Het heeft wel iets hequote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat buiten schaatsen toch wel
Sowiesoquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef TheVulture het volgende:
jups, het heeft wel wat. Meer sfeer dan 95% van de indoorhallen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef TheVulture het volgende:
Ligt ook aan de baan natuurlijk, deze baan ligt in een fraaie omgeving en is makkelijk bereikbaar. Moet er niet aan denken dat ze een EK in Tromso organiseren. Ook al is de omgeving wel fraai daar.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:25 schreef snellejelle het volgende:
[..]
jups, het heeft wel wat. Meer sfeer dan 95% van de indoorhallen.
Ik krijg zin in snert!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik ook, waarom zetten ze zo'n figuur daar nu neer?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:25 schreef Paxcon het volgende:
Ik erger me verschrikkelijk aan die (nederlandse) commentator die steeds Engels spreekt
Inderdaad, maar da zeiden ze gisteren over Ireen ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:28 schreef TheVulture het volgende:
Blokhuijsen lijkt hier al een belangrijke slag te slaan
Is toch 6 tiende sneller dan Kramer...zo groot is het verschil volgens mij nog nooit geweest...quote:
1 keer brons op de OS en 1 wereldtitel is voor een rijder als Bokko gewoon erg mager.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:30 schreef danos het volgende:
Blijft toch een rare snoeshaan die bokko.....leek het laatste stuk weer aan het uitrijden te zijn...altijd falen op allround kampioenschappen.
Bokko kan een stuk sneller. Hij was een tiende sneller dan Blokhuijsen bij de opening en uiteindelijk 3 tienden langzamer, dan is het gewoon een matige ronde van Bokko.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is toch 6 tiende sneller dan Kramer...zo groot is het verschil volgens mij nog nooit geweest...
Inderdaad, blijft toch zonde, staat eigenlijk al jaren stil, en Mueller die maar in zijn oren blijft schreeuwen dat ie 5 afstanden kan winnen op de OS. En hem vervolgens ook nog eens overal naartoe stuurt, van sprint naar allround en alles rijden, zou hem graag eens met een NL coach zien werken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
1 keer brons op de OS en 1 wereldtitel is voor een rijder als Bokko gewoon erg mager.
In 2006 welquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is toch 6 tiende sneller dan Kramer...zo groot is het verschil volgens mij nog nooit geweest...
Kramer niet hoor. Die heeft de schade nog wel prima beperkt gehouden. Ik had niet verwacht dat Kramer zoveel sneller zou zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Van de 4 kanshebbers hebben Verweij en Kramer toch wel enkele tienden laten liggen...Bokko heeft een goede basis gelegd en Blokhuizen is de morele winnaar van de 500m. Die had in Heerenveen een 35'er gereden.
De "oude Sven" kon op de 500m met de besten mee...hij won geloof ik zelfs 's een 500m. Nu wordt hij 12e...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kramer niet hoor. Die heeft de schade nog wel prima beperkt gehouden. Ik had niet verwacht dat Kramer zoveel sneller zou zijn.
Hij heeft nauwelijks op de 500 getraind.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De "oude Sven" kon op de 500m met de besten mee...hij won geloof ik zelfs 's een 500m. Nu wordt hij 12e...
Dat sjaaltje wat ze om heeft heb ik in een andere kleur.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef Falco het volgende:
En dat spraakgebrek van Anni kan echt niet meer
Is toch mooi joh.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef Falco het volgende:
Anniquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef Falco het volgende:
Ja joh, ga hem even vergelijken met de Sven van een paar jaar terugquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De "oude Sven" kon op de 500m met de besten mee...hij won geloof ik zelfs 's een 500m. Nu wordt hij 12e...
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef Falco het volgende:
Door het buitenijs zijn de verschillen altijd vele malen groter, vooral bij de vrouwen, dan binnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:07 schreef Ericr het volgende:
In het zonnetje, wel wind maar die tijden vallen toch behoorlijk tegen. Laten goed zien dat het niveau in de laatste 30 jaar in feite amper is gestegen. Bij de vrouwen althans.
Dus is het niveau amper gestegen in 30 jaar, ook al kan je moeilijk vergelijken omdat die Russen en Oost-Duitsen van weleer volledig volgespoten rond reden. Maar ook de subtop en wat er achter kwam reed tijden die vergelijkbaar zijn met wat je op deze 1500m ziet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Door het buitenijs zijn de verschillen altijd vele malen groter, vooral bij de vrouwen, dan binnen.
Ja nu wel thnksquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jawel hoor, livetiming doet het hier gewoon.
twitter:marcodej twitterde op zaterdag 07-01-2012 om 13:15:12@hersmanM Kan Herbert niet stoppen met dat 'Juf Anouk'? Irritant. #ekallround #nos reageer retweet
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:16 schreef marcodej het volgende:
twitter:marcodej twitterde op zaterdag 07-01-2012 om 13:15:12@hersmanM Kan Herbert niet stoppen. #ekallround #nos reageer retweet
Hegequote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef alors het volgende:
geen fappers voor Hege??dat dit kan op fok!
de prutsers, PR's willen we zien, PR's!!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:18 schreef TheArt het volgende:
De meesten zitten hier zo'n 14 a 15 sec. boven hun PR.
Ik kan geen 2 dingen tegelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef alors het volgende:
Is te oud geworden voor die efebofielen hier.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef alors het volgende:
Eigenlijk moest daar achteraan dat Van der Weijen er minder dan 10 sec. bovenzit en ze het dus prima heeft gedaanquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:20 schreef snellejelle het volgende:
[..]
de prutsers, PR's willen we zien, PR's!!
Ik fap eerder op Yekaterina Shikhova, de toekomstige 1000 meter winnares in Sotsjiquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:19 schreef alors het volgende:
Inderdaadquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:30 schreef TheArt het volgende:
Prima tijd van Sablikova, die hiermee denk ik Europees kampioene wordt.
Ik vind de tijd van Pechstein opmerkelijker, want dit is wel super dramatisch.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:33 schreef Falco het volgende:
Typisch Wüst, maar ja ze kan niet anders.
Haha zei Gebert dat? Wat een joker is het ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:34 schreef Van_Poppel het volgende:
"Het houdt het toernooi buitengewoon interessant"
Die gaat flink terugzakken op de 5 km. Dan zullen Pechstein, Valkenburg, De Vries en misschien Czerwonka er nog wel voorbij.quote:
dit is bijna niet normaal nee...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:39 schreef TheArt het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar hoe de wind was in de laatste rit, want Pechstein met een slotronde van 35,6Dat kan haast niet zou je denken.
Ik had het over die reclame drvoor met Van Wolfswinkel, The Hunter en de visserszoon uit Katwijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Tuitert heeft teveel geslapen. Of te weinig.
Ja, maar gister hadden ze haar na de 500m al tot Europees Kampioen uitgeroepen praktischquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:57 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer Wust gewoon doodleuk zegt hetzelfde te gaan doen op de 5km als op de 3km dan is het terecht dat er een opmerking komt dat dat nou ook niet bepaald lekker ging gisteren
Maar wat moet ze anders doen dan? Dit is gewoon haar manier van rijden. Ook als ze op safe gaat, gaat ze op een hoop, vrees ik, gewoon omdat ze het niet gewend is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:57 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer Wust gewoon doodleuk zegt hetzelfde te gaan doen op de 5km als op de 3km dan is het terecht dat er een opmerking komt dat dat nou ook niet bepaald lekker ging gisteren
Ze kan Czerwonka denk ik ook nog wel voorbij, als ze een degelijke 5km. rijdt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:01 schreef Montov het volgende:
Van der Weijden staat nu 9e in het klassement, maar omdat Lobysheva niet de 5km mag rijden (Ost is 6e op de 3km tov de 8e plaats van Lobysheva in het klassement) heeft ze dus al een plek gewonnen.
Bertje is tof!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben geen fan van Maalderink (understatement) maar Wust lijkt ook echt wel heel naïef als ze buiten schaatst
czwerwonka was tweede op de 3.... daar wint ze nooit 13 seconde op.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze kan Czerwonka denk ik ook nog wel voorbij, als ze een degelijke 5km. rijdt.
En Annouk was 12e...ze zal dus eerder naar beneden moeten kijken...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:06 schreef snellejelle het volgende:
[..]
czwerwonka was tweede op de 3....
Ik heb het vermoeden dat de wins daarbij ook een rol speelde. We zullen het morgen dus wel zien.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:06 schreef snellejelle het volgende:
[..]
czwerwonka was tweede op de 3.... daar wint ze nooit 13 seconde op.
Czerwonka rijdt bijna nooit een 5 km. en had op de 3 km. een enorm voordeel van de wind.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:06 schreef snellejelle het volgende:
[..]
czwerwonka was tweede op de 3.... daar wint ze nooit 13 seconde op.
Ik dacht dat jij wel wat meer kon dan alleen scorebordjournalistiek bedrijvenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En Annouk was 12e...ze zal dus eerder naar beneden moeten kijken...
Was jij niet diegene die gisteren voorspelde dat Wüst zoveel beter als Sablikova zou zijn op de 1500?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:08 schreef TheArt het volgende:
Ik dacht dat jij wel wat meer kon dan alleen scorebordjournalistiek bedrijven
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Czerwonka rijdt bijna nooit een 5 km. en had op de 3 km. een enorm voordeel van de wind.
we zullen idd zien, maar het lijkt mij wat opportunistischquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de wins daarbij ook een rol speelde. We zullen het morgen dus wel zien.
Die Poolse was bijna 10 seconden sneller, dat zal niet alleen met de wind te maken hebben gehad...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel wat meer kon dan alleen scorebordjournalistiek bedrijven
Ik voorspelde dat Wüst zeker een seconde sneller zou zijn dan Pechstein en Sablikova ja. Had jij verwacht dat Pechstein 5 sec. langzamer zou zijn dan Sablikova? Jij vond nog dat ze op hetzelfde niveau zaten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die gisteren voorspelde dat Wüst zoveel beter als Sablikova zou zijn op de 1500?
skipully doet zijn bestquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:11 schreef Tornadovis het volgende:
Gaan er 40-ers voor de mannen komen?
De wind kan wel degelijk heel veel verschil maken, ja ook 10 sec. Die 3 km. zegt echt helemaal niets over die 5 km. van morgen, zeker niet aangezien de omstandigheden gisteren per rit verschilden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die Poolse was bijna 10 seconden sneller, dat zal niet alleen met de wind te maken hebben gehad...
Swings en Geisreiter moeten het normaal gesproken ruim redden, net als Beckert en Yuskov.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:14 schreef Montov het volgende:
Er gaan zometeen ook nog 5 mannen afvallen, aangezien er maar 24 met de 1500m mee mogen doen. Ion heeft DQ en Hanggi lijkt mij ook een zekerheid daarvoor. De 2 Belgen zitten nu nog in de gevarenzone, samen met Geisreitner. Voornaamste kandidaten om voorbij te streven zijn wat Russen, met een kleine 10 seconde voorsprong.
21 Vitaly Mikhaylov BLR 14.50
22 Sergey Gryaztsov RUS 14.60
23 Denis Yuskov RUS 15.70
24 Patrick Beckert GER 16.70
------------------------------------------------
25 Bart Swings BEL 19.20
26 Moritz Geisreiter GER 24.40
27 Ferre Spruyt BEL 25.70
Pulli is ook nog een kandidaat om af te vallen, de #4 van de 500m, met zijn 7:24quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Swings en Geisreiter moeten het normaal gesproken ruim redden, net als Beckert en Yuskov.
Inderdaad, die reed bij de Poolse afstandskampioenschappen ook al zeer goede tijden onder zeer zware omstandigheden in Zakopane.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die Poolse was bijna 10 seconden sneller, dat zal niet alleen met de wind te maken hebben gehad...
Ik denk zelfs nog wel sneller, maar de tijden vallen inderdaad niet mee.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat zou hier mogelijk kunnen zijn?
Winnende tijd 6:35?
Waarom mag die niet starten?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:09 schreef Montov het volgende:
Ion mag niet op de 1500m starten. Dijkstra met zijn onkunde over de regels weer.
Vanaf nu niet meerquote:
Dom? Hij rijdt een fantastische race. Kapot gaat hij nog zeker niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Shreyas het volgende:
Yuskov zit er doorheen, heel dom hoe hij deze 5000 meter rijdt.
Ben ik ook wel benieuwd naar...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:23 schreef Montov het volgende:
Is dat een DQ? Het zat wel wat in de weg.
Volgens de regels betekend pilon aanraken toch automatisch DQ?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:23 schreef Montov het volgende:
Is dat een DQ? Het zat wel wat in de weg.
Die laatste 2 hebben het duidelijk bewezen jaquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Swings en Geisreiter moeten het normaal gesproken ruim redden, net als Beckert en Yuskov.
Hij sneed niet de bocht af...zal dus wel met een sisser aflopen...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:24 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Volgens de regels betekend pilon aanraken toch automatisch DQ?
Dat is bij het aansnijden van de bocht, dus als de pilon aan de binnenkant zit. Dat was hier niet het geval.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:24 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Volgens de regels betekend pilon aanraken toch automatisch DQ?
Die komt zo ook...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:30 schreef miss_dynastie het volgende:
wtf die gesprekjes tussendoor, het lijkt de intocht van Sinterklaas wel
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:45 schreef Sunshineboy het volgende:
Vinden jullie het ook leuk dat het op een buitenbaan wordt verreden?
En als het altijd zo zou zijn en het waait/regent/sneeuwt op de laatste races harder dan de eerste races, dan klagen we weer dat het niet eerlijk is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]Dit heeft meer veel meer sfeer dan zo'n steriele fabriekshal...
Ja, wel bij dit soort belangrijke toernooien.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:55 schreef alors het volgende:
[..]
En als het altijd zo zou zijn en het waait/regent/sneeuwt op de laatste races harder dan de eerste races, dan klagen we weer dat het niet eerlijk is.
Dit is voor een keer prima, maar voor de gelijke omstandigheden heb ik liever een indoor baan.
Hamer en Kossquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:54 schreef Arcee het volgende:
Nog niet eens geboren toen Koss schaatste... man, het lijkt niet eens lang geleden dat Koss reed.
Die van zijn pa vond ik leukerquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die sprongen van Bloemen zijn wel indrukwekkend.
Bij OS of WK heb je gelijk, maar bij een EK moet zo'n baan kunnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, wel bij dit soort belangrijke toernooien.
Veldkamp kijkt er met veel plezier op terugquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:58 schreef komrad het volgende:
[..]
Hamer en Kosswat een wedstrijden. 13:30 op de 10 met ouderwetsche schaatsen
![]()
Idd, tranen van in de ogen bijna, zo slecht en zo jammerquote:
Licht oplopend. Wel sterk.quote:
6:40 moet kunnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier gaat Blokhuizen een zware kluif aan hebben...
Als je Kramer even buiten beschouwing laat, zit Verweij maar 3 sec. achter Contin en nog geen seconde achter Bokko. Dat is gewoon degelijk, maar ook weer niet echt goed te noemen. Alleen Bokko viel echt tegen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:28 schreef DeeBee het volgende:
Mensen die gingen klagen na die 500 meter van Kramer...
Hij is nog niet zo goed als op z'n top en hij ooit was, maar hij sloopt hier even als vanouds.
Bokko en Verweij rijden weer als waarlijke kneuzen...
Gaat nog flink inleveren denk ik, want nu aardig wat verval en flink hard gestart.quote:
Dat is een groot voordeel voor Blokhuijsen, maar je moet het dan nog wel kunnen doen. Ook nu wist Blokhuijsen precies wat hij moest rijden, maar kan toch zijn eigen schema niet volbrengen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:50 schreef forzaudinese het volgende:
Van mij mag Blokhuijsen dit EK winnen! Als Kramer heel weinig terug pakt op de 1500 meter dan kan hij het vergeten, op de 10 km rijden ze tegen elkaar dan.
Als Blokhuizen op de 5 bijna 5 seconden verliest, zou hij er theoretisch bijna 10 verliezen op de 10. 1.12 op de 1500 meter is dan net genoeg voor Kramer (er vanuitgaande dat ze de 1500 evensnel rijden)quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:50 schreef forzaudinese het volgende:
Van mij mag Blokhuijsen dit EK winnen! Als Kramer heel weinig terug pakt op de 1500 meter dan kan hij het vergeten, op de 10 km rijden ze tegen elkaar dan.
Wat een verschilquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:47 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen rijdt Nesbitt met 1:13.80 de zevende tijd ooit op de 1000m tijdens de Canadese kampioenschappen. Zeven tienden boven het WR van Klassen.
De nummer twee, Schussler, in de 1:16.
bewijst vooral maar weer dat 1. Klassen WRquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:47 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen rijdt Nesbitt met 1:13.80 de zevende tijd ooit op de 1000m tijdens de Canadese kampioenschappen. Zeven tienden boven het WR van Klassen.
De nummer twee, Schussler, in de 1:16.
quote:Op zondag 8 januari 2012 10:17 schreef DennisDeBengel het volgende:
Dat slechte weer lijkt wel mee te gaan vallen, ze zeggen nu bewolkt maar weinig tot geen neerslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |