Ik had dezelfde gedachte.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:25 schreef UltraR het volgende:
[..]just
Ik ga het voor een tijdje weer voor gezien houden met je. Blijf lekker rondrollen in je misplaatste zelfverheerlijking.![]()
En wat is daar occult aan? Ze vereren overigens geen beelden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het celibaat is niet christelijk en afkomstig van spirituele stromingen, zo zijn er boeddhisten die zichzelf van seks willen onthoduen om zich volledig op het geestelijke te kunnen richten, net als katholieken.
Verder wordt bij katholieke kerken vaak het alziende oog gebruikt, wat men ook bij de vrijmetselarij terugziet en heb je ook nog de beeldenverering die niet christelijk is en wat andere mystieke symbolen.
Hoe uit zich die verering van de paus zich en hoe is die dictator?quote:Op zondag 8 januari 2012 14:04 schreef bianconeri het volgende:
Met de katholieke kerk is genoeg mis mee.
Verering van Maria, wat gewoon een mens is. Verering van beelden.
Verering van de paus, die als pure dictator(terwijl hij maar een mens is) alles regelt.
Terwijl bij ons alles door een groep mannen gebeurt, die er ook nog allemaal mee eens moeten zijn(zelfs niet 1 stem tegen).
Geef een bron waaruit blijkt dat ze geen beelden vereren, waarom zie je dan zoveel beelden in een Katholieke Kerk?quote:Op zondag 8 januari 2012 15:45 schreef Deliah het volgende:
[..]
En wat is daar occult aan? Ze vereren overigens geen beelden.
Bron: http://historischhuis.nl/recensiebank/review/show/72quote:Uitgangspunt vormden de collecties vrijmetselaars-parafernalia die zich in het bezit van de redemptoristen te Wittem en de jezuļeten te Nijmegen bevinden en kennelijk afkomstig zijn uit de nalatenschap van ‘tot inkeer gekomen’ maēons. Zijn eindconclusie is dat omstreeks de eeuwwisseling stellig katholieken tot loges hebben behoord maar dat "nog heel wat uit te zoeken" valt, bijvoorbeeld over hun aantal (p.51). Peter Nissen schrijft over leven en werk van Mathieu Schoenmaeckers (1875-1944), een priester van het bisdom Roermond die te Rome promoveerde en niet lang daarna de rooms-katholieke kerk verliet. Hij maakte vervolgens enige naam met publicaties over esoterisch katholicisme en de deels autobiografische roman Levenswil. De ‘Verkenners buiten de besloten tuin’ over wie Gian Ackermans schrijft (p.16-36), zijn de Franse oriėntalist en priester Louis Massignon, de Amerikaanse trappist Thomas Merton en de Vlaamse franciscaan Placide Tempels. Alle drie hebben getracht door te dringen in de levensbeschouwing van andere culturen en daaraan voor hen waardevolle elementen te ontlenen.
Ok ga jij lekker door met trollen ergens anders.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:25 schreef UltraR het volgende:
[..]just
Ik ga het voor een tijdje weer voor gezien houden met je. Blijf lekker rondrollen in je misplaatste zelfverheerlijking.![]()
Och ja joh, intellectueel ben ik zo dom. Mijn iq is maar 80 enzo.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:32 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik had dezelfde gedachte.
Er valt simpelweg niet te praten met iemand die de intellectuele capaciteit van een krop sla heeft.
Of aan al die beelden die ze in huis hebben(van bv maria en het kruis).quote:
Probeer je nou gewoon bewust mensen te irriteren? Ga naastenliefde prediken ofzo.....quote:Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ok ga jij lekker door met trollen ergens anders.
Veel plezier daarmee.
Bedankt voor je inbreng, die er niet was.
[..]
Och ja joh, intellectueel ben ik zo dom. Mijn iq is maar 80 enzo.
Ik weet ten minste het verschil tussen micro en macro, en kan door de gordijnen van onzin rond evolutie kijken.
Maar ook jij bedankt voor de inbreng die er niet was.![]()
Mag ik vragen hoe oud jij bent? In elke discussie doe jij aan het terugdraaien van de meningen van een ander. Dus als iemand zegt dat jij dom bent, dan reageer jij met: Jij bent zelf dom.quote:Ok ga jij lekker door met trollen ergens anders.
Veel plezier daarmee.
80? Dat is leugen 4.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ok ga jij lekker door met trollen ergens anders.
Veel plezier daarmee.
[..]
Och ja joh, intellectueel ben ik zo dom. Mijn iq is maar 80 enzo.
Ik weet ten minste het verschil tussen micro en macro, en kan door de gordijnen van onzin rond evolutie kijken.
Maar ook jij bedankt voor de inbreng die er niet was.![]()
Als mensen de meest idiote reacties geven, moet ik daar normaal op gaan reageren?quote:Op zondag 8 januari 2012 16:52 schreef Atheist1925 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud jij bent? In elke discussie doe jij aan het terugdraaien van de meningen van een ander. Dus als iemand zegt dat jij dom bent, dan reageer jij met: Jij bent zelf dom.
En als iemand zegt dat jij trollt, dan zeg jij: Jij trollt zelf...
Je denkt toch niet dat iemand je dan ook maar een beetje serieus neemt he?
Heeeyyyy toppertje!!quote:
Ik heb boeddhabeelden in huis, maar ik vereer ze niet. Vind het gewoon mooi om te hebben, vooral als er christenen op bezoek komen. Dan heb je meteen een goed onderwerp om over te praten, en het scheelt mij koffie want ze zijn dan ook meteen weer wegquote:Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of aan al die beelden die ze in huis hebben(van bv maria en het kruis).
Als er 1 stroming wel beelden gebruikt zijn het katholieken.
Hun geloof is vol gestopt met 100-en beelden.
Je dacht dat ik serieus was? Blijkbaar weet jij niet wat sarcasme is. Zal ik je alvast maar aanmelden voor de 2013 editie? Ik denk dat je hoge ogen gooit om nog eens te winnen.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als mensen de meest idiote reacties geven, moet ik daar normaal op gaan reageren?
Nou vergeet het.
[..]
Heeeyyyy toppertje!!
Oh wat slecht van me, je hebt me op me 1e leugen hier betrapt.
Ooit gehoord van sarcasme? Denkt toch niet serieus dat me iq 80 is, komt niet eens in de buurt.
Gezellig.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:02 schreef Atheist1925 het volgende:
[..]
Ik heb boeddhabeelden in huis, maar ik vereer ze niet. Vind het gewoon mooi om te hebben, vooral als er christenen op bezoek komen. Dan heb je meteen een goed onderwerp om over te praten, en het scheelt mij koffie want ze zijn dan ook meteen weer weg
En daarom ga ik verder niet meer op hem in. Met anderen wil ik het best verder erover hebben, vind het erg interessant.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:52 schreef Atheist1925 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud jij bent? In elke discussie doe jij aan het terugdraaien van de meningen van een ander. Dus als iemand zegt dat jij dom bent, dan reageer jij met: Jij bent zelf dom.
En als iemand zegt dat jij trollt, dan zeg jij: Jij trollt zelf...
Je denkt toch niet dat iemand je dan ook maar een beetje serieus neemt he?
Beeldvorming. Bijbel e.d. in plaatjes/ beelden.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of aan al die beelden die ze in huis hebben(van bv maria en het kruis).
Als er 1 stroming wel beelden gebruikt zijn het katholieken.
Hun geloof is vol gestopt met 100-en beelden.
Wijs het dan eens wat er nu precies occult aan is.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Geef een bron waaruit blijkt dat ze geen beelden vereren, waarom zie je dan zoveel beelden in een Katholieke Kerk?
[ afbeelding ]
Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beļnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen.
Zie vervolgens dit:
[..]
Bron: http://historischhuis.nl/recensiebank/review/show/72
Niet alleen hieruit, maar ook uit de toenadering tot andere culturen blijkt al te duidelijk dat het katholicisme in tegenstelling tot veel vormen van protestantisme zichzelf wel degelijk met occulte praktijken bezig wil houden. Kijk alleen al naar de symboliek in Katholieke kerken.
Heb ik gezegd dat occultisme iets slechts is? De term heeft door geloofsfanatici een negatieve bijbetekenis gekregen ja. Dat maak jij er blijkbaar van, en je geeft zelf ook toe dat katholicisme toenadering zoekt tot andere culturen, waar ik ook voorstander van ben, minder religieuze conflicten krijg je dan namelijk. Er staat echter als beschrijving dat occult een diepere geestelijke werkelijkheid is waarbij ik toch weer moet denken aan katholieken als Meister Eckhart die toch vrij esoterisch waren ingesteld.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wijs het dan eens wat er nu precies occult aan is.
Ze vereren die beelden niet, het is voor beeldvorming en omdat het mooi is e.d.
Overigens zijn katholieken heel open naar andere culturen toe, het is niet erg om dingen die neutraal of goed zijn gewoon over te nemen of anders gezegd mensen uit die andere culturen moeten niet hun hele cultuur opgeven om katholiek te zijn. Vandaar dat zaken zoals kerstbomen, paaseieren enz gebruikt worden omdat er ansich niets verkeerds aan is.
Leg mij eens waar deze toenadering iets voortbrengt wat occult is en wat dat is.
Welke symboliek in die kerken?
Haha je bent best hilarisch.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef Deliah het volgende:
Wijs het dan eens wat er nu precies occult aan is.
Ze vereren die beelden niet, het is voor beeldvorming en omdat het mooi is e.d.
Overigens zijn katholieken heel open naar andere culturen toe, het is niet erg om dingen die neutraal of goed zijn gewoon over te nemen of anders gezegd mensen uit die andere culturen moeten niet hun hele cultuur opgeven om katholiek te zijn. Vandaar dat zaken zoals kerstbomen, paaseieren enz gebruikt worden omdat er ansich niets verkeerds aan is.
Leg mij eens waar deze toenadering iets voortbrengt wat occult is en wat dat is.
Welke symboliek in die kerken?
welles niettes.. het is iig zo dat je als lid van die organisatie hier geen neutrale kijk op kunt hebben. Buitenstaanders zien duidelijk een mooie uitvoering van het martelaarscomplex. Waarom de getuigen hierin succesvoller zijn dan andere sektes? Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat jullie de bijbel als bron houden waardoor het herkenbaar blijft voor het grote publiek als mede de passieve rol. Eigenlijk is het een beetje vergelijkbaar met the Moonies, maar die zijn minder succesvol omdat ze wat extremer zijn.quote:Op zondag 8 januari 2012 14:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Nee het is WEL een teken van Gods geest, die duidelijke eenheid die alleen bij Jehovah's Getuigen voorkomt en geen enkele andere stroming.
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zo;n opmerking maakte tijdens een antwoord van de WT studie. Zeer snel worden ze het zwijgen opgelegd en ze krijgen vervolgens geen beurt meer om nog iets te zeggen. Doordat jullie op zo'n totalitaire manier te werk gaan wordt ieder tegengeluid direct de mond gesnoerd. Op die manier houden jullie 'de eenheid' (zie het martelaarsrol stukje).quote:Tijdens de vergadering? Je gaat toch sowieso niet zo maar schreeuwen door de zaal heen?
Er wordt zoals ik al zei gewoon met je gesproken en dat punt aan de hand van de Bijbel besproken, ben je het niet met de leer eens dan wordt inderdaad de gemeente beschermd.
Want valselijke invloeden wil je er toch niet bij hebben? Das logisch.
In jouw geval zal het misschien niet zo erg zijn. Maar er zijn genoeg mensen die geboren en getogen zijn als getuige en waarvan alle familie en vrienden ook JG's zijn. Ik kan je vertellen dat er heel wat leed is ontstaan en hele families uit elkaar zijn gerukt in situaties waar een zo'n persoon besliste niet verder te willen. Jij leest hier nooit wat over omdat je 'beschermt wordt' door de organisatie die hier met geen woord over rept. Jij denkt dus echt dat het goed is voor zo'n persoon dat vader, moeder broers zussen etc. zo'n persoon helemaal links laten liggen. Zo'n persoon houdt hier erge psychische schade aan over!quote:Valt wel tegen hoor, ik weet dat van mezelf toch wel en daar sprak ik over.
Het is een maatregel die God geboden heeft, het is juist heel erg goed.
Zo kan die persoon rustig nadenken over wat hij heeft gedaan.
Wat maakt die uitsluitingsregeling nou gevaarlijk? Het is juist een hele grote bescherming voor Gods volk. Het is ook letterlijk, dit is nou zo'n tekst die niet figuurlijk opgevat kan worden.
Wij zijn ook tegen homo's hoor, de Bijbel verbiedt homosexualiteit.
Nou ok, wij zijn niet tegen homo's als in de persoon, alleen tegen de handelingen.
En dat terwijl de Katholieken juist de grootste veroorzakers van oorlogen zijn haha.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:
minder religieuze conflicten krijg je dan namelijk.
Hou aub eens op met dat sekte gedoe!!!! Daar hebben we het allang over gehad en JG zijn duidelijk geen sekte.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:46 schreef falling_away het volgende:
welles niettes.. het is iig zo dat je als lid van die organisatie hier geen neutrale kijk op kunt hebben. Buitenstaanders zien duidelijk een mooie uitvoering van het martelaarscomplex. Waarom de getuigen hierin succesvoller zijn dan andere sektes? Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat jullie de bijbel als bron houden waardoor het herkenbaar blijft voor het grote publiek als mede de passieve rol. Eigenlijk is het een beetje vergelijkbaar met the Moonies, maar die zijn minder succesvol omdat ze wat extremer zijn.
Nou dan weet ik niet wat voor persoon dat was?quote:Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zo;n opmerking maakte tijdens een antwoord van de WT studie. Zeer snel worden ze het zwijgen opgelegd en ze krijgen vervolgens geen beurt meer om nog iets te zeggen. Doordat jullie op zo'n totalitaire manier te werk gaan wordt ieder tegengeluid direct de mond gesnoerd. Op die manier houden jullie 'de eenheid' (zie het martelaarsrol stukje).
Wij vinden het ook hard, maar het is een goede en bijbelse oplossing.quote:In jouw geval zal het misschien niet zo erg zijn. Maar er zijn genoeg mensen die geboren en getogen zijn als getuige en waarvan alle familie en vrienden ook JG's zijn. Ik kan je vertellen dat er heel wat leed is ontstaan en hele families uit elkaar zijn gerukt in situaties waar een zo'n persoon besliste niet verder te willen. Jij leest hier nooit wat over omdat je 'beschermt wordt' door de organisatie die hier met geen woord over rept. Jij denkt dus echt dat het goed is voor zo'n persoon dat vader, moeder broers zussen etc. zo'n persoon helemaal links laten liggen. Zo'n persoon houdt hier erge psychische schade aan over!
Ten 1e:quote:Ik ken ook een geval van een jongen waarvan je als jong kind al zag dat hij homo was. Toen hij een jaar of 15/16 was kwam hij hier voor uit (ondanks dat zijn ouders JG zijn). Zijn ouders accepteerden niet dat hij een relatie kreeg met een andere jongen en hij is toen het huis uit gezet.
Heel liefdevol hoor! Maar ja, jij zal wel bij jezelf denken dat homo zijn een 'keuze' is van die persoon en dat hij daar niet naar hoeft te handelen.
Ik ga echter voorlopig weer even hetzelfde doen als TerryStone en UltraR en niet meer ingaan op je onzinnige posts. Ik voel steeds weer mijn bloed koken als ik je stompzinnige reacties lees.
• Eén bestuurlijk orgaan, niet democratisch gekozen, wat als theocratisch wordt beschouwdquote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Hou aub eens op met dat sekte gedoe!!!! Daar hebben we het allang over gehad en JG zijn duidelijk geen sekte.
Zij het volledig voorwaardelijk.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Wij gebruiken inderdaad als enige stroming echt de Bijbel, dat zorgt voor grote liefde.
Ik mis de bronnen en onderbouwing bij jou al niet eens meer. Geloof je dit nou echt zelf?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:46 schreef bianconeri het volgende:
En dat terwijl de Katholieken juist de grootste veroorzakers van oorlogen zijn haha.
Haushofer wordt het niet tijd dat jij ook je conclusies trekt? Het enige dat deze gast kan is alles wat een ander zegt belachelijk maken en weghonen met een dom 'haha'.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik mis de bronnen en onderbouwing bij jou al niet eens meer. Geloof je dit nou echt zelf?
Absoluut, dat is toch overduidelijk.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik mis de bronnen en onderbouwing bij jou al niet eens meer. Geloof je dit nou echt zelf?
En jij durft je een moreel en sociaal mens te noemen? Het gore lef, zegquote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Wij vinden het ook hard, maar het is een goede en bijbelse oplossing.
En we zijn daar ook wel mee bekend hoor
Half jaar geleden bv, 2 zusjes hun vader uitgesloten. Beiden moesten er echt van huilen.
Ja, er is weinig discussie mogelijkquote:Op maandag 9 januari 2012 11:00 schreef hoatzin het volgende:
Haushofer wordt het niet tijd dat jij ook je conclusies trekt? Het enige dat deze gast kan is alles wat een ander zegt belachelijk maken en weghonen met een dom 'haha'.
Jehova's getuigen of Jehovah's Getuigenzijn leden van een aan het protestantisme verwante, fundamentalistische en millennialistische sekte. (bron WIKI)quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Hou aub eens op met dat sekte gedoe!!!! Daar hebben we het allang over gehad en JG zijn duidelijk geen sekte.
Zij wel.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik snap alleen niet hoe de JG's eigenlijk elke keer weer aan een nieuwe datum komen waarop de wereld zal vergaan.
Want dit staat namelijk nergens in de bijbel, er staat zelfs dat je niet moet gaan speculeren over die datum/ tijd.
Want er staat dat jezus zal terug komen als een dief in de nacht, dus op het meest ondenkbare moment en dat je dus eigenlijk op ieder moment van de dag hier klaar voor moet zijn, omdat je gewoon niet kunt vertellen wanneer hij terug komt.
Overduidelijk wel en daar kan iedereen het inmiddels over eens zijn. Wat het Wachttoren Genootschap zegt wordt gezien als de enige waarheid waar geen discussie over mogelijk is.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Jullie gebruiken als enige een bijbel die verkeerd vertaald is door mensen zonder enige theologische achtergrond, die bomvol fouten staat, met de bedoeling om de bijbel aan te passen aan jullie leer:quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Wij gebruiken inderdaad als enige stroming echt de Bijbel, dat zorgt voor grote liefde.
Daar wordt helemaal niet mee omgegaan, dat wordt simpelweg onderdrukt of uitgesloten uit angst dat anderen misschien ook eens na gaan denken.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Er wordt inderdaad verstandig omgegaan met tegengeluid
Ja als dat de reden nou eens was.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Wij vinden het ook hard, maar het is een goede en bijbelse oplossing.
Jij bedankt voor je herkauwde Wachttoren propaganda die je maar zonder nadenken hier opbraakt.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
En anders: Dank voor je inbreng die er niet was![]()
nee ze geloven dat 144.000 personen naar de hemel gaan om te regeren over de mensheid (samen met Jezus) nadat de aarde hersteld is tot een paradijs. In dat paradijs op aarde kunnen dan miljoenen/miljarden mensen een opstanding krijgen.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij geloven toch ook in de uitverkiezing van de 144000 dacht ik en dat snap ik ook niet want er zijn meer dan dat aantal jehova's. dus ze moeten maar hopen dat ze er bij zitten.
In mijn geval valt het gelukkig nog mee, maar ik kan je verhalen vertellen daar lusten de honden geen brood van!quote:Op maandag 9 januari 2012 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar ja, eenmaal bij de jehova's en het word lastig om er weer uit te komen.
Helemaal als je er met je gezin er bij zit je zult ze niet weer zien denk ik als je er alleen uit stapt.
Och ja Wiki, lekker betrouwbaar.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jehova's getuigen of Jehovah's Getuigenzijn leden van een aan het protestantisme verwante, fundamentalistische en millennialistische sekte. (bron WIKI)
JG wordt dus algemeen beschouwd als een sekte.
(haha)
Alsof wij daar iets aan kunnen doen, dit gebiedt de Bijbel ons.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar ja, eenmaal bij de jehova's en het word lastig om er weer uit te komen.
Helemaal als je er met je gezin er bij zit je zult ze niet weer zien denk ik als je er alleen uit stapt.
De 144.000 zijn de gezalfden die met Jezus zullen regeren in de hemel.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij geloven toch ook in de uitverkiezing van de 144000 dacht ik en dat snap ik ook niet want er zijn meer dan dat aantal jehova's. dus ze moeten maar hopen dat ze er bij zitten.
Bijbels gebod?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Langs de deuren klopt absoluut, dat Bijbels gebod om te prediken volgen wij veelvuldig op.
Maar zoals ik al 10x gezegd heb hier zijn we daarin vriendelijk, niet opdringerig of wat ook in die richting. Wordt ons ook geleerd om niet zo te zijn.
Klopt ik had niet erbij verteld dat ze doei of bye bye had gezegd.quote:Wat is er erg aan dat ze dan terug komen met lectuur in haar taal? Daar is toch niets mis mee.
En uit je verhaal blijkt ook niet dat ze echt gezegd heeft doei en bye bye.
De waarheid en de prachtige hoop en liefde?quote:Ten 1e het Bijbelse gebod om te prediken
Ten 2e om God, de Bijbel en de goede boodschap onder de mensen bekend te maken.
Zodat iedereen de waarheid kan leren kennen en de prachtige hoop en liefde.
Niet echt want anders vroeg ik het niet.quote:Nou dat moet toch makkelijk uit die tekst te halen zijn zeg....
De ex-JGers.
In het OT wel ja, maar niet in de tenach en dat zou de bron van het OT moeten zijn.quote:Als ik het goed begrijp is het volgende een antwoord:
Ja Jezus komt in OT voor: De vele profetien bv.
Mede dankzij de bronvermeldingen vaak wel, jaquote:
Ik (en anderen hier ook geloof ik) komen tot hele andere conclusies. En nu?quote:Onderzoek eerst maar eens wat een sekte is, dan kun je maar tot 1 conclusie komen:
Jehovah's Getuigen zijn geen sekte. En sowieso Bijbel en sekte gaat absoluut niet samen.
Daar gebruiken ze deze kristallen bol voor:quote:Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik snap alleen niet hoe de JG's eigenlijk elke keer weer aan een nieuwe datum komen waarop de wereld zal vergaan.
Weer hetzelfde he? Je ontkent zelfs dat wij dat vinden. Tuurlijk vind jij als JG dat het geen sekte is, maar de meeste anderen wel.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:16 schreef bianconeri het volgende:
Och ja Wiki, lekker betrouwbaar.
Onderzoek eerst maar eens wat een sekte is, dan kun je maar tot 1 conclusie komen:
Jehovah's Getuigen zijn geen sekte. En sowieso Bijbel en sekte gaat absoluut niet samen.
Het is inderdaad een Bijbels gebod wat valt onder het bekend maken van het goede nieuws zoals dat gezegd is in de Bijbel. Om het woord te prediken. Ook Jezus deed dit en stuurde zelfs eens een groep van 70 man op pad.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:31 schreef sinzzer het volgende:
Bijbels gebod?
Of is dat jou interpretatie van ga heen en verkondig het evangelie?
Iniedergeval ik vind het een foute redenering.
Nee, de Bijbel en JG is niet de oplossing voor het wereldwijde probleem waar inderdaad Satan verantwoordelijk voor is. God is de enige oplossing die er is.quote:De waarheid en de prachtige hoop en liefde?
En dat is zeker dat Satan verantwoordelijk is voor al het slechte in de wereld en dat de bijbel en JG de oplossing is voor het wereldwijde fenoneem?
Ik vroeg aan een van de JG's wat heeft Satan te maken met dat de mensen die hun gevoelens niet onder controle hebben en dus instaat zijn om geweld te plegen.
Ik kreeg geen antwoord, er word gebladerd in een boekje naar een antwoord en die konden ze niet vinden,dus zou ik dat ooit een keer krijgen.
Maar jij mag en kan het ook wel beantwoorden niet waar?
De meeste anderen denken dat inderdaad!quote:Op maandag 9 januari 2012 13:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Weer hetzelfde he? Je ontkent zelfs dat wij dat vinden. Tuurlijk vind jij als JG dat het geen sekte is, maar de meeste anderen wel.
Bijbel en sekte gaat niet samen? Man je bent het levende bewijs!
Tja ligt eraan wat je onder charismatische leider ziet.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef hoatzin het volgende:
Een sekte is een (religieuze) beweging, vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring, met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige bewegingen die behoren tot dezelfde stroming als de beweging die als "sekte" wordt aangeduid.
Nou alles klopt, JG is een sekte.
Proest, hoe kom je er bij?quote:Op maandag 9 januari 2012 13:54 schreef UltraR het volgende:
Het sprookje van de Grote kleine Bianconeri
[...]
Wat dan wel?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef bianconeri het volgende:
En nee dat is niet de gehele definitie van een sekte.
Die zijn er dan niet meer, cease to exist.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:39 schreef DustPuppy het volgende:
Trouwens, even wat anders: Als er geen hel is, waar gaan de slechte mensen dan naartoe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |