abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106441329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was anders een prima bijdrage, spot on.
Precies. Waarom dan hier een lastercampagne starten, terwijl in dat topic voor het omgekeerde gestreden werd?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gaan ze weer banken bezetten die nooit staatssteun nodig hebben gehad? :')
http://www.flexianbf.nl/rssfeed/2463886/occupy-bezet-ing-filiaal
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-terugbetalen.dhtml
(8>
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:48:24 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106441408
Het eigen kwartje valt echt niet, hè?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:52:21 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106441569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Precies. Waarom dan hier een lastercampagne starten, terwijl in dat topic voor het omgekeerde gestreden werd?

[..]

http://www.flexianbf.nl/rssfeed/2463886/occupy-bezet-ing-filiaal
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-terugbetalen.dhtml
(8>
Je vergeet praktisch genoeg dat ze ook bij de Rabobank binnenvielen. En ook poging deden bij de Abn Amro, waarbij de staat met de redding miljoenen heeft verdiend. Jammer genoeg waren ze eerst vergeten de openingstijden te checken waardoor ze voor een dichte deur stonden :')
En ik vraag me nog steeds af hoeveel van de beurspleinkampeerders al hun bankzaken al hebben overgeheveld naar bv. ASN of Triodos.
pi_106443216
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:48 schreef Copycat het volgende:
Het eigen kwartje valt echt niet, hè?
Maar dat is wederzijds, geloof ik. Vanuit mijn perspectief kan ik zeggen dat ik je simpelweg onduidelijk vind en niet weet waar je op doelt. Daarbij probeerde ik (te?) subtiel aan te geven dat het hypocriet overkomt dat je in het ene topic laster probeert te voorkomen, terwijl je in het andere topic laster als voorstel doet.
Voor je het weet zou je van allerlei kanten als hypocriet bestempeld worden, en daartegen wilde ik je beschermen. Zo ben ik nu eenmaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je vergeet praktisch genoeg dat ze ook bij de Rabobank binnenvielen. En ook poging deden bij de Abn Amro, waarbij de staat met de redding miljoenen heeft verdiend. Jammer genoeg waren ze eerst vergeten de openingstijden te checken waardoor ze voor een dichte deur stonden :')
Nee, dat was ik niet vergeten. Dat ze bij de Rabo zijn binnengevallen veroordeel ik dan ook (edit: al zijn die ook niet onschuldig geweest de laatste tijd). ABN heeft daarentegen wel ook staatssteun gekregen. En het is fijn de staat miljoenen heeft verdiend daarmee, of eigenlijk het volk(?). Maar ook de directies van de verschillende banken hebben een lekker zakcentje verdiend, middels bonussen betaald door de belastingbetaler, ondanks dat hun banken bijna vielen.
Die belastingbetaler is daarentegen wel benadeeld, want die mag tot zijn 67e werken, inleveren op het pensioen en PGB. Maar daar mogen ook de pensioenfondsen voor bedankt worden, evenals voorgaande regeringen die de vrije speelruimte voor deze instellingen mogelijk gemaakt heeft.

quote:
En ik vraag me nog steeds af hoeveel van de beurspleinkampeerders al hun bankzaken al hebben overgeheveld naar bv. ASN of Triodos.
Goede vraag. Zodra je antwoord hebt kan je het misschien als argument aandragen in deze discussie. Mits je kan uitleggen waarom het van belang zou zijn betreffende het doel dat Occupy bereiken wil natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 05-01-2012 16:49:45 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:37:24 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106443549
Ik gebruik jouw (geparafraseerde) woorden uit dat topic hier. Een koekje van eigen deeg, zeg maar.
Gelukkig zijn die woorden daar weggehaald, maar blijkbaar kun je ze zelf een dag na dato niet meer herinneren.

Het zou hypocriet zijn als ik het daadwerkelijk zou menen. Ik dacht dat de spiegel er duimendik bovenop lag.

De Leeuw moest blij zijn met die laster, want dan konden wij het voor hem opnemen en dan was er misschien wel iemand die van kamp zou veranderen.
Komt het weer terug?
pi_106443967
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:37 schreef Copycat het volgende:
Ik gebruik jouw (geparafraseerde) woorden uit dat topic hier. Een koekje van eigen deeg, zeg maar.
Gelukkig zijn die woorden daar weggehaald, maar blijkbaar kun je ze zelf een dag na dato niet meer herinneren.

Het zou hypocriet zijn als ik het daadwerkelijk zou menen. Ik dacht dat de spiegel er duimendik bovenop lag.

De Leeuw moest blij zijn met die laster, want dan konden wij het voor hem opnemen en dan was er misschien wel iemand die van kamp zou veranderen.
Komt het weer terug?
Ik ben me zeer bewust van die woorden, vandaar dat ik ook een post als deze maakte:
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Fantastisch juist! Scheelt enorm veel moeite wanneer critici het grootste deel van de aandacht voor Occupy leveren. Kunnen Occupiers en gelijkdenkenden zich richten op directe constructieve contributie aan mogelijke oplossingen, in plaats van proberen de ogen van mensen op Occupy te richten.

Het is gratis publiciteit! *O*
Maar dat rechtvaardigt in jouw ogen dus hetzelfde lasterlijke gedrag als je eerder tegenover De Leeuw verfoeilijkte? Kritiek leveren en laster leveren zijn twee verschillende begrippen, maar misschien heb ik dat verkeerd. Domme ik.

Gelukkig wel alweer 350 views voor Occupy verdiend met deze discussie. Hulde aan Cc! O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:49:15 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106444158
Je snapt het echt niet, hè?
Laat maar. Een garpje één keer uitleggen, is al funest. Tot treurens toe moeten uitleggen, is een ramp.

Hierbij nog even voor de zekerheid: nee, ik denk niet dat Occupy wordt bezet door pedofielen en nee, die laster zou ik ook nooit gebruiken. Behalve dus in dat grapje om jou een even smakeloos koekje van eigen deeg te geven.
pi_106444335
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:49 schreef Copycat het volgende:
Je snapt het echt niet, hè?
Laat maar. Een garpje één keer uitleggen, is al funest. Tot treurens toe moeten uitleggen, is een ramp.
Was het een grapje?!

quote:
Hierbij nog even voor de zekerheid: nee, ik denk niet dat Occupy wordt bezet door pedofielen en nee, die laster zou ik ook nooit gebruiken. Behalve dus in dat grapje om jou een even smakeloos koekje van eigen deeg te geven.
Smakeloos is het sleutelwoord hier, helemaal mee eens. Beschouw mijn koekje maar als gedegen! Hulde aan Cc! O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:53:45 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106444389
Echt, ik had je wat slimmer ingeschat. My bad.
pi_106444741
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:53 schreef Copycat het volgende:
Echt, ik had je wat slimmer ingeschat. My bad.
En ik begon er net overtuigd te raken dat je een gevoel voor humor had. Mijn Jouw bad. :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:02:17 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106444833
Ik denk dat we na deze polemiek wel kunnen stellen dat mijn gevoel voor humor mijlenver van het jouwe verwijderd is. Is ook niet erg.
pi_106444885
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:37 schreef Copycat het volgende:

Komt het weer terug?
En dat lag hij ook.
Duimendik.
pi_106445062
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:02 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat we na deze polemiek wel kunnen stellen dat mijn gevoel voor humor mijlenver van het jouwe verwijderd is. Is ook niet erg.
Valt wel mee hoor, ik heb veel gelachen om jouw reacties, want lekker bits en kort door de bocht vaak. Daar houd ik wel van. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat lag hij ook.
Duimendik.
Blijkbaar lag het er niet dik genoeg op dat het hypocriet van mij zou zijn als ik dit daadwerkelijk genoeg zou menen. Blijkbaar werkt die spiegel maar een kant op. >:)
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:10:41 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106445188
Oh, jij maakte ook een garpje?
Nee, dan liggen we inderdaad mijlenver uit elkaar. Ik vat in dit geval jouw humor niet, jij de mijne niet.
:+

Weer terug naar Occupy?
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2012 @ 17:16:47 #65
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106445451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:07 schreef Gray het volgende:

Blijkbaar lag het er niet dik genoeg op dat het hypocriet van mij zou zijn als ik dit daadwerkelijk genoeg zou menen. Blijkbaar werkt die spiegel maar een kant op. >:)
Je begrijpt wel vaker een toon niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_106445533
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:10 schreef Copycat het volgende:
Oh, jij maakte ook een garpje?
Nee, dan liggen we inderdaad mijlenver uit elkaar. Ik vat in dit geval jouw humor niet, jij de mijne niet.
Ik had heel goed door dat je een grapje maakte hoor! :D Leek me wel leuk om me even te vermaken met het volledig uitkauwen van de grap door er overdreven serieus op in te gaan. EN ik had gelijk: nog steeds zit ik hier met een grote grijns te typen. :6

quote:
Weer terug naar Occupy?
Ga jij maar in je tentje, ga ik lekker naast de kachel typen. :)
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2012 @ 17:19:08 #67
341203 3-voud
pi_106445575
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik had heel goed door dat je een grapje maakte hoor! :D Leek me wel leuk om me even te vermaken met het volledig uitkauwen van de grap door er overdreven serieus op in te gaan. EN ik had gelijk: nog steeds zit ik hier met een grote grijns te typen. :6

Je achteraf groot houden. Sorry, ik trap er niet in.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:19:23 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106445593
quote:
A.s. zaterdag staan we op de duurzame weekmarkt met gratis koffie en thee. We nodigen de Eindhovense bevolking uit om met ons in discussie te gaan over over duurzaamheid, echte democratie en financiële rechtvaardigheid.
Als het zaterdag niet zo stormt als nu, ga ik er even naartoe. De duurzame weekmarkt is sowieso een sympathiek project. No homo. No joke.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:20:24 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106445643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef 3-voud het volgende:

Je achteraf groot houden. Sorry, ik trap er niet in.
Kom op! Zo dik ligt het er toch niet bovenop!
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2012 @ 17:22:08 #70
341203 3-voud
pi_106445731
quote:
18s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kom op! Zo dik ligt het er toch niet bovenop!
Uhu, ondanks ik een neus heb voor die dingen... nogalles.
pi_106445735
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als het zaterdag niet zo stormt als nu, ga ik er even naartoe. De duurzame weekmarkt is sowieso een sympathiek project. No homo. No joke.
Wat is dat, een duurzame weekmarkt?
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:25:11 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106445877
Een weekmarkt met enkel duurzame producten.
http://www.duurzameweekmarkteindhoven.nl/

Naast doem- ben ik ook een groendenker.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:29:23 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106446096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:29 schreef Gray het volgende:
Nee, dat was ik niet vergeten. Dat ze bij de Rabo zijn binnengevallen veroordeel ik dan ook (edit: al zijn die ook niet onschuldig geweest de laatste tijd). ABN heeft daarentegen wel ook staatssteun gekregen. En het is fijn de staat miljoenen heeft verdiend daarmee, of eigenlijk het volk(?). Maar ook de directies van de verschillende banken hebben een lekker zakcentje verdiend, middels bonussen betaald door de belastingbetaler, ondanks dat hun banken bijna vielen.
Die belastingbetaler is daarentegen wel benadeeld, want die mag tot zijn 67e werken, inleveren op het pensioen en PGB. Maar daar mogen ook de pensioenfondsen voor bedankt worden, evenals voorgaande regeringen die de vrije speelruimte voor deze instellingen mogelijk gemaakt heeft.

[..]

Goede vraag. Zodra je antwoord hebt kan je het misschien als argument aandragen in deze discussie. Mits je kan uitleggen waarom het van belang zou zijn betreffende het doel dat Occupy bereiken wil natuurlijk.
Toch is er onder de streep winst gemaakt door de staat.

Oh ik had het antwoord graag geweten maar ik was niet van plan het halve land door te reizen om het ze te vragen :P Het is ook meer een open vraag naar aanleiding van een onderbuikgevoel.
Wil je de banken waar je het niet mee eens bent echt raken? Haal er je geld weg, voor iedere euro die je weghaalt hebben hun tot honderd euro minder om mee te speculeren.

quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vergeet niet te vragen of het wel Fair Trade koffie is ;)
Maar dit soort markten zie ik graag, ik mocht willen dat er eentje bij mij in de buurt was.
pi_106446110
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:25 schreef Copycat het volgende:
Een weekmarkt met enkel duurzame producten.
http://www.duurzameweekmarkteindhoven.nl/
Wat goed! Hopelijk wordt ooit alles duurzaam, dan hoeven we er niet meer speciaal voor naar duurzame weekmarkten in Eindhoven. O-)

quote:
Naast doem- ben ik ook een groendenker.
Die twee gaan hand in hand; zo ben ik een enorm optimistische zwartkijker. 8-)
pi_106446294
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:29 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Toch is er onder de streep winst gemaakt door de staat.
Helaas zakt de economie nog steeds verder in, en lijkt de graaicultuur ook weinig tot geen verandering door te maken.

quote:
Oh ik had het antwoord graag geweten maar ik was niet van plan het halve land door te reizen om het ze te vragen :P Het is ook meer een open vraag naar aanleiding van een onderbuikgevoel.
Wil je de banken waar je het niet mee eens bent echt raken? Haal er je geld weg, voor iedere euro die je weghaalt hebben hun tot honderd euro minder om mee te speculeren.
Done. :)

Al is het slechts een symptoom van een groter probleem, wat in mijn ogen neerkomt op mentaliteit in maatschappij en individu.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:21:02 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106448317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Helaas zakt de economie nog steeds verder in, en lijkt de graaicultuur ook weinig tot geen verandering door te maken.

Al is het slechts een symptoom van een groter probleem, wat in mijn ogen neerkomt op mentaliteit in maatschappij en individu.
Wat mij betreft ook. En draagt Occupy alleen al bij aan de bewustwording van de graaicultuur, het 'genoeg is genoeg' signaal vind ik al een succes.
Daar draagt iedere occupy beweging in ieder land aan bij.
Die vooroordelen dat het allemaal werkeloos tuig is die maar snel wat beters moet gaan doen is een opmerking die werkelijk te flauw word. Dan wil je gewoon ageren om het ageren en niet verder kijken naar mijn mening.
Maar ja, dat riedeltje is ook al 15 delen bekend. :')
The truth was in here.
pi_106448420
Het enige wat Occupy doet, is bewijzen dat het alleen linkse kut beroepswerkloos tuig is. En ze zijn er nog trots op ook. Hek om die tentjes heen en de fik erin. Dat is véél beter voor de economie dan naar die knettergekke lui te luisteren. Heeft niks met ageren om het ageren te maken :'), is gewoon de waarheid.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:27:55 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106448605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Het enige wat Occupy doet, is bewijzen dat het alleen linkse kut beroepswerkloos tuig is. En ze zijn er nog trots op ook. Hek om die tentjes heen en de fik erin. Dat is véél beter voor de economie dan naar die knettergekke lui te luisteren. Heeft niks met ageren om het ageren te maken :'), is gewoon de waarheid.
Ik ben wel wat gewend maar dit is toch een hoop bullshit en generalisatie in een enkele post, geeft verder niet, je maakt mn punt duidelijker.
The truth was in here.
pi_106448664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik ben wel wat gewend maar dit is toch een hoop bullshit en generalisatie in een enkele post, geeft verder niet, je maakt mn punt duidelijker.
Het is de waarheid, en niets dan de waarheid. Kijk maar eens rond op die tentenkampjes. Zie jij daar fatsoenlijk mensen? Mensen die 'in het echte leven' werk hebben? Nee, natuurlijk niet. Het zijn alleen maar van die linkse boeroepers die werk haten.
pi_106448714
Sterker nog, ze geven het ZELF TOE. Ik ben namelijk niet bang voor een confrontatie en spreek dit soort tuig aan. Heerlijk om dit soort lui helemaal de grond in te trappen, met hun waardeloze leventjes.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:45:14 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106449274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Sterker nog, ze geven het ZELF TOE. Ik ben namelijk niet bang voor een confrontatie en spreek dit soort tuig aan. Heerlijk om dit soort lui helemaal de grond in te trappen, met hun waardeloze leventjes.
Spreek je ook de hangjongeren aan op het station Gouda? Dat zou wel mijn respect krijgen :D
The truth was in here.
pi_106453528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Dogmatisch propageren van disproportionele effectuering ontsproten uit een feilbare dichotome conceptie.

Of wat Bastard zei.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:15:38 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106454016
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Dogmatisch propageren van disproportionele effectuering ontsproten uit een feilbare dichotome conceptie.

Of wat Bastard zei.
Ja want wat jij zegt is niet eens abn volgens mij :D
The truth was in here.
pi_106454656
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja want wat jij zegt is niet eens abn volgens mij :D
Zou best kunnen. :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:32:24 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106455037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:33 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Done. :)

Nou och och, we zitten op hetzelfde welvaartsniveau als in 2006, ik ga zo meteen maar weer de bloembollen opgraven voor ze gejat worden uit m'n tuin. Ik had juist wel van BNW verwacht dat ze doorhadden dat een systeem wat op groei gebaseerd niet de oplossing is.

Heel goed. Verbeter de wereld, begin jezelf :)
pi_106456012
Wat een lieverd die Lightning. Hoe lang zal ie al droog staan denk je?
pi_106456287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Zou best kunnen. :P
Keurig abn. Slaat alleen nergens op... ;)
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_106457799
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Of wat Bastard zei.
:') Vind je jezelf nu stoer? Zo kom je natuurlijk nooit aan een vrouw :')
pi_106457887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:48 schreef dadgad het volgende:
Wat een lieverd die Lightning. Hoe lang zal ie al droog staan denk je?
Ik ben alleen lief voor mensen die een beetje respect verdienen. Niet voor kansloze nietsnutten. Dus, reken uit je winst :) En over droog staan hoef ik mij ábsoluut geen zorgen te maken, jij dus ook niet :D
pi_106458039
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:20 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik ben alleen lief voor mensen die een beetje respect verdienen. Niet voor kansloze nietsnutten. Dus, reken uit je winst :) En over droog staan hoef ik mij ábsoluut geen zorgen te maken, jij dus ook niet :D
Je hebt vast gelijk. Wat een geluk dat prostitutie legaal is in dit land, nietwaar?
pi_106458727
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:53 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Keurig abn. Slaat alleen nergens op... ;)
Als een tang op een varken.
pi_106458731
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:23 schreef dadgad het volgende:

[..]

Je hebt vast gelijk. Wat een geluk dat prostitutie legaal is in dit land, nietwaar?
:') Zielepoot. Dat jij nou meteen daarmee een link moet leggen, zegt meer over jou dan over mij hoor. Je graaft je eigen graf.
pi_106458811
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:35 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

:') Zielepoot. Dat jij nou meteen daarmee een link moet leggen, zegt meer over jou dan over mij hoor. Je graaft je eigen graf.
We hebben je wel door, viezerik. ;)
pi_106458999
Maar goed, het gaat over Occupy en die hebben iets nieuws verzonnen: opdingen

http://omgekeerde-wereld.blogspot.com/

Dat zie ik nu niet echt gebeuren met deze crisis :D
pi_106459030
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:37 schreef dadgad het volgende:

[..]

We hebben je wel door, viezerik. ;)
Als je nu niet meer met een betere comeback kunt komen, ga ik mijn tijd beter besteden. Dus kom op, je krijgt een herkansing.
pi_106459228
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
Maar goed, het gaat over Occupy en die hebben iets nieuws verzonnen: opdingen

http://omgekeerde-wereld.blogspot.com/

Dat zie ik nu niet echt gebeuren met deze crisis :D
Natuurlijk gaat niemand echt meer betalen, behalve een enkeling die zichzelf net iets te serieus neemt. Dit is een van de ludieke wijzen om meer 'bewustzijn' te kweken, zowel bij de consument als bij de (detail)handel.

Creatief zijn veel Occupiers wel.
pi_106459426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat niemand echt meer betalen, behalve een enkeling die zichzelf net iets te serieus neemt. Dit is een van de ludieke wijzen om meer 'bewustzijn' te kweken, zowel bij de consument als bij de (detail)handel.

Dan moeten ze eigenlijk bij zichzelf beginnen en aandringen om te betalen voor de staanplaats van de tenten Put your money were your mouth is :Y)
pi_106459695
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Alsof Occupiers zelf geld hebben om op te dingen? Dat geld is van de belastingbetalers, daar hebben ze zelf nooit iets voor hoeven doen behalve elke maand het handje op te houden.
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:55:50 #99
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106465526
Wat ik mis onder de Occupiers is een goed onderbouwde doelstelling waar op z'n minst (betrouwbaar) onderzoek naar is verricht. Ik mis een charismatische leider die zich hierop baseert en de groep bijeen weet te houden. Één groep, één belang, één doelstelling, maar bovenal één duidelijke boodschap.

Helaas.... -O-

Ondertussen:

quote:
Verbod op kredieten door de centrale banken

Een essentiële voorwaarde voor de invoering van de EMU was de onafhankelijkheid van alle nationale centrale banken. Daarmee moest voorkomen worden dat de regeringen van de lidstaten haar economische beleid zouden financieren door het drukken van geld en daarmee een inflatoire spiraal in gang zouden zetten.

[...]

Tijdens de Europese staatsschuldencrisis van 2010 begon de Europese Centrale Bank deze regeling echter zo uit te leggen, dat een indirecte verwerving van staatsleningen, dus de aankoop van staatsleningen van private tussenhandelaren, niet meer uitgesloten was. Critici keken hier van op en zagen een breuk met de geest van dit rechtsvoorschrift, aangezien de economische gevolgen van een directe of indirecte verwerving van staatsleningen door de centrale bank nauwelijks vallen te onderscheiden. De ECB benadrukte echter zelf, dat zij haar besluit zelfstandig had getroffen en dat zij dus ook niet in haar onafhankelijk bedreigd was. bron
Graag je reactie
pi_106471637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 23:55 schreef Dr-Anderson het volgende:
Wat ik mis onder de Occupiers is een goed onderbouwde doelstelling waar op z'n minst (betrouwbaar) onderzoek naar is verricht.
Die doelstellingen zijn er wel, alleen worden die niet door elk individu van Occupy gedeeld, en verschilt ook de prioriteit van de verschillende doelstellingen per individu. Dat is in het los-vaste karakter van Occupy prima mogelijk, maar is zowel de kracht als de zwakte van deze vorm van organisatie. Veelzijdigheid van opereren is een pluspunt, maar wanneer goede communicatie en organisatie ontbreekt, kan de samenwerking stroef gaan en telt de kracht van velen niet langer.

Zelf denk ik al langer dat Occupy in ieder geval tijdelijk kan werken met een set van doelstellingen om na te streven, zodat ook buitenstaanders op eenvoudige wijze geïnformeerd kunnen worden in een snack-formaat. Kleine, compacter porties van informatie die hapje voor hapje opgelepeld kunnen worden.

quote:
Ik mis een charismatische leider die zich hierop baseert en de groep bijeen weet te houden. Één groep, één belang, één doelstelling, maar bovenal één duidelijke boodschap.

Helaas.... -O-

Ondertussen:

[..]

Een groep is er wel, alleen is die niet vaststaand. Ieder moment kunnen in de groep kleinere fracties ontstaan die tijdelijk samenwerken naar een enkel doel. Het karakter van de problemen waar Occupy tegen ageert maakt echter dat de antwoorden en oplossingen moeilijk, zo niet onmogelijk, door Occupy zelf kunnen worden geboden.

Om naar een enkel belang is mijns inziens onzinnig, aangezien er vele belangen meespelen. Ook belangen die niet breedgedragen zijn binnen Occupy. Deze zouden eruit gefilterd kunnen worden, maar daarvoor is wel centrale communicatie en organisatie nodig.

Een positie als leider daarentegen, is precies wat een beweging als Occupy vermijden wil. Aan de ene kant verstandig, omdat hiermee de kans op corrumperen van idealen door persoonlijk belang in een machtspositie verkleint. Onhandig, omdat in een sociaal-anarchistisch verband iedereen (zijn eigen) leider is, en bij gebrekkige communicatie dit al snel resulteert in een kippenhok. Om steun van de groep te krijgen gebruikt is men dan al snel geneigd om andere overtuigingsmiddelen dan logica toe te passen, waarmee populisme en machtsfronten kunnen ontstaan.

Een doelstelling die door heel Occupy gedragen wordt is best mogelijk, maar hoeft niet de enige doelstelling te zijn. Bovendien kan vanuit het sociaal-anarchistisch democratisch karakter ook de mogelijkheid ontstaan dat een doelstelling met enige regelmaat aangepast of wordt verworpen, zolang de meerderheid hiervoor kiest. Voor mensen die niet direct betrokken zijn, maar slechts vanaf de zijlijn kleine porties informatie consumeren wordt het al snel chaotisch en onnavolgbaar. (Overigens mag dit in een sterk gespecialiseerde samenleving als deze geen onbekend fenomeen wezen.)

Mijn optiek is dat de beweging zich toch gaat richten op een strakkere organisatievorm, mogelijk gemaakt door verbetering van communicatie en administratie, ondanks het los-vaste verband van de beweging. Dit zou dan ook slechts een manier zijn om effectiever te werk te gaan, niet om het los-vaste karakter te ondermijnen.
Een korte lijst van doelstellingen, of geboden zo u wil, kan helpen zowel de neuzen binnen Occupy een kant op te laten wijzen, als de neuzen van buitenstaanders in de juiste richting te sturen.

Door het (tijdelijk) benoemen van functies binnen de beweging zoals coordinatoren, woordvoerders communicatiemedewerkers, organisatoren etc kan men een gestroomlijnde beweging tot stand brengen, die zowel binnen als buiten Occupy overzichtelijk werkzaam is. Echter is ook hierbij communicatie noodzaak, zodat men transparant te werk gaan gaan en de vorming van machtsposities kan voorkomen.

Verder vraagt deze vorm van organiseren begrip zowel voor buitenstaanders als activisten. Wij zijn opgevoed in een wereld waar de hiërarchie gevormd is als een piramide, en niet horizontaal verdeeld is. Daardoor zijn wij niet alleen onervaren met deze laterale machtsstructuur, maar ook sterk beïnvloed in ons denken en handelen, waardoor men ook in een sociaal-anarchistische omgeving op zoek gaat naar leidersfiguren, of deze rol zelf op zich neemt. Door zich hier goed van bewust te wezen, kan men elkaar hierin corrigeren en 'heropvoeden', waardoor men kan opereren in andere denkkaders zonder te vervallen in oude routines.

Zelf zie ik de Occupy-beweging ook echt als een beweging; een die nog jong en steeds vormende is, en bovendien slechts een enkel gezicht is van een wereldwijd gedragen stroming waarbij sociale duurzaamheid voorop staat en men openstaat voor verandering ten goede van zowel het individu als het geheel.
Hoe het uit gaat pakken kan ik niet zeggen, ik kan slechts hopen dat zelfs al maar een van de goede intenties waargemaakt kan worden, door Occupy zelf, of de breedgedragen idealen waarop Occupy berust. Maar zelfs een kleine verbetering is verbetering. Daarom pleit ik voor aanmoediging, geen ontmoediging. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')