Je kunt er ook gewoon Debian o.i.d. opzetten.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:23 schreef b4kl4p het volgende:
Ga hem zeker ook bestellen. Altijd leuk een beetje geklooi, ik las alleen dat de programmeertaal python gaat zijn. Wel een beetje hoog aan de level me dunkt.
Dit ding is goedkoper dan een arduinoquote:Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef beerten het volgende:
TS: Arduino?
Simpel programmeerbordje waar je ook bijvoorbeeld via midi he eigen instrument mee kan bouwen.
Leuk, zal ik onthouden. Alleen kan dit ook niet gewoon met de Raspberry?quote:Op maandag 2 januari 2012 21:26 schreef beerten het volgende:
TS: Arduino?
Simpel programmeerbordje waar je ook bijvoorbeeld via midi he eigen instrument mee kan bouwen.
Er worden nu de eerste 10 geveild op Ebay voor bedragen van boven de 1000 euro.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:29 schreef Ouqz het volgende:
Zijn ze al aan het uitrollen dan? Laatste keer dat ik keek waren ze nog voor een beta testgroep.
op ebay/DX enzo zijn ze wel goedkoper te vinden. Het voordeel van een Arduino is dat er gigantisch veel libraries, codevoorbeelden en tutorials enzo voor te vinden zijn. Verzin een stukje hardware en er zijn wel youtube-filmpjes van hoe je het aansluit. Technisch gezien kun je waarschijnlijk het meeste ook wel doen met alleen een com-poort en een berg electronica-onderdeeltjes, maar dan sta je er wel helemaal alleen voor. Plus als je dan wat opblaast is waarschijnlijk gelijk je computer turf, terwijl je een arduino voor 5 dollar van een nieuwe chip voorziet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:08 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Leuk, zal ik onthouden. Alleen kan dit ook niet gewoon met de Raspberry?
Zal straks nog even zoeken naar wat informatie over het maken van dingen.
Edit: Wel leuke website gevonden: http://www.brontronics.nl/nl/
Kost ie rond de 25 euro. Kun je ook breadboards, kabels, LCD's en schakelaars kopen. Geen flauw alleen hoe je met zoiets moet beginnen. En of dat zelfde niet gewoon met de Raspberry kan. Die toch veel meer veelzijdig is en ook meer kracht heeft. En ook nog eens goedkoper.
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:28 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon Debian o.i.d. opzetten.
Ik ga er morgen eens naar kijken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
op ebay/DX enzo zijn ze wel goedkoper te vinden. Het voordeel van een Arduino is dat er gigantisch veel libraries, codevoorbeelden en tutorials enzo voor te vinden zijn. Verzin een stukje hardware en er zijn wel youtube-filmpjes van hoe je het aansluit. Technisch gezien kun je waarschijnlijk het meeste ook wel doen met alleen een com-poort en een berg electronica-onderdeeltjes, maar dan sta je er wel helemaal alleen voor. Plus als je dan wat opblaast is waarschijnlijk gelijk je computer turf, terwijl je een arduino voor 5 dollar van een nieuwe chip voorziet.
Volgens mij zijn ze erg aan het discussieren op het forum om dit zo educatief mogelijk te maken. Er zijn ook al ideeën voor veel meer talen. Ook basic etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.
Kids die willen programmeren moet je daar ook helemaal niet mee vermoeien. Eerst enthousiast maken, dan gaan ze zich later vanzelf wel steeds dieper in de materie verdiepen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar voor kids die willen leren programmeren had ik toch wel lowlevel languages verwacht. Beetje jammer dat je een filmpje eenvoudig kunt outputten met een paar regeltjes code terwijl voor educatie juist lowlevel talen erg belangrijk zijn. Zo weet de whizzkid van straks nog niet wat een register of een stack is.
Leuk!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ohja niet te vergeten: De mijne ligt op het postkantoor en kan ik morgen ophalen
Wel handig om te weten wat een cpu nou eenmaal met je rommel doet als je het erin gooit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:41 schreef Catch22- het volgende:
lekker boeiend zeg, registers en stacks
Maar om nou een kind zo'n stuk hardware en een boek "C voor dummies" te geven is nou niet echt handig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:46 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wel handig om te weten wat een cpu nou eenmaal met je rommel doet als je het erin gooit.
quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kids die willen programmeren moet je daar ook helemaal niet mee vermoeien. Eerst enthousiast maken, dan gaan ze zich later vanzelf wel steeds dieper in de materie verdiepen.
Je moet ergens beginnen dat welquote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:48 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maar om nou een kind zo'n stuk hardware en een boek "C voor dummies" te geven is nou niet echt handig.
Is wel een stuk duurder.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Leuk om te hobbyen maar niet echt bijzonder. Mijn smartphone draait ook Quake 3 maar dan wel gewoon 60fps met video output en bluetooth muis/toetsenbord
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1quote:
Kijk dat bedoel ik. Maar of het makkelijker is om te programmeren op je telefoon betwijfel ik een beetje. Maar goed we zullen het zien, je zou zo'n RasPi altijd in een kastje kunnen bouwen bijvoorbeeld als een mediaplayer. Bouw er ook meteen een infrarood sensor in en je kunt een afstandsbediening gebruiken. Iets wat met een android telefoon niet gaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1
Buiten het testen hiervan zie ik niet echt nut ervan tenzij je een goedkope typemachine kan maken voor het bedrijfsleven en/of ontwikkelingslanden
-edit-
Ik zie nu dat het apparaat blijkbaar 1080P draait. Ben benieuwd tot welke bitrate het lekker loopt. Kan een goedkope mediaspeler worden
Meer mogelijkheden met een smartphone? Probeer daar maar eens een webserver van te bouwen. Of Debian op te installeren. Wat er "beter" aan is vraag ik me sowieso af, dik kans dat de processor enzo gewoon het zelfde is?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar wel een stuk beter, meer mogelijkheden, minder ingewikkeld, makkelijk om voor te programmeren en ik heb er al 1
Buiten het testen hiervan zie ik niet echt nut ervan tenzij je een goedkope typemachine kan maken voor het bedrijfsleven en/of ontwikkelingslanden
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Meer mogelijkheden met een smartphone? Probeer daar maar eens een webserver van te bouwen. Of Debian op te installeren. Wat er "beter" aan is vraag ik me sowieso af, dik kans dat de processor enzo gewoon het zelfde is?
Dingetjes als bluetooth, toetsenbord enz. scharrel je met gemak voor 10 euro bij elkaar. Heb je voor 45 euro een apparaat wat precies het zelfde kan als jouw smartphone van 450 of meer euro. Behalve dan het touchscreen, maar die heb je echt niet nodig in een NAS of mediaplayer of bewakingscamera-controller of noem maar op. En de basisschool in Kenia niet te vergeten.
N900 is wat dat betreft een beetje een uitzondering ja, maar nog steeds dik 400 euro. En een gigabit netwerkverbinding kun je wel schudden, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het valt gewoon onder smartphone. Dat de N900 meer kan dan andere telefoons is omdat de N900 ism Maemo gewoon echt vrij is itt Android en iOS
Toch lijkt het me makkelijker om op een RasPi een server te hebben dan op een smartphone.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het valt gewoon onder smartphone. Dat de N900 meer kan dan andere telefoons is omdat de N900 ism Maemo gewoon echt vrij is itt Android en iOS
Een gigabit ga je dan ook never nooit gebruiken. Die snelheid is te hoog om te processen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
N900 is wat dat betreft een beetje een uitzondering ja, maar nog steeds dik 400 euro. En een gigabit netwerkverbinding kun je wel schudden, om maar wat te noemen.
Ik ga binnenkort voor de Nokia Lumia en ik ga denk ik m'n N900 als server inzettenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Toch lijkt het me makkelijker om op een RasPi een server te hebben dan op een smartphone.
Een smartphone wil je bij je houden en vreet meer stroom.
Je zou zo'n RasPi gewoon aan de muur in de meterkast kunnen monteren als een simpele thuisserver.
Neuh, maar HD-films streamen over een Wifi-G verbindinkje gaat je ook niet lukken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een gigabit ga je dan ook never nooit gebruiken. Die snelheid is te hoog om te processen.
Er zit alles op wat je er zelf op installeert. Als jij gewoon X.org en bijv. Gnome installeert, heb je een prima GUI.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
USB to ethernet en je hebt internet via een kabel naar de N900
Maar dit zijn kleinigheidjes. Leuk zo'n apparaat maar zonder IR of andere fatsoenlijke communicatiemethode blijft het hopeloos. Er lijkt geen GUI op te zitten en om nou te gaan tikken om een filmpje te starten...nee
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:02 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af of er touch-screen modules zijn met hdmi van verschillende maten. Weet iemand daar een website voor?
Op DX kun je van die replacement touchscreens van Apple producten kopen. Geen flauw idee of je zoiets kunt aansluiten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/
Eerste hit op google
Ik zie er maar 1... ik bedoel echt van die losse modules zonder plastic er omheen waar je nog alles mee kan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
http://www.chinavasion.co(...)av-vga-hdmi-car-kit/
Eerste hit op google
Die bestaan ook ja, heb 2 jaar terug naar die dingen lopen zoeken maar nooit wat mee gedaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie er maar 1... ik bedoel echt van die losse modules zonder plastic er omheen waar je nog alles mee kan.
Lijkt me minder praktisch, die zijn niet simpelweg met HDMI/composite en USB aan te sturen.quote:
zal maar weinig 1080p content draaien gok ik: weinig geheugen en 'slechts' 700mhz geklockte CPU..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
-edit-
Ik zie nu dat het apparaat blijkbaar 1080P draait. Ben benieuwd tot welke bitrate het lekker loopt. Kan een goedkope mediaspeler worden
Mja leuk maar zonder info over de video zelf kunnen we er niet veel meequote:
Eigen beveiligingscamera met internetconnectie maken!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Ook wel handig voor een printserver of Webcam server
Het kan met een Thinclient, moet het hier ook wel mee kunnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:24 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Eigen beveiligingscamera met internetconnectie maken!
De eerste proto's zijn te koop voor prijzen rond de 1000 dollar.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:19 schreef DutchErrorist het volgende:
Leuk ding, maar niet te koop aldus hun webshop.
Nee, Chrome OS is sowieso niet los te verkrijgen. Chromium OS zou denk ik wel kunnen als je een ARM build weet te vinden/maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:25 schreef Haifisch het volgende:
Als je films op een externe HDD hebt. zou je dit toch ideaal kunnen gebruiken om het aan te sluiten op een TV?
Tevens, zou ik er Chrome vanilla op kunnen zetten?
Watvoor touchscreen? Gewoon USB? Zou haast out of the box moeten werken lijkt me...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:34 schreef Hyman het volgende:
Istie al te koop?
Ik heb nog wel een touchscreen, maar zouden die drivers makkelijk te compilen zij. Oid?
lolwhutquote:Op woensdag 4 januari 2012 01:12 schreef Haifisch het volgende:
Je koopt er 5
Laat 4 computers een berekening maken. Je laat ze vergelijken. Als 1 van de 4 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. De berekening zal dan opnieuw worden gemaakt door de andere 3. Als 1 van de 3 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. Dan laat je de 2 opnieuw berekenen. Als ze dan verschillen in antwoorden, schakel je de 5e computer met een ander OS in.
Space Shuttle ideequote:
Moet je er wel zelf een spanningsregelaar tussen zetten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:14 schreef Mender het volgende:
Echt mooi apparaatje!
Je kan hem zelfs op batterijen laten draaien. Oneindig veel mogelijkheden!
Leuker:quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:12 schreef Haifisch het volgende:
Je koopt er 5
Laat 4 computers een berekening maken. Je laat ze vergelijken. Als 1 van de 4 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. De berekening zal dan opnieuw worden gemaakt door de andere 3. Als 1 van de 3 een ander antwoord heeft laat je hem door de andere 3 uitschakelen. Dan laat je de 2 opnieuw berekenen. Als ze dan verschillen in antwoorden, schakel je de 5e computer met een ander OS in.
Alleen balen dat ie geen windows draaitquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Leuker:
[ afbeelding ]
Maar ontopic: Leuk thin client/office systeempje voor weinig geld. Ubuntu, Open Office, verbinding naar je netwerk en go.
Alsof dat uitmaakt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:47 schreef Hyman het volgende:
[..]
Alleen balen dat ie geen windows draait
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Windows heeft een thin client niet nodig.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:47 schreef Hyman het volgende:
Alleen balen dat ie geen windows draait
Ik zou dan gewoon het gateway-adres van het bedrijfsnetwerk configureren, kijken hoelang het duurt voordat er iemand bij je aan het bureau staatquote:
Goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:58 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon het gateway-adres van het bedrijfsnetwerk configureren, kijken hoelang het duurt voordat er iemand bij je aan het bureau staat
Alleen balen dat dit een ARMv6 is en Ubuntu alleen ARMv7+ releases heeftquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Leuker:
[ afbeelding ]
Maar ontopic: Leuk thin client/office systeempje voor weinig geld. Ubuntu, Open Office, verbinding naar je netwerk en go.
Je hebt gelijk:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:10 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Alleen balen dat dit een ARMv6 is en Ubuntu alleen ARMv7+ releases heeft
quote:Debian, Fedora and ArchLinux will be supported from the start. We hope to see support from other distros later. We will be selling SD cards with the distros preloaded. (Sept 4 2011 – originally, this FAQ suggested that Ubuntu would be supported. Because of issues with newer releases of Ubuntu and the ARM processor we are using, Ubuntu can’t commit to support Raspberry Pi at the moment.)
Maar waarom zou je er in godsnaam Ubuntu op willen zetten als je er Arch op kan zetten met een lichte windowmanager en niet zo'n gedrocht van Unity of Gnome3?quote:
was ook maar voorbeeldje. Ander idee wellicht: usb gps en er een goedkope tom tom van maken?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:54 schreef DutchErrorist het volgende:
Maar waarom zou je er in godsnaam Ubuntu op willen zetten als je er Arch op kan zetten met een lichte windowmanager en niet zo'n gedrocht van Unity of Gnome3?
Dat is wel erg veel werk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
was ook maar voorbeeldje. Ander idee wellicht: usb gps en er een goedkope tom tom van maken?
En niet te vergeten Maemo is end of lifequote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En niet goedkoop want je moet ook nog een scherm, liefst ook een battery pack. En fatsoenlijke open source turn by turn navigatie kan je ook wel vergetenquote:
Jouw stripje gaat toch over windows virussen of niet dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Windows heeft een thin client niet nodig.
Sorry je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wel om een virussen aquarium te maken
Ik heb er totaal geen verstand van, maar lees wel eens wat over hackintosh. En dat is op een pc, misschien kan het dan ook hierop.quote:
Wat ik ervan begrijp is dat dit ding een ARMv6 architectuur heeft, oftewel hetzelfde als de iPhone 3G(S). En aangezien iOS een afgeslankte versie van OS X is zou ik zeggen dat het technisch mogelijk is om een gekraakte versie hierop te draaien.quote:
Dan wordt het helemaal interessant.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:45 schreef TimCook het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrijp is dat dit ding een ARMv6 architectuur heeft, oftewel hetzelfde als de iPhone 3G(S). En aangezien iOS een afgeslankte versie van OS X is zou ik zeggen dat het technisch mogelijk is om een gekraakte versie hierop te draaien.
Ik snap ook niet waarom men hier gelijk huilie huilie over moet doen, maar goed.
Dit ding zou je in principe zelfs als 25 dollar kostende Apple TV kunnen gebruiken, en dan kan je ook nog 1080p afspelen.quote:
Zit er ook wifi op?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:52 schreef TimCook het volgende:
[..]
Dit ding zou je in principe zelfs als 25 dollar kostende Apple TV kunnen gebruiken, en dan kan je ook nog 1080p afspelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |