abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106561693
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:25 schreef UltraR het volgende:

[..]

:') just :')

Ik ga het voor een tijdje weer voor gezien houden met je. Blijf lekker rondrollen in je misplaatste zelfverheerlijking. :*
Ik had dezelfde gedachte.
Er valt simpelweg niet te praten met iemand die de intellectuele capaciteit van een krop sla heeft.
pi_106562250
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het celibaat is niet christelijk en afkomstig van spirituele stromingen, zo zijn er boeddhisten die zichzelf van seks willen onthoduen om zich volledig op het geestelijke te kunnen richten, net als katholieken.

Verder wordt bij katholieke kerken vaak het alziende oog gebruikt, wat men ook bij de vrijmetselarij terugziet en heb je ook nog de beeldenverering die niet christelijk is en wat andere mystieke symbolen.
En wat is daar occult aan? Ze vereren overigens geen beelden.
pi_106562548
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:04 schreef bianconeri het volgende:
Met de katholieke kerk is genoeg mis mee.
Verering van Maria, wat gewoon een mens is. Verering van beelden.
Verering van de paus, die als pure dictator(terwijl hij maar een mens is) alles regelt.
Terwijl bij ons alles door een groep mannen gebeurt, die er ook nog allemaal mee eens moeten zijn(zelfs niet 1 stem tegen).
Hoe uit zich die verering van de paus zich en hoe is die dictator?

En ze vereren geen beelden.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:59:52 #104
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106562871
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:45 schreef Deliah het volgende:

[..]

En wat is daar occult aan? Ze vereren overigens geen beelden.
Geef een bron waaruit blijkt dat ze geen beelden vereren, waarom zie je dan zoveel beelden in een Katholieke Kerk?

Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beļnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen.

Zie vervolgens dit:

quote:
Uitgangspunt vormden de collecties vrijmetselaars-parafernalia die zich in het bezit van de redemptoristen te Wittem en de jezuļeten te Nijmegen bevinden en kennelijk afkomstig zijn uit de nalatenschap van ‘tot inkeer gekomen’ maēons. Zijn eindconclusie is dat omstreeks de eeuwwisseling stellig katholieken tot loges hebben behoord maar dat "nog heel wat uit te zoeken" valt, bijvoorbeeld over hun aantal (p.51). Peter Nissen schrijft over leven en werk van Mathieu Schoenmaeckers (1875-1944), een priester van het bisdom Roermond die te Rome promoveerde en niet lang daarna de rooms-katholieke kerk verliet. Hij maakte vervolgens enige naam met publicaties over esoterisch katholicisme en de deels autobiografische roman Levenswil. De ‘Verkenners buiten de besloten tuin’ over wie Gian Ackermans schrijft (p.16-36), zijn de Franse oriėntalist en priester Louis Massignon, de Amerikaanse trappist Thomas Merton en de Vlaamse franciscaan Placide Tempels. Alle drie hebben getracht door te dringen in de levensbeschouwing van andere culturen en daaraan voor hen waardevolle elementen te ontlenen.
Bron: http://historischhuis.nl/recensiebank/review/show/72

Niet alleen hieruit, maar ook uit de toenadering tot andere culturen blijkt al te duidelijk dat het katholicisme in tegenstelling tot veel vormen van protestantisme zichzelf wel degelijk met occulte praktijken bezig wil houden. Kijk alleen al naar de symboliek in Katholieke kerken.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_106564418
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:25 schreef UltraR het volgende:

[..]

:') just :')

Ik ga het voor een tijdje weer voor gezien houden met je. Blijf lekker rondrollen in je misplaatste zelfverheerlijking. :*
Ok ga jij lekker door met trollen ergens anders.
Veel plezier daarmee.

Bedankt voor je inbreng, die er niet was. :W

quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik had dezelfde gedachte.
Er valt simpelweg niet te praten met iemand die de intellectuele capaciteit van een krop sla heeft.
Och ja joh, intellectueel ben ik zo dom. Mijn iq is maar 80 enzo.
Ik weet ten minste het verschil tussen micro en macro, en kan door de gordijnen van onzin rond evolutie kijken.

Maar ook jij bedankt voor de inbreng die er niet was. :W
pi_106564529
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:52 schreef Deliah het volgende:

En ze vereren geen beelden.
Of aan al die beelden die ze in huis hebben(van bv maria en het kruis).
Als er 1 stroming wel beelden gebruikt zijn het katholieken.
Hun geloof is vol gestopt met 100-en beelden.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:42:01 #107
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106564648
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Veel plezier daarmee.

[..]

Ik weet ten minste het verschil tussen micro en macro, en kan door de gordijnen van onzin rond evolutie kijken.

Probeer je nou gewoon bewust mensen te irriteren? Ga naastenliefde prediken ofzo.....
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_106565039
quote:
Veel plezier daarmee.

Bedankt voor je inbreng, die er niet was.
Mag ik vragen hoe oud jij bent? In elke discussie doe jij aan het terugdraaien van de meningen van een ander. Dus als iemand zegt dat jij dom bent, dan reageer jij met: Jij bent zelf dom.
En als iemand zegt dat jij trollt, dan zeg jij: Jij trollt zelf...
Je denkt toch niet dat iemand je dan ook maar een beetje serieus neemt he?
pi_106565304
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Veel plezier daarmee.

[..]

80? Dat is leugen 4.
Ik wil nog wel even van het moment gebruik maken om je via deze weg te feliciteren met het winnen van de knoopinjezakdoek 2012 award voor het bijna een dag volhouden zonder in je broek te plassen... PROFICIAT!!!
pi_106565382
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:52 schreef Atheist1925 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud jij bent? In elke discussie doe jij aan het terugdraaien van de meningen van een ander. Dus als iemand zegt dat jij dom bent, dan reageer jij met: Jij bent zelf dom.
Als mensen de meest idiote reacties geven, moet ik daar normaal op gaan reageren?
Nou vergeet het.

quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:59 schreef TerryStone het volgende:

80? Dat is leugen 4.

Heeeyyyy toppertje!!
Oh wat slecht van me, je hebt me op me 1e leugen hier betrapt.
Ooit gehoord van sarcasme? Denkt toch niet serieus dat me iq 80 is, komt niet eens in de buurt.
pi_106565435
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb boeddhabeelden in huis, maar ik vereer ze niet. Vind het gewoon mooi om te hebben, vooral als er christenen op bezoek komen. Dan heb je meteen een goed onderwerp om over te praten, en het scheelt mij koffie want ze zijn dan ook meteen weer weg :Y
pi_106565552
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als mensen de meest idiote reacties geven, moet ik daar normaal op gaan reageren?
Nou vergeet het.

[..]

Heeeyyyy toppertje!!
Oh wat slecht van me, je hebt me op me 1e leugen hier betrapt.
Ooit gehoord van sarcasme? Denkt toch niet serieus dat me iq 80 is, komt niet eens in de buurt.
Je dacht dat ik serieus was? Blijkbaar weet jij niet wat sarcasme is. Zal ik je alvast maar aanmelden voor de 2013 editie? Ik denk dat je hoge ogen gooit om nog eens te winnen.
pi_106565727
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:02 schreef Atheist1925 het volgende:

[..]

Ik heb boeddhabeelden in huis, maar ik vereer ze niet. Vind het gewoon mooi om te hebben, vooral als er christenen op bezoek komen. Dan heb je meteen een goed onderwerp om over te praten, en het scheelt mij koffie want ze zijn dan ook meteen weer weg :Y
Gezellig.
pi_106565929
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:52 schreef Atheist1925 het volgende:

[..]

En daarom ga ik verder niet meer op hem in. Met anderen wil ik het best verder erover hebben, vind het erg interessant.
Maar als iemand na al mijn inhoudelijke posts in deze topicreeks beweert dat ik geen inbreng heb gehad. Tja, waarom zou je dan verder nog tijd aan zo iemand gaan besteden. Daar pas ik iig vriendelijk voor. :)

Overigens ook grappig dat hij denkt dat mijn opmerking dat ik hem verder zal negeren impliceert dat ik niet meer in dit topic zal reageren. Er zijn genoeg anderen in dit topic en, ongeacht of ik het met iemand eens ben of niet, werkelijk iedereen hier is een interessantere, nuttigere, intelligentere en met name vriendelijkere gesprekspartner dan hij.

[ Bericht 5% gewijzigd door UltraR op 08-01-2012 17:26:41 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_106566755
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Beeldvorming. Bijbel e.d. in plaatjes/ beelden.
pi_106567183
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Geef een bron waaruit blijkt dat ze geen beelden vereren, waarom zie je dan zoveel beelden in een Katholieke Kerk?

[ afbeelding ]

Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beļnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen.

Zie vervolgens dit:

[..]

Bron: http://historischhuis.nl/recensiebank/review/show/72

Niet alleen hieruit, maar ook uit de toenadering tot andere culturen blijkt al te duidelijk dat het katholicisme in tegenstelling tot veel vormen van protestantisme zichzelf wel degelijk met occulte praktijken bezig wil houden. Kijk alleen al naar de symboliek in Katholieke kerken.
Wijs het dan eens wat er nu precies occult aan is.
Ze vereren die beelden niet, het is voor beeldvorming en omdat het mooi is e.d.

Overigens zijn katholieken heel open naar andere culturen toe, het is niet erg om dingen die neutraal of goed zijn gewoon over te nemen of anders gezegd mensen uit die andere culturen moeten niet hun hele cultuur opgeven om katholiek te zijn. Vandaar dat zaken zoals kerstbomen, paaseieren enz gebruikt worden omdat er ansich niets verkeerds aan is.

Leg mij eens waar deze toenadering iets voortbrengt wat occult is en wat dat is.
Welke symboliek in die kerken?
  zondag 8 januari 2012 @ 17:45:06 #117
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106567382
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef Deliah het volgende:

[..]

Overigens zijn katholieken heel open naar andere culturen toe, het is niet erg om dingen die neutraal of goed zijn gewoon over te nemen of anders gezegd mensen uit die andere culturen moeten niet hun hele cultuur opgeven om katholiek te zijn. Vandaar dat zaken zoals kerstbomen, paaseieren enz gebruikt worden omdat er ansich niets verkeerds aan is.

Leg mij eens waar deze toenadering iets voortbrengt wat occult is en wat dat is.
Heb ik gezegd dat occultisme iets slechts is? De term heeft door geloofsfanatici een negatieve bijbetekenis gekregen ja. Dat maak jij er blijkbaar van, en je geeft zelf ook toe dat katholicisme toenadering zoekt tot andere culturen, waar ik ook voorstander van ben, minder religieuze conflicten krijg je dan namelijk. Er staat echter als beschrijving dat occult een diepere geestelijke werkelijkheid is waarbij ik toch weer moet denken aan katholieken als Meister Eckhart die toch vrij esoterisch waren ingesteld.

Kun jij me vertellen wat jij zelf occult vindt?
pi_106572237
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:39 schreef Deliah het volgende:

Haha je bent best hilarisch.

Kerstboom niets verkeerds? Heb je enig idee waar de kerstboom vandaan komt?(idee achter).
En wat het kerstfeest eigenlijk is? Schijnbaar niet anders deed je er niets mee.

Katholieken vereren wel degelijk beelden, er staat in de bijbel je zelfs geen beelden te maken!
Terwijl katholieken beelden hebben(of ze nou aanbeden worden of niet) en bv zelfs altaar ervoor.
Alles bij ze is beelden, beelden en nog eens beelden.

Gaat meer om uiterlijk dan het innerlijk.
pi_106572246
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Nee het is WEL een teken van Gods geest, die duidelijke eenheid die alleen bij Jehovah's Getuigen voorkomt en geen enkele andere stroming.

welles niettes.. het is iig zo dat je als lid van die organisatie hier geen neutrale kijk op kunt hebben. Buitenstaanders zien duidelijk een mooie uitvoering van het martelaarscomplex. Waarom de getuigen hierin succesvoller zijn dan andere sektes? Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat jullie de bijbel als bron houden waardoor het herkenbaar blijft voor het grote publiek als mede de passieve rol. Eigenlijk is het een beetje vergelijkbaar met the Moonies, maar die zijn minder succesvol omdat ze wat extremer zijn.

Het feit dat jij niet inziet dat het zéér verkeerd is dat iemand het huis van een 13 jarig jongetje stalkt zodat ze hem alleen kunnen spreken laat al zien dat je totaal geen neutrale kijk hierop hebt.

quote:
Tijdens de vergadering? Je gaat toch sowieso niet zo maar schreeuwen door de zaal heen?
Er wordt zoals ik al zei gewoon met je gesproken en dat punt aan de hand van de Bijbel besproken, ben je het niet met de leer eens dan wordt inderdaad de gemeente beschermd.
Want valselijke invloeden wil je er toch niet bij hebben? Das logisch.

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zo;n opmerking maakte tijdens een antwoord van de WT studie. Zeer snel worden ze het zwijgen opgelegd en ze krijgen vervolgens geen beurt meer om nog iets te zeggen. Doordat jullie op zo'n totalitaire manier te werk gaan wordt ieder tegengeluid direct de mond gesnoerd. Op die manier houden jullie 'de eenheid' (zie het martelaarsrol stukje).

quote:
Valt wel tegen hoor, ik weet dat van mezelf toch wel en daar sprak ik over.
Het is een maatregel die God geboden heeft, het is juist heel erg goed.
Zo kan die persoon rustig nadenken over wat hij heeft gedaan.

Wat maakt die uitsluitingsregeling nou gevaarlijk? Het is juist een hele grote bescherming voor Gods volk. Het is ook letterlijk, dit is nou zo'n tekst die niet figuurlijk opgevat kan worden.
Wij zijn ook tegen homo's hoor, de Bijbel verbiedt homosexualiteit.
Nou ok, wij zijn niet tegen homo's als in de persoon, alleen tegen de handelingen.

In jouw geval zal het misschien niet zo erg zijn. Maar er zijn genoeg mensen die geboren en getogen zijn als getuige en waarvan alle familie en vrienden ook JG's zijn. Ik kan je vertellen dat er heel wat leed is ontstaan en hele families uit elkaar zijn gerukt in situaties waar een zo'n persoon besliste niet verder te willen. Jij leest hier nooit wat over omdat je 'beschermt wordt' door de organisatie die hier met geen woord over rept. Jij denkt dus echt dat het goed is voor zo'n persoon dat vader, moeder broers zussen etc. zo'n persoon helemaal links laten liggen. Zo'n persoon houdt hier erge psychische schade aan over!

Ik ken ook een geval van een jongen waarvan je als jong kind al zag dat hij homo was. Toen hij een jaar of 15/16 was kwam hij hier voor uit (ondanks dat zijn ouders JG zijn). Zijn ouders accepteerden niet dat hij een relatie kreeg met een andere jongen en hij is toen het huis uit gezet.

Heel liefdevol hoor! Maar ja, jij zal wel bij jezelf denken dat homo zijn een 'keuze' is van die persoon en dat hij daar niet naar hoeft te handelen.

Ik ga echter voorlopig weer even hetzelfde doen als TerryStone en UltraR en niet meer ingaan op je onzinnige posts. Ik voel steeds weer mijn bloed koken als ik je stompzinnige reacties lees.
Alpha kenny one
pi_106572290
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:

minder religieuze conflicten krijg je dan namelijk.
En dat terwijl de Katholieken juist de grootste veroorzakers van oorlogen zijn haha.
Je kunt beter zoals de bijbel zegt: Neutraal in politiek en oorlog zijn.
pi_106572567
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:46 schreef falling_away het volgende:

welles niettes.. het is iig zo dat je als lid van die organisatie hier geen neutrale kijk op kunt hebben. Buitenstaanders zien duidelijk een mooie uitvoering van het martelaarscomplex. Waarom de getuigen hierin succesvoller zijn dan andere sektes? Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat jullie de bijbel als bron houden waardoor het herkenbaar blijft voor het grote publiek als mede de passieve rol. Eigenlijk is het een beetje vergelijkbaar met the Moonies, maar die zijn minder succesvol omdat ze wat extremer zijn.
Hou aub eens op met dat sekte gedoe!!!! Daar hebben we het allang over gehad en JG zijn duidelijk geen sekte.
Wij gebruiken inderdaad als enige stroming echt de Bijbel, dat zorgt voor grote liefde.

quote:
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zo;n opmerking maakte tijdens een antwoord van de WT studie. Zeer snel worden ze het zwijgen opgelegd en ze krijgen vervolgens geen beurt meer om nog iets te zeggen. Doordat jullie op zo'n totalitaire manier te werk gaan wordt ieder tegengeluid direct de mond gesnoerd. Op die manier houden jullie 'de eenheid' (zie het martelaarsrol stukje).
Nou dan weet ik niet wat voor persoon dat was?
De vergadering is geen moment om ineens te gaan schreeuwen of dingen los te laten ofzo.
Of je luistert of neemt deel aan waar het over gaat op de studie.

Er wordt inderdaad verstandig omgegaan met tegengeluid, dat moet gewoon tussen jouw en ouderlingen besproken worden en niet in de gemeente.
Vals bijbelse leringen worden ook weggehouden, dat besmet elk alleen maar.

quote:
In jouw geval zal het misschien niet zo erg zijn. Maar er zijn genoeg mensen die geboren en getogen zijn als getuige en waarvan alle familie en vrienden ook JG's zijn. Ik kan je vertellen dat er heel wat leed is ontstaan en hele families uit elkaar zijn gerukt in situaties waar een zo'n persoon besliste niet verder te willen. Jij leest hier nooit wat over omdat je 'beschermt wordt' door de organisatie die hier met geen woord over rept. Jij denkt dus echt dat het goed is voor zo'n persoon dat vader, moeder broers zussen etc. zo'n persoon helemaal links laten liggen. Zo'n persoon houdt hier erge psychische schade aan over!
Wij vinden het ook hard, maar het is een goede en bijbelse oplossing.
En we zijn daar ook wel mee bekend hoor ;)
Half jaar geleden bv, 2 zusjes hun vader uitgesloten. Beiden moesten er echt van huilen.

quote:
Ik ken ook een geval van een jongen waarvan je als jong kind al zag dat hij homo was. Toen hij een jaar of 15/16 was kwam hij hier voor uit (ondanks dat zijn ouders JG zijn). Zijn ouders accepteerden niet dat hij een relatie kreeg met een andere jongen en hij is toen het huis uit gezet.

Heel liefdevol hoor! Maar ja, jij zal wel bij jezelf denken dat homo zijn een 'keuze' is van die persoon en dat hij daar niet naar hoeft te handelen.

Ik ga echter voorlopig weer even hetzelfde doen als TerryStone en UltraR en niet meer ingaan op je onzinnige posts. Ik voel steeds weer mijn bloed koken als ik je stompzinnige reacties lees.
Ten 1e:
Homo zijn is wellicht geen keuze, maar dat is zonde in het algemeen niet.
Daar moet je constant tegen vechten! Daarom zijn er ook best homo's binnen de organisatie.

Ten 2e: Ik reageer gewoon op je reactie, dus zit nou niet zo dom te praten zeg bah....
En anders: Dank voor je inbreng die er niet was :W
pi_106573280
quote:
: Dank voor je inbreng die er niet was
Waarom dan reageren?
pi_106592599
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
Hou aub eens op met dat sekte gedoe!!!! Daar hebben we het allang over gehad en JG zijn duidelijk geen sekte.
• Eén bestuurlijk orgaan, niet democratisch gekozen, wat als theocratisch wordt beschouwd
• Buiten de leer om kijken wordt expliciet sterk afgeraden
• Afvalligen worden vrijwel volledig uitgebannen
• De eindtijd wordt voorspeld, ook al is dat een paar keer misgegaan

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Misschien zullen bepaalde sociologen het stempeltje "sekte" niet gebruiken wegens de afwezigheid van 1 centrale charismatische leider en/of de grootte van de groep, maar dat lijkt me een futiliteit. Het heeft genoeg negatieve trekken die je met een sekte associeert :)

En als ik zie hoe jij in onwetendheid en volstrekte arrogantie hier met mensen loopt te "discusseren", dan kun je wmb hersenspoeling ook wel aan het rijtje toevoegen.

quote:
Wij gebruiken inderdaad als enige stroming echt de Bijbel, dat zorgt voor grote liefde.
Zij het volledig voorwaardelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Haushofer op 09-01-2012 09:38:56 ]
pi_106592615
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:46 schreef bianconeri het volgende:
En dat terwijl de Katholieken juist de grootste veroorzakers van oorlogen zijn haha.
Ik mis de bronnen en onderbouwing bij jou al niet eens meer. Geloof je dit nou echt zelf?
  maandag 9 januari 2012 @ 11:00:54 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106594806
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik mis de bronnen en onderbouwing bij jou al niet eens meer. Geloof je dit nou echt zelf?
Haushofer wordt het niet tijd dat jij ook je conclusies trekt? Het enige dat deze gast kan is alles wat een ander zegt belachelijk maken en weghonen met een dom 'haha'.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:27:15 #126
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_106595465
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Absoluut, dat is toch overduidelijk.

Haha

:P
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  maandag 9 januari 2012 @ 11:54:44 #127
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_106596244
quote:
En we zijn daar ook wel mee bekend hoor ;)
Half jaar geleden bv, 2 zusjes hun vader uitgesloten. Beiden moesten er echt van huilen.
En jij durft je een moreel en sociaal mens te noemen? Het gore lef, zeg :N
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_106596422
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:00 schreef hoatzin het volgende:
Haushofer wordt het niet tijd dat jij ook je conclusies trekt? Het enige dat deze gast kan is alles wat een ander zegt belachelijk maken en weghonen met een dom 'haha'.
Ja, er is weinig discussie mogelijk :) Misschien is het maar beter om zo te laten, idd.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:38:43 #129
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106597434
quote:

Jehova's getuigen of Jehovah's Getuigenzijn leden van een aan het protestantisme verwante, fundamentalistische en millennialistische sekte. (bron WIKI)

JG wordt dus algemeen beschouwd als een sekte.

(haha)
pi_106597437
Ik snap alleen niet hoe de JG's eigenlijk elke keer weer aan een nieuwe datum komen waarop de wereld zal vergaan.
Want dit staat namelijk nergens in de bijbel, er staat zelfs dat je niet moet gaan speculeren over die datum/ tijd.
Want er staat dat jezus zal terug komen als een dief in de nacht, dus op het meest ondenkbare moment en dat je dus eigenlijk op ieder moment van de dag hier klaar voor moet zijn, omdat je gewoon niet kunt vertellen wanneer hij terug komt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:44:08 #131
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106597599
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik snap alleen niet hoe de JG's eigenlijk elke keer weer aan een nieuwe datum komen waarop de wereld zal vergaan.
Want dit staat namelijk nergens in de bijbel, er staat zelfs dat je niet moet gaan speculeren over die datum/ tijd.
Want er staat dat jezus zal terug komen als een dief in de nacht, dus op het meest ondenkbare moment en dat je dus eigenlijk op ieder moment van de dag hier klaar voor moet zijn, omdat je gewoon niet kunt vertellen wanneer hij terug komt.
Zij wel.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:48:47 #132
362645 Elemo
sola gratia
pi_106597746
quote:
Overduidelijk wel en daar kan iedereen het inmiddels over eens zijn. Wat het Wachttoren Genootschap zegt wordt gezien als de enige waarheid waar geen discussie over mogelijk is.
En zo nog veel meer aspecten.

Je zal het toch wel weer negeren, maar voor de mensen die meer erover willen lezen:

http://4witness.org/jehovahs_witness/jw_lds_cults.php

http://www.eaec.org/cults/jehovahswitness.htm

http://www.rapidnet.com/~jbeard/bdm/Cults/jw.htm

quote:
Jullie gebruiken als enige een bijbel die verkeerd vertaald is door mensen zonder enige theologische achtergrond, die bomvol fouten staat, met de bedoeling om de bijbel aan te passen aan jullie leer:

"The New World Translation is unique in one thing – it is the first intentional, systematic effort at producing a complete version of the Bible that is edited and revised for the specific purpose of agreeing with a group's doctrine.
The Jehovah’s Witnesses and the Watchtower Society realized that their beliefs contradicted Scripture. So, rather than conforming their beliefs to Scripture, they altered Scripture to agree with their beliefs. The “New World Bible Translation Committee” went through the Bible and changed any Scripture that did not agree with Jehovah’s Witness theology. This is clearly demonstrated by the fact that, as new editions of the New World Translation were published, additional changes were made to the biblical text. As biblical Christians continued to point out Scriptures that clearly argue for the deity of Christ (for example), the Watchtower Society would publish new editions of the New World Translation with those Scriptures changed."

http://www.gotquestions.org/New-World-Translation.html

http://www.towerwatch.com/Witnessing/101_questions.htm (even naar beneden scrollen bij deze)

quote:
Er wordt inderdaad verstandig omgegaan met tegengeluid
Daar wordt helemaal niet mee omgegaan, dat wordt simpelweg onderdrukt of uitgesloten uit angst dat anderen misschien ook eens na gaan denken.
Zoals in elke sekte.

quote:
Ja als dat de reden nou eens was.
Jehovah's Getuigen zijn pas na 1975 echt fanatiek begonnen met uitsluiten. Weet je waarom? Omdat toen na de zoveelste mislukte voorspelling over het einde van de wereld ze te maken kregen met een enorme leegloop van leden.
Vroegere leden probeerden na 1975 andere leden te beinvloeden om weg te gaan (gek he?) en dat mocht natuurlijk niet:

"The hitherto fast-growing sect actually began losing members for the first time in decades, as people who had expected Armageddon in 1975 became disillusioned. When membership loss grew into the hundreds of thousands-a fact masked by new conversions in figures released by the Society, but reported in an investigative article in the Los Angeles Times of January 30, 1982 (pp. 4-5)-president Franz and the conservative majority on the Governing Body took action. In the spring of 1980 they initiated a crack-down on dissidents, breaking up the independent Bible study groups at headquarters, and forming "judicial committees" to have those seen as ringleaders put on trial for "disloyalty" and "apostasy."

By the time this purge culminated in the forced resignation and subsequent excommunication of the president's nephew and fellow Governing Body member Raymond V. Franz (a development Time magazine found worthy of a full-page article, Feb. 22, 1982, p. 66) a siege mentality took hold on the world-wide organization. Even Witnesses who left quietly and voluntarily for personal reasons were denounced as disloyal and were ordered shunned, former friends forbidden to say as much as "a simple 'Hello'" to them.

http://www.eaec.org/cults/jehovahswitness.htm

"In 1981, a reversal of policy occurred, with Witnesses instructed to avoid all spiritual interaction with disfellowshipped ones, including with close relatives.
Witnesses were instructed not to greet disfellowshipped persons.
Parents were permitted to care for the physical needs of a disfellowshipped minor child; ill parents or physically or emotionally ill child could be accepted back into the home "for a time". Witnesses were instructed not to eat with disfellowshipped relatives and were warned that emotional influence could soften their resolve.
In 1980 the Witnesses' Brooklyn headquarters advised traveling overseers that a person need not be promoting "apostate views" to warrant disfellowshipping; it advised that "appropriate judicial action" be taken against a person who "continues to believe the apostate ideas and rejects what he has been provided" through The Watchtower.
The rules on shunning were extended in 1981 to include those who had resigned from the religion voluntarily"

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Jehovah's_Witnesses

http://en.wikipedia.org/w(...)s_Witnesses_doctrine

Ook een leuk detail dat Raymond V. Franz toen eruit gekickt is, nota bene de neef van Frederick W. Franz die meer dan 50 jaar lang het hoofd theologie was binnen de organisatie. Natuurlijk weer allemaal "gezalfden", zal wel in de familie zitten of zoiets. Helemaal niet sektarisch he? Droom lekker verder.

quote:
En anders: Dank voor je inbreng die er niet was :W
Jij bedankt voor je herkauwde Wachttoren propaganda die je maar zonder nadenken hier opbraakt.
Van persoonlijke inbreng is vanuit jouw kant dan ook werkelijk geen sprake. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Elemo op 09-01-2012 13:08:02 ]
Elemosynarius
pi_106597942
volgens mij geloven toch ook in de uitverkiezing van de 144000 dacht ik en dat snap ik ook niet want er zijn meer dan dat aantal jehova's. dus ze moeten maar hopen dat ze er bij zitten.
I am a child of God
God is not dead.
pi_106598107
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij geloven toch ook in de uitverkiezing van de 144000 dacht ik en dat snap ik ook niet want er zijn meer dan dat aantal jehova's. dus ze moeten maar hopen dat ze er bij zitten.
nee ze geloven dat 144.000 personen naar de hemel gaan om te regeren over de mensheid (samen met Jezus) nadat de aarde hersteld is tot een paradijs. In dat paradijs op aarde kunnen dan miljoenen/miljarden mensen een opstanding krijgen.

En ze hebben geleerd van wat er in 1975 is gebeurd: ze geven tegenwoordig geen jaartal meer voor de dag van god, Armageddon.
Alpha kenny one
pi_106598282
maar ja, eenmaal bij de jehova's en het word lastig om er weer uit te komen.
Helemaal als je er met je gezin er bij zit je zult ze niet weer zien denk ik als je er alleen uit stapt.
I am a child of God
God is not dead.
pi_106598516
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
Helemaal als je er met je gezin er bij zit je zult ze niet weer zien denk ik als je er alleen uit stapt.
In mijn geval valt het gelukkig nog mee, maar ik kan je verhalen vertellen daar lusten de honden geen brood van!
Alpha kenny one
pi_106598552
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jehova's getuigen of Jehovah's Getuigenzijn leden van een aan het protestantisme verwante, fundamentalistische en millennialistische sekte. (bron WIKI)

JG wordt dus algemeen beschouwd als een sekte.

(haha)
Och ja Wiki, lekker betrouwbaar.
Onderzoek eerst maar eens wat een sekte is, dan kun je maar tot 1 conclusie komen:
Jehovah's Getuigen zijn geen sekte. En sowieso Bijbel en sekte gaat absoluut niet samen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
Alsof wij daar iets aan kunnen doen, dit gebiedt de Bijbel ons.
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
De 144.000 zijn de gezalfden die met Jezus zullen regeren in de hemel.
Zijn ook niet allemaal Jehovah's Getuigen hoor.
pi_106599045
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Langs de deuren klopt absoluut, dat Bijbels gebod om te prediken volgen wij veelvuldig op.
Maar zoals ik al 10x gezegd heb hier zijn we daarin vriendelijk, niet opdringerig of wat ook in die richting. Wordt ons ook geleerd om niet zo te zijn.
Bijbels gebod?
Of is dat jou interpretatie van ga heen en verkondig het evangelie?
Iniedergeval ik vind het een foute redenering.
Het is net alsof je op iemand af loopt en vraagt waar hij heen gaat en hem dan vertelt dat hij fout zit en hem naar een andere pad wijst.
Terwijl niemand dat pad heeft bewandeld tot het einde, terug is gekomen en vertelt dat het de waarheid is.
De theorieen die word "rondgebracht" of langs de deuren wordt gebracht is niets meer en minder dan wat men gelooft dat het de waarheid is, het is nooit bewezen dat het de waarheid is.
Want je komt er ook niet achter in dit leven, je zal pas zien of je verlost ben na je dood.
Omdat het concept ook zo is, eerst geloven in Jezus, geboden volgen en na je dood word je meegenomen naar de hemel of iets in die richting.
Dus na je dood zie je pas werkelijk of dat concept de waarheid is, en tot die tijd geloof je dat het de waarheid is.
En met dit concept ga je langs deuren en wil je het gene wat jij gelooft dat de waarheid is rond brengen, onder het mum van dat iedereen de waarheid moet weten/krijgen hoe je het wilt noemen.
Mensen die dit doen zijn niets meer en minder dan blinden die andere blinderen willen leiden, en we weten allemaal waar dit heen kan gaan.

Hoewel ik het ook niet eens bent met de meeste christelijke geloven, gaan ze tenminste niet langs de deur maar pakken het vaak weer anders aan wat ook weer fout is.
Zoals bijvoorbeeld zogenaamd mensen helpen in arme landen, door mensen eerste te laten bekeren en daarna krijgen ze medische hulp , voedsel en scholing.
Of in gevangenissen wereldwijd heb je standaard een priester, die mensen bij staat mits dat nodig is en zo kan ik nog wel even doorgaan maar doe ik niet.
Mijn punt is ga heen en verkondig het evangelie is totaal verkeerd begrepen, of grof gezegd de interpretatie wat word gehanteerd is niet correct.

Een mens hoort eigenlijk zichzelf te ontwikkelen op geestelijk niveau waardoor hij inzicht en begrip krijgt over het menselijk bestaan.
Zoals iemand een berg gaat beklimmen en de top van de berg bereikt.
Hierdoor krijg je de mogelijkheid af te dalen om andere te vertellen hoe ze de top kunnen bereiken, maar dat kan alleen als mensen op je af komen en vragen welke wegen ze moeten bewandelen.
Want dan weet je precies waar ze zich bevinden en kun je hun de juiste wegen voorleggen die noodzakelijk zijn om de top te halen.
Iemand die bijvoorbeeld halverwege de top is moet andere wegen bewandelen dan iemand die net begint te klimmen.
Daarom bestaat er geen een waarheid in het leven, en heeft de waarheid verschillende gezichten.
Mensen een waarheid voorleggen zonder te weten waar ze zich bevinden op hun levenspad is niet de juiste hulp aanbieden, en is niets meer en minder dan jou waarheid aan andere opleggen.

Daarom vind ik dat het anders hoort en is langs de deuren gaan of elke andere vorm van het evangelie verspreiden per definitie fout is.
Ik vind dat door jezelf te ontwikkelen dus de top van de berg halen, hetzelfde is als het licht voor andere in het donker te zijn.
Mensen die zich bevinden in het "donker" geef je de mogelijkheid om naar jou op aarde ontwikkelde licht te gaan voor wijsheid en duidelijkheid op hun levenspad.
Dus je benaderd mensen dan niet, ze benaderen jou met vragen of hulp en jij zou ze dan de benodigde antwoorden kunnen leveren.
Mensen benaderen en jou waarheid verkondigen is niet respecteren dat elke individu een eigen gevormde mening kan hebben en die zelf kan vormen door zijn levenspad.
Want je beļnvloed zijn manier van denken om een theorie voor te leggen wat gepresenteerd word als de algemene waarheid zonder dat mensen erom vragen.

quote:
Wat is er erg aan dat ze dan terug komen met lectuur in haar taal? Daar is toch niets mis mee.
En uit je verhaal blijkt ook niet dat ze echt gezegd heeft doei en bye bye.
Klopt ik had niet erbij verteld dat ze doei of bye bye had gezegd.
Maar ik heb ook niet erbij verteld dat ze de deur in hun gezicht had dichtgegooid, omdat ik het niet belangrijk vond om te vermelden hoe je een gesprek beėindigd met iemand.
Wat ik wel belangrijk vond om te vermelden dat mijn vrouw had gezegd dat ze boeddhistisch is, dat komt omdat ze vroegen waar zij in geloofden, zoals jij dat wel zou moeten weten.
Want dat zijn de standaard vragen die worden gesteld en waar het antwoord ervan bepalend is voor het verloop van het gesprek.
Dus ja ik geloof ik in niets.... oo en heb je wel eens gehoord van god en blablalba
Of ja ik geloof in iets dus grof gezegd laat me rust want ik voel me goed waar ik voor sta.
Daar komt het antwoord van mijn vrouwtje op neer waar ik van verwacht dat het in jou ogen wel duidelijk moet zijn, want jij gaat langs de deuren.

Maar het feit dat jij niet inziet dat dit fout is verklaard jou argument dat het toch niet slecht is dat ze terugkomen met boekjes in haar taal.
En dat is juist die door dringendheid waar ik in eerste instantie over had, je geeft nu dus eigenlijk aan dat het wel degelijk goed is.
Terwijl je daarbij ook aangeeft , nee dat doen wij niet en wij leren dat niet.
Want het feit dat ze terugkomen met boekjes geeft dus aan dat ze er tijd en energie in stoppen om mijn vrouw over god aan te spreken terwijl ze voorheen al duidelijk was.
De boodschap was dus niet begrepen door de JG die elke keer weer terug kwamen.
En dit mijn beste man is fout en respectloos en daarom deed ik de deur open toen ik vrij was.

Het grappige was toen ik met de twee dames stond te praten, liep er een groep voorbij van 6 personen die elkaar schijnbaar kenden.
Een van de mannen maakte een gebaar naar de vrouwen , het was zoiets als even knikken met een glimlach.
Alsof hij wou zeggen, komop je kan het wel en toen ik dat zag schoot ik in de lach.
Want ze keek me daarna aan en we gingen weer verder met het gesprek over zaken waar deze twee vrouwen niets van afwisten.
Want het enige wat ze wisten was de informatie die in de boekjes staan.
Maar het komt erop neer dat ze doelbewust mensen uitkiezen om langs te gaan en informatie over deze mensen bijhouden, om hun aanpak van het verkondigen van het evangelie te verbeteren.
Om op deze manier hun doel te bereiken, dit heeft niets te maken met het verspreiden van de waarheid en eerder met zoveel mogelijk mensen overhalen.
Iedereen kan een blinde de weg wijzen, maar alleen een blinde kan een andere blinde overhalen dat zijn weg de waarheid is.

quote:
Ten 1e het Bijbelse gebod om te prediken
Ten 2e om God, de Bijbel en de goede boodschap onder de mensen bekend te maken.
Zodat iedereen de waarheid kan leren kennen en de prachtige hoop en liefde.
De waarheid en de prachtige hoop en liefde?
En dat is zeker dat Satan verantwoordelijk is voor al het slechte in de wereld en dat de bijbel en JG de oplossing is voor het wereldwijde fenoneem?
Ik vroeg aan een van de JG's wat heeft Satan te maken met dat de mensen die hun gevoelens niet onder controle hebben en dus instaat zijn om geweld te plegen.
Ik kreeg geen antwoord, er word gebladerd in een boekje naar een antwoord en die konden ze niet vinden,dus zou ik dat ooit een keer krijgen.
Maar jij mag en kan het ook wel beantwoorden niet waar?

quote:
Nou dat moet toch makkelijk uit die tekst te halen zijn zeg....
De ex-JGers.
Niet echt want anders vroeg ik het niet.

quote:
Als ik het goed begrijp is het volgende een antwoord:
Ja Jezus komt in OT voor: De vele profetien bv.
In het OT wel ja, maar niet in de tenach en dat zou de bron van het OT moeten zijn.
Haushoffer had de punten goed geformuleerd, dus het heeft geen zin om dat nogmaals te zetten.
Ik zou zeggen lees de punten goed door en je zal zien dat de joden het niet over Jezus hadden.
Dan komt de grote vraag, waarom verwijst het OT naar Jezus en de tenach naar iemand anders?
Het OT is toch een kopie?
pi_106599095
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:16 schreef bianconeri het volgende:
Mede dankzij de bronvermeldingen vaak wel, ja :)

quote:
Onderzoek eerst maar eens wat een sekte is, dan kun je maar tot 1 conclusie komen:
Jehovah's Getuigen zijn geen sekte. En sowieso Bijbel en sekte gaat absoluut niet samen.
Ik (en anderen hier ook geloof ik) komen tot hele andere conclusies. En nu?

Trouwens, bijbel en sekte gaan prima samen. Het Christendom is ook begonnen als Joodse sekte.
pi_106599144
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
Daar gebruiken ze deze kristallen bol voor:

maandag 9 januari 2012 @ 13:36:48 #141
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106599196
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:16 schreef bianconeri het volgende:

Weer hetzelfde he? Je ontkent zelfs dat wij dat vinden. Tuurlijk vind jij als JG dat het geen sekte is, maar de meeste anderen wel.

Bijbel en sekte gaat niet samen? Man je bent het levende bewijs!
  maandag 9 januari 2012 @ 13:43:22 #142
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106599423
Een sekte is een (religieuze) beweging, vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring, met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige bewegingen die behoren tot dezelfde stroming als de beweging die als "sekte" wordt aangeduid.

Nou alles klopt, JG is een sekte.
pi_106599758
Het sprookje van de Grote kleine Bianconeri

Lieve jongens en meisjes, het is weer tijd voor een verhaaltje. Kom er maar gezellig bij zitten.

"Er was eens een jongetje genaamd 'de Grote kleine Bianconeri'.
De Grote kleine Bianconeri was het meest geweldige jongetje wat er op de aarde bestond. Elke avond voor hij ging slapen lag de Grote kleine Bianconeri te fantaseren over de grootse dingen die hij later zou bereiken.

Hier kan je zien hoe de Grote kleine Bianconeri droomt over hoe de hele wereld in zijn handen ligt. Zie je wel?

Toch was de Grote kleine Bianconeri vaak alleen. En hoe geweldig hij zijn eigen gezelschap ook vond, zijn eenzaamheid maakte hem wel een beetje verdrietig.

Zielig voor de Grote kleine Bianconeri he?

Gek genoeg vonden de andere kinderen de Grote kleine Bianconeri niet zo aardig. En dat terwijl de Grote kleine Bianconeri zo z'n best deed de andere kinderen te laten zien hoe geweldig hij was...

Nou zeg, dat is ook niet lief van die kinderen. Hebben ze de Grote kleine Bianconeri gewoon op straat gegooid.

En elke avond kroop de Grote kleine Bianconeri in zijn lege koude bedje en vroeg zich af waarom de andere kinderen niet zagen hoe geweldig hij was.

Hier ligt de Grote kleine Bianconeri te huilen in zijn bed. Ja, ga hem maar even troosten lieve jongens en meisjes.

Maar toen op een dag hoorde de Grote kleine Bianconeri iets prachtigs. Hij kon zijn oren haast niet geloven. Er was een groep mensen die iedereen accepteerden in hun midden. Zelfs mensen die in alles veel beter waren dan zijzelf, zoals de Grote kleine Bianconeri.
De Grote kleine Bianconeri ging die avond vol verwachting slapen en ging de volgende ochtend vroeg op pad om bij deze bijzondere groep op bezoek te gaan.

En jongens en meisjes, wat denken jullie dat er gebeurde? Zullen we gaan kijken? Even de bladzijde omslaan...

.

.

.

Ooooh, zien jullie dat? De Grote kleine Bianconeri werd als een vriend verwelkomd. De Grote kleine Bianconeri, die nooit vrienden had gehad, wist direct dat deze mensen die zo aardig voor hem waren hem wel zouden accepteren ondanks dat hij veel beter was dan zij. En dat vertelde hij ze dan ook. En ja hoor, de mensen bleven naar hem lachen en lief voor hem zijn, en vertelden dat ze voor altijd vriendjes zouden zijn. En omdat ze vriendjes waren zouden ze hem ook een groot cadeau geven.

Hier zie je de Grote kleine Bianconeri met zijn cadeau.

De Grote kleine Bianconeri kreeg van zijn nieuwe vriendjes een bijbel. Maar niet zomaar een bijbel, nee, dit was de enige bijbel die hem een plekje in de hemel zou geven. Nou, als zulke aardige mensen dat zeiden dan moest dat wel waar zijn dacht de Grote kleine Bianconeri.

"Ha!" Dacht hij. "Nu begrijp ik waarom de andere kinderen zo gemeen tegen me waren. Ze zijn gewoon allemaal volgers van de duivel, en ik pas daar natuurlijk niet tussen als perfect kind van God. Nou, straks ga ik lekker naar de hemel, en al die gemene andere kinderen moeten dan naar de hel. Dat zal ze leren!"

En die avond ging de Grote kleine Bianconeri met een tevreden gevoel naar bed en fantaseerde hij weer over de prachtige dingen die hem zouden toekomen. En de straf die de andere kinderen zou wachten.

Hier zie je hoe de Grote kleine Bianconeri fantaseert over hemel en hel. Mooi he? Net goed voor die stoute kindjes die hem alleen maar pesten omdat ze er niet tegen konden dat de Grote kleine Bianconeri zo fantastisch was.

Slaap lekker Grote kleine Bianconeri. En droom maar fijn.

Nou, was dat even een mooi verhaaltje, he jongens en meisjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door UltraR op 09-01-2012 14:00:24 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_106600412
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:31 schreef sinzzer het volgende:

Bijbels gebod?
Of is dat jou interpretatie van ga heen en verkondig het evangelie?
Iniedergeval ik vind het een foute redenering.
Het is inderdaad een Bijbels gebod wat valt onder het bekend maken van het goede nieuws zoals dat gezegd is in de Bijbel. Om het woord te prediken. Ook Jezus deed dit en stuurde zelfs eens een groep van 70 man op pad.
Heel wat anders dan kerken die passief wachten, en dat onder prediken zien.

Om op deze manier hun doel te bereiken, dit heeft niets te maken met het verspreiden van de waarheid en eerder met zoveel mogelijk mensen overhalen.
Iedereen kan een blinde de weg wijzen, maar alleen een blinde kan een andere blinde overhalen dat zijn weg de waarheid is. [/quote]

Als we het zouden doen om mensen te bekeren dan was het niet bepaald goed.
Nee wij zijn puur bezig met het verspreiden van Gods woord.
Ook al nemen mensen vaak niets, toch hebben ze ons gezien en vaak ook Gods naam weer in de mond gehad.

quote:
De waarheid en de prachtige hoop en liefde?
En dat is zeker dat Satan verantwoordelijk is voor al het slechte in de wereld en dat de bijbel en JG de oplossing is voor het wereldwijde fenoneem?
Ik vroeg aan een van de JG's wat heeft Satan te maken met dat de mensen die hun gevoelens niet onder controle hebben en dus instaat zijn om geweld te plegen.
Ik kreeg geen antwoord, er word gebladerd in een boekje naar een antwoord en die konden ze niet vinden,dus zou ik dat ooit een keer krijgen.
Maar jij mag en kan het ook wel beantwoorden niet waar?
Nee, de Bijbel en JG is niet de oplossing voor het wereldwijde probleem waar inderdaad Satan verantwoordelijk voor is. God is de enige oplossing die er is.
Satan brengt verkeerde gedachten onbewust in de mensen naar voren, maakt de slechte dingen ontzettend aantrekkelijk zodat mensen daar naar trekken en niet naar God.
pi_106600520
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Weer hetzelfde he? Je ontkent zelfs dat wij dat vinden. Tuurlijk vind jij als JG dat het geen sekte is, maar de meeste anderen wel.

Bijbel en sekte gaat niet samen? Man je bent het levende bewijs!
De meeste anderen denken dat inderdaad!
Maar dat zijn altijd mensen die geen enig idee hebben wat een sekte is.
Want je hoeft maar te zoeken op definitie sekte en je komt erachter dat JG daar niet onder vallen.
Bijbel verbiedt sektes, dus dat past niet bij elkaar.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef hoatzin het volgende:
Een sekte is een (religieuze) beweging, vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring, met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige bewegingen die behoren tot dezelfde stroming als de beweging die als "sekte" wordt aangeduid.

Nou alles klopt, JG is een sekte.
Tja ligt eraan wat je onder charismatische leider ziet.
En nee dat is niet de gehele definitie van een sekte. Beetje kort door de bocht.
Op die manier kun je alle stromingen haast wel als sekte kenmerken.

@ UltraR

Wat een fantastisch leuk verhaal! Jammer genoeg klopt het alleen niet.
Ook bv de details niet: Bijbel met een kruis erop? Jezus stierf niet aan kruis maar aan een martelpaal. Met kruis hebben we 10x niets.
Of tekening hel en hemel, wij geloven niet in de hel.
En dan heb ik het nog niet eens over inhoudelijke deel van je verhaal.
  maandag 9 januari 2012 @ 14:24:24 #146
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_106600669
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:54 schreef UltraR het volgende:
Het sprookje van de Grote kleine Bianconeri

[...]

Proest, hoe kom je er bij? _O-
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_106600671
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef bianconeri het volgende:
En nee dat is niet de gehele definitie van een sekte.
Wat dan wel?
  maandag 9 januari 2012 @ 14:30:39 #148
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_106600849
Bianconeri, sta je ook open om van mening te veranderen door hier te discussiėren? Zou je je ongelijk kunnen toegeven?
  maandag 9 januari 2012 @ 14:39:21 #149
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_106601103
Discussies voeren met JG's. Die tijd heb ik gelukkig gehad. Ik heb een JG als collega gehad, heb erg veel met 'm gelachen, maar hij niet erg met mij geloof ik :D

Alhoewel ik ze af en toe nog wel een aan mijn deur heb staan.

Trouwens, even wat anders: Als er geen hel is, waar gaan de slechte mensen dan naartoe?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 9 januari 2012 @ 14:42:48 #150
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_106601206
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:39 schreef DustPuppy het volgende:
Trouwens, even wat anders: Als er geen hel is, waar gaan de slechte mensen dan naartoe?
Die zijn er dan niet meer, cease to exist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')