abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2012 @ 18:30:46 #1
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106282208

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Fall 2011

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit ht topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Anim] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Anim/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8)7
Bakakame 8-)
Qunix :)
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopier deze versie in verband met incorrecte weergave!

[ Bericht 0% gewijzigd door Frag_adder op 01-01-2012 18:50:28 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 1 januari 2012 @ 18:34:40 #2
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106282302
even als disclaimer, die taart heb ik gewoon uit de vorige OP en is niet mijn schuld! :6
pi_106282634
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:34 schreef Frag_adder het volgende:
even als disclaimer, die taart heb ik gewoon uit de vorige OP en is niet mijn schuld! :6
Haal je hem toch weg? Was voor de kerst, al is dat van een jaar geleden.
  zondag 1 januari 2012 @ 18:50:40 #4
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106282790
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:45 schreef Qunix het volgende:

[..]

Haal je hem toch weg? Was voor de kerst, al is dat van een jaar geleden.
gedaan!
  zondag 1 januari 2012 @ 19:07:09 #5
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106283262
maar om even mijn laatste post uit het vorige topic aan te halen:

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:27 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Eve no Jikan en Tokyo Godfathers O+
Hoshi wo Ou Kodomo moet ik ook nog zien~
Eve is leuk :D al heb ik momenteel eens zin in een goede horroranimefilm, eigenlijk alleen king of thorn gezien. Kent iemand er nog?
pi_106284230
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Eve is leuk :D al heb ik momenteel eens zin in een goede horroranimefilm, eigenlijk alleen king of thorn gezien. Kent iemand er nog?
De enige animehorrorfilm die ik gezien heb ik http://myanimelist.net/anime/3178/Karura_Mau_Movie, en die was niet zo goed, eigenlijk. Wel vermakelijk, maar niet zo goed. Al speelt de leeftijd van de film waarschijnlijk mee.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 1 januari 2012 @ 19:48:47 #7
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106284795
quote:

[..]

Een horrorfilm... hmmm, moet zeggen dat ik er eigenlijk niet echt veel ken. De Kara no Kyoukai-serie is een beetje horror, maar niet zoveel als bijvoorbeeld King of Thorn. Hoewel wel goed :)
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_106290310
Jeuj!
Gaki no Tsukai New Years Eve 6 Hr SP 2011.12.31.torrent
  zondag 1 januari 2012 @ 22:36:23 #9
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106292283
Hoshi wo Ou Kodomo is mooi! _O_
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_106297771
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:36 schreef .Cake. het volgende:
I know! Tof verhaal, toffe animaties en toffe tekenstijl _O_
  maandag 2 januari 2012 @ 01:39:38 #11
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106299284
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 00:55 schreef Qunix het volgende:

[..]

I know! Tof verhaal, toffe animaties en toffe tekenstijl _O_
Zeker! Lees net dat het dezelfde regisseur is van 5 cm per second, die moet ik ook nog zien maar hoor daar alleen maar goeie dingen over, dus die ga ik ook maar kijken binnenkort!

Eve no Jikan (Time of Eve) ook net gezien, mooie film ook! Goeie setting en mooi onderwerp, hou ik wel van!
ANIMEES.
- Scamp
pi_106302588
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:36 schreef .Cake. het volgende:
Zeer mooi geanimeerd, alleen het einde vind ik weer niet zo bevredigend. Vooral wat er met Mimi is gebeurd... -O-
pi_106311631
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 09:31 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Zeer mooi geanimeerd, alleen het einde vind ik weer niet zo bevredigend. Vooral wat er met Mimi is gebeurd... -O-
Niet alles hoeft altijd goed af te lopen... ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 14:45:03 #14
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106311640
Jongens, ik heb een ziekte. Ik kan niet stoppen met luisteren naar Girls Dead Monster!

^O^
ANIMEES.
- Scamp
pi_106311899
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef .Cake. het volgende:
Jongens, ik heb een ziekte. Ik kan niet stoppen met luisteren naar Girls Dead Monster!

^O^
Ik vrees dat ik je al had besmet. ;(
pi_106315679
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef .Cake. het volgende:

^O^
Dat is inderdaad ernstig, maar ik denk dat je er met veel rusten wel boven op komt Angel Beats is als ik zo vrij mag zijn slecht geschreven en GiDeMo is J-pop.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 2 januari 2012 @ 16:58:21 #17
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106316594
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dat is inderdaad ernstig, maar ik denk dat je er met veel rusten wel boven op komt Angel Beats is als ik zo vrij mag zijn slecht geschreven en GiDeMo is J-pop.
Angel Beats vond ik eigenlijk best goed te pruimen, ondanks de plotholes. Maar ik ben nogal makkelijk in het negeren van dat soort dingen. Plus ik was al beetje emotioneel toen ik m ging kijken, dus de serie greep mij nogal onverwacht. :'(

GiDeMo is inderdaad J-pop, maar het is zo verdomde catchy! Misschien dat ik ooit wel weer wat anders ga luisteren, maar voorlopig heb ik mijn overload nog niet bereikt.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106317564
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De visual novel schijnt veel beter te zijn.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:46:24 #19
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106318382
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De visual novel schijnt veel beter te zijn.
Ik dacht dat het een anime original serie was? Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor.

Straks maar eens aan Eden of the East beginnen, ben benieuwd!
ANIMEES.
- Scamp
pi_106320315
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:46 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een anime original serie was? Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor.

Straks maar eens aan Eden of the East beginnen, ben benieuwd!
Ik bedoelde de Light Novel. Ben verward vandaag ;(
  maandag 2 januari 2012 @ 20:18:31 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106325698
Is Naturo nu weer zonder fillers?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_106326762
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:18 schreef wdn het volgende:
Is Naturo nu weer zonder fillers?
Volgende ep ja... Al ben ik benieuwd hoelang ze het volhouden :')
pi_106332154
Capital Craze Comic is een leuke OVA, meer niet.
pi_106335268
Die scene in de ED van Fate/Zero waar King Arthur vechtend te zien is met een veld vol slachtoffers, dan zie ik me die scene altijd voor me in 3d. Zo'n ideaal stuk om op een 3d-tv te kijken lijkt mij.

Stiekem is anime in 3d natuurlijk best wel faal, want het blijft gewoon 2d :')
  maandag 2 januari 2012 @ 23:31:28 #25
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106336202
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:14 schreef robin007bond het volgende:
Die scene in de ED van Fate/Zero waar King Arthur vechtend te zien is met een veld vol slachtoffers, dan zie ik me die scene altijd voor me in 3d. Zo'n ideaal stuk om op een 3d-tv te kijken lijkt mij.

Tevens, Eden of the East heeft gn Japans nummer in de OP! I like! Eens wat anders :)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106336501
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:31 schreef .Cake. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tevens, Eden of the East heeft gn Japans nummer in de OP! I like! Eens wat anders :)
Best een leuke OP inderdaad.

Deze vind ik toch altijd net wat grappiger:

pi_106339207
quote:

Ja, Falling Down van Oasis :D
Serial Experiments Lain heeft ook een hele mooie Engelse OP.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 08:12:39 #28
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106343850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:34 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Ja, Falling Down van Oasis :D
Serial Experiments Lain heeft ook een hele mooie Engelse OP.
Als ik het mij goed herinner had trinity blood een engelse ED, alleen was die zwaar in het engrisch gezongen :P op zich best een mooi nummer maar je moet je door de uitspraak heen worstelen. Nu ik er over na denk zijn er nog wel meer in het engels :P

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:14 schreef robin007bond het volgende:
Ja ik vraag me wel af hoe je zo een personage dan in 3d ziet :P of is het meer van die laagjes voor laagjes 3d?
pi_106344137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 08:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner had trinity blood een engelse ED, alleen was die zwaar in het engrisch gezongen :P op zich best een mooi nummer maar je moet je door de uitspraak heen worstelen. Nu ik er over na denk zijn er nog wel meer in het engels :P
Rainbow heeft een hele vette Engelse OP.

quote:
[..]

Ja ik vraag me wel af hoe je zo een personage dan in 3d ziet :P of is het meer van die laagjes voor laagjes 3d?
Ja, zo had ik me het meer voorgesteld :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:26:06 #30
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106349262
Als ik de VN van Fate/Stay Night ga spelen, krijg ik dan spoilers voor Fate/Zero buiten wat we weten uit de anime van Fate/Stay Night om?
ANIMEES.
- Scamp
pi_106349412
ik ga straks aan m'n beheerder schooien voor geld voor een nieuwe laptop.

k'hoop dat ze ermee akkoord gaat. k'wil deze:

http://www.laptopshop.be/(...)xr-618be-azerty.html
pi_106349681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:26 schreef .Cake. het volgende:
Als ik de VN van Fate/Stay Night ga spelen, krijg ik dan spoilers voor Fate/Zero buiten wat we weten uit de anime van Fate/Stay Night om?
Niets behalve dat Zoukens wormen Sakura's appel binnen dringen en van binnenuit leegvreten, de ware aard van de heilige graal, Kiritsugu die maar drie keer tot Saber spreekt en de uitslag van de 5e oorlog. Volgens mij is de de ware aard van de graal het enige dat niet (duidelijk) in de slecht geregisseerde anime aan bod gekomen is, maar een grote spoiler is het niet en het heeft tot boek drie van de novelle's geen serieuze implicaties voor het verhaal. Het vierde deel heb ik nog niet zelf gelezen maar afgaande op de spoilers kan je Fate/Stay Night prima spelen zonder expliciet gespoilerd te worden.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:43:39 #33
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106349884
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:38 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Niets behalve dat Zoukens wormen Sakura's appel binnen dringen en van binnenuit leegvreten, de ware aard van de heilige graal, Kiritsugu die maar drie keer tot Saber spreekt en de uitslag van de 5e oorlog. Volgens mij is de de ware aard van de graal het enige dat niet (duidelijk) in de slecht geregisseerde anime aan bod gekomen is, maar een grote spoiler is het niet en het heeft tot boek drie van de novelle's geen serieuze implicaties voor het verhaal. Het vierde deel heb ik nog niet zelf gelezen maar afgaande op de spoilers kan je Fate/Stay Night prima spelen zonder expliciet gespoilerd te worden.
De ware aard wel een klein beetje, ook een beetje in Fate/Zero overigens. Maar dat heeft weinig te maken met de uitkomst van Fate/Zero. De uitslag van de 5e oorlog weten we al van de anime.

Mijn broertje heeft per ongeluk voor mij de identiteit van Berserker in Zero gespoilt. :(
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:04:39 #34
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106350686
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ghost in the Shell, Russisch (en een beetje Engels):

"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:17:00 #35
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106351210
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:17:27 #36
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106351227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:30 schreef redboyke het volgende:
ik ga straks aan m'n beheerder schooien voor geld voor een nieuwe laptop.

k'hoop dat ze ermee akkoord gaat. k'wil deze:

http://www.laptopshop.be/(...)xr-618be-azerty.html
Jezus wat een disco. Ik kan je nu alvast vertellen dat dat geen beste laptop voor school is. Een klasgenoot van mij had een Alienware laptop voor school, hij heeft wel wat centjes dus heeft gelijk de duurste gekocht. Een jaar later is dat ding gewoon kapot, de scharnieren begaven het. Het zijn leuke laptops om op tafel te hebben staan en eens in de zoveel tijd te verplaatsen, maar echt een mobiele werkplek heb je er niet mee (niet voor lang in ieder geval).

Mijn laptops voor school:

ThinkPad SL510. Ik had geen groot budget, dus had deze voor 425 euro gekocht. Prestatievermogen is voor school ruim voldoende, er zitten genoeg features op, en het belangrijkste is dat ik deze nog wel 10 jaar elke dag 20 keer open en dicht kan klappen, en dan gaat ie nog niet stuk, de scharnieren zijn namelijk van staal. Tevens is het toetsenbord waterdicht en heeft het drainage gaten zodat ik mijn frisdrank kan morsen en dit niet in de laptop komt, maar er doorheen gaat en aan de onderkant er weer uit komt zonder schade aan te richten. Als ik 'm laat kletteren gaat de HDD in pauzestand zodat er geen data corruptie optreed, etc. Ik kan nog wel een uur doorgaan zo. Het komt er op neer dat er over deze laptop gewoon nagedacht is, en niet een lompe behuizing is met alleen maar dure onderdelen.

Indien ik in een ruwe omgeving kom, heb ik nog altijd mijn ThinkPad T41, welke praktisch onverwoestbaar is. Deze heeft alles wat mijn SL510 ook heeft, maar naast de scharnieren is ook de gehele binnenkant in een magnesium behuizing beschermt. Het moederbord en scherm zijn daarnaast flexibel, en de harde schijf is opgehangen in een rubber behuizing. Er zit een bureaulamp ingebouwd om het toetsenbord te verlichten, en de DVD writer is hot-swappable en te vervangen voor een extra accu.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_106351458
1.Magisch Meisje Madoka Magica
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
3. Zwart Meer: Roberta's Bloed Spoor
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien
7. Pingundrum van het Kwaad (Google vertalen, vertaald 'mawaru' als 'kwaad' :') )
8. [C] Het Geld van Ziel en de Mogelijkheid Controle
9. Ik Weet Nog Steeds Niet Hoe de Bloem die Ik die Dag Zag Heette
10. Ik Heb Niet Veel Vrienden

Dit zijn vooralsnog m.i. de tien beste Japanse tekenfilms die ik dit jaar gezien heb en ook dit jaar voor het eerst beschikbaar waren voor een internationaal publiek. Ik behoud mij heb recht voor om van mening te veranderen en zal dat ongetwijfeld ook en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben dat onze Japanse tekenfilms hier niet slecht gelocaliseerd worden.
pi_106351562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:22 schreef Repelsteeltju het volgende:
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien
7. Pingundrum van het Kwaad (Google vertalen, vertaald 'mawaru' als 'kwaad' :') )

Dit zijn vooralsnog m.i. de tien beste Japanse tekenfilms die ik dit jaar gezien heb en ook dit jaar voor het eerst beschikbaar waren voor een internationaal publiek. Ik behoud mij heb recht voor om van mening te veranderen en zal dat ongetwijfeld ook en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben dat onze Japanse tekenfilms hier niet slecht gelocaliseerd worden.
Ik moest vreselijk hard lachen :')
pi_106351663
quote:
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien

Heb je die allemaal in 2012 gekeken?! :o
pi_106351713
Mijn 2012 is vooralsnog animeloos ;(
pi_106351809
Haha, anime kijken is z 2011 --tot ik de volgende aflevering van Shakugan no Shana binnen gehaald heb.
pi_106351999
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
Haha, anime kijken is z 2011 --tot ik de volgende aflevering van Shakugan no Shana binnen gehaald heb.
Ga je nog naar Tsunacon? :P

Ik heb mijn kaartje al 8-)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:44:01 #43
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106352336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ga je nog naar Tsunacon? :P

Ik heb mijn kaartje al 8-)
:r
- Paul von Oberstein
pi_106352439
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:44 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

:r
Ik distantieer me van de weaboos hoor :{w

Ze hebben de site helemaal vernieuwd. Ik kan niet tegen de verandering ;(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 13:47:14 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:48:27 #45
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106352510
Een dagje vrij, ga de laptop maar eens aan de tv verbinden en dan de hele Steins Gate serie kijken.
pi_106352641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:48 schreef SunTzu het volgende:
Een dagje vrij, ga de laptop maar eens aan de tv verbinden en dan de hele Steins Gate serie kijken.
Daar doe je goed aan ^O^
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:06:26 #47
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106353378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik distantieer me van de weaboos hoor :{w

Ze hebben de site helemaal vernieuwd. Ik kan niet tegen de verandering ;(
Ik ben bang dat er dan weinig te bezichtigen is voor je. Oh, en kijk uit met wat je koopt daar. Er zijn deals die over het algemeen goedkoper zijn dan in de winkel, maar het meeste is gewoon duurder dan uit de winkel of vanaf internet.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:08:58 #48
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_106353495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:06 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er dan weinig te bezichtigen is voor je. Oh, en kijk uit met wat je koopt daar. Er zijn deals die over het algemeen goedkoper zijn dan in de winkel, maar het meeste is gewoon duurder dan uit de winkel of vanaf internet.
Ben er vorig jaar geweest. Er zijn idd een paar dingen die duurder waren, maar ook goedkoper.

(Trouwens, bedenk ook dat er verzendkosten bijkomen, en als het echt iets duurs is, import kosten)
Voorbeeld:
http://www.cdjapan.co.jp/goods/goods_detail.html?KEY=NEOSL-12306
Op Tsunacon kreeg ik 'm voor 15 EUR mee :7
pi_106353738
Death Note is toch ook een anime? :o
XO till we overdose
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:15:45 #50
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_106353812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:14 schreef ovoxo het volgende:
Death Note is toch ook een anime? :o
Nee, een Chinese cartoon :D :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106353868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:15 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Nee, een Chinese cartoon :D :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Ik ben niet zo into anime maar ik vond dn wel erg leuk.
XO till we overdose
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:44:04 #52
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_106355152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:17 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ik ben niet zo into anime maar ik vond dn wel erg leuk.
Juh sorry, kon het niet laten. Moest even :9
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:57:44 #53
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106355862
Ik val altijd in slaap als ik Steins Gate wil kijken, damn you Agency
pi_106356438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:44 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Juh sorry, kon het niet laten. Moest even :9
:D haha ik vond t wel grappig.
Welke animes zijn goed voor een beginner?
XO till we overdose
pi_106357097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:10 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je van houdt! Probeer anders Fullmetal Alchemist: Brotherhood, die is voor zo'n beetje iedereen wel geschikt. Kan me zo snel verder niks bedenken, maar er zijn genoeg anderen hier ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:28:41 #56
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106357256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:25 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je van houdt! Probeer anders Fullmetal Alchemist: Brotherhood, die is voor zo'n beetje iedereen wel geschikt. Kan me zo snel verder niks bedenken, maar er zijn genoeg anderen hier ;)
Ik raad Brotherhood juist af, en suggereer de 'normale'. Reden hiertoe is dat Brotherhood met een rotgang door het verhaal gaat wat voor de nieuwe kijkers wel heel verwarrend kan zijn. Tuurlijk loopt de eerste serie anders dan de manga, maar deze is veel beter te intepreteren.
- Paul von Oberstein
pi_106357858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:17 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Jezus wat een disco. Ik kan je nu alvast vertellen dat dat geen beste laptop voor school is. Een klasgenoot van mij had een Alienware laptop voor school, hij heeft wel wat centjes dus heeft gelijk de duurste gekocht. Een jaar later is dat ding gewoon kapot, de scharnieren begaven het. Het zijn leuke laptops om op tafel te hebben staan en eens in de zoveel tijd te verplaatsen, maar echt een mobiele werkplek heb je er niet mee (niet voor lang in ieder geval).

Mijn laptops voor school:

ThinkPad SL510. Ik had geen groot budget, dus had deze voor 425 euro gekocht. Prestatievermogen is voor school ruim voldoende, er zitten genoeg features op, en het belangrijkste is dat ik deze nog wel 10 jaar elke dag 20 keer open en dicht kan klappen, en dan gaat ie nog niet stuk, de scharnieren zijn namelijk van staal. Tevens is het toetsenbord waterdicht en heeft het drainage gaten zodat ik mijn frisdrank kan morsen en dit niet in de laptop komt, maar er doorheen gaat en aan de onderkant er weer uit komt zonder schade aan te richten. Als ik 'm laat kletteren gaat de HDD in pauzestand zodat er geen data corruptie optreed, etc. Ik kan nog wel een uur doorgaan zo. Het komt er op neer dat er over deze laptop gewoon nagedacht is, en niet een lompe behuizing is met alleen maar dure onderdelen.
[ afbeelding ]

Indien ik in een ruwe omgeving kom, heb ik nog altijd mijn ThinkPad T41, welke praktisch onverwoestbaar is. Deze heeft alles wat mijn SL510 ook heeft, maar naast de scharnieren is ook de gehele binnenkant in een magnesium behuizing beschermt. Het moederbord en scherm zijn daarnaast flexibel, en de harde schijf is opgehangen in een rubber behuizing. Er zit een bureaulamp ingebouwd om het toetsenbord te verlichten, en de DVD writer is hot-swappable en te vervangen voor een extra accu.
[ afbeelding ]
ik was van plan alienware te kopen maar vind 14" toch te klein en die andere zijn te duur mijn budget is maar iets van 1600. normaal zou ik een desktop kopen maar omdat ik in het ziekenhuis zit moet het dus een laptop zijn. ik kan geen wow meer spelen zonder schokken.
pi_106357999
quote:

[..]

Boku No Pico.

Klassieker is het.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:50:48 #59
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106358281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Boku No Pico.

Klassieker is het.
Zeg dan gelijk Shitai wo Arau, maar dat doen we maar niet omdat we iemand hier aan de haak proberen te slaan. Niet wegjagen met... ander materiaal.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:59:41 #60
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106358737
quote:

[..]

Tja, ligt er ook een beetje aan waar je naar op zoek bent.

Als je DN leuk vind dan trek je CODE GEASS denk ik ook wel. Maar laat ik een paar optionele categorien geven:

Voor mecha's en robots: Gundam 00 en CODE GEASS
Voor slice-of-life: Hanasaku Iroha en Usagi Drop
Voor komedie: Shinryaku? Ika Musume en Nichijou
Voor schattigheid: Usagi Drop
Voor actie: Soul Eater en Full Metal Alchemist (: Brotherhood)
Voor klassieke space westerns: Cowboy Bebop en Trigun
Voor sci-fi: Ghost in the Shell: Stand Alone Comples en GitS: 2nd GiG
Voor romantiek: Amigami SS en Kimi ni Todoke (denk ik, heb ze zelf nog niet gezien)
Voor mooie films: Hoshi wo Ou Kodomo en n van de Ghibli-films.

Deze zijn met het oog op beginners, dus geen overdaad aan ecchi of gore of algemene bizarheid.
En er zijn vast nog wel veeeel meer te noemen, maar dit is even snel uit mijn hoofd wat ik zou aanraden.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106358940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:50 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Zeg dan gelijk Shitai wo Arau, maar dat doen we maar niet omdat we iemand hier aan de haak proberen te slaan. Niet wegjagen met... ander materiaal.
Misschien kunnen we een beginner recommendation chart maken.
pi_106359001
quote:

[..]

Maar serieus, ik denk dat Clannad wel een leuke is. Kun je gelijk ook zien hoe emotioneel anime soms kan zijn :'(

Daarna kan je geleidelijk wennen aan het medium denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 16:05:07 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:11:56 #63
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106359354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar serieus, ik denk dat Clannad wel een leuke is. Kun je gelijk ook zien hoe emotioneel anime soms kan zijn :'(

Daarna kan je geleidelijk wennen aan het medium denk ik.
En die recommendation counter ik weer: Clannad is melodrama. Soms word er een hoop spanning/emotie opgewekt om niks. Als je daar niet vatbaar voor bent, dan oogt het een beetje raar/fake.
- Paul von Oberstein
pi_106359450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:11 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

En die recommendation counter ik weer: Clannad is melodrama. Soms word er een hoop spanning/emotie opgewekt om niks. Als je daar niet vatbaar voor bent, dan oogt het een beetje raar/fake.
Maar ik heb ook een gevoelige kant, en aangezien het bij de user hier om een vrouw gaat weet ik wel zeker dat ze er vatbaar voor is :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:29:01 #65
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106360147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar ik heb ook een gevoelige kant, en aangezien het bij de user hier om een vrouw gaat weet ik wel zeker dat ze er vatbaar voor is :P
Dat is wel een beste aanname, ik zou niet zoveel vertrouwen in die deductie hebben. :{

Ik kan op MyAnimeList al 10 dames noemen tussen de 16 en de 40 jaar die Clannad niet zo'n hoge rating gegeven hebben, hoor.
- Paul von Oberstein
pi_106360356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:29 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dat is wel een beste aanname, ik zou niet zoveel vertrouwen in die deductie hebben. :{

Ik kan op MyAnimeList al 10 dames noemen tussen de 16 en de 40 jaar die Clannad niet zo'n hoge rating gegeven hebben, hoor.
Ach ja, ik denk dat je dat aantal kan vermenigvuldigen met 100 voor de dames die het wel leuk vinden.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:35:41 #67
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106360440
Ik vind Fruits Basket wel een goede beginneranime voor dames. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:48:39 #68
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106361031
Angel Beats! heeft overigens wel een beetje van alles. Drama, komedie, romantiek, horror, actie, mooie animatie. Alleen hier een daar een gaatje in het plot, maar verder een goeie allrounder die ik zeker ook aan beginners aan kan raden.

Tot zover mijn dagelijkse Angel Beats! propaganda.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106361159
Bedankt iedereen voor advies :D ik ga even kijken over wat elke anime gaat en dan kies ik er 1 of 2 die ik ga kijken :D .
XO till we overdose
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:05:43 #70
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106361791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:51 schreef ovoxo het volgende:
Bedankt iedereen voor advies :D ik ga even kijken over wat elke anime gaat en dan kies ik er 1 of 2 die ik ga kijken :D .
Graag gedaan en veel plezier alvast! Laat maar weten wat je er van vind ;)

Chihayafuru ook weer bijgewerkt, na een klein dipje is deze serie weer terug op zijn oude niveau! O+
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:06:52 #71
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106361842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach ja, ik denk dat je dat aantal kan vermenigvuldigen met 100 voor de dames die het wel leuk vinden.
Dus weet je het zeker, of niet? :)
- Paul von Oberstein
pi_106362485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:06 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dus weet je het zeker, of niet? :)
Zeker weet ik het niet, maar de meisjes die ik ken kunnen het wel waarderen.
pi_106362942
quote:
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien

Hahaha :P
pi_106363017
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Slim plan.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:45:10 #75
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106363178
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zeker weet ik het niet, maar de meisjes die ik ken kunnen het wel waarderen.
Daarom dus. Het is z relatief, daar is geen pijl op te trekken. De vraag van Bakakame was wat dat betreft heel correct.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee, zoiets zal wel mooi staan in de OP.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:54:23 #76
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106363512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:45 schreef Chavez_ het volgende:
Lijkt me een goed idee, zoiets zal wel mooi staan in de OP.
Kunnen we best doen ja, maar dan moeten we wel zorgen dat het wel overzichtelijk blijft. Anders zien nieuwelingen door de bomen het bos niet meer.

Plus we moeten op een gegeven moment besluiten dat de lijst compleet is, anders zie ik al weer eindeloze discussies aan de horizon.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:00:17 #77
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106363751
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:54 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Kunnen we best doen ja, maar dan moeten we wel zorgen dat het wel overzichtelijk blijft. Anders zien nieuwelingen door de bomen het bos niet meer.

Plus we moeten op een gegeven moment besluiten dat de lijst compleet is, anders zie ik al weer eindeloze discussies aan de horizon.
Ik stel voor dat we het bij een oppervlakkige lijst houden dat gendexeerd word op genre.
- Paul von Oberstein
pi_106363952
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:40 schreef Qunix het volgende:

[..]

Slim plan.
Schaamteloos gejat van /a/, maar zo iets?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:00 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we het bij een oppervlakkige lijst houden dat gendexeerd word op genre.
Op genre is misschien beter inderdaad.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:24:19 #79
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106364438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Wow, daar staat best veel tussen. En niet allemaal even geschikt voor nieuwkomers lijkt me.
Genre klinkt als de way to go, dan kan iedereen zelf kiezen wat hem haar het meest interesseert.

Een ander mogelijkheid zou kunnen zijn dat je het categoriseerd op must-see's/klassiekers en "andere mogelijkheden". Klinkt vaag, dus misschien niet de beste methode, tenzij iemand het wat beter kan verwoorden.

En misschien een flow-chart erbij? :D
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:28:33 #80
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106364582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:24 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Wow, daar staat best veel tussen. En niet allemaal even geschikt voor nieuwkomers lijkt me.
Genre klinkt als de way to go, dan kan iedereen zelf kiezen wat hem haar het meest interesseert.

Een ander mogelijkheid zou kunnen zijn dat je het categoriseerd op must-see's/klassiekers en "andere mogelijkheden". Klinkt vaag, dus misschien niet de beste methode, tenzij iemand het wat beter kan verwoorden.

En misschien een flow-chart erbij? :D
Een flowchart klinkt trouwens als een perfecte implementatie, en wat jij bedoelt zijn series die helpen orinteren in anime. Ik zou die series dan als last-ditch effort in de flowchart zetten als iemand er cht niet uit komt, maar ik voorzie wel de nodige discussies over welke serie er wel of niet tussen kan.
- Paul von Oberstein
pi_106365218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:28 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Een flowchart klinkt trouwens als een perfecte implementatie, en wat jij bedoelt zijn series die helpen orinteren in anime. Ik zou die series dan als last-ditch effort in de flowchart zetten als iemand er cht niet uit komt, maar ik voorzie wel de nodige discussies over welke serie er wel of niet tussen kan.
Flowchart lijkt me niet zo handig, dan krijg je al snel een heel complexe diagram vol met "als je deze serie niet leuk vindt, dan deze" en zo door.
pi_106365527
Oh en over Legend of The Galactic Heroes.

Ik heb een guide gevonden in welke volgorde je de OVA en films zou moeten kijken. Veel mensen zijn namelijk een beetje overdonderd aan het begin bij de OVA.

Alleen heeft deze beste meneer een tikfoutje gemaakt bij "licensed", maar dat valt te vergeven. :+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:03:07 #83
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106365835
Golden Wings kan je echter laten vallen, die is in n woord ronduit verschrikkelijk.

Tevens heb ik eerst de serie gekeken, daarna de films. Ik vond 't niet lastig verder.
- Paul von Oberstein
pi_106365965
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:03 schreef Chavez_ het volgende:
Golden Wings kan je echter laten vallen, die is in n woord ronduit verschrikkelijk.

Tevens heb ik eerst de serie gekeken, daarna de films. Ik vond 't niet lastig verder.
Ik doe voor de zekerheid toch de eerste film om even in de sfeer te komen.

Een VHS-rip op een full-hd monitor kijken is weer eens wat anders ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 19:16:21 ]
pi_106366393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Bekend, maar ben met veel niet mee eens. Tevens is het verouderd.

Lijst met genres om mee te beginnen?
pi_106366532
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:16 schreef Qunix het volgende:

[..]

Bekend, maar ben met veel niet mee eens. Tevens is het verouderd.

Lijst met genres om mee te beginnen?
Lijkt me handig, maar we moeten het niet te ingewikkeld maken met Japanse genre's. Voor nieuwkomers is het wel prettig om de reguliere genres terug te zien, dus gewoon het generieke: actie, drama, sci-fi etc.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:51:42 #87
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106367903
_O-
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:49:19 #88
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106370527
Ik denk dubbelzijdig plakband of lijm.

Dat dit mij nooit is opgevallen, raar.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:52:53 #89
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106370704
Simpel, adhesie. Squirtle is H2, en Zubat is O. H2O. :7
Chocoladetaartjes.
pi_106370913
Ik dacht altijd dat Zubat van die kleine plakkerige pootjes had om dingen mee vast te houden :@
pi_106371349
Een aantal mogelijkheden:
1) magneten
2) lijm
3) zware kontspieren
4) ''Zubat uses confusion
Everyone is confused''
"We start to climb up... the long... long uphill climb"
- Tomoya
pi_106373368
Die Clannad ED vind ik zo leuk.

Dango-daikazoku!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 21:52:31 ]
pi_106373412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:54 schreef .Cake. het volgende:

[..]

denk een stuk of 10 series die allemaal een (of meerdere) richtingen uitgaan. zodat er voor iedereen wel wat is..
pi_106374173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:46 schreef mschol het volgende:

[..]

denk een stuk of 10 series die allemaal een (of meerdere) richtingen uitgaan. zodat er voor iedereen wel wat is..
Oh god, ik zie al helemaal voor me dat we een discussie krijgen of Steins;Gate er in moet of niet. Misschien kunnen we beter gewoon ieder persoonlijk zijn advies laten geven aan een nieuwkomer, zo vaak krijgen we er ook weer niet mee te maken.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:03:22 #95
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106374248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:49 schreef Chavez_ het volgende:
Ik denk dubbelzijdig plakband of lijm.

Dat dit mij nooit is opgevallen, raar.
precies wat ik dacht! :P ik ga er van uit dat een zubat eigenlijk heel zwaar is, en een schildpad is dat sowieso en massa massa aan trekt ;)
pi_106375363
quote:
Perfect. Alleen lijkt het me handig om meerdere series per categorie te laten maken. Soms trekt die ene serie die bij drama staat bijvoorbeeld niet, wat kan resulteren aan een afkeer tegen de anime drama's.

2 per categorie lijkt me wel goed. Ik weet niet hoe jullie er over denken? :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:27:06 #98
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106375465
ik ben te lui om alles terug te lezen :P wat voor lijst willen jullie gaan samenstellen?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:27:20 #99
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106375476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh god, ik zie al helemaal voor me dat we een discussie krijgen of Steins;Gate er in moet of niet. Misschien kunnen we beter gewoon ieder persoonlijk zijn advies laten geven aan een nieuwkomer, zo vaak krijgen we er ook weer niet mee te maken.
Om dat te vermijden moeten we denk ik eerst definiren waar een serie aan moet voldoen om m aan te raden aan nieuwkomers. Waarom iets wel of niet?

Zo kan je bijvoorbeeld bedenken dat je ze niet direct aan teveel ecchi wil blootstellen, of te zwaar materiaal. Het is de bedoeling dat we ze verleiden *; , niet afschrikken! :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Perfect. Alleen lijkt het me handig om meerdere series per categorie te laten maken. Soms trekt die ene serie die bij drama staat bijvoorbeeld niet, wat kan resulteren aan een afkeer tegen de anime drama's.

2 3 is meer dan genoeg denk ik. Zoals je zegt is de ene drama serie de andere niet.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:27:21 #100
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106375481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Twee of drie kan wel, ja. Ik snap alleen niet waarom er tch ecchi en hentai bij komt te staan, dit zijn geen westerse termen. Ik denk dat 'erotiek' en 'porno' beter past. Erg bot, maar wel to the point.
- Paul von Oberstein
pi_106375694
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:27 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Twee of drie kan wel, ja. Ik snap alleen niet waarom er tch ecchi en hentai bij komt te staan, dit zijn geen westerse termen. Ik denk dat 'erotiek' en 'porno' beter past. Erg bot, maar wel to the point.
Eerder 'softporn' en 'hardcore porn'. Dat dekt de lading misschien net iets meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 22:31:28 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:04:43 #102
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106377366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:27 schreef Frag_adder het volgende:
ik ben te lui om alles terug te lezen :P wat voor lijst willen jullie gaan samenstellen?
Een lijstje met Animees (:D) die nieuwkomers kunnen kijken als ze niet weten waar te beginnen.

Ik denk dat we de categorien Ecchi en Hentai berhaupt wel weg kunnen laten. Ik bedoel, een beginner zal daar toch niet naar op zoek zijn lijkt mij? En anders zullen ze er hier denk ik niet over beginnen.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:32:43 #103
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106378851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:04 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Een lijstje met Animees (:D) die nieuwkomers kunnen kijken als ze niet weten waar te beginnen.

Ik denk dat we de categorien Ecchi en Hentai berhaupt wel weg kunnen laten. Ik bedoel, een beginner zal daar toch niet naar op zoek zijn lijkt mij? En anders zullen ze er hier denk ik niet over beginnen.
Daar begon ik anders wel mee. _O-
Ecchi dan, he. En Ouran High School Host Club. Afgezien van kinderanime waren dat de eerste die ik zag. De eerste 'normale' was Fruits Basket.
Chocoladetaartjes.
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:01:58 #104
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106380340
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:32 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Ecchi dan, he. En Ouran High School Host Club. Afgezien van kinderanime waren dat de eerste die ik zag. De eerste 'normale' was Fruits Basket.
Mjaa ok, dan mag jij die afdeling handelen ;)

Eden of the East was leuk :) Nu kijken of ik die films ergens nog kan scoren. Het verbaasd mij af en toe nog wel wat er wel en niet op bakabt staat. Zo kan ik FMA niet vinden... :(
ANIMEES.
- Scamp
pi_106380717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:01 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Mjaa ok, dan mag jij die afdeling handelen ;)

Eden of the East was leuk :) Nu kijken of ik die films ergens nog kan scoren. Het verbaasd mij af en toe nog wel wat er wel en niet op bakabt staat. Zo kan ik FMA niet vinden... :(
Dat komt omdat Aniplex heel moeilijk doet. Bij een DMCA haalt Bakabt ze offline.
pi_106382087
Is het niet een idee om weer eens een anime verkiezing te houden?
pi_106382516
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:46 schreef robin007bond het volgende:
Die Clannad ED vind ik zo leuk.

Dango-daikazoku!

nagisa theme *O*
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  woensdag 4 januari 2012 @ 01:46:09 #108
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106383758
Zoo, net een paar afleveringen van GANTZ geprobeerd te kijken.

Dit is voor het eerst dat ik in alle eerlijkheid kan zeggen: wat een poepserie. }:|
ANIMEES.
- Scamp
pi_106384927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:32 schreef Xaryna het volgende:

[..]

ik begon met mononoke :Y

denk dat de ghibli films goeie binnenkomers zijn
pi_106385804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:41 schreef blessed19 het volgende:
Leuk idee :)
pi_106386381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 07:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Leuk idee :)
Het lijkt me dan het beste om de vorige af te stoffen en het te hergebruiken. Kan hem echter niet vinden, ben immers maar mobiel.
pi_106386858
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 08:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Het lijkt me dan het beste om de vorige af te stoffen en het te hergebruiken. Kan hem echter niet vinden, ben immers maar mobiel.
Die vorige heb ik nooit meegemaakt.

Zo'n Google Docs enqute is misschien wel het handigst.
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:03:29 #113
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106388682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:41 schreef blessed19 het volgende:
Je bedoelt dan van het afgelopen jaar neem ik aan?

EDIT: ik denk dat ik vanavond een Japanse curry ga proberen te maken :9~

[ Bericht 14% gewijzigd door .Cake. op 04-01-2012 11:49:27 ]
ANIMEES.
- Scamp
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:49:36 #114
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106389991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:03 schreef .Cake. het volgende:
Of allebei? Maar misschien wordt dat te veel van het goede ...
Beste serie aller tijden
Beste serie 2011
Beste film aller tijden
Beste film 2011

Hmm, mjah, dat is wat veel.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_106390692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:04 schreef .Cake. het volgende:
De reden is dat 'anime' altijd wel geassocieerd wordt met hentai.
Een vertaling is wel op zijn plaatst, ja.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:22:05 #116
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106395085
Meeste anime valt in meerdere categorien. Ik denk niet dat je fatsoenlijk een lijst op deze manier kunt maken.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_106395945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:22 schreef Weakling het volgende:
Meeste anime valt in meerdere categorien. Ik denk niet dat je fatsoenlijk een lijst op deze manier kunt maken.
daarom zei ik ook: een top 10 die de meeste genres omvatten en niet te extreem zijn (dus niet iets als skygirls)
pi_106396443
Verder moet niet het bekendste of beste anime erin staan, maar de beste om te beginnen met anime kijken. Dus geen lange serie.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:58:36 #119
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106396633
Hikaru no Go is een aanradertje voor de beginner
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_106396877
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:54 schreef Qunix het volgende:
Verder moet niet het bekendste of beste anime erin staan, maar de beste om te beginnen met anime kijken. Dus geen lange serie.
Geen Naruto of Bleach aanraden? :o Onmogelijk! ;(
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:07:56 #121
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106397111
quote:
Dit.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:42 schreef mschol het volgende:
daarom zei ik ook: een top 10 die de meeste genres omvatten en niet te extreem zijn (dus niet iets als skygirls)
En dit.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106400490
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:46 schreef .Cake. het volgende:

Dit is voor het eerst dat ik in alle eerlijkheid kan zeggen: wat een poepserie. }:|
Na Shadow Star Narutaru is dat het slechtste dat ik ooit -volledig- gezien heb.
pi_106401949
quote:
die zou je apart kunnen vermelden, want het zijn wel series die opzich best geschikt zijn voor beginners, alleen zijn ze errug lang en verdient (positief noch negatief) dat wel een 'speciale' vermelding
pi_106403650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:03 schreef .Cake. het volgende:

[..]

EDIT: ik denk dat ik vanavond een Japanse curry ga proberen te maken :9~
Euh, nee. Ik zal als ik thuis ben proberen de vorige erbij te halen. We hadden toen aardig wat categorieeen. :)
pi_106407652
quote:
Perfect ^O^
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:21:44 #127
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_106410986
Geen Naruto manga deze week? :{
pi_106411162
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:21 schreef DemonRage het volgende:
Geen Naruto manga deze week? :{
Wist je het niet? Masashi Kishimoto, de auteur, is gestopt.

http://www.animenewsnetwo(...)pped-kishimoto-quits
pi_106411739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

link niet gelezen (ben mobiel) maar een einde aan naruto? :o
of is het meer abrupt gestopt? (zoals gebruikelijk...)
pi_106412013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:36 schreef mschol het volgende:

[..]

link niet gelezen (ben mobiel) maar een einde aan naruto? :o
of is het meer abrupt gestopt? (zoals gebruikelijk...)
De auteur heeft gezegd niets meer te zien in het verhaal en wil meer tijd aan familie besteden e.d.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:46:19 #131
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106412245
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De auteur heeft gezegd niets meer te zien in het verhaal en wil meer tijd aan familie besteden e.d.
Welk verhaal?
- Paul von Oberstein
pi_106412277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:46 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Welk verhaal?
:D
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:55:04 #133
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_106412727
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Staat blijkbaar niet meer op de site. Nog meer bronnen?
pi_106412977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:55 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Staat blijkbaar niet meer op de site. Nog meer bronnen?
Nee, maar animenewsnetwork is altijd heel betrouwbaar. Zal eens kijken of ik hem terug kan vinden, misschien url verkeerd getypt.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:38:05 #135
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106414730
Naja, 't betekent niet dat iemand het niet over kan nemen. Zo moeilijk is dat niet, de wijze waarop Naruto nu loopt houd ik ook wel 10 jaar vol. Makkelijk.
- Paul von Oberstein
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:09:37 #136
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106416276
A wild blogpost appeared! (op Animees.nl)!

Lezh!

:9
ANIMEES.
- Scamp
pi_106416316
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:09 schreef .Cake. het volgende:

Lezh!

Ik heb 'm verslonden :Y)
pi_106417142
Net princess mononoke gezien.. eindelijk werd het eens tijd.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat het me toch een beetje tegenviel. Ik weet niet of het komt omdat ik de animaties gewoon veel beter vond in spirited away.. of dat het thema inmiddels een beetje uitgekauwd is (ik bedoel, de natuur en aarde enzo beschermen leeft nog steeds, maar 10 jaar geleden was het echt een 'hot' item). Ik weet niet, het pakte me niet echt. De karakters waren wel goed, en hadden echt diepte, maar de verhaallijn met de natuurgod was een beetje rommelig..
There are only 151 Pokmon.
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:54:49 #139
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106421326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:25 schreef Eenskijken het volgende:
Net princess mononoke gezien.. eindelijk werd het eens tijd.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat het me toch een beetje tegenviel. Ik weet niet of het komt omdat ik de animaties gewoon veel beter vond in spirited away.. of dat het thema inmiddels een beetje uitgekauwd is (ik bedoel, de natuur en aarde enzo beschermen leeft nog steeds, maar 10 jaar geleden was het echt een 'hot' item). Ik weet niet, het pakte me niet echt. De karakters waren wel goed, en hadden echt diepte, maar de verhaallijn met de natuurgod was een beetje rommelig..
Spirited Away is ook 4 of 5 jaar later gemaakt he. Ik geloof dat ze in Mononoke begonnen met experimenteren met CGI er in, een proces dat ze duidelijk veeeel beter onder de knie hadden in 2001 met Spirited Away.

Wat dat natuurberschermen betreft, dat is altijd al een beetje een rode achtergrond draad in de Ghiblifilms, dus dat is niet echt van belang in de tijd waarin de film gemaakt is. Hoewel dat in Mononoke wel erg duidelijk naar voren komt.

Maar Mononoke is niet de meest overdonderende Ghiblifilm nee. Hun nieuwste, The Borrower Arriety is wel erg goed, dus die zou ik je ook kunnen aanraden. Ik vind hem zelf denk ik beter dan Spirited Away ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106422642
Pom poko! :D
pi_106423138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:54 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Spirited Away is ook 4 of 5 jaar later gemaakt he. Ik geloof dat ze in Mononoke begonnen met experimenteren met CGI er in, een proces dat ze duidelijk veeeel beter onder de knie hadden in 2001 met Spirited Away.

Wat dat natuurberschermen betreft, dat is altijd al een beetje een rode achtergrond draad in de Ghiblifilms, dus dat is niet echt van belang in de tijd waarin de film gemaakt is. Hoewel dat in Mononoke wel erg duidelijk naar voren komt.

Maar Mononoke is niet de meest overdonderende Ghiblifilm nee. Hun nieuwste, The Borrower Arriety is wel erg goed, dus die zou ik je ook kunnen aanraden. Ik vind hem zelf denk ik beter dan Spirited Away ;)
en toch staat hij hier (bijna) eenzaam aan de top, samen met Spirited away
pi_106423302
quote:

[..]

Welk verhaal?
ik kan mij van naruto wel herrinneren dat er wel een (flinterdun) verhaal/rode draad doorheen zat..
hoe dat na de time jump is weet ik eigenlijk niet meer..

vind het wel jammer..
naruto, bleach en fairy tail vond ik allemaal best goed beginnen, maar allen worden het een soort never-ending story's terwijl ze er prima een serie van 200-300 eps van hadden kunnen maken die niet helemaal hoefte te barsten van de fillers.. (denk ik dan)

fairy tail is relatief nieuw, maar die gaat kennelijk dezelfde kant op als bleach en naruto.. erg jammer ;(
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:48:42 #143
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106425307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:35 schreef mschol het volgende:

[..]

en toch staat hij hier (bijna) eenzaam aan de top, samen met Spirited away
Wat bedoel je precies met "hier"? In Nederland? Op FOK? In dit topic?

Bovendien is dat meer een persoonlijke mening dan feit ;)

Net de twee Eden of the East films gekeken, ben erg blij dat ik dat gedaan heb! Het verhaal voelt nu goed afgesloten, een gevoel dat een beetje ontbrak na het einde van de serie. Erg gaaf gedaan! _O_
ANIMEES.
- Scamp
pi_106425422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:48 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met "hier"? In Nederland? Op FOK? In dit topic?
hier as in bij mij
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:02:48 #145
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106425688
quote:

[..]

Welk verhaal?

Naruto heeft een episch verhaal dat over 300 jaar nog steeds gelezen zal worden. Serieus. Het is een complete wereld met backstory vergelijkbaar met bijvoorbeeld Tolkien of Star Wars. Al zo gigantisch en nog zoveel ruimte in die gecreeerde wereld om er nog veel meer mee te doen.
pi_106426185
ik wil wel graag weten of die manga nou door gaat of niet.
Niet dat ik hem lees, maar dat betekend niet veel goeds voor de aankomende anime afleveringen :(
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:34:12 #147
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106426220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Niet dat ik hem lees, maar dat betekend niet veel goeds voor de aankomende anime afleveringen :(
Gaat nog wel even door denk ik :)
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:27:33 #148
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106428934
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:09 schreef .Cake. het volgende:

Lezh!

Hmmmm! Ik krijg er honger van! :9
pi_106430788
gister avond The time of Eve gezien..
opzich begon hij sterk en vrij origineel..
helaas voelde het einde aan alsof ze 10 verhalen waren begonnen en 1 (half) hadden afgemaakt ;(
pi_106433336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:07:55 #151
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106433388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

^O^

In ander nieuws, die Divine is wel een enorme STAR DRIVER fan als ik dit zo lees :P
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:10:34 #152
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106435546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Naruto heeft een episch verhaal dat over 300 jaar nog steeds gelezen zal worden. Serieus. Het is een complete wereld met backstory vergelijkbaar met bijvoorbeeld Tolkien of Star Wars. Al zo gigantisch en nog zoveel ruimte in die gecreeerde wereld om er nog veel meer mee te doen.
- Paul von Oberstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:28:12 #153
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106436181
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:10 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:34:23 #154
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106436440
Naruto
- Paul von Oberstein
pi_106436486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:34 schreef Chavez_ het volgende:
Naruto
[ afbeelding ]
je hebt wat met die gozer he?
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:42:08 #156
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106438963
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:35 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt wat met die gozer he?
- Paul von Oberstein
pi_106439629
Reactie afbeeldingen en link naar niet bestaand Anime News Network artikel.

Waar heb ik dat eerder gezien? :P
pi_106439677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:42 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
you gay?
pi_106440455
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:46 schreef .Cake. het volgende:

pi_106440700
Robin waar is jouw UI van?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:32:40 #161
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106440782
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Robin waar is jouw UI van?
Dat is Kirino uit Ore no Imouto. :Y
ANIMEES.
- Scamp
pi_106440982
Lijkt me leuk. O+

SPOILER
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:38:59 #163
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106441000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Dat is Kirino uit Ore no Imouto. :Y

Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai
- Paul von Oberstein
pi_106441260
Wow, mirai nikki flashback.

SPOILER
pi_106442236
quote:
11s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Wow, mirai nikki flashback.

SPOILER
please use the share links provided...

en waar is je aardbei gebleven in je UI.. -O-
pi_106442386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:08 schreef mschol het volgende:

[..]

please use the share links provided...

en waar is je aardbei gebleven in je UI.. -O-
http://static.zerochan.net/full/36/35/849286.jpg

Foetsie.
pi_106442461
pi_106442696
quote:
lekker met slagroom.
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_106446996
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Lijkt me leuk. O+

[ afbeelding ]

SPOILER
Je hebt hem al gevonden zo te zien.

Jouw UI is ook O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:50:41 #170
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106447037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Lijkt me leuk. O+

[ afbeelding ]

SPOILER
WAT VOOR SERIES KIJKEN JULLIE!!!!!!! :P
pi_106448535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:50 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

WAT VOOR SERIES KIJKEN JULLIE!!!!!!! :P
Dat is een fanpic, niet direct uit de serie volgens mij :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:41:47 #172
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106449127
Jongens, ik heb een luxeprobleem. Ik weet niet welke serie ik nu moet gaan kijken. Ik heb denk ik nog wel tijd om er n of twee af te ronden voordat het dagelijkse leven mij weer op eist. Maar welke?

In de aanbieding:

Monster
Black Lagoon
Gundam 0083 Stardust Memory
Blood +
Michiko to Hatchin
Mugen no Ryuvius
Seirei no Moribito
Samurai Champloo
RAINBOW

Aanbevelingen aub ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106449186
quote:
5s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:41 schreef .Cake. het volgende:
Jongens, ik heb een luxeprobleem. Ik weet niet welke serie ik nu moet gaan kijken. Ik heb denk ik nog wel tijd om er n of twee af te ronden voordat het dagelijkse leven mij weer op eist. Maar welke?

In de aanbieding:

Monster
Black Lagoon
Blood +
Michiko to Hatchin
Mugen no Ryuvius
Seirei no Moribito
Samurai Champloo
RAINBOW

Aanbevelingen aub ;)
RAINBOW is lekker recent en schijnt best pakkend te zijn :)
pi_106450650
Rainbow zou inderdaad goed zijn :Y
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:29:46 #175
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106451416
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:35:30 #176
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106451702
quote:

In de aanbieding:

Monster
Black Lagoon
Blood +
Michiko to Hatchin
Mugen no Ryuvius
Seirei no Moribito
Samurai Champloo
RAINBOW

Aanbevelingen aub ;)
Blood+!

Kun je meteen de films en Blood C meenemen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:37:53 #177
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106451837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:48 schreef mschol het volgende:
gister avond The time of Eve gezien..
opzich begon hij sterk en vrij origineel..
helaas voelde het einde aan alsof ze 10 verhalen waren begonnen en 1 (half) hadden afgemaakt ;(
Dat had ik ook. Halverwege begon het minder te worden.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:47:08 #178
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106452357
quote:
Wow, op 1:30 zien we opeens Saori zoals ze er "normaal" uitziet! :P En verder tja, dit soort artikelen zijn erg makkelijk.

Hmm, 2 voor RAINBOW en 1 voor Blood+. Ik ga eerst nog even een nieuwjaarsborrel doen straks, en als ik terugkom en er is nog niets veranderd dan wordt het RAINBOW (sorry wdn, Blood+ komt daarna dan ;) )
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:47:18 #179
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106452365
Wie volgt ook Phi brain, kami no puzzle?
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:47:50 #180
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106452389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:37 schreef hexje het volgende:

[..]

Dat had ik ook. Halverwege begon het minder te worden.
klopt, het begin vraag je je nog af wat er gaat komen en voelt alles leuk maar het had gewoon beter uitgewerkt kunnen worden. Sowieso was het helaas ook nog vrij voorspelbaar wie nou wat was :(
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:50:14 #181
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106452542
quote:

In de aanbieding:

Monster
Black Lagoon
Blood +
Michiko to Hatchin
Mugen no Ryuvius
Seirei no Moribito
Samurai Champloo
RAINBOW

Aanbevelingen aub ;)
ik ben een gundam fan maar deze ken ik niet maar hij is vast goed! :P

Als je van een serie houd die een van de beste verhalen heeft maar best zwaar op de maag ligt moet je Monster kijken, ik was er erg van onder de indruk. Het is lang geleden dat ik deze gezien heb maar hij is mij nog altijd bijgebleven!.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:50:40 #182
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_106452572
quote:

[..]

:?
pi_106452797
denk dat ik straks nog eens harde schijf ga insteken heb lange tijd geen anime gekeken behalve naruto dan.

en waar is mirai nikki aflevering van deze week gebleven?
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:54:25 #184
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106452808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:50 schreef hexje het volgende:

[..]

:?
ik vond het een leuke vermakelijke film, er had alleen meer in gezeten :)
ik neem aan dat je snapt dat eve naar the time of eve verwijst dat was de post die ik quote immers
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:55:02 #185
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106452843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:54 schreef redboyke het volgende:
denk dat ik straks nog eens harde schijf ga insteken heb lange tijd geen anime gekeken behalve naruto dan.

en waar is mirai nikki aflevering van deze week gebleven?
rond kerst gaan wel meer series op pauze, het zou dat kunnen zijn?
pi_106453251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:55 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

rond kerst gaan wel meer series op pauze, het zou dat kunnen zijn?
japanners vieren toch geen kerst?
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:03:39 #187
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106453353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:01 schreef redboyke het volgende:

[..]

japanners vieren toch geen kerst?
Tsss, itsudatte my santa nooit gezien zeker!
Ik heb geen idee eigenlijk of ze er helemaal niet aan doen, maar ik merk wel altijd dat deze tijd van het jaar meer series / manga's een weekje over slaan :) en er zijn genoeg anime's met een kerst aflevering die mij doen geloven dat ze het weldegelijk vieren (op hun manier wellicht)
pi_106453448
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:03 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Tsss, itsudatte my santa nooit gezien zeker!
Ik heb geen idee eigenlijk of ze er helemaal niet aan doen, maar ik merk wel altijd dat deze tijd van het jaar meer series / manga's een weekje over slaan :) en er zijn genoeg anime's met een kerst aflevering die mij doen geloven dat ze het weldegelijk vieren (op hun manier wellicht)
volgens mij wordt kerst wel gevierd, maar meer voor de sfeer en niet zozeer voor de gedachte erachter.. meende dat ze meer doen met oud & nieuw
pi_106454713
Kentuck fried christmass cake
pi_106455926
quote:
Die reacties :')__!
pi_106457155
Oh en ik ben Legen of the Galactic Heroes opnieuw aan het download in blu-ray. Puur omdat ik de serie in de hoogst mogelijke kwaliteit wil zien zonder te veel compressie.

En ja, ik weet dat het een oude serie is. :+

Nevermind, downloaden duurt me te lang. 40 GB :(

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 21:22:20 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:53:25 #193
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106465420
Dat klopt. Je kan ook de BluRay box gewoon kopen, hier heb je deel 1 alvast. Je gaat er maar 500,- op achteruit O+ .
- Paul von Oberstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 01:05:56 #194
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106468275
Ik heb 4 volumes van een manga voor mijn verjaardag (in advance) gekregen O+

Black Bird. O+
Chocoladetaartjes.
pi_106469167
Iemand die weet wanneer mirai nikki epi 13 aired?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 03:15:11 #196
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106470850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik gok volgende week. Zeker weten doe ik het niet.
ANIMEES.
- Scamp
  vrijdag 6 januari 2012 @ 03:26:20 #197
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106471012
ANIMEES.
- Scamp
pi_106472153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
8 januari :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:45:06 #199
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106473289
pi_106473623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:05 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb 4 volumes van een manga voor mijn verjaardag (in advance) gekregen O+

Black Bird. O+
Leuk. ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:11:54 #202
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106473838
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:11 schreef Klipnap het volgende:
Ben nu bij ep 17 van Afterstory. Nu begint het interessant te worden :)
I told you so!

Vanaf episode 18 gaat het nog beter worden, maar ik verklap niks :@

Even een spoiler over wat ik mooi vind tot waar jij bent, dus geen spoiler voor jou, maar wel voor de mensen die Clannad nog niet hebben gezien.

SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 10:34:00 ]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:42:53 #204
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106474534
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

I told you so!

Vanaf episode 18 gaat het nog beter worden, maar ik verklap niks :@

Even een spoiler over wat ik mooi vind tot waar jij bent, dus geen spoiler voor jou, maar wel voor de mensen die Clannad nog niet hebben gezien.

SPOILER
Ik vond dat niet zo bijzonder hoor. Alleen die scenes waarin Nagisa het dangolied gaat zingen kan ik me herinneren. Maar kennelijk ga jij meer in animes op dan ik :P
pi_106476130
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:42 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik vond dat niet zo bijzonder hoor. Alleen die scenes waarin Nagisa het dangolied gaat zingen kan ik me herinneren. Maar kennelijk ga jij meer in animes op dan ik :P
Oh. Dan ga ik er inderdaad te veel in op denk ik. ;(

Ook die conversaties ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd :+

Bij series als Clannad gaat het ook niet echt om een uitgebreid verhaal en plot, maar meer om de character developement en de interactie tussen de characters. Heel kenmerkend is dat voor slice-of-life.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 12:04:03 ]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:58:13 #206
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106476937
Als iemand alle volumes van Black Cat wilt, plus de DVD box, plus een figurine van Kyouko Kirisaki, ik moet hier van af wegens omstandigheden (nee, die omstandigheden zijn niet heling of afpersing). Doe een leuk bod zou ik zeggen. :7

...dus. Iemand nog iets anders gekeken dan Clannad? :6
- Paul von Oberstein
pi_106477010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:58 schreef Chavez_ het volgende:
Als iemand alle volumes van Black Cat wilt, plus de DVD box, plus een figurine van Kyouko Kirisaki, ik moet hier van af wegens omstandigheden (nee, die omstandigheden zijn niet heling of afpersing). Doe een leuk bod zou ik zeggen. :7

...dus. Iemand nog iets anders gekeken dan Clannad? :6
Ik Legend of the Galactic Heroes nog.

Maar ik heb wel iets te klagen, maar het is niet zo'n big issue. Nu krijg ik de geschiedenis van The Empire uitgelegd e.d. maar het zou leuker zijn om dat al vanaf het begin uitgelegd te krijgen. Dan weet je namelijk gelijk hun motieven.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:28:05 #208
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106477988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik Legend of the Galactic Heroes nog.

Maar ik heb wel iets te klagen, maar het is niet zo'n big issue. Nu krijg ik de geschiedenis van The Empire uitgelegd e.d. maar het zou leuker zijn om dat al vanaf het begin uitgelegd te krijgen. Dan weet je namelijk gelijk hun motieven.
Maar dan is het plot lineair geconstrueerd. Als je eerst gewend raakt aan de omgeving en het universum, en pas daarna toelichting krijgt over de geschiedenis, dan voelt het ook meer aan als geschiedenis. De geschiedenis mag geen onderdeel van het plot zijn, dus is het in een andere chronologische volgorde opgebouwd.

Bij welke episode ben je trouwens?
- Paul von Oberstein
pi_106478401
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:28 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Maar dan is het plot lineair geconstrueerd. Als je eerst gewend raakt aan de omgeving en het universum, en pas daarna toelichting krijgt over de geschiedenis, dan voelt het ook meer aan als geschiedenis. De geschiedenis mag geen onderdeel van het plot zijn, dus is het in een andere chronologische volgorde opgebouwd.

Bij welke episode ben je trouwens?
Episode 9 moet ik gaan kijken.

En daar heb je inderdaad wel een punt, maar dan weet je nog niet echt waar de oorlog om draait.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:07:05 #210
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106479324
Ik heb trouwens laatst Deus Ex: Human Revolution uitgespeeld. Ik had geen hoge verwachtingen, maar deze game is cht wel een kunstwerk. De AI valt jammergenoeg wel tegen, maar voor de rest heb ik er weinig op aan te merken, anders dan de vergelijkingen tussen Deus Ex en Ghost in the Shell, en daar wilde ik het eigenlijk over hebben. Waarom lukt het Eidos een game te maken met eigen verhaal en concept wat precies datgene omvat geen van de Ghost in the Shell games lukte. Ik vond de GitS games totaal niet boeiend, terwijl DE:HR me 3 dagen lang, 11 uur per dag, vastgehouden heeft totdat ik er doorheen was.

Ondanks dat de trailer deze game geen eer aan doet, hier is ie:

- Paul von Oberstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:06:57 #211
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106481535
Wow, 11 uur per dag! :o

En waarom Deus Ex wel is gelukt wat de GitS games niet lukte? Kwestie van goede developers studio kiezen en er veel geld tegenaan kunnen smijten.
pi_106481614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:07 schreef Chavez_ het volgende:
Ik heb trouwens laatst Deus Ex: Human Revolution uitgespeeld. Ik had geen hoge verwachtingen, maar deze game is cht wel een kunstwerk. De AI valt jammergenoeg wel tegen, maar voor de rest heb ik er weinig op aan te merken, anders dan de vergelijkingen tussen Deus Ex en Ghost in the Shell, en daar wilde ik het eigenlijk over hebben. Waarom lukt het Eidos een game te maken met eigen verhaal en concept wat precies datgene omvat geen van de Ghost in the Shell games lukte. Ik vond de GitS games totaal niet boeiend, terwijl DE:HR me 3 dagen lang, 11 uur per dag, vastgehouden heeft totdat ik er doorheen was.

Mij lijken de Deus Ex spellen ook ontzettend vet, weet je toevallig welke ik het beste mee kan beginnen, of maakt dat niet zoveel uit?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:16:13 #213
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106481982
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:08 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Mij lijken de Deus Ex spellen ook ontzettend vet, weet je toevallig welke ik het beste mee kan beginnen, of maakt dat niet zoveel uit?
Human Revolution is de prequel, maar technisch en grafisch duidelijk mooier dan het origineel. Ik vind het moeilijk daarover advies te geven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:06 schreef Weakling het volgende:

En waarom Deus Ex wel is gelukt wat de GitS games niet lukte? Kwestie van goede developers studio kiezen en er veel geld tegenaan kunnen smijten.
Maar Ghost in the Shell heeft al een verhaal en concept klaar liggen, tch kiezen ze er voor om in elke game een fork van het originele verhaal te maken wat vervolgens gewoon kut is. En wat betreft de gameplay, ik geloof niet dat het zo moeilijk hoeft te zijn. cht niet.

En ja, ik zag er niet uit toen ik klaar was met spelen, maar ik was wel hl tevreden.
- Paul von Oberstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:48:49 #214
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106483327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:16 schreef Chavez_ het volgende:
Maar Ghost in the Shell heeft al een verhaal en concept klaar liggen, tch kiezen ze er voor om in elke game een fork van het originele verhaal te maken wat vervolgens gewoon kut is. En wat betreft de gameplay, ik geloof niet dat het zo moeilijk hoeft te zijn. cht niet.
Blijkbaar valt het toch niet mee om van een redelijk passief gegeven een interactieve ervaring te maken. Of de studio's die GitS onder handen hebben genomen waren te bang om hun vingers aan het bronmateriaal te branden en maakten er daarom iets eigens van.
quote:
En ja, ik zag er niet uit toen ik klaar was met spelen, maar ik was wel hl tevreden.
Tis dan ook een erg goede game
pi_106483948
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:27 schreef Bakakame het volgende:

[..]

8 januari :)
Danku.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:20:31 #216
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106484841
Wanneer komen de nieuwe shows van het winter-seizoen?
pi_106484977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
Vandaag komt Amagami SS+!
pi_106484997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:07 schreef Chavez_ het volgende:

Ik heb hem op de pc staan, maar nog niet echt aan toegekomen.
pi_106485025
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:06 schreef Weakling het volgende:

Toen ik in mijn Counter Strike fase zat werd het vaak wel langer dan dat :@

Logeerpartijtje met vrienden en knallen maar :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:37:03 #220
27648 Weakling
available in strong mint
pi_106485536
Bwoah, lang geleden dat ik meer dan 10 uur op 1 dag aan een game besteed heb. Laatste die ik kan bedenken is way back: Arkanoid. Ahhh, die goeie ouwe tijd. Ik zou het nu echt niet meer kunnen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:52:53 #221
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106486214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toen ik in mijn Counter Strike fase zat werd het vaak wel langer dan dat :@

Logeerpartijtje met vrienden en knallen maar :P
Same, maar dan met Lineage 2. Ik heb zelfs nog meegedaan aan een PVP video die toen best wel lang 1e stond als je op YouTube zocht naar 'lineage 2 pvp'.

- Paul von Oberstein
pi_106486483
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:52 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Same, maar dan met Lineage 2. Ik heb zelfs nog meegedaan aan een PVP video die toen best wel lang 1e stond als je op YouTube zocht naar 'lineage 2 pvp'.

Gratis MMORPG's zijn vaak niet zo goed, maar deze ziet er wel ok uit.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:08:13 #223
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106486840
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gratis MMORPG's zijn vaak niet zo goed, maar deze ziet er wel ok uit.
Zo, jij hebt wat gemist. :o

Lineage 2 is alweer ouder dan World of Warcraft, hoor. 't is altijd een gewone MMORPG geweest, sinds kort is 't pas gratis geworden. Ik heb 't vanaf het originele Chronicle 1 gespeeld, bij Chronicle 5 haakte ik af, ging helemaal nergens meer over. Later bleek dat NCSoft de originele ontwikkelaars eruit heeft geschopt na Chronicle 2 (wat mijn favoriete Chronicle is).

Dit filmpje was op een grote private server opgenomen. Die orc werd gespeeld door m'n maat, sterkste PVP character van de hele server, en dat is best knap als er pieken zijn van 4000 spelers tegelijkertijd online. Ik mis dit spel heel erg, maar er is echt geen kans om terug te keren. Alle servers zijn volgelopen met 13 jarige jankballen die nog niet weten hoe ze een muis moeten vasthouden, en de nieuwe developers hebben 't spel vrij kundig om zeep geholpen.

Kortom, je bent te laat voor dit feest ben ik bang. Ik heb jammergenoeg ook niet meer dan herinneringen.

Dit waren de mogelijke classes welke je van de grond af aan moest opbouwen. WoW is er EZmode bij:

- Paul von Oberstein
pi_106488089
is wachten op een soort van GTA MMO waar je per taal een eigen district of planeet hebt en je dan kan reizen naar een ander district reist en dat daar alles in ander taal is. met soort van sims elementen als je in je appartement bent en andere spelers die jobs hebben als taxi of buschauffeur enzo :P

ik zou echt epic games maken! :7
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:45:36 #225
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106488517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:37 schreef redboyke het volgende:
is wachten op een soort van GTA MMO waar je per taal een eigen district of planeet hebt en je dan kan reizen naar een ander district reist en dat daar alles in ander taal is. met soort van sims elementen als je in je appartement bent en andere spelers die jobs hebben als taxi of buschauffeur enzo :P

ik zou echt epic games maken! :7
Wat weerhoud je er van? Programmeren is echt niet moeilijk, zeker nu er frameworks als XNA bestaan :Y .
- Paul von Oberstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:15:54 #226
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106489951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vandaag komt Amagami SS+!
Ik ken Amagami niet. Is dat een aanrader? :)
pi_106490699
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ken Amagami niet. Is dat een aanrader? :)
Zeker. Alleen wel eerst het origineel kijken ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 17:33:24 ]
pi_106490748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:45 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Wat weerhoud je er van? Programmeren is echt niet moeilijk, zeker nu er frameworks als XNA bestaan :Y .
Ik moet toegeven dat het wel een mooi franework is, maar er hangt echt zo'n Microsoft luchtje aan. Porten naar 360 gaat ook makkelijk met XNA.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:42:35 #229
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106493397
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat het wel een mooi franework is, maar er hangt echt zo'n Microsoft luchtje aan. Porten naar 360 gaat ook makkelijk met XNA.
Och... Serieuze gamers spelen toch wel op Windows, dus met XNA mis je niks hoor. Een commerciele licentie is maar 90,- en dat maakt een hoop goed.
- Paul von Oberstein
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:14:35 #230
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106497637
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
Die beginnen allemaal deze week als het goed is.
ANIMEES.
- Scamp
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:15:32 #231
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106497673
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zeker. Alleen wel eerst het origineel kijken ;)
Ik zal even kijken of ik die in goede kwaliteit kan vinden. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:14 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Die beginnen allemaal deze week als het goed is.
Thanks. Ik zal even checken welke shows de moeite waard zijn. :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:18:52 #232
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106497835
ANIMEES.
- Scamp
pi_106497932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:42 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Och... Serieuze gamers spelen toch wel op Windows, dus met XNA mis je niks hoor. Een commerciele licentie is maar 90,- en dat maakt een hoop goed.
Dat klopt, maar het blijft een vicieuze cirkel zo :P

Voor de rest is het zeker een goed framework. :Y
pi_106497980
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik zal even kijken of ik die in goede kwaliteit kan vinden. :)
De BD-rips van UTW zijn de beste voor Amagami :)
pi_106505863
net Hoshi wo Ou Kodomo gezien, goed maar heb niet een 'o wauw' idee
7,3/10

http://i42.tinypic.com/24dh2mx.jpg
:o beetje elfenlied afkraken :{w (oke, heb manga niet gelezen, :{w)

[ Bericht 41% gewijzigd door mschol op 06-01-2012 22:51:41 ]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:00:17 #236
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106507104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:35 schreef mschol het volgende:
net Hoshi wo Ou Kodomo gezien, goed maar heb niet een 'o wauw' idee
7,3/10

http://i42.tinypic.com/24dh2mx.jpg
:o beetje elfenlied afkraken :{w (oke, heb manga niet gelezen, :{w)
Als ik haar lijst zo bekijk, is er eigenlijk weinig mis met haar hoor. Ik geef toe dat de recommendation een beetje bot is uitgedrukt, maar ik ben het niet oneens.
- Paul von Oberstein
pi_106508684
Elfen Lied is een anime die niet zo zeer een heel goed plot heeft, maar gewoon een serie is waar je met plezier naar kijkt.

Het lijkt alsof veel mannen en met name vrouwen het afkraken, omdat het sociaal niet geaccepteerd is om Elfen Lied leuk te vinden.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:43:37 #238
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106509269
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De BD-rips van UTW zijn de beste voor Amagami :)
Thanks, zal kijken of ik het vannacht even kan binnenhalen (sinds ik een nieuw abo en modem heb bij UPC schopt Bitcomet mijn surfconnectie er regelmatig uit, helaas...)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:50:51 #239
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106509627
Kijk je de eerste aflevering van RAINBOW, denk je: best gaaf, goede sfeer en setting, veel potentie en iedereen heeft zowaar een realistische neus.

.... krijg je van dat schitterende Engrish in de ED. :|W

EDIT:
ANIMEES.
- Scamp
pi_106509831
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:50 schreef .Cake. het volgende:
Kijk je de eerste aflevering van RAINBOW, denk je: best gaaf, goede sfeer en setting, veel potentie en iedereen heeft zowaar een realistische neus.

.... krijg je van dat schitterende Engrish in de ED. :|W

EDIT:
Die OP is nog wel te doen vind ik :P
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:18:43 #241
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106510987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Die OP is nog wel te doen vind ik :P
Met die OP is niets mis nee. En het is ook niet zo dat die ED alles verneukt, het is gewoon een beetje jammer :P

Net de tweede aflevering gezien. Vrij heftige serie, ze winden er geen doekjes om. Dat ze van te voren bij elke aflevering zeggen dat het expliciete beeldmateriaal nodig is om de tijdgeest weer te geven kan ik nu wel wat meer waarderen!
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:41:48 #242
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106511900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:
Elfen Lied is een anime die niet zo zeer een heel goed plot heeft, maar gewoon een serie is waar je met plezier naar kijkt.

Het lijkt alsof veel mannen en met name vrouwen het afkraken, omdat het sociaal niet geaccepteerd is om Elfen Lied leuk te vinden.
Dat hangt niet samen. Als het sociaal niet geaccepteerd is om iets leuk te vinden, dan betekent het niet dat het af te kraken is. LotGH is daar een goed voorbeeld van, 't is absoluut niet geaccepteerd door de meerderheid, maar zeg nou zelf, is 't slecht?

Tevens is 't raar dat 'veel mannen en met name vrouwen' het afkraken, ik zie daarom ook geen reden om het sociaal niet geaccepteerd te vinden, moet je kijken hoeveel Narutards en Bleachfags er zijn, en da's allemaal net een stukje erger. Enfin, ik heb m'n redenen om 't niet leuk te vinden, en daarom sluit ik me er bij aan, meer niet.
- Paul von Oberstein
pi_106512439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:41 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dat hangt niet samen. Als het sociaal niet geaccepteerd is om iets leuk te vinden, dan betekent het niet dat het af te kraken is. LotGH is daar een goed voorbeeld van, 't is absoluut niet geaccepteerd door de meerderheid, maar zeg nou zelf, is 't slecht?

Tevens is 't raar dat 'veel mannen en met name vrouwen' het afkraken, ik zie daarom ook geen reden om het sociaal niet geaccepteerd te vinden, moet je kijken hoeveel Narutards en Bleachfags er zijn, en da's allemaal net een stukje erger. Enfin, ik heb m'n redenen om 't niet leuk te vinden, en daarom sluit ik me er bij aan, meer niet.
Helder. :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:24:03 #244
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106513437
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Helder. :)
Yeah, excuus...

Misschien was die reactie een beetje opgedrongen (ik ben een beetje on-edge momenteel), maar ik denk dat het dus een beetje overdreven is om 'de mens' er van te beschuldigen door het 'sociaal onacceptabel' te noemen. Ik ben het met je eens dat veel meningen ongefundeerd zijn, maar dit is net even t generiek.
- Paul von Oberstein
pi_106523704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 01:24 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Yeah, excuus...

Misschien was die reactie een beetje opgedrongen (ik ben een beetje on-edge momenteel), maar ik denk dat het dus een beetje overdreven is om 'de mens' er van te beschuldigen door het 'sociaal onacceptabel' te noemen. Ik ben het met je eens dat veel meningen ongefundeerd zijn, maar dit is net even t generiek.
Toch blijf ik er bij dat veel mensen het een hoger cijfer zouden geven als er niet zo veel gore in zat.

5 centimeters per seconds gezien, mooie film :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:52:48 #246
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106524608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:

Goed plot. Goed verhaal (daarom ook een goed plot). En een meesterlijk stukje muziek in de OP. Het raakt ook een aantal sociale thema.
Plus je wordt gedwongen in het begin Lucy een monster te vinden terwijl het de anderen zijn die slecht zijn.

Wat men vaak niet beseft is dat het al een relatief oude anime is met dus bijbehorende tekenstijl. Dat trekt een aantal personen niet meer.
Een remake zou ik trouwens niet erg vinden :D

Nee, elfenlied zit bij mij nog steeds ergens aan de top van dit genre.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:42 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Serieuze gamers noemen niet een systeem maar noemen games die ze hebben gespeeld.
Serieuze gamers hebben en een PS3 en een WII en een DS en staan in de lijn als er een nieuw platform uitkomt.
Serieuze computergebruikers daarentegen dumpen Windows en gebruiken een echt OS. Die gamen niet op een OS wat daar niet voor is gemaakt :+
pi_106524820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:52 schreef wdn het volgende:

Serieuze gamers noemen niet een systeem maar noemen games die ze hebben gespeeld.
Serieuze gamers hebben en een PS3 en een WII en een DS en staan in de lijn als er een nieuw platform uitkomt.
Serieuze computergebruikers daarentegen dumpen Windows en gebruiken een echt OS. Die gamen niet op een OS wat daar niet voor is gemaakt :+
75% van je statement is poep :D
pi_106525323
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:00 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Goed argument!
pi_106525611
quote:
serieuze gamers hebben alle console's + pc staan en binden zich dus niet alleen aan consoles..
tevens noemen die ook de systemen waar ze het opgespeeld hebben, aangezien ze vaak 3 versies hebben liggen: PS3, xbox en pc/wii variant..
en serieuze computergebruikers gebruiken het OS wat voor hen het beste/snelste werkt, voor de een is dat Windows, een ander macOS en weer een ander een linux variant..
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:45:46 #251
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106528020
Laatst Nadia in 1080p binnengehaald. Ook een oudere anime, maar ik hou juist wel van die oudere handgetekende anime.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:24:14 #252
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106531088
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:00 schreef DJ_ het volgende:

[..]

En jij bent niet de moeite waard.
Doei!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:45 schreef Yi-Long het volgende:
Laatst Nadia in 1080p binnengehaald. Ook een oudere anime, maar ik hou juist wel van die oudere handgetekende anime.
Sommige animefilms doorstaan de tand des tijds. Nadia is er daar 1van :)
Films krijgen nou eenmaal veel meer aandacht dan een wekelijkse episode ;)
pi_106531146
Bitchfight!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:27:24 #254
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106531198
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Bitchfight!
Nee hoor. Hij kan als een normaal persoon een argument aandragen en dan kan ik daar best respect voor hebben. Dit is een enkeltje 'blokkeerlijst'.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:29:07 #255
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106531257
Was deze al gepost?

pi_106531984
Heerlijk om klassieke nummers die ik al kende terug te horen in Legend of the Galactic Heroes O+

Ik hoor met enige regelmaat bekende stukken terug.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:00:38 #257
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106532347
Nisemonogatari 1 kwam net op in mijn downloads *O*
pi_106532434
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:29 schreef wdn het volgende:
Was deze al gepost?

[ afbeelding ]
vanavond eens gaan doorspitten en kijken wat intressant is...
pi_106533444
Amagami SS+ episode 1 was trouwens best goed.

SPOILER
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:30:44 #260
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106533529
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef wdn het volgende:

Sommige animefilms doorstaan de tand des tijds. Nadia is er daar 1van :)
Films krijgen nou eenmaal veel meer aandacht dan een wekelijkse episode ;)
Deze Nadia is wel een serie, geen film ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:01:45 #261
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106534674
1ste gezien: Moretsu Pirates. *zucht* :D
pi_106534734
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:01 schreef wdn het volgende:
1ste gezien: Moretsu Pirates. *zucht* :D
Mij lijkt hij niets...
pi_106534951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:02 schreef mschol het volgende:

[..]

vanavond eens gaan doorspitten en kijken wat intressant is...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:08:55 #264
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106535031
Oh man Nisemonogatari _O_ _O_
Alleen het begin al _O_ _O_
pi_106538091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:27 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij kan als een normaal persoon een argument aandragen en dan kan ik daar best respect voor hebben. Dit is een enkeltje 'blokkeerlijst'.
jij bent snel op je teentjes getrapt :{
pi_106538141
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:28 schreef robin007bond het volgende:
Amagami SS+ episode 1 was trouwens best goed.

SPOILER
kinky...

Net Night wizard afgekeken, mweh.. blij dat ik er klaar mee ben...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:03:20 #267
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106539964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:51 schreef robin007bond het volgende:
Heerlijk om klassieke nummers die ik al kende terug te horen in Legend of the Galactic Heroes O+

Ik hoor met enige regelmaat bekende stukken terug.
De OST cd's tellen 784 fragmenten. Tel uit je winst. O+
- Paul von Oberstein
pi_106540758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:03 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

De OST cd's tellen 784 fragmenten. Tel uit je winst. O+
Ik begin het helemaal te waarderen. Eerst moest ik nog echt in de sfeer komen, aan de setting wennen etc.
pi_106542978
Er schijnt trouwens een soort LOGH-light te zijn, niet zo goed, maar een beetje dezelfde thematiek.

http://www.dailymotion.com/video/x70t1l_tytania-op_shortfilms

Oh en de anime 'Kill Me Baby' van dit seizoen is echt heel slecht.

De OP spreekt boekdelen. Toch is het wel een beetje komisch.

Gundam Seed HD Remaster lijkt nu vooral op een upscale :')

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 23:43:13 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:42:15 #270
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106544428
quote:

[..]

Nee, elfenlied zit bij mij nog steeds ergens aan de top van dit genre.
Welk genre?

quote:
Zoveel aannames op een rij, wat moet ik daar tegenin brengen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:09 schreef robin007bond het volgende:

Wat heeft de mensheid misdaan om dit te verdienen?
- Paul von Oberstein
pi_106544557
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:42 schreef Chavez_ het volgende:
Wat heeft de mensheid misdaan om dit te verdienen?
Er is blijkbaar genoeg animo voor ;(

Lagrange heb ik wel een beetje hoop voor. Nissan heeft de mechs ontworpen. Production I.G. doet de animatie, dus die lijkt me wel het proberen waard.

Highschool DxD is een soort Highschool of the Dead. AT-X zend de ongecensureerde versie uit. Tepels zijn niet gecensureerd. Een van de eerste zinnen in de serie is "I want to grab some boobs", toen ben ik maar gestopt met kijken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 23:47:31 ]
pi_106545167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er is blijkbaar genoeg animo voor ;(

Lagrange heb ik wel een beetje hoop voor. Nissan heeft de mechs ontworpen. Production I.G. doet de animatie, dus die lijkt me wel het proberen waard.

Highschool DxD is een soort Highschool of the Dead. AT-X zend de ongecensureerde versie uit. Tepels zijn niet gecensureerd. Een van de eerste zinnen in de serie is "I want to grab some boobs", toen ben ik maar gestopt met kijken.
om alleen daarom al te stoppen...
tuurlijk schept het een vermoeden, maar dan kan je een groot deel van normale films ook wel laten liggen...
pi_106545327
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:09 schreef robin007bond het volgende:
Er schijnt trouwens een soort LOGH-light te zijn, niet zo goed, maar een beetje dezelfde thematiek.

http://www.dailymotion.com/video/x70t1l_tytania-op_shortfilms

Gundam Seed HD Remaster lijkt nu vooral op een upscale :')
:') :{ :'(
pi_106545363
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:59 schreef mschol het volgende:

[..]

tuurlijk schept het een vermoeden, maar dan kan je een groot deel van normale films ook wel laten liggen...
Ik was er even niet in de stemming voor, dus vandaar. :P
pi_106545454
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik was er even niet in de stemming voor, dus vandaar. :P
mja.. dat kan natuurlijk... :P
  zondag 8 januari 2012 @ 00:30:19 #276
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106546368
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:59 schreef mschol het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat het een vermoeden bevestigd. Uiteraard hangt het van de context af, maar als ik de synopsis lees zie ik dat er weinig ruimte voor interpretatie is. Niet ten gunste van Highschool DXD, that is.
- Paul von Oberstein
  zondag 8 januari 2012 @ 00:38:23 #277
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106546680
Waarom subt niemand de Major OVA? Wat is dit voor gezeik :r
pi_106549984
Uno
pi_106549988
Dos
pi_106549996
Tres
pi_106550003
Duo kwartet
pi_106552225
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:29 schreef outcast_within het volgende:
Duo kwartet
nacht bagger :')
  zondag 8 januari 2012 @ 12:25:26 #283
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_106554764
Amagami SS + en High School DxD waren beiden... anders dan ik verwacht had.

Hoe dan ook, er is maar n ecchi serie die ik dit seizoen ga volgen --misschien 2 als 1 van die afschuwelijke mecha ecchi series niet zo afschuwelijk is als ik denk dat-ie zal zijn-- en dat is niet Amagami of dat afschuwelijke aftreksel genaamd High School DxD.
pi_106556357
Welke subs hebben jullie voor Moretsu Pirates en Nisemonogatari?
Voor Senki Zesshou Symphogear heb ik GotWoot/Underwater/FFFPeeps.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:40:10 #285
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106564581
Moretsu Pirates: HorribleSubs tot ik beter vind.
Nisemonogatari: commie tot ik beter vind.
  zondag 8 januari 2012 @ 16:41:29 #286
246140 Klipnap
Petrowh <3
  zondag 8 januari 2012 @ 16:45:37 #287
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_106564991
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef wdn het volgende:
Moretsu Pirates: HorribleSubs tot ik beter vind.
Nisemonogatari: commie tot ik beter vind.
Waarom ga je voor Commie bij de een en voor HS bij de ander, terwijl ze ze allebei allebei hebben?
  zondag 8 januari 2012 @ 16:51:44 #289
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106565029
quote:
5s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:19 schreef Bakakame het volgende:
Welke subs hebben jullie voor Moretsu Pirates en Nisemonogatari?
Voor Senki Zesshou Symphogear heb ik GotWoot/Underwater/FFFPeeps.
Commie.

Ga vanavond denk ik Nisemonogatari kijken. Ben heeeel benieuwd! :D
ANIMEES.
- Scamp
  zondag 8 januari 2012 @ 17:08:23 #290
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106565660
quote:
5s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:50 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Waarom ga je voor Commie bij de een en voor HS bij de ander, terwijl ze ze allebei allebei hebben?
Ben geen commie tegengekomen voor Pirates :P
pi_106566248
Oh wat heb ik een heerlijk dagje gehad. Lekker met een vriend gegamed. Jammer dat zijn zus er dit keer niet was, die geeft me vaak een massage tijdens het spelen :9

Nu lekker de nieuwe animees van dit seizoen proberen en verder gaan aan LOGH.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2012 17:21:26 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 18:15:05 #292
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106568600
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:21 schreef robin007bond het volgende:
Jammer dat zijn zus er dit keer niet was, die geeft me vaak een massage tijdens het spelen :9
Tch weer iets met zusjes.
- Paul von Oberstein
pi_106570374
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:15 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Blame anime!
pi_106570429
Er zijn 2 nummers van de OST van de film van K-ON! in de top 30 gekomen. De Oricon Top 30 is d Japanse hitlijst.

Jeuj. Nu wil ik de film wel zien.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:33:04 #295
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106571620
Nieuwe prince of tennis seizoen is al begonnen

Echt een mada mada dane van mij :'(
  zondag 8 januari 2012 @ 19:37:35 #297
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_106571812
En een nieuwe voetbal anime, oh jeah *O*

edit:

bah, een weakling is de hoofdpersonage. :')

edit2:

bazenserie _O_ *;

[ Bericht 32% gewijzigd door gniffie op 08-01-2012 20:11:21 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 19:57:47 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106572880
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:04 schreef Qunix het volgende:
Er zijn 2 nummers van de OST van de film van K-ON! in de top 30 gekomen. De Oricon Top 30 is d Japanse hitlijst.

Jeuj. Nu wil ik de film wel zien.
Cool :)
Zal de film de komende tijd de lijsten ook wel aanvoeren :D
  zondag 8 januari 2012 @ 20:07:41 #299
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_106573431
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:15 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Over zusjes en anime gesproken: ik zou nog met die minkukel van een Juunichi trouwen om Miya de mijne te maken, als ze echt bestonden enzo.

zondag 8 januari 2012 @ 20:16:13 #300
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106573851
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Over zusjes en anime gesproken: ik zou nog met die minkukel van een Juunichi trouwen om Miya de mijne te maken, als ze echt bestonden enzo.

[ afbeelding ]
siscon :{
- Paul von Oberstein
pi_106573903
Lapo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')