Avond verdient zeker een hoge plek, maar mag wel iets lager inderdaad, ik vind zelf Testament mooierquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Paar jaar terug 'Avond' nog gepromoot op Radio2 om het hoger te krijgen (stond op 8 toen). Twee jaar later stond het op 1Objectief gezien past 't nummer niet echt daar tussen al die klassiekers. Het nummer zelf is wel erg mooi hoor. Zou het nu ergens in de Top100 willen hebben.
Klopt ook wel, Het heeft ook met smaak te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Tsja, de ene vindt iets geen top 2000 materiaal omdat het lied z'n sporen niet heeft verdiend. De ander vindt juist iets geen top 2000 materiaal omdat het er al zo lang in staat en er niet genoeg recente nummers in staan.
Nooit bewust meegemaakt (helaas). Was 6 jaar oud en m'n ouders hadden niets met Queen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat herdenkingsconcert is in 2012 ook al 20 jaar geleden terwijl ik het gisteren nog op m'n kamertje op een gammel zwartwit tv'tje zat te kijken.We worden oud.
Eens..quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Paar jaar terug 'Avond' nog gepromoot op Radio2 om het hoger te krijgen (stond op 8 toen). Twee jaar later stond het op 1Objectief gezien past 't nummer niet echt daar tussen al die klassiekers. Het nummer zelf is wel erg mooi hoor. Zou het nu ergens in de Top100 willen hebben.
Mooi gesproken! Zo vind ik ook dat we de top2000 moeten beleven.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Klopt ook wel, Het heeft ook met smaak te maken.
Maar ik dacht dat een top2000 een reis was langs platen van vroeger niet van het jaar waarin we leven
Kijk even boven jequote:
Testament, Verdronken Vlinder en Beneden Alle Peil vind ik zelf qua opbouw en rijm de beste teksten van Lennaert Nijgh. Avond heeft dat niet, maar daarbij vind ik het idee erachter ('ik geloof in jou in mij' ipv 'ik houd van je') erg mooi wat ik weinig terug zie in liefdesliedjes.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Avond verdient zeker een hoge plek, maar mag wel iets lager inderdaad, ik vind zelf Testament mooier
quote:
Als ik dat laatste wil zet ik hem wel op 538 of 3FM.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Klopt ook wel, Het heeft ook met smaak te maken.
Maar ik dacht dat een top2000 een reis was langs platen van vroeger niet van het jaar waarin we leven
Earth Song vond ik vrij indrukwekkend toen ik de clip voor het eerst zag. Maar z'n oudere werk is wel beter jaquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:15 schreef Olga het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik niets met het werk van MJ uit de jaren 90
Die clip was ook ergquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:16 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Earth Song vond ik vrij indrukwekkend toen ik de clip voor het eerst zag. Maar z'n oudere werk is wel beter ja
Ik vind Avond ook erg mooi en snap het gezeur erover nooit zo, misschien omdat het minder bekend was dan andere nummersquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:14 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Testament, Verdronken Vlinder en Beneden Alle Peil vind ik zelf qua opbouw en rijm de beste teksten van Lennaert Nijgh. Avond heeft dat niet, maar daarbij vind ik het idee erachter ('ik geloof in jou in mij' ipv 'ik houd van je') erg mooi wat ik weinig terug zie in liefdesliedjes.
Dat is het, en juist daarom vind ik het mooi dat we niet alleen bij vroeger-vroeger stilstaan maar ook bij het recente verleden. De tijd zal leren of dat recente verleden de tand des tijds weet te doorstaan qua herinneringen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Avond is in tegen stelling tot ander werk van Boudewijn ook vrij nieuw. Dat heeft er ook mee te makenquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind Avond ook erg mooi en snap het gezeur erover nooit zo, misschien omdat het minder bekend was dan andere nummers
Het is een vreemde eet in de bijt tussen Queen, Deep Purple en Ledquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind Avond ook erg mooi en snap het gezeur erover nooit zo, misschien omdat het minder bekend was dan andere nummers
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef FritsFlits het volgende:
Je bent een 'lief' kind, Anne
voor alle kenners van herman finkers
Nee, er moeten meer mooie nummers in.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:16 schreef Ferdo het volgende:
Met andere woorden: er moeten méér Adeles en Anouks in?
Allebei de ogen van de allermooiste vrouwquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:17 schreef FritsFlits het volgende:
Je bent een 'lief' kind, Anne
voor alle kenners van herman finkers
Ik weet hetquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:18 schreef WeezerButler het volgende:
Je mag je concertagenda wel eens bijwerken MaJo
Wat zeg jij nou?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:18 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Het is een vreemde eet in de bijt
Eerder een David Gray of een Colin Hay. Helaas zijn Adele en Anouk commerciëler en bekender, dus komt dat er eerder in.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:16 schreef Ferdo het volgende:
Met andere woorden: er moeten méér Adeles en Anouks in?
quote:
Nog steeds misselijk?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:20 schreef FritsFlits het volgende:
[..]Tja, nog niet helemaal hersteld van gisteravond
![]()
Sander refereerde aan het feit dat de Top2000 voor 75% door heren is gevuld...quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:19 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Eerder een David Gray of een Colin Hay. Helaas zijn Adele en Anouk commerciëler en bekender, dus komt dat er eerder in.
Niet echt meer, beetje maagzuur. Gisteravond twee keer overgegeven, terwijl de laatste keer dat 18 jaar terug voor me was. Nu gaat het wel weer een beetje. Heb een bekertje met water en een rietje naast me staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nog steeds misselijk?
Hier gaat het weer iets beter
Beschuitje eten..quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Niet echt meer, beetje maagzuur. Gisteravond twee keer overgegeven, terwijl de laatste keer dat 18 jaar terug voor me was. Nu gaat het wel weer een beetje. Heb een bekertje met water en een rietje naast me staan.
Fijn dat het weer iets beter gaatquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Niet echt meer, beetje maagzuur. Gisteravond twee keer overgegeven, terwijl de laatste keer dat 18 jaar terug voor me was. Nu gaat het wel weer een beetje. Heb een bekertje met water en een rietje naast me staan.
Je moet eens zoeken naar David Gray - Please Forgive Me en Colin Hay - Overkill. Erg goede nummers hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sander refereerde aan het feit dat de Top2000 voor 75% door heren is gevuld...
En ik neem aan dat de twee door jou genoemde namen toebehoren aan heren.
Thanks voor de tip, gaat straks gebeurenquote:
Altijd handig om te wetenquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:23 schreef MaJo het volgende:
En op dit ritme moet je mensen dus reanimeren he
Verstandig. Evt. een bouillonnetje...quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, gaat straks gebeurenBeetje opbouwen weer
Is dat niet al te zwaar? Of gaat het meer om het zout?quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Verstandig. Evt. een bouillonnetje...
Prutsersquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef MaJo het volgende:
01. 355 FritsFlits
02. 296 MaJo
03. 295 Diaan73
Ik wist het
Zout en vocht inderdaadquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Is dat niet al te zwaar? Of gaat het meer om het zout?
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:24 schreef MaJo het volgende:
01. 355 FritsFlits
02. 296 MaJo
03. 295 Diaan73
Ik wist het
jammerquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef Ferdo het volgende:
Nee...niet de korte versie dus. Die ophoudt na ik doe de deur dicht.
Yeps.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zout en vocht inderdaad
Wat je absoluut niet moet nemen is sinasappelsap! Dat prikkelt de darmen. Appelsap en thee is wel goedEn cola!
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef FritsFlits het volgende:
"Ik doe de deur dicht" *BAM*
Andre van Duin is soms wel grappig
quote:
Ik vind er wat raars inzitten wat er niet hoort.. te hoog gezongen of een rare stem ofzo ik weet het niet, maar vind het niet lekker klinkenquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef MaJo het volgende:
Hierdoor moet ik denken aan mijn eerste liefde, dit was ons liedjeVerder was het een sukkel
Koud met prik kan ook, is goed voor de maagquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Yeps.
En dan lauwe cola zonder prik!!
Thanksquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zout en vocht inderdaad
Wat je absoluut niet moet nemen is sinasappelsap! Dat prikkelt de darmen. Appelsap en thee is wel goedEn cola!
Misschien dat ik het daarom mooi vindquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik vind er wat raars inzitten wat er niet hoort.. te hoog gezongen of een rare stem ofzo ik weet het niet, maar vind het niet lekker klinken
Ik vind altijd dat hij klinkt als een psychopatische seriemoordenaar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik vind er wat raars inzitten wat er niet hoort.. te hoog gezongen of een rare stem ofzo ik weet het niet, maar vind het niet lekker klinken
Mja kan er ook niks aan doenquote:
Zonder en lauw is echt nog beter hoor!quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Koud met prik kan ook, is goed voor de maag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |