Dus er is geen echte eindafrekening dan.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:42 schreef Murvgeslagen het volgende:
Die zijn er dan niet meer, cease to exist.
Idd, dat meldt iig wikipedia:quote:Op maandag 9 januari 2012 14:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus er is geen echte eindafrekening dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
quote:Op maandag 9 januari 2012 14:48 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Idd, dat meldt iig wikipedia:Ik weet niet of ik het eeuwige leven nu als een beloning zou zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
afrekening? en de genade dan?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus er is geen echte eindafrekening dan.
Not really. Als je de mythologie een beetje kent. Satan is de engel Lucifer.quote:
als het in dit leven niet gebeurt niet nee.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:13 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, ik bedoel dat 'slechte' mensen niet gestraft worden in principe.
18 Hij zei tegen hen: ‘Ik heb Satan als een lichtflits uit de hemel zien vallen! (lucas 10)quote:Op maandag 9 januari 2012 15:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Not really. Als je de mythologie een beetje kent. Satan is de engel Lucifer.
Discussie is in dit topic al eens gevoerd, werd wel interessante definitie lijst over aangehaald.quote:
Quote van wikipedia.quote:lidmaatschap uit vrije keuze, niet door geboorte;
-toelating tot het lidmaatschap op grond van door de sekteleiders erkende en aantoonbare kennis van de leer, een persoonlijke bekeringservaring of een aanbeveling door een ouder lid van de sekte;
-het karakter is exclusief en gesloten; wie zich niet aan de geldende leer houdt of tegen de regels van de moraal of de organisatie zondigt, wordt uitgestoten;
- de sekte beschouwt zich als een elite, begiftigd met een bijzonder inzicht of belast met een bijzondere opdracht;
-er is sprake van een streven naar persoonlijke perfectie;
-er is geen principieel verschil tussen leken en priesters of voorgangers;
-er is gelegenheid om spontaan uiting te geven aan een persoonlijk gevoel van betrokkenheid;
-de sekte staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat;
- het lidmaatschap is absoluter en omvattender dan dat van een kerkgenootschap;
- er is sprake van een duidelijk herkenbare eigen ideologie;
- overtreders van de regels worden als verraders beschouwd en voor hun overtredingen gestraft of uitgestoten.
Ja dat kan ik zeker wel toegeven.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:30 schreef Murvgeslagen het volgende:
Bianconeri, sta je ook open om van mening te veranderen door hier te discussiëren? Zou je je ongelijk kunnen toegeven?
Alleen "er is sprake van een streven naar persoonlijke perfectie" is wellicht wat ambigu, maar jullie streven toch naar een verfijnde moraal gebaseerd op een vrij letterlijke lezing van de bijbel?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:12 schreef bianconeri het volgende:
Quote van wikipedia.
Enkele punten al dikker gemaakt, dat zijn punten die gewoon niet kloppen.
Je hebt alleen nooit ongelijk, bedoel je.quote:
mooie strikvraag, die laatste...quote:Op maandag 9 januari 2012 16:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Alleen "er is sprake van een streven naar persoonlijke perfectie" is wellicht wat ambigu, maar jullie streven toch naar een verfijnde moraal gebaseerd op een vrij letterlijke lezing van de bijbel?
Die andere punten zie ik juist wel terug, ik snap ook niet hoe je dat kunt ontkennen.
[..]
Je hebt alleen nooit ongelijk, bedoel je.
Fout, zelfs als je de mythologie een beetje kent. Lucifer is lichtdrager, en de enige vers in de Bijbel die gaat over Lucifer is het een profetie tegen de koning van Babel, en niet tegen satan.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Not really. Als je de mythologie een beetje kent. Satan is de engel Lucifer.
Maar het is toch belachelijk dat je verstoten kunt worden als je je niet aan de regels houdt?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Discussie is in dit topic al eens gevoerd, werd wel interessante definitie lijst over aangehaald.
Wellicht weet iemand nog waar het is, kon het zelf niet vinden.
[..]
Quote van wikipedia.
Enkele punten al dikker gemaakt, dat zijn punten die gewoon niet kloppen.
En dan laat ik de twijfelgevallen er nog buiten uit dit stukje.
[..]
Ja dat kan ik zeker wel toegeven.
Ja je krijgt ook vergeving maar dan moet je niet steeds de zonde opnieuw bedrijven.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk dat je verstoten kunt worden als je je niet aan de regels houdt?
Dan lig je dus zelf uit die "gemeente" terwijl je vrouw en kinderen er waarschijnlijk nog in blijven, Ik neem aan dat alleen de zondige persoon word verstoten?
En dat terwijl Jezus zegt heb elkander lief en als je iets fout hebt gedaan kun je altijd om vergeving vragen.
nee het is géén blij geloof...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja je krijgt ook vergeving maar dan moet je niet steeds de zonde opnieuw bedrijven.
Er staat bijv. uitsluiting op sex buiten het huwelijk zonder berouw. Als je gedoopt bent als getuige en daarna een vriendin krijgt en vóór je huwelijk gaat samenwonen wordt je uitgesloten. Ik ken zo'n geval en zelfs de familie van die jongen praat helemaal niet meer met hem. De ouders hebben nog een heel klein beetje contact maar niet meer dan noodzakelijk.
Dit noemen ze een liefdevolle regeling omdat het de gemeente beschermt van schadelijke dingen en de zondaar ertoe beweegt om zijn zondige leven de rug toe te keren en terug te komen.
Zo staat er ook nog uitsluiting op: Roken, gebruik van drugs, misbruik van Alcohol (als je dus alcoholist bent), gokken, verspreiden van valse leer in de gemeente, laster.
Ze mogen zelfs geen bloed van een buitenstaander ontvangen ondanks ze misschien in levensgevaar zijn, omdat dat volgens hun onrein zou zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja je krijgt ook vergeving maar dan moet je niet steeds de zonde opnieuw bedrijven.
Er staat bijv. uitsluiting op sex buiten het huwelijk zonder berouw. Als je gedoopt bent als getuige en daarna een vriendin krijgt en vóór je huwelijk gaat samenwonen wordt je uitgesloten. Ik ken zo'n geval en zelfs de familie van die jongen praat helemaal niet meer met hem. De ouders hebben nog een heel klein beetje contact maar niet meer dan noodzakelijk.
Dit noemen ze een liefdevolle regeling omdat het de gemeente beschermt van schadelijke dingen en de zondaar ertoe beweegt om zijn zondige leven de rug toe te keren en terug te komen.
Zo staat er ook nog uitsluiting op: Roken, gebruik van drugs, misbruik van Alcohol (als je dus alcoholist bent), gokken, verspreiden van valse leer in de gemeente, laster.
De bijbel geeft dan ook alle ruimte voor die interpretatie (net als alle andere interpretaties, van de meest extreme tot de meest milde).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
de JG's zijn volgens mij meer bezig met het houden aan regels en leden werven dan dat ze zich bezig houden met de liefde van jezus. die ook voor hun zonden is gestorven aan het kruis en weer is op gestaan en zo de dood heeft overwonnen.
Bijvoorbeeld de stelling dat de wereld zou vergaan in 1914. Aanvankelijk geloofde men dat ook werkelijk. Toen het niet gebeurde werd de stelling aangepast, jezus zou vanaf 1914 zijn koninkrijk gaan regeren en vanaf 1914 telt men af naar de apocalyps.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
de JG's zijn volgens mij meer bezig met het houden aan regels en leden werven dan dat ze zich bezig houden met de liefde van jezus. die ook voor hun zonden is gestorven aan het kruis en weer is op gestaan en zo de dood heeft overwonnen.
Geen blij geloof nee, een super blij geloof! Als buitenstaander moet je daar ook niet over oordelen.quote:
Dat staat in Handeling 15:29 ''U te blijven onthouden van dingen die aan afgoden ten slachtoffer zijn gebracht en van bloed ''quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik kan er niet bij hoe ze bij zulke dingen komen want die dingen staan voorzover ik weet nergens in de bijbel. dat van dat samenwonen kan ik wel inkomen (niet het uitstoten als je zou gaan samen wonen).
Fout gedacht! Het bekend maken van Gods woord en Koninkrijk is 1 vd belangrijkste dingen die wij doen. Niet per se het leden werven.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je hebt ook zo iets als berouw! Je zult niet uitgesloten worden voor een zonde.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk dat je verstoten kunt worden als je je niet aan de regels houdt?
Dan lig je dus zelf uit die "gemeente" terwijl je vrouw en kinderen er waarschijnlijk nog in blijven, Ik neem aan dat alleen de zondige persoon word verstoten?
En dat terwijl Jezus zegt heb elkander lief en als je iets fout hebt gedaan kun je altijd om vergeving vragen.
Waarom vatten jullie dat op als "je mag geen bloedtransfusie ondergaan"?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:05 schreef bianconeri het volgende:
Dat staat in Handeling 15:29 ''U te blijven onthouden van dingen die aan afgoden ten slachtoffer zijn gebracht en van bloed ''
Gaat het hier niet vooral om consumptie?quote:We hebben Judas en Silas afgevaardigd, en zij zullen de inhoud van deze brief mondeling toelichten. 28 In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |