SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
maar je moet niet naar level 50 rushen, een gewoon persoon doet er 2-3 maanden over om level 50 te worden, het is je eigen schuld dat je nu niks te doen hebtquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een patch die weer voornamelijk de kleine dingetjes aanpakt inplaats van de gamebreakende zooi.
Bounty hunter class quests bijv. waardoor je niet naar Ilum kan tenzij je "the light side" opties kiest in alle gesprekken in je laatste class quest.
Jedi knight is ook kapot.
Agent zelfde verhaal.
Ik speel het nu 2 weken en heb al 2 lvl 20 toons. Eerst een jedi guardian maar daar is geen zak aan. Nu een trooper commando healer. Dat is pas leukquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:21 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
maar je moet niet naar level 50 rushen, een gewoon persoon doet er 2-3 maanden over om level 50 te worden, het is je eigen schuld dat je nu niks te doen hebt
rol dan een alt ofzo
Gister een kerel op swtor forum ook al dik aan het zeiken dat er niks was. Hij was al lvl 50, valor 61(!!!!) en had alle hardmodes 1x (!) gedaan.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:21 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
maar je moet niet naar level 50 rushen, een gewoon persoon doet er 2-3 maanden over om level 50 te worden, het is je eigen schuld dat je nu niks te doen hebt
rol dan een alt ofzo
Jedi Knight is al gedeeltelijk opgelost. Al in de vorige patch. Alleen de mensen die het probleem al hadden, daarvoor is het nog niet opgelost. Dat lijkt me ook wat moeilijker.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een patch die weer voornamelijk de kleine dingetjes aanpakt inplaats van de gamebreakende zooi.
Bounty hunter class quests bijv. waardoor je niet naar Ilum kan tenzij je "the light side" opties kiest in alle gesprekken in je laatste class quest.
Jedi knight is ook kapot.
Agent zelfde verhaal.
Eigenlijk alle companions die het niet goed doen.
Maar nee fix vooral de pvp loot containers.
Begin t spel echt steeds meer brak te vinden.
Misschien word t nog opgelost maar t is meer dan alleen de bugs.
De maintenance uren is ronduit aso te noemen.
En dan bioware's slappe excuus omtrend t hele gedoe.
Echt walgelijk en dan nog van die biodrones die de boel staan te verdedigen (als ze t prima vinden waarom dan terugzeiken tegen de zeikers?)
Na 7 jaar ontwikkelingstijd, 6 maanden beta en 300 miljoen erin gepompt te hebben zou je toch wel wat iets meer verwachten dan alleen een leuke questlijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:44 schreef Pixell het volgende:
[..]
Gister een kerel op swtor forum ook al dik aan het zeiken dat er niks was. Hij was al lvl 50, valor 61(!!!!) en had alle hardmodes 1x (!) gedaan.
Zeuren tegen mensen dat ie geen alt wou maken omdat hij alleen voor pvp speelde (om rank 61 te halen moet je wss meer dan 1000 potjes hebben gespeeld).
Ik snap dat al die bugs er uit moeten, maar qua content kunnen mensen toch niet verwachten dat er al 10 raids en een dik arena systeem in zit?
Na 120 euro (ce) erin gepompt te hebben en vanaf eind deze maand 13 euro p/maand ben ik tevreden met wat er geleverd isquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Na 7 jaar ontwikkelingstijd, 6 maanden beta en 300 miljoen erin gepompt te hebben zou je toch wel wat iets meer verwachten dan alleen een leuke questlijn.
Bedankt dat je ons op de hoogte houdt!quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:48 schreef Cara het volgende:
Mijn CE toch maar ongeopend gelaten en geen moment spijt van gehad. Af en toe beetje stof weghalen en over een tijdje doorverkopen.
Lol @ die /dance bug trouwens.
Normale versie erbij gekocht? Ik heb 2 CE's gehaald, 1 in seal in de kast met een pre order code in seal. 120 per stuk betaald.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:48 schreef Cara het volgende:
Mijn CE toch maar ongeopend gelaten en geen moment spijt van gehad. Af en toe beetje stof weghalen en over een tijdje doorverkopen.
Lol @ die /dance bug trouwens.
Ja, had nog even mn twijfels maar ben gewoon op launchday een random winkel ingelopen en de SE gehaald.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:51 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Normale versie erbij gekocht? Ik heb 2 CE's gehaald, 1 in seal in de kast met een pre order code in seal. 120 per stuk betaald.
Ik denk dat je dat wel kan vergeten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:58 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja, had nog even mn twijfels maar ben gewoon op launchday een random winkel ingelopen en de SE gehaald.
De virtuele items van de CE voegen niets toe en je hebt er helaas zeer weinig aan. Als het een republic statue had geweest had ik hem waarschijnlijk wel gehouden.
Ik heb er 125 voor betaald maar verwacht er uiteindelijk wel minstens het dubbele voor te kunnen krijgen.
Ik doe het beterquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:51 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Normale versie erbij gekocht? Ik heb 2 CE's gehaald, 1 in seal in de kast met een pre order code in seal. 120 per stuk betaald.
Ik denk dat als dat ding hier een paar jaar staat dat dat nog wel eens meer zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:59 schreef ApoclysmX het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat wel kan vergeten.
Ik denk dat hij nog wel meer waard word dan die 250, zoek eens een gesealde originele wow ce op, sowieso spreekt de CE ook star wars collectors aan, en die zijn er meer dan wow collectors.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:59 schreef ApoclysmX het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat wel kan vergeten.
True, maar de andere mmo's hebben ook een kleinere fanbase (ook de lore waar ze over gaan) en mindere CE's. WoW is een extreem voorbeeld ivm de vele mensen die het zijn gaan spelen, maar star wars zou toch wel meer dan een warhammer CE moeten opbrengen. SWTOR CE's waren ook niet zo uitbundig verspreid als bijvoorbeeld warhammer, of rift CE, of alle wow uitbreiding CE's sinds WOTLKquote:Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef ApoclysmX het volgende:
Je hebt inderdaad wel een punt dat je natuurlijk gewoon Star Wars verzamelaars hebt, dan heb je er misschien wel meer kans op. Maar wees eerlijk, een C.E. is tegenwoordig net zo speciaal als een gewone versie aangezien zo'n beetje elke game met een C.E. uitgebracht word.
En ja.. de eerste World of Warcraft is inderdaad wel wat geld waard. Maar dat zegt niets over deze game. Kijk naar alle MMO's die zijn uitgekomen en wat die C.E.'s waard zijn, waarschijnlijk bar weinig.
http://www.vg247.com/2012(...)t-peaking-at-350000/quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:08 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
True, maar de andere mmo's hebben ook een kleinere fanbase (ook de lore waar ze over gaan) en mindere CE's. WoW is een extreem voorbeeld ivm de vele mensen die het zijn gaan spelen, maar star wars zou toch wel meer dan een warhammer CE moeten opbrengen. SWTOR CE's waren ook niet zo uitbundig verspreid als bijvoorbeeld warhammer, of rift CE, of alle wow uitbreiding CE's sinds WOTLK
//edit: Laten we hopen dat SWTOR over 5 jaar ook rond de 10 mil subs zitdan is het een goede investering geweest, als ik hem voor 150+ verkoop na paar jaar is het grappig geweest
Wat ik me trouwens afvraag, als jij niets met dit spel hebt, waarom ben je hier dan de hele tijd?quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
http://www.vg247.com/2012(...)t-peaking-at-350000/
Denk niet dat als het zo door gaat dat gaat gebeurenEn dit is nog wel in de gratis maand.
Ik speel het wel hoor. Ik vind het een leuk spel, de questlijn bedoel ik daarmee. Ik speel alle classes en dan ben ik er klaar mee.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:26 schreef Cara het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens afvraag, als jij niets met dit spel hebt, waarom ben je hier dan de hele tijd?
Release wow: 23 November, 2004quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
http://www.vg247.com/2012(...)t-peaking-at-350000/
Denk niet dat als het zo door gaat dat gaat gebeurenEn dit is nog wel in de gratis maand.
Niks hatend hoor, maar zegt niks. Aion had zo binnen no-time 3 miljoen subs. In Februari is het F2P.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:32 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Release wow: 23 November, 2004
Wanneer wow 1 miljoen actieve accounts haalde: augustus 2005.
Release swtor: 20 December, 2011
Wanneer SWTOR 1 miljoen actieve accounts haalde: 25 december 2011
En die 350k is het aantal tegelijkertijd spelende spelers, niet het aantal accounts die pay gegevens hebben ingevoerd.
En ik gebruik wow alleen maar om een maatstaaf te geven dat het qua groei wel erg degelijk mogelijk is dat er 10 mil subs komen binnen 5 jaar, en niet om wow af te kraken of een wow / swtor discussie te beginnen.
Klopt, zei ik ook een paar posts eerderquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:06 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Niks hatend hoor, maar zegt niks. Aion had zo binnen no-time 3 miljoen subs. In Februari is het F2P.
Laten we hopen van niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:10 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
(ik verwacht niet dat swtor wow gaat verslaan).
Nee, hier ben ik niet mee eens, maar dat is geloof ik al wel duidelijk hier. Er zijn namelijk nog twee MMO's die dit jaar uitkomen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:10 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Klopt, zei ik ook een paar posts eerderhet kan ook de complete andere kant op gaan, maar in verband met het later verkopen van een CE heeft star wars natuurlijk een grotere kans op het winst maken op een collectors edition, dan alle andere MMO's (op WoW na, maar dat is later pas gebleken).
SWTOR kan dezelfde kant op gaan als SWG, en dus floppen. Het ligt er allemaal aan wat bioware en EA aan community support gaan doen en hoe snel / wat ze gaan developpen als content patches en uitbreidingen.
Ik zeg 70% kans dat het goed gaat, en swtor de nummer 2 mmo wordt (ik verwacht niet dat swtor wow gaat verslaan).
gw2 en welke andere grote kanshebber? Tera online?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:14 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee, hier ben ik niet mee eens, maar dat is geloof ik al wel duidelijk hier. Er zijn namelijk nog twee MMO's die dit jaar uitkomen.
In één keer goed.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:15 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
gw2 en welke andere grote kanshebber? Tera online?
Zie editquote:
Ze hebben gelukkig de Kawaii :33 races er uit geflikkerd en door het combatsysteem (is wel vergelijkbaar met die van GW2) is de game van zich zelf ook stukken minder grindy. Dus heeft misschien kans, maar vooral in het oosten denk ik.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:18 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Zie edit
toevoeging:
Tera kijk ik ook al jaren naar uitmaar ik denk dat dit net zo zal floppen als aion, doordat het te hevig koreaans is.
Idd, en als ik het anders zeg en verander naar:quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ze hebben gelukkig de Kawaii :33 races er uit geflikkerd en door het combatsysteem (is wel vergelijkbaar met die van GW2) is de game van zich zelf ook stukken minder grindy. Dus heeft misschien kans, maar vooral in het oosten denk ik.
Community van GW was trouwens wel een aardig volwassen community, maar ja, dat instanced was wel een nadeel.
Ik hoop het voor julliequote:Op woensdag 4 januari 2012 15:23 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Idd, en als ik het anders zeg en verander naar:
Ik zeg 70% kans dat het goed gaat, en swtor de nummer 2 mmo met maandelijkse subscription fee wordt (ik verwacht niet dat swtor wow gaat verslaan).
Das waar, en wow verslaan als in meer actieve subs dan wow krijgen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik hoop het voor jullie
Sowieso WoW verslaan.
Geen enkele MMO verdwijnt door een andere game. MMO's verdwijnen alleen door zichzelf. Als EA en Bioware het niet voor mekaar krijgen de endgame op orde te krijgen dan is het over.
Ook een beetje een item die alleen maar de minpunten bekijkt ipv beide. Zat artikelen te vinden op het internet met mensen die wel enthousiast zijn. Daarnaast de game zit nu in een NDA closed bèta dus lang nog niet alles zal natuurlijk al bekend zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Das waar, en wow verslaan als in meer actieve subs dan wow krijgen.
Nu zie ik trouwens ook niet bar veel positief nieuws over GW2, behalve dat het er mooi uit ziet:
http://www.teamquitter.com/viewtopic.php?f=55&t=27150
Anyway, ik hoop in ieder geval dat swtor nog meer gaat groeien en actiever wordt. Tot nu toe dus tevreden en zit er heel veel potentie in. Beste launch die ik tot nu heb mee gemaakt (en heb er veel meegemaakt)
Klopt ook, we zullen het zien, gw2 komt er bij mij in en zal ik vast een tijdje in ieder geval met plezier spelenquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ook een beetje een item die alleen maar de minpunten bekijkt ipv beide. Zat artikelen te vinden op het internet met mensen die wel enthousiast zijn. Daarnaast de game zit nu in een NDA closed bèta dus lang nog niet alles zal natuurlijk al bekend zijn.
World of Warcraft (Collector's Edition) (PC, 2004) ( Sealed )quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef ApoclysmX het volgende:
Je hebt inderdaad wel een punt dat je natuurlijk gewoon Star Wars verzamelaars hebt, dan heb je er misschien wel meer kans op. Maar wees eerlijk, een C.E. is tegenwoordig net zo speciaal als een gewone versie aangezien zo'n beetje elke game met een C.E. uitgebracht word.
En ja.. de eerste World of Warcraft is inderdaad wel wat geld waard. Maar dat zegt niets over deze game. Kijk naar alle MMO's die zijn uitgekomen en wat die C.E.'s waard zijn, waarschijnlijk bar weinig.
Ik was ook lang aan het wachten op GW2. Ben in GW op PvP-gebied erg tevreden geweest (of verslaafd). Heb ik Keulen GW2 kunnen spelen en ben opeens niet zo enthousiast meer sindsdien. Hetzelfde hebben meer GW-spelers.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:15 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
gw2 en welke andere grote kanshebber? Tera online?
En hoop dat gw2 beter gaat lopen dan gw, zal gw2 ook gaan spelen trouwens, maar gw zoog redelijk hard (community - liep snel leeg - instanced), gelukkig hebben ze in gw2 het meeste opgelost, en ziet het er prachtig uit. Alleen ben ik nog niet overtuigd van de gameplay / combat.
Vergelijk een muis met een olifant.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:44 schreef =HellFire= het volgende:
Misschien een beetje een rare mening, maar: Ik vind World of Warcraft nog steeds beter, maar ik zou bij dat spel nooit meer subben. Ik denk dat ik bij SW: TOR gewoon alle classes volledig uit ga spelen en dan wel zie hoe het loopt. Als Bioware de 2e subscription based MMO in handen heeft, dan is het spel dus meer dan geslaagd. World of Warcraft ga je niet meer verslaan. En eigenlijk hoeft dat ook niet (meer).
Dat zei ik ook aanvankelijk. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren. Sommige dingen moet je gewoon erkennen. Dit is er een van. SW:TOR zal niet nummer 1 worden. Nu niet. Volgend jaar niet. Over 5 jaar niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:46 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Vergelijk een muis met een olifant.
De ene 2 weken oud en de ander 6 jaar.
Misschien is dat hun doel ook helemaal niet?quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:47 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Dat zei ik ook aanvankelijk. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren. Sommige dingen moet je gewoon erkennen. Dit is er een van. SW:TOR zal niet nummer 1 worden. Nu niet. Volgend jaar niet. Over 5 jaar niet.
Dat is nou juist wél een muis en olifant vergelijken, maar dan niet qua grootte maar qua type dier.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Misschien is dat hun doel ook helemaal niet?
EVE Online bewijst al jaren dat je een goed draaiende MMO naast WoW kunt hebben.
Dit lijkt me ook niet de bedoeling, waarom zo je uberhaupt met wow willen concurreren?quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:47 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Dat zei ik ook aanvankelijk. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren. Sommige dingen moet je gewoon erkennen. Dit is er een van. SW:TOR zal niet nummer 1 worden. Nu niet. Volgend jaar niet. Over 5 jaar niet.
Vooruit dan: LotrO heeft 4 jaar als subscription based MMO bestaan naast WoW voordat het naar een succesvoller F2P-base ging.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:49 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Dat is nou juist wél een muis en olifant vergelijken, maar dan niet qua grootte maar qua type dier.
Met de huidige content ben ik dat met je eens, de game innoveert te weinig om revoluties te weeg te brengen. Wat niet wil zeggen dat ik niet weer schrok van de klok netquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:47 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Dat zei ik ook aanvankelijk. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren. Sommige dingen moet je gewoon erkennen. Dit is er een van. SW:TOR zal niet nummer 1 worden. Nu niet. Volgend jaar niet. Over 5 jaar niet.
Wat geldt voor 99% van wat de afgelopen jaren aan games wordt uitgebracht. Het kost teveel om een baanbrekende nieuwe IP op te zetten door de enorme ontwikkelingskosten tegenwoordig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Met de huidige content ben ik dat met je eens, de game innoveert te weinig om revoluties te weeg te brengen. ...
Oh, don't get me wrong: voor mij is SW:TOR ook een heerlijke time sink. Ik vind het dan ook wel een fijne game, maar er zitten zoveel haken en ogen aan dat ik (en daar ben ik natuurlijk niet de enige in) me soms afvraag wat ze uitgespookt hebben in al die jaren. Een vrije terecht vraag, lijkt me.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Met de huidige content ben ik dat met je eens, de game innoveert te weinig om revoluties te weeg te brengen. Wat niet wil zeggen dat ik niet weer schrok van de klok net
met die ontelbare configuraties waar ze rekening mee moeten houden valt het me 110% mee heo het draait. (nog) geen gamebreaking bugs gehad, alleen wat kleine glitches.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:54 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Oh, don't get me wrong: voor mij is SW:TOR ook een heerlijke time sink. Ik vind het dan ook wel een fijne game, maar er zitten zoveel haken en ogen aan dat ik (en daar ben ik natuurlijk niet de enige in) me soms afvraag wat ze uitgespookt hebben in al die jaren. Een vrije terecht vraag, lijkt me.
Ja, de beta en de launch gingen eigenlijk vlekkeloos. Ook weinig tot geen downtime gehad.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
met die ontelbare configuraties waar ze rekening mee moeten houden valt het me 110% mee heo het draait. (nog) geen gamebreaking bugs gehad, alleen wat kleine glitches.
Alsnog mag je de game niet vergelijken met WoW van jaren terug. Als je het wil vergelijken dat moet je dat doen met de game van vandaag de dag.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:46 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Vergelijk een muis met een olifant.
De ene 2 weken oud en de ander 6 jaar.
7 jaar ontwikkelingstijd en dan continue requirements toe blijven voegen aan je product zorgt ook niet voor een goede oplossing.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:00 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Alsnog mag je de game niet vergelijken met WoW van jaren terug. Als je het wil vergelijken dat moet je dat doen met de game van vandaag de dag.
Een MMO maken zonder de voorsprong, aan fouten en goede dingen, van blizzard te gebruiken is gewoon dom. Ik zeg niet dat dat niet gebeurt is, maar zeggen: WoW had in het begin ook geen PvP en bleh (oid), slaat gewoon nergens op.
Ja, die nodes, daar had WoW volgens mij ten tijde van vanilla ook last van. En die lootbug bij WoW was ook stom, die zat er zelfs na de beta nog in.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Maar performance is ook een heel typisch iets natuurlijk.. .IK heb nergens last van terwijl iemand anders met nagenoeg dezelfde setup wel last heeft. Ga het maar zoeken.
unharvestable nodes vind ik persoonlijk de grootste ergernis.
linkmuisknop die af en toe niet werkt is met 2 x CTRL+U op te lossen en voorlopig een goede workaround.
quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:43 schreef STING het volgende:
Nogmaals, zet de MMO discussie elders voort en hou het ontopic.
Vind je SW: TOR kut, prima, verkondig het eenmaal en move on. Verpest het niet voor de andere mensen die het spel wel leuk vinden.
Laatste waarschuwing.
Gebruik je geen CC?quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:44 schreef Morthill het volgende:
[..]
Sommige quests zijn wel friggin moeilijkzat net op Alderaan een Heroic te doen, zelf lvl 34, twee lvl 33's en een lvl 29. Quest is voor 31 of zo en we werden gewoon gewiped
Ik vond dat gevoel echt geweldig toen ik SWTOR voor 't eerst speelde, nostalgisch gevoel als dat ik bij WoW voor 't eerst had.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:51 schreef Dionysiou het volgende:
Dit is mijn eerste MMO. Ben level 11 en volg quests alleen snap geen bal van Crew Skills en Advanced Class enz.
Heb nog helemaal geen mogelijkheid gehad om die te krijgen! Tevens zit ik in een wereld waar ik niet eens weet waar ik nieuwe abilities kan krijgen en trainen
Ik ben echt noob
Ik niet, maar de party wel natuurlijk. Al was een betere healer vast goed geweest. Het lag iig niet aan mijn tanken.quote:
Je leert vanzelfquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:51 schreef Dionysiou het volgende:
Dit is mijn eerste MMO. Ben level 11 en volg quests alleen snap geen bal van Crew Skills en Advanced Class enz.
Heb nog helemaal geen mogelijkheid gehad om die te krijgen! Tevens zit ik in een wereld waar ik niet eens weet waar ik nieuwe abilities kan krijgen en trainen
Ik ben echt noob
Ik heb het in dit topic nergens over dat SWTOR kut is. Heb het alleen over dat de vergelijking van WoW Vanilla tot SWTOR niet opgaat. En in het begin van de pagina gewoon een discussie met DrParanoid over aankomende MMO's met verwachtingen qua aantal subs.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:43 schreef STING het volgende:
Nogmaals, zet de MMO discussie elders voort en hou het ontopic.
Vind je SW: TOR kut, prima, verkondig het eenmaal en move on. Verpest het niet voor de andere mensen die het spel wel leuk vinden.
Laatste waarschuwing.
You made your point. Algemene discussie over MMO's in een ander topic. Klaar.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:02 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik heb het in dit topic nergens over dat SWTOR kut is. Heb het alleen over dat de vergelijking van WoW Vanilla tot SWTOR niet opgaat. En in het begin van de pagina gewoon een discussie met DrParanoid over aankomende MMO's met verwachtingen qua aantal subs.
Is daar een topic voor of moet die nog aangemaakt worden? Vind het zelf wel interessant. /offtopicquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:03 schreef STING het volgende:
[..]
You made your point. Algemene discussie over MMO's in een ander topic. Klaar.
Ik had al wat gemaakt. Groot succesquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Is daar een topic voor of moet die nog aangemaakt worden? Vind het zelf wel interessant. /offtopic
Denk het nog niet, zullen binnenkort wel komen. Maar dat mag hier dan niet besproken wordenquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:38 schreef d1ce het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zijn er al private servers?
Er zijn gewoon zoveel mogelijkheden.. bijna oneindig.. Vooral als beginnerquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:57 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je leert vanzelflees gewoon de digitale handleiding goed door
quote:Fellow PvPers, thank you for taking on the challenge of player vs player combat in The Old Republic!
In the first week after launch there were over a million Warzone matches played, with nearly half of all players participating in Warzones. Bad news for Republic players, though - the Empire currently leads overall, having won 53% of all Alderaan Civil War and Voidstar matches (across all servers). Huttball has been played the most, accounting for 39% of all matches – and yes, we’ll be adding a new same faction vs. same faction enabled Warzone in the future.
We are all really excited at the tremendous volume of participation we’ve seen in PvP thus far. Your interest and demand dictates what we’ll be delivering in the near future. I wanted to give you some insight into where we are with PvP development and where we are going.
First and foremost here is what we are addressing as a top priority:
Level 50 Bracket Warzones: Level 50 players will have a bracket of their own, playing in separate Warzone matches to lower level players. This is something we have wanted to do for some time and now that there is an increasing number of level 50 players we will be implementing the feature in January.
Open World PvP on Ilum: The planet of Ilum currently allows for open world PvP even on a PvE server, but the mechanics and incentives of the planet are not in as intended yet. We’re working on longer term goals for the planet and for other PvP areas, but expect to see some interim adjustments in January - such as more respawn points to focus conflicts, restricting Companion Characters from the area, and revisions to rewards. Ilum will also become a major source of Valor. Valor buffs will increase and decrease based on the objectives your faction owns. These buffs increase the amount of Valor you receive per player kill. However they do not give anything in and of themselves, so players will still need to defeat other players for significant Valor rewards. Additionally, daily and weekly missions will require player kills to complete. Player kills for quests and Valor credit will have diminishing returns per player killed. So, the more players that are fighting other players, the better it is for everyone.
Combat Gameplay: You’ll see several optimizations come online in January, and we are going to continue to tune this as time goes on.
We also have other exciting features coming in the near future including Ranked Warzone Matches, PvP Stat Tracking, Open World PvP Loot Drops, more Warzone medals for different objectives, Guard Optimizations and Target Optimizations.
Additionally we’re looking at ways to enable team vs. team, more level brackets and the ability to choose which Warzone you want to play in.
This is not a complete list of everything we’re working on that’s PvP related, but we have to keep some surprises for later! Thanks again for all your feedback and please keep it coming. We read as much as we can then cross reference with metrics to take action on features and tuning the game to ensure an enjoyable and competitive PvP community.
Gabe Amatangelo
Principal Lead PvP, Operations & Flashpoints Designer
Deze shit is goed ouwe!quote:
Ik heb ook veel meer plezier op m'n LS BH dan m'n DS Inq.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:03 schreef Morthill het volgende:
Eindelijk Sith Lordwat is het toch heerlijk om good guy te spelen
Tier IV Light Side.
Wat bij mij de grootste FPS boost gaf op mijn W7 64ultimate tijdens PvP was de compatibiliteit te veranderen naar WXP (SP3).quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:56 schreef Verbodsbord het volgende:
Pvp is voor mij echt niet te spelen, puur lage framerate. De game zelf loopt redelijk, maar ook niet spectaculair. Een game als WoW kon ik op bijna alles ultra spelen, en dat werkte prima, zelfs in battlegrounds met 30 man bij elkaar.
Erg jammer dat het grafisch zo zwaar is zonder dat het er super goed uitziet
Jullie vragen er ook gewoon om. En trouwens ik boos?quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:18 schreef Salamando het volgende:
Elke keer als ik een post van Rivalo lees:
[ afbeelding ]
quote:I've currently logged over 150 hours played time on my primary (and only!) character. I'm just a few short levels away from the level cap, and I figure I'll probably hit it this week. With all of that in mind, I'd say I'm ready to finally give Star Wars: The Old Republic a review.
…But that's coming this Friday (I need time to write the thing as well as put together a spiffy video review, and I want to try to hit the level cap before I give it a score). Now, I've been maintaining this review in progress for about three weeks, so if you're a regular reader you might have a sense of what I think of The Old Republic. If you're not, I'll give you the skinny. Think of this as Review-Lite.
The Old Republic is really solid. While there may be nothing truly new or innovative in the combat department, combat is still interesting thanks to the class skills and the way two separate Advanced Class branches use those skills.
The new and innovative stuff has all been saved for the beginnings and ends (and frequently a little of the middle) of almost every quest in SWTOR. BioWare said they were going to deliver a compelling single-player-style storyline in an MMO, and that's exactly what they've done. Every choice I make leaves me wondering what would have happened if I had chosen one of the other two options. Sometimes my decisions come back to haunt me quite far down the line, reflecting a very clever and complex story system that leaves a lot of incentive to play new characters.
Quest objectives aren't the most exciting and don't really steer away from kill and fetch quests, but the dialogue and options that bookend each quest make them quite enjoyable. Plus, many of the quests are designed like mini-dungeons, which give you a sense of progress while you're pushing towards the end by making you face mini boss-encounters at the end of a linear series of rooms.
The crafting system is highly enjoyable and virtually grind-free. The chance that you'll get some sort of bonus each time you send a companion off, or learn a new recipe each time you reverse-engineer an item makes crafting – often repetitive in other games – feel like some sort of awesome loot slot-machine. Having the companions do the work for you means most of the crafting happens in the background. You don't have to stand there for five minutes creating cheap gear, you can go kill monsters while your companion does that!
Companions as combat pets are also pretty impressive. While they'll occasionally get in the way and do more harm than good, the AI seems to be stronger than any other pet AI I've seen to date, and the opportunity to learn more about each companion through the affection system is a bonus.
Player versus Player Warzones provide an outlet for more competitive players. The particular highlight here is Huttball, which introduces a new PvP ruleset and puts a heavy emphasis on teamwork, positioning and clever use of crowd control to take advantage of myriad environmental hazards. It doesn't put a huge amount of focus on raw combat though. For that, the capture-point map Alderaan Civil War is your best bet. I felt that Alderaan's simplicity was its biggest downside, however.
If you'd rather work with other players than against them, Flashpoints – scripted and structured instances complete with bosses and loot – are what you're looking for. The first Flashpoint for both Republic and Empire factions are really impressive, and while later ones don't cause the same impact they still provide a solid dungeon-crawling experience.
Despite all the things TOR does right, bugs hamper much of the game after about level 20. Many are silly graphical errors, but some are more egregious. I've suffered a whole bunch, including being stuck in place indefinitely (even after using the unstuck command), becoming unable to use the user-interface at all, and instantly dying for no reason when entering a new area.
If you're new to MMOs you may be more forgiving of some of the aged mechanics that The Old Republic uses, but you may also be slowed by the lack of structured tutorial. If you're an MMO veteran, the class-based story thread and forking options at every turn may still be enough to keep you enticed. Regardless of experience, however, The Old Republic has enough content to engage you for at least a couple months. The rate at which BioWare pumps more content out will determine how much longer – patches and bug fixes have been relatively slow to launch, but maybe now that it's not Christmas/New Year's things will speed up.
Whether or not it can take World of Warcraft's crown, we'll have to wait and see. Either way, it's a really good game. Check back Friday for the full review and score.
Als je nou gewoon de volwassen weg kiest en die uitdagingen negeertquote:Op donderdag 5 januari 2012 03:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jullie vragen er ook gewoon om. En trouwens ik boos?
Je kunt klagen over IGN wat je wilt, maar wel gewoon 150 uur spelen voor de review. Door mijn vakantie ga ik dat niet halen ben ik bang (wil deze maand nog de review afleveren). Wil 100 uur hebben op de review en zit nu op zo'n 60.quote:Op donderdag 5 januari 2012 06:37 schreef Ceased2Be het volgende:
IGN is bijna klaar met hun review na 150 uur spelen, mooi overzichtje van de plussen en minnen.
[..]
quote:Op donderdag 5 januari 2012 03:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jullie vragen er ook gewoon om. En trouwens ik boos?
wtf ze zouden jou moeten ophangen daar bij crimson orderquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:03 schreef Morthill het volgende:
Eindelijk Sith Lordwat is het toch heerlijk om good guy te spelen
Tier IV Light Side.
Ik zit gewoon op de forums te lezen. Ik kan niet posten, aangezien ik op werk niet kan inloggen ivm security check.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:52 schreef Cara het volgende:
ik neem aan dat het klopt dat alles plat ligt en ik niet op de forums kan posten?
Even tinfoil hat op. Zou het zo maar kunnen dat ze zonder wat te zeggen de maintenance gesplitst hebben en nu gewoon de rest doen? Vond het al zo kort gisteren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:52 schreef RickoKun het volgende:
Hij zou gewoon pvp perm enabled moeten zijn, ook voor de sith wtf morthill echt kom dan jong baklap
-edit-
Ja cara alles ligt plat
Nee, ze gaan vandaag een nood-patch doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:57 schreef Cara het volgende:
[..]
Even tinfoil hat op. Zou het zo maar kunnen dat ze zonder wat te zeggen de maintenance gesplitst hebben en nu gewoon de rest doen? Vond het al zo kort gisteren.
quote:Earlier today, we deployed patch 1.0.2. You can read the full list of updates that the patch brought here.
We are working on getting a patch deployed to address the issues that some players are still experiencing after 1.0.2 including:
•Fixing an issue that causes in-game chat channels to stop functioning for some players.
•Preventing social emotes (like /getdown) from interfering with combat.
We’re currently testing this patch, and we hope to have it deploy sometime in the early hours of the morning tomorrow (CST), but if we experience any issues with this patch, we may hold off its deployment until tomorrow night.
There will be notifications that the servers will be going down before the patch is put in place, so please keep an eye out for these.
In addition, earlier today we deployed a patch (1.0.2a) that resolved a client crash upon character selection that some users were experiencing. The full patch note reads:
•Fixed an issue that could cause players to crash to desktop after selecting a character.
Thank you for your patience, and we apologize for any inconvenience.
lolquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:52 schreef RickoKun het volgende:
Hij zou gewoon pvp perm enabled moeten zijn, ook voor de sith wtf morthill echt kom dan jong baklap
Er is vanmorgen wat gepatched, ja.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:00 schreef Ceased2Be het volgende:
Die noodpatch was vanochtend toch al? tenminste ik heb een paar Mb download gehad vanochtend om 06:00
Maar er komt nog wat aan.quote:In addition, earlier today we deployed a patch (1.0.2a) that resolved a client crash upon character selection that some users were experiencing. The full patch note reads:
quote:•Fixing an issue that causes in-game chat channels to stop functioning for some players.
•Preventing social emotes (like /getdown) from interfering with combat.
We’re currently testing this patch, and we hope to have it deploy sometime in the early hours of the morning tomorrow (CST), but if we experience any issues with this patch, we may hold off its deployment until tomorrow night.
Mijn BH is compleet neutraal xD wat gek genoeg best nog makkelijk te doen is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:40 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer plezier op m'n LS BH dan m'n DS Inq.
Met een BH is dat idd goed te doen met de keuzes die je krijgt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mijn BH is compleet neutraal xD wat gek genoeg best nog makkelijk te doen is.
(ik deed het niet expres zeg maar)
Even hierop terugkomen. Ik zit wel op de forums, maar er wordt niks nieuws gepost, dus ik denk dat er voor mij wat fout gaat en dat ik eigenlijk niet op het forum zou mogen zijn :Squote:Op donderdag 5 januari 2012 10:56 schreef pjats het volgende:
[..]
Ik zit gewoon op de forums te lezen. Ik kan niet posten, aangezien ik op werk niet kan inloggen ivm security check.
Wat er meestal gebeurt, is dat de forums ook helemaal offline gaan. Dan krijg je een berichtje dat ze bezig zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:26 schreef Satex het volgende:
Als er een patch is en de servers gaan offline zetten ze de post functie uit op het forum. Waarschijnlijk om de spam van "I can't login wtf?" tegen te gaan.
Wat ik wel raar vind is dat ze totaal geen ETA geven hoe lang dit gaat duren, echt zeer slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |