abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106211415
Ik REIS sinds twee jaar over de hele wereld, en heb vrienden en collegas vanuit de hele wereld (kijk eens in mijn profiel bij beroep). Ik weet dus uit ervaring hoe rijkelijk de olijfolie vloeit. Op het moment zit ik in Portugal, geen echt middelandsezee gebied, maar ook hier plenty olijfoliegebruik in de keuken.
Dat het de landen zijn waar men gezond oud wordt is algemeen bekend, men heeft het ook over "middelandse zee gebied dieet" als voorbeeld van gezond voor hart een bloedvaten.
Al eerder genoemd dat ik een vriend heb die de boel bewaakt wat gezond eten betreft. Ik weet dus toevallig veel van gezond eten. Daarbij breng ik nogal wat tijd in de VS door en weet ook van ongezond eten. Ik ben bijna nooit in Nederland dus ik weet niet hoe jullie daar eten, zal ik ook nooit wat over zeggen.

En bij olijfolie kun je niet teveel nemen, omdat het dan doorspoelt.
Daarbij ik heb ook nog nooit van teveel groenten en teveel fruit gehoord als zijnde ongezond.
Dat teveel gaat dus lang niet altijd op.

Ik kan nog steeds geen onderbouwing vinden die bewijst dat het ongezond zou zijn.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:50:00 #52
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106211713
Jamie Oliver suggereert toch niet dat je elke dag zijn vette eten moet klaarmaken? Denk je dat je in een restaurant vet- en zoutarm eten krijgt? Boter en speklappen zijn ook vrij te verkrijgen in de supermarkt, SCHANDE!!!
pi_106211893
Precies. Het probleem ligt bij de consument.Niet bij de auteur van een kookboek.
Al eerder genoemd dat de mensen in de VS (waar pizza en patat onder groenten mag vallen) vaak geen idee hebben wat een normale gezonde portie is en ook de verantwoording graag verleggen.
Ze weten ook geen normale gezonde maaltijd samen te stellen. Alles wordt gefrituurd of gehaald.
Bijna alleen de vegans zijn bewuster met eten bezig.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_106215678
Wat een hypocriete flapdrollen daar :') Het land met de meeste dikzakken dat ons iets gaat vertellen over de gevaren van bepaald eten ???
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:51:31 #55
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106216472
Dus je eet het of niet. Wat is het probleem?

Voor de rest heeft meneer Oliver persvrijheid om dat boek uit te geven.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:03:46 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106217037
Ach die Amerikanen nog steeds op hun "geen rood vlees" stokpaardje... dat hartproblemen vaker voorkomen bij mensen die veel rood vlees eten ligt in de VS vooral aan het feit dat ze vlees eten waar een enorme voorraad rommel en rotzooi doorheen zit.

No way dat een Big Mac minder slecht voor je is dan die bal van Jamie van biologisch vlees.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:04:41 #57
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106217096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:03 schreef Leandra het volgende:
Ach die Amerikanen nog steeds op hun "geen rood vlees" stokpaardje... dat hartproblemen vaker voorkomen bij mensen die veel rood vlees eten ligt in de VS vooral aan het feit dat ze vlees eten waar een enorme voorraad rommel en rotzooi doorheen zit.

No way dat een Big Mac minder slecht voor je is dan die bal van Jamie van biologisch vlees.
Ik vond die kerel uit Wisconsin die er 32.000 of zo gegeten heeft wel koddig. Mager als een lat gewoon. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:05:34 #58
354945 dikkebroekzak
pi_106217135
quote:

Wat is jouw ervaring/kennis op dit gebied? Ben je een voedseldeskundige of schreeuw je maar wat?
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106217354
quote:
Vergeet ook niet wat ze er op gieten en bij eten...
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:13:48 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106217456
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:05 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring/kennis op dit gebied? Ben je een voedseldeskundige of schreeuw je maar wat?
Afgezien van het feit dat ik op de hoogte was dat ze in de VS tegen rood vlees adviseren (heel lang geleden is er zelfs een proef geweest met gevangenen om te testen of degenen die geen rood vlees te eten kregen minder agressief waren), heb ik net nog even gegoogled wat de aversie tegen rood vlees in de VS nou echt is...
En dat in combinatie met wat ik al wist, deed me die post plaatsen.

The Mayo Clinic is in de VS overigens een vrij respectabele organisatie als het gaat om gezondheid ;)
http://www.mayoclinic.com/health/red-meat/MY01329
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:28:35 #61
354945 dikkebroekzak
pi_106218099
quote:
Researchers at Harvard pooled data from 20 studies to see if different types of red meat — unprocessed versus processed — had different effects on the risk of heart disease, diabetes and stroke. Unprocessed red meat was defined as beef, hamburger, pork, lamb or game. Processed meat included bacon, salami, sausage and luncheon meats — any type of meat preserved by smoking, curing, salting or addition of preservatives.

Data on stroke were too limited for the researchers to draw firm conclusions, but here's what they found regarding heart disease and diabetes:

Red meat. About 100 grams (roughly the size of a deck of cards) a day was not associated with a higher risk for heart disease and only a slightly higher (but not statistically significant) risk for diabetes.
Processed red meat. About 50 grams (two-thirds the size of a deck of cards) a day was associated with a 42 percent higher risk for heart disease and a 19 percent higher risk for diabetes.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ik op de hoogte was dat ze in de VS tegen rood vlees adviseren (heel lang geleden is er zelfs een proef geweest met gevangenen om te testen of degenen die geen rood vlees te eten kregen minder agressief waren), heb ik net nog even gegoogled wat de aversie tegen rood vlees in de VS nou echt is...
En dat in combinatie met wat ik al wist, deed me die post plaatsen.

The Mayo Clinic is in de VS overigens een vrij respectabele organisatie als het gaat om gezondheid ;)
http://www.mayoclinic.com/health/red-meat/MY01329
Er speelt hier wel een grote nuance en dat is dat je minder <100 gm per dag moet eten. Volgens jouw eigen bron.

Ik geloof voor geen meter dat de meeste Amerikanen (en veel NLers) zich aan die porties houden. Een enkele Big Mac overschrijdt al de grens.
― Albert Einstein
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:35:28 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106218390
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Er speelt hier wel een grote nuance en dat is dat je minder <100 gm per dag moet eten. Volgens jouw eigen bron.

Ik geloof voor geen meter dat de meeste Amerikanen (en veel NLers) zich aan die porties houden. Een enkele Big Mac overschrijdt al de grens.
Klopt, maar ongeacht die 100 gram grens (waar Amerikanen zich sowieso nooit aan zullen houden) heerst er daar nogal een hardnekkige overtuiging dat rood vlees slecht is voor de mens, wellicht juist omdat ze geen maat kunnen houden en 100 gram dus niet genoeg zal zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106218406
quote:

[..]

[..]

Dat staat er helemaal niet. Er staat niks over grotere porties.

Er staat alleen dat gezouten en/of gerookt vlees (salami, bacon etc.) wél slecht is.
pi_106218476
Dat konden ze niet raden?

@Leandra. Precies. Het overdadig eten is eerder de oorzaak van problemen dan vlees eten op zich.

Ze zitten vast in ideeen die helemaal niet kloppen en die zijn heel moeilijk te veranderen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:38:33 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106218525
Dit stukje was dan ook nog vergeten door dikkebroekzak:
quote:
Total red meat. A daily total of 100 grams of processed and unprocessed red meat was not associated with risk for heart disease. However, it was associated with a 12 percent higher risk for diabetes.
En daarin gaat men dus wel uit van een totaal van 100 gram vlees (gecombineerd).
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:38:38 #66
354945 dikkebroekzak
pi_106218527
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet. Er staat niks over grotere porties.

Er staat alleen dat gezouten en/of gerookt vlees (salami, bacon etc.) wél slecht is.
Met andere woorden de grotere porties kunnen wel alsnog gevaarlijk zijn zoals beweerd werd. Daar ging het onderzoek niet over.

Enige garantie op veiligheid is <100 gm.
― Albert Einstein
pi_106218819

Kijk eens een paar afleveringen om een idee te krijgen van porties die ze vreten, als je nooit in de states bent geweest.

En ook voor breakfast he.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:47:28 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106218900
Het is zelfs zo erg dat Ikea glazen groter is gaan maken voor de VS omdat men een vaas voor een glas aanzag....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:47:51 #69
354945 dikkebroekzak
pi_106218916
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:38 schreef Leandra het volgende:
Dit stukje was dan ook nog vergeten door dikkebroekzak:

[..]

En daarin gaat men dus wel uit van een totaal van 100 gram vlees (gecombineerd).
ik had het niet vergeten, alleen niet gequote. Vanwege ruimte overwegingen op mijn mobiel.

Maar punt is, je beweerde dat hun vlees ongezond is vanwege 'rotzooi'. Maar dat staat nergens, dat is het niet. Het komt doordat ze teveel rood vlees eten. En ik moet toegeven, 100 gm is wel heel klein. Vind jij ook niet?
― Albert Einstein
pi_106219110
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:38 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Met andere woorden de grotere porties kunnen wel alsnog gevaarlijk zijn zoals beweerd werd. Daar ging het onderzoek niet over.

Enige garantie op veiligheid is <100 gm.
Nee. Ze konden niks aantonen, maar dat wil niet zeggen dat het dus veilig is als je niet boven de 100 gram gaat.

Maar praktisch gezien is het wel zo handig om dingen als veilig te beschouwen als niet is aangetoond dat ze onveilig zijn. En dat geldt in dit geval dus voor rood vlees in het algemeen.

Tenzij je een onderzoek weet dat de schadelijkheid bij meer dan 100 gram statistisch significant aantoont, natuurlijk.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:23:58 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106220398
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:47 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

ik had het niet vergeten, alleen niet gequote. Vanwege ruimte overwegingen op mijn mobiel.

Maar punt is, je beweerde dat hun vlees ongezond is vanwege 'rotzooi'. Maar dat staat nergens, dat is het niet. Het komt doordat ze teveel rood vlees eten. En ik moet toegeven, 100 gm is wel heel klein. Vind jij ook niet?
Het komt voornamelijk door bewerkt rood vlees, daarbij gingen de risico's al enorm omhoog bij 50 gram per dag, en daar zit je al snel aan.

quote:
Processed meat included bacon, salami, sausage and luncheon meats — any type of meat preserved by smoking, curing, salting or addition of preservatives.
De toegevoegde rommel en rotzooi dus....
quote:
Processed red meat. About 50 grams (two-thirds the size of a deck of cards) a day was associated with a 42 percent higher risk for heart disease and a 19 percent higher risk for diabetes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:27:37 #72
313438 LukaLaban
The Professional
pi_106220553
Wat een heerlijke voedselpropaganda weer, echt waar. Je vraagt je af hoeveel McDonalds hiervoor heeft betaald. Wanneer zullen ze nou eens eerlijk zijn denk je? Of blijven ze mensen dingen adviseren die ze juist ongezonder maakt? Een van de belangrijkste zaken blijft toch echt portiecontrole, maar maak dat de gemiddelde amerikaan wijs.

pssst...niet doorvertellen, maar lees eens voor de grap Mindless Eating van Brian Wansink, een van de betere boeken over voedselgedrag
Ti ne znas ko sam ja?
The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
~Greg Giraldo
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:37:21 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106220996
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:47 schreef dikkebroekzak het volgende:
En ik moet toegeven, 100 gm is wel heel klein. Vind jij ook niet?
Nee. Vroeger at men alleen op zondag vlees en nu is 100 gram per dag opeens te weinig.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:43:21 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106221231
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee. Vroeger at men alleen op zondag vlees en nu is 100 gram per dag opeens te weinig.
Dat is ook de reden dat we tegenwoordig volgepompte kippen hebben die amper op hun benen konden staan; vroeger was kip nog lekker, en niet goedkoop dus je at het alleen op zondag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:07:12 #75
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106222364
Overigens vind ik de titel wel een beetje gechargeerd, het is niet dat het eten van Jamie Oliver je in een donker steegje beroofd en in elkaar slaat.
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:19:01 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106222968
Telegraaf hč.... gelukkig heeft TS de aanhalingstekens ook gewoon meegenomen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:08:29 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106225600
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:47 schreef Leandra het volgende:
Het is zelfs zo erg dat Ikea glazen groter is gaan maken voor de VS omdat men een vaas voor een glas aanzag....
You've got to be shitting me!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_106225662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:38 schreef Montov het volgende:
Gezond eten is ecoterrorisme, dus links, en moet bestreden worden door De Telegraaf.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
(") Telegraaf hč (").... gelukkig heeft TS de aanhalingstekens ook gewoon meegenomen ;)
dat dus...
pi_106226715
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:05 schreef Cavalinho het volgende:
Vandaag... Ik eet ook bij e Mac omdat ik niet zelden 2 x daags buiten de deur eet en ik wil variatie en het is de vlotste bediening. En ik vind de salades daar lekker. Het punt is dat je geoznde opties HEBT.
Want je kunt zelf geen salade in elkaar draaien thuis?
pi_106230452
Die bal kan je wel gewoon eten als je er een Monster Energy light bij drinkt?
pi_106231917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:26 schreef Cavalinho het volgende:
Kom maar eens met onderbouwing waarom het slecht zou zijn.
Van diet producten weten we het.

We hebben niks aan losse kreten om je mening ergens te zien staan.
Alles dat je teveel gebruikt is schadelijk.. zo ook olijfolie.
quote:
Oral Toxicity(LD50) :
Intraperitoneal-Mouse >50000.00 mg/kg
National Technical Information Service. Vol. AD691-490,

intravenous-Mouse 1320.00 mg/kg
National Technical Information Service. Vol. AD691-490,

BRON
De gemiddelde muis die mijn cornsnake eet is 25gr da's 1/40e van een kg 1250 mg -> 1.3gr

1/20e van je lichaamsgewicht dus ruw weg
->
Ik weeg 80 kg -> 4 kg olijfolie (1L weegt 900 gram)
->

Ruw weg zou 50% van de mensen die 4-5 liter olijfolie consumeren het loodje leggen

Cremeren gaat erg makkelijk daar olijfolie een lager kookpunt heeft

[ Bericht 9% gewijzigd door desiredbard op 31-12-2011 01:23:37 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 31 december 2011 @ 03:49:09 #82
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_106235112
quote:

[..]

[..]

maar 100gram rood vlees op een dag, wat een onzin :')

Sommige dagen gaat er hier een halve kilo de man doorheen. Niks mis mee zolang je het afwisselt met kip, kalkoen en vis.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 31 december 2011 @ 03:51:07 #83
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_106235127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat we tegenwoordig volgepompte kippen hebben die amper op hun benen konden staan; vroeger was kip nog lekker, en niet goedkoop dus je at het alleen op zondag.
Ja, en toen at je de rest van de week lekker alleen maar koolhydraten a la aardappelpuree e.d., ook lekker gezond :')
Drinky is een baas
  zaterdag 31 december 2011 @ 03:59:47 #84
354945 dikkebroekzak
pi_106235207
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2011 03:49 schreef Drinky het volgende:

[..]

maar 100gram rood vlees op een dag, wat een onzin :')

Sommige dagen gaat er hier een halve kilo de man doorheen. Niks mis mee zolang je het afwisselt met kip, kalkoen en vis.
Je bent je levensverwachting zeer aan het verkorten. Succes anders! ^O^
― Albert Einstein
  zaterdag 31 december 2011 @ 04:33:00 #85
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_106235478
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 03:59 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je bent je levensverwachting zeer aan het verkorten. Succes anders! ^O^
intern nog kerngezond. Geen las van kwalen of kankers, minstens 4x per week sporten.
En schijt als je sterft op je 50e, heb je ten minste wel lekker gegeten ipv te teren op smaakloze groenten en aardappelen :')
Drinky is een baas
  zaterdag 31 december 2011 @ 04:44:43 #86
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_106235562
Even van een sterk hippiesubjectieve website gehaald.

"Voor personen die per dag gewoonlijk 160 gram of meer rood vlees en vleeswaren eten is het risico om binnen 10 jaar darmkanker te krijgen 1,7 procent. Voor deelnemers, die gewoonlijk minder dan 20 gram per dag eten (eens per week of minder) bedraagt dit risico 1,3 procent. Dit betekent dat mensen die veel rood vlees en vleeswaren eten 35 procent meer kans hebben op het ontwikkelen van darmkanker. "

Bron: http://www.preventievegezondheidszorg.com/zwartelijst.php

Nou, nou, nou. Voor die 0.3% hogere kans ga je toch niet je dieet zo drastisch aanpassen :') ?
Drinky is een baas
  zaterdag 31 december 2011 @ 04:46:24 #87
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_106235574
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 04:44 schreef Drinky het volgende:
Even van een sterk hippiesubjectieve website gehaald.

"Voor personen die per dag gewoonlijk 160 gram of meer rood vlees en vleeswaren eten is het risico om binnen 10 jaar darmkanker te krijgen 1,7 procent. Voor deelnemers, die gewoonlijk minder dan 20 gram per dag eten (eens per week of minder) bedraagt dit risico 1,3 procent. Dit betekent dat mensen die veel rood vlees en vleeswaren eten 35 procent meer kans hebben op het ontwikkelen van darmkanker. "

Bron: http://www.preventievegezondheidszorg.com/zwartelijst.php

Nou, nou, nou. Voor die 0.3% hogere kans ga je toch niet je dieet zo drastisch aanpassen :') ?

Drinky is een baas
pi_106235928
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 04:33 schreef Drinky het volgende:

[..]
heb je ten minste wel lekker gegeten ipv te teren op smaakloze groenten en aardappelen :')

Smaakloos neuh. En nog vegetarisch ook :) En dit is nog maar een ontbijtgerecht. Ga jij eens even gauw op kookles, nederlandse vrouw. ;)
pi_106236271
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 05:51 schreef niels0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Smaakloos neuh. En nog vegetarisch ook :) En dit is nog maar een ontbijtgerecht. Ga jij eens even gauw op kookles, nederlandse vrouw. ;)
Ik mis het belangrijkste. Vlees :9~ .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_106236343
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 07:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik mis het belangrijkste. Vlees :9~ .
Eerst proeven. :9
pi_106236417
room, kokosmelk, boter en rood vlees......

De schijf van 4 :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106236741
Ik had juist begrepen dat van die hardcore straight edge bodybuilders zweren bij boter ipv margarine. Ik weet het fijne er absoluut niet van, maar ze zouden best wel eens een punt kunnen hebben dat niet alleen belangrijk is wat erin zit, maar ook wat het lichaam ermee doet. Net als dat het cholesterol in eieren niet het cholesterol in het lichaam verhoogt, dat was slechts een aanname.

Oliver lijkt mij niet zo'n hele goeie kok, maar zijn projecten lijken mij heel aardig. De kern komt er volgens mij namelijk op neer dat mensen zichzelf zouden moeten gaan voeden in plaats van zich te laten voeren door de grootindustrie. Om dan vervolgens ook weer een beroep te doen op of wel de dieetindustrie, of de zorgindustrie.

Ik geloof best dat als je je dagelijkse hamburger zou vervangen door de industriele variant van zijn broodje bal dit ongezonder is. Maar de mediterrane manier van met eten omgaan behelst veel meer dan het vetgehalte van de ingrediėnten:

Het is bewust voedsel bereiden met verse ingredienten. Het is bewust en aandachtig eten en proeven. Daardoor eet men ook rustiger en minder. Men eet en drinkt ook meer sociaal, overmatig alcoholgebruik is ook veel schadelijker bij eenzame drinkers dan bij sociale drinkers. Geestestoestand is ook van grote invloed op de gezondheid.

Ik zou doodongelukkig worden van die quasi-hippe vrienden die aan het eind van de uitzending binnenkomen en waarmee hij dan gezellig gaat eten. Maar in het algemeen geloof ik zeker dat gezellig en lekker eten van aandachtig voorbereide maaltijden altijd beter is dan wat fastfood wegschrokken voor de buis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:08:42 #93
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_106236742
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:11:11 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106236772
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 03:51 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ja, en toen at je de rest van de week lekker alleen maar koolhydraten a la aardappelpuree e.d., ook lekker gezond :')
Dat maakte niet zoveel uit want er werd voornamelijk fysieke arbeid verricht, dus dat werd wel verbrand.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:14:41 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106236820
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom jamie oliver als zo een goede kok gezien wordt. Ik zou hem mijn keuken uitschoppen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:16:35 #96
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106236848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:28 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Want je kunt zelf geen salade in elkaar draaien thuis?
En dat is het hele idee achter het kookboek waar ze in de OP zo'n moeite mee hebben: gerechten die prima smaken, meerdere gangen, in een half uurtje, drie kwartier klaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_106236866
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom jamie oliver als zo een goede kok gezien wordt. Ik zou hem mijn keuken uitschoppen.
Meer een modeverschijnsel met zijn kookboeken vol fancy plaatjes en quasi-nonchalante gedoe op tv.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:18:33 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106236873
quote:
Lees ik daar nou dat ze varkensvlees ook als rood vlees beschouwen?

Edit: Ja dus, dat stond ook al in dat stuk van de Mayo Clinic, maar toen heb ik er gewoon overheen gelezen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:18:48 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106236877
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meer een modeverschijnsel met zijn kookboeken vol fancy plaatjes en quasi-nonchalante gedoe op tv.
Wicked!
Me Mates!
Yeah!
Wicked!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:22:22 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106236948
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat zelfs iemand die zonder recept geen water kan koken in staat is iets uit zijn boeken op tafel te zetten, en wel zo dat het wel smaakt :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')