abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106213059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:26 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Nou, dat zou idd logisch zijn, maar sommigen denk ik toch van niet. Immers, dan wordt vorig seizoen er wel weer bijgehaald toen het in bepaalde wedstrijden leek ( voornamelijk Ebecilio eerste drie wedstrijden ) dat Ebecilio toch nog wel aardig kon voetballen.
Schijn bedriegt.

Lukoki in de tweede seizoenshelft rechtsbuiten. Ozbiliz in de punt, in de voorbereiding in Brazilië al oefenen. Dat hij dat kan, heeft hij o.a. in de voorbereiding van het huidige seizoen al laten zien.

Op links Sulejmani zetten. Mag hij concurreren met ene Boerrigter.
Lukoki is niet veel beter dan Ebecilio. Laat hem lekker oefenen op z'n voorzetten in t tweede elftal.

Miki - Siggy - Boer
★★★
pi_106213076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Blind ben ik wel met je eens, maar Janssen is zo slecht nog niet
Lood om oud ijzer volgens mij. Blind zijn we het wel over eens, maar ik denk serieus dat Janssen ook tekort komt in het spelletje wat De Boer voor ogen heeft.
Zeker als middenvelder is hij veel te statisch, ziet hij het niet echt en strooit hij veel te makkelijk met lange passes, die in veel gevallen dan ook nog niet eens aankomen.
pi_106213161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:28 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Lukoki is niet veel beter dan Ebecilio. Laat hem lekker oefenen op z'n voorzetten in t tweede elftal.

Miki - Siggy - Boer
Lukoki heeft nog niet veel de kans gekregen. En daarbij, Ebecilio heeft voornamelijk op links gespeeld.
Maar ik denk dat Lukoki meer de kans moet krijgen. Immers, deze man snapt wel hoe het voetbal in elkaar steekt.
In de competitiewedstrijd tegen Roda bewees hij dat. Niet alleen pijlsnel, maar weet het overzicht te behouden en met Anita achter hem die hem snapt en andersom.
Dat bv. zijn voorzet beter moet, is waarheid als een koe. Maar geldt dat ook niet voor Ebecilio?
pi_106213312
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:30 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Lukoki heeft nog niet veel de kans gekregen. En daarbij, Ebecilio heeft voornamelijk op links gespeeld.
Maar ik denk dat Lukoki meer de kans moet krijgen. Immers, deze man snapt wel hoe het voetbal in elkaar steekt.
In de competitiewedstrijd tegen Roda bewees hij dat. Niet alleen pijlsnel, maar weet het overzicht te behouden en met Anita achter hem die hem snapt en andersom.
Dat bv. zijn voorzet beter moet, is waarheid als een koe. Maar geldt dat ook niet voor Ebecilio?
Jij wil dit als basis hebben:

Lukoki - Siggy - Boerrigter / Miki

Doe normaal man, Lukoki moet blij zijn met 10 minuten speeltijd. Die gast is er nog lang niet klaar voor.
★★★
pi_106214818
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:30 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Lukoki heeft in de speeltijd die hij kreeg naar mijn mening nog helemaal niks laten zien. Dus natuurlijk geef je hem dan geen kans als je team slecht draait. Dat doe je dan in vriendschappelijke duels of al gespeelde wedstrijden.
pi_106215764
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:34 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Jij wil dit als basis hebben:

Lukoki - Siggy - Boerrigter / Miki

Doe normaal man, Lukoki moet blij zijn met 10 minuten speeltijd. Die gast is er nog lang niet klaar voor.
Hoogst merkwaardig, iemand die niet tegen een ander zijn mening kan en dan maar gaat roepen: 'Doe normaal man'
Ebecilio laat al vanaf zijn debuut ( afgezonderd die drie of vier wedstrijden ) zien dat hij er niets van bakt. Daarom aleen al is het goed dat Lukoki meer minuten mag maken.
Daarbij zie ik ( en ja, ik heb een andere mening dan jou, respecteer die dan of poog die te respecteren ) dat Ebecilio weinig meer kan verbeteren. Bij Lukoki zie ik wel het potentieel.
pi_106215795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:11 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Lukoki heeft in de speeltijd die hij kreeg naar mijn mening nog helemaal niks laten zien. Dus natuurlijk geef je hem dan geen kans als je team slecht draait. Dat doe je dan in vriendschappelijke duels of al gespeelde wedstrijden.
Waarom zou je een slecht spelende Ebecilio ( zijn niveau? ) wel redelijk veel opstellen iemand als Lukoki niet?
Het samenspel van hem met Anita tegen Roda was veel belovend.
pi_106215915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:36 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Waarom zou je een slecht spelende Ebecilio ( zijn niveau? ) wel redelijk veel opstellen iemand als Lukoki niet?
Lukoki wordt alleen op rechts ingebracht, en ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nooit in de jeugd heb zien spelen maar De Boer zal hier heus een goede rede voor hebben. Daarbij is de strijd tussen Ebecilio er ook eentje wie de B en wie de C garnituur is.
pi_106216279
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:39 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Lukoki wordt alleen op rechts ingebracht, en ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nooit in de jeugd heb zien spelen maar De Boer zal hier heus een goede rede voor hebben. Daarbij is de strijd tussen Ebecilio er ook eentje wie de B en wie de C garnituur is.
Beter goede B-garnituur dan iemand die daar nog te slecht voor is toch? Ik kijk naar het potentieël en ik denk écht dat Lukoki meer kan brengen en eerder een basisklant wordt om in Ajax-1 goed te fungeren dan met alle respect Ebecilio.
De Boer maakt wel meer opvallende en op zijn minst twijfelachtige keuzes. De Boer kan het ook gewoon fout zien, is toch ook maar een mens of vergis ik me nu?
pi_106217280
Nog meer mensen naar United uit?
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:12:24 #111
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_106217403
Goed om te zien dat de Ajacieden weer praatjes krijgen, zo hoort het! :)

Frank de Boer de beste trainer, kampioen worden en totale dominantie. Goede voornemens mensen? ;)
Look behind you! It's your ass!
pi_106218446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:36 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Liever een hele slechte speler, dan een slechte speler waarbij je Miki ook naar de andere kant moet sturen.
★★★
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:50:05 #113
302138 HuffTheTalbot
pi_106219008
En Ten Have kicken dus op zijn vroegst op 10 februari? Is dat niet een beetje laat?
pi_106219034
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:50 schreef HuffTheTalbot het volgende:
En Ten Have kicken dus op zijn vroegst op 10 februari? Is dat niet een beetje laat?
Je weet zelf ook wel waarom het zo laat gebeurt .. dus ga niet trollen.
★★★
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:53:21 #115
302138 HuffTheTalbot
pi_106219137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:50 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel waarom het zo laat gebeurt .. dus ga niet trollen.
Niet 100%, maar laat me raden: "vanwege beursgenoteerd"? ;)
pi_106219266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:53 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Zoek het op zou ik zeggen :) Staat in alle kranten.
★★★
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:56:25 #117
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106219275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:53 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

:')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:01:34 #118
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106219486
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:09 schreef Contador_The_Best het volgende:
Zo gaat dat als Fenerbahce 'zonder publiek' speelt:

Helaas is het niet uniek dat een wedstrijd zonder publiek wordt gespeeld. De Turkse voetbalbond heeft er iets op gevonden. Fenerbahçe werd bestraft voor een veldbestorming tijdens een oefenpotje tegen Shakhtar Donetsk en moest tegen Manisaspor in een leeg stadion spelen. Na overleg werd besloten vrouwen en kinderen wel naar binnen te laten. Gratis. Het beviel zo goed dat het nu een vast gebruik is als clubs straf krijgen; mannelijke fans ouder dan twaalf jaar moeten buiten blijven.
NRC heeft er een uitgebreid artikel over geschreven:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)x-az-buiten-de-deur/
Iets met heel erg oud nieuws ;)
AFC AJAX
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:01:47 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106219492
quote:
Ajax overweegt deelname aan vrouwenvoetbal

30 december 2011

Een woordvoerder van Ajax liet in het Algemeen Dagblad weten dat Ajax de haalbaarheid onderzoekt van het opstarten van een vrouwenafdeling en daarmee deelname aan de eredivisie voor vrouwen. 'De club staat zeker niet afwijzend tegenover vrouwenvoetbal. We zijn ons aan het oriënteren. Binnen de club is er iemand mee bezig die onderzoekt wat de voordelen en nadelen zijn aan deelname aan de vrouweneredivisie.'
Met dit team kun je beter met vrouwenvoetbal meedoen ja ;).
..
Inkoppertje, geen troll.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106219664
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:01 schreef msnk het volgende:

[..]

Wel leuk ..

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Met dit team kun je beter met vrouwenvoetbal meedoen ja ;).
..
Inkoppertje, geen troll.
Ik ben voor :P
★★★
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:18:08 #121
302138 HuffTheTalbot
pi_106220145
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:56 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Zoek het op zou ik zeggen :) Staat in alle kranten.
Ik lees niet voor de lol Ajax-nieuws en kranten zijn er voor serieuze(re) zaken. Ik verwacht hier in dit topic te worden bijgepraat door kenners... :)
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:22:03 #122
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_106220315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:18 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Ik lees niet voor de lol Ajax-nieuws en kranten zijn er voor serieuze(re) zaken. Ik verwacht hier in dit topic te worden bijgepraat door kenners... :)
Als je zelf te lui bent, denk je toch niet dat wij het je zomaar gaan geven hoor. Elke nieuwsbericht dat we voor jou op moeten zoeken, blijf jij een maand uit dit topic?

En iets met aandeelhoudersvergadering of zo dacht ik
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:38:07 #123
302138 HuffTheTalbot
pi_106221030
quote:
16s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Als je zelf te lui bent, denk je toch niet dat wij het je zomaar gaan geven hoor. Elke nieuwsbericht dat we voor jou op moeten zoeken, blijf jij een maand uit dit topic?

En iets met aandeelhoudersvergadering of zo dacht ik
Ja, op 10 februari en dan (denk ik) dat men Johan God maakt en Ten Have ten helle verbant. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat iemand zegt:

"Statuten en reglementen!"

En dan wordt het 22 april. Maakt allemaal niet natuurlijk, als Ajax kampioen wordt. :)
pi_106221317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:38 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Ja, op 10 februari en dan (denk ik) dat men Johan God maakt en Ten Have ten helle verbant. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat iemand zegt:

"Statuten en reglementen!"

En dan wordt het 22 april. Maakt allemaal niet natuurlijk, als Ajax kampioen wordt. :)
Ga je druk maken over Twente ;) Daar gaat het ook niet lekker.
★★★
pi_106221503
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:44 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ga je druk maken over Twente ;) Daar gaat het ook niet lekker.
Ik nam het ook niet meer serieus toen ik las
quote:
als Ajax kampioen wordt.
pi_106221505
Nee, inderdaad. Twente en Ajax gaan het allebei niet redden dit seizoen.
Volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen jongens!
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
pi_106221606
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:48 schreef Mistle het volgende:
quote:
Dacht al, wou bijna professionele hulp voor je gaan zoeken.
pi_106222531
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:48 schreef Mistle het volgende:
AZ zal het dan erg makkelijk krijgen ..
★★★
pi_106222980
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:48 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Ik nam het ook niet meer serieus toen ik las

[..]

:N :')
★★★
pi_106224732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:36 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Liever een hele slechte speler, dan een slechte speler waarbij je Miki ook naar de andere kant moet sturen.
Stel je voor dat Sulejmani voor lange tijd aan de linkerkant komt te staan en hij daadwerkelijk beter kan fungeren dan aan de rechterkant en waar hij kan voortzetten met zijn beste been. Zou dat niet het proberen waard zijn?
pi_106224780
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:01 schreef msnk het volgende:

[..]

Maar nog niet versleten. :9
pi_106224882
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:53 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Stel je voor dat Sulejmani voor lange tijd aan de linkerkant komt te staan en hij daadwerkelijk beter kan fungeren dan aan de rechterkant en waar hij kan voortzetten met zijn beste been. Zou dat niet het proberen waard zijn?
Miki heeft al een enkele keren op links gespeeld, en het is niet beter.

Lukoki is er gewoon niet klaar voor, laat hem lekker in de beloften spelen.

Na Miki komt Aras, daarna eventueel Lukoki.
★★★
pi_106225069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:55 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Miki heeft al een enkele keren op links gespeeld, en het is niet beter.

Lukoki is er gewoon niet klaar voor, laat hem lekker in de beloften spelen.
Toch zou ik graag zien dat Sulejmani daar méér komt te spelen. Lukoki acht ik er wél klaar voor. Het is niet zo dat, nu Frank de Boer het niet zo in hem ziet zitten, dat hij ook daadwerkelijk niet goed genoeg is.
pi_106225115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:58 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Toch zou ik graag zien dat Sulejmani daar méér komt te spelen. Lukoki acht ik er wél klaar voor. Het is niet zo dat, nu Frank de Boer het niet zo in hem ziet zitten, dat hij ook daadwerkelijk niet goed genoeg is.
1. Miki
2. Ozibiliz
3. Lukoki (misschien zelfs Eriksen en dan Klaassen op 10).
★★★
pi_106225224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:59 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

1. Miki
2. Ozibiliz
3. Lukoki (misschien zelfs Eriksen en dan Klaassen op 10).
Tsja, ik wil Sulejmani op links, Lukoki op rechts en Ozbiliz centraal. Sigthorsson bevalt mij in het geheel niet.
pi_106225300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:01 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Tsja, ik wil Sulejmani op links, Lukoki op rechts en Ozbiliz centraal. Sigthorsson bevalt mij in het geheel niet.
Laat dan maar :)
★★★
pi_106225362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:03 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Laat dan maar :)
Je kan het er niet mee eens zijn, maar vertel mij eens waarom El Hamdaoui jou niet bevalt en Sigthorsson wel en dat terwijl Sigthorsson nog méér inzakt ( tot het middenveld ) om de bal te gaan vragen?
pi_106225382
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:01 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Dat zou echt een verschrikking worden.
pi_106225450
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:04 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Je kan het er niet mee eens zijn, maar vertel mij eens waarom El Hamdaoui jou niet bevalt en Sigthorsson wel en dat terwijl Sigthorsson nog méér inzakt ( tot het middenveld ) om de bal te gaan vragen?
Misschien omdat hij 0 mentaliteit heeft.
pi_106225464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:04 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat zou echt een verschrikking worden.
Hoe zou jij het dan doen? Ik geef mijn mening en ik kijk uit naar jouw mening.
pi_106225478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:04 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Omdat Siggy geen balverlies lijdt en dat doen Aras en El Hamdaoui alleen maar.
In de spits heb je en balvaste gast nodig die de bal kan vasthouden en het hele team laat voetballen.

Dat doen Mounir en Aras absoluut niet.
★★★
pi_106225486
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:05 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Misschien omdat hij 0 mentaliteit heeft.
Ah, het praatje mentaliteit weer. Tsja, het zal allemaal wel.
pi_106225589
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:06 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Omdat Siggy geen balverlies lijdt en dat doen Aras en El Hamdaoui alleen maar.
In de spits heb je en balvaste gast nodig die de bal kan vasthouden en het hele team laat voetballen.

Dat doen Mounir en Aras absoluut niet.
Sigthorsson geen balverlies, come on, vertel iets geloofwaardigers.
Ozbiliz is zo iemand die juist érg balvast is, maar hij is ook iemand die volledig het vertrouwen dient te krijgen. Iig een paar wedstrijden lang. Geen invalbeurtjes van 7 minuten, zoals vorig seizoen geloof ik vaak het geval was.
pi_106225639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Sigthorsson geen balverlies, come on, vertel iets geloofwaardigers.
Ozbiliz is zo iemand die juist érg balvast is, maar hij is ook iemand die volledig het vertrouwen dient te krijgen. Iig een paar wedstrijden lang. Geen invalbeurtjes van 7 minuten, zoals vorig seizoen geloof ik vaak het geval was.
:o

Ajacieden... wie heeft er meer balverlies, Aras of Siggy?

Even kijken wat de anderen ervan vinden.
★★★
pi_106225708
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:06 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Ah, het praatje mentaliteit weer. Tsja, het zal allemaal wel.
El Hamdaoui in zijn maanden bij Ajax heeft vaker buitenspel gestaan dan heel Ajax dat seizoen bij elkaar. Hij is zo traag en lui dat hij gewoon niet terugloopt en als een bal iets te diep wordt gespeeld haalt hij deze gewoon niet. Om nog maar niet te beginnen over zijn slechte been. Het is een zeer goede voetballer tenzij je de hele ploeg om hem om hem heen bouwt en daar is hij gewoon niet goed genoeg voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:09 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Die vallen in het niets bij Lodeiro, die schermt de bal nog van Terry af.
pi_106225758
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:09 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Neem alles toch niet zo letterlijk. Ik wil alleen maar zeggen dat als je Ozbiliz geregeld speeltijd geeft, dat hij zich dan onderscheid door zéér balvast te zijn.
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:11:35 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106225802
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:10 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Neem alles toch niet zo letterlijk. Ik wil alleen maar zeggen dat als je Ozbiliz geregeld speeltijd geeft, dat hij zich dan onderscheid door zéér balvast te zijn.
ik heb juist liever dat Ozbiliz de bal eens afgeeft!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106225819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:10 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

El Hamdaoui in zijn maanden bij Ajax heeft vaker buitenspel gestaan dan heel Ajax dat seizoen bij elkaar. Hij is zo traag en lui dat hij gewoon niet terugloopt en als een bal iets te diep wordt gespeeld haalt hij deze gewoon niet. Om nog maar niet te beginnen over zijn slechte been. Het is een zeer goede voetballer tenzij je de hele ploeg om hem om hem heen bouwt en daar is hij gewoon niet goed genoeg voor.

Tsja, toch heeft Ajax wat gemist in de afgelopen periode in de spits. Een eerlijke vraag: vond jij Sigthorsson mee- of tegenvallen?
pi_106225827
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:10 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Maar jij wil dus Miki op links, en Lukoki op rechts zodat ze voorzetten kunnen geven op ... uhmm .. Aras? :{
★★★
pi_106225845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:11 schreef Contador_The_Best het volgende:

[..]

Tsja, toch heeft Ajax wat gemist in de afgelopen periode in de spits. Een eerlijke vraag: vond jij Sigthorsson mee- of tegenvallen?
Siggy was een van de betere spelers bij Ajax, samen met Derk.
★★★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')