:
dus we worden het eerste land dat geen vuurwerk meer afsteekt in de wereld
AMSTERDAM – Meer dan vier op de vijf Nederlanders (81 procent) steken dit jaar geen vuurwerk af met oud en nieuw. Dat zijn er meer dan vorig jaar. Degenen die wel vuurwerk kopen, geven daar bovendien gemiddeld per persoon minder geld aan uit, 45 euro tegen 47 euro vorig jaar.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wij zijn één van de weinige volken die met O&N zelf vuurwerk (mogen) afsteken.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:14 schreef eight het volgende:
Stel dat er inderdaad vuurwerkshows komen per gemeentequote:Op zondag 8 januari 2012 17:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Consumentenvuurwerk.
Dat is wel op meer plaatsen verboden. De grote vuurwerkshows zullen wel doorgaan.
We zijn dan ook een exemplair volk.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wij zijn één van de weinige volken die met O&N zelf vuurwerk (mogen) afsteken.
we zijn ook een van de weinige volken die sinterklaas vieren, wat je is punt?quote:Op zondag 8 januari 2012 17:18 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wij zijn één van de weinige volken die met O&N zelf vuurwerk (mogen) afsteken.
quote:Op zondag 8 januari 2012 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
Walgelijk. Die clubjes struinen die onderzoeksbureaus af tot ze een voor hen positief resultaat krijgen.
Onafhankelijk onderzoek, opdracht gegevens door GL. Dan nog onafhankelijk durven noemen. Van te voren stond het resultaat al vast. Ik durf te wedden dat tussen de ondervraagden geen enkele jongere zit, terwijl dat toch ook echt mensen zijn.
Kom jij nooit meer coke en pillen tegen terwijl de grenzen dicht zijn?quote:Op zondag 8 januari 2012 16:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De grenzen dichtgooien is dan de enkele optie
Lijkt mij ook niet. In Nederland enkel een verbod opstellen? Dan ga je toch lekker even 2 uurtjes naar Belgie rijden. Grensovergangen zijn er veel te veel en de stasi (aivd, politie) gaat echt niet iedere NL auto volgen die uit NL naar Belgie rijdt en terug.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef RedFever007 het volgende:
Het zijn meer die tyfusmongolen die al begin november dat illegale knalspul gaan afsteken in de straat![]()
Helaas helpt een vuurwerkverbod daar niet tegen
Ff dimmen jij, het is wel West - Frieslandquote:
Juist, het is niet het vuurwerk het is het bepaalde kutvolk wat het doet. Dan maar verbieden is wel heel makkelijk. Pak dat volk aan.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:49 schreef Oud_student het volgende:
Het ligt niet aan het vuurwerk, maar aan het hufterige gedrag van bepaalde mensen.
De brievenbus uit de OP kan ik ook met benzine, een honkbalknuppel of iets anders vernielen.
Ook allemaal verbieden dan?
Iets niet kopen is niet hetzelfde als voor een verbod zijn dus de boodschap is totaal irrelevant. Aantal abortussen neemt ook af in Nederland dus moeten we dat ook maar verboden maken want mensen die geen abortus nemen zijn tegen!!! Goede logica toch?quote:
Dat lijkt er meer op.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:17 schreef IBAZ het volgende:
[..]
AMSTERDAM – Meer dan vier op de vijf Nederlanders (81 procent) steken dit jaar geen vuurwerk af met oud en nieuw. Dat zijn er meer dan vorig jaar. Degenen die wel vuurwerk kopen, geven daar bovendien gemiddeld per persoon minder geld aan uit, 45 euro tegen 47 euro vorig jaar.
Dat blijkt uit een peiling van ING onder meer dan 104.000 respondenten. Vorig jaar ging volgens de vuurwerkbranche nog voor 65 miljoen euro aan consumentenvuurwerk de lucht in. Dat zal dit jaar minder zijn, onder meer als gevolg van de sombere economische vooruitzichten, voorspelt het ING Economisch Bureau.
Bron : http://www.ed.nl/nieuws/a(...)met-oud-en-nieuw.ece
Zijn dit genoeg respondenten?
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
we zijn ook een van de weinige volken die sinterklaas vieren, wat je is punt?
Antwoord op deze inbreng.....quote:Op zondag 8 januari 2012 17:14 schreef eight het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |