Als je die beerput open maakt denk ik niet dat het nederlands elftal er schoon uit komt.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:55 schreef Pharkus het volgende:
Worden we dan alsnog WK kampioen voetbal 2010?
Ach dat is met de tour toch ook, de controles zijn voornamelijk op de winnaars gericht...quote:Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Als je die beerput open maakt denk ik niet dat het nederlands elftal er schoon uit komt.
Ik ga voor het standaard "dat geldt voor alle sporten", al is de kans elders groter dan je 't nooit te weten komt en dat het netjes wordt toegedekt.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is treurig hoe doping de wielersport al jaren verziekt. Ik snap best dat mensen liefhebber van die sport zijn en er dus graag naar kijken, maar ik snap zo onderhand niet meer waarom er jaarlijks weer een groot mediacircus wordt gemaakt van evenementen als de Tour de France. Hoe kun je nou nog serieus, enthousiast en gepassioneerd zitten kijken naar een stel wielrenners die tegen een berg opfietsen, als je niet weet of ze wel of niet stijf staan van de doping?
Zeer waarschijnlijk ja. Scarponi heeft uiteindelijk de Giro "gewonnen" omdat Nibali als een verongelijkte kleuter een kansloze aanval plaatste op Contador. Die zal nu wel balen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad, als iemand mag starten, dan moeten de resultaten maar tellen. Als ze dat niet willen, dan moeten ze 'm maar niet laten starten.
Die onzin met terugwerkende kracht altijd, dat verneukt alles. Wie weet, als Contador niet meedoet en alles niet kapot rijdt, dan rijdt Scarponi misschien helemaal anders en wint Nibali.
Even een toevoeging gedaan...quote:Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Leatherface het volgende:
Hoe ironisch. Bjarne Riis, die zelf in zijn hoogtijdagen ook stijf stond van de doping, is als ploegleider een Tourzege rijker en een Giro-overwinning armer.
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga voor het standaard "dat geldt voor alle sporten", al is de kans elders groter dan je 't nooit te weten komt en dat het netjes wordt toegedekt.
Volgens mij net wel. Of we moeten ook vinden dat de sporten waar nauwelijks gecontroleerd wordt, dit een overwinning voor die sport is tov wielrennenquote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Even een toevoeging gedaan...
[..]
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.
Uit operacion Puerto blijkt het tegenovergestelde, iets van 200 sporters verdacht, maar alleen in het wielrennen (rond de 45/50 betrokkenen) hoor je er iets over. Terwijl er ook voetballers, tennisers enz betrokken zouden zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Vooralsnog blijkt nergens uit dat dopingmisbruik in andere sporten net zo breed verspreid is als in de wielrennerij.
Welke grote voetballers dan?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Uit operacion Puerto blijkt het tegenovergestelde, iets van 200 sporters verdacht, maar alleen in het wielrennen (rond de 45/50 betrokkenen) hoor je er iets over. Terwijl er ook voetballers, tennisers enz betrokken zouden zijn.
Alleen wielrenners zijn gelinkt aan die dopingzaak en er is geloof ik zelfs helemaal geen onderzoek gedaan naar die 450 andere sporters.quote:
Er stonden geen namen bij, alleen beweerden enkele kranten dat Barcelona en Real Madrid klant waren bij dokter Fuentes. Dezelfde die beweerden dat "men" Valverde per ongeluk over het hoofd had gezien, in dat geval bleken ze gelijk te hebben, dus de kans lijkt realistisch dat ze over die 2 voetbalteams dan ook wel gelijk zullen hebben gehad. En over Nadal en al de rest.quote:
In de atletiek zijn er jaarlijks waarschijnlijk nog wel meer dopinggevallen dan in het wielrennen, alleen worden die veel minder breed uitgemeten in de pers.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Denk je dat voetballers zo clean zijn? Dat gebeurt overal. Over omkoping bijvoorbeeld maar niet te spreken...quote:Op maandag 6 februari 2012 13:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 6 februari 2012 12:42 schreef marcodej het volgende:
Addy Engels wint dus alsnog een koers! Werd tweede achter Contador in Gouden Pijl van Emmen.
De glorietijd van Valencia ook in de jaren dat ze maar bleven gaan.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:29 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Heel de selectie van Barcelona.
quote:In een poging een verklaring te vinden, memoreerde Bronzetti het feit dat dopingarts Eufemiano Fuentes een tijd lang in Valencia heeft gewoond. Ook zou hij intensief hebben samengewerkt met clubarts Jorge Candel van Valencia. Daarnaast zou Fuentes niet alleen wielrenners en atleten als klanten te hebben gehad, maar ook diverse voetballers.
Omdat er naast doping nog veel meer bij de sport (en sport in het algemeen) komt kijken, al zit je zelf alleen maar voor de tv. Daarom krijgt het nog steeds zoveel aandacht. Ik blijf gewoon kijken, ik laat mijn kijkplezier niet verpesten door een aantal renners die niet van de doping konden afblijven.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is treurig hoe doping de wielersport al jaren verziekt. Ik snap best dat mensen liefhebber van die sport zijn en er dus graag naar kijken, maar ik snap zo onderhand niet meer waarom er jaarlijks weer een groot mediacircus wordt gemaakt van evenementen als de Tour de France. Hoe kun je nou nog serieus, enthousiast en gepassioneerd zitten kijken naar een stel wielrenners die tegen een berg opfietsen, als je niet weet of ze wel of niet stijf staan van de doping?
De wielersport is gebaat bij een publieks- en mediaboycot. Gewoon eens even stoppen met aandacht. Etappes en klassiekers niet meer live op tv, hooguit minimale berichtgeving. Als dat gebeurt, gaan sponsors zich roeren, komen de inkomsten van wielerploegen onder druk en kan het zijn dat er wezenlijke veranderingen komen. De sport moet worden gezuiverd, doping moet worden verbannen. Boycotten die handel, totdat de sport zich heeft gezuiverd.
die drie werden volgens mij liefst een half jaar geschorst..quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef marcodej het volgende:
Werden Stam, De Boer en Davids ook niet eens betrapt op nandrolon? Gaan er ook al niet jarenlang verhalen over Zidane en co, die in de aanloop naar het WK 98 duistere dingen hebben gedaan?
Stam een maand na hoger beroep.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:54 schreef franklop het volgende:
[..]
die drie werden volgens mij liefst een half jaar geschorst..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |