It was the first day of CHristmas 1961.quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ghehehehe... Misschien had ze "Flappie" moeten zingen?
Ik luister gewoon via de kabelquote:Op vrijdag 30 december 2011 01:08 schreef Flitspaal het volgende:
Peaceman, geef eens die link voor die media-player, dan zet ik dat in de OP.
Chanel geloof ikquote:
Haags volgens mij..waar al die Beatbandjes vandaan kwamen in de jaren '60quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:15 schreef paddy het volgende:
Truste flitspaal
Ken dit nummer heul niet!
Ik hoor toch wel meer jaren zestig nummers, maar deze kende ik dus niet.quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Haags volgens mij..waar al die Beatbandjes vandaan kwamen in de jaren '60
quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:26 schreef paddy het volgende:
Hij heeft ook een nummer geschreven die spotte met de arrogantie van orkesten. Liet een solo opnemen met tenorsaxofoon en Cello. Je ziet alleen in een Rotterdams orkest een sax. Voor de rest zal je dit niet gauw bij een symfonie-orkest zien. Geweldig tegendraads was die man
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 30 december 2011 01:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Le Sotto Della Jazz is ook mooi van Conte
Waarvan Fay Lovsky dan weer een bekend Nederlands bespeelster is.quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:27 schreef Knip het volgende:
Overigens wordt er een theremin gebruikt in dit nummer
Bijzonder ding!Nog nooit gezienquote:Op vrijdag 30 december 2011 01:27 schreef Knip het volgende:
Ja? Dat vind ik zo'n bijzonder ding!quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:27 schreef Knip het volgende:
Dank je! En slaap lekker!quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:32 schreef djenneke het volgende:
Ik ga naar bedje toe. Een fijne nacht nog allemaal!
quote:562 ZZ Top Sharp dressed man
561 Melissa Etheridge Like the way I do
560 Joe Cocker Unchain my heart
559 Eagles Tequila sunrise
558 Paul McCartney & Wings Mull of Kintyre
557 Bob Marley & the Wailers Could you be loved
?quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:47 schreef Nizno het volgende:
tja na zo'n opmerking ga ik gewoon radio luisteren
Slaaplekker Paddy!quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:49 schreef paddy het volgende:
Ik ga zo ook offline. Droom mooie dromen allemaal
quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het zakt hier een beetje in geloof ik..
Slaaplekker Eska!quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:53 schreef Eska het volgende:
[..]Ja, het is ineens een beetje op bij mij
Beter een poosje gaan liggen, denk ik
Slaap lekker allen, en tot morgen weer!
Toch wel, terwijl:quote:Op vrijdag 30 december 2011 02:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Country roads ! Buena vistaik blijf nog even wakker
quote:
Welkom!quote:Op vrijdag 30 december 2011 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Zie nu pas dit topic terwijl ik al de hele nacht luister en Fok!
En die staat er ook niet in!quote:Op vrijdag 30 december 2011 06:50 schreef Fred_B het volgende:
Gelukkig niet in de versie van Borsato deze.
Hoiquote:
quote:
+1 daarna heb ik hem ook nog op Pinkpop gezien en stonden we vooraan en was nog indrukwekkender.quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:33 schreef Basp1 het volgende:
Ik associeer hem met een iggy optreden op lowlands waarbij ik me vervbaasde hoe actief die oude man nog was, met zijn geklim op verterkers en obscene bewegingen erop maken.
Anti-climax.quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:31 schreef SeLang het volgende:
Deze plaat associeer ik met veel neucken en boterhammen met honing.
Ik ga niet uitleggen waarom
quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:41 schreef SeLang het volgende:
Deze plaat brengt herinneringen aan een Chinees vriendinnetje toen ik in 2000 in Shanghai woonde. Dit was haar favoriete plaat.
Precies, ik viel er in bij Oasis en heb een lekker uur gehadquote:Op vrijdag 30 december 2011 08:29 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben blij dat ik niet aan het begin van dit uur wakker was... die nummers.
*virtuele knuffel*quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:47 schreef WeezerButler het volgende:
Gaat lekker ... EMO blokje. Deze Gilbert o'sullivan zong ze ook vaak mee.
Kost moeite om het droog te houden (op het werk)
Ah, sterkte!quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:47 schreef WeezerButler het volgende:
Muziek maakt herinneringen los, blijkt maar weer eens...Sterkte!quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:47 schreef WeezerButler het volgende:
Vaak wel inderdaad... een stom liedje met een mooie ervaring wordt daarom een mooier liedje.quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:44 schreef SeLang het volgende:
Met muziek gaat het veel meer om de herinneringen die eraan verbonden zijn dan om de muziek zelf, althans bij mij....
Knuffelquote:Op vrijdag 30 december 2011 08:47 schreef WeezerButler het volgende:
Ziet er inderdaad prima uit!quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:58 schreef Tijn het volgende:
Sowieso echt een geweldig uur dat eraan komt nu.
Mijn lievelingsnummer van Queen is meteen mijn favoriete nummer ooit (Somebody to love).quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:57 schreef Diaan73 het volgende:
Mijn lievelingsnummer van QueenVOlgens mij is dat het eerste nummer van Queen dat ik ooit hoorde. En ik had hem op single.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:02 schreef Ferdo het volgende:
Wel oppassen waar je daar je boodschappen doet...
Dat nummer van Queen vind ik ook wel mooi. Ik ben eigenlijk niet zo'n Queenfan... een paar nummers vind ik wel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Mijn lievelingsnummer van Queen is meteen mijn favoriete nummer ooit (Somebody to love).
Mooi uurtje inderdaad, met als uitschieter Let the sunshine in. Alhoewel deze nog mooier zou zijn in combinatie met The Flesh Failures.
Je gelooft toch niet werkelijk dat we alle bagger nu hebben gehad?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:01 schreef MaJo het volgende:
We komen nu echt op het punt dat ik eigenlijk geen nummers meer wil missen
Haha nee dat is waarquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet werkelijk dat we alle bagger nu hebben gehad?
Wacht maar tot oudejaarsavondquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:01 schreef MaJo het volgende:
We komen nu echt op het punt dat ik eigenlijk geen nummers meer wil missen
Al moet ik wel zeggen dat er een liedje van haar is dat ik wel heel mooi vind, maar dan is het alsnog geen top2000 materiaal dit jaarquote:
dat zei de presentator net iddquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:08 schreef FritsFlits het volgende:
Freddie is trouwens ruim 20 jaar niet meer onder ons trouwens
Bij mij staat ie ook op tot morgennachtquote:
Gaat er inderdaad meer om of het Top2000 materiaal is. Guus Meeuwis vind ik mooie muziek hebben, maar past niet in de hogere regionen van de Top2000. Daarbij zijn er ook heel veel goede soundtracks waar ik regelmatig naar luister. Ook niet echt passendquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:07 schreef Olga het volgende:
[..]
Al moet ik wel zeggen dat er een liedje van haar is dat ik wel heel mooi vind, maar dan is het alsnog geen top2000 materiaal dit jaar
Da's echt zoiets waarbij ik het gevoel heb alsof het gisteren was.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:08 schreef FritsFlits het volgende:
Freddie is trouwens ruim 20 jaar niet meer onder ons trouwens
Tsja, de ene vindt iets geen top 2000 materiaal omdat het lied z'n sporen niet heeft verdiend. De ander vindt juist iets geen top 2000 materiaal omdat het er al zo lang in staat en er niet genoeg recente nummers in staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:09 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Gaat er inderdaad meer om of het Top2000 materiaal is. Guus Meeuwis vind ik mooie muziek hebben, maar past niet in de hogere regionen van de Top2000. Daarbij zijn er ook heel veel goede soundtracks waar ik regelmatig naar luister. Ook niet echt passend
Paar jaar terug 'Avond' nog gepromoot op Radio2 om het hoger te krijgen (stond op 8 toen). Twee jaar later stond het op 1quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:10 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat Adele wel top 2000 materiaal is maar het is gewoon belachelijk dat ze zo hoog staat
Dat herdenkingsconcert is in 2012 ook al 20 jaar geleden terwijl ik het gisteren nog op m'n kamertje op een gammel zwartwit tv'tje zat te kijken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Da's echt zoiets waarbij ik het gevoel heb alsof het gisteren was.
Avond verdient zeker een hoge plek, maar mag wel iets lager inderdaad, ik vind zelf Testament mooierquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Paar jaar terug 'Avond' nog gepromoot op Radio2 om het hoger te krijgen (stond op 8 toen). Twee jaar later stond het op 1Objectief gezien past 't nummer niet echt daar tussen al die klassiekers. Het nummer zelf is wel erg mooi hoor. Zou het nu ergens in de Top100 willen hebben.
Klopt ook wel, Het heeft ook met smaak te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Tsja, de ene vindt iets geen top 2000 materiaal omdat het lied z'n sporen niet heeft verdiend. De ander vindt juist iets geen top 2000 materiaal omdat het er al zo lang in staat en er niet genoeg recente nummers in staan.
Nooit bewust meegemaakt (helaas). Was 6 jaar oud en m'n ouders hadden niets met Queen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat herdenkingsconcert is in 2012 ook al 20 jaar geleden terwijl ik het gisteren nog op m'n kamertje op een gammel zwartwit tv'tje zat te kijken.We worden oud.
Eens..quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Paar jaar terug 'Avond' nog gepromoot op Radio2 om het hoger te krijgen (stond op 8 toen). Twee jaar later stond het op 1Objectief gezien past 't nummer niet echt daar tussen al die klassiekers. Het nummer zelf is wel erg mooi hoor. Zou het nu ergens in de Top100 willen hebben.
Mooi gesproken! Zo vind ik ook dat we de top2000 moeten beleven.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Klopt ook wel, Het heeft ook met smaak te maken.
Maar ik dacht dat een top2000 een reis was langs platen van vroeger niet van het jaar waarin we leven
Kijk even boven jequote:
Testament, Verdronken Vlinder en Beneden Alle Peil vind ik zelf qua opbouw en rijm de beste teksten van Lennaert Nijgh. Avond heeft dat niet, maar daarbij vind ik het idee erachter ('ik geloof in jou in mij' ipv 'ik houd van je') erg mooi wat ik weinig terug zie in liefdesliedjes.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Avond verdient zeker een hoge plek, maar mag wel iets lager inderdaad, ik vind zelf Testament mooier
quote:
Als ik dat laatste wil zet ik hem wel op 538 of 3FM.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Klopt ook wel, Het heeft ook met smaak te maken.
Maar ik dacht dat een top2000 een reis was langs platen van vroeger niet van het jaar waarin we leven
Earth Song vond ik vrij indrukwekkend toen ik de clip voor het eerst zag. Maar z'n oudere werk is wel beter jaquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:15 schreef Olga het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik niets met het werk van MJ uit de jaren 90
Die clip was ook ergquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:16 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Earth Song vond ik vrij indrukwekkend toen ik de clip voor het eerst zag. Maar z'n oudere werk is wel beter ja
Ik vind Avond ook erg mooi en snap het gezeur erover nooit zo, misschien omdat het minder bekend was dan andere nummersquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:14 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Testament, Verdronken Vlinder en Beneden Alle Peil vind ik zelf qua opbouw en rijm de beste teksten van Lennaert Nijgh. Avond heeft dat niet, maar daarbij vind ik het idee erachter ('ik geloof in jou in mij' ipv 'ik houd van je') erg mooi wat ik weinig terug zie in liefdesliedjes.
Dat is het, en juist daarom vind ik het mooi dat we niet alleen bij vroeger-vroeger stilstaan maar ook bij het recente verleden. De tijd zal leren of dat recente verleden de tand des tijds weet te doorstaan qua herinneringen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Avond is in tegen stelling tot ander werk van Boudewijn ook vrij nieuw. Dat heeft er ook mee te makenquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind Avond ook erg mooi en snap het gezeur erover nooit zo, misschien omdat het minder bekend was dan andere nummers
Het is een vreemde eet in de bijt tussen Queen, Deep Purple en Ledquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind Avond ook erg mooi en snap het gezeur erover nooit zo, misschien omdat het minder bekend was dan andere nummers
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef FritsFlits het volgende:
Je bent een 'lief' kind, Anne
voor alle kenners van herman finkers
Nee, er moeten meer mooie nummers in.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:16 schreef Ferdo het volgende:
Met andere woorden: er moeten méér Adeles en Anouks in?
Allebei de ogen van de allermooiste vrouwquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef FritsFlits het volgende:
Je bent een 'lief' kind, Anne
voor alle kenners van herman finkers
Ik weet hetquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:18 schreef WeezerButler het volgende:
Je mag je concertagenda wel eens bijwerken MaJo
Wat zeg jij nou?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:18 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Het is een vreemde eet in de bijt
Eerder een David Gray of een Colin Hay. Helaas zijn Adele en Anouk commerciëler en bekender, dus komt dat er eerder in.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:16 schreef Ferdo het volgende:
Met andere woorden: er moeten méér Adeles en Anouks in?
quote:
Nog steeds misselijk?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:20 schreef FritsFlits het volgende:
[..]Tja, nog niet helemaal hersteld van gisteravond
![]()
Sander refereerde aan het feit dat de Top2000 voor 75% door heren is gevuld...quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:19 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Eerder een David Gray of een Colin Hay. Helaas zijn Adele en Anouk commerciëler en bekender, dus komt dat er eerder in.
Niet echt meer, beetje maagzuur. Gisteravond twee keer overgegeven, terwijl de laatste keer dat 18 jaar terug voor me was. Nu gaat het wel weer een beetje. Heb een bekertje met water en een rietje naast me staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nog steeds misselijk?
Hier gaat het weer iets beter
Beschuitje eten..quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Niet echt meer, beetje maagzuur. Gisteravond twee keer overgegeven, terwijl de laatste keer dat 18 jaar terug voor me was. Nu gaat het wel weer een beetje. Heb een bekertje met water en een rietje naast me staan.
Fijn dat het weer iets beter gaatquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Niet echt meer, beetje maagzuur. Gisteravond twee keer overgegeven, terwijl de laatste keer dat 18 jaar terug voor me was. Nu gaat het wel weer een beetje. Heb een bekertje met water en een rietje naast me staan.
Je moet eens zoeken naar David Gray - Please Forgive Me en Colin Hay - Overkill. Erg goede nummers hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sander refereerde aan het feit dat de Top2000 voor 75% door heren is gevuld...
En ik neem aan dat de twee door jou genoemde namen toebehoren aan heren.
Thanks voor de tip, gaat straks gebeurenquote:
Altijd handig om te wetenquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:23 schreef MaJo het volgende:
En op dit ritme moet je mensen dus reanimeren he
Verstandig. Evt. een bouillonnetje...quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, gaat straks gebeurenBeetje opbouwen weer
Is dat niet al te zwaar? Of gaat het meer om het zout?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Verstandig. Evt. een bouillonnetje...
Prutsersquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef MaJo het volgende:
01. 355 FritsFlits
02. 296 MaJo
03. 295 Diaan73
Ik wist het
Zout en vocht inderdaadquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Is dat niet al te zwaar? Of gaat het meer om het zout?
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef MaJo het volgende:
01. 355 FritsFlits
02. 296 MaJo
03. 295 Diaan73
Ik wist het
jammerquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef Ferdo het volgende:
Nee...niet de korte versie dus. Die ophoudt na ik doe de deur dicht.
Yeps.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zout en vocht inderdaad
Wat je absoluut niet moet nemen is sinasappelsap! Dat prikkelt de darmen. Appelsap en thee is wel goedEn cola!
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef FritsFlits het volgende:
"Ik doe de deur dicht" *BAM*
Andre van Duin is soms wel grappig
quote:
Ik vind er wat raars inzitten wat er niet hoort.. te hoog gezongen of een rare stem ofzo ik weet het niet, maar vind het niet lekker klinkenquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef MaJo het volgende:
Hierdoor moet ik denken aan mijn eerste liefde, dit was ons liedjeVerder was het een sukkel
Koud met prik kan ook, is goed voor de maagquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Yeps.
En dan lauwe cola zonder prik!!
Thanksquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zout en vocht inderdaad
Wat je absoluut niet moet nemen is sinasappelsap! Dat prikkelt de darmen. Appelsap en thee is wel goedEn cola!
Misschien dat ik het daarom mooi vindquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik vind er wat raars inzitten wat er niet hoort.. te hoog gezongen of een rare stem ofzo ik weet het niet, maar vind het niet lekker klinken
Ik vind altijd dat hij klinkt als een psychopatische seriemoordenaar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik vind er wat raars inzitten wat er niet hoort.. te hoog gezongen of een rare stem ofzo ik weet het niet, maar vind het niet lekker klinken
Mja kan er ook niks aan doenquote:
Zonder en lauw is echt nog beter hoor!quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Koud met prik kan ook, is goed voor de maag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |