http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/Frits.aspxquote:BIOGRAFIE FRITS
Frits Huffnagel (1968) is VVD-politicus, TV-commentator en radio-presentator.
Frits begon in 1987 de studie politicologie aan de Vrije Universiteit met als afstudeerrichting politieke communicatie en informatie. Tijdens zijn studie werkte hij bij de jongerenafdeling van Veronica, waar hij rapportages maakte voor het radioprogramma: 'Club Veronica Trend'. Later werkte hij als redacteur voor Nieuwsradio Veronica. Ook liep hij stage bij de Teldersstichting, het wetenschappelijk bureau van de VVD.
Na zijn studie te hebben afgerond vervulde hij zijn dienstplicht in Den Helder als docent Fundamentele Voorlichting bij de Koninklijke Marine met als rang luitenant-ter-zee.
In 1997 kreeg Huffnagel landelijke bekendheid als panellid van het VARA debatprogramma Het Lagerhuis. In 1998 werd hij lid van de Amsterdamse gemeenteraad voor de VVD.
In maart 2002 werd hij door de VVD-fractie unaniem gekozen tot fractievoorzitter en daarmee woordvoerder Openbare Orde en Veiligheid. Later werd hij wethouder.
Frits behoorde ook tot het VVD-campagneteam voor de Tweede Kamerverkiezingen van januari 2003. Hij schreef speeches voor Gerrit Zalm en bereidde hem voor op televisieoptredens.
Belangrijkste wapenfeit van Huffnagel als wethouder was de introductie van de nieuwe citymarketingstrategie onder het motto I amsterdam.
In het voorjaar van 2006 was hij campagneleider van Mark Rutte, tijdens de interne strijd om het lijsttrekkerschap van de VVD. Rutte versloeg in die campagne Rita Verdonk.
Op 20 april 2006 werd hij benoemd tot wethouder Citymarketing, Internationale Zaken, ICT en Organisatie in de gemeente Den Haag.
In 2010 werd Den Haag uitgeroepen tot evenementenstad van het jaar. Ook de prijs voor de beste Citymarketing van Nederland ging naar Den Haag. Huffnagel vertelde de prijzen te zien als een kroon op zijn werk.
Bij de collegevorming in 2010, waarbij de VVD een zetel moest inleveren, viel Huffnagel buiten de boot. Op 1 mei 2011 maakte hij bekend dat hij per 18 mei 2011 opstapt als gemeenteraadslid om zich te concentreren op zijn eigen bedrijf. Sinds enige tijd is Frits te horen als presentator op radio en TV.
Geen ideequote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Waarom heeft Frits als enige een achternaam gekregen?
Ik vind dat een beetje een zwakke theorie. ik bedoel, die vrijstellingen zouden ook best op een andere manier nog het spel ingebracht kunnen worden. Lijkt me sterk dat ze niet ook een plan B voor het tweede spel hadden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:49 schreef jcdragon het volgende:
Marion Pauw had hem toch ook in het vizier. Als hij de vrijstellingen niet zou vinden, zou de paintball opdracht niet doorgaan. Maar ja, Marion is er uit.
Nu hebben ze er allemaal een.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Waarom heeft Frits als enige een achternaam gekregen?
Had van Frits ook niet verwacht dat ie goed mee deed met de spel..Dus een leuke kandidaat.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'm ook nog niet verdacht, maar wel onverwacht een leuke kandidaat. Eigenlijk had ik gedacht dat ie suf zou zijn, maar hij is tot nu toe wel een van de meer uitgesproken kandidaten.
Hij is niet dom hé.. is Politicus geweest.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:24 schreef Tegan het volgende:
He, Frits gaat meedoen aan de nationale IQtest. Die ziet zeker het geld nu binnenstromen. Plus, als hij hoog scoort en zich dom voordoet is hij zeker de mol!
Politica zijn per definitie slim.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hij is niet dom hé.. is Politicus geweest.
Ik ook, en daarom verdenk ik hem dus nietquote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:39 schreef Steve het volgende:
Ik vind het verdacht-zijn er bij hem echt te dik opliggen.
In de positie van Frits weet je van 2 kandidaten wel zeker wat ze (naar alle waarschijnlijkheid) zullen gaan stemmen, in Liesbeth haar positie kunnen zowel Hadewych of Frits in de tweede onderhandeling nog tot een andere keuze komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:32 schreef Steven184 het volgende:
Qua positie was die van Liesbeth voor een mol imo wel ideaal. Tweemaal onderhandelen met iemand die daarvoor nog niet onderhandeld had. Met Hadewych was het nooit moeilijk om tot groen te komen, terwijl van te voren in te schatten is dat Frits er wat dieper over na zou denken en tot een andere conclusie zou komen. Of zou de mol liever in 2 onderhandelingen zitten die voor de andere allebei de laatste onderhandeling was, zoals Frits?
quote:DAGBOEK FRITS (AFVALLER)
9feb
"Wie is de Mol? is een mindfuck. Dat heb ik nu zelf meegemaakt."
plaatje
Het was fantastisch.
Volgens vrienden en bekenden zit ik in New York. Mijn moeder heb ik verteld dat ik eventjes uit te lucht ben en dat ze dus een paar weken niets van me zal horen, maar dat Rogier me wel kan bereiken. Mijn grote broer Rogier weet dat ik helemaal niet bezig ben met een politieke studie in ‘the city that never sleeps’. Mocht mijn moeder gaan denken dat ik me heb aangesloten bij een sekte kan hij haar nog gerust stellen.
Mijn vrienden weten niet waar ik werkelijk ben. Het was ze wel opgevallen dat ik niet aanwezig was op de bruiloft van Maayke en Cees. Ik zou het huwelijk toch sluiten als bijzonder ambtenaar van de burgerlijke stand? Zij weten niet dat ik net een rood scherm heb gekregen in aflevering 6 van Wie is de Mol? Weten niet hoe leeg ik me nu voel. Weten niet dat ik ze wil bellen om te vertellen hoe fantastisch het was, hoe verdrietig ik ben dat het avontuur is afgelopen, dat ik nieuwe vrienden heb gemaakt die ik anders nooit had leren kennen en dat deelnemen nog gaver is dan kijken.
Wie is de Mol? is een mindfuck. Dat heb ik nu zelf meegemaakt. Mijn hersenen maken nog steeds overuren, maar het is vooral mijn hart dat huilt. Het is voorbij. Ik heb een hekel aan afscheid nemen. Wanneer ik een goed boek uit heb kan ik me al een dag chagrijnig voelen. In één keer word ik losgerukt uit een wereld die op zichzelf lijkt te staan. Ruim een week was er niets anders op de wereld dan de deelnemers en makers van Wie is de Mol? Afgesloten van je vertrouwde omgeving en enkel met elkaar. En ik hoor daar nu niet meer bij. De tranen stromen over mijn wangen. Niet omdat ik niet heb gewonnen, maar omdat ik weet dat dit nooit meer terug komt. Omdat alle spanning en emotie er in één keer uitkomt. Wat was het leuk om mee te doen en wat ben ik verdrietig dat het nu is afgelopen.
Wat zou de rest nu aan het doen zijn? Waarschijnlijk een nieuwe opdracht want de show must go on. Rick en Anton zullen de opdracht uitleggen. De camara- en geluidsmensen die het eerst te koud en nu te warm hebben werken zich weer in het zweet. JP, Eva en Jorrit en de anderen van productie leggen de deelnemers in de watten en beuren waar nodig de boel een beetje op.
Wie zou er dit keer lopen te mollen? Zet iedereen zich wel in? Maakt William zich weer druk? Kijken Hadewych, Liesbeth en Anne-Marie vooral naar elkaar. En Tim? Die grappige Tim.
Hoe zouden de anderen zich hebben gevoeld bij hun vertrek? Marion, Dio en Maarten die al vanuit IJsland terugvlogen. En de mooie Marit die maar bleef malen over alles wat er gebeurde en er de meest bizarre theorieën erop nahield, maar ook haar dochtertje zo miste. Iedere keer werd het afscheid heftiger, omdat we steeds meer hadden meegemaakt. Nog twee executies en dan is de finale. Nog drie afvallers en dan zal bekend worden wie de mol is en wie er heeft gewonnen. Eèn van de meiden? Of is William niet zo gek als hij zich voordoet. En Tim, zou hij stiekem zo geslepen zijn dat hij iedereen op het verkeerde been heeft gezet? Wat een vragen en wat maakt het uit? Ik zit niet langer in ‘Wie is de Mol?’.
Hoe krijg ik zit zo snel mogelijk uit mijn hoofd? Morgen vlieg ik terug. Overmorgen wil ik weer weg wezen. Er is maar één echte oplossing. Ik ga alsnog naar New York, afkicken van deze geweldige ervaring. Het was fantastisch en ik heb er met volle teugen van genoten, waarvoor dank. De laatste tranen en dan maar weer vermannen.
Frits
Maarten Marit en nu Frits toeval misschien?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:30 schreef GTL_ het volgende:
Schopje naar TRU? Alle penningmeesters vliegen er automatisch uit..
twitter:FritsHuffnagel twitterde op donderdag 09-02-2012 om 22:45:38Dank jullie wel voor al die lieve berichtjes. Hartverwarmend! 9 maanden na opname ben ik weer emotioneel. Ik heb 100% genoten. Top! #widm reageer retweet
Inderdaad, dat gevoel had ik ook. Bij Marit vorige week had ik het idee dat ze blij was om weer naar huis te kunnen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:04 schreef Tegan het volgende:
Arme Frits. Denk dat hij als een van de weinige kandidaten echt uit hoe erg het is om een rood scherm te krijgen na zulke intensieve opnames.
Nee hoor geen toeval, keihard doorgestoken kaart dit.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Maarten Marit en nu Frits toeval misschien?
Wij wachten afquote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:51 schreef Jabberwocky het volgende:
Nee hoor geen toeval, keihard doorgestoken kaart dit.
Zijn exit was voor jong en oud toch wel aandoenlijk.twitter:Rayscha twitterde op zaterdag 11-02-2012 om 09:21:54@FritsHuffnagel Mijn kleine man (6) totaal overstuur " mama, ik vind het zo erg dat Frits uit WIDM moet. Dat wil ik niet"@FritsHuffnagel reageer retweet
Was ook wel een leuke gozer. Hij doet me een beetje aan Jon denken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:20 schreef jcdragon het volgende:
Geretweet door FritsZijn exit was voor jong en oud toch wel aandoenlijk.twitter:Rayscha twitterde op zaterdag 11-02-2012 om 09:21:54@FritsHuffnagel Mijn kleine man (6) totaal overstuur " mama, ik vind het zo erg dat Frits uit WIDM moet. Dat wil ik niet"@FritsHuffnagel reageer retweet
Van mijn was hij ook mijn favoriet...quote:Op zondag 12 februari 2012 17:13 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Zo jammer dat hij eruit is. Had hem echt wel als winnaar gezien. Vond hem erg leuk in de groep, het was mijn favoriet.
Haha ik lach me helemaal stuk.quote:
jatog btje garpje make om dit topic te verlichte enzo jeweettoch xD box ouwequote:Op zondag 12 februari 2012 17:53 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Haha ik lach me helemaal stuk.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |