abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:39:19 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106476241
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:31 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Welkom in de wereld. :')
Wat doe jij dan in topics zoals deze en volg je de berichtgeving niet gewoon in kranten en dergelijke?
Nee, maar ik hoef niet gelijk iets verdachts te zien in het feit dat informatie nog niet vrijgegeven is.
Juist bij de dood van kinderen mag men daar wat mij betreft extra zorgvuldig mee zijn, want als er ook maar een hint van schuld bij de ouders wordt gelegd waar het gebeurd is dan zijn er tegenwoordig al idioten die die ouders gaan lastig vallen.
Beetje lullig, en helemaal als het achteraf om een bouwfout blijkt te gaan, maar dan gaan ze niet met fakkels en hooivorken naar Heijmans.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:41:56 #52
327807 Mariposas
יה&#14
pi_106476333
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:20 schreef Adolecens het volgende:
AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:16:09 Om tien uur waren de meiden in badkamer, koolmonoxide-alarm ging af, deur kon niet geforceerd worden door ouders. reageer retweet
AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:18:50 Meisjes zaten bij elkaar in de klas, vd Bruggenschool. School dicht ivm vakantie, er wordt bekeken hoe te handelen a.s. maandag. #Huizen reageer retweet
AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 11:17:11 Politie en burgemeester willen niets zeggen over oorzaak koolmonoxide. #Huizen reageer retweet
Verdomd raar verhaal.. :{

Ik vermoed iets van ongeluk/ vooropgezet ofzo.. Allemaal waxinelichtjes aan ofzo? Geen idee hoeveel concentratie's je nodig hebt, maar een erg raar verhaal, wat niet zuiver is.
Wat is daar raar aan? Sowieso, het gaat waarschijnlijk om een woning van voor 1960, gezien de huizen aan de Nieuwe Bussumerweg. Dan is het niet heel gek dat de deur niet makkelijk te forceren is geweest, want in dit soort huizen zitten bijna altijd massief houten deuren. Een ook een geiser in de badkamer is niet heel gek voor oudere huizen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_106476514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:49 schreef raptorix het volgende:
In lichte mate schijn je er rozig van te worden met een lichte hoofdpijn, echter het is zo link omdat je niet "stikt" ofzo.
Correct. Je ademt gewoon door en opeens word je duf, warm en slaperig. Klein beetje te vergelijken met enorm dronken worden en dan snel slapen..

Ik wist trouwens niet dat die CO melders voor huis/tuin/keuken gebruik zulke kutdingen waren. Ik was van plan er één aan te schaffen, maar als ik dat verhaal van schijnveiligheid lees heeft het niet eens zin om te doen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_106476692
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:39 schreef Leandra het volgende:

Beetje lullig, en helemaal als het achteraf om een bouwfout blijkt te gaan, maar dan gaan ze niet met fakkels en hooivorken naar Heijmans.
Bouwfout lijkt me uitgesloten bij een huis van >50 jaar oud.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:57:28 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106476916
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken ;)
Het is niet alsof schuld van de ouders het enige alternatief is...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:59:02 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_106476958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien bedoelt Leandra een bouwfout/installatiefout van iets dat later is geplaatst. Bijvoorbeeld een net geïnstalleerde nieuwe cv-ketel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_106476997
Wat erg voor die ouders ;( ;( zie dit maar eens te verwerken.
pi_106477071
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik wist trouwens niet dat die CO melders voor huis/tuin/keuken gebruik zulke kutdingen waren. Ik was van plan er één aan te schaffen, maar als ik dat verhaal van schijnveiligheid lees heeft het niet eens zin om te doen.
Regelmatig een nieuwe aanschaffen dan misschien? Dat moet met brandblussers ed ook,

Vreselijk voor die families :{
pi_106477394
Dit topic lezend vind ik het raar hoe weinig mensen verstand hebben van de basis dingen als CO. CO is reukloos en onzichtbaar en ontstaat dus bij onvolledige verbranding. Zwarte rook/roet ontstaat ook bij onvolledige verbranding, maar CO kan ook ontstaan ZONDER rook/roet.
Ik heb zelden in een oud huis een CO melder gezien. Vrienden van mij hebben een geiser ZONDER rookgaskanaal, wat betekent dat de CO2 en H2O uit de verbranding gewoon in de keuken worden geloost. Als deze even verkeerd is afgesteld dan ben je gewoon de lul en zonder CO melder helemaal.
Als je CO vergiftiging hebt dan voel je je in het begin wat duizelig en als het doorgaat val je neer bewusteloos. Alleen de lichte duizeling verraadt een CO-vergiftiging en al heel snel val je bewusteloos neer. Als je blijft liggen ben je snel dood, het hangt af van de hoeveelheid CO. Bij veel CO val je geliijk bewusteloos of dood neer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:39:43 #60
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_106478327
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 04:00 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Ik ben altijd bang voor een wc zonder raam. Komt doordat ik slasher movies keek als kind.

En al was ik niet bang dan nog vind ik die toiletgeuren niet iets te verteren :X
Klinkt aanstellerig. Dit is gewoon triest. Wat zat er zo vast dat de deur niet openging, het slot kun je met een munt of iets plats weer opendraaien toch? Hier gaan badkamerdeuren en wcdeuren eigenlijk nooit op slot.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_106479047
Twee weken geleden hier in de buurt ook meisje van 14 overleden door CO-vergiftiging. Ook op de badkamer, door een defecte geiser of kachel.

Vond het uberhaupt al vreemd waarom mensen geisers of kachels op hun badkamer hebben. Dat is toch zo 1981 ?!
U MAD?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:17:02 #62
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106479647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:59 schreef de_boswachter het volgende:

Vond het uberhaupt al vreemd waarom mensen geisers of kachels op hun badkamer hebben. Dat is toch zo 1981 ?!
Mijn ouders hadden vroeger een geiser in de keuken, altijd als er gedouched werd moest een raampje open, later heeft mijn vader er een afvoerpijp boven gemonteerd.
Met de komst van een combiketel was het probleem definitief verholpen. Uiteraard is het noodzaak dat je ieder jaar (het liefst voor het stookseizoen) je ketel laat servicen door een vakman/vrouw.

Ik stook wel eens een petroleumkacheltje in mijn caravan, ondanks de garantie van de fabrikant dat de verbranding volledig is en er een zuurstofsensor in zit, plaats ik altijd een koolmonoxide sensor in het vertrek. Uiteraard moet je zorgen dat andere mensen het vertrek kunnen betreden indien dat ding afgaat. Misschien is het slot op de badkamer gebruiken dus niet zo'n heel goed idee geweest. De volgende keer een bordje 'niet storen' gebruiken dan maar?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106479671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:39 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Klinkt aanstellerig. Dit is gewoon triest. Wat zat er zo vast dat de deur niet openging, het slot kun je met een munt of iets plats weer opendraaien toch? Hier gaan badkamerdeuren en wcdeuren eigenlijk nooit op slot.
een normaal badkamerslot hoor je inderdaad met een schroevedraaier aan de buitenkant open te kunnen draaien, als dit gewoon mogelijk was geweest was de kans dat ze nog leefden veel groter geweest
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:18:21 #64
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106479684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:17 schreef pinine het volgende:

[..]

een normaal badkamerslot hoor je inderdaad met een schroevedraaier aan de buitenkant open te kunnen draaien, als dit gewoon mogelijk was geweest was de kans dat ze nog leefden veel groter geweest
Het zal je misschien verbazen... maar een hoop mensen hebben geen schroevendraaiers in huis 8)7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106480369
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Correct. Je ademt gewoon door en opeens word je duf, warm en slaperig. Klein beetje te vergelijken met enorm dronken worden en dan snel slapen..

Wat misschien nog wel belangrijker is, om in ieder geval 1 keer per jaar je geiser te laten schoonmaken, en daarnaast af en toe zelf checken of de vlam een goede kleur heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106480441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het zal je misschien verbazen... maar een hoop mensen hebben geen schroevendraaiers in huis 8)7
In het bejaardentehuis met full service misschien ja.
U MAD?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:43:01 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106480662
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ooit een vriendje van rond de 30 gehad dat ook geen schroevendraaier is huis had... als het nodig was gebruikte hij wel een mes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:57:43 #68
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106481201
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik heb het anders vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen schroevendraaiers in huis hadden. Niet iedereen ervaart die onweerstaanbare aantrekkingskracht tot gereedschap :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:01:28 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106481338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb het anders vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen schroevendraaiers in huis hadden. Niet iedereen ervaart die onweerstaanbare aantrekkingskracht tot gereedschap :P
Ik snap dat niet, maar eigenlijk heb ik nog nooit een verkering gehad die meer (of beter) gereedschap had dan ikzelf...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:03:59 #70
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106481425
Een andere trucje wat mensen niet kennen om je woonruimte veilig te maken voor CO is gewoon een paar kaarsen aansteken in huis. Omdat CO licht ontvlambaar is, zorgt het vlam ervoor dat alle CO in de buurt wordt verbrand voordat het jou bereikt. Jij kan dus dat gas niet eens inademen.

Wel moet je de kaarsen op evenredige goed geselecteerde afstanden plaatsen.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:05:55 #71
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106481493
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef Leandra het volgende:

Ik snap dat niet, maar eigenlijk heb ik nog nooit een verkering gehad die meer (of beter) gereedschap had dan ikzelf...
Het nadeel van veel en goed gereedschap hebben is dat iedereen het altijd wil lenen. Ik heb een buurman die altijd aan zijn auto wil sleutelen met mijn doppenset }:|
De subtiele hint om voor zijn verjaardag een doppenset te vragen is nog niet aangekomen o|O
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:06:59 #72
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106481542
"De drie vriendinnen waren in de badkamer"

kanker tokkies
Signature. Punt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:08:51 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106481619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:06 schreef MadoRS het volgende:
"De drie vriendinnen waren in de badkamer"

kanker tokkies
Doe ff normaal, het gaat om meiden van 10, 11 en 12 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:09:00 #74
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_106481624
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:03 schreef dikkebroekzak het volgende:
Een andere trucje wat mensen niet kennen om je woonruimte veilig te maken voor CO is gewoon een paar kaarsen aansteken in huis. Omdat CO licht ontvlambaar is, zorgt het vlam ervoor dat alle CO in de buurt wordt verbrand voordat het jou bereikt. Jij kan dus dat gas niet eens inademen.

Wel moet je de kaarsen op evenredige goed geselecteerde afstanden plaatsen.
Ik ken deze 'truc' niet maar weet wel dat CO gevormd word door een gebrek aan zuurstof of verbranding op een te lage temperatuur. In het eerste geval zou een kaars dus geen voordeel opleveren want als een laag zuurstof gehalte de veroorzaker is van de CO zal er alleen maar meer CO bijkomen in de ruimte.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:09:29 #75
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106481646
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe ff normaal, het gaat om meiden van 10, 11 en 12 jaar.
Nee, het GING om meiden van 10, 11 en 12 jaar.
Signature. Punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')