Die salades zijn meestal juist minder gezond dan de burgers.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:45 schreef Cavalinho het volgende:
Zonder off topic te willen raken wil ik wel zeggen dat je bij de Mac gezond zou kunnen eten. Ik weet niet wat ze in Nederland hebben (het assortiment verschilt per land), maar de Ceasar- en zeefruit salades zijn echt goede uitgebalanceerde complete maaltijden.
Ik eet ook wel eens bij de Mac maar vermijd patat, broodjes hamburger , toetjes, shakes en frisdranken.
Maar waarom ga je dan in godsnaam naar de Mac?quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:45 schreef Cavalinho het volgende:
Ik eet ook wel eens bij de Mac maar vermijd patat, broodjes hamburger , toetjes, shakes en frisdranken.
Ik ken de details niet maar google eens rond, het is vooral de kip en dressing inderdaad. En als er groente in een salade zit compenseert dat andere bestanddelen niet op magische wijze.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:05 schreef Cavalinho het volgende:
Vandaag... Ik eet ook bij e Mac omdat ik niet zelden 2 x daags buiten de deur eet en ik wil variatie en het is de vlotste bediening. En ik vind de salades daar lekker. Het punt is dat je geoznde opties HEBT.
Id_do_her wat zou er slecht moeten zijn aan de salades? Het slechtste dat erBIJ zit is de op mayo gebaseerde dressing, en die kun je weglaten.
Verder is het verschillende soorten groen, parmazaanse kaas gegrilde kipfilet (je kunt die ook laten frituren maar dat doe ik uiteraard niet).
De dressing en croutons krijg je er los bij, en olijfolie en azijn.
De andere is met met tonijn (sorry niet zeefruit, ander bedrijf), olijven, gekookt ei en mais.
Vertel mij dus maar wat er zo slecht aan is.
Dat is ook zo. Datzelfde effect hebben mensen ook bij salades "dat is gezond", wat dus lang niet altijd zo is.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:14 schreef Cavalinho het volgende:
Ik ken de details wel, ik ben bevriend met iemand die de boel bewaakt wat gezond eten betreft.
Je berust op een algemene aanname. Deze salades ZIJN groente met aanvullend kip of vis en kaas of ei, waardoor het een uitgebalanceerde maaltijd is. Het gaat niet om een mayomassa (zoals in pakken in nederland van eh yoma?).
Een kip, volgestopt met AB en hormonen is altijd slecht, of je die nou bij de slager haalt of van de Mac. De enige manier om zeker weten een gezonde kip te eten is om hem zelf groot te brengen.
De standaard van de Mac wordt trouwens zo streng bewaakt dat bv Portugal, waar ik nu zit, niet vlees van eigen koeien mag gebruiken omdat die de standaard niet halen!
Ik denk dat er niet stilgestaan wordt bij de standaards die Mac hanteert omdat men gewoon het idee heeft van Mac is slecht, punt.
In elk restaurant is het maar afwachten of je producten krijgt van goede bronnen.
Daar heb je absoluut gelijk in.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Datzelfde effect hebben mensen ook bij salades "dat is gezond", wat dus lang niet altijd zo is.
Niet als je het per liter consumeert.quote:
Precies, net als diet coke.quote:
'Teveel' is nooit goed, het woord zelf zegt het al hè? Heel interessant verder dat je op internet hebt gelezen dat het aan de middenlandse zee rijkelijk vloeitquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:26 schreef Cavalinho het volgende:
Kom maar eens met onderbouwing waarom het slecht zou zijn.
Van diet producten weten we het.
We hebben niks aan losse kreten om je mening ergens te zien staan.
Dan kots en schijt je alles binnen 1 minuut uit.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:30 schreef TweeGrolsch het volgende:
'S ochtends een glas olijfolie bij de boterham met kaas is hartstikke gezond idd.
Daar val je dan wel weer van af.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:32 schreef 2dope het volgende:
Dan kots en schijt je alles binnen 1 minuut uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |