Vanaf eerste kerst dag weer, Vanaf 19:30 op Nederland 3. De mooiste verhalen achter de hitsquote:Al tien jaar lang barst na de kerstdagen de Top 2000 a gogo (NTR) los om tussen Kerst en oud & nieuw zes avonden z’n licht te schijnen op de grote lijst van Radio 2. De complete popgeschiedenis passeert dan de revue. Onvermoeibaar en met zichtbaar enthousiasme ontvangt Matthijs van Nieuwkerk diverse bijzondere gasten. Popprofessor Leo Blokhuis diept elk jaar opmerkelijke verhalen uit de popgeschiedenis op en verder zit de serie vol met videoclips, reportages en historische muzieklessen.
Aan de bar van het café spelen o.a. Jan Smit, Rob Stenders, Giovanca, John Williams en Claudia de Breij de onvolprezen muziekquiz met als hoofdprijs een hand van de presentator.
De lijstduwers Eric van Tijn, Herman van der Zandt, Pieter van den Hoogenband en Chris Zegers houden een pleidooi voor hun favoriete plaat uit de Top 2000 die wel een duwtje kan gebruiken.
Natuurlijk ook aandacht voor nummers uit de Top 2000 met een bijzonder verhaal. Een greep uit de muziekreportages die dit jaar voorbij komen: Yvonne Elliman If I can’t have you,Michael Jackson Blame it on the boogie, Rolling Stones Miss you, Earth, Wind & Fire Boogie wonderland, Don McClean American pie. En in het bruisende café spreekt Matthijs van Nieuwkerk aan de stamtafel over o.a. Lady Gaga, Bruce Springsteen en Elton John.
Van 25 december tot 31 december zendt de NTR negen TV-programma’s uit in het kader van de Top 2000. Met op 25 december Best of 10 jaar Top 2000 a gogo, van 26 t/m 31 december zes afleveringen van de traditionele Top 2000 a gogo en op 31 december Top 2000 telt af! met aansluitend Top 2000 in Concert, gepresenteerd door Xander de Buisonjé.
Daarnaast heeft Universal i.s.m. NTR de DVD 10 jaar Top 2000 uitgebracht. Een DVD met de mooiste reportages en daarnaast een paar bijzondere geschiedenislessen van Leo Blokhuis.
Cultura24 zendt tussen Kerst en Oud & Nieuw 2011 vanuit het Top 2000 Café in Beeld & Geluid iedere dag Top 2000 Visual Radio uit.
De 13e editie van de Top 2000 wordt uitgezonden op Radio 2 van 25 december 12.00 uur tot en met 31 december 24.00 uur. De Top 2000 trok in 2010 via radio, televisie en internet 11 miljoen mensen.
Of met alleen muziekmensen. Dit slaat nergens op.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgend jaar graag zonder quiz.
Nee, een blanke won dat programmaquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:23 schreef Marcoss het volgende:
Die Jandino won ooit Lama Gezocht, maar heeft het maar 1 aflevering vol gehouden, volgens mij..
Oh ja, die Ad-just won dat, maar deze Jandino heeft ook heel even meegedaan met de Lama's toch?quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Nee, een blanke won dat programma
Hij had een programma, de Dino showquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh ja, die Ad-just, maar deze Jandino heeft ook heel even meegedaan met de Lama's toch?
En hij is natuurlijk wel bekend van "Help, mijn man is John Williams"
Geen wonder dat de dino's uitgestorven zijnquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:27 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Hij had een programma, de Dino show
Je bent nu al 100002 keer grappiger dan Dino zelfquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Geen wonder dat de dino's uitgestorven zijn
heheheh
Mr Bo Jangles is ook heel mooi door hem gezongen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:32 schreef waaromniet1988 het volgende:
Angels, feel en road to mandalay zijn alleen goed
Natuurlijk gemist gisteravond vanwege O&N en zo, maar verhaal over Van the Man? wut! Dat ga ik even op uitzending gemist kijken (is toch wel???quote:Op zondag 1 januari 2012 15:41 schreef RedFever007 het volgende:
Had het even opgenomen en net terug gezien
Verhaal over Van Morrison
Filmpje over Amy Whinehouse(ook al ben ik niet echt een fan)
Chris ZegersUitstekende keuze
Filmpje The Cats
Vond het wel "opmerkelijk" dat die chicks aan de bar op de vraag van Van Nieuwkerk wat het beste nummert aller tijden is antwoorden met namen als Jason Mraz, Adele, Adam Lambert etc.
Als dit soort mensen stemrechten heeft in de Top2000 wordt de lijst minder en minder waard
Ik zag op dat scherm op de achtergrond Adele op 6 staan ofzoEcht
![]()
Dieptepunten:
Piere Wind (uiteraard)![]()
![]()
Kansloos geval!
absoluut dieptepunt zonder enige twijfel:
Die VRESELIJK irritante en zo niet grappige neger in de quiz![]()
![]()
![]()
![]()
Heb de quiz na een minuut gewoon doorgespoeld, wat een kansloze![]()
Zo! Iedereen een muzikaal 2012 gewenst bij dezen
Zoals Jan Smit?quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Of met alleen muziekmensen. Dit slaat nergens op.
Toch begint het voorspelbaar te worden. Het is elke keer hetzelfde kunstje voor Matthijs en de teksten zijn elke keer dezelfde. De documentaires zijn eigenlijk nog de enige reden dat ik kijk.quote:Op zondag 1 januari 2012 15:58 schreef miep63 het volgende:
Jammer dat top 2000 a gogo weer afgelopen is. Ik volgde het elke dag. Maar goed het hoort bij de laatste week van het jaar. Bij de volgende editie zal ik best wel naar dat café willen, wie weet, komt het er wel van.
Dit. Even een opsomming:quote:Op maandag 2 januari 2012 10:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Toch begint het voorspelbaar te worden. Het is elke keer hetzelfde kunstje voor Matthijs en de teksten zijn elke keer dezelfde. De documentaires zijn eigenlijk nog de enige reden dat ik kijk.
En juist daarom is het zo'n geweldig programma! Mathijs weet een heerlijke sfeer te creërenquote:Op maandag 2 januari 2012 10:49 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit. Even een opsomming:
1. We zijn klein duimpje naast de grote reus.
2. Een mooi boeketje clips
3. Liedjes die net uit de Top 2000 zijn gekukeld (echt, Matthijs, why?)
4. Don Leo Blokhuis
5. Dit cafe is van Monica (waarom geen kus meer?)
6. Een kleine voetnoot plaatsen bij de popgeschiedenis
7. Mooi verhaal? (het publiek wordt gek)
8. Leo is enig jurylid. Er wordt niet met hem gecorrespondeerd
9. Monica houdt de score bij
10. De winnaar krijgt een hand van de presentator en de onmetelijke eer
11. C'est tout
12. We kijken even naar het scherm
13. 6x per jaar bevinden wij ons in de Leo Blokhuis muziekschool
14. We krijgen les van de bovenmeester zelf
15. Mooie les jongens? (het publiek wordt wederom gek)
Voor de rest papt ie nog wat aan met mooie vrouwen in de zaal, wil hij graag de woorden 'geil' en 'seks' uit vrouwelijke gasten horen en daarnaast blaast hij alles enorm op en vindt hij alles geweldig.
Maar hij doet het voor de rest wel aardig hoor
quote:Op maandag 2 januari 2012 10:49 schreef SonicVolcano het volgende:
4. Don Leo Blokhuis
11. C'est tout
ja kunnen wel een bingokaart beginnen!quote:Op maandag 2 januari 2012 10:49 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit. Even een opsomming:
4. Don Leo Blokhuis
11. C'est tout
Voor de rest papt ie nog wat aan met mooie vrouwen in de zaal, wil hij graag de woorden 'geil' en 'seks' uit vrouwelijke gasten horen en daarnaast blaast hij alles enorm op en vindt hij alles geweldig.
Maar hij doet het voor de rest wel aardig hoor
Ja mooi verhaal was datquote:Op woensdag 26 december 2012 14:22 schreef Norrage het volgende:
Weer zin anOok de compilatie van gisteren was weer genieten. Dat verhaal van Michael Jackson en VDH
Yepquote:Op woensdag 26 december 2012 18:58 schreef remlof het volgende:
Een van de leukste tv-programma's van het jaar
Begint om half 8 hè?
Pop Up video.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:33 schreef Karina het volgende:
Die "weetjes" onder de nummers vind ik altijd leuk. Vroeger had je op MTV een programma waar ze dat ook deden, toen ze nog muziekprogramma's hadden
Iddquote:Op woensdag 26 december 2012 19:36 schreef Karina het volgende:
Vorig jaar was er volgens mij ook al een verhaaltje met Bruce Springsteen. Met dat meisje dat hem een paar keer gezien had en Bruce haar herkende.
Was ook niet hetzelfde hoor. Was een meisje op vakantie in Amerika die naar een concert ging, zoiets en later nogmaals.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:39 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Ik heb altijd zo'n leeg hoofd, kan me dit niet herinneren van vorig jaar.
klopt inderdaadquote:Op woensdag 26 december 2012 19:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Was ook niet hetzelfde hoor. Was een meisje op vakantie in Amerika die naar een concert ging, zoiets en later nogmaals.
In haar eerste singles is het nog best mooi maar daarna is ze er dingen mee gaan doen die niet om aan te horen waren.quote:
Inderdaad, ongelooflijk hoe goed die intact is gebleven.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:49 schreef lies1947 het volgende:
Die stem is nog steeds hetzelfde!!!!
Goede zaak juist, 'rapt' ie tenminste niet meer...quote:
Eigenlijk vind ik Ali best wel leukquote:Op woensdag 26 december 2012 19:54 schreef Cee het volgende:
En toch is het minder irritant dan een Sylvana die pretendeert wél alles te weten en nog faalt.
Daar noem je dan ook wat zeg....quote:Op woensdag 26 december 2012 19:54 schreef Cee het volgende:
En toch is het minder irritant dan een Sylvana die pretendeert wél alles te weten en nog faalt.
Daar zijn sommige (oudere) vrouwen het niet mee eens..quote:Op woensdag 26 december 2012 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nog irritanter dan ik had verwacht zelfs
De 2 liedjes door elkaar vond ik ook altijd leuk.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:58 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik vond het raden van jeugdfoto's leuker
'mijn' dan hequote:Op woensdag 26 december 2012 19:59 schreef Stickertje het volgende:
ali b kan geen zin zeggen zonder de woorden 'ik ' of 'mij ' te gebruiken..
Ja die is ook leukquote:Op woensdag 26 december 2012 19:59 schreef Karina het volgende:
[..]
De 2 liedjes door elkaar vond ik ook altijd leuk.
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:00 schreef Stickertje het volgende:
randy newman voordat hij bij disney ging werken
Hey nog een Disney (Pixar) persoonquote:Op woensdag 26 december 2012 20:00 schreef Stickertje het volgende:
phil collins voordat hij bij disney ging werken
Van vorig jaar denk ikquote:Op woensdag 26 december 2012 20:02 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe komt dit topic ineens in mijn MyAT terecht dan
Onweerstaanbaar topic!quote:Op woensdag 26 december 2012 20:02 schreef wolfrolf het volgende:
Van vorig jaarquote:Op woensdag 26 december 2012 20:02 schreef wolfrolf het volgende:
heb je liever de muziek van 1 direction & lady gaga dan?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ga dit hier vaker zeggen: Wat een ouwelullen muziek...
Oh ja dat was daar! Ik zat al te denken, ik heb hem een keer zien drummen.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:03 schreef waaromniet1988 het volgende:
Spong die ging drummen bij dwdd
Ach, iets meer nummers van de grootste muziekstroming van de laatste 20 jaar zou best mogen....quote:Op woensdag 26 december 2012 20:03 schreef Stickertje het volgende:
[..]
heb je liever de muziek van 1 direction & lady gaga dan?
spice girls dusquote:Op woensdag 26 december 2012 20:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach, iets meer nummers van de grootste muziekstroming van de laatste 20 jaar zou best mogen....
Oasis, Blur, Travis, Stereophonics, The Killers, Muse, dat soort dingen?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach, iets meer nummers van de grootste muziekstroming van de laatste 20 jaar zou best mogen....
Mee eensquote:Op woensdag 26 december 2012 20:06 schreef Cee het volgende:
[..]
Oasis, Blur, Travis, Stereophonics, The Killers, Muse, dat soort dingen?
Zit je me nou te fokken?!quote:Op woensdag 26 december 2012 20:06 schreef Cee het volgende:
[..]
Oasis, Blur, Travis, Stereophonics, The Killers, Muse, dat soort dingen?
2Unlimitedquote:Op woensdag 26 december 2012 20:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zit je me nou te fokken?!Ik dacht iets van house/dance......
Ik zit je niet te fokken, ik zou niet durven.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zit je me nou te fokken?!Ik dacht iets van house/dance......
Pfffffffff, ik zit hier gewoon tussen dinosaurussenquote:
No Limits is nog net van 20 jaar geleden hoorquote:Op woensdag 26 december 2012 20:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pfffffffff, ik zit hier gewoon tussen dinosaurussen![]()
![]()
Nou, vooruit... ken nog net.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:09 schreef Karina het volgende:
[..]
No Limits is nog net van 20 jaar geleden hoor
Nee heb ik volgens mij niet. Was gewoon het eerste wat me te binnen schoot qua house/dance en wat ouder. Plus ik vond het een leuk liedje.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, vooruit... ken nog net.Waarom heb ik het idee dat jij aan dit nummer speciale herinneringen hebt?
Word alweer wat beter.. alhoewel het nog best oud is....quote:
Scooterquote:Op woensdag 26 december 2012 20:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Word alweer wat beter.. alhoewel het nog best oud is....
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Alsof je bij Scooter rustig kan blijvenquote:Op woensdag 26 december 2012 20:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok.....rustig Karina...rustig....
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:15 schreef fratsman het volgende:
Die Ali B snapt er he-le-maal niks van.
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
WAT? Wou je zeggen dat Ali B geen verstand heeft van muziek??quote:Op woensdag 26 december 2012 20:15 schreef fratsman het volgende:
Die Ali B snapt er he-le-maal niks van.
quote:
Messiquote:Op woensdag 26 december 2012 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke van hun ging nu met Yoko Ono?
Die ene van Zeg 'Es Aaa toch, John Leddy?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke van hun ging nu met Yoko Ono?
Heb je hem eindelijk door.....quote:Op woensdag 26 december 2012 20:18 schreef Stickertje het volgende:
ik kan ook zo'n les maken. wikipedia heeft een lijst van alle uitvoerende artiesten![]()
en alice cooper
ben je ooit verder gekomen dan de duitse autobahn?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:19 schreef Cee het volgende:
The Beach Boys.Over de Pacific Highway One rijden met hun CD's in de auto.
Pfff, de gedachte alleen maakt me zwaar depriquote:Op woensdag 26 december 2012 20:19 schreef Karina het volgende:
Die kent u niet, the Beach Boys. Mart tegen Ali.
Ja, truffel. De Pacific Highway One dus.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:20 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ben je ooit verder gekomen dan de duitse autobahn?
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je hem eindelijk door.....Vorig jaar zat 'Dom Leo' echt dingen te roepen die niet klopten..had ie van Wikipedia...
quote:
Kraftwerk!!!quote:Op woensdag 26 december 2012 20:20 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ben je ooit verder gekomen dan de duitse autobahn?
Leek zo kort ookquote:Op woensdag 26 december 2012 20:21 schreef Cee het volgende:
Oh was dit het al?Ik vond het tegenvallen.
Echte liefhebbers hebben de top 2000 lijst op de Spotifyquote:Op woensdag 26 december 2012 20:21 schreef Cee het volgende:
Oh was dit het al?Ik vond het tegenvallen.
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Kijken of ik iets leuks op tv kan vinden wat je zonder geluid kunt kijken.
Radio luisteren en tv kijken tegelijkertijdquote:
ik luister elke dag 6 liedjes uit de lijst.. tegen het einde van het jaar heb ik dan alle liedjes gehoordquote:Op woensdag 26 december 2012 20:21 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Echte liefhebbers hebben de top 2000 lijst op de Spotify
Ah zo, ik dacht al, je zocht naar een geschikt programma om zonder geluid naar te kijken.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Radio luisteren en tv kijken tegelijkertijd
Ik heb geen digitale tv dus kan Top2000 niet op de tv zetten.
Tv staat tegenover me anders zit ik naar een leeg scherm te kijken, ik zet gewoon de Toppers op als beeldvullingquote:Op woensdag 26 december 2012 20:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Ah zo, ik dacht al, je zocht naar een geschikt programma om zonder geluid naar te kijken.
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Tv staat tegenover me anders zit ik naar een leeg scherm te kijken, ik zet gewoon de Toppers op als beeldvulling
Ik kan Karin Bloemen niet uitstaan. Home Alone 2 kan ook nog zag ik.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..], doe dan tenminste Karin Bloemen met de ondertiteling van TT aan....
Of Family Man op RTL5quote:Op woensdag 26 december 2012 20:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kan Karin Bloemen niet uitstaan. Home Alone 2 kan ook nog zag ik.
Lijkt me een goed plan. Ik denk dat we eruit zijnquote:
Graag gedaanquote:Op woensdag 26 december 2012 20:37 schreef Karina het volgende:
OK RTL5 is het geworden. Nicholas Cage zie ik.
4 Messi kapsels en die chinees was wel grappig iddquote:Op woensdag 26 december 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die Ali B wel leuk vondHij lult een beetje veel, maar ik vind hem altijd wel grappig en gevat.
Voor mij wel ongeveer het toppunt van domheid.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:41 schreef chufi het volgende:
4 Messi kapsels en die chinees was wel grappig idd
Dat vind ik meestal ook wel maar ik vond het behoorlijk onbeschoft dat hij tijdens het harmonicaspel met dat belletje zat te kloten en daarmee de aandacht van de harmonicist wegnam.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die Ali B wel leuk vondHij lult een beetje veel, maar ik vind hem altijd wel grappig en gevat.
O.oquote:Op donderdag 27 december 2012 19:23 schreef Tem het volgende:
Ik heb maar één knoopje open van m'n broek.
Geen rits hebbenquote:Op donderdag 27 december 2012 19:23 schreef Tem het volgende:
Je wacht tot Monica weer in beeld komt?quote:Op donderdag 27 december 2012 19:23 schreef Tem het volgende:
Dan liever Laura Jansenquote:Op donderdag 27 december 2012 19:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je wacht tot Monica weer in beeld komt?
Veel te gevaarlijk voor je voorhuid.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 december 2012 19:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Veel te gevaarlijk voor je voorhuid.Ah je hebt Turks Fruit gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft hier wel meer geduld dan bij DWDD.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:40 schreef fratsman het volgende:
Dit item duurt voor Mathijs begrippen al behoorlijk lang.
Ik wilde net ongeveer hetzelfde postenquote:Op donderdag 27 december 2012 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit is ook niet geheel straight
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |