De taak van een politicus is ook uitleggen aan het volk waarom er bepaalde keuzes en consessies gedaan worden. Ook al is het van den zotten dat het moet, maar het is wel netjes om even aan de mensen die het niet begrijpen uit te leggen waarom de Koningin er zo bij loopt.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
Maar nee, de minister gaat in geuren en kleuren uitleggen waarom het van respect getuigt dat Beatrix zich zo kleedt, enzovoort.
Je kunt hem ook niet negeren. Dan gaan er ook veel mensen zitten 'zie-je-wel'-len.quote:Gevolg: Wilders bepaalt de agenda en ziet dat iedereen in de stress schiet wanneer hij iets twittert. Doel bereikt.
Nee, hij schopt alleen maar tegen die hoofdbedekking aan als het om de islam gaat, hoofdbedekking icm iedere andere religie is geen probleem.quote:Op maandag 9 januari 2012 08:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dát iets is om vooraleerst te laten bepalen door de betrokken mensen, dus de moslim-mannen en hun vrouwen? En dit hangt samen met nog veel meer dingen, ondanks dat Wilders de hoofdbedekking consequent er uit haalt om tegenaan te kunnen schoppen. Het is onderdeel van een gevestigde religie, die zelfs een deel historie deelt met het christendom, en het zou Wilders sieren om dat eens tussen zijn oren te knopen, en zich te richten op de reële problemen in ons land, niet op de non-issues die hij zelf creëert.
Ik zeg niet dat er niet op enig moment uitleg moet worden gegeven, ik stel de snelheid en de wijze waarop ter discussie. Als het om een groot onderwerp gaat, iets dat voor Nederland van levensbelang is, snap ik best dat Rosenthal onmiddellijk reageert. Maar het gaat hier om een doekje, meer niet. Waarom grijpt de minister niet de kans om dit onderwerp impliciet tot onbelangrijk te betitelen, door gewoon te zeggen dat hij de kamervragen t.z.t. zal beantwoorden?quote:Op maandag 9 januari 2012 10:53 schreef SicSicSics het volgende:
De taak van een politicus is ook uitleggen aan het volk waarom er bepaalde keuzes en consessies gedaan worden. Ook al is het van den zotten dat het moet, maar het is wel netjes om even aan de mensen die het niet begrijpen uit te leggen waarom de Koningin er zo bij loopt.
Is dat zo? Kun je Wilders werkelijk niet negeren? Door zo snel met antwoorden te komen, wekken de RVD en minister Rosenthal ook een bepaalde indruk, namelijk dat deze zaak zo belangrijk is dat er onmiddellijk reactie op nodig is.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:53 schreef SicSicSics het volgende:
Je kunt hem ook niet negeren. Dan gaan er ook veel mensen zitten 'zie-je-wel'-len. Je kunt hem het beste in (kinderlijke) duidelijke woorden uitleggen waarom het netjes is om je als een goede gast te gedragen, misschien dat er dan toch een deel van de mensen inziet dat het een domme opmerking was van Wilders en dat ze beter hadden moeten weten.
Ik zou hem ook elke keer snel op zijn nummer willen zetten als dat kan. Maar je hebt een punt, zal wel zo bedacht zijn door een communicatiestrateeg...quote:Op maandag 9 januari 2012 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zeg niet dat er niet op enig moment uitleg moet worden gegeven, ik stel de snelheid en de wijze waarop ter discussie. Als het om een groot onderwerp gaat, iets dat voor Nederland van levensbelang is, snap ik best dat Rosenthal onmiddellijk reageert. Maar het gaat hier om een doekje, meer niet. Waarom grijpt de minister niet de kans om dit onderwerp impliciet tot onbelangrijk te betitelen, door gewoon te zeggen dat hij de kamervragen t.z.t. zal beantwoorden?
Dat Wilders (en consorten) wat geduld mogen hebben ben ik met je eens. Maar je kunt hem niet negeren. Je moet hem ook niet (te) serieus nemen, maar negeren kan je hem niet. Mijns inziens.quote:Is dat zo? Kun je Wilders werkelijk niet negeren? Door zo snel met antwoorden te komen, wekken de RVD en minister Rosenthal ook een bepaalde indruk, namelijk dat deze zaak zo belangrijk is dat er onmiddellijk reactie op nodig is.
Wilders en zijn fanclub moeten soms ook maar eens wat geduld kunnen opbrengen...
Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die dit soort Twitterberichten volgen en dan zelfs officieele instanties die dan ook nog met een officieele verklaring komen. Ik zou zeggen, als je al wilt reageren twitter gewoon wat terug in de sfeer van "doe eens normaal man".quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
De hypocrisie van Wilders was al aan de kaak gesteld, maar er is nog wat anders wat me in deze zaak opvalt. Het Orakel van Venlo twittert iets en meteen schiet iedereen in de houding.
Waarom geeft de RVD eigenlijk een verklaring af over de kledingkeuze van Beatrix en Máxima? Had de RVD niet gewoon kunnen volstaan met de opmerking "geen commentaar"....
Waarom voelt minister Rosenthal zich geroepen om ter plekke een statement af te geven. Waarom reageert hij niet gewoon met de woorden: Ik neem kennis van het feit dat de heer Wilders kamervragen heeft gesteld. Ik zal deze na mijn terugkomst in Nederland lezen en beantwoorden.
Maar nee, de minister gaat in geuren en kleuren uitleggen waarom het van respect getuigt dat Beatrix zich zo kleedt, enzovoort. Gevolg: Wilders bepaalt de agenda en ziet dat iedereen in de stress schiet wanneer hij iets twittert. Doel bereikt.
In de politiek hoef je bijna nooit consequent te zijn, maar wel altijd pragmatisch en opportunistisch en dat geldt niet alleen voor de PVV.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Maar wat ik niet begrijp is dat de heer Wilders de Hare Majesteits constitutionele taken wil ontnemen, terwijl hij tegelijkertijd elk moment aangrijpt om Hare Majesteit te gebruiken in zijn politieke spelletjes.
Mensen mogen er ook met een broekpak + hoofddoek naar binnen. Dus, ze hadden ook eigen bedekkende kleding kunnen dragen en daarbij een hoofddoek.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:24 schreef Leandra het volgende:
Als jij de regels van die moskee niet wilt begrijpen dan ga je er toch fijn niet heen?!
Ze hebben met hun garderobe keuze misschien rekening gehouden met de dag-agenda?quote:Op maandag 9 januari 2012 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen mogen er ook met een broekpak + hoofddoek naar binnen. Dus, ze hadden ook eigen bedekkende kleding kunnen dragen en daarbij een hoofddoek.
Die gewaden slaan, m.i., nergens op. Daarbij zijn die niet verplicht.
Dan hadden ze iets anders moeten aantrekken dat de knieën en enkels bedekt, maar Beatrix en Maxima hebben voor deze outfits gekozen.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen mogen er ook met een broekpak + hoofddoek naar binnen. Dus, ze hadden ook eigen bedekkende kleding kunnen dragen en daarbij een hoofddoek.
Die gewaden slaan, m.i., nergens op. Daarbij zijn die niet verplicht.
Na het moskeebezoek gingen ze terug naar het hotel om zich om te kleden, en ik vermoed dat dat omkleden in deze alleen het verwijderen van 1 kledinglaag was.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze hebben met hun garderobe keuze misschien rekening gehouden met de dag-agenda?
Wilders mag zeiken , ageren wat hij wil.quote:Over die hoofddoek moet men, Wilders, ook niet zeiken. Hij wil ook dat buitenlanders zich hier aanpassen aan onze wetten en regels.
Er waren ook kamervragen he, die moeten wel beantwoord worden.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die dit soort Twitterberichten volgen en dan zelfs officieele instanties die dan ook nog met een officieele verklaring komen.
Maar niet op zondag, sterker nog; als het goed is dan weet gedoogpartij SGP pas sinds vandaag dat er een hoofddoekdrama is.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er waren ook kamervragen he, die moeten wel beantwoord worden.
de SGP en de vrijheid van godsdienst.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar niet op zondag, sterker nog; als het goed is dan weet gedoogpartij SGP pas sinds vandaag dat er een hoofddoekdrama is.
En die zijn nogal sterk op de vrijheid van godsdienst dus die zullen er weinig op tegen hebben.
Wat een vrijheid!quote:Waar staat de SGP voor?
De SGP is vóór politiek volgens Bijbelse waarden en normen. Zij komt op voor de christelijke cultuur en traditie in Nederland. Een land waar het leven beschermd wordt, het gezin geborgenheid ervaart en mensen omzien naar elkaar. Een land waar de zondag rustdag is, waar mensen zich veilig voelen en waarin de overheid vrijheid van burgers waarborgt. De SGP stáát ervoor.
www.sgp.nl
Mensen die dat zeggen brengen onze cultuur historische identiteit in gevaar!quote:Op maandag 9 januari 2012 12:39 schreef DrMabuse het volgende:
Het Oranjehuis (en alles wat ermee samenhangt) is debiel.
quote:Op maandag 9 januari 2012 13:11 schreef Elfletterig het volgende:
Zelfs het rechtse Elsevier neemt nadrukkelijk afstand van de opstelling van Wilders en betitelt deze als dom: http://www.elsevier.nl/we(...)-reactie-Wilders.htm
deze zin snap ik niet, moet denk ik belangrijk zijnquote:Een hoofddoek in een moskee is voor een vrouw net zo onbelangrijk als het uittrekken van de schoenen. Dat begrijpt iedere Nederlander met een beetje verstand.
Heb het artikel niet gelezen maar is dat niet omdat tegen het Koningshuis aangeschopt wordt? Voor velen is dat nog heilig.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:11 schreef Elfletterig het volgende:
Zelfs het rechtse Elsevier neemt nadrukkelijk afstand van de opstelling van Wilders en betitelt deze als dom: http://www.elsevier.nl/we(...)-reactie-Wilders.htm
quote:"Wie naar een godshuis gaat, past zich aan de gewoonten en conventies aan. Of dat nu een synagoge, kathedraal of moskee is", aldus minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken. Het niet dragen van een hoofddoek was geen optie, aldus de minister. "Dan had je de uitnodiging om naar de moskee te gaan niet moeten aannemen.”
Het merendeel van de mensen die reageert lijkt het niet eens te zijn met de schrijver.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:11 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Eddy Eddy In het Veld op maandag 9 januari 2012 12:03
Bij een tegenbezoek aan Nederland ook een bezoek afleggen aan de portugese synagoge en dan allemaal- en met allemaal bedoel ik zowel onze kroonprins als de islamitische gasten- een keppeltje op. Dit uit respect voor een van de wortels van onze westerse beschaving.
Zo heilig is dat niet meer hoor.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb het artikel niet gelezen maar is dat niet omdat tegen het Koningshuis aangeschopt wordt? Voor velen is dat nog heilig.
Nee, omdat het om 's lands wijs, 's lands eer gaat. Zo groot is het stukje trouwens nietquote:Op maandag 9 januari 2012 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Heb het artikel niet gelezen maar is dat niet omdat tegen het Koningshuis aangeschopt wordt? Voor velen is dat nog heilig.
Ah, het signaal om de popcorn klaar te zetten.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap het probleem niet. Ik vind dit juist een mooie geste, ze bereid ons voor op wat sowieso komen gaat.²
Ik bedoelde eigenlijk op dit moment negeren, dus gedurende het staatsbezoek. De koningin is daar, samen met een Nederlandse delegatie. De verantwoordelijkheid voor de handel en wandel van de koningin ligt bij het kabinet, in eerste instantie de minister-president.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:39 schreef SicSicSics het volgende:
Dat Wilders (en consorten) wat geduld mogen hebben ben ik met je eens. Maar je kunt hem niet negeren. Je moet hem ook niet (te) serieus nemen, maar negeren kan je hem niet. Mijns inziens.
Je onderschat hier twee dingen. Ten eerste is daar de Twitter-strategie van Wilders. Hij volgt zelf niemand, hij reageert verder ook nergens op. Het is allemaal eenrichtingsverkeer.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:42 schreef Oud_student het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die dit soort Twitterberichten volgen en dan zelfs officieele instanties die dan ook nog met een officieele verklaring komen. Ik zou zeggen, als je al wilt reageren twitter gewoon wat terug in de sfeer van "doe eens normaal man".
Dat zou inderdaad wat beter zijn,quote:Op maandag 9 januari 2012 13:18 schreef ZodiaX het volgende:
Ben zelf PVV stemmer en ik vind het ook dom.
Wilders had beter kunnen zeggen als reactie:
De koningin past zich aan als ze in een ander land/cultuur is, kunnen menige nog wat van leren.
Het artikel brengt een duidelijk onderscheid aan tussen zaken waar Wilders (volgens hun) een punt heeft en zaken waar hij te ver doorslaat. En dat zijn niet alleen zaken die het koningshuis aangaan.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Anders gezegd: Bea heeft dus respect voor een cultuur dat vrouwen onderdrukt.quote:Op maandag 9 januari 2012 07:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat maken sommige mensen zich druk om een hoofddoek op Beatrix. Het is in mijn ogen gewoon zeer respectvol om dit te doen.
Ik schaam me als echte Nederlander dood voor jouw "cultuur dat".quote:Op maandag 9 januari 2012 13:39 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Anders gezegd: Bea heeft dus respect voor een cultuur dat vrouwen onderdrukt.Juist ja.
Ik vind het van de zotte en schaam me (als echte republikein ook nog) dood...
Je zult er mee moeten leven en uiteindelijk hiervoor verantwoording moeten afleggenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het Vaticaan bezocht. Met bedekte schouders en lange rok. Nu steun ik kindermisbruik.
Drie weesgegroetjes en een aflaat.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:59 schreef Oud_student het volgende:
Je zult er mee moeten leven en uiteindelijk hiervoor verantwoording moeten afleggen
Nee, Bea is niet disrespectvol naar een GODSDIENST. Geen hoofddoek dragen in zo'n moskee is net zo iets als in je blote bast een Katholieke kerk ingaan. Dit heeft geen zak te maken met een cultuur of het onderschrijven van onderdrukking ofzo.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:39 schreef 100% Tukker het volgende:
Anders gezegd: Bea heeft dus respect voor een cultuur dat vrouwen onderdrukt.![]()
Ik hoop dat die lange rok een beetje modieus was.... anders vind ik het zeker in jouw geval wel discutabel dat je toch gegaan bent.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het Vaticaan bezocht. Met bedekte schouders en lange rok. Nu steun ik kindermisbruik.
Ik had me er toch een décolleté! Het was zo'n gekreukte bloemenjurk die begin nineties even hipperdepip waren.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:02 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop dat die lange rok een beetje modieus was.... anders vind ik het zeker in jouw geval wel discutabel dat je toch gegaan bent.
BS, dat zou je nog kunnen stellen als ze haar hele staatsbezoek daar gesluierd over straat zou gaan, maar het gaat alleen om een moskeebezoek, en bij het bezoeken van die moskee moet je je aan een aantal regels houden en anders bezoek je die moskee toch lekker niet?!quote:Op maandag 9 januari 2012 13:39 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Anders gezegd: Bea heeft dus respect voor een cultuur dat vrouwen onderdrukt.Juist ja.
Ik vind het van de zotte en schaam me (als echte republikein ook nog) dood...
In Rome op zaterdag vasten, in Milaan niet.... hoe zich dat vertaalt naar de mode kan ik niet inschatten.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik had me er toch een décolleté! Het was zo'n gekreukte bloemenjurk die begin nineties even hipperdepip waren.
When in Rome, dress fashionable! Of was dat Milaan?
Want heel Nederland is een kerk waar je geen hoofdbedekking op mag hebben?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die theedoeken doen hun ding hier ook niet af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |