abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106156027

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifstampuhh.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.giftreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gifbeardwarioklein.jpgavatar60x60.jpgfarm98.png29fcpr4.jpg.pnggXP6L.giftest.gif

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3bels
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex*Unloaders
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
[Hardstyle #250] I am Al Capuccino, the owner of this restaurant
[Hardstyle #251] So Hiiiiiigh!
[Hardstyle #252] O-O-Overdrive!
[Hardstyle #254] Eternalize!!
[Hardstyle #255] Hauled-off, sawed off, shotgun blast
[Hardstyle #256] Fus Ro Dah!
Alles in 1 lijst:
Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:

De OP

[ Bericht 5% gewijzigd door robuust89 op 29-12-2011 11:39:50 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_106156062
LaPo's;
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 08:50 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Coone ft. Nikkita - Big Bad Monstah (Qlimax Dj Tool)

Dat begin, fan-tas-tisch. :Y Jammer dan weer van de 13-in-dozijn melodie. -O-

Fear.FM Awards - The Results

It has been a night of madness but unfortunately all good things come to an end. The results are in and the awards have been handed out. Fear.FM congratulates all winners with this amazing accomplishment and hope you all have enjoyed tonights show. Fear.FM now proudly presents the Fear.FM Awards winners:

The Results
Most Popular Hardstyle Artist: Zatox
Most Popular Hardstyle Label: Scantraxx
Most Popular Hardstyle Album: Coone - The Challenge
Most Popular Hardstyle Resident: The Magic Show

Most Popular Hardcore Artist: Angerfist
Most Popular Hardcore Label: Neophyte Records
Most Popular Hardcore Album: Angerfist - Retaliate
Most Popular Hardcore Resident: Ian Fox
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:10 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Coone als beste album _O- :')
  donderdag 29 december 2011 @ 09:25:10 #3
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_106156189
Ik zeg hierbij mijn geloof op dat FearFM een communitie vak ekte is.... :r :r :r
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_106156364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:25 schreef Sc0tTy het volgende:
Ik zeg hierbij mijn geloof op dat FearFM een communitie vak ekte is.... :r :r :r
wat
pi_106156725
Ik ga hem volgen, wist niet dat deze bestond :@

Halo dus, hoax hier :D
pi_106157371
Gelukkig gaat het om 'most popular' in plaats van beste :')
Tevens stijlloze linkdump

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_106158167
quote:

[..]

Ik vond het een niet verkeerd album. Best goed doorheen te komen. En dan in het achterhoofd houden dat hij dit in een maand gefixt heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boy_Snakeye op 29-12-2011 11:36:47 (een=in) ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 29 december 2011 @ 11:18:39 #8
301430 Baronpilsener
twitter.com/black_outmedia
pi_106158598
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:03 schreef Boy_Snakeye het volgende:
En dan in het achterhoofd houden dat hij dit een een maand gefixt heeft.
Ehh, ... :@
Aka Black/Out
http://twitter.com/black_outmedia
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
pi_106158692
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:03 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik vond het een niet verkeerd album. Best goed doorheen te komen. En dan in het achterhoofd houden dat hij dit een een maand gefixt heeft.
"best goed doorheen te komen"
"wel oke"
"niet SUPER slecht"
"wel aardig"

Dat hoor ik de laatste tijd wel vaker.

Wat is er gebeurd met "wat een vette plaat!"? :P

wat een vette plaat _O_
pi_106159071
quote:
eens! vette plaat :D

TT mag trouwens wel ff bijgewerkt worden met de laatste paar topics :+
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_106159317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

"best goed doorheen te komen"
"wel oke"
"niet SUPER slecht"
"wel aardig"

Dat hoor ik de laatste tijd wel vaker.

Wat is er gebeurd met "wat een vette plaat!"? :P

wat een vette plaat _O_
Wát een vette plaat! :D _O_
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

eens! vette plaat :D

TT mag trouwens wel ff bijgewerkt worden met de laatste paar topics :+
Hm? :7

Speaking of which, komt er nog een best of 2011 topic?
  donderdag 29 december 2011 @ 11:42:12 #12
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106159534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:36 schreef robuust89 het volgende:
Speaking of which, komt er nog een best of 2011 topic?
Ik heb er dit jaar niet veel zin / tijd voor om weer een topic op te zetten, maar als iemand anders het wil doen be my guest :Y
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_106160499
Goed ik ga nog één poging wagen om het uit te leggen.

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:25 schreef Sc0tTy het volgende:
Of iets het beste is, is simpelweg niet te beoordelen met een publieksstemming. Daarom gaan de awards ook over het meest populaire volgens het publiek. Ook daar maken de meeste mensen de fout. De Fear.FM community is maar een fractie van het totaal aantal bezoekers en luisteraars. De meesten hiervan mengen zich absoluut niet in discussies. En met meer dan 900.000 unieke bezoekers per jaar, zijn dat echt niet alleen maar 'ekte'. Fear.FM is ook ALLANG veel groter als de Nederlandse grenzen. Misschien dat nog 40% van de bezoekers uit Nederland komt. Als we dat nog halen. En de crew komt inmiddels ook uit alle werelddelen. (Maar nog wel voornamelijk uit Nederland).

Daarnaast zijn de Fear.FM Awards + Top 100 dusdanig groot dat artiesten er reclame voor maken en oproepen om te stemmen. Maar wat had je dan willen zien? Dat wij de uitslag manipuleerde om er het lijstje van te maken wat wij het meest leuke van dat jaar vonden? Ook iedereen binnen de crew kon een keer stemmen en een deel heeft dat ook gedaan.
pi_106160549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:13 schreef Fear.FM het volgende:
Goed ik ga nog één poging wagen om het uit te leggen.

[..]

[..]

Of iets het beste is, is simpelweg niet te beoordelen met een publieksstemming. Daarom gaan de awards ook over het meest populaire volgens het publiek. Ook daar maken de meeste mensen de fout. De Fear.FM community is maar een fractie van het totaal aantal bezoekers en luisteraars. De meesten hiervan mengen zich absoluut niet in discussies. En met meer dan 900.000 unieke bezoekers per jaar, zijn dat echt niet alleen maar 'ekte'. Fear.FM is ook ALLANG veel groter als de Nederlandse grenzen. Misschien dat nog 40% van de bezoekers uit Nederland komt. Als we dat nog halen. En de crew komt inmiddels ook uit alle werelddelen. (Maar nog wel voornamelijk uit Nederland).

Daarnaast zijn de Fear.FM Awards + Top 100 dusdanig groot dat artiesten er reclame voor maken en oproepen om te stemmen. Maar wat had je dan willen zien? Dat wij de uitslag manipuleerde om er het lijstje van te maken wat wij het meest leuke van dat jaar vonden? Ook iedereen binnen de crew kon een keer stemmen en een deel heeft dat ook gedaan.
:D

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, wij FOK!ers spuien graag onze mening :P
pi_106160714
Als we hierdoor al aangevallen zouden zijn, dan zouden we geen leven meer hebben gezien wat via andere kanalen naar ons of over ons gezegd wordt ;) Incl een (niet serieuze, hoop ik althans :X ) doodverwensing. Maar dan nog kan je wel een poging wagen dat men het snapt :)
  donderdag 29 december 2011 @ 12:22:15 #16
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_106160802
Er van uitgaande dat het verhaal van FearFM klopt, is die mening gebaseerd op bullshit en foute aannames, dat mag best gecorrigeerd worden...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_106161017
Er is toch zoiets als gevalideerde accounts? Ik kan er niks meer over vinden alleen... Anders denken jullie misschien dat ik de zoveelste kloon ben ala DV8 en BH ;)
  donderdag 29 december 2011 @ 12:50:46 #19
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_106161627
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:29 schreef Fear.FM het volgende:
kloon ben ala DV8 en BH ;)
Waren dat kloons? :o
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
  donderdag 29 december 2011 @ 12:52:36 #20
301430 Baronpilsener
twitter.com/black_outmedia
pi_106161676
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:50 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Waren dat kloons? :o
Nee.
Aka Black/Out
http://twitter.com/black_outmedia
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
pi_106161861
F8trix - Flavaa vind ik nog niet eens zo heel slecht. Hoor wel een aantal elementen uit andere tracks terugkomen, wat het weer niet helemaal eigen maakt. Maar toch:
quote:
Ik moest lachen! :D
  donderdag 29 december 2011 @ 13:15:34 #22
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_106162476
Ohjah, Fear.FM zit hier ook
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:19 schreef Fear.FM het volgende:
Als we hierdoor al aangevallen zouden zijn, dan zouden we geen leven meer hebben gezien wat via andere kanalen naar ons of over ons gezegd wordt ;) Incl een (niet serieuze, hoop ik althans :X ) doodverwensing.
Global Hardstyle :') :W

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:13 schreef Fear.FM het volgende:
Maar wat had je dan willen zien? Dat wij de uitslag manipuleerde om er het lijstje van te maken wat wij het meest leuke van dat jaar vonden? Ook iedereen binnen de crew kon een keer stemmen en een deel heeft dat ook gedaan.
Is dat mogelijk? Dat we de uitslag zien van de crew?
Zijn er ook lijstjes als deze gemaakt door de kenners/producers henzelf? Ik begrijp dat de spoeling dan een stuk dunner is en dus misschien sneller een vertekend/corrupt beeld schetst, maar zoiets zegt mij meer dan een lijst gemaakt door 'unieke gebruikers' .
Ik wil juist lijstjes van wederkerende, die-hard users >:)

en iedereen nog gefeliciteerd met het behalen van #256, stelletje wederkerende die-hards :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Da_Ripper op 29-12-2011 14:02:45 ]
Wat je vindt, ...
pi_106163574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:15 schreef Da_Ripper het volgende:
Zijn er ook lijstjes als deze gemaakt door de kenners/producers henzelf? Ik begrijp dat de spoeling dan een stuk dunner is en dus misschien sneller een vertekend/corrupt beeld schetst, maar zoiets zegt mij meer dan een lijst gemaakt door 'unieke gebruikers' .
Vorig jaar was dat toch even hip, zo'n maandelijkse top-10 van producers? Maar dan krijg je alleen maar lijstjes van nieuwe nummers en dingen van naaste collega's om ze te steunen..
  donderdag 29 december 2011 @ 14:12:00 #24
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_106164557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Vorig jaar was dat toch even hip, zo'n maandelijkse top-10 van producers? Maar dan krijg je alleen maar lijstjes van nieuwe nummers en dingen van naaste collega's om ze te steunen..
Psies, vandaar ook "vertekend/corrupt beeld"
Wat je vindt, ...
pi_106165005
Wat is deze, elke keer als ik dit topic open?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')