Het punt is dat Micro evolutie + Miljarden jaren tijd = Macro evolutie (als je die termen wil noemen). Macro evolutie is aangetond bij Bacteriën die na tienduizenden generaties dermate grote veranderingen hadden doorgemaakt dat ze een nieuwe soort werden (= macro evolutie).quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou sorry hoor en jij hebt er les in gehad?
Er is een heel groot verschil zoals ik al aangaf:
Micro= veranderingen binnen de soort
Macro=verandering van soort naar een andere soort.
Duidelijk anders dus.
Nee die relatie is er niet helemaal helaas. Wel blijkt duidelijk dat onder wetenschappers maar een zeer klein percentage in een god gelooft, en degenen die wel geloven mixen hun geloof ook nog eens vaak met evolutie.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Bianconeri, dit is niet om je te beledigen, maar gewoon even een serieuze vraag, hoe heb jij VWO afgerond of heb je dat niet gedaan? Ik zie namelijk in de fundering van je antwoorden niets terug van de intellectuele capaciteiten die je voor VWO nodig hebt, of je bent hier gewoon bewust aan het trollen. Ach ja, dit bewijst maar weer dat intelligentie en onderwijsniveau totaal niet met elkaar samenhangen zoals men vaak wil beweren.
Ik zie toch echt alleen over het NT, niets over het OT.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan moet je even de kop "Marcionite canon" bekijken.
Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)ons_with_Freemasonryquote:Alleged connections with Freemasonry
This section may contain improper references to self-published sources. Please help improve it by removing references to unreliable sources, where they are used inappropriately. (May 2009)
Several decades after his death, it was alleged that Russell had links with Freemasonry.[103] Some have claimed that various symbols Russell employed in his published literature are Masonic in nature, and that such associations implied he engaged in occult activity. In later editions of the Studies in the Scriptures series a winged solar disk was stamped on the front cover, a symbol that is also associated with Freemasonry.[citation needed] However, Russell's use of the winged solar-disk originated from his understanding of Malachi 4:2, which denotes a sun with wings, as a symbol that Christ's millennial Kingdom had begun to emerge.[104] Some critics also claim that the pyramid near Russell's gravesite is Masonic,[65][105][106][107] because of its shape and its use of the Cross and Crown symbol, although this remains disputed.[108][109] Despite these claims, the Grand Lodge officially stated that Russell was not a Freemason,[citation needed] and the symbols used are not exclusive to Masonry but pre-date the fraternity.[citation needed] The Encyclopedia of Occultism and Parapsychology notes that Russell's supporters, along with other Christian churches have "shown a marked aversion to Spiritualism and other occult phenomena. Very early in the group’s history Russell attacked Spiritualism (which he called Spiritism)".[110]
In June 1913, during his transcontinental speaking tour, Russell gave a discourse in a Masonic hall in San Francisco, where he stated: "Although I have never been a Mason ... Something I do seems to be the same as Masons do, I don't know what it is; but they often give me all kinds of grips and I give them back, then I tell them I don't know anything about it except just a few grips that have come to me naturally".[111] Throughout his ministry he stated that he believed Christian identity is incompatible with Freemasonry,[112] and that Freemasonry, Knights of Pythias, Theosophy, and other such groups are "grievous evils" and "unclean".[113][114] A Freemasonry website states: "Russell was not a Freemason. Neither the symbols found in the Watchtower nor the cross and crown symbol are exclusively Masonic."[115]
[edit]
Bianconeri beweert archeoloog te zijn geweest. Voor zover ik weet vereist dat een WO opleiding. Maar als ik mijn WO opleiding een keertje laat vallen noemt hij dat denigrerend een schooltje.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee die relatie is er niet helemaal helaas. Wel blijkt duidelijk dat onder wetenschappers maar een zeer klein percentage in een god gelooft, en degenen die wel geloven mixen hun geloof ook nog eens vaak met evolutie.
Maar goed, hogere opleidingen zijn dan ook een werktuig van Satan en de JG's moedigen zeer geregeld aan in hun lectuur om niet naar de universiteit te gaan.
Ik ken persoonlijk een aantal mensen die tijdens hun universitaire studie uit het JG geloof gestapt zijn omdat ze niet meer in god geloven. Dat wordt dan als bewijs aangehaald dat het gevaarlijk is om te studeren.
Hij zegt ooit wel eens iets met archeologie gedaan te hebben. Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij ooit eens naar fossielen heeft gezocht ofzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bianconeri beweert archeoloog te zijn geweest. Voor zover ik weet vereist dat een WO opleiding. Maar als ik mijn WO opleiding een keertje laat vallen noemt hij dat denigrerend een schooltje.
'Leugenaar' is idd ook een woord wat bij mij opkomt als ik hem zo zie praten in dit topic.
Ik ging vroeger op de plek in mijn stad waar een kasteel had gedaan in het water vissen naar o.a. oude scharnieren van de poort. Nu ben ik ook een archeoloog!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hij zegt ooit wel eens iets met archeologie gedaan te hebben. Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij ooit eens naar fossielen heeft gezocht ofzo.
Kijk wat er in het verleden is gebeurd maakt de getuigen niet eens zo veel uit omdat ze de 'license to fuck up' hebben: Spreuken 4:18.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dit is de grafsteen van de oprichter van de Jehovah's Getuigen, een duidelijk vrijmetselaarssymbool, namelijk het alziende oog:
[ afbeelding ]
Het kan mij niet zoveel schelen, omdat ik niet gelovig ben, maar het lijkt mij nogal zuur als je er als Jehovah's Getuige achterkomt dat je geloof is gebaseerd op occultisme zoals vrijmetselarij en katholicisme.
Interessant, dat wist ik niet.. waar heb je dat gelezen? Kon het niet zo snel vinden in je bronnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:47 schreef UltraR het volgende:
[..]
En natuurlijk niet in het minst van belang: de JG's droegen een paarse driehoek in de concentratiekampen, waardoor ze niet hoefden te vrezen voor de gaskamers. Ze werden slechts gevangen gezet, niet in de vernietigingskampen,
Waarom?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:
... occultisme zoals ... katholicisme.
Alstu:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Interessant, dat wist ik niet.. waar heb je dat gelezen? Kon het niet zo snel vinden in je bronnen.
De doden waren het gevolg van de slechte omstandigheden in de gevangenenkampen, slechte hygiëne en voeding etc.quote:Zij kregen een paarse driehoek als herkenningsteken op hun kampkleding. In zijn totaliteit werden 6.019 Jehova's getuigen gearresteerd gedurende het bewind van het Derde Rijk. Zij die dit wilden, konden, net als 'genezen' homoseksuelen, weer in vrijheid worden gesteld. Tot 1938 hadden 516 Jehova's getuigen gebruikgemaakt van deze regeling, door de akte van verloochening te tekenen en werden ook daadwerkelijk vrijgelaten
http://nl.wikipedia.org/w(...)s_van_het_naziregime
De WT studie is meestal op zondag en er worden dan wereldwijd altijd dezelfde liederen gezongen (moet je toch weten). Tijdens andere vergaderingen kunnen er andere liederen gekozen worden ja.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ten 1e is het niet allemaal op zondag hoor
Vergadering zijn in regelmaat in het weekend op zaterdag avond of zondag morgen.
En doordeweeks op di, wo of do avond.
Ten 2e is het lied ook niet altijd hetzelfde, afhankelijk van wat de persoon van openbare lezing kiest en of al die onderwerpen overeenkomen.
Ten 3e dat je overal binnen kunt lopen met grote liefde is een teken van Gods geest!!
Geen enkele andere kerk heeft dat, en ja ik ben met Chr. geref. en Katholieke kerk opgevoed.
Daar is het gewoon binnenlopen, zitten, verhaaltjes aanhoren en weer naar huis lopen.
Niets met iets over de hele wereld, of zelfs maar plaatselijke liefde.
Duidelijk teken van Gods geest dat zo'n organisatie wereldwijd zo'n liefde toont!
Als je die dingen uit tijdens de vergadering wordt je vrij snel het zwijgen opgelegd en wordt er direct na de vergadering contact met je gezocht. Als je je bij je leerstelling houdt en hierover praat met anderen in de gemeente wordt je uitgesloten. Dat kan op zeer korte termijn gebeuren! weer een teken van het martelaarscomplex.quote:Nogmaals onzin! Je mag best dingen uiten, gaat daarmee in gesprek met de ouderlingen.
En dan zullen ze gewoon praten over de Bijbel en hoe de Bijbel op dat punt kijkt.
Nee dat valt helemaal niet tegen! Vooral niet voor degenen wiens hele familie en vriendenkring getuige is. Die komen helemaal in een isolement te liggen.. En dan heb ik het nog niet eens over het enorme schuldgevoel dat velen ervaren.quote:Valt tegen hoor, eruit stappen is een lagere drempel dan erin te blijven.
Dat bedoel ik dus als ik zeg dat de bijbel een gevaarlijk boek is! Jullie nemen dit heel letterlijk en een andere groepering neemt een andere tekst weer heel letterlijk waardoor ze homo's openlijk verketteren. JG's doen dit laatste misschien niet, maar de bijbel is wel een voedingsbodem voor dit soort zaken. Het ligt er maar net aan hoe je de teksten uitlegt.quote:De Bijbel zegt ook om de persoon die eens in de leer vd Christus was maar die verlaten heeft. Die zelfs niet meer te groeten!! Precies de uitsluitingsregeling dus.
Dat heb ik reeds laten zien, de symboliek betreft overduidelijk een relatie met de vrijmetselarij, omdat het kruis er al was vóor die tijd. De kruis en de kroon zijn een voorbeeld van symboliek die bij de York Rite wordt gebruikt, hier een afbeelding:quote:
Volgens mij kwamen ze wel in vernietigingskampen terecht zoal Auchwitz:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Alstu:
[..]
De doden waren het gevolg van de slechte omstandigheden in de gevangenenkampen, slechte hygiëne en voeding etc.
Binnen het totale aantal JG doden zitten bovendien een aantal, sowieso 5 Nederlanders, die wel in vernietigingskampen zijn omgekomen, maar dat was omdat zij van Joodse afkomst waren.
Het punt waarom hierover ook begonnen werd is dat er gelogen wordt over dat er zoveel Jehovah'sGetuigen omgekomen zouden zijn, terwijl dat er relatief weinig waren in vergelijking met andere groepen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen ze wel in vernietigingskampen terecht zoal Auchwitz:
Others deported to Auschwitz included 150,000 Poles, 23,000 Roma and Sinti, 15,000 Soviet prisoners of war, some 400 Jehovah's Witnesses and tens of thousands of people of diverse nationalities.[6][7] Those not killed in the gas chambers died of starvation, forced labor, infectious disease, individual executions, and medical experiments
http://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_concentration_camp
Ergens in die gegeven bronnen van mij staat dus dat zij naar vernietigingskampen werden gestuurd om andere redenen dan dat ze JG waren. Bijv. om een Joodse achtergrond. Kan natuurlijk prima als het om schokkende getallen van maar liefst ... 400... gaat.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen ze wel in vernietigingskampen terecht zoal Auchwitz:
Others deported to Auschwitz included 150,000 Poles, 23,000 Roma and Sinti, 15,000 Soviet prisoners of war, some 400 Jehovah's Witnesses and tens of thousands of people of diverse nationalities.[6][7] Those not killed in the gas chambers died of starvation, forced labor, infectious disease, individual executions, and medical experiments
http://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_concentration_camp
Hier kan ik niet zoveel mee. Wat precies is er occult binnen de katholieke kerk? Men kan overal wel ergens overeenkomsten vinden, dat is niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat heb ik reeds laten zien, de symboliek betreft overduidelijk een relatie met de vrijmetselarij, omdat het kruis er al was vóor die tijd. De kruis en de kroon zijn een voorbeeld van symboliek die bij de York Rite wordt gebruikt, hier een afbeelding: [ afbeelding ]
Hier een vrijmetselaarssite, en dus geen complotsite, die ik hiervoor als bron heb:
http://www.phoenixmasonry(...)alism_in_america.htm
Hier staan veel overeenkomsten tussen Jehovah's Getuigen en de Rooms-Katholieke kerk:
http://www.angelfire.com/de/knowledgeoftruth/rcjw.html
Het celibaat is niet christelijk en afkomstig van spirituele stromingen, zo zijn er boeddhisten die zichzelf van seks willen onthoduen om zich volledig op het geestelijke te kunnen richten, net als katholieken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:42 schreef Deliah het volgende:
[..]
Hier kan ik niet zoveel mee. Wat precies is er occult binnen de katholieke kerk? Men kan overal wel ergens overeenkomsten vinden, dat is niet zo moeilijk.
Micro is aangetoond, maar nooit is op welke manier aangetoond dat micro op den duur een soort zou veranderen. Daarom zeg ik ook altijd dat evolutie puur de aanname is dat micro heel erg doorzet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het punt is dat Micro evolutie + Miljarden jaren tijd = Macro evolutie (als je die termen wil noemen). Macro evolutie is aangetond bij Bacteriën die na tienduizenden generaties dermate grote veranderingen hadden doorgemaakt dat ze een nieuwe soort werden (= macro evolutie).
En dan zeggen mensen dat ik beledigend ben?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Bianconeri, dit is niet om je te beledigen, maar gewoon even een serieuze vraag, hoe heb jij VWO afgerond of heb je dat niet gedaan? Ik zie namelijk in de fundering van je antwoorden niets terug van de intellectuele capaciteiten die je voor VWO nodig hebt, of je bent hier gewoon bewust aan het trollen. Ach ja, dit bewijst maar weer dat intelligentie en onderwijsniveau totaal niet met elkaar samenhangen zoals men vaak wil beweren.
Het is geen stalking, want hij gaat daar echt niet elke dag en nacht daar staan met de auto ofzo hoor. Als ie het al deed was het hooguit uurtje ofzo en 1x in de zoveel tijd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Stalking, beïnvloeding minderjarige...
En daar ga je weer, jij vind het niet schadelijk, als ik jou zo zie praten hier ben ik van mening dat het zeer schadelijk is. Mijn vader dacht daar ook zo over, en dat is nu het recht van een vader betreffende een minderjarig kind.
We hadden ook aangifte kunnen doen. Totaal niet spannend wat er dan was gebeurd: gebiedsverbodje voor meneer de JG.
Ik ken anders genoeg met universitaire opleiding hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee die relatie is er niet helemaal helaas. Wel blijkt duidelijk dat onder wetenschappers maar een zeer klein percentage in een god gelooft, en degenen die wel geloven mixen hun geloof ook nog eens vaak met evolutie.
Maar goed, hogere opleidingen zijn dan ook een werktuig van Satan en de JG's moedigen zeer geregeld aan in hun lectuur om niet naar de universiteit te gaan.
Ik ken persoonlijk een aantal mensen die tijdens hun universitaire studie uit het JG geloof gestapt zijn omdat ze niet meer in god geloven. Dat wordt dan als bewijs aangehaald dat het gevaarlijk is om te studeren.
Dat is juist ook het punt he.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:58 schreef falling_away het volgende:
Interessant, dat wist ik niet.. waar heb je dat gelezen? Kon het niet zo snel vinden in je bronnen.
Dat zeggen wij niet, dat zegt de Bijbel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:56 schreef falling_away het volgende:
Steeds als ze iets moeten bijstellen in hun leerstelling vanwege duidelijke fouten zeggen ze dat het te verwachten is omdat 'het licht' steeds helderder wordt narmate het einde nadert.
Altijd leuk als er weer eens denigrerend wordt gedaan door mensen, ik heb geen leugen gesproken en niemand die me toch gelooft. Leukquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hij zegt ooit wel eens iets met archeologie gedaan te hebben. Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij ooit eens naar fossielen heeft gezocht ofzo.
Wat ik dan wel bijzonder vindt is dat jullie de hele tijd zeggen dat de vrijmetselarij totaal niets geheims is, dat van alle leden alles wel bekend is dat ze het zijn. Totaal geen rare fratsen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dit is de grafsteen van de oprichter van de Jehovah's Getuigen, een duidelijk vrijmetselaarssymbool, namelijk het alziende oog:
[ afbeelding ]
Het kan mij niet zoveel schelen, omdat ik niet gelovig ben, maar het lijkt mij nogal zuur als je er als Jehovah's Getuige achterkomt dat je geloof is gebaseerd op occultisme zoals vrijmetselarij en katholicisme.
De Wt studie is op zaterdag avond of zondag, ligt er puur aan hoeveel gemeentes er zijn en dit wordt dan ook nog omgewisseld ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:04 schreef falling_away het volgende:
De WT studie is meestal op zondag en er worden dan wereldwijd altijd dezelfde liederen gezongen (moet je toch weten). Tijdens andere vergaderingen kunnen er andere liederen gekozen worden ja.
Nee het is WEL een teken van Gods geest, die duidelijke eenheid die alleen bij Jehovah's Getuigen voorkomt en geen enkele andere stroming.quote:Daarbij zeggen JULLIE dat het een teken is van god's geest, eigenlijk is het gewoon een prachtig voorbeel van het martelaarscomplex die het saamhorigheidsgevoel aanwakkert.
Tijdens de vergadering? Je gaat toch sowieso niet zo maar schreeuwen door de zaal heen?quote:Als je die dingen uit tijdens de vergadering wordt je vrij snel het zwijgen opgelegd en wordt er direct na de vergadering contact met je gezocht. Als je je bij je leerstelling houdt en hierover praat met anderen in de gemeente wordt je uitgesloten. Dat kan op zeer korte termijn gebeuren! weer een teken van het martelaarscomplex.
Valt wel tegen hoor, ik weet dat van mezelf toch wel en daar sprak ik over.quote:Nee dat valt helemaal niet tegen! Vooral niet voor degenen wiens hele familie en vriendenkring getuige is. Die komen helemaal in een isolement te liggen.. En dan heb ik het nog niet eens over het enorme schuldgevoel dat velen ervaren.
Wat maakt die uitsluitingsregeling nou gevaarlijk? Het is juist een hele grote bescherming voor Gods volk. Het is ook letterlijk, dit is nou zo'n tekst die niet figuurlijk opgevat kan worden.quote:Dat bedoel ik dus als ik zeg dat de bijbel een gevaarlijk boek is! Jullie nemen dit heel letterlijk en een andere groepering neemt een andere tekst weer heel letterlijk waardoor ze homo's openlijk verketteren. JG's doen dit laatste misschien niet, maar de bijbel is wel een voedingsbodem voor dit soort zaken. Het ligt er maar net aan hoe je de teksten uitlegt.
Met de katholieke kerk is genoeg mis mee.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:42 schreef Deliah het volgende:
[..]
Hier kan ik niet zoveel mee. Wat precies is er occult binnen de katholieke kerk? Men kan overal wel ergens overeenkomsten vinden, dat is niet zo moeilijk.
quote:Op zondag 8 januari 2012 13:45 schreef bianconeri het volgende:
ik geef hier betere antwoorden dan de anderen.
quote:Je kunt ook wel naar je iq kijken voor zo ver dat wat zegt(en zou me niet verbazen als ik dat hoger heb).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |