Er zit USB op.quote:
Dat kan ook met een AppleTV icm XBMC. Voor 100 euro, en krijg je er ook nog een totaal minimalistische en ietswat onpraktische afstandsbediening bij!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:39 schreef rumiii het volgende:
Je zou hiervan dus een mediaspeler voor op de tv van moeten kunnen maken, heel simpel?
Geen idee of xmbc ook voor arm processors is gemaaktquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:39 schreef rumiii het volgende:
Je zou hiervan dus een mediaspeler voor op de tv van moeten kunnen maken, heel simpel?
Ja die afstandsbediening is gemaakt om kwijt te rakenquote:Op zondag 8 januari 2012 10:22 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat kan ook met een AppleTV icm XBMC. Voor 100 euro, en krijg je er ook nog een totaal minimalistische en ietswat onpraktische afstandsbediening bij!
http://www.cnx-software.c(...)mbc-on-raspberry-pi/quote:Op zondag 8 januari 2012 15:29 schreef Hyman het volgende:
[..]
Geen idee of xmbc ook voor arm processors is gemaakt
Ik vind het wel bijzonder dat er al zoveel van ditsoort dingen ondernomen worden terwijl er pas 10 van die dingen gemaakt zijn... Dat belooft wat voor als hij straks echt op de markt is.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:39 schreef Ra-z het volgende:
[..]
http://www.cnx-software.c(...)mbc-on-raspberry-pi/
Haal voor 5 euro een nieuwe uit china?quote:Op zondag 8 januari 2012 15:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja die afstandsbediening is gemaakt om kwijt te rakenNa drie maanden elke dag zoeken waar dit ding nu weer was (bank, onder de bank, in het kussen, andere onmogelijke plekken) is hij nu toch echt kwijt. Nu moet ik met de remote op mn iphone of ipad sturen, wat enorm onhandig is.
Daar is het nog die "usb stick" links bovenin, voor de rest alleen maar verbonden met hubsquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:16 schreef tuut-chips het volgende:
[ afbeelding ]
Wow, dat ding is wel echt bizar klein!
En de productie is gestart! http://tweakers.net/nieuw(...)-pi-is-begonnen.html
Is dat nu niet meer dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:26 schreef Hyman het volgende:
[..]
Daar is het nog die "usb stick" links bovenin, voor de rest alleen maar verbonden met hubs
Als je op jouw link klikt zie je dat het een rechthoekig printplaatje is geworden.quote:
we zien welquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Iedereen verwacht hier volgens mij dat ze er eentje kunnen kopen. Ik denk dat het veel te snel gaat hoor. Ook al zijn er meerdere leveringen..
Ze hebben ernaar gestreefd om de printplaat credit-card formaat te maken, en dat is ze geloof ik gelukt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:30 schreef Hyman het volgende:
[..]
Als je op jouw link klikt zie je dat het een rechthoekig printplaatje is geworden.
ik verwacht dat als het echt goed loopt ze echt wel blijven produceren..quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Iedereen verwacht hier volgens mij dat ze er eentje kunnen kopen. Ik denk dat het veel te snel gaat hoor. Ook al zijn er meerdere leveringen..
Ja want op=op. Nee natuurlijk niet, zolang er vraag is gaat de productie wel door,.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Als het de prestaties waar maakt, dan zou dit idd zomaar eens de best verkopende "computer" van 2012 kunnen worden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:03 schreef b4kl4p het volgende:
Ja want op=op. Nee natuurlijk niet, zolang er vraag is gaat de productie wel door,.
Er is ook een app voor XBMC hèh, ik zit er aan te denken om een ipod touch te kopen voor de functionaliteit van die appquote:Op zondag 8 januari 2012 15:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja die afstandsbediening is gemaakt om kwijt te rakenNa drie maanden elke dag zoeken waar dit ding nu weer was (bank, onder de bank, in het kussen, andere onmogelijke plekken) is hij nu toch echt kwijt. Nu moet ik met de remote op mn iphone of ipad sturen, wat enorm onhandig is.
Dan is een IR afstandbediening van 6 euro toch een stuk goedkoper om kwijt te raken hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is ook een app voor XBMC hèh, ik zit er aan te denken om een ipod touch te kopen voor de functionaliteit van die app.
Ik zit er bovenop hoor, bedenk later wel waar ik hem voor ga gebruikenquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:37 schreef Berend. het volgende:
Ze zijn toch aan het wachten totdat ze terug zijn?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Ze zijn volop aan het solderen ergens in Iran ofzo. De release wordt eigenlijk ieder moment verwacht, afhankelijk van of ze de printjes die klaar zijn direct gaan verkopen, of wachten tot de hele productieserie compleet is.
In eerste instantie wordt alleen model "B" gemaakt, de 35-dollar variant dus. Model "A" wordt later aan het assortiment toegevoegd en wordt waarschijnlijk (hopen ze) in de UK geproduceerd.
Jup.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:35 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ze zijn toch aan het wachten totdat ze terug zijn?
Check. 20 Februari moet de productie klaar zijn, en dan gaan ze als een malle op het vliegtuig naar de UK. Zodra ze daar zijn kunnen ze verkocht worden.quote:
Hij is nog niet te bestellen..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:16 schreef Rivalo het volgende:
Zo, morgen even eentje bestellen. Heb al leuke ideeën.
Denk dat ik een (tweede hands) casio keyboard uit elkaar ga slopen en er een Raspberry Pi in ga zetten. Portable synth voor een paar euro
quote:The Raspberry Pi Foundation will be making a big (and very positive) announcement that just might interest you at 0600h GMT on Wednesday 29 February 2012. Come to www.raspberrypi.org to find out whats going on.
Ik zei daarom ook morgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:20 schreef Berend. het volgende:
[..]
Hij is nog niet te bestellen..
[..]
owja, en dan ook nog 15 pond verzendkosten erbij.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Wat is raar vind is dat het een 22 pond computer hoort te zijn (35 dollar) maar Farnell verkoopt het voor 26,55 pond. Omgerekend is dat 40 dollar. Ik hoop dat het later nog in prijs zakt.
Mag ik beleefd wijzen op Raspberry Pi ?quote:
Ik neem aan dat dat inclusief BTW en verzendkosten is? Lijkt me legit dan.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:44 schreef Rivalo het volgende:
Je kunt hem nu kopen op farnell voor ¤40 euro
Afzetterij
Conversie van 35 Dollar naar 40 euro. Nee.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat inclusief BTW en verzendkosten is? Lijkt me legit dan.
Is inclusief verzendkosten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:51 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Conversie van 35 Dollar naar 40 euro. Nee.
Heb ook al een order nummer dan is hij ¤26 inc. BTW: 2081347
Heb even mailtje gestuurd naar hollandsales@farnell.com kon je hem geloof ik als particulier bestellen.
Met die ordernummer is het inderdaad 26 euro (ongeveer 35 dollar).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een spin van Fedoraquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:38 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
op welk besturingssysteem draait dit nou?
Dat was BSDquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:27 schreef darpios het volgende:
[..]
Debian draait op alles. Zelfs broodroosters en magnetrons.
Versie A gaan ze per nu in productie nemen, met 256MB RAM ipv 128. Wat er tot nu toe verkocht is is allemaal versie B.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:29 schreef mschol het volgende:
is nou alleen versie A beschikbaar of ook B?
Verschil met A en B is toch dat B een ethernetport heeft en 2 USB ipv 1?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Versie A gaan ze per nu in productie nemen, met 256MB RAM ipv 128. Wat er tot nu toe verkocht is is allemaal versie B.
Jup.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Verschil met A en B is toch dat B een ethernetport heeft en 2 USB ipv 1?
Kwestie van compilen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:14 schreef Rivalo het volgende:
Zitten vast redelijk veel mensen hier die verstand hebben van Linux.
Is het moeilijk om x86 software te porten naar ARM?
Hehe heb 'm vanmorgen ook bij Farnell besteldquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Haha ze zullen wel als een malle gaan produceren. Ik las een tweet dat er vanochtend 600 bestellingen per seconde binnen kwamen, bij farnell alleen al.
hadden ze op de B versie gewoon 512 of 384 moeten prikkenquote:Op woensdag 29 februari 2012 18:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jup.
Maar oorspronkelijk zou versie A ook maar 128MB ram hebben, dat hebben ze vandaag dus opgeschroefd naar 256MB. Dat verschil vervalt dus.
Ligt eraan of de libs die de applicatie gebruikt ook voor ARM zijn (of dat je die weer apart moet compilen).quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Niet moeilijk dus, mocht je de source code bezitten?
Snuggere Henkies, alsof ik dat zelf ook al niet wist. Maar omgerekend zou model B dus bijna $54,- kosten.quote:Onze prijzen zijn in Euro,s .
Product kost 33.02 plus de btw.
Als u wilt kan ik de order voor u annuleren.
Ja, ik denk alleen niet dat ze die nu nog even terug gaan sturen naar china om er toch een andere SOC op te laten solderenquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:27 schreef mschol het volgende:
[..]
hadden ze op de B versie gewoon 512 of 384 moeten prikken
bij een nieuwe batch danquote:Op donderdag 1 maart 2012 10:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja, ik denk alleen niet dat ze die nu nog even terug gaan sturen naar china om er toch een andere SOC op te laten solderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |