Ik vond die kerel uit Wisconsin die er 32.000 of zo gegeten heeft wel koddig. Mager als een lat gewoon.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:03 schreef Leandra het volgende:
Ach die Amerikanen nog steeds op hun "geen rood vlees" stokpaardje... dat hartproblemen vaker voorkomen bij mensen die veel rood vlees eten ligt in de VS vooral aan het feit dat ze vlees eten waar een enorme voorraad rommel en rotzooi doorheen zit.
No way dat een Big Mac minder slecht voor je is dan die bal van Jamie van biologisch vlees.
Wat is jouw ervaring/kennis op dit gebied? Ben je een voedseldeskundige of schreeuw je maar wat?quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:03 schreef Leandra het volgende:
Ach die Amerikanen nog steeds op hun "geen rood vlees" stokpaardje... dat hartproblemen vaker voorkomen bij mensen die veel rood vlees eten ligt in de VS vooral aan het feit dat ze vlees eten waar een enorme voorraad rommel en rotzooi doorheen zit.
No way dat een Big Mac minder slecht voor je is dan die bal van Jamie van biologisch vlees.
Vergeet ook niet wat ze er op gieten en bij eten...quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:03 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het feit dat ik op de hoogte was dat ze in de VS tegen rood vlees adviseren (heel lang geleden is er zelfs een proef geweest met gevangenen om te testen of degenen die geen rood vlees te eten kregen minder agressief waren), heb ik net nog even gegoogled wat de aversie tegen rood vlees in de VS nou echt is...quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:05 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring/kennis op dit gebied? Ben je een voedseldeskundige of schreeuw je maar wat?
quote:Researchers at Harvard pooled data from 20 studies to see if different types of red meat — unprocessed versus processed — had different effects on the risk of heart disease, diabetes and stroke. Unprocessed red meat was defined as beef, hamburger, pork, lamb or game. Processed meat included bacon, salami, sausage and luncheon meats — any type of meat preserved by smoking, curing, salting or addition of preservatives.
Data on stroke were too limited for the researchers to draw firm conclusions, but here's what they found regarding heart disease and diabetes:
Red meat. About 100 grams (roughly the size of a deck of cards) a day was not associated with a higher risk for heart disease and only a slightly higher (but not statistically significant) risk for diabetes.
Processed red meat. About 50 grams (two-thirds the size of a deck of cards) a day was associated with a 42 percent higher risk for heart disease and a 19 percent higher risk for diabetes.
Er speelt hier wel een grote nuance en dat is dat je minder <100 gm per dag moet eten. Volgens jouw eigen bron.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik op de hoogte was dat ze in de VS tegen rood vlees adviseren (heel lang geleden is er zelfs een proef geweest met gevangenen om te testen of degenen die geen rood vlees te eten kregen minder agressief waren), heb ik net nog even gegoogled wat de aversie tegen rood vlees in de VS nou echt is...
En dat in combinatie met wat ik al wist, deed me die post plaatsen.
The Mayo Clinic is in de VS overigens een vrij respectabele organisatie als het gaat om gezondheid
http://www.mayoclinic.com/health/red-meat/MY01329
Klopt, maar ongeacht die 100 gram grens (waar Amerikanen zich sowieso nooit aan zullen houden) heerst er daar nogal een hardnekkige overtuiging dat rood vlees slecht is voor de mens, wellicht juist omdat ze geen maat kunnen houden en 100 gram dus niet genoeg zal zijnquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Er speelt hier wel een grote nuance en dat is dat je minder <100 gm per dag moet eten. Volgens jouw eigen bron.
Ik geloof voor geen meter dat de meeste Amerikanen (en veel NLers) zich aan die porties houden. Een enkele Big Mac overschrijdt al de grens.
Dat staat er helemaal niet. Er staat niks over grotere porties.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
[..]
Er speelt hier wel een grote nuance en dat is dat je minder <100 gm per dag moet eten. Volgens jouw eigen bron.
Ik geloof voor geen meter dat de meeste Amerikanen (en veel NLers) zich aan die porties houden. Een enkele Big Mac overschrijdt al de grens.
En daarin gaat men dus wel uit van een totaal van 100 gram vlees (gecombineerd).quote:Total red meat. A daily total of 100 grams of processed and unprocessed red meat was not associated with risk for heart disease. However, it was associated with a 12 percent higher risk for diabetes.
Met andere woorden de grotere porties kunnen wel alsnog gevaarlijk zijn zoals beweerd werd. Daar ging het onderzoek niet over.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet. Er staat niks over grotere porties.
Er staat alleen dat gezouten en/of gerookt vlees (salami, bacon etc.) wél slecht is.
ik had het niet vergeten, alleen niet gequote. Vanwege ruimte overwegingen op mijn mobiel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:38 schreef Leandra het volgende:
Dit stukje was dan ook nog vergeten door dikkebroekzak:
[..]
En daarin gaat men dus wel uit van een totaal van 100 gram vlees (gecombineerd).
Nee. Ze konden niks aantonen, maar dat wil niet zeggen dat het dus veilig is als je niet boven de 100 gram gaat.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:38 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Met andere woorden de grotere porties kunnen wel alsnog gevaarlijk zijn zoals beweerd werd. Daar ging het onderzoek niet over.
Enige garantie op veiligheid is <100 gm.
Het komt voornamelijk door bewerkt rood vlees, daarbij gingen de risico's al enorm omhoog bij 50 gram per dag, en daar zit je al snel aan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:47 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ik had het niet vergeten, alleen niet gequote. Vanwege ruimte overwegingen op mijn mobiel.
Maar punt is, je beweerde dat hun vlees ongezond is vanwege 'rotzooi'. Maar dat staat nergens, dat is het niet. Het komt doordat ze teveel rood vlees eten. En ik moet toegeven, 100 gm is wel heel klein. Vind jij ook niet?
De toegevoegde rommel en rotzooi dus....quote:Processed meat included bacon, salami, sausage and luncheon meats — any type of meat preserved by smoking, curing, salting or addition of preservatives.
quote:Processed red meat. About 50 grams (two-thirds the size of a deck of cards) a day was associated with a 42 percent higher risk for heart disease and a 19 percent higher risk for diabetes.
Nee. Vroeger at men alleen op zondag vlees en nu is 100 gram per dag opeens te weinig.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:47 schreef dikkebroekzak het volgende:
En ik moet toegeven, 100 gm is wel heel klein. Vind jij ook niet?
Dat is ook de reden dat we tegenwoordig volgepompte kippen hebben die amper op hun benen konden staan; vroeger was kip nog lekker, en niet goedkoop dus je at het alleen op zondag.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee. Vroeger at men alleen op zondag vlees en nu is 100 gram per dag opeens te weinig.
You've got to be shitting me!quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:47 schreef Leandra het volgende:
Het is zelfs zo erg dat Ikea glazen groter is gaan maken voor de VS omdat men een vaas voor een glas aanzag....
quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:38 schreef Montov het volgende:
Gezond eten is ecoterrorisme, dus links, en moet bestreden worden door De Telegraaf.
dat dus...quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
(") Telegraaf hč (").... gelukkig heeft TS de aanhalingstekens ook gewoon meegenomen
Want je kunt zelf geen salade in elkaar draaien thuis?quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:05 schreef Cavalinho het volgende:
Vandaag... Ik eet ook bij e Mac omdat ik niet zelden 2 x daags buiten de deur eet en ik wil variatie en het is de vlotste bediening. En ik vind de salades daar lekker. Het punt is dat je geoznde opties HEBT.
Alles dat je teveel gebruikt is schadelijk.. zo ook olijfolie.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:26 schreef Cavalinho het volgende:
Kom maar eens met onderbouwing waarom het slecht zou zijn.
Van diet producten weten we het.
We hebben niks aan losse kreten om je mening ergens te zien staan.
De gemiddelde muis die mijn cornsnake eet is 25gr da's 1/40e van een kg 1250 mg -> 1.3grquote:Oral Toxicity(LD50) :
Intraperitoneal-Mouse >50000.00 mg/kg
National Technical Information Service. Vol. AD691-490,
intravenous-Mouse 1320.00 mg/kg
National Technical Information Service. Vol. AD691-490,
BRON
maar 100gram rood vlees op een dag, wat een onzinquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
[..]
Ja, en toen at je de rest van de week lekker alleen maar koolhydraten a la aardappelpuree e.d., ook lekker gezondquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat we tegenwoordig volgepompte kippen hebben die amper op hun benen konden staan; vroeger was kip nog lekker, en niet goedkoop dus je at het alleen op zondag.
Je bent je levensverwachting zeer aan het verkorten. Succes anders!quote:Op zaterdag 31 december 2011 03:49 schreef Drinky het volgende:
[..]
maar 100gram rood vlees op een dag, wat een onzin
Sommige dagen gaat er hier een halve kilo de man doorheen. Niks mis mee zolang je het afwisselt met kip, kalkoen en vis.
intern nog kerngezond. Geen las van kwalen of kankers, minstens 4x per week sporten.quote:Op zaterdag 31 december 2011 03:59 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Je bent je levensverwachting zeer aan het verkorten. Succes anders!
quote:Op zaterdag 31 december 2011 04:44 schreef Drinky het volgende:
Even van een sterk hippiesubjectieve website gehaald.
"Voor personen die per dag gewoonlijk 160 gram of meer rood vlees en vleeswaren eten is het risico om binnen 10 jaar darmkanker te krijgen 1,7 procent. Voor deelnemers, die gewoonlijk minder dan 20 gram per dag eten (eens per week of minder) bedraagt dit risico 1,3 procent. Dit betekent dat mensen die veel rood vlees en vleeswaren eten 35 procent meer kans hebben op het ontwikkelen van darmkanker. "
Bron: http://www.preventievegezondheidszorg.com/zwartelijst.php
Nou, nou, nou. Voor die 0.3% hogere kans ga je toch niet je dieet zo drastisch aanpassen?
quote:Op zaterdag 31 december 2011 04:33 schreef Drinky het volgende:
[..]
heb je ten minste wel lekker gegeten ipv te teren op smaakloze groenten en aardappelen
Ik mis het belangrijkste. Vleesquote:Op zaterdag 31 december 2011 05:51 schreef niels0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Smaakloos neuh. En nog vegetarisch ookEn dit is nog maar een ontbijtgerecht. Ga jij eens even gauw op kookles, nederlandse vrouw.
![]()
Eerst proeven.quote:Op zaterdag 31 december 2011 07:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik mis het belangrijkste. Vlees.
Dat maakte niet zoveel uit want er werd voornamelijk fysieke arbeid verricht, dus dat werd wel verbrand.quote:Op zaterdag 31 december 2011 03:51 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja, en toen at je de rest van de week lekker alleen maar koolhydraten a la aardappelpuree e.d., ook lekker gezond
En dat is het hele idee achter het kookboek waar ze in de OP zo'n moeite mee hebben: gerechten die prima smaken, meerdere gangen, in een half uurtje, drie kwartier klaar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Want je kunt zelf geen salade in elkaar draaien thuis?
Meer een modeverschijnsel met zijn kookboeken vol fancy plaatjes en quasi-nonchalante gedoe op tv.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom jamie oliver als zo een goede kok gezien wordt. Ik zou hem mijn keuken uitschoppen.
Lees ik daar nou dat ze varkensvlees ook als rood vlees beschouwen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:08 schreef Ryker het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_meat
US statistics
Wicked!quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Meer een modeverschijnsel met zijn kookboeken vol fancy plaatjes en quasi-nonchalante gedoe op tv.
Omdat zelfs iemand die zonder recept geen water kan koken in staat is iets uit zijn boeken op tafel te zetten, en wel zo dat het wel smaaktquote:Op zaterdag 31 december 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom jamie oliver als zo een goede kok gezien wordt. Ik zou hem mijn keuken uitschoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |