abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106428903
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De gemeente gaat echt niet helpen bij deze- in hun ogen- doelloze missie.
Daarnaast,....dat zouden de Occupyers niet eens moeten willen, hulp van graaiende gemeentes.... dat zou pas een knap staaltje tegenstrijdigheid zijn :)
pi_106429102
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Daarnaast,....dat zouden de Occupyers niet eens moeten willen, hulp van graaiende gemeentes.... dat zou pas een knap staaltje tegenstrijdigheid zijn :)
Dat wel ja :P .
Ach, ik denk dat ze wel naar huis gaan. Dit is hondenweer en geen Occupyweer. Kunnen ze Occupy in hun gedachten steunen.
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2012 @ 12:19:04 #28
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106433787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:28 schreef heartz het volgende:

[..]

:)

Ik denk dat ze ook bedoelen te seinen dat als de gemeente zou 'helpen' dat ze misschien meer zouden kunnen doen of zoiets... :P
Hoe krom... _O-
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_106434319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoe krom... _O-
Wedden dat ze het zelf niet zien.
Net als dat ze aan bedrijven gaan vragen of ze een aggregaat hebben.... een rekening voor steun bij een grote bank etcetc.
pi_106434906
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wedden dat ze het zelf niet zien.
Net als dat ze aan bedrijven gaan vragen of ze een aggregaat hebben.... een rekening voor steun bij een grote bank etcetc.
Het is onder andere het hokjesdenken zoals je hier uitzonderlijk sterk tentoonstelt waar Occupy tegen strijdt. Het bevechten van roekeloos speculeren met spaargeld, of verzetten tegen het redden van banken die hier vervolgens aan ten onder gaan met belastinggeld, maakt niet dat banken in zijn geheel over de schop moeten.

Hyperkapitalistische bedrijfsvoering aanvechten is niet gelijk aan bedrijven aanvechten. Een aggregaat lenen kan dus best. Natuurlijk zullen er wel een aantal figuren tussen lopen die net zo zwart-wit kijken als jij doet, maar die mensen zullen er blijven zolang ze niet openstaan voor buiten de gevestigde box denken.

Juist dat is ook de reden om de ideologie niet uit handen te geven richting de politiek, zodat politieke partijen met de punten van kritiek aan de haal gaan. Welke vervolgens de oplossingen voor problemen, of de problemen zelf, in een links-rechts vorm proberen te gieten, waarop het probleem niet langer is op te lossen via de bijkomende beperkingen van deze dichotomie.

Het overstijgen van dat soort indelingen, het buiten de kaders durven gaan, dat is wat Occupy onder andere belichaamt.
pi_106434915
Even wat educatief kijkvoer voor tussendoor:

pi_106435317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:54 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is onder andere het hokjesdenken zoals je hier uitzonderlijk sterk tentoonstelt waar Occupy tegen strijdt. Het bevechten van roekeloos speculeren met spaargeld, of verzetten tegen het redden van banken die hier vervolgens aan ten onder gaan met belastinggeld, maakt niet dat banken in zijn geheel over de schop moeten.

Hyperkapitalistische bedrijfsvoering aanvechten is niet gelijk aan bedrijven aanvechten. Een aggregaat lenen kan dus best. Natuurlijk zullen er wel een aantal figuren tussen lopen die net zo zwart-wit kijken als jij doet, maar die mensen zullen er blijven zolang ze niet openstaan voor buiten de gevestigde box denken.

Juist dat is ook de reden om de ideologie niet uit handen te geven richting de politiek, zodat politieke partijen met de punten van kritiek aan de haal gaan. Welke vervolgens de oplossingen voor problemen, of de problemen zelf, in een links-rechts vorm proberen te gieten, waarop het probleem niet langer is op te lossen via de bijkomende beperkingen van deze dichotomie.

Het overstijgen van dat soort indelingen, het buiten de kaders durven gaan, dat is wat Occupy onder andere belichaamt.
Ik zie dat strijden niet echt.
Het is meer een krampachtig volhouden met 4 man, een paardenkop en een bijna wegwaaiende tent. Het is toch zinloos?

Las net dat Occupy Nijmegen opbreekt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 05-01-2012 13:09:27 ]
pi_106435510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie dat strijden niet echt.
Het is meer een krampachtig volhouden met 4 man, een paardenkop en een bijna wegwaaiende tent. Het is toch zinloos?
Ook iets verder kijken dan de neus van Occupy lang lijkt, Lavenderr. ;)

Ze zijn al langere tijd bezig met acties op te zetten anders dan het kamperen in de stad, zoals op de voorpagina van OccupyAmsterdam.nl te lezen valt:

quote:
Occupy, gaat in 2012 op volle kracht vooruit! Nederland en de rest van de wereld zal worden opgeschrikt door niet één, maar vele ‘wake-up-calls’ in 2012. Hoe? De strategieën zullen veranderen…

Vergeet even de kampen, geen lange nachten meer in de kou. Dat is zo 2011! In plaats daarvan worden er momenteel over de hele wereld vele verrassingsacties voorbereid, een escalatie van acties en creaties, die speels, niet-gewelddadig en verstorend voor het huidige systeem zullen zijn.

Verwacht verrassende acties die consumenten, bedrijven en politici ter verantwoording zullen roepen. Denk aan flash-mobs, events, bezettingen, creatie’s, activiteiten online en nog veel meer.
In de afgelopen decennia, zijn we door de focus op macht en materialisme onvoorbereid geweest op de wereldwijde uitdagingen waar we nu voor staan. We zijn in een crisis beland, niet alleen op het gebied van de economie, maar ook in onze relatie met de natuur, spiritueel en politiek gezien. We zijn in een toestand van onaanvaardbare verspilling, destructie, ongelijkheid, instabiliteit en corruptie beland.

De overkoepelende uitdaging van Occupy in het komende jaar is welvaart en rechtvaardigheid voor de 100 % procent dichter bij te brengen. Niet dat dit alles gemakkelijk zal zijn, want gevestigde belangen zijn diep verankerd. Occupy is daarom niet alleen een protest beweging, maar ook een proces in beweging.
pi_106435805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Ze zijn al langere tijd bezig met acties op te zetten anders dan het kamperen in de stad, zoals op de voorpagina van OccupyAmsterdam.nl te lezen valt:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd hier, ik vind Occupy in Nederland nergens op slaan.
Amerika begrijp ik wel, daar heb ik wat meer sympathie voor.
pi_106436297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eens.
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:33:37 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106436410
'Consumenten ter verantwoording roepen.' Astemblieft. Who died and made them God?

Dat misplaatst belerende toontje vind ik nog het meest ergerlijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106436783
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:33 schreef Copycat het volgende:
'Consumenten ter verantwoording roepen.' Astemblieft. Who died and made them God?

Dat misplaatst belerende toontje vind ik nog het meest ergerlijk.
Mooi volk die werkelozen, voelen zich hoog verheven boven de rest....en dat is hoog hoor wil je boven mij uitkomen ;)
pi_106438895
Als ze mij in de weg gaan staan mep ik ze wel weg. Tering vervelende lui.
pi_106439049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens. Echter, ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat men zich hier nog steeds zo druk maakt om die Occupy zwervers. Alsof je er last van hebt? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 14:45:16 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:48:04 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106439178
'Zo druk maken' is denk ik een beetje overdreven. We praten erover. Op een forum.
pi_106439271
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens. Echter, ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat men zich hier nog steeds zo druk maakt om die Occupy zwervers. Alsof je er last van hebt? :?
Fantastisch juist! Scheelt enorm veel moeite wanneer critici het grootste deel van de aandacht voor Occupy leveren. Kunnen Occupiers en gelijkdenkenden zich richten op directe constructieve contributie aan mogelijke oplossingen, in plaats van proberen de ogen van mensen op Occupy te richten.

Het is gratis publiciteit! *O*
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:52:26 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106439356
Misschien moeten we even gaan roepen dat Occupy een beweging van pedofielen is. Kunnen jullie dat weerleggen en dan heeft Occupy er toch mooi weer goede publiciteit bij! Ik denk dat Occupy ons daarvoor dankbaar mag zijn.
pi_106439484
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:52 schreef Copycat het volgende:
Misschien moeten we even gaan roepen dat Occupy een beweging van pedofielen is. Kunnen jullie dat weerleggen en dan heeft Occupy er toch mooi weer goede publiciteit bij! Ik denk dat Occupy ons daarvoor dankbaar mag zijn.
Zou je dat wel doen, gezien je bijdrage aan het Demmink-topic omtrent de discussie rond De Leeuw?
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:56:06 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106439522
Damn ...
pi_106439604
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Damn ...
:P
pi_106439609
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:52 schreef Copycat het volgende:
scherp hoor ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:00:08 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106439679
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
scherp hoor ;)
Voor sommigen blijkbaar iets te.
pi_106440172
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Voor sommigen blijkbaar iets te.
:D
pi_106440497
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:55 schreef Gray het volgende:

[..]

Zou je dat wel doen, gezien je bijdrage aan het Demmink-topic omtrent de discussie rond De Leeuw?
Dat was anders een prima bijdrage, spot on.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:38:36 #50
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106440980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Gaan ze weer banken bezetten die nooit staatssteun nodig hebben gehad? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')