abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:49:10 #61
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106421058
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Op punten als immigratie kunnen we het denk ik ook wel vinden. :P

Valt op zich allemaal best mee eigenlijk.
Ik zal veel concessies moeten doen als het gaat om duurzaamheid. Verder gaan met kernenergie of niet?
Nieuwe bouwen is niet verstandig
Borssele wel langer open laten is mijn voorkeur.

Voorstellen als een vleestaks, vettaks en dergelijke zal ik laten vallen. Wel wil ik naar een duurzame energievoorziening toewerken.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106421099
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door du_ke op 04-01-2012 23:51:17 (--> FB) ]
I´m back.
pi_106421177
quote:
3s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet allemaal, het overgrote deel echter wel centrum-links, centrum of centrum-rechts inderdaad. Ik zal persoonlijk niet al te snel afzwakken denk ik richting het centrum, maar ik zal mezelf daarentegen ook niet snel portretteren als iemand die niet wil luisteren naar andere inbreng.
Ja, je bent nog vrij jong hè, kom je nog tegen over 25 jaar. ;).
Zit ook altijd veel mannelijke hormonen verstrengeld in politiek hè.
Het is net stierenvechten...
I´m back.
pi_106421244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je bent nog vrij jong hè, kom je nog tegen over 25 jaar. ;).
Zit ook altijd veel mannelijke hormonen verstrengeld in politiek hè.
Het is net stierenvechten...
Och vrij jong kan dan wel wezen, maar ik acht mezelf nog niet compleet achterlijk. Dat hormonen plaatje klopt wel, is zelfs wetenschappelijk bewezen geloof ik.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106421308
Leuk topic.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_106421327
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och vrij jong kan dan wel wezen, maar ik acht mezelf nog niet compleet achterlijk. Dat hormonen plaatje klopt wel, is zelfs wetenschappelijk bewezen geloof ik.
Ja, en dan over 25 jaar ben je net zo gematigd als ik als 50-jarige... ;).
I´m back.
pi_106421377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dan over 25 jaar ben je net zo gematigd als ik als 50-jarige... ;).
Hm ik mag toch hopen dat ik nog enigszins wat van m'n idealisme overhoudt, maar wie weet. ;)
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106421448
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Nieuwe bouwen is niet verstandig
Borssele wel langer open laten is mijn voorkeur.

Voorstellen als een vleestaks, vettaks en dergelijke zal ik laten vallen. Wel wil ik naar een duurzame energievoorziening toewerken.
Daar kan ik het mee vinden. Energie kunnen we namelijk ook uit het buitenland halen en een kerncentrale is een enorme investering.

Wat voor plannen zie jij zitten als het om duurzaamheid gaat? Ik ben wel bereid om concessies te doen met het straffen van disproportioneel de boel vervuilen, terwijl het ook anders zou kunnen. Het gaat hier dan voornamelijk over bedrijven. Milieubewust beleid zou ik ook niet zo erg vinden: genoeg voorlichting, maar niet mensen proberen te veranderen in modelburgertjes :P
pi_106421469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hm ik mag toch hopen dat ik nog enigszins wat van m'n idealisme overhoudt, maar wie weet. ;)
Wat is jouw idealisme dan precies?
I´m back.
pi_106421636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is jouw idealisme dan precies?
Ik zou graag een wat meer Thatcherism samenleving zien.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106421655
Ik maak binnenkort een coalitie met GS. Als dat althans de bedoeling is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106421826
quote:
3s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zou graag een wat meer Thatcherism samenleving zien.
Zie je niet dat dat juist één van de oorzaken van de huidige crisis is geweest; iedereen huizeneigenaar en aandelen-eigenaar, inclusief de supply-side economics?
Toen is deze gekte toch begonnen?
I´m back.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:06:44 #73
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106421964
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar kan ik het mee vinden. Energie kunnen we namelijk ook uit het buitenland halen en een kerncentrale is een enorme investering.

Wat voor plannen zie jij zitten als het om duurzaamheid gaat? Ik ben wel bereid om concessies te doen met het straffen van disproportioneel de boel vervuilen, terwijl het ook anders zou kunnen. Het gaat hier dan voornamelijk over bedrijven. Milieubewust beleid zou ik ook niet zo erg vinden: genoeg voorlichting, maar niet mensen proberen te veranderen in modelburgertjes :P
Ik stel voor dat, en misschien vind je dat niet leuk, om als eerste recycling te stimuleren. Op die manier vervuilen we minder en gebruiken minder grondstoffen. De straffen voor vervuiling wil jij verhogen? Ik geloof dat die al behoorlijk hoog zijn, zeker als je kijkt naar afvalwaterlozing. We kunnen het natuurlijk wel verhogen om een signaal af te geven.

Mensen kunnen we niet veranderen, maar het industiele systeem wel enigszins. :P Zelf zou ik voorstander zijn voor het meer reizigers per vervoersmiddel (carpoolen, ov) principe om files en luchtverontreiniging aan te pakken, maar om nader tot jou te komen houden we het bij schonere (auto's( en bredere snelwegen.
pi_106422000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie je niet dat dat juist één van de oorzaken van de huidige crisis is geweest; iedereen huizeneigenaar en aandelen-eigenaar, inclusief de supply-side economics?
Dat is meer de Amerikaanse versie, iedereen per se huiseigenaar is in Engeland nooit zozeer een punt geweest. In Amerika was er vanaf Reagan tot aan Bush de notie dat iedereen (hoe arm ook) een eigen huis moet hebben. In Engeland is het meer dat iedereen de kans moet hebben op, dat is een andere insteek die wat meer ruimte laat voor zelfregulatie bij de banken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106422002
quote:

[..]

De overheid heeft daar ook een grote rol in gespeeld, door het extra aantrekkelijk te maken voor banken. Natuurlijk is het ook de schuld van de banken, zij verstrekken immers de leningen, maar de overheid en de burger die boven zijn stand hebben geleefd ook.

Laat het nou net Thatcher zijn, die er een strak monetair beleid op na heeft gehouden.
pi_106422022
quote:

[..]

Lees Hans Achterhuis, dan weet je dat mensen dat nooit in zullen zien.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:08:21 #77
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106422052
Robin, gaan we banken die too big to fail zijn in stukjes knippen?
pi_106422108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die moet ik nog even uitlezen, we gaan morgen paar dagen weg, kan ik hem mooi uitlezen.
I´m back.
pi_106422155
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De overheid heeft daar ook een grote rol in gespeeld, door het extra aantrekkelijk te maken voor banken. Natuurlijk is het ook de schuld van de banken, zij verstrekken immers de leningen, maar de overheid en de burger die boven zijn stand hebben geleefd ook.

Laat het nou net Thatcher zijn, die er een strak monetair beleid op na heeft gehouden.
Het extra aantrekkelijk maken van banken?
pi_106422189
Een progressieve, eurofiele, duurzame, sociaalliberaal meldt zich. Wie?
pi_106422191
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, en jij bent geen mens of hoe moet ik dit zien?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106422222
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die moet ik nog even uitlezen, we gaan morgen paar dagen weg, kan ik hem mooi uitlezen.
Goed boek. Vertelt de lezer alles over de ideologie van Ayn Rand zonder per se bevooroordeeld over te komen. Ge-wel-dig-.

Deze post zal ongetwijfeld gekraakt worden door bepaalde lieden, maar dat doet me weinig.
pi_106422260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah, en jij bent geen mens of hoe moet ik dit zien?
Komt er meer op neer dat mensen zoals Rand en Greenspan utopisten waren.
pi_106422294
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:08 schreef Zeeland het volgende:
Robin, gaan we banken die too big to fail zijn in stukjes knippen?
Lastig.

Weet je, ik kan wel principieel blijven doen, maar we kunnen ze het beste laten inkrimpen en niet failliet laten gaan. Anders krijg je een boos volk en een hoop onrust.

We kunnen er vervolgens wel voor zorgen, dat als ze het de volgende keer verpesten, dat er dan geen genade wordt getoond.

Als we ze niet oversubsidiëren zullen ze hopelijk ook niet zo groot meer worden. :P
pi_106422307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Komt er meer op neer dat mensen zoals Rand en Greenspan utopisten waren.
Ja dat was Marx ook, en nu?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106422356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het extra aantrekkelijk maken van banken?
Fannie zegt je niks? ;)
pi_106422420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat was Marx ook, en nu?
Klopt. Maar Marx' ideologie wordt niet massaal aanbeden in het westen. Men heeft ingezien dat Marx een prachtig doch onrealistisch, utopisch verhaal afstak. Terwijl er nog steeds mensen bestaan die denken dat Utopia naderbij komt als je de vrije markt laat gaan.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:17:51 #88
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106422493
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lastig.

Weet je, ik kan wel principieel blijven doen, maar we kunnen ze het beste laten inkrimpen en niet failliet laten gaan. Anders krijg je een boos volk en een hoop onrust.
Je mag ook gewoon zeggen wat je vind hoor. Je hooft niet gelijk met een compromis te komen, ik gooi alleen een vraagje op. Hoe wil je ze krimpen?
quote:
We kunnen er vervolgens wel voor zorgen, dat als ze het de volgende keer verpesten, dat er dan geen genade wordt getoond.
Ik ben bang dat de gevolgen enorm zullen zijn als we ING, Rabobank of ABN Ambro laten vallen. Zo'n grote bank kun je toch niet laten vallen.
quote:
Als we ze niet oversubsidiëren zullen ze hopelijk ook niet zo groot meer worden. :P
Deal.
pi_106422502
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Fannie zegt je niks? ;)
Och, ventje toch. Het is zo makkelijk om te wijzen naar door de overheid gesteunde instanties om je eigen idiote ideologie in leven te houden. Zo schattig. Word wakker en lees wat meer boeken dan enkel dat ene apparaat dat je tot dusver hebt gelezen op aanraden van GS. Sorry, maar je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt omdat je Economy in one lesson hebt gelezen, het is vooral lachwekkend.
pi_106422555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, ventje toch. Het is zo makkelijk om te wijzen naar door de overheid gesteunde instanties om je eigen idiote ideologie in leven te houden. Zo schattig. Word wakker en lees wat meer boeken dan enkel dat ene apparaat dat je tot dusver hebt gelezen op aanraden van GS. Sorry, maar je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt omdat je Economy in one lesson hebt gelezen, het is vooral lachwekkend.
Daar wordt niks gezegd over Fannie hoor :6

Daarnaast heb ik wel meer boeken gelezen dan die ene hoor :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 00:19:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')