Bronquote:[
AMSTERDAM - Amerikaanse voedingsdeskundigen slaan alarm. De gerechten van de Britse tv-kok Jamie Oliver zitten vol met room, kokosmelk, boter en rood vlees.
De gezondheidsdeskundigen hebben het nieuwe kookboek van Oliver tot op de grond toe afgebrand. Het boek is zelfs benoemd tot een van de vijf slechtste van het jaar omdat het bol staat van de gevaarlijke recepten. Vooral zijn broodje bal kun je maar beter laten staan. Het broodje is zo ongezond dat de deskundigen van RPCM - een van Amerika's invloedrijkste gezondheidslobbygroepen - het bombarderen tot het recept voor een hartaanval. De groep adviseert dan ook om het broodje te laten staan wanneer je de keuze hebt tussen de bal en een Big Mac.
De kritiek op Oliver is verrassend: de kok staat erom bekend juist te pleiten voor gezonder en verser voedsel en het uitbannen van fastfood. Zijn Amerikaanse versie van de televisieserie Jamie’s Food Revolution, waarin hij promotie voert voor beter voedsel in schoolkantines, won afgelopen augustus een Emmy Award voor het beste realityprogramma. De PCRM gelooft er niet in. De commissie geeft toe dat Oliver de aandacht heeft gevestigd op gezondere maaltijden op scholen. "Maar de recepten in zijn boek zijn dikwijls ongezonder dan fastfood. Ze zitten vol met room, kokosmelk, boter en rood vlees."
hehehe... effe opgezocht:quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:02 schreef Id_do_her het volgende:
Dus hij was degene die pizza tot een groente heeft benoemd.
Ja, ga er serieus op in of zo.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
hehehe... effe opgezocht:
De kinderen weten niet wat de groentes zijn:
Oh ik begreep je sarcasme wel.... deed me alleen die uitzending herrineren dus ik dacht ik plaats hem effekesquote:
Oh, dan is het goed.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:08 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh ik begreep je sarcasme wel.... deed me alleen die uitzending herrineren dus ik dacht ik plaats hem effekes
Goed puntquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:27 schreef Basp1 het volgende:
Die rpcm organisatie is in ieder geval onder hun afkorting niet te vinden met google op de 1e pagina's dus zo invloedrijk zal deze organisatie dan wel niet zijn.
Dat komt omdat de afkorting verkeerd staat, verderop staat het wel correct:PCRMquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:27 schreef Basp1 het volgende:
Die rpcm organisatie is in ieder geval onder hun afkorting niet te vinden met google op de 1e pagina's dus zo invloedrijk zal deze organisatie dan wel niet zijn.
quote:"Maar de recepten in zijn boek zijn dikwijls ongezonder dan fastfood. Ze zitten vol met room, kokosmelk, boter en rood vlees."
Hoezo is dit ongezonder dan fastfood uit de bio-industrie?quote:"Maar de recepten in zijn boek zijn dikwijls ongezonder dan fastfood. Ze zitten vol met room, kokosmelk, boter en rood vlees."
Ik dacht dat ik de enige was.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:32 schreef hugsy33 het volgende:
Je moet ook niet elke dag macD eten, mag Jamie nu ineens geen kookboek met maken vol met lekkere dingen omdat mensen te dom zijn om te snappen dat elke dag vet eten slecht voor je is?
Dit is net zulke bullshit als worteltjes bij de mac
ik hal altijd mackoroket puur NL dus gezonder dan die andere dinge en dan milkshak is toch fruit hequote:Op vrijdag 30 december 2011 13:45 schreef Cavalinho het volgende:
Zonder off topic te willen raken wil ik wel zeggen dat je bij de Mac gezond zou kunnen eten. Ik weet niet wat ze in Nederland hebben (het assortiment verschilt per land), maar de Ceasar- en zeefruit salades zijn echt goede uitgebalanceerde complete maaltijden.
Ik eet ook wel eens bij de Mac maar vermijd patat, broodjes hamburger , toetjes, shakes en frisdranken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |