abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2012 @ 18:30:46 #1
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106282208

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Fall 2011

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8)7
Bakakame 8-)
Qunix :)
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

[ Bericht 0% gewijzigd door Frag_adder op 01-01-2012 18:50:28 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 1 januari 2012 @ 18:34:40 #2
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106282302
even als disclaimer, die taart heb ik gewoon uit de vorige OP en is niet mijn schuld! :6
pi_106282634
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:34 schreef Frag_adder het volgende:
even als disclaimer, die taart heb ik gewoon uit de vorige OP en is niet mijn schuld! :6
Haal je hem toch weg? Was voor de kerst, al is dat van een jaar geleden.
  zondag 1 januari 2012 @ 18:50:40 #4
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106282790
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:45 schreef Qunix het volgende:

[..]

Haal je hem toch weg? Was voor de kerst, al is dat van een jaar geleden.
gedaan!
  zondag 1 januari 2012 @ 19:07:09 #5
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106283262
maar om even mijn laatste post uit het vorige topic aan te halen:

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:27 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Eve no Jikan en Tokyo Godfathers O+
Hoshi wo Ou Kodomo moet ik ook nog zien~
Eve is leuk :D al heb ik momenteel eens zin in een goede horroranimefilm, eigenlijk alleen king of thorn gezien. Kent iemand er nog?
pi_106284230
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Eve is leuk :D al heb ik momenteel eens zin in een goede horroranimefilm, eigenlijk alleen king of thorn gezien. Kent iemand er nog?
De enige animehorrorfilm die ik gezien heb ik http://myanimelist.net/anime/3178/Karura_Mau_Movie, en die was niet zo goed, eigenlijk. Wel vermakelijk, maar niet zo goed. Al speelt de leeftijd van de film waarschijnlijk mee.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 1 januari 2012 @ 19:48:47 #7
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106284795
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Een horrorfilm... hmmm, moet zeggen dat ik er eigenlijk niet echt veel ken. De Kara no Kyoukai-serie is een beetje horror, maar niet zoveel als bijvoorbeeld King of Thorn. Hoewel wel goed :)
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_106290310
Jeuj!
Gaki no Tsukai New Years Eve 6 Hr SP 2011.12.31.torrent
  zondag 1 januari 2012 @ 22:36:23 #9
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106292283
Hoshi wo Ou Kodomo is mooi! _O_
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_106297771
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:36 schreef .Cake. het volgende:
I know! Tof verhaal, toffe animaties en toffe tekenstijl _O_
  maandag 2 januari 2012 @ 01:39:38 #11
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106299284
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 00:55 schreef Qunix het volgende:

[..]

I know! Tof verhaal, toffe animaties en toffe tekenstijl _O_
Zeker! Lees net dat het dezelfde regisseur is van 5 cm per second, die moet ik ook nog zien maar hoor daar alleen maar goeie dingen over, dus die ga ik ook maar kijken binnenkort!

Eve no Jikan (Time of Eve) ook net gezien, mooie film ook! Goeie setting en mooi onderwerp, hou ik wel van!
ANIMEES.
- Scamp
pi_106302588
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:36 schreef .Cake. het volgende:
Zeer mooi geanimeerd, alleen het einde vind ik weer niet zo bevredigend. Vooral wat er met Mimi is gebeurd... -O-
pi_106311631
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 09:31 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Zeer mooi geanimeerd, alleen het einde vind ik weer niet zo bevredigend. Vooral wat er met Mimi is gebeurd... -O-
Niet alles hoeft altijd goed af te lopen... ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 14:45:03 #14
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106311640
Jongens, ik heb een ziekte. Ik kan niet stoppen met luisteren naar Girls Dead Monster!

^O^
ANIMEES.
- Scamp
pi_106311899
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef .Cake. het volgende:
Jongens, ik heb een ziekte. Ik kan niet stoppen met luisteren naar Girls Dead Monster!

^O^
Ik vrees dat ik je al had besmet. ;(
pi_106315679
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef .Cake. het volgende:

^O^
Dat is inderdaad ernstig, maar ik denk dat je er met veel rusten wel boven op komt Angel Beats is als ik zo vrij mag zijn slecht geschreven en GiDeMo is J-pop.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 2 januari 2012 @ 16:58:21 #17
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106316594
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dat is inderdaad ernstig, maar ik denk dat je er met veel rusten wel boven op komt Angel Beats is als ik zo vrij mag zijn slecht geschreven en GiDeMo is J-pop.
Angel Beats vond ik eigenlijk best goed te pruimen, ondanks de plotholes. Maar ik ben nogal makkelijk in het negeren van dat soort dingen. Plus ik was al beetje emotioneel toen ik m ging kijken, dus de serie greep mij nogal onverwacht. :'(

GiDeMo is inderdaad J-pop, maar het is zo verdomde catchy! Misschien dat ik ooit wel weer wat anders ga luisteren, maar voorlopig heb ik mijn overload nog niet bereikt.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106317564
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De visual novel schijnt veel beter te zijn.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:46:24 #19
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106318382
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De visual novel schijnt veel beter te zijn.
Ik dacht dat het een anime original serie was? Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor.

Straks maar eens aan Eden of the East beginnen, ben benieuwd!
ANIMEES.
- Scamp
pi_106320315
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:46 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een anime original serie was? Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor.

Straks maar eens aan Eden of the East beginnen, ben benieuwd!
Ik bedoelde de Light Novel. Ben verward vandaag ;(
  maandag 2 januari 2012 @ 20:18:31 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_106325698
Is Naturo nu weer zonder fillers?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_106326762
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:18 schreef wdn het volgende:
Is Naturo nu weer zonder fillers?
Volgende ep ja... Al ben ik benieuwd hoelang ze het volhouden :')
pi_106332154
Capital Craze Comic is een leuke OVA, meer niet.
pi_106335268
Die scene in de ED van Fate/Zero waar King Arthur vechtend te zien is met een veld vol slachtoffers, dan zie ik me die scene altijd voor me in 3d. Zo'n ideaal stuk om op een 3d-tv te kijken lijkt mij.

Stiekem is anime in 3d natuurlijk best wel faal, want het blijft gewoon 2d :')
  maandag 2 januari 2012 @ 23:31:28 #25
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106336202
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:14 schreef robin007bond het volgende:
Die scene in de ED van Fate/Zero waar King Arthur vechtend te zien is met een veld vol slachtoffers, dan zie ik me die scene altijd voor me in 3d. Zo'n ideaal stuk om op een 3d-tv te kijken lijkt mij.

Tevens, Eden of the East heeft géén Japans nummer in de OP! I like! Eens wat anders :)
ANIMEES.
- Scamp
pi_106336501
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:31 schreef .Cake. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tevens, Eden of the East heeft géén Japans nummer in de OP! I like! Eens wat anders :)
Best een leuke OP inderdaad.

Deze vind ik toch altijd net wat grappiger:

pi_106339207
quote:

Ja, Falling Down van Oasis :D
Serial Experiments Lain heeft ook een hele mooie Engelse OP.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 08:12:39 #28
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106343850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:34 schreef Quaintrelle het volgende:

[..]

Ja, Falling Down van Oasis :D
Serial Experiments Lain heeft ook een hele mooie Engelse OP.
Als ik het mij goed herinner had trinity blood een engelse ED, alleen was die zwaar in het engrisch gezongen :P op zich best een mooi nummer maar je moet je door de uitspraak heen worstelen. Nu ik er over na denk zijn er nog wel meer in het engels :P

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:14 schreef robin007bond het volgende:
Ja ik vraag me wel af hoe je zo een personage dan in 3d ziet :P of is het meer van die laagjes voor laagjes 3d?
pi_106344137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 08:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner had trinity blood een engelse ED, alleen was die zwaar in het engrisch gezongen :P op zich best een mooi nummer maar je moet je door de uitspraak heen worstelen. Nu ik er over na denk zijn er nog wel meer in het engels :P
Rainbow heeft een hele vette Engelse OP.

quote:
[..]

Ja ik vraag me wel af hoe je zo een personage dan in 3d ziet :P of is het meer van die laagjes voor laagjes 3d?
Ja, zo had ik me het meer voorgesteld :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:26:06 #30
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106349262
Als ik de VN van Fate/Stay Night ga spelen, krijg ik dan spoilers voor Fate/Zero buiten wat we weten uit de anime van Fate/Stay Night om?
ANIMEES.
- Scamp
pi_106349412
ik ga straks aan m'n beheerder schooien voor geld voor een nieuwe laptop.

k'hoop dat ze ermee akkoord gaat. k'wil deze:

http://www.laptopshop.be/(...)xr-618be-azerty.html
pi_106349681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:26 schreef .Cake. het volgende:
Als ik de VN van Fate/Stay Night ga spelen, krijg ik dan spoilers voor Fate/Zero buiten wat we weten uit de anime van Fate/Stay Night om?
Niets behalve dat Zoukens wormen Sakura's appel binnen dringen en van binnenuit leegvreten, de ware aard van de heilige graal, Kiritsugu die maar drie keer tot Saber spreekt en de uitslag van de 5e oorlog. Volgens mij is de de ware aard van de graal het enige dat niet (duidelijk) in de slecht geregisseerde anime aan bod gekomen is, maar een grote spoiler is het niet en het heeft tot boek drie van de novelle's geen serieuze implicaties voor het verhaal. Het vierde deel heb ik nog niet zelf gelezen maar afgaande op de spoilers kan je Fate/Stay Night prima spelen zonder expliciet gespoilerd te worden.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:43:39 #33
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106349884
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:38 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Niets behalve dat Zoukens wormen Sakura's appel binnen dringen en van binnenuit leegvreten, de ware aard van de heilige graal, Kiritsugu die maar drie keer tot Saber spreekt en de uitslag van de 5e oorlog. Volgens mij is de de ware aard van de graal het enige dat niet (duidelijk) in de slecht geregisseerde anime aan bod gekomen is, maar een grote spoiler is het niet en het heeft tot boek drie van de novelle's geen serieuze implicaties voor het verhaal. Het vierde deel heb ik nog niet zelf gelezen maar afgaande op de spoilers kan je Fate/Stay Night prima spelen zonder expliciet gespoilerd te worden.
De ware aard wel een klein beetje, ook een beetje in Fate/Zero overigens. Maar dat heeft weinig te maken met de uitkomst van Fate/Zero. De uitslag van de 5e oorlog weten we al van de anime.

Mijn broertje heeft per ongeluk voor mij de identiteit van Berserker in Zero gespoilt. :(
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:04:39 #34
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106350686
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ghost in the Shell, Russisch (en een beetje Engels):

"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:17:00 #35
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106351210
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:17:27 #36
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106351227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:30 schreef redboyke het volgende:
ik ga straks aan m'n beheerder schooien voor geld voor een nieuwe laptop.

k'hoop dat ze ermee akkoord gaat. k'wil deze:

http://www.laptopshop.be/(...)xr-618be-azerty.html
Jezus wat een disco. Ik kan je nu alvast vertellen dat dat geen beste laptop voor school is. Een klasgenoot van mij had een Alienware laptop voor school, hij heeft wel wat centjes dus heeft gelijk de duurste gekocht. Een jaar later is dat ding gewoon kapot, de scharnieren begaven het. Het zijn leuke laptops om op tafel te hebben staan en eens in de zoveel tijd te verplaatsen, maar echt een mobiele werkplek heb je er niet mee (niet voor lang in ieder geval).

Mijn laptops voor school:

ThinkPad SL510. Ik had geen groot budget, dus had deze voor 425 euro gekocht. Prestatievermogen is voor school ruim voldoende, er zitten genoeg features op, en het belangrijkste is dat ik deze nog wel 10 jaar elke dag 20 keer open en dicht kan klappen, en dan gaat ie nog niet stuk, de scharnieren zijn namelijk van staal. Tevens is het toetsenbord waterdicht en heeft het drainage gaten zodat ik mijn frisdrank kan morsen en dit niet in de laptop komt, maar er doorheen gaat en aan de onderkant er weer uit komt zonder schade aan te richten. Als ik 'm laat kletteren gaat de HDD in pauzestand zodat er geen data corruptie optreed, etc. Ik kan nog wel een uur doorgaan zo. Het komt er op neer dat er over deze laptop gewoon nagedacht is, en niet een lompe behuizing is met alleen maar dure onderdelen.

Indien ik in een ruwe omgeving kom, heb ik nog altijd mijn ThinkPad T41, welke praktisch onverwoestbaar is. Deze heeft alles wat mijn SL510 ook heeft, maar naast de scharnieren is ook de gehele binnenkant in een magnesium behuizing beschermt. Het moederbord en scherm zijn daarnaast flexibel, en de harde schijf is opgehangen in een rubber behuizing. Er zit een bureaulamp ingebouwd om het toetsenbord te verlichten, en de DVD writer is hot-swappable en te vervangen voor een extra accu.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_106351458
1.Magisch Meisje Madoka Magica
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
3. Zwart Meer: Roberta's Bloed Spoor
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien
7. Pinguïndrum van het Kwaad (Google vertalen, vertaald 'mawaru' als 'kwaad' :') )
8. [C] Het Geld van Ziel en de Mogelijkheid Controle
9. Ik Weet Nog Steeds Niet Hoe de Bloem die Ik die Dag Zag Heette
10. Ik Heb Niet Veel Vrienden

Dit zijn vooralsnog m.i. de tien beste Japanse tekenfilms die ik dit jaar gezien heb en ook dit jaar voor het eerst beschikbaar waren voor een internationaal publiek. Ik behoud mij heb recht voor om van mening te veranderen en zal dat ongetwijfeld ook en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben dat onze Japanse tekenfilms hier niet slecht gelocaliseerd worden.
pi_106351562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:22 schreef Repelsteeltju het volgende:
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien
7. Pinguïndrum van het Kwaad (Google vertalen, vertaald 'mawaru' als 'kwaad' :') )

Dit zijn vooralsnog m.i. de tien beste Japanse tekenfilms die ik dit jaar gezien heb en ook dit jaar voor het eerst beschikbaar waren voor een internationaal publiek. Ik behoud mij heb recht voor om van mening te veranderen en zal dat ongetwijfeld ook en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben dat onze Japanse tekenfilms hier niet slecht gelocaliseerd worden.
Ik moest vreselijk hard lachen :')
pi_106351663
quote:
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien

Heb je die allemaal in 2012 gekeken?! :o
pi_106351713
Mijn 2012 is vooralsnog animeloos ;(
pi_106351809
Haha, anime kijken is zó 2011 --tot ik de volgende aflevering van Shakugan no Shana binnen gehaald heb.
pi_106351999
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
Haha, anime kijken is zó 2011 --tot ik de volgende aflevering van Shakugan no Shana binnen gehaald heb.
Ga je nog naar Tsunacon? :P

Ik heb mijn kaartje al 8-)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:44:01 #43
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106352336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ga je nog naar Tsunacon? :P

Ik heb mijn kaartje al 8-)
:r
- Paul von Oberstein
pi_106352439
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:44 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

:r
Ik distantieer me van de weaboos hoor :{w

Ze hebben de site helemaal vernieuwd. Ik kan niet tegen de verandering ;(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 13:47:14 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:48:27 #45
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106352510
Een dagje vrij, ga de laptop maar eens aan de tv verbinden en dan de hele Steins Gate serie kijken.
pi_106352641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:48 schreef SunTzu het volgende:
Een dagje vrij, ga de laptop maar eens aan de tv verbinden en dan de hele Steins Gate serie kijken.
Daar doe je goed aan ^O^
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:06:26 #47
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106353378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik distantieer me van de weaboos hoor :{w

Ze hebben de site helemaal vernieuwd. Ik kan niet tegen de verandering ;(
Ik ben bang dat er dan weinig te bezichtigen is voor je. Oh, en kijk uit met wat je koopt daar. Er zijn deals die over het algemeen goedkoper zijn dan in de winkel, maar het meeste is gewoon duurder dan uit de winkel of vanaf internet.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:08:58 #48
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_106353495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:06 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er dan weinig te bezichtigen is voor je. Oh, en kijk uit met wat je koopt daar. Er zijn deals die over het algemeen goedkoper zijn dan in de winkel, maar het meeste is gewoon duurder dan uit de winkel of vanaf internet.
Ben er vorig jaar geweest. Er zijn idd een paar dingen die duurder waren, maar ook goedkoper.

(Trouwens, bedenk ook dat er verzendkosten bijkomen, en als het echt iets duurs is, import kosten)
Voorbeeld:
http://www.cdjapan.co.jp/goods/goods_detail.html?KEY=NEOSL-12306
Op Tsunacon kreeg ik 'm voor 15 EUR mee :7
pi_106353738
Death Note is toch ook een anime? :o
XO till we overdose
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:15:45 #50
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_106353812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:14 schreef ovoxo het volgende:
Death Note is toch ook een anime? :o
Nee, een Chinese cartoon :D :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106353868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:15 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Nee, een Chinese cartoon :D :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Ik ben niet zo into anime maar ik vond dn wel erg leuk.
XO till we overdose
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:44:04 #52
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_106355152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:17 schreef ovoxo het volgende:

[..]

:')

Ik ben niet zo into anime maar ik vond dn wel erg leuk.
Juh sorry, kon het niet laten. Moest even :9
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:57:44 #53
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106355862
Ik val altijd in slaap als ik Steins Gate wil kijken, damn you Agency
pi_106356438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:44 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Juh sorry, kon het niet laten. Moest even :9
:D haha ik vond t wel grappig.
Welke animes zijn goed voor een beginner?
XO till we overdose
pi_106357097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:10 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je van houdt! Probeer anders Fullmetal Alchemist: Brotherhood, die is voor zo'n beetje iedereen wel geschikt. Kan me zo snel verder niks bedenken, maar er zijn genoeg anderen hier ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:28:41 #56
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106357256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:25 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je van houdt! Probeer anders Fullmetal Alchemist: Brotherhood, die is voor zo'n beetje iedereen wel geschikt. Kan me zo snel verder niks bedenken, maar er zijn genoeg anderen hier ;)
Ik raad Brotherhood juist af, en suggereer de 'normale'. Reden hiertoe is dat Brotherhood met een rotgang door het verhaal gaat wat voor de nieuwe kijkers wel heel verwarrend kan zijn. Tuurlijk loopt de eerste serie anders dan de manga, maar deze is veel beter te intepreteren.
- Paul von Oberstein
pi_106357858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:17 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Jezus wat een disco. Ik kan je nu alvast vertellen dat dat geen beste laptop voor school is. Een klasgenoot van mij had een Alienware laptop voor school, hij heeft wel wat centjes dus heeft gelijk de duurste gekocht. Een jaar later is dat ding gewoon kapot, de scharnieren begaven het. Het zijn leuke laptops om op tafel te hebben staan en eens in de zoveel tijd te verplaatsen, maar echt een mobiele werkplek heb je er niet mee (niet voor lang in ieder geval).

Mijn laptops voor school:

ThinkPad SL510. Ik had geen groot budget, dus had deze voor 425 euro gekocht. Prestatievermogen is voor school ruim voldoende, er zitten genoeg features op, en het belangrijkste is dat ik deze nog wel 10 jaar elke dag 20 keer open en dicht kan klappen, en dan gaat ie nog niet stuk, de scharnieren zijn namelijk van staal. Tevens is het toetsenbord waterdicht en heeft het drainage gaten zodat ik mijn frisdrank kan morsen en dit niet in de laptop komt, maar er doorheen gaat en aan de onderkant er weer uit komt zonder schade aan te richten. Als ik 'm laat kletteren gaat de HDD in pauzestand zodat er geen data corruptie optreed, etc. Ik kan nog wel een uur doorgaan zo. Het komt er op neer dat er over deze laptop gewoon nagedacht is, en niet een lompe behuizing is met alleen maar dure onderdelen.
[ afbeelding ]

Indien ik in een ruwe omgeving kom, heb ik nog altijd mijn ThinkPad T41, welke praktisch onverwoestbaar is. Deze heeft alles wat mijn SL510 ook heeft, maar naast de scharnieren is ook de gehele binnenkant in een magnesium behuizing beschermt. Het moederbord en scherm zijn daarnaast flexibel, en de harde schijf is opgehangen in een rubber behuizing. Er zit een bureaulamp ingebouwd om het toetsenbord te verlichten, en de DVD writer is hot-swappable en te vervangen voor een extra accu.
[ afbeelding ]
ik was van plan alienware te kopen maar vind 14" toch te klein en die andere zijn te duur mijn budget is maar iets van 1600. normaal zou ik een desktop kopen maar omdat ik in het ziekenhuis zit moet het dus een laptop zijn. ik kan geen wow meer spelen zonder schokken.
pi_106357999
quote:

[..]

Boku No Pico.

Klassieker is het.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:50:48 #59
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106358281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Boku No Pico.

Klassieker is het.
Zeg dan gelijk Shitai wo Arau, maar dat doen we maar niet omdat we iemand hier aan de haak proberen te slaan. Niet wegjagen met... ander materiaal.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:59:41 #60
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106358737
quote:

[..]

Tja, ligt er ook een beetje aan waar je naar op zoek bent.

Als je DN leuk vind dan trek je CODE GEASS denk ik ook wel. Maar laat ik een paar optionele categorieën geven:

Voor mecha's en robots: Gundam 00 en CODE GEASS
Voor slice-of-life: Hanasaku Iroha en Usagi Drop
Voor komedie: Shinryaku? Ika Musume en Nichijou
Voor schattigheid: Usagi Drop
Voor actie: Soul Eater en Full Metal Alchemist (: Brotherhood)
Voor klassieke space westerns: Cowboy Bebop en Trigun
Voor sci-fi: Ghost in the Shell: Stand Alone Comples en GitS: 2nd GiG
Voor romantiek: Amigami SS en Kimi ni Todoke (denk ik, heb ze zelf nog niet gezien)
Voor mooie films: Hoshi wo Ou Kodomo en één van de Ghibli-films.

Deze zijn met het oog op beginners, dus geen overdaad aan ecchi of gore of algemene bizarheid.
En er zijn vast nog wel veeeel meer te noemen, maar dit is even snel uit mijn hoofd wat ik zou aanraden.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106358940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:50 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Zeg dan gelijk Shitai wo Arau, maar dat doen we maar niet omdat we iemand hier aan de haak proberen te slaan. Niet wegjagen met... ander materiaal.
Misschien kunnen we een beginner recommendation chart maken.
pi_106359001
quote:

[..]

Maar serieus, ik denk dat Clannad wel een leuke is. Kun je gelijk ook zien hoe emotioneel anime soms kan zijn :'(

Daarna kan je geleidelijk wennen aan het medium denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 16:05:07 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:11:56 #63
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106359354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar serieus, ik denk dat Clannad wel een leuke is. Kun je gelijk ook zien hoe emotioneel anime soms kan zijn :'(

Daarna kan je geleidelijk wennen aan het medium denk ik.
En die recommendation counter ik weer: Clannad is melodrama. Soms word er een hoop spanning/emotie opgewekt om niks. Als je daar niet vatbaar voor bent, dan oogt het een beetje raar/fake.
- Paul von Oberstein
pi_106359450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:11 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

En die recommendation counter ik weer: Clannad is melodrama. Soms word er een hoop spanning/emotie opgewekt om niks. Als je daar niet vatbaar voor bent, dan oogt het een beetje raar/fake.
Maar ik heb ook een gevoelige kant, en aangezien het bij de user hier om een vrouw gaat weet ik wel zeker dat ze er vatbaar voor is :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:29:01 #65
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106360147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar ik heb ook een gevoelige kant, en aangezien het bij de user hier om een vrouw gaat weet ik wel zeker dat ze er vatbaar voor is :P
Dat is wel een beste aanname, ik zou niet zoveel vertrouwen in die deductie hebben. :{

Ik kan op MyAnimeList al 10 dames noemen tussen de 16 en de 40 jaar die Clannad niet zo'n hoge rating gegeven hebben, hoor.
- Paul von Oberstein
pi_106360356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:29 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dat is wel een beste aanname, ik zou niet zoveel vertrouwen in die deductie hebben. :{

Ik kan op MyAnimeList al 10 dames noemen tussen de 16 en de 40 jaar die Clannad niet zo'n hoge rating gegeven hebben, hoor.
Ach ja, ik denk dat je dat aantal kan vermenigvuldigen met 100 voor de dames die het wel leuk vinden.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:35:41 #67
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106360440
Ik vind Fruits Basket wel een goede beginneranime voor dames. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:48:39 #68
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106361031
Angel Beats! heeft overigens wel een beetje van alles. Drama, komedie, romantiek, horror, actie, mooie animatie. Alleen hier een daar een gaatje in het plot, maar verder een goeie allrounder die ik zeker ook aan beginners aan kan raden.

Tot zover mijn dagelijkse Angel Beats! propaganda.
ANIMEES.
- Scamp
pi_106361159
Bedankt iedereen voor advies :D ik ga even kijken over wat elke anime gaat en dan kies ik er 1 of 2 die ik ga kijken :D .
XO till we overdose
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:05:43 #70
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106361791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:51 schreef ovoxo het volgende:
Bedankt iedereen voor advies :D ik ga even kijken over wat elke anime gaat en dan kies ik er 1 of 2 die ik ga kijken :D .
Graag gedaan en veel plezier alvast! Laat maar weten wat je er van vind ;)

Chihayafuru ook weer bijgewerkt, na een klein dipje is deze serie weer terug op zijn oude niveau! O+
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:06:52 #71
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106361842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach ja, ik denk dat je dat aantal kan vermenigvuldigen met 100 voor de dames die het wel leuk vinden.
Dus weet je het zeker, of niet? :)
- Paul von Oberstein
pi_106362485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:06 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dus weet je het zeker, of niet? :)
Zeker weet ik het niet, maar de meisjes die ik ken kunnen het wel waarderen.
pi_106362942
quote:
2. Steens; Poort
3. Lot/Nul is nog bezig
4. Tuin der Zondaren
5. Konijnen Drop
6. ABC van het Bloeien

Hahaha :P
pi_106363017
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Slim plan.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:45:10 #75
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106363178
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zeker weet ik het niet, maar de meisjes die ik ken kunnen het wel waarderen.
Daarom dus. Het is zó relatief, daar is geen pijl op te trekken. De vraag van Bakakame was wat dat betreft heel correct.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee, zoiets zal wel mooi staan in de OP.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:54:23 #76
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106363512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:45 schreef Chavez_ het volgende:
Lijkt me een goed idee, zoiets zal wel mooi staan in de OP.
Kunnen we best doen ja, maar dan moeten we wel zorgen dat het wel overzichtelijk blijft. Anders zien nieuwelingen door de bomen het bos niet meer.

Plus we moeten op een gegeven moment besluiten dat de lijst compleet is, anders zie ik al weer eindeloze discussies aan de horizon.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:00:17 #77
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106363751
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:54 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Kunnen we best doen ja, maar dan moeten we wel zorgen dat het wel overzichtelijk blijft. Anders zien nieuwelingen door de bomen het bos niet meer.

Plus we moeten op een gegeven moment besluiten dat de lijst compleet is, anders zie ik al weer eindeloze discussies aan de horizon.
Ik stel voor dat we het bij een oppervlakkige lijst houden dat geïndexeerd word op genre.
- Paul von Oberstein
pi_106363952
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:40 schreef Qunix het volgende:

[..]

Slim plan.
Schaamteloos gejat van /a/, maar zo iets?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:00 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we het bij een oppervlakkige lijst houden dat geïndexeerd word op genre.
Op genre is misschien beter inderdaad.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:24:19 #79
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106364438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Wow, daar staat best veel tussen. En niet allemaal even geschikt voor nieuwkomers lijkt me.
Genre klinkt als de way to go, dan kan iedereen zelf kiezen wat hem haar het meest interesseert.

Een ander mogelijkheid zou kunnen zijn dat je het categoriseerd op must-see's/klassiekers en "andere mogelijkheden". Klinkt vaag, dus misschien niet de beste methode, tenzij iemand het wat beter kan verwoorden.

En misschien een flow-chart erbij? :D
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:28:33 #80
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106364582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:24 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Wow, daar staat best veel tussen. En niet allemaal even geschikt voor nieuwkomers lijkt me.
Genre klinkt als de way to go, dan kan iedereen zelf kiezen wat hem haar het meest interesseert.

Een ander mogelijkheid zou kunnen zijn dat je het categoriseerd op must-see's/klassiekers en "andere mogelijkheden". Klinkt vaag, dus misschien niet de beste methode, tenzij iemand het wat beter kan verwoorden.

En misschien een flow-chart erbij? :D
Een flowchart klinkt trouwens als een perfecte implementatie, en wat jij bedoelt zijn series die helpen oriënteren in anime. Ik zou die series dan als last-ditch effort in de flowchart zetten als iemand er écht niet uit komt, maar ik voorzie wel de nodige discussies over welke serie er wel of niet tussen kan.
- Paul von Oberstein
pi_106365218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:28 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Een flowchart klinkt trouwens als een perfecte implementatie, en wat jij bedoelt zijn series die helpen oriënteren in anime. Ik zou die series dan als last-ditch effort in de flowchart zetten als iemand er écht niet uit komt, maar ik voorzie wel de nodige discussies over welke serie er wel of niet tussen kan.
Flowchart lijkt me niet zo handig, dan krijg je al snel een heel complexe diagram vol met "als je deze serie niet leuk vindt, dan deze" en zo door.
pi_106365527
Oh en over Legend of The Galactic Heroes.

Ik heb een guide gevonden in welke volgorde je de OVA en films zou moeten kijken. Veel mensen zijn namelijk een beetje overdonderd aan het begin bij de OVA.

Alleen heeft deze beste meneer een tikfoutje gemaakt bij "licensed", maar dat valt te vergeven. :+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:03:07 #83
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106365835
Golden Wings kan je echter laten vallen, die is in één woord ronduit verschrikkelijk.

Tevens heb ik eerst de serie gekeken, daarna de films. Ik vond 't niet lastig verder.
- Paul von Oberstein
pi_106365965
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:03 schreef Chavez_ het volgende:
Golden Wings kan je echter laten vallen, die is in één woord ronduit verschrikkelijk.

Tevens heb ik eerst de serie gekeken, daarna de films. Ik vond 't niet lastig verder.
Ik doe voor de zekerheid toch de eerste film om even in de sfeer te komen.

Een VHS-rip op een full-hd monitor kijken is weer eens wat anders ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 19:16:21 ]
pi_106366393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Bekend, maar ben met veel niet mee eens. Tevens is het verouderd.

Lijst met genres om mee te beginnen?
pi_106366532
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:16 schreef Qunix het volgende:

[..]

Bekend, maar ben met veel niet mee eens. Tevens is het verouderd.

Lijst met genres om mee te beginnen?
Lijkt me handig, maar we moeten het niet te ingewikkeld maken met Japanse genre's. Voor nieuwkomers is het wel prettig om de reguliere genres terug te zien, dus gewoon het generieke: actie, drama, sci-fi etc.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:51:42 #87
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106367903
_O-
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:49:19 #88
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106370527
Ik denk dubbelzijdig plakband of lijm.

Dat dit mij nooit is opgevallen, raar.
- Paul von Oberstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:52:53 #89
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_106370704
Simpel, adhesie. Squirtle is H2, en Zubat is O. H2O. :7
Chocoladetaartjes.
pi_106370913
Ik dacht altijd dat Zubat van die kleine plakkerige pootjes had om dingen mee vast te houden :@
pi_106371349
Een aantal mogelijkheden:
1) magneten
2) lijm
3) zware kontspieren
4) ''Zubat uses confusion
Everyone is confused''
"We start to climb up... the long... long uphill climb"
- Tomoya
pi_106373368
Die Clannad ED vind ik zo leuk.

Dango-daikazoku!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 21:52:31 ]
pi_106373412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:54 schreef .Cake. het volgende:

[..]

denk een stuk of 10 series die allemaal een (of meerdere) richtingen uitgaan. zodat er voor iedereen wel wat is..
pi_106374173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:46 schreef mschol het volgende:

[..]

denk een stuk of 10 series die allemaal een (of meerdere) richtingen uitgaan. zodat er voor iedereen wel wat is..
Oh god, ik zie al helemaal voor me dat we een discussie krijgen of Steins;Gate er in moet of niet. Misschien kunnen we beter gewoon ieder persoonlijk zijn advies laten geven aan een nieuwkomer, zo vaak krijgen we er ook weer niet mee te maken.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:03:22 #95
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106374248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:49 schreef Chavez_ het volgende:
Ik denk dubbelzijdig plakband of lijm.

Dat dit mij nooit is opgevallen, raar.
precies wat ik dacht! :P ik ga er van uit dat een zubat eigenlijk heel zwaar is, en een schildpad is dat sowieso en massa massa aan trekt ;)
pi_106375363
quote:
Perfect. Alleen lijkt het me handig om meerdere series per categorie te laten maken. Soms trekt die ene serie die bij drama staat bijvoorbeeld niet, wat kan resulteren aan een afkeer tegen de anime drama's.

2 per categorie lijkt me wel goed. Ik weet niet hoe jullie er over denken? :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:27:06 #98
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106375465
ik ben te lui om alles terug te lezen :P wat voor lijst willen jullie gaan samenstellen?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:27:20 #99
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_106375476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh god, ik zie al helemaal voor me dat we een discussie krijgen of Steins;Gate er in moet of niet. Misschien kunnen we beter gewoon ieder persoonlijk zijn advies laten geven aan een nieuwkomer, zo vaak krijgen we er ook weer niet mee te maken.
Om dat te vermijden moeten we denk ik eerst definiëren waar een serie aan moet voldoen om m aan te raden aan nieuwkomers. Waarom iets wel of niet?

Zo kan je bijvoorbeeld bedenken dat je ze niet direct aan teveel ecchi wil blootstellen, of te zwaar materiaal. Het is de bedoeling dat we ze verleiden *; , niet afschrikken! :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Perfect. Alleen lijkt het me handig om meerdere series per categorie te laten maken. Soms trekt die ene serie die bij drama staat bijvoorbeeld niet, wat kan resulteren aan een afkeer tegen de anime drama's.

2 á 3 is meer dan genoeg denk ik. Zoals je zegt is de ene drama serie de andere niet.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:27:21 #100
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106375481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Twee of drie kan wel, ja. Ik snap alleen niet waarom er tóch ecchi en hentai bij komt te staan, dit zijn geen westerse termen. Ik denk dat 'erotiek' en 'porno' beter past. Erg bot, maar wel to the point.
- Paul von Oberstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')