abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106328662
Vond het trouwens apart dat hier nog geen topic voor was.
Maar goed, dit is hem:

Specs zijn nu ook meteen wel duidelijk. Draait verschillende Linux distro's, kan 1080P films perfect afspelen en Quake is ook gewoon mogelijk.

Ik ga er zeker één bestellen voor dat geld. Heb alleen nog geen flauw idee van hoe en wat.
De bedoeling is dat kinderen hierdoor aandacht gaan krijgen voor programmeren. Ik heb nog geen flauw idee hoe ze dat eigenlijk willen gaan doen. Maar ik weet wel verschillende mogelijkheden voor dit apparaat.
-Goedkope Mediaplayer
-Goedkope Server
-Misschien met goedkope touchscreen een soort tablet?

En ik ben zelf nog wel van audio apparatuur. Wat nou als er een synth of drumcomputer van gemaakt zou worden?
Iets wat ik zelf wel zo willen maken, alleen geen flauw idee hoe.

Maar goed. Ze releasen de eerste batch van 10k stuks eind deze maand.
http://www.raspberrypi.org
  maandag 2 januari 2012 @ 21:13:18 #2
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_106328799
dit is fucking awesome. 25 fucking dollar. voor een moederbord dat beter is als mijn samsung star
pi_106329003
ik ga er denk ik ook 1 fixen.. :-)
  maandag 2 januari 2012 @ 21:18:36 #4
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_106329128
geinig dingetje, wel leuk om de domotica mee aan te sturen
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  maandag 2 januari 2012 @ 21:18:38 #5
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_106329131
ongeveer 20 euro voor een computer. ik ga deze vragen voor sinterklaas surprise.
pi_106329399
Ga hem zeker ook bestellen. Altijd leuk een beetje geklooi, ik las alleen dat de programmeertaal python gaat zijn. Wel een beetje hoog aan de level me dunkt.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106329580
TS: Arduino?

Simpel programmeerbordje waar je ook bijvoorbeeld via midi he eigen instrument mee kan bouwen.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:28:57 #8
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_106329680
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:23 schreef b4kl4p het volgende:
Ga hem zeker ook bestellen. Altijd leuk een beetje geklooi, ik las alleen dat de programmeertaal python gaat zijn. Wel een beetje hoog aan de level me dunkt.
Je kunt er ook gewoon Debian o.i.d. opzetten.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_106329683
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef beerten het volgende:

Simpel programmeerbordje waar je ook bijvoorbeeld via midi he eigen instrument mee kan bouwen.
Dit ding is goedkoper dan een arduino :o
pi_106329704
Zijn ze al aan het uitrollen dan? Laatste keer dat ik keek waren ze nog voor een beta testgroep.
pi_106329816
Gaaf!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_106333429
Pfft, dat ding verbruikt 1,5 watt! Of 3,5 watt onder load!

De gemiddelde computer verbruikt al meer als'ie uitstaat.
pi_106338287
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef beerten het volgende:

Leuk, zal ik onthouden. Alleen kan dit ook niet gewoon met de Raspberry?
Zal straks nog even zoeken naar wat informatie over het maken van dingen.

Edit: Wel leuke website gevonden: http://www.brontronics.nl/nl/
Kost ie rond de 25 euro. Kun je ook breadboards, kabels, LCD's en schakelaars kopen. Geen flauw alleen hoe je met zoiets moet beginnen. En of dat zelfde niet gewoon met de Raspberry kan. Die toch veel meer veelzijdig is en ook meer kracht heeft. En ook nog eens goedkoper.

quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:29 schreef Ouqz het volgende:
Zijn ze al aan het uitrollen dan? Laatste keer dat ik keek waren ze nog voor een beta testgroep.
Er worden nu de eerste 10 geveild op Ebay voor bedragen van boven de 1000 euro.
Daarna gaan ze ze uitrollen en ze verwachten eind deze maand.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 00:15:09 ]
pi_106338928
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:08 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Leuk, zal ik onthouden. Alleen kan dit ook niet gewoon met de Raspberry?
Zal straks nog even zoeken naar wat informatie over het maken van dingen.

Edit: Wel leuke website gevonden: http://www.brontronics.nl/nl/
Kost ie rond de 25 euro. Kun je ook breadboards, kabels, LCD's en schakelaars kopen. Geen flauw alleen hoe je met zoiets moet beginnen. En of dat zelfde niet gewoon met de Raspberry kan. Die toch veel meer veelzijdig is en ook meer kracht heeft. En ook nog eens goedkoper.

op ebay/DX enzo zijn ze wel goedkoper te vinden. Het voordeel van een Arduino is dat er gigantisch veel libraries, codevoorbeelden en tutorials enzo voor te vinden zijn. Verzin een stukje hardware en er zijn wel youtube-filmpjes van hoe je het aansluit. Technisch gezien kun je waarschijnlijk het meeste ook wel doen met alleen een com-poort en een berg electronica-onderdeeltjes, maar dan sta je er wel helemaal alleen voor. Plus als je dan wat opblaast is waarschijnlijk gelijk je computer turf, terwijl je een arduino voor 5 dollar van een nieuwe chip voorziet.
pi_106339147
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:28 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Je kunt er ook gewoon Debian o.i.d. opzetten.
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.
pi_106339360
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

op ebay/DX enzo zijn ze wel goedkoper te vinden. Het voordeel van een Arduino is dat er gigantisch veel libraries, codevoorbeelden en tutorials enzo voor te vinden zijn. Verzin een stukje hardware en er zijn wel youtube-filmpjes van hoe je het aansluit. Technisch gezien kun je waarschijnlijk het meeste ook wel doen met alleen een com-poort en een berg electronica-onderdeeltjes, maar dan sta je er wel helemaal alleen voor. Plus als je dan wat opblaast is waarschijnlijk gelijk je computer turf, terwijl je een arduino voor 5 dollar van een nieuwe chip voorziet.
Ik ga er morgen eens naar kijken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:32 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.
Volgens mij zijn ze erg aan het discussieren op het forum om dit zo educatief mogelijk te maken. Er zijn ook al ideeën voor veel meer talen. Ook basic etc.
http://elinux.org/RaspberryPiBoard#Programming

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 00:40:13 ]
pi_106339380
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:32 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Kids die willen programmeren moet je daar ook helemaal niet mee vermoeien. Eerst enthousiast maken, dan gaan ze zich later vanzelf wel steeds dieper in de materie verdiepen.
pi_106339427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ik ga er morgen eens naar kijken.
Ohja niet te vergeten: De mijne ligt op het postkantoor en kan ik morgen ophalen O+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:41:16 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106339440
lekker boeiend zeg, registers en stacks
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106339569
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ohja niet te vergeten: De mijne ligt op het postkantoor en kan ik morgen ophalen O+
Leuk!
Als je iets gemaakt hebt moet je het ff hier posten natuurlijk :P
pi_106339597
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:41 schreef Catch22- het volgende:
lekker boeiend zeg, registers en stacks
Wel handig om te weten wat een cpu nou eenmaal met je rommel doet als je het erin gooit.
pi_106339655
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:46 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wel handig om te weten wat een cpu nou eenmaal met je rommel doet als je het erin gooit.
Maar om nou een kind zo'n stuk hardware en een boek "C voor dummies" te geven is nou niet echt handig.
pi_106339795
want! :P
pi_106339814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:53 schreef igottagun het volgende:
want! :P
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Kids die willen programmeren moet je daar ook helemaal niet mee vermoeien. Eerst enthousiast maken, dan gaan ze zich later vanzelf wel steeds dieper in de materie verdiepen.
pi_106339896
Leuk om te hobbyen maar niet echt bijzonder. Mijn smartphone draait ook Quake 3 maar dan wel gewoon 60fps met video output en bluetooth muis/toetsenbord
pi_106340011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:48 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar om nou een kind zo'n stuk hardware en een boek "C voor dummies" te geven is nou niet echt handig.
Je moet ergens beginnen dat wel :P python is wel een erg toffe taal met veel opties met weinig hindernissen. Dus opzich niet zo slecht gekozen. Maar echte diehards moeten gewoon weten wat er diep in de handel gebeurt. Iets meer dan

Print hoi
Goto 1

Zeg maar
pi_106340165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Leuk om te hobbyen maar niet echt bijzonder. Mijn smartphone draait ook Quake 3 maar dan wel gewoon 60fps met video output en bluetooth muis/toetsenbord
Is wel een stuk duurder.
pi_106340219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:05 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Is wel een stuk duurder.
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1 :P
Buiten het testen hiervan zie ik niet echt nut ervan tenzij je een goedkope typemachine kan maken voor het bedrijfsleven en/of ontwikkelingslanden :)

-edit-

Ik zie nu dat het apparaat blijkbaar 1080P draait. Ben benieuwd tot welke bitrate het lekker loopt. Kan een goedkope mediaspeler worden :)
pi_106340365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1 :P
Buiten het testen hiervan zie ik niet echt nut ervan tenzij je een goedkope typemachine kan maken voor het bedrijfsleven en/of ontwikkelingslanden :)

-edit-

Ik zie nu dat het apparaat blijkbaar 1080P draait. Ben benieuwd tot welke bitrate het lekker loopt. Kan een goedkope mediaspeler worden :)
Kijk dat bedoel ik. Maar of het makkelijker is om te programmeren op je telefoon betwijfel ik een beetje. Maar goed we zullen het zien, je zou zo'n RasPi altijd in een kastje kunnen bouwen bijvoorbeeld als een mediaplayer. Bouw er ook meteen een infrarood sensor in en je kunt een afstandsbediening gebruiken. Iets wat met een android telefoon niet gaat.
pi_106340698
quote:

[..]

Meer mogelijkheden met een smartphone? Probeer daar maar eens een webserver van te bouwen. Of Debian op te installeren. Wat er "beter" aan is vraag ik me sowieso af, dik kans dat de processor enzo gewoon het zelfde is?

Dingetjes als bluetooth, toetsenbord enz. scharrel je met gemak voor 10 euro bij elkaar. Heb je voor 45 euro een apparaat wat precies het zelfde kan als jouw smartphone van 450 of meer euro. Behalve dan het touchscreen, maar die heb je echt niet nodig in een NAS of mediaplayer of bewakingscamera-controller of noem maar op. En de basisschool in Kenia niet te vergeten.
pi_106340922
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Meer mogelijkheden met een smartphone? Probeer daar maar eens een webserver van te bouwen. Of Debian op te installeren. Wat er "beter" aan is vraag ik me sowieso af, dik kans dat de processor enzo gewoon het zelfde is?

Dingetjes als bluetooth, toetsenbord enz. scharrel je met gemak voor 10 euro bij elkaar. Heb je voor 45 euro een apparaat wat precies het zelfde kan als jouw smartphone van 450 of meer euro. Behalve dan het touchscreen, maar die heb je echt niet nodig in een NAS of mediaplayer of bewakingscamera-controller of noem maar op. En de basisschool in Kenia niet te vergeten.

En ga zo maar door :)
pi_106340962
n900 is ook meer een portable computer dan een smarthphone.
pi_106341008
Het valt gewoon onder smartphone. Dat de N900 meer kan dan andere telefoons is omdat de N900 ism Maemo gewoon echt vrij is itt Android en iOS
pi_106341076
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het valt gewoon onder smartphone. Dat de N900 meer kan dan andere telefoons is omdat de N900 ism Maemo gewoon echt vrij is itt Android en iOS
N900 is wat dat betreft een beetje een uitzondering ja, maar nog steeds dik 400 euro. En een gigabit netwerkverbinding kun je wel schudden, om maar wat te noemen.

Zo'n Raspberry Pi is gewoon een dusdanig anders apparaat, dat het onmogelijk met een smartphone te vergelijken is. Al lijkt het qua hardware verrekte veel op elkaar, de toepassingsgebieden liggen mijlenver uit elkaar.
pi_106341096
quote:
Toch lijkt het me makkelijker om op een RasPi een server te hebben dan op een smartphone.
Een smartphone wil je bij je houden en vreet meer stroom.
Je zou zo'n RasPi gewoon aan de muur in de meterkast kunnen monteren als een simpele thuisserver.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 01:44:07 ]
pi_106341108
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

N900 is wat dat betreft een beetje een uitzondering ja, maar nog steeds dik 400 euro. En een gigabit netwerkverbinding kun je wel schudden, om maar wat te noemen.
Een gigabit ga je dan ook never nooit gebruiken. Die snelheid is te hoog om te processen.
pi_106341119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:43 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Toch lijkt het me makkelijker om op een RasPi een server te hebben dan op een smartphone.
Een smartphone wil je bij je houden en vreet meer stroom.
Je zou zo'n RasPi gewoon aan de muur in de meterkast kunnen monteren als een simpele thuisserver.
Ik ga binnenkort voor de Nokia Lumia en ik ga denk ik m'n N900 als server inzetten :P :s)
pi_106341125
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Een gigabit ga je dan ook never nooit gebruiken. Die snelheid is te hoog om te processen.
Neuh, maar HD-films streamen over een Wifi-G verbindinkje gaat je ook niet lukken.
pi_106341177
USB to ethernet en je hebt internet via een kabel naar de N900 :P

:D

Maar dit zijn kleinigheidjes. Leuk zo'n apparaat maar zonder IR of andere fatsoenlijke communicatiemethode blijft het hopeloos. Er lijkt geen GUI op te zitten en om nou te gaan tikken om een filmpje te starten...nee :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 01:50:40 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106341230
Ze gaan 'em releasen met Ubuntu. Prima interface dus om mee te starten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_106341236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
USB to ethernet en je hebt internet via een kabel naar de N900 :P

:D

Maar dit zijn kleinigheidjes. Leuk zo'n apparaat maar zonder IR of andere fatsoenlijke communicatiemethode blijft het hopeloos. Er lijkt geen GUI op te zitten en om nou te gaan tikken om een filmpje te starten...nee :)
Er zit alles op wat je er zelf op installeert. Als jij gewoon X.org en bijv. Gnome installeert, heb je een prima GUI.

En dingen als ingebouwde IR modules moet je er helemaal niet ophebben. Dan kun je wel door blijven bouwen tot je een complete laptop hebt. De kracht is juist de eenvoud. Iemand die een simpel fileservertje wil bouwen zit helemaal niet te wachten op IR modules en GUI's.

-edit-
Not to mention: die USB-ethernet adapter is waarschijnlijk duurder dan een Raspberry Pi. :P
-edit2- Ongeveer even duur om precies te zijn:
http://tweakers.net/price(...)thernet-adapter.html

[ Bericht 5% gewijzigd door KomtTijd... op 03-01-2012 01:57:32 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 01:51:22 #42
363348 ONZcolumnist
1x per 2 weken een colum
pi_106341253
Dit is geweldig!
ongelovelijk kudt
  dinsdag 3 januari 2012 @ 01:52:18 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106341269
Geweldig concept trouwens. Ik zie mogelijkheden voor radiografisch bestuurbare machines, voor thuis-bediening van lichten en andere dingen. Beseffffff...
pi_106341282
Hmm ok, ben benieuwd of er een community voor ontstaat. De mislukking van de N900 was grotendeels te danken aan een te kleine community. Momenteel is het nog een leuk nerdy hebbe dingetje. Als de ontwikkelaar serieus is gooit hij er een plastic omhulsel er om heen en een ready-to-use OS en dan is die al een stuk verder.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 02:02:10 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106341428
Ik vraag me trouwens af of er touch-screen modules zijn met hdmi van verschillende maten. Weet iemand daar een website voor?
pi_106341522
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 02:02 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af of er touch-screen modules zijn met hdmi van verschillende maten. Weet iemand daar een website voor?
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/

Eerste hit op google
pi_106341630
quote:
Op DX kun je van die replacement touchscreens van Apple producten kopen. Geen flauw idee of je zoiets kunt aansluiten.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 02:14:53 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106341658
quote:
Ik zie er maar 1... ik bedoel echt van die losse modules zonder plastic er omheen waar je nog alles mee kan.
pi_106341697
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 02:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zie er maar 1... ik bedoel echt van die losse modules zonder plastic er omheen waar je nog alles mee kan.
Die bestaan ook ja, heb 2 jaar terug naar die dingen lopen zoeken maar nooit wat mee gedaan.

Mocht je nog een "gewone" willen: http://twk.rs/c5o/gi
pi_106341723
quote:
Lijkt me minder praktisch, die zijn niet simpelweg met HDMI/composite en USB aan te sturen.
Je hebt wel van die "overlay" touch panelen, gewoon een doorzichtige touch-plaat die je voor een beeldscherm hangt.
pi_106341799
quote:

[..]

-edit-

zal maar weinig 1080p content draaien gok ik: weinig geheugen en 'slechts' 700mhz geklockte CPU..
dat het kan: oke. maar niet afdoende denk ik voor een volwaardige mediaspeler..
  dinsdag 3 januari 2012 @ 05:46:39 #53
19840 Libris
Live from Singapore
pi_106343412
Video'tje met 1080P demo
pi_106346553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 05:46 schreef Libris het volgende:
Video'tje met 1080P demo
Mja leuk maar zonder info over de video zelf kunnen we er niet veel mee
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:25:09 #55
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106372353
Als je films op een externe HDD hebt. zou je dit toch ideaal kunnen gebruiken om het aan te sluiten op een TV?

Tevens, zou ik er Chrome vanilla op kunnen zetten?
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:48:57 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_106373521
Geinig dingetje, daar zin en om het huis wel leuke dingen voor te verzinnen.
So we just called him Fred
pi_106375052
Leuk ding, maar niet te koop aldus hun webshop.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:20:37 #58
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106375125
Profielwerkstuk Informatica :D
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
pi_106375267
Ook wel handig voor een printserver of Webcam server :o
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:24:22 #60
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106375320
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Ook wel handig voor een printserver of Webcam server :o
Eigen beveiligingscamera met internetconnectie maken! :o
pi_106375346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:24 schreef Haifisch het volgende:

[..]

Eigen beveiligingscamera met internetconnectie maken! :o
Het kan met een Thinclient, moet het hier ook wel mee kunnen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:28:47 #62
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106375548
Spycamera kan ook. Laag energieverbruik, internetconnectie, niet al te groot :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:34:04 #63
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_106375866
Istie al te koop? :D

Ik heb nog wel een touchscreen, maar zouden die drivers makkelijk te compilen zij. Oid?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:36:38 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_106376002
Op ebay staan er nu 10, maar je kan beter wachten op de serieproductie.
So we just called him Fred
pi_106376810
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:19 schreef DutchErrorist het volgende:
Leuk ding, maar niet te koop aldus hun webshop.
De eerste proto's zijn te koop voor prijzen rond de 1000 dollar.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=raspberry+pi+-koziol+-OPI

Over een maandje ofzo willen ze 'm officieel uitbrengen voor 25 en 35 dollar.
pi_106377052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:25 schreef Haifisch het volgende:
Als je films op een externe HDD hebt. zou je dit toch ideaal kunnen gebruiken om het aan te sluiten op een TV?

Tevens, zou ik er Chrome vanilla op kunnen zetten?
Nee, Chrome OS is sowieso niet los te verkrijgen. Chromium OS zou denk ik wel kunnen als je een ARM build weet te vinden/maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:34 schreef Hyman het volgende:
Istie al te koop? :D

Ik heb nog wel een touchscreen, maar zouden die drivers makkelijk te compilen zij. Oid?
Watvoor touchscreen? Gewoon USB? Zou haast out of the box moeten werken lijkt me...
pi_106382296
het meest geniale van dit ding zou zijn om hem aan bluetooth te koppelen, een app voor android te schrijven, en voor die kaart zodat je heb via je mobiel kan sturen,

Vervolgens speakers aan hangen, en aan de lichtknop plempen

Je zegt tegen je telefoon "licht uit" en het licht gaat uit.

je wekker op je mobiel gaat, je snoozed hem. en automatisch gaan de lichten aan.

En dat is maar 1 klein voorbeeldje!

geniaal _O_
  woensdag 4 januari 2012 @ 01:12:13 #68
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106382917
Je koopt er 5
Laat 4 computers een berekening maken. Je laat ze vergelijken. Als 1 van de 4 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. De berekening zal dan opnieuw worden gemaakt door de andere 3. Als 1 van de 3 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. Dan laat je de 2 opnieuw berekenen. Als ze dan verschillen in antwoorden, schakel je de 5e computer met een ander OS in.
pi_106382986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:12 schreef Haifisch het volgende:
Je koopt er 5
Laat 4 computers een berekening maken. Je laat ze vergelijken. Als 1 van de 4 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. De berekening zal dan opnieuw worden gemaakt door de andere 3. Als 1 van de 3 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. Dan laat je de 2 opnieuw berekenen. Als ze dan verschillen in antwoorden, schakel je de 5e computer met een ander OS in.
lolwhut
  woensdag 4 januari 2012 @ 01:24:59 #70
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106383190
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:14 schreef igottagun het volgende:

[..]

lolwhut
Space Shuttle idee
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:14:01 #71
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_106387603
Echt mooi apparaatje!

Je kan hem zelfs op batterijen laten draaien. Oneindig veel mogelijkheden!
pi_106388848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:14 schreef Mender het volgende:
Echt mooi apparaatje!

Je kan hem zelfs op batterijen laten draaien. Oneindig veel mogelijkheden!
Moet je er wel zelf een spanningsregelaar tussen zetten.
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:57:26 #73
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106425545
Linux-soort guitar-rig op zetten en gebruiken als versterker?
pi_106430295
Nice. Erg leuk voor embedded system hobbyisten.
pi_106430454
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:12 schreef Haifisch het volgende:
Je koopt er 5
Leuker:

Maar ontopic: Leuk thin client/office systeempje voor weinig geld. Ubuntu, Open Office, verbinding naar je netwerk en go.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:47:06 #77
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_106434649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Leuker:

[ afbeelding ]

Maar ontopic: Leuk thin client/office systeempje voor weinig geld. Ubuntu, Open Office, verbinding naar je netwerk en go.
Alleen balen dat ie geen windows draait :')
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_106439648
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:47 schreef Hyman het volgende:

[..]

Alsof dat uitmaakt.
pi_106444161
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:47 schreef Hyman het volgende:
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Windows heeft een thin client niet nodig.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:37:34 #80
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106473136
Kleine proxy voor surfen op het werk
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:58:47 #81
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_106473531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:37 schreef Haifisch het volgende:
Kleine proxy voor surfen op het werk
Ik zou dan gewoon het gateway-adres van het bedrijfsnetwerk configureren, kijken hoelang het duurt voordat er iemand bij je aan het bureau staat ;)
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:03:25 #82
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_106473611
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:58 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik zou dan gewoon het gateway-adres van het bedrijfsnetwerk configureren, kijken hoelang het duurt voordat er iemand bij je aan het bureau staat ;)
Goed.
pi_106473723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Leuker:

[ afbeelding ]

Alleen balen dat dit een ARMv6 is en Ubuntu alleen ARMv7+ releases heeft :X
pi_106473973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:10 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Alleen balen dat dit een ARMv6 is en Ubuntu alleen ARMv7+ releases heeft :X
Je hebt gelijk:

quote:
Debian, Fedora and ArchLinux will be supported from the start. We hope to see support from other distros later. We will be selling SD cards with the distros preloaded. (Sept 4 2011 – originally, this FAQ suggested that Ubuntu would be supported. Because of issues with newer releases of Ubuntu and the ARM processor we are using, Ubuntu can’t commit to support Raspberry Pi at the moment.)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_106474844
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:21 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je hebt gelijk:

[..]

Maar waarom zou je er in godsnaam Ubuntu op willen zetten als je er Arch op kan zetten met een lichte windowmanager en niet zo'n gedrocht van Unity of Gnome3?
pi_106474866
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:54 schreef DutchErrorist het volgende:
Maar waarom zou je er in godsnaam Ubuntu op willen zetten als je er Arch op kan zetten met een lichte windowmanager en niet zo'n gedrocht van Unity of Gnome3?
was ook maar voorbeeldje. Ander idee wellicht: usb gps en er een goedkope tom tom van maken?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_106489852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

was ook maar voorbeeldje. Ander idee wellicht: usb gps en er een goedkope tom tom van maken?
Dat is wel erg veel werk.
pi_106490157
quote:
En niet te vergeten Maemo is end of life ^O^
:Z

Ja het kan deels het zelfde, maar het zijn compleet andere apparaten voor compleet andere doeleinden. :{w

quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:13 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat is wel erg veel werk.
En niet goedkoop want je moet ook nog een scherm, liefst ook een battery pack. En fatsoenlijke open source turn by turn navigatie kan je ook wel vergeten w/
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:17:27 #89
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_106492474
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Windows heeft een thin client niet nodig.
Jouw stripje gaat toch over windows virussen of niet dan?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:18:14 #90
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_106492500
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Alsof dat uitmaakt.
Wel om een virussen aquarium te maken
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_106492519
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:18 schreef Hyman het volgende:

[..]

Wel om een virussen aquarium te maken
Sorry je hebt gelijk.
pi_106492817
Kan hier osx op?
pi_106492870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:26 schreef kadeya het volgende:
Kan hier osx op?
Doeg.
pi_106492944
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:28 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Doeg.
Maar even serieus, kan het?
pi_106492974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:30 schreef kadeya het volgende:

[..]

Maar even serieus, kan het?
wat denk je zelf?
pi_106493157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:31 schreef mschol het volgende:

[..]

wat denk je zelf?
Ik heb er totaal geen verstand van, maar lees wel eens wat over hackintosh. En dat is op een pc, misschien kan het dan ook hierop.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:45:03 #97
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106493491
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:26 schreef kadeya het volgende:
Kan hier osx op?
Wat ik ervan begrijp is dat dit ding een ARMv6 architectuur heeft, oftewel hetzelfde als de iPhone 3G(S). En aangezien iOS een afgeslankte versie van OS X is zou ik zeggen dat het technisch mogelijk is om een gekraakte versie hierop te draaien.

Ik snap ook niet waarom men hier gelijk huilie huilie over moet doen, maar goed.
pi_106493524
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef TimCook het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp is dat dit ding een ARMv6 architectuur heeft, oftewel hetzelfde als de iPhone 3G(S). En aangezien iOS een afgeslankte versie van OS X is zou ik zeggen dat het technisch mogelijk is om een gekraakte versie hierop te draaien.

Ik snap ook niet waarom men hier gelijk huilie huilie over moet doen, maar goed.
Dan wordt het helemaal interessant.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:52:25 #99
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106493794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef kadeya het volgende:

[..]

Dan wordt het helemaal interessant.
Dit ding zou je in principe zelfs als 25 dollar kostende Apple TV kunnen gebruiken, en dan kan je ook nog 1080p afspelen.
pi_106494281
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:52 schreef TimCook het volgende:

[..]

Dit ding zou je in principe zelfs als 25 dollar kostende Apple TV kunnen gebruiken, en dan kan je ook nog 1080p afspelen.
Zit er ook wifi op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')