Je kunt er ook gewoon Debian o.i.d. opzetten.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:23 schreef b4kl4p het volgende:
Ga hem zeker ook bestellen. Altijd leuk een beetje geklooi, ik las alleen dat de programmeertaal python gaat zijn. Wel een beetje hoog aan de level me dunkt.
Dit ding is goedkoper dan een arduinoquote:Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef beerten het volgende:
TS: Arduino?
Simpel programmeerbordje waar je ook bijvoorbeeld via midi he eigen instrument mee kan bouwen.
Leuk, zal ik onthouden. Alleen kan dit ook niet gewoon met de Raspberry?quote:Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef beerten het volgende:
TS: Arduino?
Simpel programmeerbordje waar je ook bijvoorbeeld via midi he eigen instrument mee kan bouwen.
Er worden nu de eerste 10 geveild op Ebay voor bedragen van boven de 1000 euro.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:29 schreef Ouqz het volgende:
Zijn ze al aan het uitrollen dan? Laatste keer dat ik keek waren ze nog voor een beta testgroep.
op ebay/DX enzo zijn ze wel goedkoper te vinden. Het voordeel van een Arduino is dat er gigantisch veel libraries, codevoorbeelden en tutorials enzo voor te vinden zijn. Verzin een stukje hardware en er zijn wel youtube-filmpjes van hoe je het aansluit. Technisch gezien kun je waarschijnlijk het meeste ook wel doen met alleen een com-poort en een berg electronica-onderdeeltjes, maar dan sta je er wel helemaal alleen voor. Plus als je dan wat opblaast is waarschijnlijk gelijk je computer turf, terwijl je een arduino voor 5 dollar van een nieuwe chip voorziet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:08 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Leuk, zal ik onthouden. Alleen kan dit ook niet gewoon met de Raspberry?
Zal straks nog even zoeken naar wat informatie over het maken van dingen.
Edit: Wel leuke website gevonden: http://www.brontronics.nl/nl/
Kost ie rond de 25 euro. Kun je ook breadboards, kabels, LCD's en schakelaars kopen. Geen flauw alleen hoe je met zoiets moet beginnen. En of dat zelfde niet gewoon met de Raspberry kan. Die toch veel meer veelzijdig is en ook meer kracht heeft. En ook nog eens goedkoper.
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:28 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon Debian o.i.d. opzetten.
Ik ga er morgen eens naar kijken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
op ebay/DX enzo zijn ze wel goedkoper te vinden. Het voordeel van een Arduino is dat er gigantisch veel libraries, codevoorbeelden en tutorials enzo voor te vinden zijn. Verzin een stukje hardware en er zijn wel youtube-filmpjes van hoe je het aansluit. Technisch gezien kun je waarschijnlijk het meeste ook wel doen met alleen een com-poort en een berg electronica-onderdeeltjes, maar dan sta je er wel helemaal alleen voor. Plus als je dan wat opblaast is waarschijnlijk gelijk je computer turf, terwijl je een arduino voor 5 dollar van een nieuwe chip voorziet.
Volgens mij zijn ze erg aan het discussieren op het forum om dit zo educatief mogelijk te maken. Er zijn ook al ideeën voor veel meer talen. Ook basic etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.
Kids die willen programmeren moet je daar ook helemaal niet mee vermoeien. Eerst enthousiast maken, dan gaan ze zich later vanzelf wel steeds dieper in de materie verdiepen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.
Leuk!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ohja niet te vergeten: De mijne ligt op het postkantoor en kan ik morgen ophalen
Wel handig om te weten wat een cpu nou eenmaal met je rommel doet als je het erin gooit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:41 schreef Catch22- het volgende:
lekker boeiend zeg, registers en stacks
Maar om nou een kind zo'n stuk hardware en een boek "C voor dummies" te geven is nou niet echt handig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:46 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wel handig om te weten wat een cpu nou eenmaal met je rommel doet als je het erin gooit.
quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kids die willen programmeren moet je daar ook helemaal niet mee vermoeien. Eerst enthousiast maken, dan gaan ze zich later vanzelf wel steeds dieper in de materie verdiepen.
Je moet ergens beginnen dat welquote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:48 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maar om nou een kind zo'n stuk hardware en een boek "C voor dummies" te geven is nou niet echt handig.
Is wel een stuk duurder.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Leuk om te hobbyen maar niet echt bijzonder. Mijn smartphone draait ook Quake 3 maar dan wel gewoon 60fps met video output en bluetooth muis/toetsenbord
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1quote:
Kijk dat bedoel ik. Maar of het makkelijker is om te programmeren op je telefoon betwijfel ik een beetje. Maar goed we zullen het zien, je zou zo'n RasPi altijd in een kastje kunnen bouwen bijvoorbeeld als een mediaplayer. Bouw er ook meteen een infrarood sensor in en je kunt een afstandsbediening gebruiken. Iets wat met een android telefoon niet gaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1
Buiten het testen hiervan zie ik niet echt nut ervan tenzij je een goedkope typemachine kan maken voor het bedrijfsleven en/of ontwikkelingslanden
-edit-
Ik zie nu dat het apparaat blijkbaar 1080P draait. Ben benieuwd tot welke bitrate het lekker loopt. Kan een goedkope mediaspeler worden
Meer mogelijkheden met een smartphone? Probeer daar maar eens een webserver van te bouwen. Of Debian op te installeren. Wat er "beter" aan is vraag ik me sowieso af, dik kans dat de processor enzo gewoon het zelfde is?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1
Buiten het testen hiervan zie ik niet echt nut ervan tenzij je een goedkope typemachine kan maken voor het bedrijfsleven en/of ontwikkelingslanden
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Meer mogelijkheden met een smartphone? Probeer daar maar eens een webserver van te bouwen. Of Debian op te installeren. Wat er "beter" aan is vraag ik me sowieso af, dik kans dat de processor enzo gewoon het zelfde is?
Dingetjes als bluetooth, toetsenbord enz. scharrel je met gemak voor 10 euro bij elkaar. Heb je voor 45 euro een apparaat wat precies het zelfde kan als jouw smartphone van 450 of meer euro. Behalve dan het touchscreen, maar die heb je echt niet nodig in een NAS of mediaplayer of bewakingscamera-controller of noem maar op. En de basisschool in Kenia niet te vergeten.
N900 is wat dat betreft een beetje een uitzondering ja, maar nog steeds dik 400 euro. En een gigabit netwerkverbinding kun je wel schudden, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het valt gewoon onder smartphone. Dat de N900 meer kan dan andere telefoons is omdat de N900 ism Maemo gewoon echt vrij is itt Android en iOS
Toch lijkt het me makkelijker om op een RasPi een server te hebben dan op een smartphone.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het valt gewoon onder smartphone. Dat de N900 meer kan dan andere telefoons is omdat de N900 ism Maemo gewoon echt vrij is itt Android en iOS
Een gigabit ga je dan ook never nooit gebruiken. Die snelheid is te hoog om te processen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
N900 is wat dat betreft een beetje een uitzondering ja, maar nog steeds dik 400 euro. En een gigabit netwerkverbinding kun je wel schudden, om maar wat te noemen.
Ik ga binnenkort voor de Nokia Lumia en ik ga denk ik m'n N900 als server inzettenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Toch lijkt het me makkelijker om op een RasPi een server te hebben dan op een smartphone.
Een smartphone wil je bij je houden en vreet meer stroom.
Je zou zo'n RasPi gewoon aan de muur in de meterkast kunnen monteren als een simpele thuisserver.
Neuh, maar HD-films streamen over een Wifi-G verbindinkje gaat je ook niet lukken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een gigabit ga je dan ook never nooit gebruiken. Die snelheid is te hoog om te processen.
Er zit alles op wat je er zelf op installeert. Als jij gewoon X.org en bijv. Gnome installeert, heb je een prima GUI.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
USB to ethernet en je hebt internet via een kabel naar de N900
Maar dit zijn kleinigheidjes. Leuk zo'n apparaat maar zonder IR of andere fatsoenlijke communicatiemethode blijft het hopeloos. Er lijkt geen GUI op te zitten en om nou te gaan tikken om een filmpje te starten...nee
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:02 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af of er touch-screen modules zijn met hdmi van verschillende maten. Weet iemand daar een website voor?
Op DX kun je van die replacement touchscreens van Apple producten kopen. Geen flauw idee of je zoiets kunt aansluiten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/
Eerste hit op google
Ik zie er maar 1... ik bedoel echt van die losse modules zonder plastic er omheen waar je nog alles mee kan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/
Eerste hit op google
Die bestaan ook ja, heb 2 jaar terug naar die dingen lopen zoeken maar nooit wat mee gedaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie er maar 1... ik bedoel echt van die losse modules zonder plastic er omheen waar je nog alles mee kan.
Lijkt me minder praktisch, die zijn niet simpelweg met HDMI/composite en USB aan te sturen.quote:
zal maar weinig 1080p content draaien gok ik: weinig geheugen en 'slechts' 700mhz geklockte CPU..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
-edit-
Ik zie nu dat het apparaat blijkbaar 1080P draait. Ben benieuwd tot welke bitrate het lekker loopt. Kan een goedkope mediaspeler worden
Mja leuk maar zonder info over de video zelf kunnen we er niet veel meequote:
Eigen beveiligingscamera met internetconnectie maken!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Ook wel handig voor een printserver of Webcam server
Het kan met een Thinclient, moet het hier ook wel mee kunnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:24 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Eigen beveiligingscamera met internetconnectie maken!
De eerste proto's zijn te koop voor prijzen rond de 1000 dollar.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:19 schreef DutchErrorist het volgende:
Leuk ding, maar niet te koop aldus hun webshop.
Nee, Chrome OS is sowieso niet los te verkrijgen. Chromium OS zou denk ik wel kunnen als je een ARM build weet te vinden/maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:25 schreef Haifisch het volgende:
Als je films op een externe HDD hebt. zou je dit toch ideaal kunnen gebruiken om het aan te sluiten op een TV?
Tevens, zou ik er Chrome vanilla op kunnen zetten?
Watvoor touchscreen? Gewoon USB? Zou haast out of the box moeten werken lijkt me...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:34 schreef Hyman het volgende:
Istie al te koop?
Ik heb nog wel een touchscreen, maar zouden die drivers makkelijk te compilen zij. Oid?
lolwhutquote:Op woensdag 4 januari 2012 01:12 schreef Haifisch het volgende:
Je koopt er 5
Laat 4 computers een berekening maken. Je laat ze vergelijken. Als 1 van de 4 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. De berekening zal dan opnieuw worden gemaakt door de andere 3. Als 1 van de 3 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. Dan laat je de 2 opnieuw berekenen. Als ze dan verschillen in antwoorden, schakel je de 5e computer met een ander OS in.
Space Shuttle ideequote:
Moet je er wel zelf een spanningsregelaar tussen zetten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:14 schreef Mender het volgende:
Echt mooi apparaatje!
Je kan hem zelfs op batterijen laten draaien. Oneindig veel mogelijkheden!
Leuker:quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:12 schreef Haifisch het volgende:
Je koopt er 5
Laat 4 computers een berekening maken. Je laat ze vergelijken. Als 1 van de 4 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. De berekening zal dan opnieuw worden gemaakt door de andere 3. Als 1 van de 3 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. Dan laat je de 2 opnieuw berekenen. Als ze dan verschillen in antwoorden, schakel je de 5e computer met een ander OS in.
Alleen balen dat ie geen windows draaitquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Leuker:
[ afbeelding ]
Maar ontopic: Leuk thin client/office systeempje voor weinig geld. Ubuntu, Open Office, verbinding naar je netwerk en go.
Alsof dat uitmaakt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:47 schreef Hyman het volgende:
[..]
Alleen balen dat ie geen windows draait
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Windows heeft een thin client niet nodig.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:47 schreef Hyman het volgende:
Alleen balen dat ie geen windows draait
Ik zou dan gewoon het gateway-adres van het bedrijfsnetwerk configureren, kijken hoelang het duurt voordat er iemand bij je aan het bureau staatquote:
Goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:58 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon het gateway-adres van het bedrijfsnetwerk configureren, kijken hoelang het duurt voordat er iemand bij je aan het bureau staat
Alleen balen dat dit een ARMv6 is en Ubuntu alleen ARMv7+ releases heeftquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Leuker:
[ afbeelding ]
Maar ontopic: Leuk thin client/office systeempje voor weinig geld. Ubuntu, Open Office, verbinding naar je netwerk en go.
Je hebt gelijk:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:10 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Alleen balen dat dit een ARMv6 is en Ubuntu alleen ARMv7+ releases heeft
quote:Debian, Fedora and ArchLinux will be supported from the start. We hope to see support from other distros later. We will be selling SD cards with the distros preloaded. (Sept 4 2011 – originally, this FAQ suggested that Ubuntu would be supported. Because of issues with newer releases of Ubuntu and the ARM processor we are using, Ubuntu can’t commit to support Raspberry Pi at the moment.)
Maar waarom zou je er in godsnaam Ubuntu op willen zetten als je er Arch op kan zetten met een lichte windowmanager en niet zo'n gedrocht van Unity of Gnome3?quote:
was ook maar voorbeeldje. Ander idee wellicht: usb gps en er een goedkope tom tom van maken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:54 schreef DutchErrorist het volgende:
Maar waarom zou je er in godsnaam Ubuntu op willen zetten als je er Arch op kan zetten met een lichte windowmanager en niet zo'n gedrocht van Unity of Gnome3?
Dat is wel erg veel werk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
was ook maar voorbeeldje. Ander idee wellicht: usb gps en er een goedkope tom tom van maken?
En niet te vergeten Maemo is end of lifequote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En niet goedkoop want je moet ook nog een scherm, liefst ook een battery pack. En fatsoenlijke open source turn by turn navigatie kan je ook wel vergetenquote:
Jouw stripje gaat toch over windows virussen of niet dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Windows heeft een thin client niet nodig.
Sorry je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wel om een virussen aquarium te maken
Ik heb er totaal geen verstand van, maar lees wel eens wat over hackintosh. En dat is op een pc, misschien kan het dan ook hierop.quote:
Wat ik ervan begrijp is dat dit ding een ARMv6 architectuur heeft, oftewel hetzelfde als de iPhone 3G(S). En aangezien iOS een afgeslankte versie van OS X is zou ik zeggen dat het technisch mogelijk is om een gekraakte versie hierop te draaien.quote:
Dan wordt het helemaal interessant.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef TimCook het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrijp is dat dit ding een ARMv6 architectuur heeft, oftewel hetzelfde als de iPhone 3G(S). En aangezien iOS een afgeslankte versie van OS X is zou ik zeggen dat het technisch mogelijk is om een gekraakte versie hierop te draaien.
Ik snap ook niet waarom men hier gelijk huilie huilie over moet doen, maar goed.
Dit ding zou je in principe zelfs als 25 dollar kostende Apple TV kunnen gebruiken, en dan kan je ook nog 1080p afspelen.quote:
Zit er ook wifi op?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:52 schreef TimCook het volgende:
[..]
Dit ding zou je in principe zelfs als 25 dollar kostende Apple TV kunnen gebruiken, en dan kan je ook nog 1080p afspelen.
Er zit USB op.quote:
Dat kan ook met een AppleTV icm XBMC. Voor 100 euro, en krijg je er ook nog een totaal minimalistische en ietswat onpraktische afstandsbediening bij!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:39 schreef rumiii het volgende:
Je zou hiervan dus een mediaspeler voor op de tv van moeten kunnen maken, heel simpel?
Geen idee of xmbc ook voor arm processors is gemaaktquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:39 schreef rumiii het volgende:
Je zou hiervan dus een mediaspeler voor op de tv van moeten kunnen maken, heel simpel?
Ja die afstandsbediening is gemaakt om kwijt te rakenquote:Op zondag 8 januari 2012 10:22 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat kan ook met een AppleTV icm XBMC. Voor 100 euro, en krijg je er ook nog een totaal minimalistische en ietswat onpraktische afstandsbediening bij!
http://www.cnx-software.c(...)mbc-on-raspberry-pi/quote:Op zondag 8 januari 2012 15:29 schreef Hyman het volgende:
[..]
Geen idee of xmbc ook voor arm processors is gemaakt
Ik vind het wel bijzonder dat er al zoveel van ditsoort dingen ondernomen worden terwijl er pas 10 van die dingen gemaakt zijn... Dat belooft wat voor als hij straks echt op de markt is.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef Ra-z het volgende:
[..]
http://www.cnx-software.c(...)mbc-on-raspberry-pi/
Haal voor 5 euro een nieuwe uit china?quote:Op zondag 8 januari 2012 15:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja die afstandsbediening is gemaakt om kwijt te rakenNa drie maanden elke dag zoeken waar dit ding nu weer was (bank, onder de bank, in het kussen, andere onmogelijke plekken) is hij nu toch echt kwijt. Nu moet ik met de remote op mn iphone of ipad sturen, wat enorm onhandig is.
Daar is het nog die "usb stick" links bovenin, voor de rest alleen maar verbonden met hubsquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:16 schreef tuut-chips het volgende:
[ afbeelding ]
Wow, dat ding is wel echt bizar klein!
En de productie is gestart! http://tweakers.net/nieuw(...)-pi-is-begonnen.html
Is dat nu niet meer dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:26 schreef Hyman het volgende:
[..]
Daar is het nog die "usb stick" links bovenin, voor de rest alleen maar verbonden met hubs
Als je op jouw link klikt zie je dat het een rechthoekig printplaatje is geworden.quote:
we zien welquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Iedereen verwacht hier volgens mij dat ze er eentje kunnen kopen. Ik denk dat het veel te snel gaat hoor. Ook al zijn er meerdere leveringen..
Ze hebben ernaar gestreefd om de printplaat credit-card formaat te maken, en dat is ze geloof ik gelukt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:30 schreef Hyman het volgende:
[..]
Als je op jouw link klikt zie je dat het een rechthoekig printplaatje is geworden.
ik verwacht dat als het echt goed loopt ze echt wel blijven produceren..quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Iedereen verwacht hier volgens mij dat ze er eentje kunnen kopen. Ik denk dat het veel te snel gaat hoor. Ook al zijn er meerdere leveringen..
Ja want op=op. Nee natuurlijk niet, zolang er vraag is gaat de productie wel door,.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Als het de prestaties waar maakt, dan zou dit idd zomaar eens de best verkopende "computer" van 2012 kunnen worden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:03 schreef b4kl4p het volgende:
Ja want op=op. Nee natuurlijk niet, zolang er vraag is gaat de productie wel door,.
Er is ook een app voor XBMC hèh, ik zit er aan te denken om een ipod touch te kopen voor de functionaliteit van die appquote:Op zondag 8 januari 2012 15:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja die afstandsbediening is gemaakt om kwijt te rakenNa drie maanden elke dag zoeken waar dit ding nu weer was (bank, onder de bank, in het kussen, andere onmogelijke plekken) is hij nu toch echt kwijt. Nu moet ik met de remote op mn iphone of ipad sturen, wat enorm onhandig is.
Dan is een IR afstandbediening van 6 euro toch een stuk goedkoper om kwijt te raken hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is ook een app voor XBMC hèh, ik zit er aan te denken om een ipod touch te kopen voor de functionaliteit van die app.
Ik zit er bovenop hoor, bedenk later wel waar ik hem voor ga gebruikenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Ze zijn toch aan het wachten totdat ze terug zijn?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Ze zijn volop aan het solderen ergens in Iran ofzo. De release wordt eigenlijk ieder moment verwacht, afhankelijk van of ze de printjes die klaar zijn direct gaan verkopen, of wachten tot de hele productieserie compleet is.
In eerste instantie wordt alleen model "B" gemaakt, de 35-dollar variant dus. Model "A" wordt later aan het assortiment toegevoegd en wordt waarschijnlijk (hopen ze) in de UK geproduceerd.
Jup.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:35 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ze zijn toch aan het wachten totdat ze terug zijn?
Check. 20 Februari moet de productie klaar zijn, en dan gaan ze als een malle op het vliegtuig naar de UK. Zodra ze daar zijn kunnen ze verkocht worden.quote:
Hij is nog niet te bestellen..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:16 schreef Rivalo het volgende:
Zo, morgen even eentje bestellen. Heb al leuke ideeën.
Denk dat ik een (tweede hands) casio keyboard uit elkaar ga slopen en er een Raspberry Pi in ga zetten. Portable synth voor een paar euro
quote:The Raspberry Pi Foundation will be making a big (and very positive) announcement that just might interest you at 0600h GMT on Wednesday 29 February 2012. Come to www.raspberrypi.org to find out whats going on.
Ik zei daarom ook morgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:20 schreef Berend. het volgende:
[..]
Hij is nog niet te bestellen..
[..]
owja, en dan ook nog 15 pond verzendkosten erbij.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Wat is raar vind is dat het een 22 pond computer hoort te zijn (35 dollar) maar Farnell verkoopt het voor 26,55 pond. Omgerekend is dat 40 dollar. Ik hoop dat het later nog in prijs zakt.
Mag ik beleefd wijzen op Raspberry Pi ?quote:
Ik neem aan dat dat inclusief BTW en verzendkosten is? Lijkt me legit dan.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:44 schreef Rivalo het volgende:
Je kunt hem nu kopen op farnell voor ¤40 euro
Afzetterij
Conversie van 35 Dollar naar 40 euro. Nee.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat inclusief BTW en verzendkosten is? Lijkt me legit dan.
Is inclusief verzendkosten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:51 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Conversie van 35 Dollar naar 40 euro. Nee.
Heb ook al een order nummer dan is hij ¤26 inc. BTW: 2081347
Heb even mailtje gestuurd naar hollandsales@farnell.com kon je hem geloof ik als particulier bestellen.
Met die ordernummer is het inderdaad 26 euro (ongeveer 35 dollar).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een spin van Fedoraquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:38 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
op welk besturingssysteem draait dit nou?
Dat was BSDquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:27 schreef darpios het volgende:
[..]
Debian draait op alles. Zelfs broodroosters en magnetrons.
Versie A gaan ze per nu in productie nemen, met 256MB RAM ipv 128. Wat er tot nu toe verkocht is is allemaal versie B.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:29 schreef mschol het volgende:
is nou alleen versie A beschikbaar of ook B?
Verschil met A en B is toch dat B een ethernetport heeft en 2 USB ipv 1?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Versie A gaan ze per nu in productie nemen, met 256MB RAM ipv 128. Wat er tot nu toe verkocht is is allemaal versie B.
Jup.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Verschil met A en B is toch dat B een ethernetport heeft en 2 USB ipv 1?
Kwestie van compilen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:14 schreef Rivalo het volgende:
Zitten vast redelijk veel mensen hier die verstand hebben van Linux.
Is het moeilijk om x86 software te porten naar ARM?
Hehe heb 'm vanmorgen ook bij Farnell besteldquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Haha ze zullen wel als een malle gaan produceren. Ik las een tweet dat er vanochtend 600 bestellingen per seconde binnen kwamen, bij farnell alleen al.
hadden ze op de B versie gewoon 512 of 384 moeten prikkenquote:Op woensdag 29 februari 2012 18:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jup.
Maar oorspronkelijk zou versie A ook maar 128MB ram hebben, dat hebben ze vandaag dus opgeschroefd naar 256MB. Dat verschil vervalt dus.
Ligt eraan of de libs die de applicatie gebruikt ook voor ARM zijn (of dat je die weer apart moet compilen).quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Niet moeilijk dus, mocht je de source code bezitten?
Snuggere Henkies, alsof ik dat zelf ook al niet wist. Maar omgerekend zou model B dus bijna $54,- kosten.quote:Onze prijzen zijn in Euro,s .
Product kost 33.02 plus de btw.
Als u wilt kan ik de order voor u annuleren.
Ja, ik denk alleen niet dat ze die nu nog even terug gaan sturen naar china om er toch een andere SOC op te laten solderenquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:27 schreef mschol het volgende:
[..]
hadden ze op de B versie gewoon 512 of 384 moeten prikken
bij een nieuwe batch danquote:Op donderdag 1 maart 2012 10:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja, ik denk alleen niet dat ze die nu nog even terug gaan sturen naar china om er toch een andere SOC op te laten solderen
Ik kreeg vanmorgen te horen dat mijn bestelling in week 17 geleverd zal worden. Nog 2 maanden wachten dus.. (Farnell)quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt alleen pre-orderen. Bij RS of bij Farnell. Niemand kan je vertellen welke van de twee het snelste zal kunnen leveren.
Nog even wachten dusquote:Oxford, UK, 29 February 2012 - Following today's announcement on the launch of Raspberry Pi, the revolutionary credit card sized computer created as an educational tool to re-ignite interest in building and customising computers, RS Components (RS), has experienced an unprecedented demand for the product on its website.
Chris Page, General Manager, Electronics at RS Components, said: "With tens of thousands of customers looking to order on the RS website since the launch of Raspberry Pi earlier today, this is the greatest level of demand RS has ever received for a product at one time. We clearly understand how excited customers are about this ground-breaking product and we are working closely with Raspberry Pi to satisfy this unprecedented demand."
Customers can continue to register their interest in Raspberry Pi on www.rswww.com and www.designspark.com. RS expects to receive the first batch of boards into warehouses late next week, with the shipping of products on a first come, first served basis in line with customer registrations. As deliveries of the Raspberry Pi boards arrive at RS, registered customers will be kept up-to-date with the progress on availability.
The Raspberry Pi Foundation is a charity established to promote the development of computer development skills in education across the globe. Further information on the Raspberry Pi Foundation can be found at www.raspberrypi.org.
Waarop ik heb geantwoordquote:Beste dhr --
Heb geen idée waar u de 35 dollar vandaan komt ?
De prijs is 33.02 plus 6.27 btw dat maakt 39.29 euro.
Met vriendelijke groeten --
quote:Die $35,- is de prijs die de fabrikant overal vermeld wanneer zij het over hun product, Raspberry Pi: model B hebben.
Op hun eigen site staat dit ook nog vermeld: http://raspberrypi.org/#modelb
Dit is de hele insteek van het product, om betaalbare ontwikkelboards te leveren voor studie en ontwikkeldoeleinden.
Voor alle duidelijkheid: Ik wil mijn order niet annuleren, ik wil graag weten waarom de prijs bij jullie zo hoog ligt.
Dat een site retesnel is zegt niets. De website van de RapsberryPi foundation draait geen webshop software en is ongetwijfeld niet berekend op honderdduizenden bezoekers van over de hele wereld die een bestelling willen plaatsen. Terwijl de sites van Farnell en RS enzo dat wel zijn. Als ze op de drukte geanticipeerd hadden, hadden die ongetwijfeld tijdelijk wat cloud-capaciteit bij kunnen schakelen om het op te vangen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:16 schreef Rivalo het volgende:
Nou eigenlijk zijn die van de Raspberry Foundation de knurften want die twee bedrijven, vooral Farnell met hun o zo snelle website, stonden hierom bekent.
Snap niet dat ze niet via hun eigen website verkochten. Raspberry's site was rete snel.
Ze hadden wel een webshop waar je stickers en dergelijken kon kopenquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat een site retesnel is zegt niets. De website van de RapsberryPi foundation draait geen webshop software en is ongetwijfeld niet berekend op honderdduizenden bezoekers van over de hele wereld die een bestelling willen plaatsen. Terwijl de sites van Farnell en RS enzo dat wel zijn. Als ze op de drukte geanticipeerd hadden, hadden die ongetwijfeld tijdelijk wat cloud-capaciteit bij kunnen schakelen om het op te vangen.
Sterker nog... ze hadden wat DB en webserver capaciteit kunnen opvangen met een stuk of 100 van die raspberry pisquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat een site retesnel is zegt niets. De website van de RapsberryPi foundation draait geen webshop software en is ongetwijfeld niet berekend op honderdduizenden bezoekers van over de hele wereld die een bestelling willen plaatsen. Terwijl de sites van Farnell en RS enzo dat wel zijn. Als ze op de drukte geanticipeerd hadden, hadden die ongetwijfeld tijdelijk wat cloud-capaciteit bij kunnen schakelen om het op te vangen.
Dat gaat je nergens lukken, op de website van Raspberry zelf staat dat ze in het begin ook maar 1 per persoon verkopen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik hoop dat er een beetje duidelijkheid komt over wie het snelst gaat leveren. Wil namelijk 5 tot 10 stuks kopen.
Vind 't een beetje erg onprofessioneel bedrijf, dat Farnellquote:Dit is helaas de prijs waaronder Farnell deze verkoopt.
Hopelijk u voldoende geinformeerd te hebben.
Dan bestel ik hem dus bij RS. Wat een prutsers bij Farnell zeg, damn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:02 schreef Civilian het volgende:
Mijn mail werd trouwens intern doorgestuurd met als opmerking "Wil jij ff antwoord geven naar de klant" (de ontvanger haalde de historie ook niet even weg ofzo) en het definitieve antwoord luidt:
[..]
Vind 't een beetje erg onprofessioneel bedrijf, dat Farnell
Dat wordt denk ik na de zomervakantie watquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik hoop dat er een beetje duidelijkheid komt over wie het snelst gaat leveren. Wil namelijk 5 tot 10 stuks kopen.
Je moet verder kijken dan je neus lang is.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:00 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dat gaat je nergens lukken, op de website van Raspberry zelf staat dat ze in het begin ook maar 1 per persoon verkopen.
Ik kreeg ook 'nee' te horen toen ik er 5 wilde bestellen. Dus ik denk dat je dan nog meer dan 2 maanden mag wachten als je bulk wil bestellen.
Ja, dat is een lekker onderbouwde opmerkingquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Dat hoeft ook niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:21 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ja, dat is een lekker onderbouwde opmerking
Als jij vind dat ik verder moet kijken dan mijn neus lang is, mag je dat ook best onderbouwen. Anders slaat die opmerking ook nergens op.quote:
Als je nieuws hebt mag je dat best hier delen. Zo niet dan zit je gewoon te trollen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Ach, het blijft een bedrag van niks met die 10 dollar extra. Ik vind dat de Pi zonder LAN behoorlijk zinloos wordt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:24 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hmmm, weinig nieuws deze dagen...
Misschien leuk voor een Poll, welke versie zijn jullie van plan om te kopen en waarom?
Zelf weet ik het nog niet, ik dacht eerst aan B maar met de laatste verhoging van de specs van A is 1 USB port en 1 Ethernetaansluiting Extra voor 10 dollar wat te veel. Wat vinden jullie?
Ligt er maar net aan waarvoor je 'm wilt gebruiken. Ik denk dat het voor de meeste embedded toepassingen weinig zin heeft om een extra USB-poort en ethernet aansluiting te hebben...quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:05 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ach, het blijft een bedrag van niks met die 10 dollar extra. Ik vind dat de Pi zonder LAN behoorlijk zinloos wordt.
"een niet-magnetische ethernetpoort". Is dit serieus?quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:15 schreef tuut-chips het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)r-fabricagefout.html
Als je even de moeite neemt om meer te lezen dan alleen de titel, snap je al snel dat dat serieus is ja.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:27 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
"een niet-magnetische ethernetpoort". Is dit serieus?
want? Een magnetische netwerkaansluiting is beter? Lees zelf eens verder.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je even de moeite neemt om meer te lezen dan alleen de titel, snap je al snel dat dat serieus is ja.
Ah. Magnetisch=werkend. Wist alleen niet dat koper magnetisch was.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:10 schreef KomtTijd... het volgende:
Een werkende netwerkaansluiting is beter dan een niet-werkende ja
Dat is vroeger dan verwacht!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:32 schreef SpecialK het volgende:
Prima... Dat wordt dus september.... 2013.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je even de moeite neemt om meer te lezen dan alleen de titel, snap je al snel dat dat serieus is ja.
Voor mij gaat het om de formaat en prijs. Ik kan niet wachten om met dat ding te gaan `programmeren` waarvoor die in de eerste instantie voor is gemaakt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:47 schreef Tijn het volgende:
De Raspberry Pi is natuurlijk een tof concept, maar als je serieus met zo'n soort computer aan de gang wil, ga je toch niet weken of maanden zitten wachten, terwijl er genoeg andere mini-computers met een ARM-architectuur te koop zijn? Ik snap de hype niet zo. Is het puur de prijs waardoor mensen er zo enthousiast over zijn?
quote:
Er draait een fullblown Linux op. Een Arduino is echt duur, vergeleken met een Raspberry Pi.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:47 schreef Tijn het volgende:
De Raspberry Pi is natuurlijk een tof concept, maar als je serieus met zo'n soort computer aan de gang wil, ga je toch niet weken of maanden zitten wachten, terwijl er genoeg andere mini-computers met een ARM-architectuur te koop zijn? Ik snap de hype niet zo. Is het puur de prijs waardoor mensen er zo enthousiast over zijn?
Een Arduino is natuurlijk niet te vergelijken, maar er zijn genoeg andere ARM-computers te koop met het formaat van de Raspberry. Ok, die kosten geen 25 dollar maar misschien 100 of 200 euro. Maar is dat dan het verschil waardoor mensen er zo enthousiast over zijn? Puur de prijs?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:05 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Er draait een fullblown Linux op. Een Arduino is echt duur, vergeleken met een Raspberry Pi.
uiteraard, hoe goedkoper hoe beterquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Arduino is natuurlijk niet te vergelijken, maar er zijn genoeg andere ARM-computers te koop met het formaat van de Raspberry. Ok, die kosten geen 25 dollar maar misschien 100 of 200 euro. Maar is dat dan het verschil waardoor mensen er zo enthousiast over zijn? Puur de prijs?
100 of 200 euro is wel heel wat meer dan 25 dollar.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Arduino is natuurlijk niet te vergelijken, maar er zijn genoeg andere ARM-computers te koop met het formaat van de Raspberry. Ok, die kosten geen 25 dollar maar misschien 100 of 200 euro. Maar is dat dan het verschil waardoor mensen er zo enthousiast over zijn? Puur de prijs?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
How muchquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:33 schreef Hyman het volgende:
op Ibood vandaag een snel 32gb geheugenkaartje
Ik heb dr 1 besteld voor mezelf, en 1 voor een klasgenoot.
Zo een geweldige aanbieding is dat niet, beter koop je hem gewoon bij een normale webshop ipv ibood met hun achterlijke levering en supportquote:
Class 10?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:59 schreef SpecialK het volgende:
Ah gelukkig niet super veel goedkoper... Begin deze week een samsung micro 32gig gekocht voor 33 euro...
Mja een factor 10 goedkoper vind ik wel redelijk significant.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voordat iedereen dit gaat bestellen: Raspberry Pi loopt net te twitteren dat micro-SD in een adapter (bijna) nooit werkt. niet altijd goed werktquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:33 schreef Hyman het volgende:
op Ibood vandaag een snel 32gb geheugenkaartje
Ik heb dr 1 besteld voor mezelf, en 1 voor een klasgenoot.
Zo kun je het bekijken. Aan de andere kant scheelt het eigenlijk maar een paar tientjes. Ik zie niet helemaal hoe dat de hysterie rechtvaardigt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mja een factor 10 goedkoper vind ik wel redelijk significant.
die 180 tientjes kan ik echt een stuk beter besteden hoor!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo kun je het bekijken. Aan de andere kant scheelt het eigenlijk maar een paar tientjes. Ik zie niet helemaal hoe dat de hysterie rechtvaardigt.
180 tientjesquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
die 180 tientjes kan ik echt een stuk beter besteden hoor!
Het prijsverschil is gewoon niet te bagatelliseren. Het is het verschil tussen duurder dan een mediaplayer of way goedkoper dan een mediaplayer. Duurder dan het energieverbruik van een atomsysteem of way goedkoper dan het energieverbruik van een atomsysteem. Way duurder dan een arduino of goedkoper dan een arduino.
Sowieso een cool idee!quote:Op woensdag 4 april 2012 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit me net te bedenken over iets wat mij gaaf lijkt om hiermee te doen: time-lapse.
Over een lange, laaange tijd (zeik-buren + bureaucratie =) gaat m'n broer een huis + schuur bouwen.
Leek mij wel geinig om daar een time-lapse van te maken, gefilmd/fotografeerd over de totale bouwperiode.
Goedkoop cameraatje, accu (lipo o.i.d.) en iets wat het aanstuurt; bijvoorbeeld dus de Raspberry Pi, en dat alles in een waterdichte doos.
quote:
Gewoon een brommeraccu met zo'n sigaretaansteker-USB-lader moet ruimschoots voldoende zijnquote:Op woensdag 4 april 2012 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Maar...
- Genoemde reden duurt dat nog een tijd. Ze zijn al 4 jaar bezig ofzo.![]()
![]()
- Verkrijgbaarheid van Raspberry Pi
- Kennis hoe ik dit moet gaan maken. Vooral de interval regelen/programmeren (geen verstand van) en de stroomvoorziening regelen. Misschien een zonnepaneeltje ofzo...
Kan zo'n mailtje ook weer doorgestuurd worden?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:57 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik heb een mailtje gekregen dat ik de Raspberry Pi kan bestellen.
Probleem is dat ik geen creditcard heb... lol
Ja maar dan kan ik hem niet meer kopen...quote:Op woensdag 4 april 2012 21:44 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Kan zo'n mailtje ook weer doorgestuurd worden?![]()
Kan ook idd. Maar vooral het aansturen moet aandacht aan besteden worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gewoon een brommeraccu met zo'n sigaretaansteker-USB-lader moet ruimschoots voldoende zijn
Ik kreeg ook zo'n mailtje.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:57 schreef t4rt4rus het volgende:
Dankje voor de term 'cron job'. Heeft al wat interessante resultaten opgeleverd.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:17 schreef KomtTijd... het volgende:
Een cronjob die iedere 10 minuten een snapshot maakt met de website is ook vooral een kwestie van even googlen natuurlijk.
Prepaid creditcard! http://3vcard.nl/. Werkt met iDeal. Als je het eenmalig en snel wil gebruiken raad ik je de voucher aan i.p.v. de card.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:57 schreef t4rt4rus het volgende:
Dit had ik ook al gedaan ja. Ben alleen bang dat die niet werkt aangezien ze vragen om de houdernaam en die krijg/heb je niet. Maja, ben benieuwd. ^^quote:Op vrijdag 6 april 2012 05:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Prepaid creditcard! http://3vcard.nl/. Werkt met iDeal. Als je het eenmalig en snel wil gebruiken raad ik je de voucher aan i.p.v. de card.
ah bedankt, even kijken wat het is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 05:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Prepaid creditcard! http://3vcard.nl/. Werkt met iDeal. Als je het eenmalig en snel wil gebruiken raad ik je de voucher aan i.p.v. de card.
Bij mij geldt ook het feit dat dit alles op een accu moet gaan lopen, en het liefst geen lompe auto-accu o.i.d, maar bijvoorbeeld een 5000mAh LiPo.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:20 schreef Tijn het volgende:
Ik maak elk half uur een foto vanuit het raam van mn kantoor aan de Neude in Utrecht (zie http://neude5.nl/). Daarvoor gebruik ik weliswaar een Mac Mini, maar ik zou niet weten waarom het met Linux veel moeilijker zou zijn.
Hopelijk komt het eens goed op gang met de productie zodat mensen die nog niet een gekocht hebben ze ook kunnen bemachtigen. (En natuurlijk ook de mensen waarvoor het oorspronkelijk bedoeld wasquote:De eerste klanten zouden hun bestelde Raspberry Pi hebben ontvangen, zo meldt de organisatie die de goedkope minicomputers heeft ontwikkeld. De levering werd een aantal malen uitgesteld vanwege problemen met de productie en certificatie.
Ook maandag worden er nog Raspberry Pi-computers afgeleverd, zo laten de bedenkers weten. Doordat de massaproductie op gang is gekomen zouden bestellingen snel afgehandeld kunnen worden. Daarmee lijkt er een einde te komen aan een reeks vertragingen die het uitbrengen van de goedkope mini-pc tegenhielden.
Eerder werd de uitlevering van de Raspberry Pi uitgesteld omdat er nog geen CE-markering was verkregen. Daarvoor was al vertraging opgelopen toen bleek dat er een verkeerd type ethernetpoort op de pcb was geplaatst. Aanvankelijk had de Raspberry Pi eind januari al leverbaar moeten zijn.
De Raspberry Pi wordt in twee verschillende uitvoeringen geleverd. Het duurdere model B kost 35 dollar en is gebasseerd op een Broadcom BCM2835 ARM1176JZF-S-processor met kloksnelheid van 700MHz. Verder is de mini-pc voorzien van 256MB werkgeheugen, twee usb-aansluitingen, een ethernet- en een hdmi-aansluiting. Het goedkopere model van 25 dollar moet het doen zonder ethernetaansluiting en heeft slechts één usb-aansluiting.
't probleem daarmee is dat er geen voltage regulator op zit. Die zul je dus zelf moeten maken/aanschaffen. Of je misbruikt je arduino er voor.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bij mij geldt ook het feit dat dit alles op een accu moet gaan lopen, en het liefst geen lompe auto-accu o.i.d, maar bijvoorbeeld een 5000mAh LiPo.
Da's niet zo moeilijk, die haal je goedkoop uit China.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
't probleem daarmee is dat er geen voltage regulator op zit. Die zul je dus zelf moeten maken/aanschaffen. Of je misbruikt je arduino er voor.
Ja, ik heb een preorder geplaatst. Wel met een prepaid creditcard, hopen dat het dus lukt.quote:Op zondag 15 april 2012 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, die haal je goedkoop uit China.
Maar ik heb dus nog geen een besteld, de productie komt nu op gang en de eerste leveringen komen eraan. Zijn hier mensen die 'm al wel besteld hebben, of bestellen willen?
Waar is het het beste om dat te doen, of een pre-order o.i.d.?
RS Components en Farnell zijn de enige (betrouwbare) plekken waar je dat kunt doen of niet?quote:Op zondag 15 april 2012 17:01 schreef Berend. het volgende:
[..]
Ja, ik heb een preorder geplaatst. Wel met een prepaid creditcard, hopen dat het dus lukt.
Je moet je even opgeven voor een preorder mailtje, dan krijg je een link een paar weken later
jup, zijn de enige officiële leveranciers. Als je ergens anders bestelt word je opgelicht.quote:Op zondag 15 april 2012 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
RS Components en Farnell zijn de enige (betrouwbare) plekken waar je dat kunt doen of niet?
Gewoon inschrijven voor dat mailtje en afwachten totdat je een bestelling kunt plaatsen right?
Dankjequote:Op zondag 15 april 2012 17:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
jup, zijn de enige officiële leveranciers. Als je ergens anders bestelt word je opgelicht.
Dik kans dat er binnenkort op ebay enzo ook Babi-pangang Pie's op de markt komen, aangezien alles open-source is. Maar dat gaat nog wel even duren denk ik.
quote:Dear customer,
Having successfully passed its CE compliance testing, we can now confirm that your Raspberry Pi will be delivered by the end of June. You will receive a confirmation email prior to your Raspberry Pi being shipped.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:29 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik kreeg hetzelfde mailtje, maar dan met de datum 21-5 erin
http://www.designspark.com/content/raspberry-pi-goes-moviesquote:lweer een week met geweldige vooruitgang voor de Raspberry Pi!
Onze eerste batch 700 Raspberry Pis is opgestuurd naar de eerste mensen op onze aanmeldingslijst (die zich voor 6:01 uur hadden geregistreerd!) We hebben deze mensen uitgenodigd in onze speciale online Raspberry Pi-winkel en ze hebben hun bestelling inmiddels ontvangen (inclusief sommige essentiële accessoires). Ze zijn nu bezig met het testen van hun Pi.
We zien nu ook de eerste beoordelingen van de Raspberry Pi die op DesignSpark worden gepost. Raspberry Pi en Custard onderzoekt of de Pi voldoet aan de verwachtingen van de hype, en onze reeks Pi Perspectives neemt de algehele impact van het Raspberry Pi-fenomeen onder de loep. Ga naar DesignSpark om de reacties op de eerste leveringen van de Raspberry Pi te lezen.
Onze tweede batch Raspberry Pi's wordt op dit moment gemonteerd, en we verwachten dat ze volgende week klaar zijn. We zullen zeer binnenkort de volgende 4.000 mensen op de wachtlijst uitnodigen naar onze Raspberry Pi-winkel om hun bestelling te plaatsen. De massaproductie komt eveneens op gang, en we hebben ons ervan verzekerd dat chipset-leveranciers de grote vraag naar Raspberry Pi aan kunnen. We stellen uw geduld terwijl wij bezig zijn het productieproces in te regelen zeer op prijs. Het is belangrijk dat de kwaliteit en de betrouwbaarheid goed is, we willen namelijk dat iedereen plezier heeft van zijn Pi.
Het echt goede nieuws is, dat we de batch-volumes binnen enkele weken aanzienlijk kunnen verhogen, waardoor we Raspberry Pi's aan veel meer mensen kunnen leveren. We houden u op de hoogte over de voortgang en hopen binnenkort contact met u op te nemen met meer nieuws over hoe u uw Raspberry Pi in bezit kunt krijgen.
RS Components
Hopelijk gaat het sneller dan we verwachten; op Tweakers stond deze BBC link; met XBMC erop.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:50 schreef RobertNL het volgende:
[..]Jij hebt vast ook eerder besteld
[..]
http://www.designspark.com/content/raspberry-pi-goes-movies![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het sneller dan we verwachten; op Tweakers stond deze BBC link; met XBMC erop.
* Iemand91 wordt ongeduldig.
Wat een aparte vogel, die meidquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het sneller dan we verwachten; op Tweakers stond deze BBC link; met XBMC erop.
* Iemand91 wordt ongeduldig.
over 7 dagen kan ik al een raspberry pi hebben, maar ik heb al ge pre-orderd bij farnellquote:We're delighted to inform you that you are now able to place your order for a Raspberry Pi model B board from RS Components. Please click on the button below
...
Currently, we expect to be able to despatch your Raspberry Pi within 7 working days of you placing your order. Please note that we will be accepting payment via Visa, MasterCard (cred
it or debit cards included) or PayPal. Payment will be taken at the time of your order.
en wat houdt je tegen om er nog een te bestellen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:24 schreef ANCT het volgende:
Mail van RS online:
over 7 dagen kan ik al een raspberry pi hebben, maar ik heb al ge pre-orderd bij farnell
Kan wel eens tegenvallen, denk dat de mensen die veel geld over hebben om 'm een dagje eerder te hebben, er inmiddels wel een bemachtigd hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
en wat houdt je tegen om er nog een te bestellen?
Die tweede kan je makkelijk via Marktplaats met een tientje winst verkopen.
er zijn wel meer alternatieven, maar die zijn allemaal niet 35 dollar.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb nog alle tijd want ik heb nog niet mogen bestellen maar ik heb toch een gedachtengang:
Ik zou de Raspberry alleen gebruiken om 'm achter op de tv te plakken met XBMC erop.
Maar ik lees ook verhalen dat andere boards eraan komen (bijv. gebaseerd op de Allwinner A10 chip) waar XBMC te zijner tijd op kan draaien; voordeel; die is een stuk krachtiger dan de Raspberry.
Maar goed, de Raspberry koop ik toch wel mocht ik de kans krijgen, die Allwinner duurt nog wel een tijd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |