abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:13:14 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115588034
Zoë ook ik heb bij Nathan flinke bekkenpijn gehad, ik was pas na ruim anderhalf jaar pijnvrij, ik ben toen naar de fysio geweest voor oefeningen en toen was het opeens weer goed. Er ging bij mij dus "gewoon" een tijd overheen.
pi_115588374
Pessie
Goed om te horen! :) kon je wel aan het werk of gedeeltelijk?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:41:41 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115588867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:24 schreef Zoë23 het volgende:
Pessie
Goed om te horen! :) kon je wel aan het werk of gedeeltelijk?
Ik ben thuismoeder dus ik moet hele dagen achter mn kind aanrennen. Soms had ik dan in bed ontzettend veel pijn (mn bij eisprong :X ) en soms ging het beter.
Nu ik zwanger ben en merk dat mn bekken dit nu al niet al te leuk vind ga ik tussen de middag een tijdje in bed liggen en als ik iets te veel heb gedaan ga ik ook even liggen.
pi_115589408
Pff dan heb je het ook druk genoeg idd!
Goed dat je je rust neemt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:19:02 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_115599350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef Zoë23 het volgende:
De vk vond het na 2mnd niet nodig om te kijken.
Pardon? :{ Wat raar, als je aangeeft dat je er nog veel pijn aan hebt.

Hier ook een subtotaal ruptuur die vervolgens besloot 5 dagen na de bevalling nog een keer te scheuren, vele jaren geleden, en het heeft heel lang geduurd voor sex weer enigszins prettig was. Ik kan maar 1 dingen zeggen: glijmiddel, glijmiddel en nog meer glijmiddel. Mijn gyn heeft me Crisco aanbevolen, een soort plantaardig vet (ja, om mee te koken/bakken), maar ik weet niet in hoeverre dat in NL verkrijgbaar is. Het werkte wel uitstekend, want wat dikker dan normaal glijmiddel.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:46:59 #206
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115600601
Crisco is te koop bij de jumbo volgens mij...
Ik ben zeer dankbaar voor slechts 4 hechtinkjes als ik jullie zo hoor.

Oh, en ik stofzuig niet meer zo uitbundig, dat doet manlief nu, ik stofzuig alleen het meest noodzakelijke zodat het nog een beetje netjes lijkt.
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2012 @ 15:47:33 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115600621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Pardon? :{ Wat raar, als je aangeeft dat je er nog veel pijn aan hebt.

Hier ook een subtotaal ruptuur die vervolgens besloot 5 dagen na de bevalling nog een keer te scheuren, vele jaren geleden, en het heeft heel lang geduurd voor sex weer enigszins prettig was. Ik kan maar 1 dingen zeggen: glijmiddel, glijmiddel en nog meer glijmiddel. Mijn gyn heeft me Crisco aanbevolen, een soort plantaardig vet (ja, om mee te koken/bakken), maar ik weet niet in hoeverre dat in NL verkrijgbaar is. Het werkte wel uitstekend, want wat dikker dan normaal glijmiddel.
crisco gebruiken ze ook bij het taartenmaken volgens mij. vraag het even in het taartentopic anders
pi_115602007
Waarom niet gewoon glijmiddel gebruiken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115602348
crisco is ook bij de boerenbond te krijgen en jumbo.

zoe bij mij heeft het met bekkeninstabiliteit heel lang geduurd voor ik weer alles kon wat ik er voor ook kon. de jongste is 13 maand en ik heb nu nog veel pijn vooral als ik ongesteld moet worden.

laat echt naar je hechtingen kijken want een vriendin van mij had ook een ruptuur en nu ze een vervangende gyn had die kwam er achter dat er iets niet goed gehecht was waardoor ze nu al 15 maand met flinke pijn loopt en geen gemeenschap kan hebben door dit en haar eigen gyn. wil het niet oplossen.

[ Bericht 83% gewijzigd door Popples op 15-08-2012 16:32:14 ]
mama van 3 kids!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:12:55 #210
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_115604004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Pardon? :{ Wat raar, als je aangeeft dat je er nog veel pijn aan hebt.

Hier ook een subtotaal ruptuur die vervolgens besloot 5 dagen na de bevalling nog een keer te scheuren, vele jaren geleden, en het heeft heel lang geduurd voor sex weer enigszins prettig was. Ik kan maar 1 dingen zeggen: glijmiddel, glijmiddel en nog meer glijmiddel. Mijn gyn heeft me Crisco aanbevolen, een soort plantaardig vet (ja, om mee te koken/bakken), maar ik weet niet in hoeverre dat in NL verkrijgbaar is. Het werkte wel uitstekend, want wat dikker dan normaal glijmiddel.
;)

En waar we op dat moment woonden was het erg simpel aan Crisco komen :) enorm lang niet aan gedacht, maar we lachten er maar om: "pak jij even de boter?", bij zin in sex, enzo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:17:09 #211
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115604140
Whehe en dat je dan later een soort Pavlovreactie krijgt als je koekjes gaat bakken _O-
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:22:13 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_115619505
Geeft een nieuwe betekenis aan botergeil :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2012 @ 22:24:04 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115619716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Geeft een nieuwe betekenis aan botergeil :+
misschien komt het daar wel vandaan :o
pi_115630977
Mijn bekken is ook nog steeds niet goed. Eigenlijk al bijna 2,5 jaar niet.... Ik kan ook niet stofzuigen/ dweilen of andere enkelzijdige inspanningen doen, want dan heb ik geheid de nachten erop enorme pijn. Ik voel tijdens het uitvoeren van die dingen eigenlijk niets, maar nadien doet het echt pijn en heb ik een soort kiespijn in mijn bekken. Echt heel vervelend.

Ook ik heb bekkentherapie gehad de eerste keer, en die oefeningen doe ik nu ook weer. Maar tot dusver met wisselend succes.

wat ook wel opmerkelijk is: juist als ik minder sport (zoals nu, nu het zomerstop is van volleybal) heb ik meer last. Denk dat dat met spieren te maken heeft....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115631007
Ik heb nu al twee (anderhalf sinds de bevalling) jaar fysio voor mijn bekken. Dat van het sporten legt zij heel logisch uit. Je banden zijn verknald door alles wat ze hebben doorstaan. Nu moeten je spieren hun werk (of een deel, toe maar hoe erg je het hebt) overnemen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115636261
Bedankt voor de tip over glijmiddel :D

Vk heeft niet naar de ruptuur gekeken omdat ik toen nog geen seks had gehad en nog niet had ontdekt hoeveel pijn het deed. Inwendige echo (voor controle baarmoeder ivm bloedstolsels) deed trouwens geen pijn, misschien kwam dat wel door de hoeveelheid glijmiddel?
Kan het altijd eens met een goede hoeveelheid proberen

Popples
Heftig dat haar eigen gyn het niet wil oplossen zeg :(

Vanmorgen naar de fysio geweest (stukje ook in het babytopic gepost)

ze is terug van vakantie. Verteld over hoe het ging. Ze was zo gericht op het aanspannen van mijn onderbuik (doe ik uit mezelf, heb er ook veel buikpijn van gehad in het begin vd zwangerschap, te bang om 'dik' te worden onbewust, geaccepteerd, iets mee gedaan en nu haalt ze het weer aan.) Doe het nu soms uit gewoonte maar al snel ontspan ik dan weer.

Ze heeft niet gevoeld/gekeken ze heeft alleen vragen gesteld. Ik heb de hele dag pijn, ook tijdens rust en snachts ligt ik er wakker van

Dat aanspannen is echt niet de oorzaak van mijn dagelijkse bekkenpijn en ik irriteer me eraan dat ze alleen een gesprek aan gaat en niet kijkt of mijn lichaam oke is.
Andere fysio had ontdekt dat mijn bekken aan de rechterkant vast zat, dit heeft zij dus nooit opgemerkt. Na het losmaken ervan heb ik nu nog veel meer pijn.

Ook vraagt ze of ik er tegenop zie om te werken enz alsof ze emotionele drempels wil ontdekken voor mijn herstel. Ik heb oppas goed geregeld met familie en ben daar juist erg blij mee. Heb ook zin om te werken maar die 10km kan ik niet eens autorijden.

Voel me niet serieus genomen en heb het idee dat ze gewoon niet meer weet wat ze moet doen (loop al sinds okt bij haar). Ze wil dat ik naar de ha ga om te kijken of ik geen ontsteking heb..

Hier gelukkig tips gekregen over de osteopaat bijv.
pi_115637931
Zoe, wat lijkt me dat vervelend als je je zo niet gehoord voelt!
Misschien idd eens langs de huisarts om te kijken of die nog ideeen heeft... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_115641627
Mijn ha wilde me diclofenac laten slikken tegen bekkenpijn -O-

Maar kijken naar een eventuele ontsteking vind ik wel een goed idee

Wat ik niet begrijp is dat er eerst bekkeninstabiliteit is geconstateerd door de fysio, dan ziet de ander dat mijn bekken vast zit, en na haar vakantie weet ze niet meer wat te doen omdat het met oefeningen niet snel beter gaat.
Herstel heeft toch tijd nodig? Waarom afschuiven op de buikspieren?
Dat begrijp ik niet.

Jammer dat vragen meestal achteraf komen :@
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:29:33 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115641841
Ik wil niet lullig doen hoor Zoë....Maar ik heb volgens mij ook al een paar keer gezegd tegen je dat het een ontsteking oid kan zijn.
( ik had ook aardig wat pijn bij mn bekken tijdens en na de bevalling, ben daarmee naar de huisarts gegaan. Heb voor een ander probleem toen ook antibiotica gekregen, maar daarmee ging de pijn in mn bekken dus ook weg?????? Heel apart)
En zoek alsjeblieft een andere praktijk/fysio op. Manueel therapeut?
pi_115642021
Oh kan ik me niet herinneren!? :@ sorry

Het is wel bekkeninstabiliteit dat is al sinds okt aan de orde & ook bevestigd door de andere fysio.

Maar naar de rest laat ik kijken door ha en een goede therapeut ga ik achteraan zoals gezegd
pi_115642243
Zoé, wat Vanyel zegt... Je schuine buigspieren moeten nu gaan zorgen voor de stabiliteit in je bekken. Dat vraagt training. Succes met zoeken/kiezen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:34:37 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115646691
Zoe, wat mij heel erg heeft geholpen na de bevalling is fietsen. Ik kon nauwelijks lopen, maar fietsen ging wel goed. Toen ik weer moest werken ben ik gaan fietsen ipv met het ov.
Ik lees dat jij 10 km. van je werk woont, wellicht zou je het ook op de fiets kunnen proberen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_115649080
Bedankt kursor

Livelink
Ik oefen kleine stukjes op de fiets dat gaat redelijk (beter dan autorijden) zou fijn zijn als dat een optie is om op het werk te komen. bedankt voor je tip
M'n baas kijkt ook of ik eventueel met iemand mee kan rijden (nieuwe afd voor mij dus ik ken nog geen collega's) zodat ik administratief werk kan doen ipv het zware werk wat ik anders zou moeten doen. zou fijn zijn om weer iets van werk te kunnen doen iig :)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:30:50 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115650668
Fietsen is heel erg goed omdat je dan gelijkmatig belast en als je minder/geen last hebt met fietsen, dan vooral gaan fietsen. Ik heb steeds zwaardere oefeningen gekregen van de bekkentherapeut ook al heb ik nog steeds klachten. Zij laat me elke keer even lopen op de band en dan kijkt ze of ik nog goed loop (dat doe ik dus gelukkig wel ondanks de klachten) en dan laat ze mij mijn bekken optillen om te kijken hoe dat gaat. Aan de hand van hoe soepel dat allemaal ging/gaat, werden de oefeningen steeds moeilijker.
Inmiddels zit ik op 3x15 per kant schuine buikspieren en dan nog een of andere oefeningen voor mijn billen en dan mijn bekken optillen met 1 been plat. Dat gaat nu goed.
pi_115650804
Klinkt als goede therapie asy :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')