abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 6 februari 2012 @ 12:55:23 #126
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107669670
Worden we dan alsnog WK kampioen voetbal 2010?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 6 februari 2012 @ 12:56:47 #127
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_107669706
quote:
5s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:55 schreef Pharkus het volgende:
Worden we dan alsnog WK kampioen voetbal 2010?
Als je die beerput open maakt denk ik niet dat het nederlands elftal er schoon uit komt. ;)
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_107669731
Het is treurig hoe doping de wielersport al jaren verziekt. Ik snap best dat mensen liefhebber van die sport zijn en er dus graag naar kijken, maar ik snap zo onderhand niet meer waarom er jaarlijks weer een groot mediacircus wordt gemaakt van evenementen als de Tour de France. Hoe kun je nou nog serieus, enthousiast en gepassioneerd zitten kijken naar een stel wielrenners die tegen een berg opfietsen, als je niet weet of ze wel of niet stijf staan van de doping?

De wielersport is gebaat bij een publieks- en mediaboycot. Gewoon eens even stoppen met aandacht. Etappes en klassiekers niet meer live op tv, hooguit minimale berichtgeving. Als dat gebeurt, gaan sponsors zich roeren, komen de inkomsten van wielerploegen onder druk en kan het zijn dat er wezenlijke veranderingen komen. De sport moet worden gezuiverd, doping moet worden verbannen. Boycotten die handel, totdat de sport zich heeft gezuiverd.
pi_107669737
Hoe ironisch. Bjarne Riis is als ploegleider een Tourzege rijker en een Giro-overwinning armer.
  Forum Admin maandag 6 februari 2012 @ 12:58:34 #130
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107669764
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Als je die beerput open maakt denk ik niet dat het nederlands elftal er schoon uit komt. ;)
Ach dat is met de tour toch ook, de controles zijn voornamelijk op de winnaars gericht...
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_107669850
Ugh... ik zie nu al voor me waar de Mart het elke avond over gaat hebben bij de avondetappe :(

Bertje heeft donders veel geluk dat hij niet twee jaar op zijn krent hoeft te zitten, en zich nu volledig kan focussen op een geweldige dominantie in de Vuelta.

Wel erg jammer voor de sport dat de grootste rondes van de afgelopen jaren weer in een klap gedegradeerd worden tot dopingrondes.
In the coolest little capital of the world
  maandag 6 februari 2012 @ 13:03:37 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107669878
quote:
15s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is treurig hoe doping de wielersport al jaren verziekt. Ik snap best dat mensen liefhebber van die sport zijn en er dus graag naar kijken, maar ik snap zo onderhand niet meer waarom er jaarlijks weer een groot mediacircus wordt gemaakt van evenementen als de Tour de France. Hoe kun je nou nog serieus, enthousiast en gepassioneerd zitten kijken naar een stel wielrenners die tegen een berg opfietsen, als je niet weet of ze wel of niet stijf staan van de doping?
Ik ga voor het standaard "dat geldt voor alle sporten", al is de kans elders groter dan je 't nooit te weten komt en dat het netjes wordt toegedekt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 6 februari 2012 @ 13:03:41 #133
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_107669879
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Inderdaad, als iemand mag starten, dan moeten de resultaten maar tellen. Als ze dat niet willen, dan moeten ze 'm maar niet laten starten.

Die onzin met terugwerkende kracht altijd, dat verneukt alles. Wie weet, als Contador niet meedoet en alles niet kapot rijdt, dan rijdt Scarponi misschien helemaal anders en wint Nibali.
Zeer waarschijnlijk ja. Scarponi heeft uiteindelijk de Giro "gewonnen" omdat Nibali als een verongelijkte kleuter een kansloze aanval plaatste op Contador. Die zal nu wel balen.
pi_107670375
quote:
6s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Leatherface het volgende:
Hoe ironisch. Bjarne Riis, die zelf in zijn hoogtijdagen ook stijf stond van de doping, is als ploegleider een Tourzege rijker en een Giro-overwinning armer.
Even een toevoeging gedaan...

quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga voor het standaard "dat geldt voor alle sporten", al is de kans elders groter dan je 't nooit te weten komt en dat het netjes wordt toegedekt.
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.
pi_107670454
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

[..]

Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.
Volgens mij net wel. Of we moeten ook vinden dat de sporten waar nauwelijks gecontroleerd wordt, dit een overwinning voor die sport is tov wielrennen
pi_107670479
quote:

[..]

[..]

Uit operacion Puerto blijkt het tegenovergestelde, iets van 200 sporters verdacht, maar alleen in het wielrennen (rond de 45/50 betrokkenen) hoor je er iets over. Terwijl er ook voetballers, tennisers enz betrokken zouden zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_107670560
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:23 schreef Felagund het volgende:

[..]

Uit operacion Puerto blijkt het tegenovergestelde, iets van 200 sporters verdacht, maar alleen in het wielrennen (rond de 45/50 betrokkenen) hoor je er iets over. Terwijl er ook voetballers, tennisers enz betrokken zouden zijn.
Welke grote voetballers dan?
pi_107670663
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:25 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Alleen wielrenners zijn gelinkt aan die dopingzaak en er is geloof ik zelfs helemaal geen onderzoek gedaan naar die 450 andere sporters.
  maandag 6 februari 2012 @ 13:28:49 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107670683
quote:

[..]

Er stonden geen namen bij, alleen beweerden enkele kranten dat Barcelona en Real Madrid klant waren bij dokter Fuentes. Dezelfde die beweerden dat "men" Valverde per ongeluk over het hoofd had gezien, in dat geval bleken ze gelijk te hebben, dus de kans lijkt realistisch dat ze over die 2 voetbalteams dan ook wel gelijk zullen hebben gehad. En over Nadal en al de rest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_107670691
quote:

[..]

Heel de selectie van Barcelona.
Get it and Bet it
pi_107670788
quote:

[..]

[..]

In de atletiek zijn er jaarlijks waarschijnlijk nog wel meer dopinggevallen dan in het wielrennen, alleen worden die veel minder breed uitgemeten in de pers.

Verder is je voorstel natuurlijk volstrekt ridicuul.
pi_107670942
quote:

[..]

[..]

Denk je dat voetballers zo clean zijn? Dat gebeurt overal. Over omkoping bijvoorbeeld maar niet te spreken...
pi_107670957
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef marcodej het volgende:
Addy Engels wint dus alsnog een koers! Werd tweede achter Contador in Gouden Pijl van Emmen.
_O_
  maandag 6 februari 2012 @ 13:37:59 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_107670997
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:29 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Heel de selectie van Barcelona.
De glorietijd van Valencia ook in de jaren dat ze maar bleven gaan.

quote:
In een poging een verklaring te vinden, memoreerde Bronzetti het feit dat dopingarts Eufemiano Fuentes een tijd lang in Valencia heeft gewoond. Ook zou hij intensief hebben samengewerkt met clubarts Jorge Candel van Valencia. Daarnaast zou Fuentes niet alleen wielrenners en atleten als klanten te hebben gehad, maar ook diverse voetballers.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_107671232
Werden Stam, De Boer en Davids ook niet eens betrapt op nandrolon? Gaan er ook al niet jarenlang verhalen over Zidane en co, die in de aanloop naar het WK 98 duistere dingen hebben gedaan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport maandag 6 februari 2012 @ 13:52:02 #146
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107671542
quote:
15s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

De wielersport is gebaat bij een publieks- en mediaboycot. Gewoon eens even stoppen met aandacht. Etappes en klassiekers niet meer live op tv, hooguit minimale berichtgeving. Als dat gebeurt, gaan sponsors zich roeren, komen de inkomsten van wielerploegen onder druk en kan het zijn dat er wezenlijke veranderingen komen. De sport moet worden gezuiverd, doping moet worden verbannen. Boycotten die handel, totdat de sport zich heeft gezuiverd.
Omdat er naast doping nog veel meer bij de sport (en sport in het algemeen) komt kijken, al zit je zelf alleen maar voor de tv. Daarom krijgt het nog steeds zoveel aandacht. Ik blijf gewoon kijken, ik laat mijn kijkplezier niet verpesten door een aantal renners die niet van de doping konden afblijven.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107671635
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef marcodej het volgende:
Werden Stam, De Boer en Davids ook niet eens betrapt op nandrolon? Gaan er ook al niet jarenlang verhalen over Zidane en co, die in de aanloop naar het WK 98 duistere dingen hebben gedaan?
die drie werden volgens mij liefst een half jaar geschorst..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107671684
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:54 schreef franklop het volgende:

[..]

die drie werden volgens mij liefst een half jaar geschorst..
Stam een maand na hoger beroep.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_107672039
2 maten en meten enzulks
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107672386
Ben toch wel blij hiermee ergens...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties