Doen we dat niet allemaal onbewust...bloed kruipt toch waar 't niet gaan kan. En op 40+ heb je meer stof om op terug te kijken dan vooruit, zo aan de TTs te zien.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:38 schreef Bluezz het volgende:
Niet teveel in het verleden blijven hangen hoor Rucky
Och, toch zijn er ook heel veel films, als je die nu terugziet denk je ook: "jeetje wat amateuristisch gemaakt, dat we daar vroeger naar keken!"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:09 schreef Rucky het volgende:
Ach aan je leeftijd doe je toch niets en dat geeft voor mij niet. Maar ik mis wel dingen, tegenwoordig moeten films voorzien zijn van special effects, 3d etc. Terwijl ik iets heb van, maak eerst maar eens een goede film. Ik kijk liever films van de jaren 60, 70, 80 maar daarna houd het op.
Films met Clint Eastwood, Charles Bronson, Bud Spencer & Terence Hill, Jean Paul Belmondo.
Als ik op moet passen op mijn neefjes en ik zet iets op uit mijn jeugd dan moet je niet denken dat je aandacht krijgt als je ze roept.
ja inderdaad..en de techniek gaat zo vliegensvlug dat zelfs een film van pakweg 10 jaar geleden al oudbollig lijktquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, toch zijn er ook heel veel films, als je die nu terugziet denk je ook: "jeetje wat amateuristisch gemaakt, dat we daar vroeger naar keken!"
Heel lang geleden, ik denk wel 25quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:28 schreef golfer het volgende:
Ik heb nog nooit een 3D-film gezien, maar het is dan ook zeker 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in een bioscoop ben geweest.
Inderdaad, geef mij ook maar een film die het dichtst het normale benadert, al is het niet helemaal de realiteit, zolang het maar lekker kijkt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:49 schreef Karina het volgende:
Wat de 3D films betreft geef ik Rucky helemaal gelijk, ik kan die films niet eens kijken zonder misselijk te worden van de beelden. Doe mij maar een "normale" film.
Dat is nu een kwestie van 'hoe je er tegen aankijkt. Persoonlijk ben ik niet dol op re-makes, maja: ieder zijn meug.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:05 schreef Karina het volgende:
Remakes zijn echt 9 van de 10 keer zo slecht. Ik houd nogal van Japanse horrorfilms en de Amerikanen hebben er ook een handje van om daar een remake van te maken, die zijn 10x minder spannend.
Ik ben het met je eens hequote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:22 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Dat is nu een kwestie van 'hoe je er tegen aankijkt. Persoonlijk ben ik niet dol op re-makes, maja: ieder zijn meug.
Mijn vader zou gezegd hebben: 'de één houdt van de moeder, de ander van de dochter...
Er zijn weer enkele remakes aangekondigd: RoboCop (2013), Starship Troopers (2014) en Total Recall (2012).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens he![]()
De enige remakes die ik zelf wel redelijk geslaagd vond waren de Jason Bourne films.
Precies. De 'special effects' in de films van Eisenstein kunnen nu makkelijk onnoemelijk veel beter. Toch blijven de oude films hun meesterlijkheid houden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:15 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Sommige films moeten ze gewoon met rust laten.
Starship Troopers vond ik destijds al geen moer aan, dus de remake hoeft voor mij dan al niet. De laatste Planet of the Apes heb ik laatst gekeken, de "prequel", die was tof! Maar dat was dan ook geen remake.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:15 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
Er zijn weer enkele remakes aangekondigd: RoboCop (2013), Starship Troopers (2014) en Total Recall (2012).
Ik weet nu al wel dat die films nooit de originele films gaan (en kunnen) overtreffen.
Een goed voorbeeld daarvan is de horrorfilm The Haunting uit 1963.
Dat was met weinig special effects, een enge film.
Terwijl de remake van 1999 een flop werd.
Ze stoppen zo'n film dan vol met special effects en dan denken ze van succes verzekerd.
Hollywood gaat tegenwoordig steeds meer op veilig.
Wat ik dan een goede remake vond, was Tim Burton's Planet of the Apes uit 2001.
Maar dat was ook niet helemaal hetzelfde verhaal.
Het origineel uit 1968 blijft toch het beste, wat ik ook leuk vond van de 2001 versie, was dat Charlton Heston een klein bijrolletje had met dezelfde beroemde uitspraak als in het origineel, maar dan als aap.
Sommige films moeten ze gewoon met rust laten.
De link van het filmpje gewoon plakken in je reactie.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:06 schreef Plumootje het volgende:
Wie is bereid en in staat mij uit te leggen hoe ik een plaatje of youtube filmpje hierheenpost? Bij DIG word ik niet veel wijzer
...plakken?quote:Op zondag 8 januari 2012 12:11 schreef MalleJongen het volgende:
[..]
De link van het filmpje gewoon plakken in je reactie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |