Of je doet het tyfusraam open. Sowieso alle moderne wc's hebben er een.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:43 schreef Dven het volgende:
Dan ram je die tyfusdeur desnoods toch met je eigen harses in?!?
Al zullen ze vast hun best gedaan hebben. Treurig dat het dit einde heeft. Mijn slaapgebed gaat uit naar hen die verloren zijn en degene die nog meer verliezen.
Hier hebben we een badkamer (redelijk groot) in het midden van het huis. Wel een ventilatiesysteem, geen raam.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:52 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Of je doet het tyfusraam open. Sowieso alle moderne wc's hebben er een.
Ja, omdat het dus reukloos is. Heb er ook eentje omdat ik nog zo'n oude cv ketel heb.quote:
Ik ben altijd bang voor een wc zonder raam. Komt doordat ik slasher movies keek als kind.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:55 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Hier hebben we een badkamer (redelijk groot) in het midden van het huis. Wel een ventilatiesysteem, geen raam.
Of ze hadden geen moderne badkamer.
Triest nieuws, koolmonoxide ruik je niet helaas.
Dat weet je niet zeker. Je speculeert.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 04:03 schreef machtpen het volgende:
Een resultaat van asociale hoge brandstofprijzen in nederland en gebrekkige bouwvoorschriften en gepruts in de bouw.
Met een ondermaat lucht. Lucht bestaat voor (grofweg) 20 % uit zuurstof en 80 % uit stikstof.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ik vraag me af hoe je aardgas onvolledig kan verbranden. Of het brandt of het brandt niet maar hoe kan het gedeeltelijk verbranden?
Zit er CO in de aardgas dan of het vlam?
Zouden ze dus die rook niet geruikt/gezien hebben? Is dat niet een waarschuwing om snel weg te wezen? Of herkenden ze dat niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 04:59 schreef Beardy het volgende:
[..]
Met een ondermaat lucht. Lucht bestaat voor (grofweg) 20 % uit zuurstof en 80 % uit stikstof.
In industriële installaties (ketels) wordt aardgas vaak bewust stapsgewijs (ofwel; met een lucht ondermaat) verbrand; zo kan je de vlamtemperatuur beperken en daardoor de vorming van stikstofoxiden beperken.
Aardgas is vooral methaan (CH4), bij volledige verbranding krijg je water (H2O) en kooldioxide (CO2). Rook bestaat dus vooral uit stikstof, waterdamp en kooldioxide.
In de praktijk wordt er met een lucht overmaat gewerkt, maar ook dan is rook uiteraard iets dat je niet moet inademen.
----------------------------------------------
Steek eens een kaars aan en houdt iets koels boven de vlam; je zal dan bijna altijd een zweempje roet vinden. Een roetende vlam is een voorbeeld van onvolledige verbranding.
----------------------------------------------
Er moet daar rook in de badkamer zijn gekomen én een onvolledige verbranding zijn geweest. Dat is gelijk ook het risico van moderne huizen; goed geïsoleerd en zo betekent ook dat er minder ventilatie is. Dat betekent dan weer dat de concentratie van allerlei ongezonde stoffen oploopt.
Dus; VENTILEER je huis af en toe flink.
Dank voor de informatie. Ik slaap altijd met een raam op een kier in de winter.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 05:33 schreef Beardy het volgende:
Kooldioxide en koolmonoxide zijn kleurloos en reukloos. De boiler / geiser zal niet in die badkamer zelf zitten dus roet komt daar niet terecht (roet slaat neer). Alleen in hoge concentraties merk je de aanwezigheid van kooldioxide, het geeft dan een soort prikkelend gevoel (ik heb een tijd met vloeibaar koolzuur gewerkt).
Het probleem is dat je bloed (haemoglobine, de stof waardoor je bloed rood is) zuurstof en kooldioxide moet vervoeren; kooldioxide 'hecht beter' dan zuurstof. Koolmonoxide hecht véééél beter dan zuurstof (210 tot 260 keer beter); het effect is dus dat je bloed met koolmonoxide verzadigd raakt en je stikt. DAAROM is koolmonoxide (CO) in lage concentraties al zo gevaarlijk; alles boven 35 ppm is onacceptabel.
Een 'huis tuin en keuken' CO melder heeft over het algemeen een detectie ondergrens van 50 ppm, als het ding nieuw is. Professionele meetapparatuur (voor gastesten) wordt maandelijks onderhouden en voor ieder gebruik (dagelijks) getest; die huis tuin en keuken dingen hangen er vaak járen zonder (afgezien van het verwisselen van de batterij en misschien een veeg met een vochtige doek over de behuizing) enige vorm van onderhoud. Dus; die dingen bieden SCHIJNVEILIGHEID.
Hangt van het model en type af. Onderstaande link even lezen graag;quote:Hoe moet je die melders zo nu en dan testen?
quote:•at 30ppm CO, the alarm must not activate for at least 8 hours
•at 70ppm CO, the alarm must not activate before 60 minutes but must
activate before 240 minutes
•at 150ppm CO, the alarm must not activate before 10 minutes but must
activate before 50 minutes
•at 400ppm CO, the alarm must not activate before 4 minutes but must activate before 15 minutes
je mag hopen dat het doosje niet kapot valt, dan komt al dat gas ineens vrijquote:Op vrijdag 6 januari 2012 05:48 schreef Beardy het volgende:
[..]
Hangt van het model en type af. Onderstaande link even lezen graag;
http://www.waakzaamwonen.(...)gevoed-9v-p-359.html
Kennelijk heeft dat ding een ingebouwd testgas houdertje (mag je afvragen hoe veel daar in zit, trouwens) en er wordt duidelijk aangegeven dat de sensor maximaal 6 jaar meegaat.
Voor professionele apparatuur wordt testgas gebruikt en meet je een resultaat, een CO melder signaleert alleen boven een bepaalde concentratie. Voor die alarmering zijn grenswaarden vastgesteld; standaard UL2034 wordt meestal aangehouden.
[..]
Zucht, je snapt er geen kut van:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 04:03 schreef machtpen het volgende:
Een resultaat van asociale hoge brandstofprijzen in nederland en gebrekkige bouwvoorschriften en gepruts in de bouw.
In lichte mate schijn je er rozig van te worden met een lichte hoofdpijn, echter het is zo link omdat je niet "stikt" ofzo.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:59 schreef kruidkoekje het volgende:
ah erg als je eigen kind ook is omgekomen en het feit dat je 2 andere kids uitnodigt en die dan ook overleden.. Hoe schuldig zul je je voelen.
Maar er is 1 dus nog in kritieke toestand, of dat hun eigen kind is weten we dus niet,
maar god wat erg zeg.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe zo iets gebeurt, of je niet iets merkt of weet ik veel..
Maar misschien hadden de kinderen het ook benauwd, duizelig, slaperig, maar waren ze net in bad geweest, en was het dus erg warm in de badkamer, en dat er dus geen alarmbellen waren gaan rinkelen bij ze dat het iets ernstigs kon zijn.
Daarom een parkietje in huis.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 05:33 schreef Beardy het volgende:
Kooldioxide en koolmonoxide zijn kleurloos en reukloos. De boiler / geiser zal niet in die badkamer zelf zitten dus roet komt daar niet terecht (roet slaat neer). Alleen in hoge concentraties merk je de aanwezigheid van kooldioxide, het geeft dan een soort prikkelend gevoel (ik heb een tijd met vloeibaar koolzuur gewerkt).
Het probleem is dat je bloed (haemoglobine, de stof waardoor je bloed rood is) zuurstof en kooldioxide moet vervoeren; kooldioxide 'hecht beter' dan zuurstof. Koolmonoxide hecht véééél beter dan zuurstof (210 tot 260 keer beter); het effect is dus dat je bloed met koolmonoxide verzadigd raakt en je stikt. DAAROM is koolmonoxide (CO) in lage concentraties al zo gevaarlijk; alles boven 35 ppm is onacceptabel.
Een 'huis tuin en keuken' CO melder heeft over het algemeen een detectie ondergrens van op zijn best 50 ppm, als het ding nieuw is. Professionele meetapparatuur (voor gastesten) wordt maandelijks onderhouden en voor ieder gebruik (dagelijks) getest; die huis tuin en keuken dingen hangen er vaak járen zonder (afgezien van het verwisselen van de batterij en misschien een veeg met een vochtige doek over de behuizing) enige vorm van onderhoud. Een CO meting werkt met een electrochemische sensor en die verouderen. Dus; die dingen bieden SCHIJNVEILIGHEID.
Ja, ben je zo goed voorzien van zulke dingen, gaat het nog mis omdat de deur op slot zit...quote:
Een huis uit de jaren 60 heeft nog fatsoenlijke binnendeuren.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:43 schreef Dven het volgende:
Misschien omdat de geizer was aangesloten op het zelfde ventileringssysteem van douche, aangezien CO zwaarder is dan lucht zakt dat naar beneden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een huis uit de jaren 60 heeft nog fatsoenlijke binnendeuren.
De vraag is: hoe komt CO in de badkamer, gezien daar normaliter geen verbranding plaatsvindt?
Misschien ging die tyfusdeur wel naar buiten toe open.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:43 schreef Dven het volgende:
Volgens mij scheelt het bijna niets qua gewicht, een zuchtje wind en het CO vliegt weer rond.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien omdat de geizer was aangesloten op het zelfde ventileringssysteem van douche, aangezien CO zwaarder is dan lucht zakt dat naar beneden.
Hebben wij ook, die gaat af als het koolmonoxide gehalte in de kamer hoger is dan normaal. Voelt veilig als je in een huis woont met ietwat oude gaskachels.quote:
Co is toch (net) lichter dan lucht? Anders heeft een rookmelder i.c.m. een koolmonoxidemelder geen nut.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien omdat de geizer was aangesloten op het zelfde ventileringssysteem van douche, aangezien CO zwaarder is dan lucht zakt dat naar beneden.
Hoe denk jij dan dat het ontstaan is?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:36 schreef Trommeldaris het volgende:
Deur opslot, co vergiftiging in de badkamer. Zou het niet een soort groep-zelfmoord(poging) zijn geweest?
Dat is ook best slecht. Een koolmonoxide meter moet je dicht bij de grond doen, en een rookmelder bij het plafond.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Co is toch (net) lichter dan lucht? Anders heeft een rookmelder i.c.m. een koolmonoxidemelder geen nut.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat is ook best slecht. Een koolmonoxide meter moet je dicht bij de grond doen, en een rookmelder bij het plafond.
http://www.firstalert.eu/(...)/koolmonoxide-melderquote:U kunt de CO-melder het beste plaatsen op ongeveer 1.5 meter van de vloer zodat u deze gemakkelijk kunt zien. Koolmonoxide is ongeveer even zwaar als lucht en verspreidt zich gelijkmatig door de kamer/het huis. Kies een plek waar de CO-melder schoon blijft, uit de buurt van kinderen en huisdieren. Lees de handleiding voor de specifieke installatievereisten.
Klopt. CO is net wat lichter dan lucht en zal zich als lucht door de kamer verspreiden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat is ook best slecht. Een koolmonoxide meter moet je dicht bij de grond doen, en een rookmelder bij het plafond.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
http://www.firstalert.eu/(...)/koolmonoxide-melder
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt. CO is net wat lichter dan lucht en zal zich als lucht door de kamer verspreiden.
Ik had het idd mis, haalde het door de war met CO2 wat overigens ook een gevaar kan opleveren maar dan uiteraard in grote hoeveelheden.quote:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:16:09Om tien uur waren de meiden in badkamer, koolmonoxide-alarm ging af, deur kon niet geforceerd worden door ouders. reageer retweet
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:18:50Meisjes zaten bij elkaar in de klas, vd Bruggenschool. School dicht ivm vakantie, er wordt bekeken hoe te handelen a.s. maandag. #Huizen reageer retweet
Verdomd raar verhaal..twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:17:11Politie en burgemeester willen niets zeggen over oorzaak koolmonoxide. #Huizen reageer retweet
Pubermeiden in een badkamer kunnen daar rustig uren vertoeven.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:20 schreef Adolecens het volgende:
Verdomd raar verhaal..![]()
Ik vermoed iets van ongeluk/ vooropgezet ofzo.. Allemaal waxinelichtjes aan ofzo? Geen idee hoeveel concentratie's je nodig hebt, maar een erg raar verhaal, wat niet zuiver is.
Hoezo? Omdat ze nog niets willen zeggen over de oorzaak?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:20 schreef Adolecens het volgende:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:16:09Om tien uur waren de meiden in badkamer, koolmonoxide-alarm ging af, deur kon niet geforceerd worden door ouders. reageer retweet
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:18:50Meisjes zaten bij elkaar in de klas, vd Bruggenschool. School dicht ivm vakantie, er wordt bekeken hoe te handelen a.s. maandag. #Huizen reageer retweet
Verdomd raar verhaal..twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:17:11Politie en burgemeester willen niets zeggen over oorzaak koolmonoxide. #Huizen reageer retweet
![]()
Ik vermoed iets van ongeluk/ vooropgezet ofzo.. Allemaal waxinelichtjes aan ofzo? Geen idee hoeveel concentratie's je nodig hebt, maar een erg raar verhaal, wat niet zuiver is.
Welkom in de wereld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ze nog niets willen zeggen over de oorzaak?
Nee laten we ook vooral niet even het onderzoek afwachten, en op voorhand maar dingen roepen die het zouden kunnen zijn maar het mogelijk achteraf toch niet blijken te zijn...
Leuk die snelle moderne media, maar niet alles kan en hoeft direct bekend te worden gemaakt, en wellicht hebben de ouders van de meisjes daar ook nog wat in te zeggen.
Nee, maar ik hoef niet gelijk iets verdachts te zien in het feit dat informatie nog niet vrijgegeven is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:31 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Welkom in de wereld.![]()
Wat doe jij dan in topics zoals deze en volg je de berichtgeving niet gewoon in kranten en dergelijke?
Wat is daar raar aan? Sowieso, het gaat waarschijnlijk om een woning van voor 1960, gezien de huizen aan de Nieuwe Bussumerweg. Dan is het niet heel gek dat de deur niet makkelijk te forceren is geweest, want in dit soort huizen zitten bijna altijd massief houten deuren. Een ook een geiser in de badkamer is niet heel gek voor oudere huizen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:20 schreef Adolecens het volgende:
![]()
Correct. Je ademt gewoon door en opeens word je duf, warm en slaperig. Klein beetje te vergelijken met enorm dronken worden en dan snel slapen..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:49 schreef raptorix het volgende:
In lichte mate schijn je er rozig van te worden met een lichte hoofdpijn, echter het is zo link omdat je niet "stikt" ofzo.
Bouwfout lijkt me uitgesloten bij een huis van >50 jaar oud.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:39 schreef Leandra het volgende:
Beetje lullig, en helemaal als het achteraf om een bouwfout blijkt te gaan, maar dan gaan ze niet met fakkels en hooivorken naar Heijmans.
Bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bouwfout lijkt me uitgesloten bij een huis van >50 jaar oud.
Misschien bedoelt Leandra een bouwfout/installatiefout van iets dat later is geplaatst. Bijvoorbeeld een net geïnstalleerde nieuwe cv-ketel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bouwfout lijkt me uitgesloten bij een huis van >50 jaar oud.
Regelmatig een nieuwe aanschaffen dan misschien? Dat moet met brandblussers ed ook,quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik wist trouwens niet dat die CO melders voor huis/tuin/keuken gebruik zulke kutdingen waren. Ik was van plan er één aan te schaffen, maar als ik dat verhaal van schijnveiligheid lees heeft het niet eens zin om te doen.
Klinkt aanstellerig. Dit is gewoon triest. Wat zat er zo vast dat de deur niet openging, het slot kun je met een munt of iets plats weer opendraaien toch? Hier gaan badkamerdeuren en wcdeuren eigenlijk nooit op slot.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 04:00 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang voor een wc zonder raam. Komt doordat ik slasher movies keek als kind.
En al was ik niet bang dan nog vind ik die toiletgeuren niet iets te verteren
Mijn ouders hadden vroeger een geiser in de keuken, altijd als er gedouched werd moest een raampje open, later heeft mijn vader er een afvoerpijp boven gemonteerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vond het uberhaupt al vreemd waarom mensen geisers of kachels op hun badkamer hebben. Dat is toch zo 1981 ?!
een normaal badkamerslot hoor je inderdaad met een schroevedraaier aan de buitenkant open te kunnen draaien, als dit gewoon mogelijk was geweest was de kans dat ze nog leefden veel groter geweestquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:39 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Klinkt aanstellerig. Dit is gewoon triest. Wat zat er zo vast dat de deur niet openging, het slot kun je met een munt of iets plats weer opendraaien toch? Hier gaan badkamerdeuren en wcdeuren eigenlijk nooit op slot.
Het zal je misschien verbazen... maar een hoop mensen hebben geen schroevendraaiers in huisquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:17 schreef pinine het volgende:
[..]
een normaal badkamerslot hoor je inderdaad met een schroevedraaier aan de buitenkant open te kunnen draaien, als dit gewoon mogelijk was geweest was de kans dat ze nog leefden veel groter geweest
Wat misschien nog wel belangrijker is, om in ieder geval 1 keer per jaar je geiser te laten schoonmaken, en daarnaast af en toe zelf checken of de vlam een goede kleur heeft.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Correct. Je ademt gewoon door en opeens word je duf, warm en slaperig. Klein beetje te vergelijken met enorm dronken worden en dan snel slapen..
Ik wist trouwens niet dat die CO melders voor huis/tuin/keuken gebruik zulke kutdingen waren. Ik was van plan er één aan te schaffen, maar als ik dat verhaal van schijnveiligheid lees heeft het niet eens zin om te doen.
In het bejaardentehuis met full service misschien ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen... maar een hoop mensen hebben geen schroevendraaiers in huis
Nee hoor, ik heb ooit een vriendje van rond de 30 gehad dat ook geen schroevendraaier is huis had... als het nodig was gebruikte hij wel een mes.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
In het bejaardentehuis met full service misschien ja.
Ik heb het anders vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen schroevendraaiers in huis hadden. Niet iedereen ervaart die onweerstaanbare aantrekkingskracht tot gereedschapquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
In het bejaardentehuis met full service misschien ja.
Ik snap dat niet, maar eigenlijk heb ik nog nooit een verkering gehad die meer (of beter) gereedschap had dan ikzelf...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb het anders vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen schroevendraaiers in huis hadden. Niet iedereen ervaart die onweerstaanbare aantrekkingskracht tot gereedschap
Het nadeel van veel en goed gereedschap hebben is dat iedereen het altijd wil lenen. Ik heb een buurman die altijd aan zijn auto wil sleutelen met mijn doppensetquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik snap dat niet, maar eigenlijk heb ik nog nooit een verkering gehad die meer (of beter) gereedschap had dan ikzelf...
Ik ken deze 'truc' niet maar weet wel dat CO gevormd word door een gebrek aan zuurstof of verbranding op een te lage temperatuur. In het eerste geval zou een kaars dus geen voordeel opleveren want als een laag zuurstof gehalte de veroorzaker is van de CO zal er alleen maar meer CO bijkomen in de ruimte.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:03 schreef dikkebroekzak het volgende:
Een andere trucje wat mensen niet kennen om je woonruimte veilig te maken voor CO is gewoon een paar kaarsen aansteken in huis. Omdat CO licht ontvlambaar is, zorgt het vlam ervoor dat alle CO in de buurt wordt verbrand voordat het jou bereikt. Jij kan dus dat gas niet eens inademen.
Wel moet je de kaarsen op evenredige goed geselecteerde afstanden plaatsen.
Nee, het GING om meiden van 10, 11 en 12 jaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe ff normaal, het gaat om meiden van 10, 11 en 12 jaar.
ik heb wel schroevendraaiers in huis, maar deze info is niet algemeen bekend hoor!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:17 schreef pinine het volgende:
een normaal badkamerslot hoor je inderdaad met een schroevedraaier aan de buitenkant open te kunnen draaien,
Your point?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:09 schreef MadoRS het volgende:
[..]
Nee, het GING om meiden van 10, 11 en 12 jaar.
Dat geloof ik, toch zou iedereen die eens naar een vrij/bezet slot gekeken heeft het opgevallen zijn dat je er met een schroevendraaier ook bij kan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb wel schroevendraaiers in huis, maar deze info is niet algemeen bekend hoor!
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat geloof ik, toch zou iedereen die eens naar een vrij/bezet slot gekeken heeft het opgevallen zijn dat je er met een schroevendraaier ook bij kan.
Er valt altijd wel iets te ontdekken dat je eerder nog niet was opgevallenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:16 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
* computergirl heeft nu voor het eerst in haar leventje goed naar een vrij/bezet slot gekeken
of een schaar overdwars, lukt ook prima.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:43 schreef Leandra het volgende:
Nee hoor, ik heb ooit een vriendje van rond de 30 gehad dat ook geen schroevendraaier is huis had... als het nodig was gebruikte hij wel een mes.
Ik vond het al vreselijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:27 schreef LuieSurinamer het volgende:
hoor net van mijn vriendin dat het gaat om een collega van haar.
Noem het maar nietsquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:42 schreef LuieSurinamer het volgende:
wel zielig verhaal zoals ik het net gehoord heb.
ander meisje mag in ieder geval vandaag of morgen naar huis en zij heeft niets.
Damnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:26 schreef Frutsel het volgende:
Meisje des huizes leeft nog, twee logees zijn overleden![]()
Enorm trieste zaak zeg
Inderdaad.quote:
Dat vind ik wel heel ver gezocht Inspector Columboquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:19 schreef Gia het volgende:
Van Wiki:
" Binnenshuis is tabaksrook de voornaamste bron van CO-gas."
Met drieën flink staan paffen in een klein afgesloten badkamertje?
Maar dan moet je toch wel heel veel roken, wil dat fataal worden, niet?
Sjezus, wat een verschrikkelijk ongeluk als het zo gegaan is...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:19 schreef LuieSurinamer het volgende:
met niets bedoelde ik hersenletsel ofzo.
natuurlijk voor het leven getraumatiseerd.
en het heeft niets te maken met een defecte cv als ik het zo hoor.
de geiser stond in de bijkeuken, maar door de storm is de afvoer dicht gewaaid ofzo..
en is CO via de aanvoer in de badkamer gekomen, als ik het goed begrepen heb.
Jezus wat ben jij toch een verschrikkelijk ventje... eerst de mensen kankertokkies noemen en vervolgens er geld inzien....quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:54 schreef MadoRS het volgende:
Als die ouders van die twee slim zijn, starten ze een rechtzaak tegen de eigenaars van het huis!
Is flink wat geld mee te verdienen!
Wat? Dat is toch slimquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:55 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij toch een verschrikkelijk ventje... eerst de mensen kankertokkies noemen en vervolgens er geld inzien....
Ja, want daar krijg je je kind mee terug, en die notaris in z'n dikke 2 onder 1 kap van minimaal 4 ton zal wel centen zat hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:54 schreef MadoRS het volgende:
Als die ouders van die twee slim zijn, starten ze een rechtzaak tegen de eigenaars van het huis!
Is flink wat geld mee te verdienen!
Je noemt een paar kinderen van 10, 11 en 12 kankertokkies terwijl ze net bij een ongeluk omgekomen zijn, en vervolgens noem je het "slim" om de eigenaar van het huis aan te klagen?quote:
Met fatsoenlijk onderhuis kun je koolmono-oxide vergiftiging voorkomen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want daar krijg je je kind mee terug, en die notaris in z'n dikke 2 onder 1 kap van minimaal 4 ton zal wel centen zat hebben natuurlijk.
Om het over zijn schuldgevoel nog maar niet te hebben.
Maar misschien had je al over de oorzaak gelezen? Je had het ingeschat als verwijtbaar?
Doe eens even normaal man, de politie zegt toch dat het een noodlottige samenloop van natuurlijke omstandigheden is?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef MadoRS het volgende:
[..]
Met fatsoenlijk onderhuis kun je koolmono-oxide vergiftiging voorkomen.
Dus de ouders zijn deels aansprakelijk voor de dood van de twee kinderen, dus doe moeten dokken.
Onderhuis?? Onderhoud zul je wel bedoelen.... deze zinnen uit het nieuwsbericht begreep je niet helemaal?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef MadoRS het volgende:
[..]
Met fatsoenlijk onderhuis kun je koolmono-oxide vergiftiging voorkomen.
Dus de ouders zijn deels aansprakelijk voor de dood van de twee kinderen, dus doe moeten dokken.
quote:De politie spreekt van een noodlottig ongeval door een samenloop van natuurlijke factoren. De gasgeiser die de badkamer van warm water voorzag, functioneerde naar behoren en was pas geleden nog onderhouden.
Ben jij wel helemaal goed in je hoofd? Vroeger zelf teveel CO binnen gekregen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:17 schreef MadoRS het volgende:
De politie wil het die ouders niet aandoen door te zeggen dat die kinderen door HUN schuld dood zijn.
De rest van hun leven zullen die mensen ermee moeten leven dat omdat zij de beroerd waren hun verwarmingsinstallatie schoon te houden, twee jonge kinderen zijn doodgegaan.
Dat is HUN schuld. Punt.
Ik zou je willen aanraden om hier niet te gaan zitten trollen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:17 schreef MadoRS het volgende:
De politie wil het die ouders niet aandoen door te zeggen dat die kinderen door HUN schuld dood zijn.
De rest van hun leven zullen die mensen ermee moeten leven dat omdat zij de beroerd waren hun verwarmingsinstallatie schoon te houden, twee jonge kinderen zijn doodgegaan.
Dat is HUN schuld. Punt.
Het is beter je te verdiepen in co-vergiftiging, denk ik. Dan had je dit niet gepost.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:25 schreef Wootism het volgende:
Ik vraag me af of dat het derde meisje ook niet beter dood had kunnen zijn...![]()
Wakker worden uit een coma terwijl je hersenen lang zonder zuurstof hebben gezeten is nooit zo'n succes...
Maar als er door het rookgaskanaal lucht naar binnen geblazen wordt kan ik me voorstellen dat de rest van de verbranding ook niet goed gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is beter je te verdiepen in co-vergiftiging, denk ik. Dan had je dit niet gepost.
Ik vind het wel apart, een geiser of eigenlijk elke ketel hoort GEEN CO te maken, ook al heeft deze een rookgaskanaal naar buiten.
Daar had ik niet aan gedachtquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als er door het rookgaskanaal lucht naar binnen geblazen wordt kan ik me voorstellen dat de rest van de verbranding ook niet goed gaat.
Blijkbaar weet jij niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is beter je te verdiepen in co-vergiftiging, denk ik. Dan had je dit niet gepost.
Ik vind het wel apart, een geiser of eigenlijk elke ketel hoort GEEN CO te maken, ook al heeft deze een rookgaskanaal naar buiten.
Een gasgeiser dus , verouderd systeem.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:52 schreef Gnittoo het volgende:
Wind leidde tot vergiftiging meisjes Huizen
Laatste update: 6 januari 2012 16:45 info
AMSTERDAM - De dood van twee meisjes donderdagavond door koolmonoxidevergiftiging in Huizen kwam doordat de afvoer door de harde wind was afgesloten.
De koolmonoxide is onder druk naar binnen geslagen en kwam via een open kanaal uit in de badkamer waar de meisjes waren. Dat is gebleken uit een reconstructie, meldt de politie vrijdagmiddag.
De politie spreekt van een noodlottig ongeval door een samenloop van natuurlijke factoren. De gasgeiser die de badkamer van warm water voorzag, functioneerde naar behoren en was pas geleden nog onderhouden.
Deur
De twee meisjes van 11 en 12 jaar waren met een 10-jarig meisje in de badkamer van een woning aan de Nieuwe Bussummerweg in de Noord-Hollandse plaats toen rond 22.00 uur het koolmonoxidealarm afging. De ouders kregen de deur niet open en belden de politie.
Toen agenten de deur forceerden troffen ze de drie meisjes in bewusteloze toestand aan. De twee oudste meisjes overleden in een ziekenhuis. Het 10-jarige meisje maakt het naar omstandigheden goed.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-meisjes-huizen.html
dat heb ik al een paar uur geleden gepost aangezien het om een collega van mijn vriendin gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:48 schreef Wootism het volgende:
Lees net dat het derde meisje het naar omstandigheden goed maakt
Jeetje, sterkte manquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:22 schreef LuieSurinamer het volgende:
[..]
dat heb ik al een paar uur geleden gepost aangezien het om een collega van mijn vriendin gaat.
Dat vetgedrukte hoeft dus helemaal niet te gebeuren bij een co vergiftiging.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:43 schreef Wootism het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij niet waar je het over hebt.
CO hecht zich namelijk op de hemaglobines in het bloed, en laten dit nu net de moleculen zijn die de zuurstof transporteren in je lichaam.
Minder zuurstof in je bloed, is dus ook minder zuurstof in je hersenen. En daar kan je toch een flinke hersenbeschadiging aan overhouden...
ERG kut voor de ouders in ieder geval![]()
Ik begrijp niet dat MadoRS nog op dit forum actief kan zijn gezien zijn opmerkingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:47 schreef beware_reageerd het volgende:
@MadoRS, ik nodig je uit bijdeze om even een afspraak te maken hier in Huizen.
Mag je even je verhaal gaan doen, maar ik weet dat je niet komt. Stomme lul die je er bent.
(anders even PM voor een afspraak, en die zie ik graag tegemoet net als wat andere betrokken mensen)
Hij is al geband hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:01 schreef starla het volgende:
Ik onderschrijf de mening van dikkebroekzak dat die hufter gebanned moet worden. Vrijheid van meningsuiting prima, maar dit is gewoon over de rug van overleden kinderen en diens nabestaanden idioot lopen te doen.
Als een mod hem niet banned, vraag ik of ze mij kunnen bannen voor een week uit stil protest.
Primaat dat ie is.
Helemaal mee eens. Geef deze hond een levenslange ban. Opbokken naar ONZ en KLB. Daar kun je naar hartenlust trollen. Niet over het leed van deze kinderen en hun ouders.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:25 schreef dikkebroekzak het volgende:
Dit hele forum sux. Die troll had allang geband moeten zijn na zijn lolopmerkingen over kinderleed. Geen fatsoen waar ook te kennen.
Ok dat is dan gewoon heel ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. De meeste badkamersloten zijn van buitenaf namelijk vrij makkelijk open te maken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:47 schreef beware_reageerd het volgende:
En nee het betrof geen huurhuis.
Het is helaas samenloop van wind, ventilatiekanaal etc.
En de deur WAS niet open te krijgen. (althans niet dat de kinderen een kans zouden hebben te overleven) Zelfs politie heeft er werk aan gehad.
Wat fijn voor je dat je het beter weet, topquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:37 schreef machtpen het volgende:
Een goede rookgasafvoer kan niet dichtslaan door de wind.
Nou nou, ik vind het wel interessant om te weten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat fijn voor je dat je het beter weet, top![]()
En dan nog is dit niet het topic voor dat soort opmerkingen, want het impliceert (wederom) dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden, en als de politie het een noodlottige samenloop van omstandigheden noemt dan vind ik het niet gepast om toch nog even slinks de schuld bij de eigenaren van het huis te leggen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:42 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou nou, ik vind het wel interessant om te weten.
Ik heb in bijna elke kamer van het huis wel gereedschap liggen, ooit zal ik het nodig hebben in een levensbedreigende situatie en dan heb ik hetquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb het anders vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen schroevendraaiers in huis hadden. Niet iedereen ervaart die onweerstaanbare aantrekkingskracht tot gereedschap
Ja, zwaar gereedschap. Dat je in noodgevallen een deur kunt slopen!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb in bijna elke kamer van het huis wel gereedschap liggen, ooit zal ik het nodig hebben in een levensbedreigende situatie en dan heb ik het
Toevallig wou ik ooit ook van die dingen kopen.. maar welke zijn dan wel enigszins betrouwbaar?
Niemand praat hier over schuld in de laatste paar posts. Die implicatie maak jij. Maar als zoiets gebeurt, dan is het wel zo interessant om erover na te denken hoe dit voorkomen kan, of had kunnen worden. En als een huis een koolmonoxide melder heeft, geeft dat wellicht aan dat dit al een gevoelige plek was. Aangezien de meeste huizen niet zo'n melder hebben, en zo'n melder alleen wordt geplaatst in specifieke gevallen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:48 schreef Leandra het volgende:
[..]En dan nog is dit niet het topic voor dat soort opmerkingen, want het impliceert (wederom) dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden, en als de politie het een noodlottige samenloop van omstandigheden noemt dan vind ik het niet gepast om toch nog even slinks de schuld bij de eigenaren van het huis te leggen.
De schuld wordt niet gelegd bij de huiseigenaren. Dit ongeluk had voorkomen kunnen worden. Een goede rookgasafvoer moet boven de nok van het dak liggen en dan nog moeten er geen rookgassen het huis in lekken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan nog is dit niet het topic voor dat soort opmerkingen, want het impliceert (wederom) dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden, en als de politie het een noodlottige samenloop van omstandigheden noemt dan vind ik het niet gepast om toch nog even slinks de schuld bij de eigenaren van het huis te leggen.
Mijn ouders zijn ook laks met periodieke controles. Deze betaal ik soms uit eigen zak. Liever dat dan achterstalige onderhoud aan de CV-ketel. Ik slaap daar 5 meter vandaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:11 schreef Mercer het volgende:
[..]
Niemand praat hier over schuld in de laatste paar posts. Die implicatie maak jij. Maar als zoiets gebeurt, dan is het wel zo interessant om erover na te denken hoe dit voorkomen kan, of had kunnen worden. En als een huis een koolmonoxide melder heeft, geeft dat wellicht aan dat dit al een gevoelige plek was. Aangezien de meeste huizen niet zo'n meter hebben, en zo'n meter alleen wordt geplaatst in specifieke gevallen.
Ligt volgens mij ook wel een hamer ergens.. En ik woon niet in een '30 huis met eiken deuren, hier trap je zo een gat er inquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, zwaar gereedschap. Dat je in noodgevallen een deur kunt slopen!
Des te beter!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ligt volgens mij ook wel een hamer ergens.. En ik woon niet in een '30 huis met eiken deuren, hier trap je zo een gat er in
http://nos.nl/artikel/328(...)or-koolmonoxide.htmlquote:De afvoer van koolmonoxide vanuit de geiser liep via de normale weg naar buiten, maar door de harde wind werd het giftige gas terug naar binnen geblazen. Via een open ventilatiekanaal kon het gas naar de badkamer stromen, waar de meisjes zich bevonden.
Zelfs de politie had moeite om de deur open te krijgen! Die ouders hebben geen leven meer. Schuldgevoel je hele leven lang meedragen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Verschrikkelijk voor het meisje dat het overleeft heeft.
Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n deur niet open te krijgen is. Ik ben wel benieuwd wat voor een deur het was.
Ik heb alleen een ding hier op te merken. Vielen alle drie op precies hetzelfde moment bewusteloos neer? Of een gevolgd door de ander?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Verschrikkelijk voor het meisje dat het overleeft heeft.
Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n deur niet open te krijgen is. Ik ben wel benieuwd wat voor een deur het was.
Ik ben niet echt onder de indruk van de gemiddelde diender. Ik denk dat een ouder, strak van de adrenaline, tot meer in staat is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zelfs de politie had moeite om de deur open te krijgen! Die ouders hebben geen leven meer. Schuldgevoel je hele leven lang meedragen.
Klopt, tijdens een ruzie is het mij gelukt om een ijzeren deur met drie trappen te forceren! Maar ik was destijds echt heel erg kwaad.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:27 schreef Mercer het volgende:
Ga er maar vanuit dat die ouders binnen hun mogelijkheden alles hebben gedaan wat zij konden. Dat wil niet zeggen dat iemand anders die deur niet open had kunnen krijgen. Elke deur is kapot te krijgen, maar niet door iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |