Dr. Nikita en Gia heb ik hier nog niet gezien, dus daar zullen we geen last van hebben. Er zijn best mensen in POL die bereid zijn tot consesies, zoals Robin007Bond het ook verwoorde.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
In NWS zijn de users dus maw nog zinniger dan hier in POL, Zeeland, daar komt het ongeveer wel op neer, ook al heb je daar zoalshetis, Dr. Nikita en Gia...
An sich niks verkeerds mee, het probleem is meer de wil om te luisteren naar anderen of je te verdiepen in zaken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is hier een stuk ideologischer hè.
NWS is vooral een stuk meer onderbuik, zo ver ik er kom.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is hier een stuk ideologischer hè.
NWS is gewoon ONZ voor mensen die niet willen lachen of kankeren om internet trends maar om wereldse dingen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
NWS is vooral een stuk meer onderbuik, zo ver ik er kom.
Ideologie betekent wat mij betreft de dood aan de empirie. Ideologie neemt het Idee aan als hoogste goed, ongeacht wat blijkt uit de empirie.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
An sich niks verkeerds mee, het probleem is meer de wil om te luisteren naar anderen of je te verdiepen in zaken.
Noem epistemologie maar geneuzel?quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:20 schreef du_ke het volgende:
Ryan, kan het ook een keer zonder al dat geneuzel? Doe dat maar in de SC oid. Zeeland heeft een leuk topic bedacht en dat gaat niet op deze manier verkloot worden.
Ik ben helemaal niet aan het neuzelen en heb dat nooit gedaan.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:23 schreef du_ke het volgende:
Je was gewoon aan het neuzelen.
Terug on topic en ouwehoeren over mogelijke coalities aub.
Mwah, goed beleid begint natuurlijk bij een idee.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ideologie betekent wat mij betreft de dood aan de empirie. Ideologie neemt het Idee aan als hoogste goed, ongeacht wat blijkt uit de empirie.
Juist de empirie kan ons redden uit allerlei vormen van extremisme.
Door de empirie te koesteren als kennisbron kun je vrij vaak allerlei Ideeën verwijzen naar de mestvaalt. Toch? Of denk je van niet? Denk je dat ideeën het primaat verdienen?
Het is helemaal geen geneuzel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:28 schreef du_ke het volgende:
Je bent gewoon aan het neuzelen. Probeer je gewoon aan het topic idee van Zeeland te houden of ik gooi het geneuzel gewoon weg.
Dit moest eigen een edit zijn i.p.v. een quote.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef Zeeland het volgende:
Fokcoalitie spel
[ afbeelding ]
Op fok staat één ding vast, namelijk dat we het nooit met elkaar eens zijn. Elkaar zien we als De POL-dictators waar niet mee te onderhandelen valt. Onszelf zien we als pragmatische personen, de anderen als doorgeslagen ideologische gekken.
Uiteraard zijn wij niet allemaal doorgedraaide ideologen. Waarom zouden we niet eens kunnen kijken of we het een keertje wel met elkaar eens kunnen worden en een gezamenlijk standpunt te uiten. Met als inzet hoe verder de twee personen ideologisch van elkaar afstaan hoe meer punten er verdient kunnen worden.
Op meerdere manieren kan tot een akkoord worden gekomen. Ten eerste door een aantal punten te noemen waarin ze het wel met elkaar eens zijn (kan zijn dat de analyse compleet anders is, maar dat ze wel tot hetzelfde beleid komen). De tweede mogelijkheid is standpunten uit te wisselen, geven en nemen. Hoe ingewikkelder/gepolariseerder de onderwerper is hoe meer punten verdient kunnen worden.
Spelregels
• Deelnemende groepjes bestaan uit 2 of meer personen die ideologisch ver van elkaar afstaan.
• Iedereen mag een akkoord beoordelen met een cijfer tussen de 0 en 10.
• Een stem op je eigen akkoord telt niet.
• Het team met de hoogste gemiddelde beoordeling wint.
TS begint:
Error, coalitiepartner vereist.
Oja, wie wil?
Team 1: Robin007Bond + Zeeland
Je begint met een idee, maar dat moet je toetsen, en als de werkelijk vele malen grijzer ligt dan je idee, kun je niet vast houden aan je idee. En dus ligt het primaat bij de empirie. Veel dingen die mensen zeggen, ik weet niet of je het door hebt, die kloppen gewoon niet afgemeten aan de emipirie, de ervaring etc.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah, goed beleid begint natuurlijk bij een idee.
De uitwerking is wat er toe doet.
Daarom zeg ik, het is een proces.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je begint met een idee, maar dat moet je toetsen, en als de werkelijk vele malen grijzer ligt dan je idee, kun je niet vast houden aan je idee. En dus ligt het primaat bij de empirie. Veel dingen die mensen zeggen, ik weet niet of je het door hebt, die kloppen gewoon niet afgemeten aan de emipirie, de ervaring etc.
Maar dat zie je toch juist heel vaak, juist hier in POL: heel jonge mensen die vast houden aan een ideologie? Dat is toch methodologisch een fuik? Juist in POL, minder in NWS.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, het is een proces.
Ik denk dat het beste een synergie van beiden is, daarom vind ik ideologie ook geen probleem. Het eraan vastklingen tot je dood is echter een ander verhaal, maar dat valt meer een persoon aan te rekenen dan daadwerkelijk het begrip ideologie.
Je zegt het zelf al.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat zie je toch juist heel vaak, juist hier in POL: heel jonge mensen die vast houden aan een ideologie? Dat is toch methodologisch een fuik? Juist in POL, minder in NWS.
Waarom zie je zoveel beren op de weg? Probeer het gewoon. Als je denkt dat je er met niemand uit kan komen kun je beter weg blijven (een soort SP).quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen geneuzel.
Je probeert hier een beetje de lieve vrede te behouden, want als mensen ergens kritiek op hebben trek je dat niet, blijkbaar.
Want het is jouw forumpje toch?
Je valt me zwaar tegen als mod, uiteindelijk. Niet zo erg als hoe heet ze sigme, maar toch. Ik hou sws niet van authoritarisme.
Dat mag wel eens gezegd worden, lijkt me.
Op economie mag jij het meeste binnen halen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:36 schreef robin007bond het volgende:
Ben benieuwd wat voor plannen er omtrent duurzaamheid gaan komen
Ja, klopt. Oudere mensen hadden 40 jaar geleden heel veel kritiek op jongere mensen, maar dat is achteraf beschouwd ook wel begrijpelijk. Alleen die jongere generatie toen heeft ons wel ietsje verder gebracht op menselijk gebied.quote:
Ach de jeugd van toen zit ook niet meer bij ieder conflictje op een woodstock op de klippen en pleit ook niet meer constant voor vrijheid blijheid alles moet maar mogen en kunnen. Ik voorzie eenzelfde ontwikkeling voor de huidige jeugd. Pragmatisch denken komt vanzelf wel, het is een proces.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Oudere mensen hadden 40 jaar geleden heel veel kritiek op jongere mensen, maar dat is achteraf beschouwd ook wel begrijpelijk. Alleen die jongere generatie toen heeft ons wel ietsje verder gebracht op menselijk gebied.
Echter als ik de ideeën van jongere mensen nu beschouw...
Kan, ik hoopt het, maar het kan niet kwaad om op een forum als dit die ideeën alvast af te remmen en een lans te breken voor idd pragmatisme.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach de jeugd van toen zit ook niet meer bij ieder conflictje op een woodstock op de klippen en pleit ook niet meer constant voor vrijheid blijheid alles moet maar mogen en kunnen. Ik voorzie eenzelfde ontwikkeling voor de huidige jeugd. Pragmatisch denken komt vanzelf wel, het is een proces.
Op punten als immigratie kunnen we het denk ik ook wel vinden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Op economie mag jij het meeste binnen halen.
Je bent gewoon weer uit op persoonlijk geneuzel. En verder geneuzel en gezeur in het FB topic aub. Hier gaat het weg.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen geneuzel.
Je probeert hier een beetje de lieve vrede te behouden, want als mensen ergens kritiek op hebben trek je dat niet, blijkbaar.
Want het is jouw forumpje toch?
Je valt me zwaar tegen als mod, uiteindelijk. Niet zo erg als hoe heet ze sigme, maar toch. Ik hou sws niet van authoritarisme.
Dat mag wel eens gezegd worden, lijkt me.
Niet allemaal, het overgrote deel echter wel centrum-links, centrum of centrum-rechts inderdaad. Ik zal persoonlijk niet al te snel afzwakken denk ik richting het centrum, maar ik zal mezelf daarentegen ook niet snel portretteren als iemand die niet wil luisteren naar andere inbreng.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan, ik hoopt het, maar het kan niet kwaad om op een forum als dit die ideeën alvast af te remmen en een lans te breken voor idd pragmatisme.
Wat weer betekent dat we allemaal naar het centrum van het politiek spectrum evolueren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |