Oh dat wil prima op die leeftijd. Vooral kniepertjes met deegballetjes wil heel goed.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:43 schreef Elleska het volgende:
Door die herinneringen kom ik ook in dit topic terecht.
Kwam er zojuist achter dat er dit jaar voor het eerst niemand bij oma knieperties/rolletjes heeft gebakken![]()
Dat was altijd iets wat ze met de kleinkinderen deed en dat stokje werd steeds overgedragen naar de jongere neefjes/nichtjes maar dit jaar dus niemand. Eens zien of ik de traditie kan doorschuiven naar bakken met de achterkleinkinderen. De oudste is 4 dat lukt met wat hulp vast al wel.
Dat hele donkere is echt niet lekkerquote:Op zondag 1 januari 2023 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Mooie rolletjes, Yinny!
De knieperties die ik vrijdag kreeg waren donker donker bruin en super dun. Ik vind zelf de kleur van jouw rolletjes het lekkerstKleur kan dus wel een smaak hebben
Nee, Vegter rolletjes zijn niet goed te doen. Net de laatste kniepertjes gegeten. Weer 11,5 wachtenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:42 schreef sirdanilot het volgende:
Wij hadden gewoon die vegter rolletjes uit de supermarkt. In Zeeland eten wij dat niet maar er was een Twent vandaar.
Goed te doen
Je kan ze toch bakken wanneer je ze wilquote:Op maandag 2 januari 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, Vegter rolletjes zijn niet goed te doen. Net de laatste kniepertjes gegeten. Weer 11,5 wachten
Ja dat kan. Maar we lopen ook te haten als in augustus de kruidnoten weer in de winkel liggen. Traditiesquote:Op maandag 2 januari 2023 20:55 schreef Yinny het volgende:
[..]
Je kan ze toch bakken wanneer je ze wil
Gewoon een zoet koekje niks mis meequote:Op maandag 2 januari 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, Vegter rolletjes zijn niet goed te doen. Net de laatste kniepertjes gegeten. Weer 11,5 wachten
Geen recept met donkere basterdsuiker kiezen.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Mooie rolletjes, Yinny!
De knieperties die ik vrijdag kreeg waren donker donker bruin en super dun. Ik vind zelf de kleur van jouw rolletjes het lekkerstKleur kan dus wel een smaak hebben
Ik ben er wel achtergekomen wat té donker is, maar nog nooit heel bewust bij stilgestaan. Zal morgen eens uit de leftovers de lichtste en de donkerste vergelijken in een smaaktest.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:28 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat hele donkere is echt niet lekker
Ik zou gewoon nu nog een grote batch makenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is jouw recept met kaneel? Of is dat een staatsgeheim?quote:Op maandag 2 januari 2023 20:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Het smaakpanel heeft unaniem besloten: die met kaneel zijn lekkerder dan met anijs.
*Het smaakpanel bestond uit 1 kandidaat.
**Er kunnen geen rechten ontleend worden aan bovenstaande uitspraak.
Uhm gewoon kaneel in het beslag gooien na smaak?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat is jouw recept met kaneel? Of is dat een staatsgeheim?
Dat klinkt idd als niet gaar 🤣🤣🤣quote:Op maandag 2 januari 2023 22:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen recept met donkere basterdsuiker kiezen.
[..]
Ik ben er wel achtergekomen wat té donker is, maar nog nooit heel bewust bij stilgestaan. Zal morgen eens uit de leftovers de lichtste en de donkerste vergelijken in een smaaktest.
Mijn moeders nieuwjaarsrolletjes zijn totaal mislukt trouwens, precies hetzelfde recept. Ik zag dat ze nog heel licht waren maar dat is wel raar met zo’n donker beslag. Dus mijn theorie: niet gaar. Je kon de rolletjes gewoon buigen.
Bij mij zit er een dikke theelepel in dus is heel subtielquote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Uhm gewoon kaneel in het beslag gooien na smaak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |