Ik heb het wel eens als ik niet alles even strak of los haak. Zou dat het kunnen zijn?quote:Op maandag 9 januari 2012 19:54 schreef Mirjam het volgende:
ik ben een dekentje aan het haken, een rechthoekige grannysquare.
maar het valt me op dat het dekentje gaat trekken en frummelen, het is niet mooi recht en plat.
kennen jullie dit fenomeen? hoe zou het kunnen komen, en valt dit door blocken op te lossen..?
naar mijn idee ook niet, maar dat moet het wel zijn danquote:Op maandag 9 januari 2012 20:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens als ik niet alles even strak of los haak. Zou dat het kunnen zijn?
Dat zou zomaar eens kunnen! Ik heb tijdens het doorlezen van al deze topics heel wat opgeslagenquote:Op maandag 9 januari 2012 06:38 schreef MissN het volgende:
Heee, dat was mijn beschrijving van de bloem of niet?
Ik heb ook nog de franse pdf op mijn pc met diagram, wie die wil hebben pm mij maar ff je email....
yupquote:Op maandag 9 januari 2012 21:08 schreef Angelof9 het volgende:
Kun je het met je handen wel gewoon recht trekken? Maar dan krult het weer op als je los laat? Dan komt het met blokken wel goed.
Ik erger me er dood aan altijdquote:Op maandag 9 januari 2012 20:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
naar mijn idee ook niet, maar dat moet het wel zijn dan
helpt blocking bij jou, of erger je je daar niet zo aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
HEBBUH HEBBUH!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:47 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Kleuren kloppen niet perfect, maar komen aardig in de buurt!
Edit: deze wilde ik jullie toch ook niet onthouden!
[ afbeelding ]
Dat is gewoon een soort granny square gecombineerd met een spiraal. Hier kun je zien hoe je zo'n spiral begint en dan ga je daarna gewoon verder met de granny. Heb je geen patroon voor nodig!quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:04 schreef Tyler-Girl het volgende:
En nu wil ik die gaan gebruiken voor mijn granny square kussen (aan de ene kant gewone squares aan de andere kant deze)
Maar heb geen zin om daar het hele boek voor te gaan kopen......Kan iemand me helpen?
oh da's wel een wat ingewikkelde situatie inderdaad. kun je 'm niet alsnog voor iemand anders laten zijn? of het haar toch voorleggen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:18 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb trouwens niet dat mijn dekentje (ook een reuze square) oprolt en zo.
Mijne is voor een vriendin. Beetje jammerdat ze bedacht heeft dat ze er ook 1 wil haken. Vind het ook niet leuk om te zeggen dat ik er 1 maak.
Bedankt voor de link....ik ga het zeker uitproberen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een soort granny square gecombineerd met een spiraal. Hier kun je zien hoe je zo'n spiral begint en dan ga je daarna gewoon verder met de granny. Heb je geen patroon voor nodig!
Denk dat ik hem gewoon geef. Hij is bijna af. Gelukkig maakt ze hem wel in andere kleuren (ze is ook al bezig), dus dan heeft ze er 1 voor de wagen en 1 voor het bedje, denk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:39 schreef trui het volgende:
[..]
oh da's wel een wat ingewikkelde situatie inderdaad. kun je 'm niet alsnog voor iemand anders laten zijn? of het haar toch voorleggen?
leuk schaap, tyler-girl!
ik heb er eens doorheen gebladerd in de bieb, maar meen me te herinneren dat veel van die patronen op internet gewoon te vinden zijnquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:18 schreef MissN het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011542510/index.html
heeft of kent iemand dit boek? lijkt me leuk, maar weet niet of er zoveel nieuws in staat??
ik snap 'm niet helemaal, zou hem heel graag wqillen zien!quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:03 schreef trovey het volgende:
Eerst een rij rij vasten dan een rij waar je steeds omhalen maaktdoor de bovenkant van die vasten (6 en dan de boel doorhalen, de volgene rij is dan weer stokjes en dan weer zo'n rij waar je omhalen maakt(in de bovenkant van die stokjes) en die afsluit met 6 tegelijk doorhalen etc. etc.. Bij interesse wil ik hier die fantasiesteek wel neerzetten, in het boek heet het bloempjes.Was even bekijken hoe het nou ging maar was makkslijk dan het in eerste instantie leek (en de afbeelding hielp ook om te zien of het goed was
) IS een wat dichte steek maar dat is eigenlijk ook de bedoeling van een das om hem warm te houden.
Met die steek heb ik vorige week net mijn AH puur en eerlijk-tas opgeleukt (moet ik nog foto's van maken).quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:43 schreef trovey het volgende:
Ik ben even begonnen met die nieuwe wol, even een hersenloos tussendoorproject: een lange das met dit motief, haakt heel snel
[ afbeelding ]
Kleur is iets feller dan op de foto, past prima bij mijn zwarte winterjas.
Die van mij is toch anders. de dame in het filmpje begint anders dan in de beschrijving in mijn boekje, lijkt er sterk op maar is het niet precies.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:36 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Met die steek heb ik vorige week net mijn AH puur en eerlijk-tas opgeleukt (moet ik nog foto's van maken).![]()
Nadat een vriendin van me dit filmpje had toegestuurd:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |