De centrale bank had de rentestand toch kunnen verhogen.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:10 schreef MDN het volgende:
Iedereen is het er wel over eens dat er teveel krediet gecreëerd is. Daar kan je eigenlijk vrij weinig tegen doen.
Dan gaat de hele wereld faillietquote:Op zondag 1 januari 2012 23:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De centrale bank had de rentestand toch kunnen verhogen.
Is al een topic voorquote:Op zondag 1 januari 2012 23:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat ik op het nieuws hoorde gaf me het gevoel dat griekenland al wat is afgeschreven. niet zo mooi als die uit de euro stapt, je zult dan toch beter meteen iets regelen voor spanje en wellicht italie (en nog wat andere landen)
Ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om de kapitaalseisen voor die leningverschaffers (lees: banken en andere financiele instellingen) te verhogen. Niet alleen is dat een natuurlijk rem op overkreditering, maar ook legt het het solventierisico daar neer waar het thuishoort: bij beleggers ipv bij de overheid. Volgens mij is dat namelijk _de_ reden voor de turbulente laatste paar jaar: een verschuiving van risico's.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Goed punt.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om de kapitaalseisen voor die leningverschaffers (lees: banken en andere financiele instellingen) te verhogen. Niet alleen is dat een natuurlijk rem op overkreditering, maar ook legt het het solventierisico daar neer waar het thuishoort: bij beleggers ipv bij de overheid. Volgens mij is dat namelijk _de_ reden voor de turbulente laatste paar jaar: een verschuiving van risico's.
Dat hadden ze eerder kunnen doen, maar het is moeilijk te voorspellen wat er dan gebeurd zou zijn. Voor hetzelfde geldt was er alsnog een kredietcrisis uitgebroken. Daarom ben ik van mening dat je een economische systeem moet hebben dat de schade zoveel mogelijk beperkt mochten personen/organisaties omvallen door te hoge schulden. En zo'n systeem is er nu niet.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is al geklapt.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:41 schreef allesbeterweter het volgende:
Het belletje klapt nooit we vinden altijd weer een manier om te overleven.En ook om weer op een andere manier veel geld te verdienen.
Met verrijken is niets mis.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:21 schreef allesbeterweter het volgende:
Iedereen die met dit circus meedraaft en zich lekker verrijkt met (goud)?.
maar met een aandelen beurs die skyhigh gaatquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:37 schreef allesbeterweter het volgende:
Nog even en dan is elke vorm van papier geld WC papier hahaha.
Hoe word geld om gezet in waarde dan? Als ik een brood maak van ingredienten+arbeid verkoop ik het eventueel aan jou. Die euro is niet in brood veranderd je hebt een brood gekocht met die euro en ik heb nu die euro.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:36 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je het geld omzet in waarde niet maar in cijfertjes die ook papier geld vertegenwoordigt?
Brood zit al een hele tijd rond de 1,80 naar mijn weten. Your point being?quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:58 schreef allesbeterweter het volgende:
En een paar uur later kost dit brood dan in eens $4000,- enz etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
]Sorry ik ben dom,ik gok maar iets ik verdien gem ¤300,- per uur met domme oude vragen te antwoorden op papier.?allesbeterweter
Geld is een waardemiddel. Je kan het ook als een soort ruilmiddel zien.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoe word geld om gezet in waarde dan? Als ik een brood maak van ingredienten+arbeid verkoop ik het eventueel aan jou. Die euro is niet in brood veranderd je hebt een brood gekocht met die euro en ik heb nu die euro.
Is dat een vraag of een antwoord?quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:58 schreef allesbeterweter het volgende:
Kijk er zijn er nog meer die wat weten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |