Overmoed zit in de regio, doe ook maar een search op Baghdad Bob op Youtubequote:Op woensdag 4 januari 2012 17:25 schreef SemperSenseo het volgende:
I don't get it. Waar haalt Iran die onzin vandaan om zo zelfverzekerd te dreigen naar een Nimitz-class vliegdekschip, tezamen met diens carrier group (bestaande uit destroyers, kruisers en duikboten)? Gewoon belachelijk. Of weten de Iranezen soms meer dan wij?

Wat zeker is, is dat Iran veel heeft geleerd van de invasies van Irak en Afghanistan en veel hebben gedaan om hun zwakke plekken te versterken. Ik denk dat Iran veel sterker is dan 5,10 jaar geleden maar tegen de Amerikaanse technologie kunnen ze nooit op. Maar toch kunnen ze een heleboel problemen veroorzaken in de regio en de wereld.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:25 schreef SemperSenseo het volgende:
I don't get it. Waar haalt Iran die onzin vandaan om zo zelfverzekerd te dreigen naar een Nimitz-class vliegdekschip, tezamen met diens carrier group (bestaande uit destroyers, kruisers en duikboten)? Gewoon belachelijk. Of weten de Iranezen soms meer dan wij?

Onzin, de marine heeft al een studie gedaan naar die nieuwe supersonische raketten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:18 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dingen (evolved sea sparrow missiles) + Phalanx op de US carriers kunnen die raketten stoppen. Speciaal ontworpen tegen super-sonische raketten.
En de Destroyers/frigates hebben ook dit soort systems, samen vormen ze een defense system genaamd AEGIS.

Op een A-symmetrische oorlog zijn ze inderdaad heel goed voorbereid . Alleen ziet het er niet zo uit dat zo'n oorlog eraan zit te komen. Bombs awayquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:28 schreef Fn34 het volgende:
[..]
Wat zeker is, is dat Iran veel heeft geleerd van de invasies van Irak en Afghanistan en veel hebben gedaan om hun zwakke plekken te versterken. Ik denk dat Iran veel sterker is dan 5,10 jaar geleden maar tegen de Amerikaanse technologie kunnen ze nooit op. Maar toch kunnen ze een heleboel problemen veroorzaken in de regio en de wereld.

Wat is je punt nou? Ik heb het toch niet over alleen de Goalkeeper of Phalanx?quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, de marine heeft al een studie gedaan naar die nieuwe supersonische raketten.
Zie bv blz. 12 van dit blad.

Technologie an sich wint nog steeds geen oorlogen. Dat beeld is ten onrechte ontstaan tijdens de eerste oorlog in Irak, maar is al lang en breed achterhaald.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:28 schreef Fn34 het volgende:
[..]
Wat zeker is, is dat Iran veel heeft geleerd van de invasies van Irak en Afghanistan en veel hebben gedaan om hun zwakke plekken te versterken. Ik denk dat Iran veel sterker is dan 5,10 jaar geleden maar tegen de Amerikaanse technologie kunnen ze nooit op. Maar toch kunnen ze een heleboel problemen veroorzaken in de regio en de wereld.

Raketsystemen zijn niet geschikt als CRAM.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat is je punt nou? Ik heb het toch niet over alleen de Goalkeeper of Phalanx?
RIM-161 SM3
Evolved Sea sparrow
Goalkeeper/Phalanx.

quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Raketsystemen zijn niet geschikt als CRAM.
 . Misschien moet je eens goed lezen wat RIM-161 en Evolved Sea Sparrow inhouden.
. Misschien moet je eens goed lezen wat RIM-161 en Evolved Sea Sparrow inhouden.

dat dus.. heb geen idee hoe reeel het is dat ze een vliegdek schip neer kunnen halen met z`n raket ? zou 1 inslag voldoende zijn? en wat is de kans dat deze snelle raket op tijd onderschept wordt?quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
die stop je op exact dezelfde manier als elke andere raket ... door erop te schieten
de hoge snelheid betekend alleen dat je minder tijd hebt om te reageren
 spannende tijden ben benieuwd
  spannende tijden ben benieuwd   

Ik ben propellorartillerist en heb wel een beetje ervaring met de verschillende systemen. Ook de Britten dachten eea wel af te vangen met alleen raketsystemen, dat mislukte ook jammerlijk.quote:

WoW speler die een propellorartillerist dingen wil lerenquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]. Misschien moet je eens goed lezen wat RIM-161 en Evolved Sea Sparrow inhouden.

Want mensen die niet in het leger zitten kunnen geen verstand van technologie hebben.Oke. We zien wel in de toekomst of ze werken of niet he. De succesvolle anti-ballistic en anti-ship cruise missile tests beschouw ik dan maar als fake.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:44 schreef Santello het volgende:
[..]
WoW speler die een propellorartillerist dingen wil leren

My bad, ik ben afgelopen nacht tot 5/6 uur opgeweest dus ik heb nog niet helemaal door wat morgen, gisteren en vandaag isquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:18 schreef Fn34 het volgende:
^^ TEHRAN, Jan. 4 (MNA) – IRGC Brigadier General Masoud Jazayeri warned on Wednesday that if the U.S. aircraft carrier

quote:Iran prepares bill to bar foreign warships from Persian Gulf
Iran's parliament said Wednesday it was preparing a bill that would prohibit all foreign warships from entering the Persian Gulf unless they received permission from the Iranian navy.
The bill, disclosed by the the semiofficial Fars News Agency, surfaced a day after Iran’s armed forces commander warned a U.S. nuclear-powered aircraft carrier not to return to the gulf, remarks that rattled commodities markets and helped drive up oil prices.
http://www.washingtonpost(...)?wprss=rss_war-zones

CRAM?quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Raketsystemen zijn niet geschikt als CRAM.

luchtafweer?quote:

sp3c en achja zitten beiden in het leger das algemeen bekendquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:56 schreef YazooW het volgende:
Al die militaire technische kennis in dit topic
Spelen jullie veel Modern Warfare of werken jullie bij defensie ofzo?

thnx dacht al zoiets maar kon het niet plaatsen en wilde de precieze betekenis wetenquote:Op woensdag 4 januari 2012 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Counter rocket artillery and mortar.

Maar zeg eens, hoe verklaar je de succesvolle tests tegen mach 4.0 targets dan van de evolved Sea sparrow en succesvolle tests van de rim-161 anti-ballistic missile, als het toch niet werkt?quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Counter rocket artillery and mortar.

begint er steeds meer op te lijken dat het niet te vermijden is...quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:52 schreef YazooW het volgende:
Zou toch wel een behoorlijke stap richting oorlog zijn mocht dat wetsvoorstel erdoor komen...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |