abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:13:14 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115588034
Zoë ook ik heb bij Nathan flinke bekkenpijn gehad, ik was pas na ruim anderhalf jaar pijnvrij, ik ben toen naar de fysio geweest voor oefeningen en toen was het opeens weer goed. Er ging bij mij dus "gewoon" een tijd overheen.
pi_115588374
Pessie
Goed om te horen! :) kon je wel aan het werk of gedeeltelijk?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:41:41 #203
259886 pessie
pi_115588867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:24 schreef Zoë23 het volgende:
Pessie
Goed om te horen! :) kon je wel aan het werk of gedeeltelijk?
Ik ben thuismoeder dus ik moet hele dagen achter mn kind aanrennen. Soms had ik dan in bed ontzettend veel pijn (mn bij eisprong :X ) en soms ging het beter.
Nu ik zwanger ben en merk dat mn bekken dit nu al niet al te leuk vind ga ik tussen de middag een tijdje in bed liggen en als ik iets te veel heb gedaan ga ik ook even liggen.
pi_115589408
Pff dan heb je het ook druk genoeg idd!
Goed dat je je rust neemt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:19:02 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_115599350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef Zoë23 het volgende:
De vk vond het na 2mnd niet nodig om te kijken.
Pardon? :{ Wat raar, als je aangeeft dat je er nog veel pijn aan hebt.

Hier ook een subtotaal ruptuur die vervolgens besloot 5 dagen na de bevalling nog een keer te scheuren, vele jaren geleden, en het heeft heel lang geduurd voor sex weer enigszins prettig was. Ik kan maar 1 dingen zeggen: glijmiddel, glijmiddel en nog meer glijmiddel. Mijn gyn heeft me Crisco aanbevolen, een soort plantaardig vet (ja, om mee te koken/bakken), maar ik weet niet in hoeverre dat in NL verkrijgbaar is. Het werkte wel uitstekend, want wat dikker dan normaal glijmiddel.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:46:59 #206
259886 pessie
pi_115600601
Crisco is te koop bij de jumbo volgens mij...
Ik ben zeer dankbaar voor slechts 4 hechtinkjes als ik jullie zo hoor.

Oh, en ik stofzuig niet meer zo uitbundig, dat doet manlief nu, ik stofzuig alleen het meest noodzakelijke zodat het nog een beetje netjes lijkt.
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2012 @ 15:47:33 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115600621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hier ook een subtotaal ruptuur die vervolgens besloot 5 dagen na de bevalling nog een keer te scheuren, vele jaren geleden, en het heeft heel lang geduurd voor sex weer enigszins prettig was. Ik kan maar 1 dingen zeggen: glijmiddel, glijmiddel en nog meer glijmiddel. Mijn gyn heeft me Crisco aanbevolen, een soort plantaardig vet (ja, om mee te koken/bakken), maar ik weet niet in hoeverre dat in NL verkrijgbaar is. Het werkte wel uitstekend, want wat dikker dan normaal glijmiddel.
crisco gebruiken ze ook bij het taartenmaken volgens mij. vraag het even in het taartentopic anders
pi_115602007
Waarom niet gewoon glijmiddel gebruiken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115602348
crisco is ook bij de boerenbond te krijgen en jumbo.

zoe bij mij heeft het met bekkeninstabiliteit heel lang geduurd voor ik weer alles kon wat ik er voor ook kon. de jongste is 13 maand en ik heb nu nog veel pijn vooral als ik ongesteld moet worden.

laat echt naar je hechtingen kijken want een vriendin van mij had ook een ruptuur en nu ze een vervangende gyn had die kwam er achter dat er iets niet goed gehecht was waardoor ze nu al 15 maand met flinke pijn loopt en geen gemeenschap kan hebben door dit en haar eigen gyn. wil het niet oplossen.

[ Bericht 83% gewijzigd door Popples op 15-08-2012 16:32:14 ]
mama van 3 kids!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:12:55 #210
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_115604004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

;)

En waar we op dat moment woonden was het erg simpel aan Crisco komen :) enorm lang niet aan gedacht, maar we lachten er maar om: "pak jij even de boter?", bij zin in sex, enzo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:17:09 #211
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115604140
Whehe en dat je dan later een soort Pavlovreactie krijgt als je koekjes gaat bakken _O-
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:22:13 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_115619505
Geeft een nieuwe betekenis aan botergeil :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2012 @ 22:24:04 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115619716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Geeft een nieuwe betekenis aan botergeil :+
misschien komt het daar wel vandaan :o
pi_115630977
Mijn bekken is ook nog steeds niet goed. Eigenlijk al bijna 2,5 jaar niet.... Ik kan ook niet stofzuigen/ dweilen of andere enkelzijdige inspanningen doen, want dan heb ik geheid de nachten erop enorme pijn. Ik voel tijdens het uitvoeren van die dingen eigenlijk niets, maar nadien doet het echt pijn en heb ik een soort kiespijn in mijn bekken. Echt heel vervelend.

Ook ik heb bekkentherapie gehad de eerste keer, en die oefeningen doe ik nu ook weer. Maar tot dusver met wisselend succes.

wat ook wel opmerkelijk is: juist als ik minder sport (zoals nu, nu het zomerstop is van volleybal) heb ik meer last. Denk dat dat met spieren te maken heeft....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115631007
Ik heb nu al twee (anderhalf sinds de bevalling) jaar fysio voor mijn bekken. Dat van het sporten legt zij heel logisch uit. Je banden zijn verknald door alles wat ze hebben doorstaan. Nu moeten je spieren hun werk (of een deel, toe maar hoe erg je het hebt) overnemen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115636261
Bedankt voor de tip over glijmiddel :D

Vk heeft niet naar de ruptuur gekeken omdat ik toen nog geen seks had gehad en nog niet had ontdekt hoeveel pijn het deed. Inwendige echo (voor controle baarmoeder ivm bloedstolsels) deed trouwens geen pijn, misschien kwam dat wel door de hoeveelheid glijmiddel?
Kan het altijd eens met een goede hoeveelheid proberen

Popples
Heftig dat haar eigen gyn het niet wil oplossen zeg :(

Vanmorgen naar de fysio geweest (stukje ook in het babytopic gepost)

ze is terug van vakantie. Verteld over hoe het ging. Ze was zo gericht op het aanspannen van mijn onderbuik (doe ik uit mezelf, heb er ook veel buikpijn van gehad in het begin vd zwangerschap, te bang om 'dik' te worden onbewust, geaccepteerd, iets mee gedaan en nu haalt ze het weer aan.) Doe het nu soms uit gewoonte maar al snel ontspan ik dan weer.

Ze heeft niet gevoeld/gekeken ze heeft alleen vragen gesteld. Ik heb de hele dag pijn, ook tijdens rust en snachts ligt ik er wakker van

Dat aanspannen is echt niet de oorzaak van mijn dagelijkse bekkenpijn en ik irriteer me eraan dat ze alleen een gesprek aan gaat en niet kijkt of mijn lichaam oke is.
Andere fysio had ontdekt dat mijn bekken aan de rechterkant vast zat, dit heeft zij dus nooit opgemerkt. Na het losmaken ervan heb ik nu nog veel meer pijn.

Ook vraagt ze of ik er tegenop zie om te werken enz alsof ze emotionele drempels wil ontdekken voor mijn herstel. Ik heb oppas goed geregeld met familie en ben daar juist erg blij mee. Heb ook zin om te werken maar die 10km kan ik niet eens autorijden.

Voel me niet serieus genomen en heb het idee dat ze gewoon niet meer weet wat ze moet doen (loop al sinds okt bij haar). Ze wil dat ik naar de ha ga om te kijken of ik geen ontsteking heb..

Hier gelukkig tips gekregen over de osteopaat bijv.
pi_115637931
Zoe, wat lijkt me dat vervelend als je je zo niet gehoord voelt!
Misschien idd eens langs de huisarts om te kijken of die nog ideeen heeft... :*
Fake it till you make it...
pi_115641627
Mijn ha wilde me diclofenac laten slikken tegen bekkenpijn -O-

Maar kijken naar een eventuele ontsteking vind ik wel een goed idee

Wat ik niet begrijp is dat er eerst bekkeninstabiliteit is geconstateerd door de fysio, dan ziet de ander dat mijn bekken vast zit, en na haar vakantie weet ze niet meer wat te doen omdat het met oefeningen niet snel beter gaat.
Herstel heeft toch tijd nodig? Waarom afschuiven op de buikspieren?
Dat begrijp ik niet.

Jammer dat vragen meestal achteraf komen :@
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:29:33 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115641841
Ik wil niet lullig doen hoor Zoë....Maar ik heb volgens mij ook al een paar keer gezegd tegen je dat het een ontsteking oid kan zijn.
( ik had ook aardig wat pijn bij mn bekken tijdens en na de bevalling, ben daarmee naar de huisarts gegaan. Heb voor een ander probleem toen ook antibiotica gekregen, maar daarmee ging de pijn in mn bekken dus ook weg?????? Heel apart)
En zoek alsjeblieft een andere praktijk/fysio op. Manueel therapeut?
pi_115642021
Oh kan ik me niet herinneren!? :@ sorry

Het is wel bekkeninstabiliteit dat is al sinds okt aan de orde & ook bevestigd door de andere fysio.

Maar naar de rest laat ik kijken door ha en een goede therapeut ga ik achteraan zoals gezegd
pi_115642243
Zoé, wat Vanyel zegt... Je schuine buigspieren moeten nu gaan zorgen voor de stabiliteit in je bekken. Dat vraagt training. Succes met zoeken/kiezen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:34:37 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115646691
Zoe, wat mij heel erg heeft geholpen na de bevalling is fietsen. Ik kon nauwelijks lopen, maar fietsen ging wel goed. Toen ik weer moest werken ben ik gaan fietsen ipv met het ov.
Ik lees dat jij 10 km. van je werk woont, wellicht zou je het ook op de fiets kunnen proberen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_115649080
Bedankt kursor

Livelink
Ik oefen kleine stukjes op de fiets dat gaat redelijk (beter dan autorijden) zou fijn zijn als dat een optie is om op het werk te komen. bedankt voor je tip
M'n baas kijkt ook of ik eventueel met iemand mee kan rijden (nieuwe afd voor mij dus ik ken nog geen collega's) zodat ik administratief werk kan doen ipv het zware werk wat ik anders zou moeten doen. zou fijn zijn om weer iets van werk te kunnen doen iig :)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:30:50 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115650668
Fietsen is heel erg goed omdat je dan gelijkmatig belast en als je minder/geen last hebt met fietsen, dan vooral gaan fietsen. Ik heb steeds zwaardere oefeningen gekregen van de bekkentherapeut ook al heb ik nog steeds klachten. Zij laat me elke keer even lopen op de band en dan kijkt ze of ik nog goed loop (dat doe ik dus gelukkig wel ondanks de klachten) en dan laat ze mij mijn bekken optillen om te kijken hoe dat gaat. Aan de hand van hoe soepel dat allemaal ging/gaat, werden de oefeningen steeds moeilijker.
Inmiddels zit ik op 3x15 per kant schuine buikspieren en dan nog een of andere oefeningen voor mijn billen en dan mijn bekken optillen met 1 been plat. Dat gaat nu goed.
pi_115650804
Klinkt als goede therapie asy :)
pi_115651586
zoe, nu effe geen tijd voor een lang bericht, maar als je zo geen vertrouwen in die ene fysio hebt, zou ik er niet blijven. En inderdaad fietsen gaat hier wel redelijk probleemloos en daar bouw je ook weer spierkracht mee op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115672826
Heb een afspraak met de ha maar dat kan helaas pas maandag (eigen ha is op vakantie)
^O^ Fietsen it is
pi_115672969
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:23 schreef Zoë23 het volgende:
Mijn ha wilde me diclofenac laten slikken tegen bekkenpijn -O-

Maar kijken naar een eventuele ontsteking vind ik wel een goed idee

Wat ik niet begrijp is dat er eerst bekkeninstabiliteit is geconstateerd door de fysio, dan ziet de ander dat mijn bekken vast zit, en na haar vakantie weet ze niet meer wat te doen omdat het met oefeningen niet snel beter gaat.
Herstel heeft toch tijd nodig? Waarom afschuiven op de buikspieren?
Dat begrijp ik niet.

Jammer dat vragen meestal achteraf komen :@
Die diclofenac snap ik wel. Het zorgt ervoor dat je minder pijn hebt en dus vrijer beweegt. Je bekken zat vast, is nu weer effe los, maar als je pijn hebt meet je jezelf een houding aan die het minste pijn oplevert. Je beweegt te weinig en tada, gaat het weer vast zitten.

Ik snap eerlijk gezegd dat stukje over je buikspieren niet. Wat de rest ook al zegt. Als je bekken niet stabiel is (door verweking banden) dan moeten je rug en buikspieren + je bekkenbodemspier je romp stabiliteit geven. Dit doe je door oa je schuine buikspieren aan te spannen. Dus waarom jij dan te horen krijgt dat je buik niet moet aanspannen...geen idee. Bedoelt ze niet dat je je bekkenbodemspier te strak aanspant? Want dat is inderdaad een bekende valkuil. Dat gaat wel tijdelijk, maar is op de langere termijn uiterst onhandig.

Door de spieren van je romp te trainen zonder je bekkenbodemspier over te belasten kan je uiteindelijk je romp stabiliseren en daarmee de functie van de banden in je bekken overnemen.

En een ontsteking? Waar zou je dan een ontsteking aan moeten hebben? Aan het litteken van je ruptuur? Dat merk je echt wel, dat doet pijn en dan zou je ook koorts moeten hebben. Ook andere ontstekingen leveren uiteindelijk koorts op.

Fietsen it is! Maar wel effe goed alles afstellen he. Zorgen dat je goed met je voeten bij de grond kan, dat je netjes rechtop kan zitten en je knie niet hoeft te overstrekken.
pi_115674585
Ja klinkt logisch.

Ze dacht aan slijmbeurs ontsteking omdat het voor haar niet logisch klonk dat ik meer pijn had na het losmaken van mijn bekken en ze kon geen oorzaak voor mijn pijn vinden, terwijl ze die afspraak niet keek en niet gecontroleerd heeft of het losmaken van mijn bekken door de andere fysio voldoende was.

Ook mijn schuld maar ik voelde me wat emo door haar opmerkingen dat het aan m'n buikspieren moest liggen of een eventuele ontsteking, voelde me niet meer serieus genomen.

Dat van de buikspieren vind ik ook raar, want ik beweeg voldoende (mocht niet veel rusten omdat spieren dan lui worden) (je kunt ook niet anders met een kleine en met een vriend die veel weg is voor werk, ook svonds en snachts) + ik doe oefeningen en ik loop of probeer een kort stukje op de fiets (dit als m'n vriend thuis is) sinds de tip van asy die ik een tijdje geleden kreeg. Toen heb ik mijn fiets laten repareren zodat hij minder zwaar fietste. Zadel heb ik ook laten afstellen dus dat is gelukkig goed!

Ze vroeg specifiek mijn buikspieren of bekkenbodemspier en ik benoemde dat het echt mijn buikspier is. Dat kun je ook goed voelen als ik zit. Bekkenbodemspier begrijp ik, hebben we het voor en na de bevalling ook vaak over gehad en heb daar ook oefeningen voor.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:31:43 #230
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115675396
Een instabiel bekken losmaken wat daarna meer pijn geeft klinkt wel degelijk logisch. Je spieren moeten des te harder werken om de boel op z`n plek te houden.

Je schuine buikspieren en je diepe dwarse buikspier zijn dé spieren die alles op z`n plek houden, en je kunt die zelf trainen dus in zoverre heeft je fysio wel gelijk.
Je rechte buikspieren trekken aan je bekken wat voor meer pijn zorgt, dus bij BI moet je daar kracht op zien te vermijden.
pi_115675720
Maar TF, de fysio geeft aan dat ze die spieren in haar buik te hard aanspant. Zou de fysio dan de rechte spieren bedoelen ipv de schuine? Want je rechte aanspannen zo kort na een zwangerschap vind ik uberhaupt een prestatie.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:43:06 #232
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115675843
Als alles werkt zoals het hoort te werken zijn je spieren soepel en kun je ze aanspannen wanneer dit nodig is. Als je BI hebt is een hele bekende valkuil dat je je spieren aan gaat spannen, omdat je zo een vals gevoel van stabiliteit creëert. Als je spieren continue aangespannen zijn, kun je ze niet meer spannen als de situatie er om vraagt. Verkrampte, moeie spieren en een beurs gevoel zijn het resultaat.
Je fysio zou je moeten leren hoe je je spieren bewust ontspant, en tevens spierversterkende oefeningen doen om zo een spiercorset te kweken waar je je stabiliteit uit haalt.
pi_115676432
Zoë dan doe jij dus met je buikspieren wat ik doe met mijn bekkenbodemspier: te veel aanspannen. TF, dank voor de heldere uitleg, ik snapte effe niet waar de fysio van Zoë naar toe wilde.
pi_115676750
Ah bedankt TF

Idd mijn rechte buikspieren, ik heb in het begin oefeningen gekregen om te ontspannen. Dit lukt me ook wel, alleen op haar stoel niet (die is van plastic en loopt in een 'kuip' waardoor je onderrug wat naar beneden zakt ofzo) dus als ik daar zit kan ik niet goed zitten en span ik ze aan. En in sommige situaties verval ik ook in die slechte gewoonte maar ik voel het wel.
Heb sinds aprl nieuwe eetkamerstoelen en sinds juli een nieuwe bank zodat ik thuis goed kan zitten, doe er in ieder geval alles aan.
De fysio doet helaas alsof ik altijd die spieren aanspan en dat het probleem is en verder niets meer (ja of een eventuele ontsteking) Wat ik niet terecht vind, maar dat moet ik haar ook laten weten
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:46:07 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115678028
JE kan in elk geval niet op eigen houtje maar wat buikspieroefeningen gaan doen.
Toen ik de 2e keer bij de bekkenfysio kwam, zei ik dat ik ook wat aan mijn buik wilde doen en toen heeft ze me verboden om buikspieroefeningen te doen. Eerst je bekken goed kunnen optillen, dan pas de rest.
Haar uitleg: over het algemeen gebruik je maar een heel klein percentage van je buikspieren en de spieren die je nu hebt, zijn voldoende om het werk te doen waar ze nu voor bedoeld zijn.

Met fietsen hoef je helemaal niet goed rechtop te zitten. Je moet kijken wat jij fijn vindt en wat het minste pijn doet. Ik vind rechtop fietsen het fijnst, maar er zijn genoeg mensen die liever een beetje voorover zitten. Ik heb dit samen met de bekkenfysio uitgeprobeerd op 2 hometrainers die bij hun stonden. Wat wel belangrijk is, is de afstand tot de trapas en de grond.
pi_115679935
Heb ook geen buikspieroefeningen gedaan (als in bewust sit ups of andere dingen) ik heb de slechte gewoonte m'n buik aan te spannen omdat ik het altijd onprettig vond om de buik te laten 'hangen'. Als ik zat of stond, waren mijn buikspieren 9 vd 10 keer hard. Ontspanningsoefeningen hielpen altijd wel en daardoor werd ik me er ook door bewust.
Maar de fysio haalt dat probleem wat ik begin vd zwangerschap had terug, terwijl ik dat nu bijna niet meer doe & me er bewust van ben.
pi_115680254
Ik vond m'n buik laten hangen ook vreselijk. Het gevoel van een hangbuik ook. Daarom woonde ik na de bevalling in m'n correctieshirtje van de Hema. Heerlijk strak en geen hang zwabber gevoel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115680412
Dat is wel fijn ticoo, misschien ook wel handig voor mij :9
pi_115680486
Die hemdjes zijn zo fijn. Ik had ze ook altijd aan na mijn afvallen. Ik mis ze nu ook echt. Maar als ik ze aanheb (ja, dat doe ik nog wel omdat ik ze echt, echt mis) dan krijg ik last van mijn buik. Dan gaan ze toch maar weer aan..
*poef* nu is het weg
pi_115680673
Het geeft gewoon je buikspieren rust. Toen ik weer ging sporten en dus ook m'n spieren sterker werden heb ik ze pas weg gedaan. Maar na de zomer ga ik er mooi weer wat halen.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:24:56 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115691276
correctiehemdjes van hema op boodschappenlijstje schrijft...
zijn dat deze?
pi_115692910
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:24 schreef Asyniur het volgende:
correctiehemdjes van hema op boodschappenlijstje schrijft...
zijn dat deze?
Ik heb vorige week bij de Wibra (of map het Zeeman) een fijne gekocht. Fijner omdat deze spaghettibandjes heeft. Die van de Hema hebben, naar mijn weten, brede schouderbandjes. Tenminste, die ik heb.
pi_115693349
Hema correctiebodys hebben wel spaghettibandjes. En ze kruipen niet op.
pi_115696152
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:40 schreef -Spring het volgende:
Met knoopjes van onder? :X
voor sommige mensen is dat een voordeel })

ja sorrie, ik kan het niet laten :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115696378
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:54 schreef -Spring het volgende:
Ik snap m niet.
ligt het dus niet aan mij :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_115697445
Drukkers, en ik snap m ook niet.
pi_115697573
Drukkers vind ik zó kut. Geklooi op de wc met die dingen. Hu.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:28:09 #250
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115697665
Opzij doen en er langs pissen. Moeilijk gedoe..
pi_115697738
Daarom draag ik ze alleen als het nodig is. Blijft beter dan een opkruipend hemd.
pi_115697801
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Daarom draag ik ze alleen als het nodig is. Blijft beter dan een opkruipend hemd.
daar heb ik nou nooit last van..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_115697833
Dan heb ik liever een opkruipend hemd dan die drukkers down under...
pi_115697901
Misschien om je kut bij elkaar te houden?? Maar mijn lippen hangen niet op m'n knieën, dus drukkers onder vind ik niet handig.
pi_115707405
Ik heb nog twee dichte strips Cerazette. Hebben iemand?
pi_115707517
Tot wanneer houdbaar?
pi_115707658
Als niemand anders wilt. Maar is misschien wel handig tot spiraal erin gaat na bevalling.
pi_115708637
Zou je denken? Wil Joene er geen twee? :P

Komt eraan!
pi_115709090
Joene wilt er 5. Daar ligt het niet aan.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:03:17 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_115712452
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Moet je er zo'n bijpassend broekje overheen doen, helpt écht!
Nee, niet charmant, maar soit. :+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_115714516
Ja dan heb ik dus net zo lief drukkers. Voor je zo'n broekje van je kont gestroopt hebt..
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:14:30 #263
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115715536
wie zei er ook alweer dat je met een spiraaltje 5 jaar niet ongesteld wordt?
niet dus he? :(
pi_115723363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:14 schreef lady-wrb het volgende:
wie zei er ook alweer dat je met een spiraaltje 5 jaar niet ongesteld wordt?
niet dus he? :(
Ze maken het mooier dan het werkelijk is. heb je hem al langer?

Mijn tante heeft het 3 dagen voor mij gezet en die klaagt over veel pijn en ongesteldheid enz.
Bij mij valt het mee maar zodra ik vloei dan krijg ik buikpijn net of alles eruit getrokken word.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:50:33 #265
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115729570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:11 schreef Popples het volgende:

[..]

Ze maken het mooier dan het werkelijk is. heb je hem al langer?

Mijn tante heeft het 3 dagen voor mij gezet en die klaagt over veel pijn en ongesteldheid enz.
Bij mij valt het mee maar zodra ik vloei dan krijg ik buikpijn net of alles eruit getrokken word.
3 weken :')
en het is al 2 weken feest
pi_115731235
Bel ze anders eens op.

Mijn tante heeft het zelfde en wij hebben hem nu 6 weken. Ik vloei ook vaker terwijl ik hem daar juist daar voor gehaald had.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:30:01 #267
240917 Mula
pi_115731271
Lady wrb, niet om je te ontmoedigen, maar: bij mijn beide spiraaltjes heeft het een half jaar geduurd voordat het wegbleef. Maar toen het wegbleef, bleef het ook echt weg!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:30:26 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115731296
Ik ben met mijn Implanon 5 jaar lang niet ongesteld geweest. Wat een feest was dat. Alleen om die reden twijfel ik nu om niet toch nog een keer een Implanon te nemen.
Ik gebruik nu eigenlijk niks, want ik moet nog een afspraak maken voor de Essure. En ik merk dat ik toch enorm baal van die ongesteldheid en bijbehorende hoofdpijn (die ik dus ook niet had met de Implanon). Maar ja, ik moet toch een keer een besluit nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:35:44 #269
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115731515
Ik was met spiraal het eerste half jaar niet ongesteld, en daarna alleen nog maar :(
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:49:22 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115732112
wat een bemoedigende verhalen allemaal :')
mij werd beloofd dat het misschien wat spotting zou zijn voor de eerste 5 maanden.
nou niks spotting, wederom dweilen met de kraan open.
nou ja, als het weer minder is maar weer eens een controle vragen.

nu moet ik me eerst gaan concentreren op de tandarts.
woensdag worden er twee oude amalgaamvullingen uit mijn tanden verwijderd en vervangen door hippe witte
niet omdat ik zonodig hip wil zijn hoor, er is er één lek en als er dan toch in mijn gezicht verdoofd moet worden, dan maar meteen doorpakken met die hap.
pi_116596637
Vorige week de 1e afspraak met de osteopaat gehad
Deed echt veel pijn en had daarna het gevoel alsof ik flauwviel maar ik ben thuis gekomen :')
Mijn vriend heeft de dag erna een verlofdag opgenomen om me wat rust te geven.

Had echt het gevoel dat ik niet meer wist hoe ik alles hebben moest. Moe,pijn,S verzorgen,. (die wilde overdag niet meer slapen)
De pijn voelde anders en heb rustig aan gedaan.. Langzaam weer dingen oppakken maar het is zo moeilijk.
Ben zo bang dat het weer slechter gaat en als ik nadenk over wandelen met S (wat heel fijn is als ze overdag niet wil slapen maar wel moe is) opruimen of even iets schoonmaken dan voel ik me echt moedeloos(?) .. Ik krijg het niet voor elkaar.

Niet dat het moet, maar ik zit al zo lang thuis (sinds feb) dat is niet echt goed voor me
Emotioneel gaat het niet echt top en ik krijg niet echt begrip.. Het is voor m'n omgeving ook lastig, voel me al zo lang min.. Maar dat mensen zeggen: gaat al weer beter met je of niet? (leg ik uit hoe ik me voel+emotioneel gezien) oh nou je ziet er juist vrolijker uit enz enz.

Voel me gewoon klote, heb het gevoel dat het niet beter gaat en ik wil zo graag. Het is zo makkelijk zeggen dat ik geduld moet hebben & het ooit wel beter gaat maar zo is het nu niet,. Het ging iets beter & daarna weer echt slecht. De dag voordat ik naar de osteopaat moest zat ik er echt doorheen.

En natuurlijk heb ik geluk met lieve familie,vrienden, lieve vriend en m'n grootste O+ S.
Maar dat betekend toch niet dat ik me niet rot mag voelen? :(
pi_116596822
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 11:55 schreef Zoë23 het volgende:
Vorige week de 1e afspraak met de osteopaat gehad
Deed echt veel pijn en had daarna het gevoel alsof ik flauwviel maar ik ben thuis gekomen :')
Mijn vriend heeft de dag erna een verlofdag opgenomen om me wat rust te geven.

Had echt het gevoel dat ik niet meer wist hoe ik alles hebben moest. Moe,pijn,S verzorgen,. (die wilde overdag niet meer slapen)
De pijn voelde anders en heb rustig aan gedaan.. Langzaam weer dingen oppakken maar het is zo moeilijk.
Ben zo bang dat het weer slechter gaat en als ik nadenk over wandelen met S (wat heel fijn is als ze overdag niet wil slapen maar wel moe is) opruimen of even iets schoonmaken dan voel ik me echt moedeloos(?) .. Ik krijg het niet voor elkaar.

Niet dat het moet, maar ik zit al zo lang thuis (sinds feb) dat is niet echt goed voor me
Emotioneel gaat het niet echt top en ik krijg niet echt begrip.. Het is voor m'n omgeving ook lastig, voel me al zo lang min.. Maar dat mensen zeggen: gaat al weer beter met je of niet? (leg ik uit hoe ik me voel+emotioneel gezien) oh nou je ziet er juist vrolijker uit enz enz.

Voel me gewoon klote, heb het gevoel dat het niet beter gaat en ik wil zo graag. Het is zo makkelijk zeggen dat ik geduld moet hebben & het ooit wel beter gaat maar zo is het nu niet,. Het ging iets beter & daarna weer echt slecht. De dag voordat ik naar de osteopaat moest zat ik er echt doorheen.

En natuurlijk heb ik geluk met lieve familie,vrienden, lieve vriend en m'n grootste O+ S.
Maar dat betekend toch niet dat ik me niet rot mag voelen? :(
En je hebt al bloed laten prikken ook omdat je je zo moe en klote blijft voelen?
pi_116597063
Ja, bloedwaarden zijn goed (hb en ontstekingswaarden en nog wat dingen)

S slaapt sinds 1.5 week echt slecht. Weet soms niet wat ze wil, geen borst, niet knuffelen, spelen, slapen, etc. Ik kan niet lang genoeg wandelen zodat ze zo even kan slapen. Leg ik dr na de borst in haar bed, is ze weer wakker (was eerst niet zo)
Ik merk dat ik het lastig vind dat ik weinig voor haar kan doen (wandelen,in bad,haar in de draagdoek doen)

Dat maakt ook wel dat ik meer moe ben.
pi_116597158
Ik lees wel meer posts van je, en wat er altijd doorheen schemert is dat je je zo moe voelt, niet ziet zitten enz enz..

Ik wil niet dramatisch gaan lopen doen, maar zou het misschien kunnen dat je tegen een postnatale depressie aanzit? En dat dat al een tijdje sluimert?
pi_116598506
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik lees wel meer posts van je, en wat er altijd doorheen schemert is dat je je zo moe voelt, niet ziet zitten enz enz..

Ik wil niet dramatisch gaan lopen doen, maar zou het misschien kunnen dat je tegen een postnatale depressie aanzit? En dat dat al een tijdje sluimert?
Heb ik ook al eens een pm van iemand over gehad dus zo raar klinkt het voor mij niet. Had zaterdag een tijdschrift van mijn zus gekregen, stond toevallig ook iets over het onderwerp in en ook een aantal symptomen.
Wat ik herken zijn; vermoeidheid, gespannenheid, hyperventilatie. Er staat ook "onverklaarbare pijn" maar die van mij is wel verklaarbaar en al sinds vorig jaar aanwezig.

Ik ben eigenlijk overal wel Gelukkig/tevreden mee (geen diepe ongelukkige gevoelens bedoel ik dan), behalve mijn lichamelijk kunnen en de pijn -O-
pi_116598598
Eens met Tico want naast de pijn is de gemoedstoestand ook enorm herkenbaar.
Bespreek dit met je huisarts en laat je door verwijzen om er over te praten en wellicht aan de medicijnen te gaan.
Ik heb het eerste jaar echt moeten leren accepteren dat de pijn invloed heeft op je leven maar het niet zo ernstig je gemoedstoestand moet beinvloeden.

Ik moest van de arbo het boekje wie heeft mijn kaas gepikt? lezen.
Eerst vond ik het stom maar het heeft wel degelijk goede punten hoe je het beste van je pijn en je beperkingen kan maken.
Je mag het boekje van me lenen als je wilt ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116598716
Dat is aardig van je, zal je zo even een pm sturen DML

Vind het wel lastig want ook naar de dokter en andere afspraken kan ik niet alleen. Nu heb ik wel lieve mensen om me heen, maar ze hebben ook hun eigen leven en nu mijn moeder op mijn nichtje past heeft ze ook minder tijd. -O- wil gewoon weer dat alles oke is :(
pi_116598759
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:11 schreef Zoë23 het volgende:
Dat is aardig van je, zal je zo even een pm sturen DML

Vind het wel lastig want ook naar de dokter en andere afspraken kan ik niet alleen. Nu heb ik wel lieve mensen om me heen, maar ze hebben ook hun eigen leven en nu mijn moeder op mijn nichtje past heeft ze ook minder tijd. -O- wil gewoon weer dat alles oke is :(
Maar dan is het ook zaak, dat je je leert redden met je beperkingen.. Dat klinkt misschien heel zuur. Maar wat nou, als het niet beter wordt en dit het is?
pi_116598934
Precies wat Tico zegt. En om dat te leren accepteren/mee om te gaan heb je hulp nodig.
Bij mij werd het wel degelijk beter uiteindelijk hoor maar nog steeds ups en downs en het maakt het allemaal wat makkelijker als je het niet zo zwaar meer inziet, je handreikingen krijgt om het beste te maken van je beperkingen maar bovenal je hart af en toe te kunnen luchten en erkenning te krijgen dat het voor nu kut is. Laat je een keertje helemaal gaan bij zo iemand en ga dan bouwen aan de toekomst.
The way you rock'n'roll
pi_116599086
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dan is het ook zaak, dat je je leert redden met je beperkingen.. Dat klinkt misschien heel zuur. Maar wat nou, als het niet beter wordt en dit het is?
Ja dan is het zo. Zal wel een verwerkingsproces aan voorafgaan.
Voel me ook wel een mietje, omdat ik weinig kan, dan denk ik, waar is m'n doorzettingsvermogen gebleven? Gezien m'n opleiding/werk.. 'ik kon het niet' hoorde ik en toch voor elkaar gekregen. Bevalling ook geen eitje, maar toch bleef ik de hele bevalling positief.
Ben nu verantwoordelijk voor m'n kleine boefje en als ik dan nog meer pijn heb omdat ik toch perse iets wilde doen, voel ik me ook schuldig.

't is lastig.. Omgaan met beperking is zo moeilijk. Heeft ook tijd nodig natuurlijk
pi_116599125
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Precies wat Tico zegt. En om dat te leren accepteren/mee om te gaan heb je hulp nodig.
Bij mij werd het wel degelijk beter uiteindelijk hoor maar nog steeds ups en downs en het maakt het allemaal wat makkelijker als je het niet zo zwaar meer inziet, je handreikingen krijgt om het beste te maken van je beperkingen maar bovenal je hart af en toe te kunnen luchten en erkenning te krijgen dat het voor nu kut is. Laat je een keertje helemaal gaan bij zo iemand en ga dan bouwen aan de toekomst.
Klinkt goed

Bedankt :)
pi_116599328
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:24 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja dan is het zo. Zal wel een verwerkingsproces aan voorafgaan.
Voel me ook wel een mietje, omdat ik weinig kan, dan denk ik, waar is m'n doorzettingsvermogen gebleven? Gezien m'n opleiding/werk.. 'ik kon het niet' hoorde ik en toch voor elkaar gekregen. Bevalling ook geen eitje, maar toch bleef ik de hele bevalling positief.
Ben nu verantwoordelijk voor m'n kleine boefje en als ik dan nog meer pijn heb omdat ik toch perse iets wilde doen, voel ik me ook schuldig.

't is lastig.. Omgaan met beperking is zo moeilijk. Heeft ook tijd nodig natuurlijk
Zoek hulp. Huisarts lijkt me een goede 1e...
pi_116599362
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zoek hulp. Huisarts lijkt me een goede 1e...
Doe ik! Bedankt
pi_116605697
Hmm ha zou voor 16:30 overleggen maar het is zo druk volgens de assistente dus ik hoor het morgen voor 12uur.
pi_116622549
Zoë goed dat je de stap genomen hebt om de huisarts te bellen. Pijn is ook rot. En je hebt nu je mentaliteit tegen je, want je kan je niet neerleggen bij het feit dat je pijn hebt. Ik snap het hoor, herkenbaar!
Heb je wel het idee dat de behandeling van de osteopaat iets gedaan heeft?
Weet je of ook je schildklierwaarden geprikt zijn? Die kunnen ook te laag (of te hoog?) zijn waardoor je je rot gaat voelen. Dit komt vaker voor na een bevalling.

Ik hoop dat je je sneller wat beter gaat voelen, niet alleen letterlijk maar ook in je humeur etc. Sterkte!
pi_116633502
Dankjewel mefke!

Net gelijk de ha maar gebeld om het te vragen, schildklierwaarden waren goed.
Heb over iets meer dan 2 weken een afspraak met "een mevrouw die vaker over dit soort problemen praat :')" aldus de assistente

Ik heb wel het idee dat de behandeling van de osteopaat iets gedaan heeft, de pijn voelt anders, en ik heb het idee dat mijn buik/benen moeilijker te ontspannen zijn (lastig uit te leggen) en mijn onderrug voelt alsof het vast zit.
pi_117311678
Gister een gesprek gehad, kreeg tips die ik hier ook heb gekregen :+ ..
Leren omgaan met beperkingen zoals ticootje ook zei

Dit kan met behulp van een haptonoom en ze konden me doorverwijzen naar een andere bekken therapeut maar ik wil eerst kijken hoe het gaat nu ik naar de osteopaat ga.

Aan een postnatale depressie oid dacht ze niet.
Wel aan hormonen na de bevalling, wat logisch is natuurlijk, en de emoties van het minder kunnen door de pijn enz.
pi_117457144
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik moest van de arbo het boekje wie heeft mijn kaas gepikt? lezen.
Eerst vond ik het stom maar het heeft wel degelijk goede punten hoe je het beste van je pijn en je beperkingen kan maken.
Je mag het boekje van me lenen als je wilt ;)
Had je dat boekje nog te leen DML?
pi_117457181
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:45 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Had je dat boekje nog te leen DML?
Ah ja! Goed dat je het zegt.
Ik ga je pm met adres opsnorren en het je opsturen :)
The way you rock'n'roll
pi_117457193
Goede stap gezet Zoe.
pi_117468906
:) bedankt!
pi_119237187
Schopje, voor degenen die niet terecht kunnen in het hormonen topic...?!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:39:33 #293
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119501131
Hmmm meldt.... Sinds di zit ik thuis met de diagnose burn-out... :-( niet leuk, heel naar en het moet nog even landen, ofzo...
pi_119501825
Nijna & mikoxx ik ken jullie achtergrond verhaal niet, hoe komt het dat het niet zo goed gaat?

Ik heb te horen gekregen dat ik last heb van hypermobiliteit, en dat het door de zwangerschap dus erger is geworden.
Moest nog meer rust nemen en dat heb ik gedaan, voel me lichamelijk iets beter.
Ik vraag niet meer zoveel van mezelf en het huis is ook weleens iets wat rommelig of stoffig, wat ik eerder echt niet prettig vond.
Nu ga ik op de grond zitten spelen met S O+ (en maar kijken hoe ik omhoog moet komen :') ) daar heb ik liever 'pijn' door dan alle onzinnige dingen als opruimen of afstoffen
pi_119502409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef mikoxx het volgende:
Hmmm meldt.... Sinds di zit ik thuis met de diagnose burn-out... :-( niet leuk, heel naar en het moet nog even landen, ofzo...
:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 november 2012 @ 14:21:47 #296
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119502487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

:*
Voor jou ook...
pi_119506696
Mikoxx :* sterkte meis.

Zoë, lang verhaal. Ik zit al lang niet lekker in mn vel. Inmiddels is er wel een diagnose waar ik me in kan vinden, maar daarmee zijn de klachten helaas niet weg... Ben er wel druk mee bezig, maar het schiet nog niet zo hard op als ik had gehoopt... zoiets.
pi_119507347
hopelijk gaat het jullie snel beter dames :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 22 november 2012 @ 17:37:19 #299
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119508672
Nijna voor jou ook natuurlijk....
  donderdag 22 november 2012 @ 19:38:09 #300
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119512938
Ben wel benieuwd wat jullie hebben gedaan om het tij te keren... Wil iemand dat delen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')