Lijkt mij nog altijd beter dan iemand te snel de schuld geven, en er dan later achterkomen dat het toch niet zo was. Ik denk dat dan de geloofwaardigheid onderhand wel weg is.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:33 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Het trieste nieuws was gewoon de soap die hieraan voorafging, en waarschijnlijk ook nog wel zal volgen. Verder is het toch wel vreemd dat je dus blijkbaar doping kan gebruiken gewoon kan blijven doorfietsen en dat dan naderhand uitslagen gewoon geschrapt worden. Zou ik als sponsor van bijvoorbeeld een Andy Schleck of Scarponi in die Giro ook niet blij mee zijn, want de aandacht die je hebt verdiend heb je niet gekregen (al kan je dat bij Scarponi ook wel met een korreltje zout nemen)
En helemaal eerlijk is het niet. Dekker heeft moeten knokken om weer koersen te mogen rijden en op niveau te komen. Contador heeft het overgrote deel van zijn schorsing gewoon op niveau kunnen fietsen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:33 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Verder is het toch wel vreemd dat je dus blijkbaar doping kan gebruiken gewoon kan blijven doorfietsen en dat dan naderhand uitslagen gewoon geschrapt worden.
Ze hadden ook nog kunnen beslissen om de schorsing nu pas in te laten gaan.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Lijkt mij nog altijd beter dan iemand te snel de schuld geven, en er dan later achterkomen dat het toch niet zo was. Ik denk dat dan de geloofwaardigheid onderhand wel weg is.
Met resultaten die dan in retrospect niet meer geldig zijn. Heeft ie dus ook niks aan.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
En helemaal eerlijk is het niet. Dekker heeft moeten knokken om weer koersen te mogen rijden en op niveau te komen. Contador heeft het overgrote deel van zijn schorsing gewoon op niveau kunnen fietsen.
Is dat eerlijk tegenover Schleck en Scarponi? (en alle anderen)quote:Op maandag 6 februari 2012 12:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hadden ook nog kunnen beslissen om de schorsing nu pas in te laten gaan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Contador fysiek niet 2 jaar uit de running is genomen. Dekker wel. Dat lijkt me wel degelijk een voordeel.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Met resultaten die dan in retrospect niet meer geldig zijn. Heeft ie dus ook niks aan.
2010 tour verliest die dan welquote:Op maandag 6 februari 2012 12:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Is dat eerlijk tegenover Schleck en Scarponi? (en alle anderen)
Hij heeft wel 2 jaar op topniveau kunnen doorfietsen itt andere geschorsten.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Met resultaten die dan in retrospect niet meer geldig zijn. Heeft ie dus ook niks aan.
Ja, okay, dat is waar. Hij behield competitieritme in die tijd.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat Contador fysiek niet 2 jaar uit de running is genomen. Dekker wel. Dat lijkt me wel degelijk een voordeel.
Inderdaad, als iemand mag starten, dan moeten de resultaten maar tellen. Als ze dat niet willen, dan moeten ze 'm maar niet laten starten.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef marcodej het volgende:
Addy Engels wint dus alsnog een koers! Werd tweede achter Contador in Gouden Pijl van Emmen.
Mee eens. Had hem dan niet laten rijden.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad, als iemand mag starten, dan moeten de resultaten maar tellen. Als ze dat niet willen, dan moeten ze 'm maar niet laten starten.
Die onzin met terugwerkende kracht altijd, dat verneukt alles. Wie weet, als Contador niet meedoet en alles niet kapot rijdt, dan rijdt Scarponi misschien helemaal anders en wint Nibali.
Dat we maar hopen dat dit nooit weer gebeurt.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef Leatherface het volgende:
De Wikipedia-pagina van de Tour van 2010 is ook al bijgewerkt.
Winner Andy Schleck (LUX) (Team Saxo Bank)
Second Denis Menchov (RUS) (Rabobank)
Third Samuel Sánchez (ESP) (Euskaltel-Euskadi)
Het staat er maar vreemd zo. Wrang is dit.
Addy Engels wint dus alsnog een koers! Werd tweede achter Contador in Gouden Pijl van Emmen.
Amen!quote:Op maandag 6 februari 2012 12:45 schreef Ericr het volgende:
Ben blij voor Scarponi, als er 1 een vaandeldrager is van schone sport dan is het onze schoenmaker wel. Il Presidente, gefeliciteerd!
En ja hoor, zijn grootste overwinning staat in de lijst.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef marcodej het volgende:
Als je die beerput open maakt denk ik niet dat het nederlands elftal er schoon uit komt.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:55 schreef Pharkus het volgende:
Worden we dan alsnog WK kampioen voetbal 2010?
Ach dat is met de tour toch ook, de controles zijn voornamelijk op de winnaars gericht...quote:Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Als je die beerput open maakt denk ik niet dat het nederlands elftal er schoon uit komt.
Ik ga voor het standaard "dat geldt voor alle sporten", al is de kans elders groter dan je 't nooit te weten komt en dat het netjes wordt toegedekt.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is treurig hoe doping de wielersport al jaren verziekt. Ik snap best dat mensen liefhebber van die sport zijn en er dus graag naar kijken, maar ik snap zo onderhand niet meer waarom er jaarlijks weer een groot mediacircus wordt gemaakt van evenementen als de Tour de France. Hoe kun je nou nog serieus, enthousiast en gepassioneerd zitten kijken naar een stel wielrenners die tegen een berg opfietsen, als je niet weet of ze wel of niet stijf staan van de doping?
Zeer waarschijnlijk ja. Scarponi heeft uiteindelijk de Giro "gewonnen" omdat Nibali als een verongelijkte kleuter een kansloze aanval plaatste op Contador. Die zal nu wel balen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad, als iemand mag starten, dan moeten de resultaten maar tellen. Als ze dat niet willen, dan moeten ze 'm maar niet laten starten.
Die onzin met terugwerkende kracht altijd, dat verneukt alles. Wie weet, als Contador niet meedoet en alles niet kapot rijdt, dan rijdt Scarponi misschien helemaal anders en wint Nibali.
Even een toevoeging gedaan...quote:Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Leatherface het volgende:
Hoe ironisch. Bjarne Riis, die zelf in zijn hoogtijdagen ook stijf stond van de doping, is als ploegleider een Tourzege rijker en een Giro-overwinning armer.
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga voor het standaard "dat geldt voor alle sporten", al is de kans elders groter dan je 't nooit te weten komt en dat het netjes wordt toegedekt.
Volgens mij net wel. Of we moeten ook vinden dat de sporten waar nauwelijks gecontroleerd wordt, dit een overwinning voor die sport is tov wielrennenquote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Even een toevoeging gedaan...
[..]
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.
Uit operacion Puerto blijkt het tegenovergestelde, iets van 200 sporters verdacht, maar alleen in het wielrennen (rond de 45/50 betrokkenen) hoor je er iets over. Terwijl er ook voetballers, tennisers enz betrokken zouden zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.
Welke grote voetballers dan?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Uit operacion Puerto blijkt het tegenovergestelde, iets van 200 sporters verdacht, maar alleen in het wielrennen (rond de 45/50 betrokkenen) hoor je er iets over. Terwijl er ook voetballers, tennisers enz betrokken zouden zijn.
Alleen wielrenners zijn gelinkt aan die dopingzaak en er is geloof ik zelfs helemaal geen onderzoek gedaan naar die 450 andere sporters.quote:
Er stonden geen namen bij, alleen beweerden enkele kranten dat Barcelona en Real Madrid klant waren bij dokter Fuentes. Dezelfde die beweerden dat "men" Valverde per ongeluk over het hoofd had gezien, in dat geval bleken ze gelijk te hebben, dus de kans lijkt realistisch dat ze over die 2 voetbalteams dan ook wel gelijk zullen hebben gehad. En over Nadal en al de rest.quote:
In de atletiek zijn er jaarlijks waarschijnlijk nog wel meer dopinggevallen dan in het wielrennen, alleen worden die veel minder breed uitgemeten in de pers.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Denk je dat voetballers zo clean zijn? Dat gebeurt overal. Over omkoping bijvoorbeeld maar niet te spreken...quote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
De glorietijd van Valencia ook in de jaren dat ze maar bleven gaan.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:29 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Heel de selectie van Barcelona.
quote:In een poging een verklaring te vinden, memoreerde Bronzetti het feit dat dopingarts Eufemiano Fuentes een tijd lang in Valencia heeft gewoond. Ook zou hij intensief hebben samengewerkt met clubarts Jorge Candel van Valencia. Daarnaast zou Fuentes niet alleen wielrenners en atleten als klanten te hebben gehad, maar ook diverse voetballers.
Omdat er naast doping nog veel meer bij de sport (en sport in het algemeen) komt kijken, al zit je zelf alleen maar voor de tv. Daarom krijgt het nog steeds zoveel aandacht. Ik blijf gewoon kijken, ik laat mijn kijkplezier niet verpesten door een aantal renners die niet van de doping konden afblijven.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is treurig hoe doping de wielersport al jaren verziekt. Ik snap best dat mensen liefhebber van die sport zijn en er dus graag naar kijken, maar ik snap zo onderhand niet meer waarom er jaarlijks weer een groot mediacircus wordt gemaakt van evenementen als de Tour de France. Hoe kun je nou nog serieus, enthousiast en gepassioneerd zitten kijken naar een stel wielrenners die tegen een berg opfietsen, als je niet weet of ze wel of niet stijf staan van de doping?
De wielersport is gebaat bij een publieks- en mediaboycot. Gewoon eens even stoppen met aandacht. Etappes en klassiekers niet meer live op tv, hooguit minimale berichtgeving. Als dat gebeurt, gaan sponsors zich roeren, komen de inkomsten van wielerploegen onder druk en kan het zijn dat er wezenlijke veranderingen komen. De sport moet worden gezuiverd, doping moet worden verbannen. Boycotten die handel, totdat de sport zich heeft gezuiverd.
die drie werden volgens mij liefst een half jaar geschorst..quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef marcodej het volgende:
Werden Stam, De Boer en Davids ook niet eens betrapt op nandrolon? Gaan er ook al niet jarenlang verhalen over Zidane en co, die in de aanloop naar het WK 98 duistere dingen hebben gedaan?
Stam een maand na hoger beroep.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:54 schreef franklop het volgende:
[..]
die drie werden volgens mij liefst een half jaar geschorst..
Tsja, klopt wel dat het de verantwoordelijkheid van de renner is...quote:Op maandag 6 februari 2012 14:28 schreef Steven184 het volgende:
Mooiste trouwens aan het verhaal:
""The Panel concluded that both the meat contamination scenario and the blood transfusion scenario were, in theory, possible explanations for the adverse analytical findings, but were however equally unlikely. In the Panel’s opinion, on the basis of the evidence adduced, the presence of clenbuterol was more likely caused by the ingestion of a contaminated food supplement.""
Achteraf gezien heeft Bertje zijn eigen graf gegraven met het verhaal over dat vlees. Had hij gewoon gezegd dat het van een vervuild voedingssupplement kwam, wat al door meer renners is gezegd nadat ze positief bevonden waren, en dat vervolgens met een paar zogenaamde bij elkaar geraapte bewijzen had aangetoond, dan was hij nu gewoon vrijgesproken. Eigenlijk is de uitspraak van het CAS volstrekt logisch.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Tsja, klopt wel dat het de verantwoordelijkheid van de renner is...
quote:Straf Contador alleen geldig voor UCI-koersen
AMSTERDAM - De uitspraak van het CAS in de zaak-Contador heeft alleen gevolgen voor de uitslagen in UCI-koersen.
Daardoor behoudt Contador zijn zege in de Gouden Pijl van vorig jaar augustus in Emmen.
Mocht de organisatie besluiten om de Spanjaard de zege te ontnemen, dan krijgt Addy Engels de koers op zijn naam.
De Nederlander nam vorig jaar afscheid in de veronderstelling dat hij nul zeges heeft geboekt in zijn profloopbaan.
quote:RadioShack-Nissan rider believed in Contador's innocence claim
Andy Schleck has reacted to the news that Alberto Contador has been handed a two year sanction by the CAS. Schleck finished second to Contador during the controversial Tour de France in 2010, in which traces of clenbuterol were found in one of Contador’s test samples.
"There is no reason to be happy now”, Schleck said in a RadioShack-Nissan press release
“First of all I feel sad for Alberto. I always believed in his innocence. This is just a very sad day for cycling. The only positive news is that there is a verdict after 566 days of uncertainty. We can finally move on.”
Contador faces all race results being stripped from him since and including the Tour title in 2010, meaning Schleck, who has never won a stage race, will become the official race winner.
“I trust that the CAS judges took all things into consideration after reading a 4,000 page file. If now I am declared overall winner of the 2010 Tour de France it will not make me happy. I battled with Contador in that race and I lost. My goal is to win the Tour de France in a sportive way, being the best of all competitors, not in court. If I succeed this year, I will consider it as my first Tour victory.”
Bron: cyclingnews
Nee, ik ook niet. Het blijft wrang.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:19 schreef Szura het volgende:
Gelukkig is er eindelijk uitspraak gedaan maar een bevredigend gevoel krijg ik er toch niet echt van.
Daarom is het ook onbegrijpelijk dat zijn schorsing met terugwerkende kracht in januari 2011 in is gegaan, terwijl ze bijv. bij Mosquera de datum van de uitspraak hebben genomen als beginpunt. Er is zo'n vreselijk grote willekeur in de sportrechtspraak en bij de verschillende sportbonden.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:28 schreef Leatherface het volgende:
Contador heeft ook een grote invloed gehad op de uiteindelijke uitkomst van de Tour 2011, terwijl hij technisch gezien niet heeft meegereden.
Hij reed misschien Andy Schleck in het verlies en Cadel Evans naar de Tourzege, terwijl zijn deelname achteraf gezien niet meer telt.
Hmm, ik dacht dat het zoals onze HR werkte. De feiten worden niet meer getoetst, enkel of er sprake is van een juist rechtsoordeel.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:45 schreef Leatherface het volgende:
Waarom kan Contador in het geval van een beroep bij het Zwitserse hooggerecht de grond van de zaak niet aanvechten en slechts eventuele procedurefouten?
Ik weet niet hoe het daar precies werkt. Bij onze HR is het in elk geval zo dat de HR alleen maar kijkt of er een juist rechtsoordeel is gemaakt op basis van de bewezen feiten. Ze gaan dus uit van dezelfde feiten waar ook het TAS vanuit is gegaan. Aan de samples en procedures kan dus geen andere waarde worden toegekend.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:51 schreef Leatherface het volgende:
Gaat het daarbij alleen maar om de vraag of fouten zijn gemaakt in de rechtspraak door het TAS? Ze toetsen dus alleen maar of de uitspraak ten opzichte van het dossier juist was? Of kunnen ze ook nog de samples en procedures omtrent de dopingcontrole opvragen om het TAS-oordeel te staven?
Hoho, dat lag aan de lappen vlees, Nederlanders doen zulke dingen niet.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef marcodej het volgende:
Werden Stam, De Boer en Davids ook niet eens betrapt op nandrolon? Gaan er ook al niet jarenlang verhalen over Zidane en co, die in de aanloop naar het WK 98 duistere dingen hebben gedaan?
quote:Eddy Merckx: 'Contador verdient dit niet'
'Dit is een trieste zaak voor het wielrennen. Er zijn blijkbaar mensen die de wielersport dood willen.' Met die woorden reageerde Eddy Merckx maandag vanuit de Ronde van Qatar voor de camera van Eurosport op de tweejarige dopingschorsing voor Alberto Contador. De Spaanse Tourwinnaar wordt door het Internationaal Sporttribunaal gestraft voor zijn positieve test op clenbuterol tijdens de Ronde van Frankrijk in 2010.
'Het is enkel in het wielrennen dat je zoiets ziet gebeuren. Dit is voor niemand goed, en ook een heel slechte zaak voor de sponsors in de wielersport. Contador won de Tour in 2010 en de Giro vorig jaar, hij verdient dit niet', aldus Merckx.
'Dopingtests zijn nodig, maar ik denk dat ze in het wielrennen te ver gaan', besloot de Kannibaal.
en dan lees je verderquote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 16:17 schreef Ereinion het volgende:
Met de straf kan ik best leven. Contador moest bewijzen hoe die clenbuterol in zijn lichaam gekomen is, en dat is hem niet gelukt, dus 2 jaar geschorst. Dan komt hij er nog aardig mee weg dat het met terugwerkende kracht is, op papier is hij niet de winnaar van de Tour van 2010 en de Giro van 2011, maar niemand die hem niet zo ziet. Straks in de Vuelta kan hij al weer terugkomen, dan is hij een half jaartje daadwerkelijk buiten koers geweest. Als je echt 2 jaar geen koers hebt kunnen rijden is het vaak veel moeilijker om weer snel op je topniveau terug te komen.
Dat bedacht ik me vanmiddag ook, dat hij niet in de uitslagen van 2006, 2008 en 2010 t/m 2012 (die laatste drie jaren onder voorbehoud, hangende een eventueel beroep) voorkomt.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:33 schreef Ereinion het volgende:
Contador steekt natuurlijk wel een beetje de kroon. In 2006 niet de Tour kunnen rijden omdat zijn ploeg door Operacion Puerto niet mocht starten, in 2008 mocht zijn ploeg Astana ook niet deelnemen, en in 2010 werd hij betrapt, waardoor hij niet in de uitslag van de Tour van 2010, 2011 en 2012 voorkomt. In 2013 kan hij op zijn 30e zijn vierde resultaat in de Tour neerzetten.
De politie zal naast doping ook wel een rollator hebben gevonden.quote:Politie doet inval bij Franse renster Longo (53)
AMSTERDAM - De Franse politie is het huis van olympisch kampioene wielrennen Jeannie Longo binnengevallen. De politie arresteerde haar echtgenoot op verdenking van het aankopen van het prestatiebevorderende middel epo.
De 53-jarige renster werd zelf niet gearresteerd.
Sportkrant L'Equipe meldt woensdag dat twaalf agenten een inval deden in de chalet van het echtpaar. De inval is onderdeel van een onderzoek dat werd geopend in september.
De politie van de regio Isère bevestigt dat de echtgenoot van Longo in hechtenis is genomen, maar wenst verder geen details kenbaar te maken.
Dertien wereldtitels
Longo is de succesvolste wielrenner aller tijden. De Française won al 59 titels op de baan en weg en werd dertien keer wereldkampioen. Overigens kwam zij vorig jaar in opspraak vanwege het niet correct invullen van haar whereabouts, de verblijfplaatsen van renners.
+ het feit dat hij bij zijn twee overgebleven Tourzeges in dienst van Bruyneel reed pleit mijn inziens ook niet echt in z'n voordeel ...quote:Op maandag 6 februari 2012 20:33 schreef Ereinion het volgende:
Contador steekt natuurlijk wel een beetje de kroon. In 2006 niet de Tour kunnen rijden omdat zijn ploeg door Operacion Puerto niet mocht starten, in 2008 mocht zijn ploeg Astana ook niet deelnemen, en in 2010 werd hij betrapt, waardoor hij niet in de uitslag van de Tour van 2010, 2011 en 2012 voorkomt. In 2013 kan hij op zijn 30e zijn vierde resultaat in de Tour neerzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |